Ivf hoitoja lapsettomille

Te joille on tehty lyhyt ivf-Hoito ni paljonko lääkkeet on tullu maksaa? Montako päivää gonalia yleensä pistetään?Ite en oo saanu mitään reseptejä hoitoon vielä, mutta siin raportis joka tuli ivf-suunnittelykäynnistä niin olk maininta primolutista ja gonal f 150
 
Hapsuliini, mulla kun IVF oli vuoden lopussa, niin vuoden aikana lääkekatto oli tullut jo täyteen, niin sain sillä 1,5 eurolla joka lääkkeen. Mulla pistoksina oli Puregon, eka 100 iu ja lopuksi 125 iu. Pistin yhteensä muistaakseni 1025 iu. Mulla oli 900 iu ampulli ja koska niissä on aina noin 150 iu ylitäyttöä, niin se riitti. Se ampulli näyttää maksavan noin 275 e kelakorvauksen jälkeen. Lisäksi pistin jarruksi Orgalutrania muistaakseni kolmena päivänä, 3x30e=noin 90e. Irroituspiikki Pregnyl maksaa noin vitosen. Mulla käytössä oli taas 2xGonapeptyl, 2x105e=210 e. Joten ainakin sellaiseen 400-600 euroon kannattaa varautua. Jos pistosmäärä on isompi ja pistosaika pidempi, niin hinta voi hyvinkin olla jopa kaksin- tai kolminkertainen. Esim. tuolta yliopiston apteekin sivuilta voi hyvin katsoa hintoja ja kun painaa sitä %-merkkiä, niin näkee hinnan minkä itse maksat (jos lääkekatto ei täynnä, sen jälkeen 1,5 e/lääke).

skorppari, hui, toivottavasti ei olisi kystasta kyse. :( Täällä maha on ollut laastaroituna ja maananantaina kanssa ultraan. :)
 
Viimeksi muokattu:
hei,

Lisää plussia, mahtavaa, isot onnittelut :heart:

Mulla aloitettiin 150 iu annoksella puregon Launtaina. Eilen ekassa ultrassa oli ~10 "hyvän kokoista"follia havaittavissa ja muutamia pienempiä- nyt nostettiin annosta 200iu, huomen aamulla uusi ultra! Varmaan Ti /ke punktio..eilen alkoi myös jarrupiikki eli olgalutran- olipas muuten paljon paksumpi piikki kun puregonissa, ei ollu kiva lainkaan.. olo on..noh, täyteläinen sanotaanko näin!

mulle taitaa aika lailla se 600 € täyttyä, riippuu kuinka paljon pistelen huomisen ultran jälkeen..
 
Lämpimät onnittelut kaikille plussanneille - olette ehdottomasti onnenne ansainnet, nauttikaa! On kyllä ilahduttavaa katsoa tuota listaa ja todeta että jo ekasta IVF:stä on noin hyviä tuloksia.

Minun sairaslomalapussa seisoo ihastuttavasti koodi, jonka takaa palajsatuu teksti: naisesta johtuva lapsettomuus. Että ei tartte vissiin kovin paljoa jatkossa töissä selitellä...onneksi ehdin saada vakituisen sopimuksen helmikuun alusta.

Meillä tosiaan nostettiin sitä Menopuria 300 yksikköön ja maanantaina kävin OYSsissa kuulemassa ohjeita. Ti ja ke mentiin vielä 250 iu annoksella ja viime yönä laitettiin Prgnyl 5000 iu. Utrassa löytyi toiselta puolelta "sama vanha" 2 kpl ja toiselta puolelta yllättäen 6. Osa oli jaksanut jopa reagoida lääkkeeseen ja näytti ihan ok kokoiselta. Meillä on sitten huomenna aamulla punktio ja maanantaina siirto. Toivotaan parasta.
Olo on aikatavalla turvonnnut ja päänsärky vaivaa edelleen, muuten ollaan hengissä. Edelleen huomisessa pelottaa entien kanyylin laittaminen... =) koomista

