Ivf hoitoja lapsettomille

Paljon on taas uusia palstalaisia tullut. Tervetuloa joukkoon! :flower: Sachiel, totta kai joukkoon mahtuu. Miehiä ei tällä palstalla olekaan aikaisemmin ollut kuin olan yli kurkkioina.. ;) kuten oma mieheni.

aniraz, vastailinkin sulle toiseen pinoon, mutta laitetaan nyt tännekin että nyt asetusten pitäisi olla kunnossa ja yksityisviestien tulla perille.

Listan mukaan luvassa onkin vilkas talvi. :D

Plussanneet -listauksen mukaan pinossa pitäisi kohta puolin olla jo muutama vauva... :heart:
Neela84 ja idealisti jos käytte lukemassa niin sylin täydeltä kaikkea hyvää. Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin.

Täälläkin olisi yksi uusi tähän ketjuun kuuluva. Paljon onkin nyt uusia liittynyt :)
Vähän taustaa;pian 30-kymppisiä ja lapsettomuuden syy löytyy niin selvästi minusta, eli munanjohtimet sökönä. Muuten kaikki pitäisi olla ok, sperma ja olosuhteet kohdussa, kierto ja hormoonit.

Eli ensimmäinen IVF tulossa ja viikolla 47 olis suunnitelma punktiolle. Hyvin monella näyttää tosiaan olevan siinämain punktio. Mukava, että on nyt paljon vertaistukea. Ei tarvitse yksin kulkea näiden asioiden kanssa..

Pitkällä kaavalla mennään. Nenäsumutetta olen ottanut parin päivän ajan. Toistaiseksi en ole mitään suurempia sivuoireita siitä huomannut...ei ehkä vielä näin alussa tai jos niitä tuleekaan. Joskushan on sellaisia "päähänkoskemis"-päiviä, väsyttäviä ja päiväunia vaativia päiviä, että tiedä nyt johtuuko suihkeesta vai ei.

Tybyliini: Hienon määrän saitte talteen. Nyt toivotaan että säilyvät hyvin pakkasessa tulevaisuutta ajatellen. Jännät pari viikkoa tulossa siis teille. Toivotaan parasta, että tärppää! :) Onko ensimmäinen ivf?
Syksyssä on paljon hyviä puolia, raikkaat ulkoilukelit ja ruskakin on niin kaunista, etenkin jos aurinko paistaa. Ja kyllä, kynttilöitä kuluu paljon :) Niistä siis nauttikaamme.

Sachiel: Hieno juttu ja suuret onnittelut teille plussasta :)

• Tykkää
Reactions: TybyLiini
Kiitos Millyk :) Ja isosti tsemppiä ja malttia. Yllättävän nopeasti se aika menee!

Mulla on kanssa ollut monta toooodella väsynyttä päivää, mutta mistäpä sen tietää, onko sivuvaikutuksia vai ihan vaan tätä normaalia elämää ja syksyä, siksipä en kauhiasti ole analysoinut näitä oireita. Muita "vaivoja" mulle ei ilmestynytkään, vaikka todella pelkäsin muuttuvani kamalaksi hormoonihirviöksi :D Ja miestänikin varoteltiin monelta taholta etukäteen. Että jotain hyvääkin. No juu, loppupäivinä ennen punktioo ja edelleenkin tissit ovat kovin arat.

Punktio oli melko kivulias ja jälkikäteen saatu lisälääke aiheutti pahoinvointia, joten oksensin koko loppupäivän iltaan saakka. Nyt on vain "liikekipua", eli kävely hidasta töpöttelyä, vessassa pitää rampata usein (helpottaa kipua) ja masu pinkeenä pallona. Ei tätä ainakaan mitenkään helpoksi ole tehty, vaikka en minä valita... pieni hintahan tämä on jos unelmat toteutuu :heart:

Ja kyllä, ensimmäinen kierros on menossa... ja niin jännää. Ja pelottavaa. Parin viikon sisällä kuulemma tulee postitse tieto siitä, miten niille viidelle muhimaan jääneelle alkiolle on käynyt. Mä niin toivoisin, että saataisiin edes yksi lisää pakkaseen kaveriksi sille jo pakastetulle :heart:

