Ivf hoitoja lapsettomille

Hei kaikille! Meillä lapsettomuutta takana 3 vuotta, selittämättömiä ollaan. Inssit takana ja nyt olis vuorossa lyhyen kaavan IVF. Pelottaa ihan vietävästi koko homma ja varsinkin punktio.Löytyskö täältäketään, joka vois kertoo mitä tuleman pitää :|
 
Leenu, onnittelut täälläkin! Onpa kyllä ihana uutinen!

Zulle, tervetuloa mukaan! Ei sitä hoitoa kannata pelätä. Minulla oksetti ajatuskin piikin pistämisestä itseen mutta sitten se olikin paljon helpompaa kuin ajattelin. Ja siihen tottui niin ettei se lopussa tuntunut enää miltään. Punktiossa oli niin hyvät kipulääkkeet ja rauhoittavat ettei se tuntunut missään. Kipulääkettä saa kesken toimenpiteen lisää suoraan suoneen jos alkaa sattumaan. Ja minulle sitä lisättiin vaikkei kipuja ollutkaan. Punktion jälkeen oli paineen tunnetta alavatsalla mutta join vettä ja makoilin sohvalla 2 päivää niin ei ollut edes mitään kipuja. Liikkuessa kyllä tuntui kipua mutta välttelin sitä mahdollisimman paljon. Juoksutin siis avomiestä ihan luvan kanssa :)

Hydra, Onnea odotukseen ja nautihan raskaudesta! Tule kertomaan meille mitä alkuraskauden ultrassa näkyy.

Skorppari, hyvä että pääsette uuteen siirtoon heti ensi kierrossa. Paljonko teillä oli niitä alkioita pakkasessa vielä?

Mari, hyvä että rahat järjestyi ja pääsette heti uuteen hoitoon. Ja tällä kertaa saatte varmaan enemmän alkioita kun tehdään icsi. Itse mietin että jos tekis vielä seuraavan julkisella ja sitten ehkä siirtyisi yksityiselle tukilääkityksien toivossa. Toivottavasti tulis tulosta joko tässä ekassa tai tokassa ivf:ssä niin ei tarvisi sitä kolmatta ollenkaan.

Testasin tänään negan pp 11. En ole mitenkään edes pettynyt kun oli niin oireeton olo koko ajan etten uskonut että olen raskaana. Ajattelin nyt kuitenki käyttää lutinukset loppuun ja testata vielä ensi keskiviikkona(virallinen testipäivä)
 
Kävin pitkästä aikaa lueskelemassa tätä ketjua. Paljon onnea plussanneille! Ilahduin oikeasti varsinkin Hydran plussauksesta lukiessani, kun samoihin aikoihin tässä ketjussa aloitettiin ja pitkä tie on ollut.

Tärpikästä kevättä kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Hei,
Piti tulla vielä täältä taustalta kyselemään, että onko teillä ollut hoidon jälkeen ihan normaali vuoto? Mulla tuli lugejen lopetuksen jälkeen muutama päivä tiputtelemalla, mutta ei edes mitään kunnollista kuukautisvuotoa - eikä kipuja ja yleensä minun kuukautiset on aivan kamalat. Sitten ei ookkaan tapahtunu mitään. Että onkos se kierto sekasin, oliko tuo mitätön se tyhjennysvuoto vai mitä hittoa. Ja testit näyttää negaa, niin ei se sitä itteäänkään ole.

Mukavaa vointia kaikille ja ihana lukea plussauutisia!

C
 
Zulle : Mulla ei punktio tehnyt kipeää puudutuksen,kipulääkkeen ja rauhottavan ansiosta :) ja Tuosta Hyperistäkin selvittiin muutamalla sairaalassa olo päivällä ja päästiin Tuore siirto tekemään. Ja mitäpä sitä ei tekisi lapsihaaveensa takia :)
 
Varovaiset onnittelut Leenulle!

Zulle mulla tehtiin marraskuussa eka ivf lyhyellä kaavalla ja minusta ei ole mitään pelättävää. Pistämiseen oppii/turtuu tosi nopeasti ja punktiossa sai rauhottavaa ja kipulääkettä suoneen niin ettei sattunut. Rankinta tässä(kin) hoitomuodossa on henkinen puoli: itsellä oli tosi kova pettymys kun ei päästy tuoresiirtoon hypeririskin vuoksi ja joutui odottamaan pari kuukautta ekaa alkionsiirtoa.. Tsemppiä!

