Ivf hoitoja lapsettomille

Skorppari82 se 0-ultra kuuluu pitkän kaavan hoitoon ja siinä kai katsotaan miten hyvin lääkitys on vaikuttanut (vaikuttaa keltarauhashormonin tuotantoon) ja että voidaanko pistoslääkitys jo aloittaa ja kohdun limakalvon paksuutta siinä kans katsottiin. En ihan tarkkaan tiedä itsekkään mikä sen 0-ultran tarkoitus on. :)


TybyLiinille
Onnea !!

Mulla on maanantaina 0-ultra uudestaan. Koko viikon on ollu vielä pientä tuhruvuotoa, kuuulukohan Synarelan vaikutuksiin? Menkat siis jatkuneet jo yli viikon, mutta muutamana ekana päivänä kunnon vuotoa ja sen jälkeen pientä ruskeaa tuhrua :( Toivottavasti nyt 0-ultrassa olis kaikki kunnossa ja pääsis aloittamaan Puregon-pistokset.
 
Peukut pystyssä TybyLiininpuolesta :)
Kiva, kun on niin monta, joilla tositoimet käynnssä samoilla viikoilla! Ei tarvitse yksin piinailla ja mietiskellä.

Olen ollut hetken aikaa tietokoneen ulottumattomissa, enkä ole jaksanut kännykällä alkaa naputtelemaan :)
Meillä on siis tilanne se, että ultrat on käyty ja maanantaina mennään punktioon. Kaikki on ollut kuin oppikirjasta, eli just niinkuin pitääkin. Folleja laskettiin eilen aamulla peräti 20, n.5 niistä oli kuitenkin tosi pieniä. Hyvän kokoisia ehkä jotain 10. Oikeestaan mitään sivuvaikutuksia ei oo suprecurista tai puregonista tullut, pistosten jälkeen pientä paineen tunnetta alavatsalla, mutta ei muuta. Tänään illalla pregnyl ja huomenna lääkevapaapäivä, pitkästä aikaa:)
Nyt huolta aiheuttaa alkava flunssa...Kyllä kyrsii, jos tämän takia jää siirto tekemättä. Kovasti yritän kuumaa juoda ja viltin alla maata nyt viikonlopun.

Hyvää viikonloppua kaikille kanssasisarille! Jaksamista!
 
Tää on noloa joten ne jotka haluaa välttää kaikkea ällöä niin hypätköön yli.

Mulle iski ummetus ennen punktiota, jonka nyt olen saanut menemään ohi. Mutta nestettä on ja turvottaa ihan hirveesti. Eilen en voinut kyykistyä tai kummartua ilman että tunsin kipua, puhumattakaan kun piti käydä tarpeilla miten helvetin paljon se koskee vieläkin oikealle. Olen ilmeisesti unohtanut miten tää homma menee, vaikka kolmas kertahan tää on.

Miten pitkään teillä on paikat arkoina punktiosta?

Simpli ja apila 2pp.
 
simpli: Mulla kivut pahenee aina punktion jälkeen. Eka viikko punktiosta on tosi kivulias, ei pysty mitään raskasta tekemään. Ja tuo ummetuskinhan voi vaikuttaa. Jos suolisto ei ole päässyt kunnolla tyhjenemään niin se voi aiheuttaa myös kipuja. Ainakin mulla :)
 
Helmiina, minä olin yhteen siirtoon mennessä tosi pahassa flunssassa. Soittelin ennen siirtopäivää tuosta ja snaoivat ettei haittaa jos ei kuumetta ole. Pelotti kyllä todenteolla jos saan siirrossa kauheen yskänpuuskan mutta onneks satu just hyvä sauma eikä tarvinnu yskiä :D
 
Kiitos kaikille, jotka viitsitte kommentoida kysta-asiaan. Kysyin sitä myös tänään (oli eri lääkäri), niin sanoi että ei haittaa. :)

Tänään ultrassa limis 9 mm (viimeksi 7 mm), kysta 3 cm, oikealla noin 7-8 follia 11-12 mm ja vasemmalla n. 10 follia 11-12 mm (viimeksi kaikki noin 10 mm). Joten kasvua ei ollut follien koon osalta juurikaan tapahtunut viikonlopun aikana, ainoastaan niiden määrä oli kasvanut (viimeksi n. 10 kpl). Samalla annoksella 125 iu Puregonia jatketaan ja Orgalutran jatkuu myös. Keskiviikkona taas uusi tsekkaus, jossa päätetään onko punktio perjantaina vai maanantaina. Toivottavasti follit ottaisi kunnon kasvuspurtin ja pääsisi jo perjantaina punktioon.
 