Eilen tuli taas tartuttua piikkiin ja tutu fiilis iski heti, kylmä hiki ja kädet vapisi mutta eikun piikki nahkaan. Nyt mennään niin pienillä määrillä lääkettä että ihan pelottaa onko meillä mihinkään mahdollisuudet näin. 600ui puregonia 175yk. Aikaisemmin on ollut 900iu 200yk aloituksena. Puoliso on innoissaan ja uskoo että this is it, itse olen jo itku vaiheessa että ei me sitä omaa saatu. Pelottaa, mutta onneksi kulta on nyt tukena enemmän kuin aiemmin. Itkettää ihan ajatuskin miten ihana se on ollut. Mutta siis näillä mennään ja ensiviikolla tarkastus ultrat ja punktio sitä seuraavalla.

Tybyliini Onnea matkaan:heart:!
Millyk Tervetuloa:flower:!

ESIKOISTA YRITTÄVÄT IVF-HOITOLAISET
Nimimerkki...........Tuleva hoito..........Ajankohta..........Syy
Helge..31...............2.IVF........... .....lokakuu?.........PCO?
Jonsku88..25............1.IVF........... .....lokakuu?.......Selitt.
Toive13..35............2.IVF........... ...lokakuu........Selitt.
Snipsu...................1.ICSI......... ......lokakuu..........siittiöt
Nannukka81..31 ………3.ICSI …… ......lokakuu ……......siittiöt
Tähtitomu..............3.ICSI.......... .....loka-marraskuu....?
Simpli..27...............3.IVF.......... .......loka-marraskuu...PCOS
Millyk......................1.IVF................marraskuu........munanjohdinvika
Katiri..27.................1.IVF........ ........marraskuu..........Endo
Skorppari82..............1.IVF.......... .......marraskuu........PCO
Untuvikko80..........2.IVF.............. ...marraskuu............?
Valoa..29..................2.IVF/2.PAS......marraskuu........Endo
Hydrangea..............1.IVF............ ......marraskuu......PCO
Fyi........................1.IVF/1.PAS.........marraskuu...........Selitt .
Nocy..30+..............1.IVF............ ...marraskuu........endo,kilppari?
minskuinen..?..........1.IVF. .............marraskuu........?
Helmiina85..27?.......1.IVF............. .marraskuu........siittiö t?
Haikala...25.............3.ICSI...... .....tammikuu...siittiöt/endo/tuuba tukossa
piu_pau..30.............3.IVF....... ........tammikuu........Selitt.
aniraz..32...............3.IVF/ICSI...........helmikuu..............Sel itt.
Maui84..29..............2.IVF........ ......kevät 2014..........Selitt.
Neve.....................1.IVF.......... ............?.........PCO
Aurora*..30..............2.ICSI....... ...........?..........PCO,sperman v-a
Niian..27...............1.IVF/1.PAS............?...............Selitt./sekund.
ambrosio..31...........2.IVF............ .....?...................PCO
RBAM..31................2.IVF/1.PAS........?
Ainox..28................3.IVF...... ..........?....................Selitt.
Tiuku_2013..34........2.IVF............. ..?
grosjean..31............2.IVF........... ....?
Tarana....................2.ICSI........ .......?...................PCO,siittiöt
iiris_lorea..31........…2.IVF.. ..........…?..........…....siittiöt ,keltahormoni
Cassis..30............... 1.IVF................?................se litt.

PIINAILIJAT
Nimimerkki............Hoito...... ........Alkiot.....Testipäivä.....Syy
Unelma81..32........1.IVF......... ........1...........23.10.......Selitt.
Sinisilmä79............1.IVF........... .......1...........23.10...........?
Sachiel..................1.IVF.......... ......1.........................Ei siittiöitä
TybyLiini..33.............1.IVF......... .....1............30.10.........?