Tiltu pahoittelut negasta :hug:. Kannataa varmasti jatkaa lääkkeet sovitusti vielä kaiken varalta, mulle on ainakin aina painotettu, ettei lääkitystä saa lopettaa ennen kuin on erikseen sovittu. Eikös teilläkin saatu saalista pakkaseen, ajattelitteko PASia heti seuraavassa kierrossa? Meillä on kaikkiaan vielä 5 PAS-mahdollisuutta (kaikkiaan alkioita pakkasessa 9, pakastettuna viiteen ampulliin).
 
Leenu: oi, onnea ja peukkuja!!!!

Zulle: täällä yksi paniikkihäiriöinen ja pelkäsin puol vuotta ennen kun uskalsin hoitoon lähteä- ja aika turhaan, ei ollut lainkaan niin paha kuin pelkäsin, ei juuri sivuoireita lääkkeistä ja punktioon saa tosiaan rauhottavat ja hyvät kipulääkkeet! Olihan sitä turvonnut ja kipuili muutaman päivän mutta siis ei todellakaan mitään niin hurjaa kuin pelkäsin, rohkeasti vaan ? ja Skrorpparin kanssa samoilla linjoilla että paljon ”pahempaa” tässä tämä henkinen puoli ehdottomasti, se odottelu…

Cassis: mull ameni taas toisinpäin, normaalisti todella lyhyt vuoto ja nuo menkat kestivätkin ~5 pvää mikä on mulle ihan uutta…Katotaan menikö kierto miten sekaisin tästä ja koska nää seuraavat menkat mahtaa alkaa.

Pahoittelut negasta Tiltu ? Eikö julkisella saa hyvää tukihoitoa?? Meillä siis vielä tää yksi nyt yksityisellä, ja jonossa ollaan jo julkiselle varmuudeksi…
 
kaipa se minäkin liityn joukkoihin taustalta kun kysymyksiäkin alkoi mieleen juolahtaa :) nyt siis parisen viikkoa sumutellut ja huomenna ois sit eka ultra,mutta kun alko menkat ja mulla ne yleensä runsaamman puoleiset niin mintekäs nyt sitten jos sinne ultraan ei sen takia pääse ja miten käy sillon koko hoidon..? ja siis eikös ihan normaalia että tässä vaiheessa ne menkat alko? olipas sekavan olonen kertomus,mut jospa joku tajus jotain...
ja siis eka ivf ja syynä hiipuva, lapsia nolla,en ole koskaan myöskään plussannu.
 
Cabsu tervetuloa mukaan. Mulla oli lyhyt kaava, että en osaa sanoa milloin menkkojen kuuluu tulla sumuttelujen kanssa. Mutta menkat sinällään ei oo ainakaan mulla ollut este ultraamiselle. Toivottavasti kaikki on kuten pitää ja pääsette itse asiaan onnituneesti! :)
 
En meinaa malttaa pysyä täältä pois, kun teidän kuulumiset kiinnostaa. Kiitos onnitteluista vielä kaikille! Onnea myös Leenu! :)

Tiltu, pahoittelut negasta. :( Toivottavasti seuraavalla kerralla on parempaa onnea.

Mun mielestä alkion ikä vaikuttaa siihen, koska se näkyy testissä. 5-päiväinen blasto kiinnittyy normaalisti jo seuraavana päivänä siirrosta. Yleensä tästä menee vielä jokunen päivä, kun hcg alkaa näkymään testissä. Meille siirrettiin 6-päiväinen blasto ja testissä oli haalea plussa pp 8 illalla. Aiemmin en testannut, mutta uskon että olisi voinut hyvinkin näkyä aikasempaan.

Niian, oletko jo päässyt piinailemaan? Toivottavasti saat/sait hyvän alkion kyytiin ja saan pian lukea plussauutisia. :)

skorppari, hurjasti tsemppiä sinnekin. Kaipailen sua jo tuolla odottajien puolella. :)
 
  • Tykkää
Reactions: skorppari82
Jonsku88, siis ei voi olla totta! Varmaan ihan kauhea pettymys! En kyllä ymmärrä miksi joissakin paikoissa viljellään kaikki 5 päiväisiksi ja joissakin paikoissa pitkää viljelyä ei saa vaikka haluaisikin. Teillä on kuitenkin hyvät mahikset onnistua tässäkin siirrossa ja tilastollisesti ne top-luokan alkiot selviävät sulatuksestakin hyvin. Näin olen ymmärtäny...