Täällähän tapahtuu ja on kivan aktiivista! Tsemppiä kaikille alkaviin tai käynnissä oleviin hoitoihin =)

katiri Toivottavasti 0-ultrassa nyt kaikki hyvin ja pääsette aloittamaan pistokset!

Helmiina Menikö punktio hyvin?

simpli Toivottavasti olo on jo parempi. Mullakin oli tosi kipeät paikat viime punktion jälkeen ja kaikenlaisia mahavaivoja pari päivää. Viikon päästä punktiosta olo oli suht normaali.

Hydrangea Olipas hyvä että pääsit perjantaina jo ekaan ultraan ja nyt seurataan edelleen, että punktion ajoitus menee oikein. Hyvä että kystasta ei ole haittaa! Eiköhän se sitten punktion jälkeen kuivahda pois.

Mulla oli tänään "ylimääräinen" seurantaultra ja varmistettiin vielä muniksien tilanne ja punktion ajoitus. Tänään pistelen vielä normaalisti pergoveriksen ja jarrun, huomenna pregnyl 10000 iu ja torstaina olis nyt sitten punktio. Venytetään sinne asti jotta solut saa aikaa kypsyä. Tänään tosin näkyi jo 20 mm kokoakin rakkuloita, niin laitan ylimääräistä Orgalutrania vielä huomenna aamulla etteivät karkaisi ennakkoon. Jos jotain siirrettävää on, niin siirto olisi sitten maanantaina.

Jännittää kyllä kamalasti :(
 
Olo helpottanut, mutta sain eilen ihan karmean migreenikohtauksen, en vuosiin ole saanut noin pahaa. Päivystyksestä hain sitten apua kun pelkkä panadoli ei auttanut. Sain nyt sitten nenä sumutteita joita ottaa kun kohtaus tulee. Lämmöt oli eilen kohollaan ja tänään myös. Alamahaa ja kohdun suuta ikään kuin viiltelee, tissit kipeät ja turvoksissa.
Tänään vielä tuntemuksia migreenistä ja etominen on alkanut vaivaamaan, joten pelkään että migreeni uusii.

Simpli ja apila pp4.
 
  • Tykkää
Reactions: tarana
Tänään 0-ultrassa nro 2. Tällä kertaa kaikki kunnossa onneksi ja hoidot lähtee etenemään.
Huomenna alkaa Puregon 150 IU, Synarela jatkuu annoksella 1+1 ja viikon päästä seuraava ultra. Lääkäri sanoi että mulla on lievästi monirakkulaiset munasarjat. :/ Ja lääkäri oli sitä mieltä, että se rakkula mikä viimeksi näkyi ultrassa (ja näkyi nytkin) on joku nesterakkula mikä ei vaikuta hoitoihin.
Jännittää pistosten aloittaminen. Toivottavasti kaikki menee hyvin. :)
 
aurora, jännää. :) Voi olla, että meillä on sitten siirto samana päivänä. Tosin aika hassua, jos näin olisi, jos sulla kerta jo noin isoja folleja ja mulla vasta 11-12 mm. Pahoin pelkään, että mulla punktio siirtyy maanantaille ja tulee pitkä viikonloppu odottaa, että karkaako follit ennakkoon.

simpli, voi ei, kuulostaa kamalalta. :( Toivottavasti migreeni ei tule uudestaan. Tuosta turvotuksesta, musta tuntuu että mulla on sitä jo nyt.

katiri, hienoa, että kaikki oli hyvin. :) Inhottavia tuollaiset ylimääräiset rakkulat, kystat ja mitkä lie. Toivottavasti ne ei vaikuta meidän kummankaan hoitoon.
 
