Ivf hoitoja lapsettomille

Tähtitomu, mitä luulet, oliko alkiokuoren avaus se ratkaiseva tekijä nyt teillä vai olisiko plussa voinut tulla ilman sitä? Oliko sulla joku kiinnittymistä auttava pistos mukana (Pregnyl/Gonapeptyl)? Mietin, että voisko sitä itekin saada jotain apuja. Vähän kyllä epäilen, mutta aion kysyä kuitenkin.

).( Hoitaja soitti takaisin, että tehdäänkin niin, että jätetään Zumenon kokonaan pois. Aloitan kp 1 Estradot-laastarin 150 mg, eli laitan kaksi laastaria normaalin yhden sijaan. Kuulostaa ihan hyvältä vaihtoehdolta, kun viimeksi mulla oli koko alkukierron vuotoja, jotka saattoi johtua Zumenonista. Vuodot loppui vasta Estradotin aloituksen jälkeen.

juu olihan mulla gonapeptyl jonka pitkin hampain antoivat PAS:n. Mutta luulen sen ratkaisun olleen tuossa avauksessa tai kortisonissa. Ainakaan toi gonapeptyl ei auttanu tuoresiirrossa mitään tai sit sitä ois pitäny pistää myöhemmin tai useemmin.

Tähtitomu, selvä juttu, kiitti tiedosta. :) Täytyypä kysellä näitä apuja, vaikka vähän epäilen, että tuskin mitään annetaan, kun on vasta 3. PAS. Vähän nihkeetä tuntuu olevan lääkkeiden vaihto tai lisäys. Onneksi nyt sentään sain vähän muutosta alkukierron lääkitykseen, kun sitä väkisin kinusin. :D

Hydra :hug: Koitetaan nyt kuitenkin jaksaa uskoa ja toivoa vielä, ehkäpä tähdet on seuravassa yrityksessä oikeassa asennossa. Mullakin varmaan vois torstaina alkaa uusi kierto, että mentäis sit ihan samoilla. Toivottavasti päästään siirtoon ja onnelliseen lopputulokseen molemmat. Kuulostaa hyvältä, että sulla muutetaan lääkitystä. Itestäkin tuntuu siltä, että olis hyvä jotain muuttaa, mutta saas nähdä..

Tähtitomu, totta. :) Täytyy itse pitää omia puolia. Uskon silti yhä, että lääkärit tietää nämä asiat parhaiten, mutta tuo muutosten tekemisen hitaus vaan harmittaa, koska oon niin malttamaton.

skorppari, tässä mun asenteessa olisi todellakin parantamisen varaa. Meille sanottiin suunnittelukäynnillä, että joka kolmas hoito onnistuu. Joten jos tilastoihin on uskomista, voi ensi kerta päättyä hyvinkin onnellisesti. :) Toivottavasti tosiaan pääsisit siirtoon, niin mentäis suurinpiirtein samaa tahtia taas. Tosin mulla siirto saattaa venähtää taas sinne kp 20+, mutta toivotaan että Estradot isolla annoksella kasvattais limiksen paremmin ja nopeemmin.

).( Mulla olikin viime siirrossa Estradot 50 mg. Nyt seuraavan PAS:siin tulisi tosiaan 150 mg (2x75 mg laastaria). E-resepti noihin odottaa apteekissa, mutta mulla olisi vielä paljon jäljellä 50 mg laastareita. Oliskohan se sitten ihan hölmöä laittaa kolme kerralla ja käyttää nuo loppuun... : / Tosin ei ne kalliita ole, joten kai mä ne vahvemmatkin voisin hakea, niin ei ole maha laastareita täynnä.

Tänään vahvistu, että meille tehdään ivf-hoito elokuussa lyhyen kaavan mukaan. Lääkäri ei kuitenkaan ihan tarkkaan luetellu lääkkeitä, kun lähettää reseptit sitte lähemmin. Niin mitä lääkkeitä yleensä määrätään tähän lyhyeen kaavaan? Entäs onko jotain vitamiineja tai lääkkeitä mitä ei suositella syötävän tämän hoidon aikana?

Hapsuliini, lyhyt kaava alkaa pistoksin. Yleisimmät vaihtoehdot taitaa olla Puregon ja Menopur. Mulla oli Puregon kp 3 alkaen. Annos on hyvin henkilökohtainen. Itse aloitin vain 100 iu annoksella, koska munasarjani reagoivat vähän liiankin hyvin pistoksiin. Mulla kp 7 mukaan otettiin Orgalutran jarrupiikiksi. Se estää folleja puhkeamasta liian aikaseen. Noin 36 tuntia ennen punktiota pistin Gonapeptylin (tälle ehkä yleisempi vaihtoehto on Pregnyl), joka kypsytti follit loppuun. Mikäli siirtoon olisin päässyt, niin loppukiertoon olisi tullut tueksi Lugesteron. Joten lääkkeet on siis yleensä FSH-pistokset, jarrupiikki, hCG-pistos ja loppukierron keltarauhastuki. C, D ja E vitamiinien sekä foolihapon riittävästä saannista on hyvä huolehtia. Lääkkeistä on kielletty ainakin tulehduskipulääkkeet, esim. Burana ja Aspirin. Paracetamolia saa käyttää. Jos sulla on joku pitkäaikaislääkitys, niin kannattaa varmistaa sen käyttö lääkäriltä.