Capsu, tervetuloa ja tsemppiä ivf:ään! Minulla oli pitkässä kaavassa jarruna Suprecur ja sen annos puolitettiin sinä päivänä kun alettiin piikittämään ja lopetettiin samana päivänä kun pistettiin pregnyl. Jos sait jonkinlaiset kirjalliset ivf-ohjeet niin kannattaa lukea ne. Voi olla että sinunkin on tarkoitus jatkaa suihkeita pienemmällä annoksella pregnylin pistoon asti. Eli silloin menee vielä paljon siitä seuraavasta suihkepullostaki. Vai loppuuko sinulla kokonaan tosiaan se synarela torstaina...?
 
Scorppari, teillähän on kadehdittava määrä alkioita pakkasessa. Vois luulla että jollakin viiidestä kerrasta tärppäis :) Meillä on 3 alkiota yhdessä oljessa ja tarkoitus olis tehdä heti pas kun on mahdollista. Ohjeen mukaan pitää odottaa kahdet menkat ennen passia eli toukokuulle menee.
 
Tiltu: Meillä hoidot on Tehty TAYS:ssa..Arvaa vaan mikä pettymys oli :( itkin tovin luettuani tulokset. Jännä että ei kukaan viittiny enää sitten infota siirron jälkeen mitää montako pakkaseen meni. Olis kai ite pitäny kysellä mutta olin niin puhki sairaalareissusta etten tajunnu :/
 
Viimeksi muokattu:
Tiltu77 se ultra käynti tänään oli niin nopea ettei kerenny kissaa sanomaan,mut jotenkin sain sen käsityksen et sumuttelu loppuis ja sitten piikkiä. jäin kans ihmettelemään asiaa kun oon tätä päivää ennen saanu käsityksen et sumuja jatkettais piikkien kanssa... päätinki nyt et pakko aamul soittaa ja kysyy et mites se sit menikään. ja uuden synarelan nyt sitten ostin,kun en enää jaksanu ressata enempää asiasta. eli katotaan miten pyörällä pää taas huomenna on kun hoitajalle soitan :)
 
Jonsku, voin uskoa miten paska fiilis, kun odotukset oli korkealla. Meillä jäi pakkaseen 3 kymmenestä hedelmöittyneestä ja olin siitäki pettynyt. Vaikkei olis varmaan ollu syytä. Olis kyllä mukava, jos joku kommentoisi jotakin munasolujen määriin tai laatuihin. Tai kommentoisi tai kertoisi ylipäätään jotaki. Omituista ettei teillekään asiaa kerrottu heti.

Cabsu, Parempi tosiaan soitella huomenna klinikalle niin ei mene hoidot mönkään, kun alkaa mututuntumalla lääkitä itseään :) Mulla oli onneksi sellainen hoitosuunnitelma, johon merkittiin joka päivälle lääkemäärät.
 
Tilttu Meillä lääkäri odotti 8 solua. (pitkä kaava) Seurannassa nähtiin 8-10 selvästi hyvän kokoista. 16 follia kerättiin ja 16 solua saatiin....olin aivan innoissani!! Pettymys olikin suuri, kun seuraavana päivänä vain 5 oli hedelmöittynyt. Yritin kuitenkin pitää mieltä toiveikkaana, vaikka vaikeaa se oli. Olin kuitenkin iloinen, että kerättäviä soluja oli löytynyt ja osa oli hedelmöittynyt; hoito siis toimi ja päätin, että ennemmin tai myöhemmin me se lapsi saadaan. (ennen olin pelännyt kaikkea mahdollista, mm. onko soluja lainkaan, tai onko ne hedelmöittymiskykyisiä) Kahden päivän päästä keräyksestä mentiin siirtoon....

Meinasin romahtaa, kun lääkäri ilmoitti, että soluja oli enää kaksi. Toinen siirretään ja toinen menee pakkaseen. Rukoilin lääkäriä siirtämään molemmat, mutta hän kieltäytyi jyrkästi (hyvä niin!!). Siirto kesti pitkään, mutta ei ollut varsinaisesti kivulias. Olin varma, että lääkäri oli tyrinyt siirrossa ja alkio ei olisi selvinnyt. En uskonut, että tärppi käy ja pitkästä, pitkästä aikaa päätin nauttia elämästä ja ystävien seurasta ja tein myös niin!

Testipäivän lähestyessä jomottelema mahakipu ilmoitteli itsestään... Sunnuntaina 11 päivää punktiosta digitestissä luki 1-2vko raskaana. Itkin onnesta ja mieheni enemmän huojennuksesta. Se toinen niistä kahdesta oli jaksanut jakaantua ja oli kiinni minussa...
Nyt porskutellaan puoltaväliä ja eilen rakenneultrassa pieni köllötteli tyytyväisenä...

