Ivf hoitoja lapsettomille

skorppari, eikä! Tosi ikävää. :( Toisaalta eihän sitä voi varmaksi tietää, mistä se johtuu ja mistä tulee. Toivottavasti olisi vaaratonta. Mä saatan ehkä testata perjantaina. Riippuu vähän siitä, koska haen testejä. Siis ehdinkö jo tänään kaupoille vai käynkö vasta huomenna. Digi olis, mutta en viitsisi sitä nyt turhaan käyttää.
 
Kauheat menkkakivut ja pieni vuoto alkoi jo yöllä :(
Ei ole ikinö muuten alkanut vuoto ennen kuin luget on lopettanut (meillä siis 5 inssiä takana ja kaikissa oli luget mukana)
Parempaa onnea teille muille!!
 
Viimeksi muokattu:
Mari, pahoittelut negasta! Se on aina niin rankkaa, kun aina sitä kuitenkin toivoo että plussa tulis

Hydrangea, suuret onnittelut!! Plussahan tuo on. Aivan mahtavaa!!!

Jonsku, itse otin kaikki mömmöt, joita tarjottiin. Ja ehkä sen takia punktio meni ihan kivuttomasti eikä ollenkaan pelottanut

Tänään siirrettiin yksi hyvä ja yksi vähän huonompi alkio. Oli pieni yllätys itselle, kun niitä siirrettiin lopulta kaksi. Kolme hyvää alkiota meni pakkaseen samaan olkeen eli niistä kai tulee sitten yksi pas. Ihan tyytyväinen olen että saatiin 4 hyvää alkiota lopulta.
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Tiltu, onnittelut kyytiläisistä! :) Toivottavasti tarraa(vat) lujaa kiinni. Hienoa, että saitte myös alkioita pakkaseen. Kiitos onnitteluista. :)

Jonsku, etköhän säkin tän saman joskus koe. Ehkä jo piankin. :) Kiitos onnitteluista.

johkunen, saman sain mäkin tänään aamulla pp 9. :)

).( Nyt aamulla pp 9 digi kertoi "Raskaana 2-3". Vaikka tuon tekstin näki, niin vieläkin on hyvin epäuskoinen olo meillä miehen kanssa molemmilla. Varsinainen testipäivä on vasta tiistai, joten sinne on matkaa. Ajattelin katsoa rauhassa nyt ainakin viikonlopun yli ja soitella uutiset sitten vasta klinikalle. Mennään nyt päivä kerrallaan, kuten tähänkin asti. Kiitos teille kaikille tuesta! :heart:
 
Jonsku, ei tätä meinaa millään ymmärtää. Aamulla olin ihan varma, että olin nähnyt unta ja heti ensimmäiseksi piti mennä tarkistamaan eilen tekemäni testi, että onko siinä ihan oikeasti viiva. Luulen, että asia alkaa konkretisoitua vasta sitten, kun pääsee varhaisultraan ja ekaan neuvolaan. Toivottavasti sinne asti nyt päästään ja kaikki menee muutenkin hyvin. Pian sullakin on pikkuinen vauvanalku kyydissä. Toivottavasti tarraa tiukkaan. :)

skorppari, testasitko jo? Tästä tulisi niin täydellistä, jos siirtyisit mun kanssa yhtä matkaa odottajiin. Pidän sulle hurjasti peukkuja. :)
 
Aivan huippuja uutisia heti aamusta!
Onnea mielettömästi teille molemmille, loistavaa!!!

Omaa vielä sen verran että - onkos teillä alkanut vuoto aivan normaalisti IVF jälkeen? Mulla on nyt neljättä päivää vähän tiputellu, mutta ei kunnollista vuotoa ole - ei kyllä kipujakaan. Että pitääkö tässä kauankin odotella, vai eikö tässä mitään kunnollista vuotoa tuukkaan? Hoitaja varoitteli runsaista kuukautisista. Yleensä mulla vuoto kestaa 1 pv tiputellen ja 1-2 kunnollista vuotopäivää ja siihen loppuu.

