Ivf hoitoja lapsettomille

Niian, kovin vaikeaa sitä on itsekään enää ihmeisiin uskoa, vaikka toiveet aina hieman nouseekin näin hoidon aluksi. Harmittaa taas niin vietävästi, kun follit oli eilen niin pieniä ja tuntuu että ei ne sieltä kuitenkaan kasva. :( Pidän sulle peukkuja, että pikkuinen vauvanalku siellä kairaisi pesää. :)

Cassis, hienoa, että teillä on nyt suunnitelmat selvillä. Jaksamista hoidon aloituksen odotteluun. :)

Tybyliina, ihanaa odotusta. :)

ON: Huolettaa kyllä kovasti tuo eilinen pieni follien koko (11-12 mm). :(

Minkäköhän kokoisia niiden pitäisi huomenna olla, että lääkäri uskaltaisi määrätä illalle Pregnylin ja punktion perjantaille? Mikä on ihanne koko punktiossa ja mikä koon pitäisi olla ennen Pregnyliä?
 
Onnea Tybyliini! Tervemenoa plussanneisiin:heart:
Helmiina85 Onnea siirtoon! Hyvä munasolusaalis teillä!

).( Täällä viimeisiä piinapäiviä vietellään. Mulla vuoto alko viimeks Lugien läpi pp12 eli tasan kaks viikkoa punktiosta. Nyt menossa pp8 ja perjantaina tulee 2 viikkoa punktiosta, jolloin pp11. Eipä ole kummoisia oireita. Enkä oikein jaksa uskoa ihmeisiin minäkään.

ESIKOISTA YRITTÄVÄT IVF-HOITOLAISET
Nimimerkki...........Tuleva hoito..........Ajankohta..........Syy
Nannukka81..31 ………3.ICSI …… ......marraskuu…….......siittiöt
Tähtitomu..............3.ICSI.......... ......marraskuu............?
Tarana....................2.ICSI........ .......marraskuu.........PCO,siit tiöt
Millyk......................1.IVF....... .........marraskuu........munanjohdinvik a
Katiri..27.................1.IVF........ ........marraskuu..........Endo
Aurora*..30..............2.ICSI....... .....marraskuu..........PCO,sperman v-a
Skorppari82..............1.IVF.......... .......marraskuu........PCO
Untuvikko80.............2.IVF........... ... ...marraskuu............?
Valoa..29..................2.IVF/2.PAS......marraskuu........Endo
Hydrangea..............1.IVF............ ......marraskuu......PCO
Fyi........................1.IVF/1.PAS.........marraskuu...........Selitt .
Nocy..30+..............1.IVF............ ...marraskuu........endo,kilppari?
minskuinen..?..........1.IVF. .............marraskuu........?
Helmiina85..27?.......1.IVF............. .marraskuu........siittiö t?
Haikala...25.............3.ICSI...... .....tammikuu...siittiöt/endo/tuuba tukossa
piu_pau..30.............3.IVF....... ........tammikuu........Selitt.
aniraz..32...............3.IVF/ICSI...........helmikuu..............Sel itt.
Maui84..29..............2.IVF........ ......kevät 2014..........Selitt.
Helge..31...............2.IVF........... .........?.................PCO?
Jonsku88..25............1.IVF........... .....?...................Selitt.
Neve.....................1.IVF.......... ............?...............PCO
ambrosio..31...........2.IVF............ .....?...................PCO
Ainox..28................3.IVF...... ..........?....................Selitt.
iiris_lorea..31........…2.IVF.. ..........…?..........…....siittiöt ,keltahormoni
Cassis..30............... 1.IVF................?................se litt.