Jep, niinhän se menee OI-hoidoissa. Mulle lääkäri sanoi, että sen tarkoitus IVF-hoidoissa on kypsyttää munasolut loppuun, kun ihmettelin sen käyttöä ja sitä että irtoaako kaikki solut sitten jo ennen punktiota kun sen pistää. Sitä se ei siis tee näissä hoidoissa, kun vaan huolehtii jarrupiikin pistämisestä. "Päivittäistä Orgalutran-hoitoa jatketaan siihen saakka, kunnes sopivan kokoisia munarakkuloita on riittävästi. Munasolujen lopullinen kypsyminen munarakkuloissa aiheutetaan antamalla istukkagonadotropiinia (hCG)."

Hapsuliini mullakin tehtiin myös eka hoito lyhyellä kaavalla, ja lääkket oli puregon munasolujen kasvatteluun, orgalutran jarruksi ja pregnyl ennen punktiota.

Hydra joko on viitteitä kierron alusta? Toivottavasti tosiaan limikset kasvaa nopeammin tulevassa kierrossa ja kaikki menee muutenkin hyvin! :)

).( Mulla alkoi yllättäen uusi kierto jo eilen, ja päästään heti uuteen yritykseen :). Syön taas progynovaa alkukierrossa kp 3 lähtien, limiskontrolli 3.3. ja samassa yhteydessä kuulemma papakoe tiputtelun takia. Ja silloin ajattelin vielä kysyä, että jos siirtoon päästään niin voisiko loppukiertoon kokeilla jotain muuta tukilääkettä lutinuksen sijaan.

skorppari, mahtavaa! :) Mä vähän odottelin, että jos vuoto olisi alkanut jo myöhään eilen illalla niinkuin viimeksikin, mutta vasta aamulla vessaan mennessä huomasin hieman verta. Luulen siis, että tästä vielä tulee kp 1. :) Kävin myös eilen apteekissa kysymässä, onko ok jos käytän ne 50 mg laastarit eka loppuun. Jos siis laitan niitä kolme. Farmaseutti sanoi, että se käy hyvin, koska siitä tulee ihan sama annos. En sitten vielä ottanut niitä vahvempia laastareita. Kai mä voisin ton vielä hoitajaltakin varmistaa, kun varmaan huomenna soittelen vuodon alkamisesta, kun tänään näkee alkoiko se varmasti. Mulla laastareiden aloitus on kp 1, mutta laitan ne sitten heti, kun nään että vuoto voimistuu. Mulle limiskontrolli varataan sitten kp 12, joka näyttäisi osuvan samalle päivälle kuin sulla. :)

Jep, niinhän se menee OI-hoidoissa. Mulle lääkäri sanoi, että sen tarkoitus IVF-hoidoissa on kypsyttää munasolut loppuun, kun ihmettelin sen käyttöä ja sitä että irtoaako kaikki solut sitten jo ennen punktiota kun sen pistää. Sitä se ei siis tee näissä hoidoissa, kun vaan huolehtii jarrupiikin pistämisestä. "Päivittäistä Orgalutran-hoitoa jatketaan siihen saakka, kunnes sopivan kokoisia munarakkuloita on riittävästi. Munasolujen lopullinen kypsyminen munarakkuloissa aiheutetaan antamalla istukkagonadotropiinia (hCG)."
niin no juu kyllähän se tavallaan kypsyttää tai valmistelee sen solun OI:ssa kun IVF:ssäkin. Molempi siis oikeassa :D

Tähtitomu oon kanssa kuullut, että lutinus olisi mukavampi käytössä. Mutta jotain muutosta haluaisin, koska selvästikin joku mätti viimeksi. Toisaalta ehkä voisi toisen kokeilla vielä samallakin lääkekoktaililla, näitä muuttujia on niin paljon, ettei tiedä mistä vuoto johtui. No katsotaan mitä mieltä lääkäri on, niillähän sitä mennään mitä käsketään :).

Hydra toivottavasti alkaa kunnon vuoto tänään niin voidaan sitten jännäillä ihan samoihin aikoihin. Olispa tämä meidän tärppikierto! :)

Hapsuliini, mulle lääkäri määräsi Terolutit ja käski syödä ne tietystä päivämäärästä eteenpäin, jos vuoto ei ole siihen päivään mennessä alkanut.