Ei mulla muuta - mutta TAHDON VIIKONLOPUKSI KYLPYLÄÄÄÄÄÄNNN!!!
 
skorppari, voi ei, suuret pahoittelut! Olisitte todellakin jo onnistumisen ansainneet. :'( :hug: Onneksi teillä on vielä joukko alkioita pakkasessa, joten uuteen follien kasvatteluun ei tarvi heti lähteä. Kysy myös jotain apuja seuraavaan siirtoon. Ehkä teillä myös voisi olla mahdollista viljellä alkioita pidemmälle sulatuksen jälkeen, kun kuulemma lääkärini mukaan blastoilla alkaa paremmin raskauksia. Hurjasti voimia!

Cassis, kiitti onnitteluista. :) Mä en päässyt tuoresiirtoon, joten en aloittanut tukilääkityksiä ja hanat aukesi kunnolla vain 4 päivää punktiosta. PAS:seista vuoto on alkanut kahdella edellisellä kerralla 2-3 päivää vikasta Lugesta ja vuoto on ollut aika runsasta ja mukana on ollut hyytymiä.
 
Siirsin itseni plussanneisiin. Hyvin varovasti tässä mennään päivä kerrallaan ja koskaan ei tiedä mitä tapahtuu. Plussa nyt ainakin on jo kahdessa testissä, joten eiköhän se ainakin ole varma. Suuret kiitokset teille kaikille tuesta ja neuvoista. Toivottavasti ihan jokainen seuraa pian perässä plussanneisiin. Seurailen varmasti teidän kuulumisia jatkossakin. Aurinkoista kevättä! :)

ESIKOISTA YRITTÄVÄT IVF-HOITOLAISET
Nimimerkki...........Tuleva hoito..........Ajankohta..........Syy
Valoa..29................2.IVF/2.PAS........marraskuu........Endo
Nocy..30+...............1.IVF........... . ......marraskuu........endo,kilppari?
minskuinen..?..........1.IVF. .................marraskuu..........?
piu_pau..30.............3.IVF....... ........tammikuu........Selitt.
Maui84..29..............2.IVF........ ......kevät 2014..........Selitt.
Jonsku88..25...........1.IVF........... ........vko 12.........Selitt.
Neve.......................1.IVF........ .. ............?...............PCO
ambrosio..31...........2.IVF............ .....?...................PCO
Ainox..28................3.IVF...... ..........?....................Selitt.
Untuvikko80.............3.IVF..................?...............?
Leenu-77.................4.IVF/2.PAS.................?................. . ?
Nannukka81..32 …….4.ICSI …… ......2014/2015......siittiöt, hedelmöittyminen
Endotar 1978...........3.ICSI................... ?..............endo
Niian..27..................2.IVF........ ..........kevät 2014......Selitt./sekund.
Snipsu.32................2.ICSI/1.PAS..............?...............-........
Tiltu77.....................1.IVF....... ..........kevät 2014...................
Esikko83..................1.IVF......... ........syksy 2014............endo
Nambit....................1.IVF......... ...................................PCO

PIINAILIJAT
Nimimerkki............Hoito...... ........Alkiot.....Testipäivä.....Syy
Skorppari82..........1.IVF/2.PAS.......1...............?..............PCO
Mari32..32.............1.IVF.......... .....2.............21.3..........simpat

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... .............Plussauspäivä...Syy
Neela84......................1.ICSI..... .............29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.......14.1.
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ............1.2.
Minnie82..31............1.IVF........... .............29.3.
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS.............11.4.
Neppu_..27.............1.IVF............ .............3.5..............Pco
Ameile..36................3.IVF......... ...............6.5.
-strawberry-...............1.IVF.................... .13.5.
milliTU........................1.IVF.... .................16.5.
Haperotta..30.............1.IVF......... ..............19.6. .......Endo
Rachel79....................2.IVF....... .............................Siittiöt
meemir..24..............1.IVF/1.PAS............................Munajoh dinvaurio
Jessica1.................1.IVF.......... .............................Selitt.
Kissatanssi..33.......1.IVF............. .............19.9.........Se litt.
Karoliina81..32...........luomuihme..... ..... .....................?
Deseo.....................1.IVF......... .............................Selitt.
toivounelma..35........1.IVF/2.PAS...........10.10........En do/PCO/astenozoosp.
Sachiel..................1.IVF.......... .............................Ei siittiöitä
Unelma81..32........1.IVF......... ...............................Selitt.
Sinisilmä79............1.IVF........... ...............................?
TybyLiini..33.........1.IVF............. ...............................?
Toive13..35..............2.IVF.............. .........10.11->kkm......Selitt.
Tarana...............2.ICSI............. ..........................PCO,siittiöt
Helmiina85..28......1.IVF............... ..........20.11........siittiöt?
iiris_lorea..31........…2.IVF.. ............…25.11..........…....sii ttiöt ,keltahormoni
Aurora*..30..............2.ICSI....... .......25.11.........PCO,sperman v-a
HelgeR..31...............luomuihme...... ..............................PCO?
Millyk......................1.IVF....... .........4.12.14........munanjohdinvik a
Katiri..27.................1.IVF........ .........6.12.14.......Endo/munanjohdintukos/(PCO?)
Tellu83.................1.ICSI........ ..............5.2.14.............Selitt.
annalii..................1.IVF.......... ...............................selitt./siittiöt
glimmer................1.IVF/2.PAS..................25.2.14.......... ... .
Haikala...25.............3.ICSI...... ..................siittiöt/endo/tuuba tukossa
Toive13..36..............Luomuihme.......... ........8.3................Selitt.
Hydrangea............1.IVF/3.PAS....................19.3...........PCO