Lääkekatto paukkui yli reippaasti tämän aikana. Mulla meni suprecuria se 2x10ml ja Menopuria 3000 iu ja pregnylia tuo 5000. Lutinukset tuli pariksi viikoksi tukemaan, 3x100. Lutinukset ei ole kelakorvattavia niin ne makoi sen 70 €. En ole saanut vielä lähetettyä KELAlle papereita, mutta viimeiset menopurit (1200 iu) paketti menee jo yli. Kaikkiaan lääkkeet tähän kiertoon on maksaneet n. 850 €, korvauksien jälkeen. Poliklinikkakäyntejä á 29€ kertyy tähän hoitoon 7 kpl. (4 uä, punktio, sperma ja siirto)

Että näin. Onhan rulianssi kaikkiaan, mutta eilen oli kyllä jo niin voittajafiilis kun viiminen pistos meni. Ja hei - siitä on sata vuotta kun viimeksi on ollut kokonainen vuorokausi ilman mitään hormoonilääkettä - lucky me.

Odotettavissa pitkä ilta ennen varsinaisen piinan alkamista.
Tsemppiä kaikille meille. Ja onnea.
 
Hydra Tässä onnistuneessa hoidossa sammuteltiin mun endoa 3 kk. Tämä jälkeen lääkkeenä oli menopur ja pregnyl. Koko ajan söin kortisonia ja siirron tueksi sain Gonalpeptylin. Alkio sai myös liimaa mukaan :LOL: Kaikki tämä yhdessä ja ensimmäinen plussa neljään vuoteen. Olin jo luopunut toivosta ja ajatellut vain ruutinin omaisesti suorittaa kolmannen hoidon. Vieläkään en tätä todeksi usko. 20 päivän päästä eka ultra jossa nähdään tilanne uudestaan. Ihan uskomaton fiilis.

Kiitos kaikille onnittelijoille! Minä jos joku voin teille sanoa että älkää luopuko toivosta:heart:
 
Cassis, toivottavasti punktio meni hyvin. Onneksi kuitenkin se munasolujen laatu ratkaisee, eikä määrä. Ei ole tarkoitus täyttää pakastinta rupuilla, vaan saada se yksi huippu tuoresiirtoon.

).( Tätä vähän tässä pelolla odottelinkin... Vuoto on taas täällä. :( Tänään kp 9 ja maanantaina pitäisi olla limiskontrolli. Että semmoista.
 
Hydra - voi hemmetti. En jaksa kyllä ollenkaan ymmärtää miten aina on noin huonoa tuulta. Raivostuttavaa, ettei saada kuriin näitä ongelmia.

En varmaan edellisessä viesstissäni muistanu toivotella uusia tervetulleeksi!

Punkito meni hyvin - myös se kanyylin laittaminen =)
Kahdeksan solua kerättiin ja viidessä oli eloa, joten ne jäi nyt sitten viettämään maljalle viikonloppubileitä siittiöiden kanssa. Maanantaina siirto iltapäivällä ellei soittoa kuulu. Mukavaa, että saatiin ip-aika niin ei tarvitse varuilta lähteä ajamaan 500 kilometrin mutkaa - voidaan aamulla varmistaa onko siirto ok.
Olo alkaa olla ihan ok, vuotoa ei ole tullut tippaakaan ja normi särkylääkkeellä pärjää mukavasti.

C
 
Tiltu77, viimeksi lääkäri epäili syyksi Zumenonia. Nyt on kuitenkin vain Estradot käytössä, joten aika kummallinen juttu. : /

Cassis, hurjasti onnea siirtoon! Toivottavasti saat huippuyksilön matkaan. :)

).( Saatoin ehkä selvitä säikähdyksellä. Perjantaina siis tuli vuotoa pyyhkiessä, mutta muuten vain tuhrua. Lauantaina enää hieman rusehtavaa vuotoa. Toivottavasti se oli sitten siinä. Hieman kyllä alkoi huolestuttaan, että eikö millään näitä kummallisia vuotoja saada kuriin. Lääkkeenvaihdon kun piti siinä auttaa. Tänään on sitten limisultra, joten toivottavasti sieltä tulisi vaihteeksi hyviä uutisia.
 