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... .............Plussauspäivä...Syy
Neela84......................1.ICSI..... .............29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.......14.1.
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ............1.2.
Minnie82..31............1.IVF........... .............29.3.
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS.............11.4.
Neppu_..27.............1.IVF............ .............3.5..............Pco
Ameile..36................3.IVF......... ...............6.5.
-strawberry-...............1.IVF.................... .13.5.
milliTU........................1.IVF.... .................16.5.
Haperotta..30.............1.IVF......... ..............19.6. .......Endo
Rachel79....................2.IVF....... .............................Siittiöt
meemir..24..............1.IVF/1.PAS............................Munajoh dinvaurio
Jessica1.................1.IVF.......... .............................Selitt.
Kissatanssi..33.......1.IVF............. .............19.9.........Se litt.
Karoliina81..32...........luomuihme..... ..... .....................?
Deseo.....................1.IVF......... ........................Selitt.
toivounelma..35........1.IVF/2.PAS...........10.10........En do/PCO/astenozoosp.

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Tybyliini Täällä samoilla linjoilla..Ennen sumutteen aloittamista omat kuvitelmat hormoonien vaikutuksista mielentilaan oli aika "negatiiviset". Varoittelin jo tietämättäni puolisoanikin, että räjähdyksiä voi tulla.. ei vielä TOISTAISEKSI ole oikein mitään kummempia.
Punkiota itsekin vähän jännitän, miten kivulias. Katsotaan sitä sitten, kun aika tulee :)

Mitenhän tuo Puregonin ("kasvatuspiikki") laita, onko siitä tullut porukoille liiemmin oireita?

Nyt pikkujouluaika lähenee...ja muitakin juhlia olisi tiedossa. MIetityttää aivan kamalasti, onko alkomahoolin nauttimisesta nyt tässä tilanteessa mitään järkeä?!... Eipä tullut kysyttyä (ehtii toki seuraavalla, sillä 1.ultrakäynnillä), pitääkö näiden hormonien saannin aikana kieltäytyä alkoholista.. Ei ole mikään ongelma tosiaan, mutta eiköhän sitä tulisi otettua, jos sitä ei kielletä ihan kokonaan. :whistle:

• Tykkää
Minäkin olen tämän viikon ajan käyttänyt Synarela-nenäsumutetta. Ajattelin myös ennen lääkitysten aloitusta että mihin ihmeeseen sitä oikein on ryhtymässä kun pelkäsin kauheita haittavaikutuksia lääkityksistä. Vielä ainakaan en ole huomannut mitään kovin erityistä. Endometrioosikivut kylläkin tuntuvat vähän lisääntyneen, kivut yleensä melko lieviä. Ja väsyttää, mutta se varmaan johtuu tästä syksystä :) Kiva kun täällä on muitakin joilla on hoidot samassa vaiheessa menossa ja punktio osuu viikoille 46-47.

Millyk, mietin myös tota alkoholin käyttöä. En ole minäkään muistanut siitä kysyä. Nyt tosiaan olisi kaikenlaisia pikkujouluja ym. joissa normaalisti tulisi otettua pari annosta. Täytyypä ottaa asiasta selvää. Ei tosiaan kyllä ole mullekaan mikään ongelma jos alkoholin käyttö on syytä jättää pois hoitojen ajaksi, mutta olisi kiva tietää.

Viimeksi muokattu:
Täällä alkoi tuntua jo seuraavana päivää ensimmäisestä pistoksesta lähtien nivustaipeissa ja itsestäni katsottuna oikeanpuoleisessa munasarjassa. Tätä ihmettelen kun nyt ollaan pienemmällä voimakkuulle kumminkin liikkellä, että miten nyt jo tuntuu. Turvottaa ja ihmeellistä kyllä paikkoihin jo nyt koskee. Pelottaa hyberi ihan sairaasti nyt.

Alkoholi asiaan, luin netissä artikkelin että alkoholi pienentää mahdollisuuksia tulla raskaaksi ja erityisesti valkoviini. Jotku on juomatta niin kauan kun ovat hoidoissa, toiset sallii itsellen muutamia annoksia aina plussaamiseen asti. Ekan hoidon vedin nolla linjalla, toisessa join muutaman siiderin ja nyt taas olen ollut pistäminen aloittamisesta eteenpäin nolla linjalla. Ei ole ollut haluakaan kun kyseessä on viimeinen hoito julkisella puolella niin tunnekuohut olisi varmasti heti pinnassa joten ei kiitos. Ennemmin käsittelen tunteitani ilman pulloa, vaikka muuten kyllä en ole kuppiin syljeskellyt aiemmin.

