Ivf hoitoja lapsettomille

Hei ladyt!

Kasenja – viikon verran olet minua ”edellä” aikataulussa. Minulla on sumuttelut käynnissä, sinulla pistos. Riittääkö tuo yksi pistos koko homman alasajoon – kuulostaa ihastuttavan helpolta….
tuosta plussasta – minä mietin aivan samaa. Meillä oli viime viikonloppuna normaali ovis ja tänään alkoi sumut. En ole kyllä ikinä plussaa saanut r-testiin, mutta ainahan se mahdollisuus kuitenkin on. Olin vähän hämmästynyt kun ei käsketty käyttää mitään ehkäisyä ennen hoidon alkua. Tulethan kertomaan, mitä klinikka kertoo?

Hydra – on niin harmi lukea noita sinun vastoinkäymisiä. Miten hitto se voi olla että kaikessa tuntuu aina olevan jotakin vastustusta. Toisaalta, meillä menee kaikki aina ”oppikirjan mukaan” eikä siltikään tapahdu ikinä yhtään mitään – molemmat tilanteet yhtä syvältä.

Maui84 – tervetuloa takaisin, toivottavasti tällä kertaa menee paremmin. Itse syön multivitan-mamma vitamiineja, hoitojaksojen ajan olen juomatta alkoholia kokonaan ja syön ja liikun säännöllisesti ja terveellisesti. Puolivuosittain olen paastolla viikon verran ihan kehon puhdistumisen vuoksi – juon kuitenkin tuolloin itse tehtyjä luomu-kasvismehuja muutaman tunnin välein. Ei tunnu olevan tehoa millään, mutta aina pitää yrittää =)

Skorppari – tsemppiä PASsiin!

Tähtitomu – osanotto suruun. Ei varmasti ole helppoa suunnata ajatuksia, mutta toivottavasti vanha uskomus pitää paikkaansa – kun yksi lähtee, niin toinen tulee. Voimia.

Snipsu – onnea hyvästä saaliista, toivottavasti lähtevät jakaantumaan ja pääsette siirtoon!

Omaa –
Juttelitte noista kuukautisista – mulla on hoitojen ajan noin joka.4 vuoto ollut ”normaali” ja kaikki muut sitten semmoisia max. 24 h vuotoa, runsaampaa tuosta ajasta muutaman tunnin.

Sumut alkoivat tänään. Täytyy sanoa, että yllättävän nopeasti menee päivät kun elämä on pätkitty 6 tunnin osiin, tuntuu että kello soi koko ajan… =) Toivottavasti tänään vallalla ollut jäätävä väsymys johtuu ihan vaan siitä että on sunnuntai, eikä tuosta lääkkeestä. Menopurit kävin hakemassa ja olin ajatellut että sekin on siinä pistoskynässä, mutta eipä oo. Ärsyttää kyllä älyttömästi, kun olin jo ajatellut että pistoskynän avulla uskaltaisin pistää itse… mutta sitähän tässä on vielä pari viikkoa aikaa panikoida. Muuten ei mitään ihmeellistä, ekaa ultraa odotellessa.

ESIKOISTA YRITTÄVÄT IVF-HOITOLAISET
Nimimerkki...........Tuleva hoito..........Ajankohta..........Syy
Skorppari82............1.IVF/1.PAS.........tammikuu........PCO
Valoa..29................2.IVF/2.PAS........marraskuu........Endo
Nocy..30+..............1.IVF............ ......marraskuu........endo,kilppari?
minskuinen..?..........1.IVF. .................marraskuu..........?
Haikala...25.............3.ICSI...... .....tammikuu...siittiöt/endo/tuuba tukossa
piu_pau..30.............3.IVF....... ........tammikuu........Selitt.
Snipsu.32...............2.ICSI.......... .....tammikuu.............alkion jakautuminen
aniraz..32...............3.IVF/ICSI...........helmikuu............Sel itt.
Maui84..29..............2.IVF........ ......kevät 2014..........Selitt.
Jonsku88..25............1.IVF........... .....?...................Selitt.
Neve.....................1.IVF.......... ............?...............PCO
ambrosio..31...........2.IVF............ .....?...................PCO
Ainox..28................3.IVF...... ..........?....................Selitt.
Cassis..30...............1.IVF.......... ......?................se litt.
Tellu83...................1.ICSI........ .......joulukuu..............Selitt.
Untuvikko80.............2.IVF/1.PAS.......tammikuu...............?
Leenu-77...............4.IVF/2.PAS.................?................. . ?
Nannukka81..32 ………4.ICSI …… ......2014/2015......siittiöt, hedelmöittyminen
Endotar 1978..............3.ICSI...................?..............endo
Niian..27...............1.IVF/3.PAS............?........Selitt./sekund.
Hydrangea............1.IVF/2.PAS........helmikuu............PCO
glimmer..................1.IVF/2.PAS?...............................