).( Ultrassa käyty. Limis ennätysohut, vain juuri ja juuri 6 mm. :( Ei siis auttanut lääkkeen vaihtokaan. Eka sulatetaan D5, jos ei selviä niin sitten D6. Siirto ens viikon tiistaina, jos sinne päästään. Lääkäri määräsi myös Gonapeptylin tukemaan kiinnittymistä. Se pistetään sitten 6 päivää siirrosta. Kysyin myös alkioista. Ei kuulemma mitään top-alkioita kumpikaan, mutta sellaisia että on kannattanut kuitenkin pakastaa. Paska fiilis. Eipä tartte sitten paljoa piinailla, kun kai se lopputulos on taas yhtä surkea kuin aiemminkin. Joten 2. IVF odotellessa...
 
Onko kenelläkään ollut Gonapeptyl siirrossa ja koska se on pistetty? Jäi vähän mietityttämään tuo 6 päivää siirrosta. Jos sen pitäisi auttaa kiinnittymisessä, niin miksi se pistetään vasta sitten, kun kiinnittyminen on oletettavasti jo tapahtunut? Mulla kun siirretään joko D5 tai D6, niin senhän pitäisi kiinnittyä keskimäärin 1-4 päivää siirrosta. Täytyypä vielä varmistaa tämä siirtoon mentäessä.
 
Onnea kyytiläisistä Cassis!

Hydra voi harmi, että oli taas vähän vuotoa ja limis ei vielä tarpeeksi paksu. Toisaalta ehtiihän se kasvaa vielä hyvin. Jatkatko sä samalla annoksella siirtoon asti? Me mennään edelleen lähes samoilla sitten, mulle on suunniteltu siirto maanantaille. Koitetaan jaksaa pysyä positiivisina! :hug: Ehkä tämä on meidän onnenkierto! :)

).( Ultrassa käyty, limis vielä kohtis ohut, jos oikein kuulin niin 6,9mm. Progynova-annos nostettiin limiksen ja viime kierron tiputtelun takia 3x2mg/päivä. Viime kierrossa havaittu kysta oli hävinnyt, jee!:) Mulla otettiin myös papakoe, ja kohdunsuu ärsyyntyi siitäkin niin että tuli ihan kunnolla verta. Tämä oli tavallaan "lohdullista", koska sen perusteella voisi ajatella, että viime kierron tiputteluvuoto saattoi hyvinkin tulla kohdunsuulta eikä kohdusta. Jos se kerran on noin ärsyyntyväinen niin varmaan mahdollista, että ärsyyntyi siirrossa ja edelleen lutinuksista sen verran että pieni tiputtelu jatkui..
 
skorppari, lääkärin mielestä 6 mm on vähimmäisvaatimus ja riittävä, jos limis kolmikerroksinen. Ite kyllä oon asiasta ehkä vähän eri mieltä, mutta näillä mennään. Ei siis lisää lääkettä tms. En myöskään usko, että limis tuosta enää kasvaa. Ainakin viimeksi kun asiaa kysyin, niin sanottiin että tuskin kasvaa enää ennen siirtoa, mutta ohenemista ei ainakaan ole havaittu. Tosi lohduttavaa. Onneksi sulla sentään asiat oli paremmin. Mulla luotto PAS:seihin on mennyt täysin. Ei taida tää olla meidän hoitomuoto, kun limis ei kasva ja alkiot kärsii sulatuksesta. Ei PAS:sit vaan kaikilla toimi. Toivottavasti seuraavassa IVF:ssä pääsisi tuoresiirtoon. Sinne oon jo ajatukseni suunnannut. Minkä ikäinen alkio sulle siirretään?
 