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair,RBAM,grosjean,tiuku_2013,simpli,Cassis
 
Onnea plussanneille! Hieno juttu! :hug:

Kaipaisin nyt apuja itse, kun en löydä vanhaa kalenteria, missä oli tuon pitkän kaavan ivf-hoidon vaiheet. Seuraavast kierrosta ilmoittautuminen pitkään kaavaan, jos paino vaan tippuu vielä tässä yhtä kovalla vauhdilla seuraavat 4 vkoa, mitä on tippunut nyt 2 vkoa :)

Eli pitkällä kaavalla tarkoitus mennä. Mites nuo oli nuo käynnit ja sen nenäsuihkeen aloitus ja kauan piti suunnilleen suihkutella? Ja muistatteko, mones pvä/vko alkaa sitten pistokset? Laskeskelin, että seuraava menkat alkaa 14.4 (kp1) ja vappuna olisi reissuun lähtö 5 yöksi. Onkohan esteenä tolle hoidon aloittamiselle? Auttakaa pliis noissa päivissä ja käyntikerroissa, että voisin suunnilleen laskea, että voidaanko lähteä seuraavassa kierrossa edes hoitoon
 
Wau Hydra! Onnea kovasti! <3

Pahoittelut skorppari negsta!! :´(

Untuvikko80: Mulla itsella ainakin alkoi sumuttelut kp21 aamuin ja illoin 2 suihketta ja niitä jatkettiin noin 2vk, siinä välissä piti olla menkat tullut ja sitten mentiin kontrolliultraan. Tässä katsottiin, että munasarjat ovat pienet ja kohdunlimakalvo ohut. Sitten aloitettiin pistokset ja sumuttelut puolittuivat ( yksi suihke aamulla ja yksi illalla).
Sitten kun follit ovat tarpeeksi isoja niin sitten irrotuspistos ja sumut loppuvat. Kyllä ainakin minun mielestä voi hyvin lähteä reissuun noiden sumetteluiden aikana, pistoksten kanssa on hankalampaa kun mulla ainakin on sellainen pistos, että pitää olla kylmässä.

(.)Mulla oli eka kontrolli ultra pistosten jälkeen. Ihan ok tilanne vissiin, isoimmat olivat reilu 10mm ja sitten oli pieniä, en huomannut kysyä kuinka paljon on folleja tulossa, mutta ilmeisesti hieman vähemmän kuin viimeksi (21kpl), mutta toivonkin ettei tulisi noin paljoa ja toivoisi että tulisi noin 10 kpl ja laadukkaita. :) Toivossa on hyvä elää!Ensi viikolla arvoivat punktion olevan, mutta maanantaina ultraavat uudelleen ja sitten tiedetään tarkemmin!

Tsemppiä kaikille hoitoihin! :)
 
Itse Punktio oli todella paljon iisimpi ku osasin kuvitella mut sen jälkeinen olo on ollu lähinnä itkua ja kipuilua :/ no eiköhän tää tästä helpota yhet päikyt otettu ja taidan mennä kohta taas :) ai niin saaliiksi saimme 16 solua ja siirto maanantaina 24.3 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea

Yhteistyössä