PIINAILIJAT
Nimimerkki............Hoito...... ........Alkiot.....Testipäivä.....Syy
Tähtitomu............3.ICSI/1.PAS.......1................................

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... .............Plussauspäivä...Syy
Neela84......................1.ICSI..... .............29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.......14.1.
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ............1.2.
Minnie82..31............1.IVF........... .............29.3.
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS.............11.4.
Neppu_..27.............1.IVF............ .............3.5..............Pco
Ameile..36................3.IVF......... ...............6.5.
-strawberry-...............1.IVF.................... .13.5.
milliTU........................1.IVF.... .................16.5.
Haperotta..30.............1.IVF......... ..............19.6. .......Endo
Rachel79....................2.IVF....... .............................Siittiöt
meemir..24..............1.IVF/1.PAS............................Munajoh dinvaurio
Jessica1.................1.IVF.......... .............................Selitt.
Kissatanssi..33.......1.IVF............. .............19.9.........Se litt.
Karoliina81..32...........luomuihme..... ..... .....................?
Deseo.....................1.IVF......... .............................Selitt.
toivounelma..35........1.IVF/2.PAS...........10.10........En do/PCO/astenozoosp.
Sachiel..................1.IVF.......... .............................Ei siittiöitä
Unelma81..32........1.IVF......... ...............................Selitt.
Sinisilmä79............1.IVF........... ...............................?
TybyLiini..33.........1.IVF............. ...............................?
Toive13..35..........2.IVF.............. ..........11.11..........Selitt.
Tarana...............2.ICSI............. ..........................PCO,siittiöt
Helmiina85..28......1.IVF............... ..........20.11........siittiöt?
iiris_lorea..31........…2.IVF.. ............…25.11..........…....sii ttiöt ,keltahormoni
Aurora*..30..............2.ICSI....... .......25.11.........PCO,sperman v-a
HelgeR..31...............luomuihme....................................PCO?
Millyk......................1.IVF....... .........4.12........munanjohdinvik a
Katiri..27.................1.IVF........ .........6.12.......Endo/munanjohdintukos/(PCO?)

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair,RBAM,grosjean,tiuku_2013,simpli

Viimeksi muokattu:
Haikala, en valitettavasti osaa neuvoa asian kanssa. Mulla tuli jarrupiikistä pientä turvotusta ja punoitusta, mutta se laski aina noin 1-2 tuntia pistämisen jälkeen.

Tähtitomu, kiitos. Mukavia piinailupäiviä sulle. Toivottavasti nämä ekstrajutut tuottaisivat vihdoin tulosta. Hienoa, kun halusivat sellaisia kokeilla.

Niian, hurjasti tsemppiä siirtoon. Eiköhän tuosta määrästä ainakin yksi selviä jatkoviljelyn loppuun. Mitä kautta sä oot päässyt juttelemaan psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa? Mä kysyin jutteluapua viimeksi, mutta sanottiin taas että ei ole resursseja. Lääkäri sanoi voivansa laittaa lähetteen, mutta jonot on noin 3 kk, eikä mua välttämättä hyväksytä. :(

Kasenja, mä en osaa sanoa noihin asioihin mitään, kun oma hoito tehtiin lyhyellä kaavalla. Toivottavasti kyse olisi oikeasta plussasta.

Cassis, no sanopa muuta. En ymmärrä, miksi nämä vaikeat asiat pitää joidenkin kohdalla olla niin ekstravaikeita. :( Etköhän sä tuon Menopurinkin kanssa pärjää. Inhottavampi se on kuin pistoskynät, mutta äkkiä senkin oppii. Hurjasti tsemppiä hoitoon!

