Kiitokset kovasti vastauksista skorppari, cassis, Haikala ja Hydrangea. En tuntenut itseäni ollenkaan niin tyhmäksi polille soitellessani kun sain ensin lukea samanlaisia mielipiteitä asiasta mitä omanikin olivat
Apteekin kanssa tilanne on siis se, että lääkkeet on tilattava edeltävänä päivänä jos meinaa ne saada seuraavana päivänä puoleenpäivään mennessä. Eli siis koska se ultrapäivä on yhä silloin kp 10 ja minulla on lääkkeitä kp9 asti, niin oli sitten vielä kuitenkin tilattava varalta se Gonalin 450IU kynä ja pari annosta Cetrotidea, jotta pistely voi jatkua vielä kp 10 eteenpäinkin jos ultrassa sitten siltä näyttää. Itse olen kyllä valmis lyömään vetoa että kp10 olen jo räjähtämispisteessä jos soluja ylipäätään saadaan kasvamaan että gonalia tuskin tarvitaan. Mutta pakkohan se oli nyt varuiksi ottaa, ultra on aamulla ja kahdeltatoista pitäisi jo pistää ja ihan ei siinä välissä kerkeä tampereelta hakemaan puuttuvia lääkkeitä
Täältäpäin en siis apteekkia löytänyt, jossa näitä hyllyssä olisi suoraan ja tätä mieltä oli myös oman apteekkini farmaseutti, ettei täältä apteekeista löydy.
Tässä tuntuu vaan tulevan todella iso mutka matkaan, minullahan kun on siis aivan järkyttävä kammo itseni pistämiseen liittyen. Gonalin olen pistänyt itkua vääntäen ja tänään sitten jo melkein pyörryin pistoksen jälkeen joten on todella iso ongelma, miten tuo huomenna aloitettava Cetrotide paljon isommalla neulalla nahkani alle saadaan. On huomenna soitettava polille (taas...) ja kysyttävä neuvoa; kaatuuko tämä nyt siihen, jos en yksinkertaisesti pysty huomenna Cetrotidea pistämään vai voitaisiinko se laittaa polilla tai omassa tk.ssa. Mies lupautui äärimmäisessä hädässä yrittämään mutta silloinkin minut pitää varmaan sitoa kiinni etten karkaa ennen pistosta, hän kun ei koskaan ole pistänyt ja kammoaa itsekin neuloja. Mutta pakko tässä on uskoa, että joku ratkaisu asiaan löytyy.
Käyn seurailemassa tätä ketjua taustalla, mutta tuntuu aina siltä, että kun alan kirjoittaa jotain, niin puran vaan omaa napaa enkä saa ollenkaan kirjoitettua muille mitään vaikka tarkoitus ensin onkin kommentoida muiden kirjoituksia. Aloitin siksi siis blogin, jossa käyn läpi hoitoa ja sen herättämiä tuntemuksia ja ajatuksia. Jos jotakuta kiinnostaa, niin se löytyy
Se yksi ja ainoa: IVF(.lläkö?) | 4 tuloksettoman inseminaation jälkeen ajatuksia ensimmäisestä (ja todennäköisesti myös viimeisestä) IVF-hoidosta.
Itseäni on lohduttanut ja helpottanutkin lukea lapsettomuushoitoihin liittyviä blogeista niitä samoja ajatuksia mitä itsellä monesti on, mutta yhtään piikkikammoisen IVF-hoitolaisen blogia en ole löytänyt, joten ajattelin kirjoittaa oman. Jos siitä omasta kammosta olisi edes jotain hyötyä, eli vertaistukea jollekulle samojen asioiden kanssa painivalle.
Hitto. Onko muuten niin, että nuo tartuntatautilabrat (HIV/HEPAT) on voimassa 12kk niinkuin olen jostain ollut lukevinani? Näyttää tuossa hoitosuunnitelmassa vaan komeilevan että meillä edelliset on otettu 11/12. (edit; 1,5v ovat kuulemma voimassa)