PIINAILIJAT
Nimimerkki............Hoito...... ........Alkiot.....Testipäivä.....Syy
Snipsu.................1.ICSI......... ......1..............8.11........alkion jakautuminen
Toive13..35..........2.IVF........... ......2............11.11......Selitt.
Niian..27...............1.IVF/1.PAS........1.......................... .Selitt./sekund.
Simpli..27...............3.IVF.......... .....1.............14.11.......PCOS

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... .............Plussauspäivä...Syy
Neela84......................1.ICSI..... .............29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.......14.1.
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ............1.2.
Minnie82..31............1.IVF........... .............29.3.
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS.............11.4.
Neppu_..27.............1.IVF............ .............3.5..............Pco
Ameile..36................3.IVF......... ...............6.5.
-strawberry-...............1.IVF.................... .13.5.
milliTU........................1.IVF.... .................16.5.
Haperotta..30.............1.IVF......... ..............19.6. .......Endo
Rachel79....................2.IVF....... .............................Siittiöt
meemir..24..............1.IVF/1.PAS............................Munajoh dinvaurio
Jessica1.................1.IVF.......... .............................Selitt.
Kissatanssi..33.......1.IVF............. .............19.9.........Se litt.
Karoliina81..32...........luomuihme..... ..... .....................?
Deseo.....................1.IVF......... .............................Selitt.
toivounelma..35........1.IVF/2.PAS...........10.10........En do/PCO/astenozoosp.
Sachiel..................1.IVF.......... .............................Ei siittiöitä
Unelma81..32........1.IVF......... ...............................Selitt.
Sinisilmä79............1.IVF........... ...............................?
TybyLiini..33.........1.IVF............................................?

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair,RBAM,grosjean,tiuku_2013
 
Viimeksi muokattu:
Helmiina85 Tsemppiä siirtoon! Hyvältä kuulosti saalis :)

Niian Oireet kuulostaa lupaavilta...!

Toive13 Toivotaan parasta :heart:

Hydrangea Kyllä ne rakkulat varmasti huomenna on taas ottaneet kasvupyrähdyksen. Oliskohan se laadun kannalta parempikin, että kasvaa rauhallisemmin, luulisin näin? Ainakin mun viime hoidossa nopeasti "kypsyneet" solut oli täyttä kuraa. Voin olla väärässä, mutta mulla on se käsitys, että irrotuspiikki laitettais yleensä kun isoimmat rakkulat yli 18 mm. Saattaa vaihdella kyllä klinikoittain ja lääkäreittäinkin... Mulla näkyin eilen vasemmalla vielä keskikokoisia rakkuloita (14mm) jotka ei ollut hirveästi kasvaneet viime viikosta. Kun taas oikealla suurimmat oli tosiaan jo "valmiita". Tuo on kuulemma lyhyen kaavan haitta, että kasvu usein epätasaista...
 
Viimeksi muokattu:
aurora, kiitos kommentistasi. :) Rauhoitti mieltä. Pitäisi vaan osata luottaa siihen, että kaikki menee hyvin.

Epäilen kyllä, että taitaa punktio siirtyä maanantaille. Sen verran pieniä follit oli eilen, että ei ne missään tapauksessa ole voinut kasvaa niin paljoa (käsitääkseni kun kasvutahti keskimäärin 2 mm/vrk), että olisivat huomenna siinä kunnossa, että voisi pistää Pregnylin. Huomenna asia sitten varmistuu. Pitäisi vaan oppia olemaan stressaamatta liikaa, mutta se on niin vaikeaa. Loppupeleissä kun sillehän ei itse voi mitään, miten hoito menee. Tulee kyllä kauhea soppa, kun ehdin jo töissä sanomaan, että oon perjantain vaan pois. Tuli sitten sovittua asioita jo alkuviikkoon. Nää hoidot on kuitenkin tärkeempiä kuin mikään muu, joten pärjätköön ilman mua! :D
 
Hydra: Mulla ainakin tosi moni folli kiri juuri loppu päivinä paljon, koska viimeisessä ultrassa muistain follien olleen väliltä 11-18mm ja seitsemän oli vain noita isompia. sitten kuitenkin puntiopäivänä 21 solua saatiin, joista muutama oli kyllä raaka, mutta kylläs iellä moni oli kirinyt kuitenkin muutaman viimeisen päivän aikana. Joten uskon, että ihan hyvin voi sullakin huomenna olla siellä yllätys. Irrotuspikki laitetaan mun mielestä on 3 follia on ylittänyt 18mm koon. Pidetään tsempit, että pääsisitten punktioon perjantaina ja jos ei perjantaina niin maanantaina sitten, odottavan aika on pitkä,mutta ei tässä nyt enään kannata kiirehtiä.