).( Vähän oon tässä tuskaillut, että jos tuoresiirtoon en pääse hypeririskin takia ja PAS:seissa ei voida siirtää vuodon takia, niin koska sitten?! Onneksi nyt näyttää siltä, että vuoto on hiipumassa. Vielä en iloitse, kun se on alkanut jo sen pari kertaa uudestaan tän kierron aikana. Saisi kyllä pysyä poissa. Keskiviikkona uusi tsekkaus.

Hydra hyvä, että vuoto on loppunut ja hienoa, että sait vielä laastarin auttamaan limiksen kanssa..toivottavasti huomenna on kaikki niinkuin pitää, ja pääsette siirtoon! :)

Tähtitomu ja Snipsu peukut pystyssä, että kyytiläiset tarraa kiinni! :)

Niian miten kävi, onko sulla jo pikkuinen kyydissä, toivottavasti.. :)

ON: ei meinais millään malttaa odottaa torstain limisultraa, jännittää melkoisesti.. Onko joku muu syönyt progynovaa PAS-kierrossa? Mulla on nyt alkukierron ollut jotenkin etova olo vähän koko ajan ja mietin aiheuttaako noi uudet lääkkeet mulle sen, muuten kun oon sietänyt kaikki lääkkeet melko hyvin ilman sivuvaikutuksia..(raskaana en ole).

skorppari, oot kyllä kohtuuttoman pitkään joutunut odottelemaan, että vihdoin saisit kyytiläisen matkaan. Toivotaan, että torstai tulisi pikapikaa. Mulla on molemmissa PAS:seissa ollut Zumenon ja nyt Estradot-laastari lisäksi. Mulla ei ole näistä tullut yhtään mitään sivuvaikutuksia, päinvastoin olo on ollut tosi hyvä. Muutenkin oon kanssa sietänyt hyvin kaikki lääkkeet. Luget aiheuttaa ne voimakkaimmat oireet. Ehkä sulla on vaan pientä jännitystä matkassa ja siitä pahoinvointia? :)

Meille kävi niin kuin pelkäsin, meidän alkiot olivat hyvin kehittyneet kolmi päiväisiksi, yksi oli päässyt morulavaiheesee ja kehitys oli loppunut. :/ Eli yksikään ei päässyt blastokystaksi ja siirtoa ei tehty. Olen hirmu pettynyt, vaikka jotenkin pelkäsinkin että tässä kävisi näin. :/ Lääkäri oli sit mieltä, että mitään kovin suurta johtopäätöstä tästä ei vielä voi tehdä, mutta itse olen diagnosoinut jo ties mitä. Ihmetyttää miten olen koskaan ylipäätä ollut raskaana ja vielä kaksi kertaa! Tosin huonostihan nekin ovat päättyneet, mutta tosin ettei nyt päästä edes blastokysta vaiheeseen, toisaalta olen onnellinen että lopuille alkioille tehtiin pitkä viljely, kurjempaa se olisi jos ne olisi siirretty yksi kerrallaan 3 päiväisinä ja aina olisi saanut pettyä.

Suunniitelmana on vaihtaa lääke 2.ivf johon suuntaamme loman jälkeen jossain kohtaa kevättä ja sitten tehdään heti pitkä viljely jos se on mahdollista ottaen huomioon mille päivälle punktio osuu, kuulemma pakastaminen ei ole viikonloppuisin mahdollista. Pitkä tie taitaa olla edessä ja yhtään en tiedä miten se tulee päättymään. Lääkäri oli vielä kovin toiveikas meidän suhteen ja kehoitti minunkin olemaan. Toisalta olen alkanut työstämään luovutettuja alkioita vaikka eihän lääkäri osannut edes sanoa, onko alkioissa vikaa kun kuulemma jos alkiot lopettavat kehityksen tuossa vaiheessa missä meillä, voi vika olla kummassa vain?! Onneksi meillä on nyt muuta ajateltavaa ja pääsemme lomalle, mutta kyllä pettymys on kova!

Ja ai niin Hydra, mä olen päässyt ihan tuolta omasta keskussairaalastamme psykiatrisen sairaanhoitjan vastaanotolle kun yksi poli käynti oikein kovin itkin suositeltiin sitä! Viimeksi jo mietein, että voisin hyvin jo lopettaa käynnit, mutta kyllä jatko tulee tarpeeseen! harmi, että teillä on keskusteluapua noin hankala saada! :(

Kaikille yhdessä ja erikseen oikein onnistuneita hoitoja, en toivoisi kenenkään joutuvat kokemaan tätä samaa mitä itse käyn läpi.