Tähtitomu ja Nannukka81, millä lääkkeillä lähdette viimeiseen koitokseen? Mitä on muutettu jne? Meillä alkaa myös kolmas ICSI todella pitkällä kaavalla..kolme kk sammutellaan piikillä endoa ja tammikuussa itse hoito sitten. Pelottaa hirveästi. Aika samanlaiset tuntemukset kuin nannukalla :(

Haikala, täällä mennään samilla lääkkeillä kun tähän asti, lyhyellä kaavalla. Puregonilla alotetaan 125IUI:ta sama kun eka kerralla alotus. nyt tosin annosta ei lähdetä välillä nostamaan vaan mennään samalla annoksella niin kauan että munikset on tarpeeks isoja jos niitä edes kasvaa. Orgalutran otetaan jarruks suunnitelmien mukaan kp7 mutta riippunee kai kasvattien koosta, tuon takia onkin aika sumpliminen menkkojen kans, että ne saadaan alkamaan niin ettei kp7 osu viikonloppuun :/ Pregnylillä irrotellaan ja gonapeptyliä & primaspania siirron jälkeensiiroon jälkeen. Ainoo muutos siis on toi gonapeptyl.

Tuolla toisella foorumilla oli vaan puhetta antibiootti kuurista alkaen ennen punktiota ja ajtkuen punktion jälkeen. Tätä kuulemma käytetään jos on endoa koska tulehdusriski kasvaa jos punktiossa satutaan endoa sohimaan. Ja toinen syy on kun tuota kuulemma käytetään jos on ollu jokin vakava lantion alueen tulehdus. No mulla molemmat sopii yhtälöön mutta kun eihän julkisella tollasia ehdotella. joten täytyy taas laittaa lääkäri seinän ja minun vliin ja vähän kysellä :D
Antibiottia kerran kyllä oon kysyny tulehdusriskin takia jo eka PAS:n tulehduksen jälkeen mutta noup, sillon sattu se tympee lääkäri ja kiukkusena vaan tokas etten voi koko raskautta antibiootteja syödä... Että näin julkisella, miks me ei voida saada lottovoittoo että pääsis kerran yksityiselle kokeilemaan onko siellä meidän kohdalla mitään eroa.

Täällähän alkaa olemaan vilkasta ja hyvä niin, lämpimästi tervetuloa uusille (toivottavasti vierailunne jää mahdollisimman lyhyeksi).

Haikala Meillä mennään myös kuten aikaisemmin pitkällä kaavalla ja samalla cocktaililla eli Suprecur, Puregon (en tiedä vielä annostusta, mutta epäilen että hevoskuuri tulee taas eli 225IU-). Näillä mennään koska lääkäri(t) oli sitä mieltä, että se toimii (itse olen sattumoisin jostain syystä eriä mieltä). Mutta luulen, että tulemme keskustelemaan tiukasti ensimmäisen UÄn ohella näistä päätöksistä mitä lekurit ovat meidän kohdalla tehneet. Olen vain tällä hetkellä hämmentynyt tuosta Suprecurista, joka aiheuttaa minulle nyt mahtavan määrän sivuoireita. Ennen kärsin vain pienestä palelusta ja järkyttävistä päänsäryistä aina Puregonien aloittamiseen asti. Nyt on JÄRKYTTÄVÄ kylmyys ja migreeniltä tuntuva päänsärky, etova olo, ajoittain polttelun tunne vasemman munasarjan tienoilla/alapuolella, ja näitä on joka päivä lähes koko ajan. Eli kurja olo niin fyysisesti kuin psyykkisesti. Isot halit sinne ja paaaaljon voimia :hug: Toivottavasti te onnistutte.