Tänään toisessa seurantaultrassa. Lääkäri arpoi, että tehdäänkö punktio ke vai pe, mutta kävi ylilääkäriltä vielä varmistamassa ja ke jo punktio.

Saalis todella pieni viimekertaiseen verrattuna, oikealla 5 ja vasemmalla 3 kpl... Pieniä lisäksi mutta tuskin ehtivät keskiviikon punktioon. TÄnään pistetään puoli 11 illlalla Ovitrelle ja keskiviikkona naikkarille puoli 9 aamulla.

Olen pettynyt tähän määrään. Toivotaan, että nyt päästään kuitenkin tuoresiirtoon, viimeksi siihen ei päästy. Pakkasesta kuoli yli puolet sulatettaessa 4/7 siis, joten pelottaa, että jos nyt ei saada kuin pari pakkaseen että tästä on vain yhteen Passiin...
 
Untuvikko, olitko siis Naikkarilla tänään? Täytyi vaan kommentoida, että itsekin olin siellä tänään aamulla. :) Toivotaan parasta solujen suhteen ja kovasti tsemppiä tulevaan punktioon! Itse aloittelen pistelyt vasta vajaan 2 viikon kuluttua. Tsemppiä muillekkin punktioon meneville ja kärsivällisyyttä piinailijoille!
 
Kyllä simpliä koetellaan. Koita jaksaa!:hug:
Kiitos kysymästä aurora, punktio meni paremmin kuin uskalsin odottaa. Olihan siinä vähän tuntemuksia kun pistettiin, mutta ei ollenkaan niin paha kokemus, kuin olin etukäteen ajatellut. Nyt vaan tuo kämmenselkä pullottaa ja on musta :( kai se siitä laskeutuu.
Saaliiksi saatiin 10 munasolua. Se on nyt sitten jonkun toisen käsissä, miten etenee. Puolet yritetään hedelmöittää IVF:llä ja puolet ICSI:llä. Toivotaan, että puhelinsoittoa ei huomenna tule ja siirto onnistuu keskiviikkona. Äsken vaan ehdin jo pelästyä, kun polilta soitettiin, meinasin jo olla vastaamatta :) Mutta onneksi ne vain kellonaikaa keskiviikon osalta muuttivat :)
Kaikille paljon voimia ja positiivisia ajatuksia! :heart:
 
Hydra: hienosti siellä munasolut tuloillaan. Hieno juttu, että kysta on harmiton ja limiskin noin hieno, eikös sulla ole sen kanssa joskus ollut ongelmia? Pidetää peukut pystyssä!

Helmiina
: Kiva,että siellä punktio mennyt suht kivuttomasti. Nyt vaan pidetään peukkuja että hedelmöittyvät mahdollisimman moni! :)

Untuvikko: Toivotaan, että laatu on ainakin sitten kohdillaan, vaikka määrään oletkin pettynyt. Toivottavasti punktio menee hyvin ja pääsette siirtoon!

Simpli:
Kurja, että siellä ei päästetä sinua helpolla, mutta josku lämmönnousu olisi vihdoin hyvä merkki!

Omaa: En tiedä olenko tulossa kipeäksi, mutta vetämätön olo vaivaa, lämmitkin olivat tavallista korkeamman tänään aamulla 37,22. Joku haluaisi uskoa, että jotain tuolla tapahtuu mutta alitajunta kyllä jaksaa muistuttaa ettei meille sellaista tuuria voi käydä. Enkä kyllä usko raskauden mahdollisuuteenkaan, kuitenkin vasta pp5 menossa tuskin näillä päivillä mitään oireita voi edes olla.
 
Helmiina, hienoa, että punktio meni hyvin, eikä ollut kamala kokemus. Onnittelut myös hienosta määrästä soluja. :)

Niian, jep, yleensä mulla on limis ollut 7-8 mm oviksen aikoihin, joten 9 mm jo nyt on paljon mulle. Ehkä vähän alkoi pelottaan, että kuinka paksuksi se voi oikeen kasvaa, että ei kasva sitten taas liikaa. Lääkäri kyllä vakuutteli, että oikein hyvän paksu ja kaunis kolmikerroksinen on tähän kohtaan hoitoa. Sun lämmönnousu kuulostaa kyllä hyvältä. :)
 
Hei Niian!