Niian, voi ei! Olen niin niin pahoillani! :hug: Todella ikävä juttu. :( Ihme, kun teidän alkioita ei haluttu heti punktion jälkeen viljellä pidemmälle, vaan kaikki pakastettiin nuorina, vaikka niitä tuli niin mukava määrä. Tosin turhaahan näitä asioita jossitella. Hyvä juttu, kuten itsekin sanoit, että ne nyt viljeltiin pidemmälle, niin nähtiin missä asia mahdollisesti menee pieleen. Ensi kerralla varmasti ollaan viisaampia ja saadaan lääkitykset yms. kohdilleen. Harmittaa kyllä nyt hurjasti teidän puolesta. :( Ei tuollaiseen tilanteeseen toivoisi kenenkään joutuvan. Yritä jaksaa. :hug:

• Tykkää
Reactions: Niian
Kiitos Hydra!! :) Ihmeän hyvin olen nyt asian silti ottanut jotenkin koitan uskoa että asiat vielä järjestyisivät! Soitin polille ( eri kuin siirrot tekee) ja sain suunnittelu ajan 24.4 joka on muutama päivä matkan jälkeen, kiva ettei tarvi ainakaan odotella. Toisaalta tekisi mieli siirtyä Taysiin kun meillähän on niin, että hoidot voi tehdä joko turun väestöliitossa tai taysissa kun omassa kaupungissamme ei punktioita ja siirtoja tehdä. Toisaalta Väestöliitolla on moni asia hyvin ja he tuntevat meidät ja sinne saa hyvin soitettua yms, mutta sitten mietin voisiko taysissa nähdä asiat eri valossa yms. En tiedä, pitää miettiä.

Hydra – kun päivität niin hoidon ajankohta on helmikuu, viikko 9. ? minähän sotken tuon takuuvarmasti kokonaan jos kosken siihen… =) Ja hyvä että vuoto loppui, ehkäpä tämä vielä tästä!

Snipsu – tsemppiä nyt piinailuun. Toivottavasti se yksi rääpäle jaksaa jakautua ja pääsee pakkaseen odottelemaan

Niian – voi harmi! Ei näihin kyllä osaa suhtautua, vaikka kuinka pelkää aina pettymystä. Onneksi tuo suunnitteluaika on jo noin pian eikä tarvitse aivan tuhottoman kauan odottaa.

...Ja kolmas päivä puolivälissä uuden ystäväni Suprecurin kanssa on tuonut mukanaan seuraavaa
- hiki
- päätä särkee; alkaa 30 min sumun jälkeen, jatkuu 3,5 h – ja sitten seuraa pari tuntia ihanaa taukoa kunnes aloitetaan alusta
- ”irti ruumiista fiilis” – eli vähän semmonen heijaaheijaa, oonko läsnä kokonaan vai en. Ei varmaan ulkopuoliset huomaa, mutta itsellä vähän höppänä fiilis
- etooooooooooo ja se hiton suihke alkaa maistumaan jo nyt pahalta- maltan tuskin odottaa mikä fiilis on parin viikon päästä :LOL:

Ompa aina ihanaa olla tämmönen "oireharava" :headwall:

Heipä hei, tässä olisi viestillinen sitten täysin ommaanappoo tähän väliin.

Viime vuosi tahkottiin inssien kanssa (4kpl), ja mitään tulosta ei tullut. Ollaan periaatteessa selittämättömiä, simpoissa tosin oli/on hieman häikkää. Yritystä takana useampi vuosi ja siihen päälle useampi vuosi aikaa, jolloin mukula olisi "saanut tulla jos on tullakseen". Eipä näkynyt.

Nyt sitten tänään pyörähti käyntiin ensimmäinen IVF-kierto, lyhyellä kaavalla ja pistettävänä Gonalit, Cetrotide ja sitten irrotuspiikkinä Pregnyl.