Tähtitomu Paljon tsemppiä teillekin viimeiseen julkiseen hoitoon. Paljon voimia ja toivottavasti jostakin löydätte iloa elämään kaiken tämän raastavan rumban keskellä. :hug:

Helge Mitä sinulle/teille kuuluu? Toivottavasti voitte paremmin :hug:

Alkon käytöstä sen verran, että ensimmäinen hoitojakso meni ihan nolla linjalla. Mutta toisella kierroksella sallin itselleni lasin punkkua iltaisin ja sitä tulen nytkin noudattamaan. Hyvä punkkuhan rentouttaa (vähentää stressiä) ja vilkastuttaa kuulemma verenkiertoa (hyväksi alkion siirron jälkeen).

( . ) Itse tosiaan kärsin tällä hetkellä aika monista sivuoireista johtuen Suprecurin aloittamisesta, joten odotan, että pääsen pistämään reilun viikon päästä Puregonia ja näin olo toivottavasti helpottuu (ainakin aikaisemmilla kerroilla näin on käynyt). Olen nyt vain hyvin väsynyt ja lopen uupunut, joten viikon loma töistä tulee enemmän kuin paikalleen nyt.

Meillä mies puhuu jo sijaisvanhemmuudesta ja siitä, että häntä kiinnostaisi sellainen enemmän kuin adoptio. Kyllä olemme siinä mieheni kanssa samaa mieltä. Mutta olen myös kertonut hänelle, että en ole vielä valmis siihen prosessiin. Minun pitää saada surra ensin tämä menetys kokonaan, että voin olla ”äiti” jonkun toisen naisen lapselle/lapsille. Mutta jonain päivänä kyllä ja mieheni on ainakin tällä hetkellä valmis antamaan minulle aikaa.

Täällä olen yrittänyt aikaisemmista kerroista poiketen pistäytyä aina silloin tällöin ja keskittyä nyt vain omaan olemiseeni. Teiltä olen kyllä aina saanut tukea ja voimaa, mutta nyt on pakko olla hetkiä itsekseen ja kerätä viimeisiä voimia. Ihanaa talven odotuta teille kaikille. Yrittäkää olla itsellenne armollisia, rakastaa itseänne ja olla unohtamatta kumppanianne siinä vierellä. :heart:

Viimeksi muokattu:
Tähtitomu Mulla oli punktion jälkeen kahden antibiootin kuuri ihan juuri siitä syystä että epäily on endosta. Aikasemmin julkisella ei oo edes ollu puhetta antibiootista. Ollaan nyt siis yksityisellä hoidoissa. Meidän julkisen puolen hoidot meni oikeastaan ihan hukkaan, koska tarpeellisia tutkimuksia ei tehty ja hoidoilla ei ollu mitää mahdollisuutta onnistua. Sit ku siirryttii yksityiselle, ni ekasta hoidosta tärppäs, mutta raskaus päättyi keskenmenoon. Nyt on hoidot alkanu taas, synarela+zumenon sekä lisäks klexane coktaililla, PAS olis viikolla 45.

Tsemppiä kaikille hoidoissa oleville ja piinailijoille!

Kaikki uudet tervetuloa!

Oli pakko alkaa kirjottamaan tänne kun alkaa tämä piinailu ottaa niin paljon kuuppaan. Pelottaa ihan hirveesti olen tosi vainoharhainen! Mun on rinnat ollu siirron jälkeen ihan tajuttoman turvonneet ja kipeät sitten nyt on viime ma asti melkee joka ainoa päivä ollu sellainen olo et nyt alkaa menkat. Mut ei ne ole alkaneet toistaiseksi. Olen ollut aika rauhallinen mikä on erittäin yllättävää käytöstä multa mut kyl mä kiukkunenkin olen ollut. Kamalia räjähdyksiä tulee välillä ja sit olen niin herkkä et paha mieli kun tulee nii tippa on linssissä sama ku jos on joku hyvä asia nii itku tulee heti. En millään malttais oottaa keskiviikkoon asti sen testin tekemistä ja toisaalta pelottaa tajuttomasti koko testi. Niitä kun on tullut tehtyä näiden melkee kuuden vuoden aikana niin paljon ja aina ne ovat olleet negoja. Vaikka millaisia oireita olis ollut. Tosin mul ei ikinä ole ollut mitään tämmösiä kun nyt mut silti. Jotenkin tuntuu että kaikki on hyvin kunnes teen testin ja sit se on taas nega ja menkat alkaa heti. Pitäisi vaan koittaa lopettaa tollanen ajattelu mut se on tosi vaikeeta.