Vastasin tuonne toiseenkin ketjuun, mutta ajattelin laittaa vastaukseni tännekin. Eli kyse oli siitä pas -hoidon tukilääkityksestä.

Minulla oli tässä viimeisemmässä hoidossa käytössä lutinus 100 mg/ yksi tabletti kolmesti päivässä. Aloitin siirtopäivän iltana laittamaan.

Aiemmissa hoidoissa (tuoresiirto) on ollut lugesteron, annostusta en enää muista. Mutta sekin aloitetiin siirtopäivän iltana.
 
Hydra: Kurkkasin tuonne! :) Toivotaan tosiaan, että pikkuinen siellä kairaisi itsensä tiukasti kiinni. Tosin en jaksa juuri uskoa siihen, mutta jos ihmeitä tapahtuisi johsus vielä täälläkin!Kiitos tsempeistä!

Nipsu74: Kiitos kun vastasit, en huomannut sun viestiä tuolla toisella puolella! Se oli varmaan tullut niin samaan aikaan kun kirjotin sinne! Hyvä kuulla, että muillakin on alkanut keltarauhashormooni vasta siirtoillasta. Toisaalta kun miettii luonnollisessa kierrossa missä on itsekkin ovuloinut toimii omakin keltarauhanen, että kyllä senkin turvin pikkuisen kuuluisi voida kiinnittyä! Toipumista sinne tuulimunaraskaudesta! Toivottavasti onnistutte pian uudelleen! Lämmin halaus! :hug:
 
Hei

Juu, aamulla kävin naikkarilla. En tiedä minkä kokoisia follit olivat, perjantaina kait 10 mm ja lääkäri vain sanoi, että olivat ne kasvaneet. OIkealla puolella kuulemma 3 oikein pyöreänmuotoista follia tulossa ja sitten ilmeisesti 2 pienempää. En hoksannut kysyä kokoa.

Toivon, että siellä otettaisiin nyt joku älytön Spurtti ja osa ehtisi vielä kasvaa ennen punktiota..

Eniten jännittää tuo tipan laitto käteen. Viimeksi ei milää meinannut onnistua ja hoitaja koitti monesti sitä pistää. Lopulta sai, mutta tuli todella huono olo sen jälkeen ja piti mennä maate. Tuloksena kumpikin käsi mustana kämmenestä.
 
Tybyliinille valtaisat onnittelut ja ihanaa odotusaikaa ilman huolen häivääkään!

Meille toi posti tänään viimein ohjeet jatkoon .

Eli - ensimmäinen IVF alkaa tammikuun puolivälin tienoilla, siirto on viikon 8 lopulla.
Sumuna Suprecur ja pistoksena Menopur. Onneksi toinen sentään on tuttu lääke, eikä vaikuttanut inssien aikaankaan kovin paljoa. Annos on tietysti nyt ihan holtiton edelliseen verrattuna - silloin mentiin 3x75 annoksella, nyt menee yhteensä se 1800 yksikköä. Mahtava juttu kaikkiaan päästä taas taukoilun jälkeen tositouhuihin!

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja munien hautojille - toivotaan että kaikki menee hyvin ja tammikuuhin mennessä oon täällä yksin =)

Cassis
 
Helmiina kiva että punktio meni hyvin! Itse sitä jännittelen... Saaliskin on oikein hiano:)

Useilla tosiaan täällä paljon lähiviikkoina tapahtuu.
Paljon tsemppiä ja jaksamista kaikille <3

Simpli, voi kurjuus..migreeni on tosi kelju. Vielä ikävään aikaankin sattui. Tsemppiä!
Katiri, minullakin aluksi epäiltiin vähän pcos tyylisiä munasarjoja (verikokeesta johtuva arvo,amh...??!,oli kuulemma "vähän huima arvo") mutta selosteessa nyt kuitenkin lukee ettei kyseessä ole pcos,vaan normaalit... Tiedä sitten! Vähän tässä jännitänkin,miten paljon pistely niitä soluja tuottaa. Se arvo taisi olla reilu 4.. Mitä teillä muilla?
 

Yhteistyössä