Vähän tuossa pähkäilen noiden lääkkeiden kanssa, reseptit oli kirjoitettu Gonaliin kahteen kynään, 900IU ja 450IU ja ohjeena on pistää kp.t 3-9 125IU eli tuo isompi kynä riittäisi juuri ja juuri. Samoin pistin Cetrotidea apteekista tilaukseen vain tarvittavat 3 kun ohjeessa on pistää kp 7-9. Muttamutta. Menen polille ensimmäiseen ultraan vasta kp 10, niin kaipailisin vähän mielipiteitä, että meneekös tämä kuitenkaan noiden lääkkeiden kanssa niinkuin olen ajatellut ts. jos tarvitseekin jatkaa pistämistä vielä kp 10 ja mahdollisesti eteenpäinkin...? Kun tuntuu tosi hassulta että kaikki pistely lopetetaan jo päivää ennen ultraa ja toisekseen mulla on ovis ollut viimeisen vuoden aikana luomu/clomikierroissa kp11-13. Että riittääkö tuo kolmen päivän jarrutus muka tosiaan tuossa alkuviikosta kun punktio olisi suunnitteilla vasta sitten seuraavalle viikolle kp 13 tai 14?
Että tyydynkö noihin saamiini ohjeisiin vai rimputtelenko polille vielä loppuviikosta, (h)oi viisaammat? ;)

Saas nähdä, kuinka heikkopäiseksi mä itseni pelottelen noitten lääkkeiden kanssa, olen tähän asti pelännyt tuota pistämistä, mutta menin lukemaan Cetrotiden tuoteselosteesta haittavaikutukset ja olen jo nyt aika lähellä sitä heikkopäisyyttä...:whistle: On vaan mennyt aika monen mutkan kautta nämä hoitoasiat tähänkin asti ja lisäksi mä reagoin suurimpaan osaan lääkkeistä joko täysin eritavalla kuin pitäisi ja/tai kaikki sivuvaikutukset keräten... Vähän olen pohtinut, että jos pistäisi tavoitteeksi tähän kiertoon, että selviäisi hengissä, niin eipähän ainakaan pääse pettymään enää...:kieh:

Niian voi ei, olen niin pahoillani teidän puolesta.. :hug:

Hydra juu voi olla tosiaan ihan ne perhoset mahassa, jotka aiheuttaa lievän etomisen :). Toivottavasti saat tänään jo siirtoajan!

Tsemppiä Cassis, toivottavasti kaikki tuo on sen arvoista, eli tuottaa toivotun lopputuloksen :)

Annalii silloin kontrolliultrassa katsotaan mikä on tilanne, ja jos tarve vaatii (follit ei vielä tarpeeksi isoja irrotettavaksi) niin sitten varmasti ohjeistetaan jatkamaan vielä pistelyä.. tuota kun ei oikeen etukäteen lääkäritkään tiedä miten kunkin kroppa reagoi. Sinuna en ehkä ostaisi kalliita lääkkeitä "varalta", mutta varmistaisin että lähiapteekista saa ne nopeasti tarvittaessa. Tsemppiä pistelyihin, varmasti selviät hengissä! :)

Annalii - Meidän apteekissa toimii ainakin siten, että jos ennen 11 aamulla ehtii tilata lääkkeen niin sen saa vielä illaksi. Toisaalta- varmaan sairaalassa on "varalta" lääkettä, että voit pyytää yhden annoksen sieltä jos pitää jatkaa pistämistä etkä saa ainetta ennen seuraavaa päivää.

C

Niian, hyvä että sait jo noin pian uuden suunnitteluajan. :) Toivottavasti tää ei nyt täysin vienyt kivaa matkafiilistä. Yritä rentoutua reissussa ja kerätä voimia uusiin koitoksiin. :)

Cassis, kuulostaapa inhottavalta nuo oireet. Toivottavasti helpottaa!

annalii, tervetuloa mukaan. :) Mäkin suosittelen ostamaan lääkkeet vasta tarvittaessa. Pikkuapteekit ei niitä välttämättä pidä varastoissa, mutta ainakin Tampereella Yliopiston apteekissa on aina paikalla kaikkia näissä hoidoissa tarvittavia lääkkeitä. Meidän lähiapteekkiin saa tilattua lääkkeet aina seuraavaksi päiväksi (pitäisi olla jo aamupäivästä paikalla), kun tilauksen tekee muistaakseni ennen klo 17. Kannattaa vaikka soittaa omaan apteekkiin ja kysäistä tätä vielä.

skorppari, hurjasti onnea huomiselle! :) Toivottavasti näyttäisi jo hyvältä ja pääsisit siirtoon pian.

).( Tokassa limisultrassa käyty. Limis oli kasvanut, nyt 6,5 mm ja näytti rakenteeltaan hyvältä. Aloitan Luget perjantaina ja siirto on ensi tiistaina. Ensiksi sulatetaan D3 ja mikäli se ei selviä sulatuksesta, niin sulatetaan joku vanhemmista alkioista ja tehdään siirto sitten keskiviikkona. Lääkäri sanoi, että kuulemma uusimpien tietojen mukaan noin 7 mm limakalvolla on parhaimmat mahdollisuudet onnistua. 10 mm tai yli limakalvolla mahdollisuudet on jo heikommat. Aika yllättävä ja positiivinen tieto, kun olen aina pelännyt oman maks. 7-8 mm paksun limakalvon olevan liian ohut! :) Hyvillä mielillä siis jään odottamaan tiistaita. :)

• Tykkää
Reactions: skorppari82
ESIKOISTA YRITTÄVÄT IVF-HOITOLAISET
Nimimerkki...........Tuleva hoito..........Ajankohta..........Syy
Skorppari82............1.IVF/1.PAS.........tammikuu........PCO
Valoa..29................2.IVF/2.PAS........marraskuu........Endo
Nocy..30+..............1.IVF............ ......marraskuu........endo,kilppari?
minskuinen..?..........1.IVF. .................marraskuu..........?
Haikala...25.............3.ICSI...... .....tammikuu...siittiöt/endo/tuuba tukossa
piu_pau..30.............3.IVF....... ........tammikuu........Selitt.
aniraz..32...............3.IVF/ICSI...........helmikuu............Sel itt.
Maui84..29..............2.IVF........ ......kevät 2014..........Selitt.
Jonsku88..25............1.IVF........... .....?...................Selitt.
Neve.....................1.IVF.......... ............?...............PCO
ambrosio..31...........2.IVF............ .....?...................PCO
Ainox..28................3.IVF...... ..........?....................Selitt.
Cassis..30...............1.IVF..........helmikuu (vko9?).......se litt.
Untuvikko80.............2.IVF/1.PAS.......tammikuu...............?
Leenu-77...............4.IVF/2.PAS.................?................. . ?
Nannukka81..32 ………4.ICSI …… ......2014/2015......siittiöt, hedelmöittyminen
Endotar 1978..............3.ICSI...................?..............endo
Niian..27..................2.IVF..................kevät 2014......Selitt./sekund.
Hydrangea............1.IVF/2.PAS........helmikuu............PCO
glimmer..................1.IVF/2.PAS?...............................
annalii....................1.IVF................helmikuu.........selitt./siittiöt
Mari32..32..............1.IVF................helmikuu..........simpat

PIINAILIJAT
Nimimerkki............Hoito...... ........Alkiot.....Testipäivä.....Syy
Tähtitomu............3.ICSI/1.PAS.......1................................
Snipsu.32.............2.ICSI............... 2........13.02.......-........
Tellu83.................1.ICSI........ ...................5.2..............Selitt.

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... .............Plussauspäivä...Syy
Neela84......................1.ICSI..... .............29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.......14.1.
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ............1.2.
Minnie82..31............1.IVF........... .............29.3.
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS.............11.4.
Neppu_..27.............1.IVF............ .............3.5..............Pco
Ameile..36................3.IVF......... ...............6.5.
-strawberry-...............1.IVF.................... .13.5.
milliTU........................1.IVF.... .................16.5.
Haperotta..30.............1.IVF......... ..............19.6. .......Endo
Rachel79....................2.IVF....... .............................Siittiöt
meemir..24..............1.IVF/1.PAS............................Munajoh dinvaurio
Jessica1.................1.IVF.......... .............................Selitt.
Kissatanssi..33.......1.IVF............. .............19.9.........Se litt.
Karoliina81..32...........luomuihme..... ..... .....................?
Deseo.....................1.IVF......... .............................Selitt.
toivounelma..35........1.IVF/2.PAS...........10.10........En do/PCO/astenozoosp.
Sachiel..................1.IVF.......... .............................Ei siittiöitä
Unelma81..32........1.IVF......... ...............................Selitt.
Sinisilmä79............1.IVF........... ...............................?
TybyLiini..33.........1.IVF............. ...............................?
Toive13..35..........2.IVF.............. ..........11.11..........Selitt.
Tarana...............2.ICSI............. ..........................PCO,siittiöt
Helmiina85..28......1.IVF............... ..........20.11........siittiöt?
iiris_lorea..31........…2.IVF.. ............…25.11..........…....sii ttiöt ,keltahormoni
Aurora*..30..............2.ICSI....... .......25.11.........PCO,sperman v-a
HelgeR..31...............luomuihme....................................PCO?
Millyk......................1.IVF....... .........4.12........munanjohdinvik a
Katiri..27.................1.IVF........ .........6.12.......Endo/munanjohdintukos/(PCO?)

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair,RBAM,grosjean,tiuku_2013,simpli

Viimeksi muokattu:
Katselin, että tuossa listalla on paljon ihmisiä, joilla piti olla jokin hoito jo marras-joulukuussa. Joten Valoa, Nocy, minskuinen ja Tellu83, miten teidän hoidot meni? :)

Lisäksi listalla taitaa olla paljon porukkaa, joka keskustelee nykyisin tuolla pidempään yrittäneiden ketjussa.

Joten jos joku haluaa tietojansa muokattavan/poistettavan, niin voin sen tehdä. :)

Heippa! Mahtuisiko mukaan palstalle? Silloin tällöin käynyt lueskelemassa aina- ja nyt olisi varmaa hyvä hetki liittyä, eka ivf alkaa vkolla 8 ja lyhyellä kaavalla mennään yksityisellä. Itsellä ikää 32 ja "ongelmana" simpat ja huikeat 5 inssiä tuli tossa tahkottua ilman tulosta..

Jännässä vaiheessa täällä moni- peukkuja kovasti!!

annalii Sulle ei oo merkattu siihen niitä lääkkeitä kuin vaan ultraan asti, koska ultrassa katsotaan millä annostuksella jatkuu ne pistokset=)

Jos on pitkällä kaavalla hoito niin miten noi luget menee? aloitetaanko ne aiemmin vai vasta siirto päivänä?

Tää piinailu tuntuu niin rasittavalta, ens keskiviikkoon pitäis jaksaa odottaa et pääsee verikokeeseen. Niin jämäkästi siirtopäivänä päätin et millään apteekin testeillä en ala leikkiä mut jos kuitenkin " haksahdan" ostamaan niin koskakohan se vois näyttää plussan jos tästä raskaus alkaa?????

Niinhän tää piinailu on ihan syvältä. oon ite testannu ekan haamujen esi-isän pp6 :D Mulla kun ei kärsi olla yhtään testiä kaapissa tai ne tulee käyttöön heti ihan liian varhain. Siks oon monet kerrat pettyny kun näyttää hailuraa ja vahvistuukin mutta virallisena päivänä on taas hailura.
Kaksosista plussasin aika vahvan plussan jo PP8.

Oon tässä tätä päivää mietiskelly ja mulla on ollu tosi menkkamainen olo. Juiluttelee vähän väliä jostain suunnasta. Haluaisin olla pessimisti mutta samalleen oli kaksosista, ei mitän oireita. Pessiisti siks, että meillä minun ei kärsi koskaan iloita eikä olla toiveikas, sillon menee kaikki päin persettä.

Hoitavalta lääkäriltä saatu vähän selvennystä tähän omaan tilanteeseen (raskaustesti plussalle jarrupiikin pistämisen jälkeen). Näitä kuulemma sattuu silloin tällöin, eikä kannata huolehtia Procrenin mahdollisista haitoista raskaudelle. Hoitajakin naureskeli, että on aikamoinen saavutus tulla vahingossa raskaaksi hedelmöityshoitojen aikana. Sain lugesteronit tukihoidoksi.

Ihan hullu juttu, en osaa mieltää koko tärppiä ollenkaan, kun olin niin suuntautunut ivf-kiertoa varten. Mutta muistutukseksi muillekin: jos jarruvaiheessa vuotoa eikä menkkaoireita kuulu, kannattaa tehdä raskaustesti. Itse olin niin yksillä raiteilla ajatuksissani, etten heti älynnyt raskautta edes mahdolliseksi, ja kun testiplussaa epäuskoisena katselin, ensimmäinen ajatus oli vain "tämä sotkee hoitoaikataulun".

Cassis - joo, Procren on siinä mielessä kätevä, ettei tarvitse kuin kerran tuikata ja keho nukahtaa vaihdevuosimaiseen tilaaan 4 viikoksi. Helppoa!

Yhteistyössä