Koko tämän ekan hoitojakson ja piinailu ajan olen ollut selvänä ja olen jättänyt kaikki ylimääräiset särkylääkkeet sun muut pois ainoa on astmalääke näiden hoito lääkkeiden lisäksi mitä olen suuhuni laittanut ja multitabsin raskaus ja imetys vitamiini joka on tarkoitettu myös raskautta suunnitteleville.

Tervetuloa kaikki uudet! Kiva saada mukaan porukkaa, joilla hoidot menee omien kanssa samalla aikataululla. :)

Tsempit kaikille piinailijoille! Mä oon siinä niin huono. Kokoajan polttelee testit laatikossa ja päivät matelee.

Sachiel, onnea. :)

Alkoholista. Mä oon nyt vuoden ajan pitänyt lähes nollalinjaa sen suhteen. Taukokierroissa oon saanut juoda, mutta muuten en ole ainakaan piinapäivinä juonut. Nollalinjaa ajattelin jatkaa, kun uusi kierto alkaa ja edessä on eka ivf.

Punktio on alkanut jännittään todenteolla. Monet on kommentoinut, että se sattuu ja se kipu pelottaa. Aukkarista selvisin hyvin. Hetken aikaa oli vaan kovaa menkkamaista kipua. Punktio taitaa olla kyllä kivuliaampi juttu?

ON: Eilen oli 7. teropäivä ja tuli pientä rusehtavaa tiputtelua. Mulla on kerran aikaisemmin alkanut menkat kesken terokuurin. Yleensä 2-3 päivää vikasta. Saa nähdä kuinka nyt käy. Maha on kyllä ollut jo pari päivää menkkamaisen kipeä, joten en yhtään ihmettelisi, vaikka vuoto alkaisi etukäteen. Hieman vaan huolettaa, että vaikuttaako se jotenkin tulevaan hoitoon, jos kierto jää normaalia lyhyemmäksi.

Sachiel Onnea! Siirsin teidät plussanneisiin.

).( Ultrassa käyty ja 8 rakkulaa on tarjolla eli kaks enemmän kuin seurantaultrassa viimeksi. Viimeks punktoitiin kuitenkin 8 rakkulaa eli voi olla että muutama vielä kirii. Punktio on perjantaina ja siirto maanantaina, jos siirrettävää on. Kysyin lääkäriltä, että onko sillä tapana käyttää jotain "kiinnittymislääkettä", ni sanoi jotenkin, että niiden hyödystä ei ole riittävästi näyttöä että julkisella puolella sellaisiin lähdettäisiin. Näin siis täällä. Ei mitään ekstra-apuja siis luvassa. Tuntuu, että tuo lääkäri ei ole kovin kokeilunhaluinen tai "ajan hermolla" mitä lapsettomuushoitoihin tulee.