Plussaonnea teille kaikille! Yrittäkää löytää usko ja luottamus onnistumiseen ja nauttikaa elämästä. Minä en siihen pystynyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana ja Tiltu77
Maria080: Ihanaa kuulla että samoista solumääristä kun meillä voi tulla tärppi :) meillä kerättiin 16 solua joista 1 meni yks tutkimukseen. 11 alkiota alko kehittyä ja siirto päivänä oli jäljellä 9 alkiota joista 1 siirrettiin ja jäljelle jäi 8 joista jatko viljelystä selvisi 1 ainoa 5 päiväinen blasto pakastimeen. Mä sain tietää tosta pakkaseen menneiden määrästä tosiaan vasta ku tekstit tuli kotiin :/ luulin etten kestä..
 
Viimeksi muokattu:
Jonsku harmi, että kävi noin suuri kato :(. Toivotaan, ettei sitä tarvitse kuitenkaan murehtia pitkään vaan plussa tulee jo ekasta!

Tiltu alkioita on meillä kyllä hyvin, mutta kaikki on pakastettu 2-päiväisinä. Kun kaksi siirtoa on tehty tuloksettomina niin pistää tietysti miettimään minkälaatuisia alkiot ovat ja jaksavatko tuosta enää jakaantua, eli olisiko käynyt meilläkin kato, jos olisi viljelty pidempään.. Teitkö uuden testin tänään?
 
Heips kaikille piiiiitkästä aikaa. Olen lähinnä vaan taustaillut, vaikka hoidot on ollu osimoilleeen koko ajan käynnissä / mielessä. Meillähän oli marraskuussa 2. IVF/ ICSI. Tuoresiirtoon päästiin jo toisen kerran, pakkaseen ei kummallakaan kerralla mtn :(. 3. IVF nyt takana, tuoresiirto tälläkin kertaa. Pakkanen jäi yllätys yllätys tyhjäks. Ollaan siis selittämättömiä. Nyt siirrossa lääkäri antoi ymmärtää, et vika on mun soluissa, liian paskoja mihinkään. Kaks siirrettiin. Kai se lääkäri meinas, et ihan sama, mitä truuttaa sisään; siitä mtn valmista ainakaan tule.
Mun ongelma on nyt ( kaiken muun lisäks), et Pregnyl 10 000IU pistin maanantaina 24.3 klo 22. Kun Pregnylin puoliintumisaika on 33h, niin koska se ei enää ole mun kropassa???Mä oon sitä vaikka kuinka koittanut laskea, mutta järki lujittaa nyt ja lujaa. Auttakaa matikkanerot pliis <3
 
Maria080, niinhän se tosiaan on että ei sitä lopulta tarvita kuin se yksi alkio, joka jaksaa loppuun asti. Sitä odotellessa... :)

Scorppari, itse ehkä haluaisin kuitenkin että alkiot pakastettaisiin 2 päiväisinä, kun niillä taitaa kuitenkin olla paremmat mahdollisuudet selviytyä kohdussa kuin maljalla. Ja kun olet noin nuori niin ei tarvi pelätä että aika loppuu hoitojen kanssa. Joku täällä lapsettomuuspalstalla oli linkittänyt jonkun tutkimuksen alkioiden jakautumisnopeudesta ja raskauden todennäköisyydestä. Kun tutkimusta nopeasti vilkaisin niin se ei nyt ihan pelkästään edes mennyt niin että vain tietyllä tavalla jakautuneet olisivat johtaneet helpommin raskauteen vaan siinä oli melkoista hajontaa. Eli kyllä itse mieluummin kokeilisin niitä 2 päiväisiä, kun en tiedä miten ne luokitukset tehdään. Asia ois sitte eri jos sulatuksessa kävisi suuri kato niin silloinhan olisi järkevää viljellä pitempään niin saataisiin parhaat kyytiin. Olipa hankalasti kirjoitettu. En tiedä ymmärsitkö mitä tarkoitin...

Nomen, voi harmi että on noin vähän tullut siirtoja hoidoilla. Oletko selvittänyt että kaikki mahdollinen on kokeiltu? Eri lääkecocktailit + apukeinot siirtoihin? Toivottavasti toinen noista kahdesta nyt kiinnittyisi kuitenkin. Insinöörin piti heti laskea tuo aika: 12 päivässä hormoonimäärä on alle sen 20, joka on herkkien raskaustestien raja-arvo. Mie lähetän sinne paljon tarrasukkia ja onnea!!!
 

Yhteistyössä