Hydra mun mielestä tuo ei ole oikein! Mulle aina ohjeistettu että gonapeptyl pistetään kun alkio olisi kiinnittymässä eli mulla blasto-siirron jälkeen (5 päivän viljely) olen pistänyt seuraavana päivänä, eli alkion ollessa 6 päivän ikäinen! Näin tulee olemaan myös tässä seuraavassa siirrossa kun viljellään 5 päivää, niin siirrosta seuraavana päivänä pistän gonapeptylin. Tsemppiä sulle toivottelen :)
 
Hydra mä kuvittelin, että limis kasvaa vielä. Mitäköhän varten siirto sitten on noinkin pitkän ajan päästä limisultrasta? Mä kun ymmärsin, että juuri siksi, että limis ehtisi vielä vähän kasvaa. Mulla pakastettiin kaikki nuorina, kaksi päivää punktion jälkeen, että sellainen sieltä sitten sulatellaan. Itsekin uskon, että tuoresiirrossa paremmat mahkut on, mutta kaipa PASessakin on paljon onnistumisia nähty. Toivotaan parasta!
 
Tähtitomu ja johkunen, kiitos teille vastauksista. :) Jotenkin itse olisin tuon päivä siirrosta kannalla, mutta täytyypä varmistaa tämä vielä, kun menen siirtoon. Meidän hoitopaikassa on kuulemma nyt joku tutkimus menossa asiasta.

skorppari, sulla varmaan kasvaakin, kun annosta nostettiin. Mulla edellisessä PAS:sissa lisättiin Estradot ja ultrattiin uudestaan, niin limis oli siinä välissä kasvanut jonkun millin. Nyt tosiaan ei enää tullut lisää lääkkeitä, niin tuskin kauheasti kasvaa. Tai ainakin näin mulle lääkäri väitti edellisessä PAS:sissa sen tokan limisultran jälkeen. Vaikka luulisi sitä nyt kyllä hieman lisää paksuutta ehtivän tässä viikossa tulla. Kuulemma meidän hoitopaikassa tuoresiirroilla ja PAS:seilla on lähes samat onnistumisprosentit. Joten hyvin PAS:seillakin voi onnistua. Jotenkin vaan tuntuu, että ne ei toimi vaan meillä, kun on tuon limiksen kasvun kanssa niin suuria ongelmia. Mutta toivotaan parasta! Uskon, että varsinkin teillä on hyvät mahdollisuudet! :)
 
Viimeksi muokattu:
Liityn seuraan tauon jälkeen. Eli tammikuussa piti olla siirto, mutta ovista en bongannut. Eilen bongattu tästä kierrosta ovulaatio ja to aamusta soittelevat, että päästäänkö nyt siirtoon ja monelta siirto, jos päästään. 1 vain pakkasesta tästä toisesta IVF-hoidosta. Saatiin vain 2 ja tuoresiirrosta ei plussaa.

Jos ei selviä taaskaan sulatuksesta, niin sitten vipaa hoitoa vain odottelemaan. Saas nähdä kuinka kauan odotellaan Naikkarilla ja että millä hoidolla nyt mennään. Eka ivf pitkä, tämä toinen lyhyellä hoidolla. Lääkäri meinas, että otetaan meidän case johonkin lääkärikokoukseen, jossa pohtivat, miten viimeinen hoito tehdään.. Sekavat ajatukset. Se on enää yksi hoito sitten jäljellä. Ei hirveitä odotuksia, että sekään onnistuisi. Syksyllä suunnattava sitten yksityiselle.

Te ketkä olette yksityisellä Helsingissä, mitä klinikkaa suosittelisitte? Hinnat ovat melko kovat ja lääkkeet päälle tuohon. Huh. Tuo Dextran lapsettomuusklinikka kiinnostaisi, sillä siellä näyttää olevan hyvämaineisia lääkäreitä, jotka ovat tuloksia saaneet aikaan. Onko kukaan siellä hoidossa?
 

Yhteistyössä