).( Aamulla tuli hieman punaista verta pikkuhousunsuojaan. Nyt tulee vaan ruskeeta vuotoa, mutta pyyhkiessä hieman verta. Onkohan tää nyt kp 1 vai ei? On niin vaikea aina sanoa, kun harvemmin menkat alkaa selkeästi naps tuosta vaan ja ne saattaa olla joka kerta erilaiset, joten on vaikea sanoa mikä on mulle normaalia vuotoa. Laastarit pitäis kuitenkin aloittaa kp 1, niin en tiedä aloitanko jo tänään vai myöhemmin. : /

Juupsista hei :) Tänää oli TAYSSISSA suunnittelu käynti :) tänää alotin terolutit ja nyt ootellaa että koska vuoto alkaa niin pääsee piikittää puregonia :) Hoitoviikko on näillä näkymin 12 :) Ois se vaa niin outoo jos tuliski eka ikinä näkemä plussa omalle kohdalle <3<3 Onhan tässä yritystä takana reilu 5 vuotta..

Mitä piinailijoille kuuluu? Oloja? :)

ESIKOISTA YRITTÄVÄT IVF-HOITOLAISET
Nimimerkki...........Tuleva hoito..........Ajankohta..........Syy
Valoa..29................2.IVF/2.PAS........marraskuu........Endo
Nocy..30+...............1.IVF............ ......marraskuu........endo,kilppari?
minskuinen..?..........1.IVF. .................marraskuu..........?
Haikala...25.............3.ICSI...... .....tammikuu...siittiöt/endo/tuuba tukossa
piu_pau..30.............3.IVF....... ........tammikuu........Selitt.
aniraz..32...............3.IVF/ICSI...........helmikuu............Sel itt.
Maui84..29..............2.IVF........ ......kevät 2014..........Selitt.
Jonsku88..25...........1.IVF........... ........vko 12.........Selitt.
Neve.......................1.IVF.......... ............?...............PCO
ambrosio..31...........2.IVF............ .....?...................PCO
Ainox..28................3.IVF...... ..........?....................Selitt.
Cassis..30...............1.IVF..........helmikuu (vko9?).......se litt.
Untuvikko80.............2.IVF/1.PAS.......tammikuu...............?
Leenu-77.................4.IVF/2.PAS.................?................. . ?
Nannukka81..32 …….4.ICSI …… ......2014/2015......siittiöt, hedelmöittyminen
Endotar 1978...........3.ICSI...................?..............endo
Niian..27..................2.IVF..................kevät 2014......Selitt./sekund.
Mari32..32...............1.IVF................helmikuu..........simpat
Snipsu.32................2.ICSI/1.PAS..............?...............-........
Hydrangea...............1.IVF/3.PAS..........maaliskuu............PCO
Skorppari82.............1.IVF/2.PAS.................?...............PCO
Tiltu77.....................1.IVF.................kevät 2014...................
Esikko83..................1.IVF.................syksy 2014............endo

PIINAILIJAT
Nimimerkki............Hoito...... ........Alkiot.....Testipäivä.....Syy
annalii..................1.IVF..................1.......................selitt./siittiöt
glimmer................1.IVF/2.PAS........2..........1.3..............

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... .............Plussauspäivä...Syy
Neela84......................1.ICSI..... .............29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.......14.1.
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ............1.2.
Minnie82..31............1.IVF........... .............29.3.
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS.............11.4.
Neppu_..27.............1.IVF............ .............3.5..............Pco
Ameile..36................3.IVF......... ...............6.5.
-strawberry-...............1.IVF.................... .13.5.
milliTU........................1.IVF.... .................16.5.
Haperotta..30.............1.IVF......... ..............19.6. .......Endo
Rachel79....................2.IVF....... .............................Siittiöt
meemir..24..............1.IVF/1.PAS............................Munajoh dinvaurio
Jessica1.................1.IVF.......... .............................Selitt.
Kissatanssi..33.......1.IVF............. .............19.9.........Se litt.
Karoliina81..32...........luomuihme..... ..... .....................?
Deseo.....................1.IVF......... .............................Selitt.
toivounelma..35........1.IVF/2.PAS...........10.10........En do/PCO/astenozoosp.
Sachiel..................1.IVF.......... .............................Ei siittiöitä
Unelma81..32........1.IVF......... ...............................Selitt.
Sinisilmä79............1.IVF........... ...............................?
TybyLiini..33.........1.IVF............. ...............................?
Toive13..35..........2.IVF.............. ..........11.11..........Selitt.
Tarana...............2.ICSI............. ..........................PCO,siittiöt
Helmiina85..28......1.IVF............... ..........20.11........siittiöt?
iiris_lorea..31........…2.IVF.. ............…25.11..........…....sii ttiöt ,keltahormoni
Aurora*..30..............2.ICSI....... .......25.11.........PCO,sperman v-a
HelgeR..31...............luomuihme....................................PCO?
Millyk......................1.IVF....... .........4.12........munanjohdinvik a
Katiri..27.................1.IVF........ .........6.12.......Endo/munanjohdintukos/(PCO?)
Tähtitomu............3.ICSI/1.PAS.............................
Tellu83.................1.ICSI........ ..............5.2..............Selitt.

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair,RBAM,grosjean,tiuku_2013,simpli

Yhteistyössä