ESIKOISTA YRITTÄVÄT IVF-HOITOLAISET
Nimimerkki...........Tuleva hoito..........Ajankohta..........Syy
Helge..31...............2.IVF........... .....lokakuu?.........PCO?
Jonsku88..25............1.IVF........... .....lokakuu?.......Selitt.
Toive13..35............2.IVF........... ...lokakuu........Selitt.
Snipsu...................1.ICSI......... ......lokakuu..........siittiöt
Nannukka81..31 ………3.ICSI …… ......lokakuu ……......siittiöt
Tähtitomu..............3.ICSI.......... .....loka-marraskuu....?
Simpli..27...............3.IVF.......... .......loka-marraskuu...PCOS
Tarana....................2.ICSI........ .......marraskuu................PCO,siittiöt
Millyk......................1.IVF....... .........marraskuu........munanjohdinvik a
Katiri..27.................1.IVF........ ........marraskuu..........Endo
Skorppari82..............1.IVF.......... .......marraskuu........PCO
Untuvikko80..........2.IVF.............. ...marraskuu............?
Valoa..29..................2.IVF/2.PAS......marraskuu........Endo
Hydrangea..............1.IVF............ ......marraskuu......PCO
Fyi........................1.IVF/1.PAS.........marraskuu...........Selitt .
Nocy..30+..............1.IVF............ ...marraskuu........endo,kilppari?
minskuinen..?..........1.IVF. .............marraskuu........?
Helmiina85..27?.......1.IVF............. .marraskuu........siittiö t?
Haikala...25.............3.ICSI...... .....tammikuu...siittiöt/endo/tuuba tukossa
piu_pau..30.............3.IVF....... ........tammikuu........Selitt.
aniraz..32...............3.IVF/ICSI...........helmikuu..............Sel itt.
Maui84..29..............2.IVF........ ......kevät 2014..........Selitt.
Neve.....................1.IVF.......... ............?.........PCO
Aurora*..30..............2.ICSI....... ...........?..........PCO,sperman v-a
Niian..27...............1.IVF/1.PAS............?...............Selitt./sekund.
ambrosio..31...........2.IVF............ .....?...................PCO
RBAM..31................2.IVF/1.PAS........?
Ainox..28................3.IVF...... ..........?....................Selitt.
Tiuku_2013..34........2.IVF............. ..?
grosjean..31............2.IVF........... ....?
iiris_lorea..31........…2.IVF.. ..........…?..........…....siittiöt ,keltahormoni
Cassis..30............... 1.IVF................?................se litt.

PIINAILIJAT
Nimimerkki............Hoito...... ........Alkiot.....Testipäivä.....Syy
Unelma81..32........1.IVF......... ........1...........23.10.......Selitt.
Sinisilmä79............1.IVF........... .......1...........23.10...........?
TybyLiini..33.............1.IVF......... .....1............30.10.........?

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... .............Plussauspäivä...Syy
Neela84......................1.ICSI..... .............29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.......14.1.
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ............1.2.
Minnie82..31............1.IVF........... .............29.3.
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS.............11.4.
Neppu_..27.............1.IVF............ .............3.5..............Pco
Ameile..36................3.IVF......... ...............6.5.
-strawberry-...............1.IVF.................... .13.5.
milliTU........................1.IVF.... .................16.5.
Haperotta..30.............1.IVF......... ..............19.6. .......Endo
Rachel79....................2.IVF....... .............................Siittiöt
meemir..24..............1.IVF/1.PAS............................Munajoh dinvaurio
Jessica1.................1.IVF.......... .............................Selitt.
Kissatanssi..33.......1.IVF............. .............19.9.........Se litt.
Karoliina81..32...........luomuihme..... ..... .....................?
Deseo.....................1.IVF......... ........................Selitt.
toivounelma..35........1.IVF/2.PAS...........10.10........En do/PCO/astenozoosp.
Sachiel..................1.IVF.......... .............................Ei siittiöitä

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair

Viimeksi muokattu:
Unelma81 tsemppiä piinailuun! Voin kuvitella että aika matelee, mutta pian on jo testipäivä. Kuulostaa tutulta noi mielialojen vaihtelut ja räjähdysherkkyys.. Kaikkea ne hormonit teettää.

Hydrangea, me mennään ihan samoissa, täällä kohta kans terolutit syöty. Jos vuoto alkais aiemmin niin Taysissa varmasti sumplitaan sit aikataulut joustavasti uusiksi, mullakin eka punktio aikaistui jopa viikolla samasta syystä ja ei ollut ongelma.

Punktio menee varmasti hyvin! Lääkkeitä saa tarpeiden mukaan ja hoitajat oli ihanan empaattisia. Mulla ei tuntunut juurikaan kipua itse toimenpiteessä, mutta vahvat kipulääkkeet veti aika heikoksi olon sitten punktion jälkeen. Kannattaa varata eväitä ja juomista mukaan.

Toive13, mukava että teillä etenee hoito, tsemppiä lähestyvään punktioon!

Mulla alkais sitten pistokset loppuviikosta, jiihaa... Lääkkeet onkin uusia eli pääsen tutustumaan Gonaliin ja Pergoverikseen. Saa nähdä kuinka käy.