Kiitos vaan kannustuksesta kaikille, mutta tänään lämmöt oli taas 36.8 joten olivat tulleet takasin samaan tasoon jossa yleensä ovulaation jälkeen ovatkin. Olisi kyllä luonut vähän uskoa tähän touhuun jos olisivat pystyneet noin korkealla, en tiedä mikä niitä eilen aamusti sitten nostatti, tosin oli mulla vähän kipeä olonkin, jos meni vain lepäilemällä sitten ohitse. Tiedä häntä tapahtuuko tuolla yhtään mitään, no ei auta turhautua. Uutta kertaa sitten vain jos ei vieläkkän ole meidän vuoro.
 
Niian, käsittääkseni kasvutahti voi olla jopa 3 mm/vrk lopuksi, joten ehkä munkin follit ottaa jonkinlaisen loppukirin. Eikä sille mitään voi, jos punktio menee maanantaille. Totta, ei tässä enää pari ylimääräistä päivää odottelua mitään tee. Pääasia, että asiaa seurataan ja punktiopäivä valitaan harkiten ja siten, että se on paras mahdollinen follien kannalta. Sulla oli kyllä komea solusaalis. Mulla näyttäisi tulevan suht sama määrä. Ei kannata masentua yhdestä hieman matalammasta mittaustuloksesta. Mä oon huomannut, että joskus lämmöissä saattaa olla pientä vaihtelua ja onhan kiinnittymisdipit jne. ihan mahdollisia. Pidän sulle yhä peukkuja. Älä menetä toivoa vielä. Toivon kovasti, että teille vihdoin onni suotais.
 
Tulin juuri kolmannesta seurantaultrasta. Limakalvon paksuudeksi lääkäri mittasi tällä kertaa reilu 7 mm, vaikka edellinen lääkäri maanantaina sanoi sen olevan 9 mm. Taitaa siis mittaustarkkuudessa/-tavassa olla eroja lääkäristä riippuen. Follit oli selkeästi kasvanut. Lääkäri ei maininnut mittoja, enkä halunnut niitä itse kysyä, että en ala murehtia kokoja jälkikäteen. Lääkäri sanoi, että optimaalisin punktiopäivä olisi lauantai ja maanantaille ei missään nimessä voi venyttää, joten perjantaihin päädyttiin. Follien määrä oli kasvanut myös ja tällä hetkellä näytti olevan noin 15+15 kpl. Kuulemma hyperin riski on nyt merkittävä. Nähtäväksi jää, päästäänkö heti tuoresiirtoon vai joudutaanko odottamaan yhden välikierron ajan PAS:sia. :( Lääkäri määräsi Pregnylin sijaan jonkun Gonapeptylin 0,2 mg/ml (siis kaksi ruiskua). Sanoi, että se voisi auttaa estämään hyperiä, mutta voi olla alkiolle huonompi!? :( Punktiopäivästä alkaa Lugesteron 200 mg ja Zumenon. Molempia 3 kertaa päivässä. Mikäli siirtoon päästään, se on luultavasti keskiviikko, koska alkioiden suuren määrän takia halutaan tehdä pitkä viljely blastoksi asti, niin nähdään mitkä on ne parhaimmat. Luultavasti osa soluista kuitenkin tulee jäämään raa'aksi, kun punktio joudutaan tekemään hieman ajoissa. Toivottavasti kypsiä saadaan kuitenkin hyvä määrä.

Anteeksi nää mun ainaiset kyselyt, mutta onko kenelläkään muulla ollut käytössä Gonapeptyl? Millä tavalla se voi olla alkiolle huonompi kuin Pregnyl?
 
Hydra: No johon oli mielenkiintoinen ultra. Teille onkin tulossa paljon alkioita, hui. Toivottavasti ei tule hyperiä! Mulle kehitettiin hakemaan jotain liuosta apteekista, ennaltaehkäisemään hyperiä. Kahtena päivänä piti juoda, pahaa oli. :( Toivottavasti vältät sen tosiaan! Kurja, ettei punktiota saatu halutulle päivälle. Mä olen lukenut tuosta Gonapeptylistä ja mä oon aina ollut siinä luulossa, että sitä käytetään alkion kiinnittymisen tukemiseen siirron jälkeen, mutta ilmeisesti sitä käytetään myös irroitukseen? Zumenon on myös ihan outo lääke, mihin sitä käytetään?
Hienoa, että teille tehdään pitkä vijely, vaikka siinä katoa varmasti käykin niin pitkän viljelyn seurauksena saadaan tietysti huonot alkiot karsittua ja raskauskin helpommin sitten laadukkailla alkioilla alkamaan! Pidän peukkuja ja onniksi kroppasikin ehtii huilata siiten viljelyn ajan, mulla oli ainakin maha koko loppu kierron silloin turvoksissa ja painokin nousi 3kg, mutta laski kyllä sitten itsekseen! Pidän sulle peukkuja, kyllä kaikki hyvin menee! Niin ja kiitos kannustavista sanoistasi tuli hyvä mieli! :heart:
 
Hellurei pitkästä aikaa :) tuulimunasta selvitty ja nyt nenä kohti viikkoa 10, jolloin edessä 2.kierros ivf:ssä.
Eka ivf tuotti kuitenkin tulosta, tuulimunasta huolimatta, joten nyt hyvillä mielin odottamaan seuraavaa rupeamaa.

Piu_pau; koska sulla uusi aika hoitoon? Ollaankohan taas samaan aikaan saman hoitopaikan k
äytävillä :)
 
Viimeksi muokattu:
Niian, zumenonia käytettään normaalisti PAS:ssa limakalvon kasvatukseen. Ilmeiseti tässäkin tapauksessa samaan tarkotukseen.

Hydrangea, oltiinkohan me yhtä aikaa polilla. ainakin hoitaja kävi kyselemässä lääkäriltä onko tarkotus pistää kaks piikkiä gonapeptyliä.
Minä joudun perjantaina vielä uusinta ultraan. En tiedä kokoja muta jotain rupeloita kai ne on. Toi lääkäri on siitä vähän ei niin kiva kun siltä pitää kaikki tieto nyhtää. Ois siis pitäny ite tajuta kysyä niitä kokoja.
 
Niian, googletin kanssa tietoa Gonapeptylistä, niin enemmän siitä löytyi juttuja kiinnittymisen tukemiseksi. Pari sellaistakin kokemusta kuitenkin löysin, että olisi irrotukseenkin käytetty. Lääkkeen selosteessa kuitenkin taas lukee, että sillä estetään ennenaikainen ovulaatio. Hieman ihmeissäni siis ole. Myös se, että se saattaisi vaikuttaa jotenkin haitallisesti alkioon, jäi vaivaamaan. Kysyessäni Zumenonista lääkäri mainitsi sen olevan vaan estrogeenilääke. En jaksanut nyhtää enempää tietoa.

Tähtitomu, no siinä tapauksessa oltiin. :) Hoitaja meinaan kävi kysymästä tuosta Gonapeptylistä. Sanoi, että nimi on tuttu, mutta oli muuten vähän pihalla siitä, millainen lääke on ja kuinka käytetään. Juu, aika vähäsanainen tuo lääkäri oli. Pitkään se kuitenkin asioita harkitsi ja selasi jotain mystistä mustakantista vihkoaan, joten kai se tietää mitä tekee. :D Luottavainen olo kuitenkin on. Hieman tuo Gonapeptyl jäi vain vaivaamaan. Harmi, että joudut perjantaina vielä ultraan. Toisaalta on kyllä hienoa, kuinka hyvin näin julkisella seurataan. Se vaan harmittaa, että tässä hoidossa olen joka kerta joutunut käymään eri lääkärillä. Toivottavasti sun follit näyttäisi hyvältä perjantaina ja pääsisit vaikka jo maanantaina punktioon. :)
 
Viimeksi muokattu:
Punktio takana, olihan tuo yhtä tuskaa taas. Lääkärikin sanoi, että vaikeassa paikassa munasarjat ja monta kertaa jouduttiin pistämään. Ylilääkäri joutui tulemaan suorittamaan viimeisen folliikkilin punktion. Punktioitiin 5, joissa 5 oli munasolu. Aika surkea saalis...

Pe siirtoon sitten. Kipuja oli vain klinikalla ja sain 2 kipulääkettä. Sen jälkeen tuli kotona nukuttua 4 h ja äsken otin yhden panadolin, jotta kivut eivät pääse yllättämään. Onneksi nyt ohi tuo punktio. Nyt vain jännätään, että hedelmöittyvätkö kaikki. Mikäli niin, perjantaina tuoresiirto ja pakkaseen jäisi sitten 2 kpl 2 alkion olkia. Pidetään peukut pystyssä!

Kaikille tsemppiä hoitojen jatkoon ja toivotaan plussatuulia kaikille.
 
Tähtitomu, hienoa, jos hoito näyttää sitten menevän toivomallasi aikataululla. :) Onko sulla joku tietty syy, miksi haluat nimenomaan nuoren alkion kyytiin?

Untuvikko, ikävää, että punktio oli inhottava. Onnea huomiseen siirtoon ja toivotaan, että laatu korvaisi määrän.
 
"OHSS:n laukaiseva tekijä on hCG tilanteessa, jossa elimistön estradiolipitoisuus on epäfysiologisen suuri." "Kehittyvälle elektrolyyttihäiriölle on tyypillistä seerumin kaliumpitoisuuden kasvu samalla kun natriumpitoisuus pysyy normaalina tai pienenee." http://www.ebm-guidelines.com/xmedia/duo/duo95544.pdf

Tämä varmaan selittää sen, miksi lääkäri päätyi Gonapeptyliin hCG:ta sisältävän Pregnylin sijaan. Lääkäri myös käski varata suolaista syötävää viikonlopuksi, että natrium ei laske. Hyperiä ei varmaan voi mitenkään estää, mutta olen nyt jo juonut paljon vettä parin viime päivän aikana ja eilen vedin suolapähkinöitä. Viikonlopuksi olisi tarkoitus hankkia kaikkea kivaa suolaista syötävää. Toivottavasti se auttaa. Jännittää jo hurjasti, enkä viime yönä saanut oikein nukutuksiksi. Onneksi vuorokauden päästä punktion pitäisi olla jo ohi.
 
Innoistuin nyt tutkimaan tuota Gonapeptyl vs. Pregnyl irroituspiikkinä vähän enemmän ja ajattelin tännekin laittaa, jos joku on joskus saman pohdinnan edessä. Löysin jokusia mielenkiintoisia artikkeleita ja kaikissa oltiin samaa mieltä, että GnRH (siis esim. Gonapeptyl) irroituspiikkinä pienentää alkavien raskauksien määrää ja lisää keskenmenoja, mutta sillä voidaan vähentää hyperin riskiä.

"In comparison to HCG, GnRH agonist administration is associated with a significantly reduced likelihood of achieving a clinical pregnancy (0.21, 0.05-0.84; P = 0.03). The odds of first trimester pregnancy loss is increased after GnRH agonist triggering; however, the confidence interval crosses unity (11.51, 0.95-138.98; P = 0.05). In conclusion, the use of GnRH agonist to trigger final oocyte maturation in IVF, where inhibition of premature LH surge is achieved with GnRH antagonists, yields a number of oocytes capable to undergo fertilization and subsequent embryonic cleavage, which is comparable to that achieved with HCG. However, the likelihood of an ongoing clinical pregnancy after GnRH agonist triggering is significantly lower as compared to standard HCG treatment."
GnRH agonist for triggering final ... [Hum Reprod Update. 2006 Mar-Apr] - PubMed - NCBI
[Comparison of human chorionic gonadotropin (P... [Ceska Gynekol. 2011] - PubMed - NCBI

Tieto lisää tuskaa ja tietämättömyys pelkoa. Vai miten se meni...
 
Kysyisin muilta Puregonin käyttäjiltä:
Kynästähän menee joka pistokerralla hieman lääkeainetta hukkaan kun tarkistaa että neula toimii. Onkohan lääkeainetta varattu tätä varten vähän enemmän kuin mitä pakkauksessa sanotaan. Esim. mulla on pakkauksessa 900 IU ja annostus on 150 IU kerralla, eli siitä riittäisi kuuteen pistokertaan. Mutta mietin vaan, että eihän kuudes pistos jää vajaaksi kun sitä joka kerta täytyy ruikata vähän hukkaan. Tyhmä kysymys ehkä mutta kaikenlaista sitä vaan alkaa miettimään :)
 
Katiri Mulle lääkäri sanoi, että 100IU olis aina ylimääräistä Puregonia siinä putkilossa.
Untuvikko80 Toivotaan laadukkaita alkioita teille! Onnea siirtoon!
Helmiina85 Pääsittekö siirtoon?
Snipsu Mites teidän piinailut sujuu?
 
Viimeksi muokattu:
Tähtitomu, hienoa, jos hoito näyttää sitten menevän toivomallasi aikataululla. :) Onko sulla joku tietty syy, miksi haluat nimenomaan nuoren alkion kyytiin?
Ainoot oikeat plussat ja km raskaus on tullu nuorilla alkioilla. Kaikki blasto siirrot on ollu joko tyylipuhtaita negoja tai kemiallisia.

Untuvikolle täältäkin Onnea siirtoon, uskoisin minäkin että vähempi on parempi.
 
mielenkiintoinen tuo gaponapeptyl vs pregnyl.. toivottavasti saan pregnylin ainakin irrotukseen. Toiseksi on gonapeptyliä mietitty mutta toisethan saa pregnylin siirron jälkeiseksi tukipistokseksi.
En jaksanu alkaa nita enrmpää lukemaan, jäin kuitenki miettimään kumpiko on sit tukipistoksena parempi.
 
katiri, mulle lääkäri sanoi, että Puregonin 900 iu ampullissa on 150 iu ylitäyttöä. Mulla pistoksia tuli yhteensä 1025 iu ja yksi 900 iu ampulli riitti. Viimeisenkin pistoksen jälkeen asteikko näytti nollaa.

Tähtitomu, toivottavasti lääkäri kuuntelee sun toiveita ja saat lyhyen viljelyn. Innostuin (ehkä vähän liikaakin) tutkiin asiaa Gonapeptylistä ja Pregnylistä ja luin useamman artikkelin asiasta. Joissain kyllä sanottiin, että mikäli loppukierron lääkitys on kunnossa (keltarauhastuki), niin ongelmia Gonapeptylin kanssa ei ollut. Ongelmat liittyi siis käsittääkseni enemmänkin niihin hoitoihin, jossa tukea ei ollut. Jäi vain ihmetyttään, että tehdäänkö oikeasti jossain päin maailmaa hoitoja ilman luteaalin tukea. Ei se yksi (tai pari) lisälääkettä tässä sopassa enää mitään tekisi. Mulla tulee Lugesteronin lisäksi vielä Zumenon. Lisäksi sain sen käsityksen, että Gonapeptylin puoliintumisaika on sen verran lyhyt, että se on kyllä jo hävinnyt siirtopäivänä, että ei senkään puolesta pitäisi vaikuttaa kiinnittymiseen. Toisaalta taas tuota Gonapeptyliä kai käytetään yleisesti tukemaan kiinnittymistä arvioituna kiinnittymispäivänä. Ajattelin kysäistä asiasta vielä huomenna, mikäli muistan ja jos punktiossa olisi joku puheliaampi lääkäri. Endocrine Profiles after Triggering of Final Oocyte Maturation with GnRH Agonist after Cotreatment with the GnRH Antagonist Ganirelix during Ovarian Hyperstimulation for in Vitro Fertilization
 
Viimeksi muokattu:
Hydrangea, olet todella perehtynyt asioihin! Kiva kun kirjoittelet niistä, jos joskus itsellä tulee samanmoinen tilanne eteen :)
katiri, itse huomasin puregon-ampullien sisältävän enemmän ainetta, kuin siinä sanotaan. Ja lääkäri myös siitä sanoi sitten pistosten puolivälissä.
Untuvikolle paljon tsemppiä ja toipumista! Ikävää, että punktio oli niin epämiellyttävä :( Itse otin varman päälle ja oon vielä saikulla huomisen. Punktio oli siis maanantaina. Tänään oon käynyt koiran kanssa kävelylenkeillä ja totesin, että oli ihan oikea päätös vielä jatkaa sairaslomaa.Vaikka kivut ei maanantain jälkeen ole kovin pahat oleet, niin kaikki äkilliset liikkeet ja tärähdykset kyllä tuntuu ja vatsa on kuin olisi syönyt 7 ruokalajin illallisen :D

ON: Me saatiin siis 10 munasolua, joista 3 hedelmöittyi IVF:llä ja 3 ICSI:llä. Eli 6 yhteensä. Yksi oli huono ja meni suoraan roskiin. Yksi top-alkio on nyt mukana ja seuraa kaksi piiiiiitkää viikkoa:) 4 on pakkasessa kahdessa oljessa. Nyt sitä jotenkin vain toivoo, että perimmäinen "syy" olisi ollut siittiöissä, jotta se vaihe olisi jo ohitettu...
Mut saa siis siirtää piinailemaan ja sen iänkin voi vaihtaa, se on oikeesti 28... :D
Onko virallinen testipäivä 2 viikkoa punktiosta vai siirrosta? Se on siis mulla 18. tai 20.11.
 
Hydrangea, meillä on suunnitelmissa just kiinnittymisen tueksi toi gonapeptyl 3 päivää siirrosta.
Ajattelein itsekin huomenna tuosta zumenonista kysyä voisko siitäKIN olla jotain apua tässä lääkesopassa ja miksi sitä yleensäkin tuoresiirroissa määrätään. Äkki googlettamalla sekin jotenkin tukee tuota kiinnittymistä ja meillä mitä ilmeisimmin tällä hetkellä ainakin blastojen kans on ongelma juurikin siinä. Lyhyestä viljelystä oli toive kirjattu ylös joten eiköhän sellanen saada kun vaan muistan joka kerralla muistuttaa ja vielä punktiopäivänäkin :)
Kyll' toikin lääkäri puhuu ja kertoo kun osaa vaan ite kaiken kysellä. Liikoja ei kyllä puhele ja vastaa just siihen mitä kysytään, ei vahongossakaan yhtään laajemmin.

Helmiina, kaksi viikkoa on siirrosta. siirrosta seuraava päivä on 1. -> 14. päivä testi. Eli jos alkio siirrettiin tänään niin testipäivä on 21.11
Onnea Piiitkäään 9kk kestävään odotukseen :)
 
Viimeksi muokattu:
Helmiina85 Onnea matkaan ja hieno pakkassaalis teillä:heart:

ESIKOISTA YRITTÄVÄT IVF-HOITOLAISET
Nimimerkki...........Tuleva hoito..........Ajankohta..........Syy
Nannukka81..31 ………3.ICSI …… ......marraskuu…….......siittiöt
Tähtitomu..............3.ICSI.......... ......marraskuu............?
Tarana....................2.ICSI........ .......marraskuu.........PCO,siit tiöt
Millyk......................1.IVF....... .........marraskuu........munanjohdinvik a
Katiri..27.................1.IVF........ ........marraskuu..........Endo
Aurora*..30..............2.ICSI....... .....marraskuu..........PCO,sperman v-a
Skorppari82..............1.IVF.......... .......marraskuu........PCO
Untuvikko80.............2.IVF........... ... ...marraskuu............?
Valoa..29..................2.IVF/2.PAS......marraskuu........Endo
Hydrangea..............1.IVF............ ......marraskuu......PCO
Fyi........................1.IVF/1.PAS.........marraskuu...........Selitt .
Nocy..30+..............1.IVF............ ...marraskuu........endo,kilppari?
minskuinen..?..........1.IVF. .............marraskuu........?
Haikala...25.............3.ICSI...... .....tammikuu...siittiöt/endo/tuuba tukossa
piu_pau..30.............3.IVF....... ........tammikuu........Selitt.
aniraz..32...............3.IVF/ICSI...........helmikuu..............Sel itt.
Maui84..29..............2.IVF........ ......kevät 2014..........Selitt.
Helge..31...............2.IVF........... .........?.................PCO?
Jonsku88..25............1.IVF........... .....?...................Selitt.
Neve.....................1.IVF.......... ............?...............PCO
ambrosio..31...........2.IVF............ .....?...................PCO
Ainox..28................3.IVF...... ..........?....................Selitt.
iiris_lorea..31........…2.IVF.. ..........…?..........…....siittiöt ,keltahormoni
Cassis..30...............1.IVF................?................se litt.

PIINAILIJAT
Nimimerkki............Hoito...... ........Alkiot.....Testipäivä.....Syy
Snipsu.................1.ICSI......... .....1.............8.11........alkion jakautuminen
Toive13..35..........2.IVF........... .....2............11.11......Selitt.
Niian..27...............1.IVF/1.PAS.......1.......................... .Selitt./sekund.
Simpli..27...............3.IVF.......... ....1............14.11.......PCOS
Helmiina85..28.......1.IVF.................1...........20.11........siittiöt?

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... .............Plussauspäivä...Syy
Neela84......................1.ICSI..... .............29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.......14.1.
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ............1.2.
Minnie82..31............1.IVF........... .............29.3.
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS.............11.4.
Neppu_..27.............1.IVF............ .............3.5..............Pco
Ameile..36................3.IVF......... ...............6.5.
-strawberry-...............1.IVF.................... .13.5.
milliTU........................1.IVF.... .................16.5.
Haperotta..30.............1.IVF......... ..............19.6. .......Endo
Rachel79....................2.IVF....... .............................Siittiöt
meemir..24..............1.IVF/1.PAS............................Munajoh dinvaurio
Jessica1.................1.IVF.......... .............................Selitt.
Kissatanssi..33.......1.IVF............. .............19.9.........Se litt.
Karoliina81..32...........luomuihme..... ..... .....................?
Deseo.....................1.IVF......... .............................Selitt.
toivounelma..35........1.IVF/2.PAS...........10.10........En do/PCO/astenozoosp.
Sachiel..................1.IVF.......... .............................Ei siittiöitä
Unelma81..32........1.IVF......... ...............................Selitt.
Sinisilmä79............1.IVF........... ...............................?
TybyLiini..33.........1.IVF............. ...............................?

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair,RBAM,grosjean,tiuku_2013
 

Yhteistyössä