Ivf hoitoja lapsettomille

Jonsku mulla on se käsitys, että julkisella tarjotaan ivf 3 kertaa, mutta tämä tieto perustuu johonkin keskustelupalstaan, en ole klinikalla kysynyt.

Leenu toivottavasti hoidot voi jatkua pian!

On: Mulla alkoi pieni vuoto heti alkionsiirtopäivän iltana. Ajattelin, että siellä on instrumentit ärsyttänyt mun kondunsuuta siirrossa ja johtuu tästä. Nyt kuitenkin alkaa masentamaan, kun se näyttää jatkuvan :(. Nyt on jo pp3 ja edelleen tiputtelee. Voi synkkyys, onkohan tämä jo alkuunsa tuhoon tuomittu.. Onko kellään kokemusta tiputteluvuodosta alkionsiirron jälkeen?

skorppari, voi ei! :( Toivottavasti vuoto johtuisi vaan katetrista tai muista instrumenteista. Mulla viime PAS:sissa vuotoa tuli vasta sitten kun lopetin tukilääkkeet. Oli harvinainen kierto siinä mielessä. Onko sulla Luget 3x200 mg? Toivottavasti vuoto ei ole suurta ja loppuu heti! :hug:

Jonsku, tarkoittaa siis kolmea IVF/ICSI hoitoa/punktiota mahdollisine PAS:seineen. Kyytiläisiä voi siis hyvinkin olla paljon enemmän, jos pakkaseen saadaan hyvin alkioita. :)

Snipsu, pahoittelut. :hug: Ei kannata kuitenkaan täysin luovuttaa vielä ennen virallista testipäivää. Jos sulla on jotain kysyttävää PAS:seista, niin kysy vaan. Mulla on yksi takana ja toinen PAS-alkio nyt kyydissä. PAS voidaan tehdä luonnolliseen kiertoon, mikäli kierto on säännöllinen. Silloin siirto tehdään tikutetun ovulaation jälkeen riippuen vähän siirrettävän alkion iästä. Mulla ei ole säännöllistä kiertoa, joten mun PAS:sit on tehty lääkkeelliseen kiertoon. Aloitin kp 1 syömään estrogeenia (Zumenon) 3x2mg/vrk, joka lakkauttaa kehon oman hormonitoiminnan ja kasvattaa limakalvon. Kun limakalvon paksuus oli ultrassa riittävä, sovittiin siirtopäivä ja aloitin Lugesteronin ennen siirtoa (meillä aloitus 4 päivää ennen siirtoa, jos 3-päiväinen alkio). Zumenon ja Luget jatkuu testipäivään asti ja jos plussa, niin vklolle 12 asti.

Viimeksi muokattu:
Snipsulle pahoittelut :hug: toki onhan tässä vielä aikaa. ihmeen myöhään virallinen testi päivä.

).( tylyä heti perään hehkuttaa omia viivoja mutta apteekin omaan testattu lähes tasavahvat viivat. Mies jo pelotteli että ois taasen kaksoset :D
Niin ja paras kun mies eilen soitteli neuvolaan kun huolettaa ettei vaimolla ole oloja vaikka viivoja on :ashamed: No ei siinä mitään mutta soitti tonne meidän omaan neuvolaan jossa kaksosten aikaan käytiin ja tätihän oli het tunnistanu.

Tähtitomu En muista olenko jo onnittelut plussasta, joten onneaonneaonnea !!:flower::heart:

Täällä punktio takana. Soluja saatiin ilm. 14 kpl, tänään pitäis labrasta tulla soitto, että saatiinko yhtään vauvanalkua noista. Pitkä on ollut aamu puhelua odotellessa. Punktio oli siis pe :p

En muistanut lääkäriltä kysyä ja jäi ihmetyttää kun mun piti pistää irrotuspiikki pregnyl x 2, että mitäs toi meinas..? tietääkö joku? Ja miten kauankohan toi nyt näkyy ku sitä on menny tupla annos..siis jos siirtoon päästäis :whistle:

Mites piinailijat? Onko oloja?:popcorn:

Leenu, loistavaa! :)

Snipsu, mä en päässyt tuoresiirtoon hypeririskin takia. Mun ei tarvinnut odottaa välikiertoa, vaan PAS tehtiin heti seuraavaan kiertoon. Tästäkin on kyllä vähän eri käytäntöjä eri klinikoilla.

Haikala, hieno saalis! :) Toivottavasti mahdollisimman moni on hedelmöittynyt ja lähtenyt jakautumaan. Käsittääkseni Pregnylistä 5000 iu varoaika on 10 vrk ja 10000 iu 14 vrk.

).( Täällä pp 3, eikä mitään erikoista. Kauheasti olen jo oireita yrittänyt kytätä, mutta eipä kai vielä tässä vaiheessa mitään kuuluisi ollakaan. Mahdollinen kiinnittyminen voisi olla jo tapahtunut, kun kyseessä oli blasto.

hydra, niukkaa veristä vuotoa on tullut joka ikinen päivä siirrosta lähtien, että eipä ole toiveet korkealla enää :(. Täytyy toivoa, että saan jotain muutosta lääkitykseen seuraavassa yrityksessä, kun ei tuo koktaili nyt ainakaan näyttänyt toimivan.. Eikä mitään tuntemuksia, jotka toiveita nostattaisi muutekaan. Huoh. Mihis asti sä ajattelit malttaa olla testailematta? :)

skorppari, voi ei! Olen niin pahoillani. :( :hug: Odotit niin pitkään tätä siirtoa ja nyt tulee ikäviä juttuja matkaan. :( Tosi epäreilua. Mua kummastuttaa yhä tuo sun pieni progesteronimäärä. En tiedä Lutinuksen annoksista, mutta kun mulla Lugeja on tuplasti (600 mg/vrk) mikä sulla. Inssienkin yhteydessä mulla oli jo 400 mg/vrk. Mutta ehkä se tosiaan on lääkekohtaista ja näköjään tuo 3x100 mg sen käyttöohjeessa sanotaan, kun sen viä netistä vilkaisin. Jännä juttu. Mulla ainakin Luget on toiminut hyvin tuolla 400-600 mg/vrk annoksella. Alkukierron vuodot loppui pian, kun sain Estradot-laastarin Zumenonin rinnalle. Toivottavasti vuoto ei kuitenkaan olisi vaarallista ja saisit iloisen yllätyksen testipäivänä. Varmasti se kuitenkin latistaa fiilikset ihan nollaan. :( En yhtään tiedä, koska testaisin. Tänään voisi ehkä jo näkyä, mutta vielä ei ole fiiliksiä. Mies sanoi, että saisin testata vasta viikon päästä maanantaina. :) Varsinainen testipäivä kun on keskiviikko. Vähän sitä tän viikon lauantaita (pp 10) olen miettinyt, mutta täytyy kysyä mieheltä vielä mielipide.

Viimeksi muokattu:
Hydra kiitos, eipä tämä kyllä reilulta tunnu.. En tiedä tosiaan miksi lutinuksessa tuo annostus on pienempi. Meilläkin on klinikan yleisohjeessa, että yleensä lääkkeenä lutinus 3x100 tai lugestron 3x200. Ajattelin kysyä josko seuraavaan saisin kokeilla lugeja tai sitten isommalla annoksella lutinusta. Mä ajattelin kanssa, että lauantaina voisin ehkä tehdä testin kuitenkin..eihän sitä koskaan ihan satavarma voi olla, jos vaikka jollain ihmeellä kyytiläinen olisikin pysynyt mukana vuodoista huolimatta :).

Skorppari, :( ootko soittanu lääkärille? voisko olla mahdollisuus että ois iskeny joku tulehdus? Mulla oli sillon kaksosten infektiossa tiputtelua kokoajan. Tosin alko kyllä vasta pp10 mutta eihän se sitä etteikö tulehdus voi aiemminkin tulla.

tähtitomu, soittelin klinikalle ja kyselin mistä vuoto voisi johtua ja onko tässä vaiheessa mitään tehtävissä. Lääkäri oli sitä mieltä, että jatkan vain lääkkeitä entiseen malliin ja toivotaan parasta. Sanottiin, että jos ei ole kipuja eikä vuoto ole runsastunut niin ei syytä olettaa tulehdusta.

Myös vuodon alku juuri siirtopäivänä viittaisi kuulemma siihen, että ehkä kohdunsuu vähän ärsyyntynyt siirrossa ja lutinuksen laitto aina vähän "ärsyttää" lisää, että vuoto vaan jatkuu. Hoitaja lohdutteli, että todennäköisesti vuoto on emättimestä/kohdun suulta, eli ei pitäisi olla haittaa kiinnittymiselle..saas nähdä. Ei auta muuta kuin toimia ohjeiden mukaan eli jatkaa lääkitystä, käydä ensi maanantaina verikokeessa ja toivoa ihmettä :)

• Tykkää
Reactions: Tähtitomu
skorppari, hienoa että soitit ja sait selvyyttä asiaan. :) Lääkäri voi hyvinkin olla oikeassa, koska onhan nämä PAS-lääkkeet sen verran tujut, että luulisi niiden pitävän vuodon limakalvolta pois. Mulla kohdunsuu vuotaa kanssa helposti. Joskus myös saattaa saada aikaiseksi pienen haavauman Lugeja laittaessa. Toivottavasti kyse olisi vaarattomista vuodoista ja päästäis pian odottajien puolelle yhdessä. ;)

).( Tänään pp 6 ja hyvä fiilis. :) Vielä olen malttanut olla testaamatta ja parhaani yritän malttaa mieleni ainakin viikonlopulle. Jotain pientä oiretta voisi olla jo, mutta oon kyllä aiemminkin ollut niin hyvä keksimään niitä.

skorppari, nyt on ollut muutaman päivän alamaha kipeä, siis tuolta hyvin alhaalta. Sellaista pistävää kipua ja välillä pelottavia menkkamaisia tuntemuksia. Ei sellaista Lugejen aiheuttamaa kipuilua, mitä aiemmin on ollut, vaan hieman erilaista. Lisäksi valkkaria tulee tosi paljon, eikä alakerta tunnu niin kuivalta kuin normisti Lugejen aikaan (tosin estrogeenillä voi olla tähän osansa). Lisäksi finnejä ei ole vuosiin ollut näin paljon. Näiden lisäksi väsyttää ja viluttaa. Mutta joo, onhan näitä samantapaisia oreita ollut monesti aiemminkin ja mitenkään erityisen paljon erilainen olo ei ole aiempaan verrattuna.

).( Tänään pp 7, enkä ole vieläkään testannut. Oon niin ylpeä itsestäni. :) Eilen kävin kaupassa ja kävelin apteekin ohi, mutta en ostanut testejä. Oman itsekurini tuntien olisin ne kuitenkin käyttänyt. Vielä olisi viikko varsinaiseen testipäivään. Huh, tästä se varsinainen piina vasta alkaakin, enkä tiedä miten saan pidettyä pään kasassa. Jännittää niin kauheasti!

Täällähän on tapahtunut vaikkakuinka paljon. Hienoa, että kaikilla on hoidot hyvin käynnissä tai alkamassa. :) Toivottavasti nyt tulee ihania onnistumisia. :heart:

Itse olen joutunut odottelemaan, Tammikuun hoidot meni aikataulullisesti pieleen ja nyt olen saanut odotella ovista..joka tuli vasta kp 18.. noh pääasia, että perjantaina olis sitten toinen PAS. :) Nyt taas jännittää kuinka menee, kun odotellut ja odotellut..

Yhteistyössä