Muoks. ainiin ja mä olen myös pitänyt tipatonta aina hoitokierroissa. Sain lääkäriltä ohjeen että jos päästään siirtoon, sen jälkeen tulisi elää testiin asti kuin olisi raskaana.. Eli alkoholit jne pois. Mutta tässä asiassa, piinailupunkuissa jne, varmasti on montaa koulukuntaa. En usko että se yksinään ratkaisisi hoitoa suuntaan tai toiseen.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Moi,

piinapäiviä jäljellä kolme eli torstaina kuulen sitten keskiviikon verikokeen tuloksen. Toivo on kyllä aika nollissa. Olisi aika ihme jos 26 munasolusta ja 13 hedelmöittyneestä se yksi ja ainoa huonolaatuinen alkio olisi jaksanut jatkaa matkaa :( Nyt on hävinnyt kaikki mahakivutkin mitä oli punktion jäljiltä, tissit on palautuneet takaisin omaan pikkuruiseen A-kuppikokoonsa :) eli ei minkäänlaisia oireita. Nyt on 11 päivää siirrosta niin kaippa menkkakivut kohtaa taas alkaa. Mites teillä, kuinka pian siirrosta on alkanut vuoto vai alkaako vasta kun lopettaa lutinuksen käytön?

Voi surku, että voi olla hankala asia käsitellä. Joka toinen päivä tuntuu, et kyllähän tässä elämässä on muutakin kuin lapset ja taas seuraavana päivänä tulee totaali notkahdus ja tuntuu ettei jaksa innostua mistään muusta.

Olen muuten julkisella puolella hoidossa. Kuinka pian pääsee lääkäriä taas tapaamaan ja suunnittelemaan uutta IVF hoitoa verikokeen jälkeen? Mullahan ei siis pakkaseen selvinnyt mitään!

Tsemppiä kaikille!

Nannukka Mitä tekee toi Suprecur? Sivuoireet kuulostavalta todella mukavilta..huhhuh! Mulla alkaa progren (?) kolmen viikon päästä ja tästä tulee ilm joillekkin vaihdevuosi oireita..hyvin mielenkiinnolla odotan tätä !

Tähtitomu Minulle on joka kerta annettu antibiootti kuuri varmuuden vuoksi punktion jälkeen kun mullakin endo. Antibiootti kuurin lisäksi olen saanut kortisonia mitä käytetään alentamaan kehon tulehdustilaa (endo). Kortisoni on myös hyvä sen takia, että keho ei hylji vieraita asioita kuten alkiota. Jotenkin näin mulle on selitetty :D. Te olette ilmeisesti Nannukan kanssa julkisella..ihmetyttää tuo, että viimeiseen hoitoon ei mitään muuteta tai kokeilla uutta. Itse olen naistenpolin lähetteellä yksityisellä klinikalla, jossa lääkäri ottaa vastaan myös kaikki omatkin ehdotukset jos niistä nyt sattuu hyötyä olemaan. Ja lääkäri on kokeillut monia eri lääkkeitä ja kaavoja nyt meille, että saatais paras mahdollinen lopputulos.

Voimia teille rohkeat ja vahvat naiset ! Niin ja myös sille yhdelle urhealle miehelle, joka palstalle uskaltautui ja vieläpä heti toi tullessaan plussa uutisia !!:D Onnea Onnea :flower:

Peukut pystyssä Toive13, että muutama vielä kirii, vaikka tuo kahdeksan on oikein hyvä määrä. Kummallista kyllä että teillä lääkäri on noin nihkeä. Meillä on tullut kyllä joka kertaa muutoksia hoitoihin, vaikka julkisella ollaan. Vaikka muutokset ovat olleet pieniä, on kuitenkin yritetty tehdä jotain toisin. Jos siirto on maanantaina, saatko sen vielä sairaslomapäiväksi?

Haikala ja Nannukka81, onnea hoitotaipaleelle! Haikala, Suprecur sammuttaa kehon oman hormonitoiminnan eli tekee saman kuin tuo sun procren-pistos. Suprecuria olen käyttänyt vähintään useamman viikon ennen pistosten aloittamista. Sitä pitää suihkia neljä kertaa päivässä, joten onhan tuo pistos paljon helpompi. :)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä