Ivf hoitoja lapsettomille

tarana, meillä ei ole pakkasessa mitään, joten joudumme jonottamaan 4-5 kk että päästään seuraavaan hoitoon. Olemme hoidossa julkisella. Jos pakkasessa ois jotain, pitäis oottaa yhdet "normimenkat" ja sitten ois päässyt siirtoon.
 
rachel79 itku tuli kun luin kirjoituksesi..se kosketti niin paljon ja herätti paljon tunteita. varsinkin, kun itsellä enää yksi hoito jäljellä ja toivo alkaa olla menetetty. On ollut pakko alkaa ajatella, että me tullaan ehkä aina olemaan kaksin. Se ajatus saa vielä sydämen halkeamaan kahtia. Minulle on kuitenkin hieman tuonut lohtua se, että näin suuren asiat ei ole meidän käsissä. Tällä hetkellä tunnen olevani tuolla suuressa mustassa kuilussa mistä juuri puhuit, ja tuntuu että sieltä ei pääse ilman toivottua tulosta pois. Onnea sinulle rachel, sinulla on mukanasi maailman suurin ja kallein aarre minkä ihminen voi koskaan saada.
 
piu_pau ja Haikala pahoittelut teille molemmille!

Munasolujen, alkioiden määrä ja laatu.
Totta että laatu merkkaa paljon. Mutta myös on paljon onnistumisia ei niin hyvälaatuisilla. Kyllä mua henkilökohtaisesti sapettaa, tuntuu epäreilulta että jokainen meistä saa kolme IVF:ää julkisella. Toisille IVF:n jälkeisiä passeja tulee pari tai ei yhtään....joillakin saataa alkioita olla ties kuinka moneen siirtoon. Eihän se tokikaan ole mikään tae myöskään lapsesta, mutta jotenkin se tuntuu että mahdollisuuksia on vain paljon enenmän.

Mutta eipä tuo munasolujen kasvaminen, hedelmöittyminen, jakautuminen jne asia ole kovin yksinkertainen prosessi ja niin monesta kiinni. Eihän se kenenkään meidän vika ole tuleeko muniksia paljon vai vähän. Mutta silti pienellä saaliilla tuntuu että peli on menetetty.

Myönnän että olin kovin pettynyt niihin kolmeen munikseen joista vain kaksi pakastettiin ja tuoresiirtoa ei voitu tehdä. Mutta sitten kun lukee kokemuksia kun on vain se yksi tuoresiirtoon jos sitäkään, ajattelee että olen minä vähän onnekkaampi. Mutta onko kyse vain turhista toiveista.

Ekaa kertaa mulla on Lugestronesta epämiellyttäviä oireita alapäässä. Mun jalkoväli on tähän asti kestänyt sen hyvin, nyt on pientä ärtyneisyyttä havaittavissa. Mutta ei mitään verenvuotoa tms. Mutta arkuutta.

Muuten tuntemukset taitaa johtua korvien välistä ja lääkkeistä. Flunssa päällä ja muuta oloa ei juuri huomaa kun on vaan niin tukossa ja yskä järkyttävä. Vielä pari aamua pitäisi olla testaamatta.
 
Toivounelma: Tuntu juuri samalta täällä, että jos ensimmäin ivf menee siihen ettei jää mitään pakkaseen niin onhan se epäreilua! Mutta onhan se niinkin ettei tarvita kuin se yksi hyvä ja se on siinä!

Kissatanssi
: No katsotaan nyt huomenna kuinka monta kypsää siellä on. Olen kyllä varautunut, että siellä on vain ne kolme kypsää mitkä perjantaina näkyivät. Milloin teille tehdään punktio?

Mulla olisi kysymys teille jotka ootte käyneet munasolujen keräyksessä, eli meille annettiin ohje olla klinikalla 9:45 ja klo 10 on sitten keräys. Luin paperista, että siemennestenäyte annetaan keräys aamuna. Eli tarkoittaako tämä, että meidän kuuluisi mennä sinne jo aiemmin kuin jo sovittuna aikana vai antaako mies sen ennen toimenpidettä? Meillä on siis 2 h ajomatka kliniklle jossa keräys tehdään ettei sinne voi enään soittaakkaan ja ei kyllä huvikseen viitsisi mennä 2 h ennen. Puhelimessa hoitaja ei sanonut tästä mitään vaikka tiesi kyllä että tulemme toisesta kaupungista. Miten onko teille miehet antaneet näytteen kuinka paljonennen toimenpidettä? Nyt kyllä mietityttää. :/
 
Toivounelma: Samat tuntemukset täälläkin, että on tosi kurjaa jos mitään ei pakkaseen jää. Jos jotain jäis niin se vähän helpottais mieltä, kun tietäis, että yrityskertoja on enemmän.

Niian: Meillä on tiistaina punktio. Aikamoisia fiilikset on tullu käytyä läpi. Ahdistavia unia pieleen menneistä hoidoista jne. No eipä tässä itse voi asialle mitään enää tehdä, muutako toivoa parasta. :) Kuten joku hyvin sanoi, että loppu on nyt jonkun muun käsissä. Meille sanottiin, että miehen näyte klinikalla samaan aikaan, kun omat valmistelut, joten eiköhän sama ohje myös siellä. Tsemppiä sinulle huomiseen! =)
 
Punktiosta selvitty ja olen helpottunut, ei ollut niin kivuliasta mihin olin valmistunut. Saalis olikin nyt sitten 21 solua, että turhaan pelkäsin vain kolmea. Huomenna lupasit soitella miten ovat hedelmöittyneet ja keskiviikkona toivottavasti haemme pikkuisen kyytiin. :heart:

Kissatanss
i: Yritä olla ajattelematta liikoja. Tsemppiä huomiselle, hyvin se menee!!
 
  • Tykkää
Reactions: Haikala ja piu_pau
Kirjoittelin viime syksynä ja keväänä tällä alueella, ja monen negan, yhden kesken menneen raskauden jälkeen parisuhde oli sillä tolalla, että meidän piti ottaa tuumaustauko kaikkeen. Parisuhde on nyt jollakin perustalla tuumaustauon jälkeen, mutta lapsettomuus on elänyt mukanamme näidenkin kuukausien aikana. Se on vahvasti parisuhteemme kulmakivi, lapsi jota niin kovasti toivomme.

Rachel Itku tuli, kun luin kuulumisiasi. :heart: Kaikkea hyvää teille ja yritä nauttia ihanasta aarteestasi, joka kulkee mukanasi läpi elämän :hug:

Haikala Voimia ja suuuuret halit :hug:

piu_pau Ikävää, että hoitojakso epäonnistui, mutta toisaalta mahtavaa lukea että fiiliksesi ovat hyvät. Toivon, että teidän taival päättyy onnellisesti sitten kun sen hetki koittaa.

Ja kaikille teille jotka olette tässä välissä löytäneet tämän mahtavan ryhmän niin lämpimästi tervetuloa. :flower: Tästä ryhmästä saa voimaa ja tietoa, mutta se voi olla myös se musta kuilu mistä Rachel puhui (olen kokenut itse molemmat).


( . )
Muutamia viikkoa sitten posti toi kirjeen, kutsu viimeiseen ICSI-hoitoon (lokakuussa sumuttelu alkaisi). Ei, en tänä päivänäkään vielä tiedä olenko todella valmis viimeiseen isoon pettymykseen. 1. hoitojaksolla minua lähinnä jännitti miten hoitojakso käytännössä menee; kaikki oli uutta ja ihmeellistä. 2.hoitojaksolla jännitin, että saammeko yhtään mitään pakasteeseen; saatiinhan me 2 alkiota siirtoon ja 2 pakkaseen, joista ei ollut mihinkään tai ainakin siltä tuntui, kun kauan odotettu plussa vaihtuikin pettymykseen. 3.hoitojakson lähestyessä elämäni ensimmäistä kertaa näissä asioissa rehellisesti PELKÄÄN. Pelko on hiipinyt sydämeen, mieleen – kaikkeen. Totuus on niin vasten kasvoja, että kyyneleet ovat jokapäiväistä. Näen odottavan äidin kyynelehdin, näen pienen lapsen kyynelehdin, näe kun miesystäväni katsoo kaihoisasti puistossa leikkiviä lapsia/lapsia koulutiellä isojen reppujen kanssa – kyynelehdin. Ja kaiken tämän takana pelko siitä, että kolmas = viimeinen hoitojaksokaan ei tuo meille sitä mahdollisuutta olla vanhempia. En saa koskaan kokea sitä isoa ihanaa pyöreää massua, en koskaan saa tuntea oman pienen ihmisen tuoksua, en kuule maailman kauneinta sanaa ”äiti”…. En koskaan voi tarjota miehelleni mahdollisuutta leikkiä oman pienen ihmeen kanssa puistossa tai opettaa rakentamisen jaloja taitoja.

Toisaalta haluan syöksyä kohti viimeistä mahdollisuuttamme. Saada tietää mitä elämä on suunnitellut meidän varallemme. Voisiko meillä sittenkin olla mahdollisuus omaan pieneen ihmeeseen? Mutta jos kaikki meneekin perseelleen, vaikka hoitavalääkäri viime jaksolla jaksoikin kehua joka kerta kuinka kroppani vastaa ihanteellisesti annettuun/määrättyyn lääkitykseen/hoitoon. Mutta jos kroppani onkin nyt minua ja unelmaani vastaan? En oikein tiedä mitä minun tulisi vaatia tukilääkitykseen lisäksi? Kun haluaisin jotain muutakin lisäksi kuin Lutinukset. Haluaisin tietää, että kaikki on varmasti tehty mitä julkisella voidaan tehdä. Siten olisi ehkä helpompi luovuttaa ja kohdata raadollinen totuus, että olemme loppuelämänne kaksin.

Kaikkea hyvää teille ihanat vahvat Naiset :heart:
 
ESIKOISTA YRITTÄVÄT IVF-HOITOLAISET
Nimimerkki...........Tuleva hoito.......Ajankohta..........Syy
ambrosio..31...........2.IVF............ .....?...................PCO
RBAM..31................2.IVF/1.PAS........?
meemir..24..............1.IVF/1.PAS........?..............Munajohdinva urio
Ainox..28................3.IVF...... ..........?..............Selitt.
Tiuku_2013..34........2.IVF............. ..elokuu?
grosjean..31............2.IVF........... ....syksy 2013?
Valoa..29...................2.IVF/1.PAS.........syyskuu...Endo
Jonsku88..25............1.IVF........... .....syyskuu.......Selitt.
aniraz..32...............2.IVF/ICSI........syyskuu........Selitt.
Toive13..35............2.IVF?........... ...syyskuu........Selitt.
Helge..31...............2.IVF........... .....syyskuu.........PCO?
Neve.....................1.IVF.......... ......syyskuu.........PCO
Fyi........................1.IVF........ ........syyskuu.........Selitt.
Karoliina81..32........1.IVF............ ....syyskuu..........PCO
iiris_lorea..31........…1.IVF.. ..........….syyskuu......…siittiö t,keltahormoni
Kissatanssi..............1.IVF.......... ......syyskuu
Niian..27..............1.IVF.......... ......syyskuu.........Selitt./sekund.
Snipsu...................1.ICSI......... ......lokakuu..........siittiöt
Tähtitomu..............3.ICSI.......... .....loka-/marraskuu
Nocy..30+..............1.IVF............ ...marraskuu........endo,kilppari?
minskuinen..?..........1.IVF. .............marraskuu........?
Helmiina85..27?.......1.IV F..............marraskuu........siittiö t?
piu_pau..30................3.IVF....... ........... helmikuu 2014?........Selitt.
Nannukka 31 ………...3. ICSI …… .............lokakuu …… siittiöt

PIINAILIJAT
Nimimerkki...................Hoito...... ........Alkiot.....Testipäivä...Syy
Haikala..25.................2.ICSI/I.PAS..........1.........30.8
toivounelma..35...........1.IVF/1.PAS..........1..........4.9..........E ndo/PCO/astenozoosp.
Tarana.........................1.ICSI... ....... ......1..........7.9?.........PCO,siitti öt

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... .............Plussauspäivä...Syy
Neela84......................1.ICSI..... .............29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.......14.1.
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ............1.2.
Minnie82..31............1.IVF........... .............29.3.
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS.............11.4.
Neppu_..27.............1.IVF............ .............3.5.
Ameile..36................3.IVF......... ...............6.5.
-strawberry-...............1.IVF.................... .13.5.
milliTU........................1.IVF.... .................16.5.
Haperotta..30.............1.IVF......... ..............19.6. ...........Endo
Maui84..29.................1.IVF........ ............ 2........29.8.......Selitt.
Rachel....................... 2. IVF..................

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair
 
Nannukka81, tervetuloa takaisin ja ihana kuullu että suhteenne voi paremmin.
Tutulta kuulostaa nuo sinun tuntemuksesi vaikka hyvillä mielin olenkin... :hug:

Mulla tuo suurin suru, viha, katkeruus ja musta kuilu oli viime hoitokierroksella tai oikeastaan inssien ja 1. ivf:än välissä. Nyt on tullut jotenkin välinpitämättömäksi. :D Vitut ei sitten väkisin...tähän hommaan kun ei voi vaikuttaa yhtään. :mad: Suuremmalla todennäköisyydellä voittaa lotossakin.

Niian, hurja saalis teillä! :D Peukut pystyssä jatkolle!
 
Viimeksi muokattu:
Nannukka81 Ihana kuulla sinun kuulumisiasi :heart: Ja ihana kuulla, että suhteenne selviää :heart: Täällä alkaa olla moni samoissa vaiheissa..eli viimeinen koitos edessä. Muakin pelottaa viimeisen hoidon alku..silti haluais sen heti, että se ois sitten vaan tehty ! Mieleni sopukoissa suunnitelen jo neljättä hoitoa joskus vuosien vuosien päästä tästä hetkestä, jos kolmas ei tuo onnea. Entiedä onko se hyvä vai huono asia..pitäisikö vain osata päästää irti...luovuttaa? Miten romuna sen jälkeen on?

Lääkärini kanssa juttelin tänään. Oli sitä mieltä, että nyt pitää jonkinlainen tauko pitää. Seuraava hoito tehään meille pitkällä kaavalla. Minulla endo, joten sitä sammutellaan pari kk. Otin myös esille, että voisinko saada myös lugejen lisäksi jotain muuta tukilääkettä..aikoi katsoa sitten lähempänä tilannetta, mutta on kuulemma mahdollista saada. Tuo endon sammuttelu vähän mietityttää..kun siitä tulee ne vaihdevuosi oireet. Tietysti siihen kuitenkin suostuin, kun ei ole enää mitään menetettävää. Onko kellään siitä täällä kokemusta?
 
ESIKOISTA YRITTÄVÄT IVF-HOITOLAISET
Nimimerkki...........Tuleva hoito.......Ajankohta..........Syy
ambrosio..31...........2.IVF............ .....?...................PCO
RBAM..31................2.IVF/1.PAS........?
meemir..24..............1.IVF/1.PAS........?..............Munajohdinva urio
Ainox..28................3.IVF...... ..........?..............Selitt.
Tiuku_2013..34........2.IVF............. ..elokuu?
grosjean..31............2.IVF........... ....syksy 2013?
Valoa..29...................2.IVF/1.PAS.........syyskuu...Endo
Jonsku88..25............1.IVF........... .....syyskuu.......Selitt.
aniraz..32...............2.IVF/ICSI........syyskuu........Selitt.
Toive13..35............2.IVF?........... ...syyskuu........Selitt.
Helge..31...............2.IVF........... .....syyskuu.........PCO?
Neve.....................1.IVF.......... ......syyskuu.........PCO
Fyi........................1.IVF........ ........syyskuu.........Selitt.
Karoliina81..32........1.IVF............ ....syyskuu..........PCO
iiris_lorea..31........…1.IVF.. ..........….syyskuu......…siittiö t,keltahormoni
Kissatanssi..............1.IVF.......... ......syyskuu
Niian..27..............1.IVF.......... ......syyskuu.........Selitt./sekund.
Snipsu...................1.ICSI......... ......lokakuu..........siittiöt
Tähtitomu..............3.ICSI.......... .....loka-/marraskuu
Nocy..30+..............1.IVF............ ...marraskuu........endo,kilppari?
minskuinen..?..........1.IVF. .............marraskuu........?
Helmiina85..27?.......1.IV F..............marraskuu........siittiö t?
piu_pau..30................3.IVF....... ........... helmikuu 2014?........Selitt.
Nannukka 31 ………...3. ICSI …… .............lokakuu …… siittiöt
Haikala...25.............3.ICSI...... .............joulu/tammi...siittiöt/endo/tuuba tukossa

PIINAILIJAT
Nimimerkki...................Hoito...... ........Alkiot.....Testipäivä...Syy
toivounelma..35...........1.IVF/1.PAS..........1..........4.9..........E ndo/PCO/astenozoosp.
Tarana.........................1.ICSI... ....... ......1..........7.9?.........PCO,siitti öt

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... .............Plussauspäivä...Syy
Neela84......................1.ICSI..... .............29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.......14.1.
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ............1.2.
Minnie82..31............1.IVF........... .............29.3.
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS.............11.4.
Neppu_..27.............1.IVF............ .............3.5.
Ameile..36................3.IVF......... ...............6.5.
-strawberry-...............1.IVF.................... .13.5.
milliTU........................1.IVF.... .................16.5.
Haperotta..30.............1.IVF......... ..............19.6. ...........Endo
Maui84..29.................1.IVF........ ............ 2........29.8.......Selitt.
Rachel....................... 2. IVF..................

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair


Toivounelma tsemppiä viimeisiin piiniksiin !! Toivon sulle plussaa :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: minskuinen
Tänään pp 14 ja testiä on tehty jo moneen kertaan. Ei se siitä muutu. Negatiivinen se on vaan vaikka mitä yrittäisi. Joten lääkkeet pois ja soitto polille. Saadaan itse päättää koska toinen alkioistamme siirretään, siis mihin kiertoon. Ja voidaan siis vaikka heti seuraavaan. Mä luulen että mennään jo seuraavassa. Jos ja kun siihen päädytään niin tällä viikolla alkavista menkoista taas Zumenonia ääntä kohti ja soitto polille tsekkausultraan. ;) Ehkä mä kysyn miehenkin mielipidettä, hän otti tämän negan aika raskaasti. Mutta loppupeleissä mä olen se joka sen päättää ja mä en tahdo (tässä iässä) "tuhlata" yhtään aikaa. Ja henkisesti koen että jaksan kyllä.


Haikala, mulla on endo ja tammikuussa mulle määrättiin sammutus siksi aikaa kun odotin laparoskopiaan ja kuukausi, puolitoista sen jälkeen pidettiin vielä kierto pois. eli kolmisen kuukautta söin joka päivä tabletteja. Nyt mä en vaan kuollaksenikaan muista minkä nimistä se oli. Mutta en kokenut sen kummemmin sivuoireta. Endokivut helpotti ja tietysti samalla söin tulehduskipulääkettä ja sitten leikkauksessa poistettiin endoa. Oli myös huoletonta siitä ettei tarvinnut laskea päiviä, piikitellä - ei murehtia tulisinko raskaaksi vai enkö tulisi. Kyllä mulle tuo 3 kk teki tosi hyvää. Vaikka välillä mietti että aikaa tuhraantuu ja taas meidän lapsen saanti lykkääntyy. Mutta toisaalta mulla painoi vaakakupissa ne hel**tilliset mekkakivut, kivut jotka oli lähes läpi kuukauden mun riesana.
Mutta en koe että mitään pahoja oireita olisin saanut. Pahemmin mulla on ollut "vaihdevuosioireita" Clomifen kierroista tai nyt kun lopetin Zumenonin. Järkyttäviä hikipuuskia ja mielialan vaihteluita. Toki on varmasti yksilöllistä ja riippuu lääkkeestäkin. Haikala mitä lääkettä sulle määrättiin?


ESIKOISTA YRITTÄVÄT IVF-HOITOLAISET
Nimimerkki...........Tuleva hoito.......Ajankohta..........Syy
ambrosio..31...........2.IVF............ .....?...................PCO
RBAM..31................2.IVF/1.PAS........?
meemir..24..............1.IVF/1.PAS........?..............Munajohdinva urio
Ainox..28................3.IVF...... ..........?..............Selitt.
Tiuku_2013..34........2.IVF............. ..elokuu?
grosjean..31............2.IVF........... ....syksy 2013?
Valoa..29...................2.IVF/1.PAS.........syyskuu...Endo
Jonsku88..25............1.IVF........... .....syyskuu.......Selitt.
aniraz..32...............2.IVF/ICSI........syyskuu........Selitt.
Toive13..35............2.IVF?........... ...syyskuu........Selitt.
Helge..31...............2.IVF........... .....syyskuu.........PCO?
Neve.....................1.IVF.......... ......syyskuu.........PCO
Fyi........................1.IVF........ ........syyskuu.........Selitt.
Karoliina81..32........1.IVF............ ....syyskuu..........PCO
iiris_lorea..31........…1.IVF.. ..........….syyskuu......…siittiö t,keltahormoni
Kissatanssi..............1.IVF.......... ......syyskuu
Niian..27..............1.IVF.......... ......syyskuu.........Selitt./sekund.
toivounelma..35........1.IVF/2.PAS....syyskuu..........Endo/PCO/astenozoosp.
Snipsu...................1.ICSI......... ......lokakuu..........siittiöt
Tähtitomu..............3.ICSI.......... .....loka-/marraskuu
Nocy..30+..............1.IVF............ ...marraskuu........endo,kilppari?
minskuinen..?..........1.IVF. .............marraskuu........?
Helmiina85..27?.......1.IV F..............marraskuu........siittiö t?
piu_pau..30................3.IVF....... ........... helmikuu 2014?........Selitt.
Nannukka 31 ………...3. ICSI …… .............lokakuu …… siittiöt
Haikala...25.............3.ICSI...... .............joulu/tammi...siittiöt/endo/tuuba tukossa

PIINAILIJAT
Nimimerkki...................Hoito...... ........Alkiot.....Testipäivä...Syy
Tarana.........................1.ICSI... ....... ......1..........7.9?.........PCO,siitti öt

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... .............Plussauspäivä...Syy
Neela84......................1.ICSI..... .............29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.......14.1.
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ............1.2.
Minnie82..31............1.IVF........... .............29.3.
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS.............11.4.
Neppu_..27.............1.IVF............ .............3.5.
Ameile..36................3.IVF......... ...............6.5.
-strawberry-...............1.IVF.................... .13.5.
milliTU........................1.IVF.... .................16.5.
Haperotta..30.............1.IVF......... ..............19.6. ...........Endo
Maui84..29.................1.IVF........ ............ 2........29.8.......Selitt.
Rachel....................... 2. IVF..................

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair
 
Niian: Hui mikä saalis sinulla! :) Toivottavasti monta on lähtenyt hedelmöittymään ja huomenna edessä siirto. Onnea siihen! :)

Toivounelma: :hug:

Mulla jännitys tiivistyy, koska munasoluja oli vain neljä eli se mitä ennustettiin. Huomenna pitäisi selvitä jatkot (hyvät tai huonot uutiset). Kunhan edes yhdellä hyvänlaatuisella alkiolla päästäis siirtoon niin olisin tyytyväinen. Pakkaseen tuskin mitään jää. On tämä semmoista tiedettä, että välillä ihmetyttää miten jotkut ihmiset ylipäätään tulevat raskaaksi ihan tosta noin vaan. Niin monta mutkaa matkassa, jossa voi homma mennä pieleen.
 
Kissatanssi, hienoa että sielläkin on punktio takana. Kerro sitten huomenna miten ovat hedelmöittyneet. :) Mutta niinkuin täällä todettiinkin niin ei se määrä vaan laatu.:) Mulla oli ollut osa vielä raakoja. Kypsistä oli 13 hedelmöittynyt. Huomenna varmaan tietää sitten peremmin minkä laatuisia ovat. Kun jos oikein olen ymmärtänyt niin varmaan kato vielä käy vaikka olisikin hedelmöittyneet. Tai en minä tiedä..:)
Olitko kipeä punktion jälkeen? Mulla oli illalla eilen vielä menkkamaisia kipuja, mutta tänään on ollut jo huomattavasti helpompaa. Kauhukseni vain huomasin kun eilen tarvi käydä puntarilla hyperstimulaatio vaaran vuoksi, että mulla on kolme kiloa noussut paino näiden hoitojen myötä, eli kahdessa viikossa!! Maha on kyllä ollut turvoksissa, mutta olen silti hirmu järkyttynyt.
Mäkin ylipäätä ihmettelen, miten toiset ihmiset tulevat tuosta vain raskaaksi ja toiset jopa vahingossa ja itselle tämä on kuin rakettitiedettä. Joskus tekisi mieli vain nostaa kädet ylös ja luovuttaa. Tulisi sitten jos olisi tullakseen, mutta kurjalta sekin ajatus tuntuu ettei saisi koskaan lasta, mutta kun ei sitäkään kukaan osaa sanoa, että se näinkään tulee.
 
Toivounelma Pahoittelut negasta :heart: Jos voimia riittää, niin ei muuta kun uutta matoa vaan koukkuun ! Minulla siis sammutellaan endoa 2 kk ja lääke tais olla progren tai jotain sinne päin :D Pitkän kaavan muista lääkkeistä entiedä..ei vissiin ollu vielä niin pitkälle miettiny. Tukihoitolääkettä kysyin myös lugen lisäksi jotain muuta, mutta niitä tuntui olevan monia eri vaihtoehtoja eikä osannut siitä vielä sanoa myöskään.Toi sammutuslääke on piikki mikä laitetaan vaan yhdesti kuussa. Oon piikkikammonen ja aluksi säikähdinkin, että en kyl rupee itteeni 2 kk piikittelee :D. Mulla oli myös inssissä nuo clomit käytössä ja niistä tuli todella järkyttäviä kuumia aaltoja..yöllä saatoin herätä hikipuuskaan, niin että vaatteet kastu päältä.

On tämä raskautuminen vaikeaa. Mun päähän ei mee, että mikä siinä menee pieleen, jos se kaveri laitetaan valmiiseen kotiin, niin miksi se ei jää sinne? Miksi se tulee pois?
Musta tuntuu, että mä oon jo luovuttanut.
 
Tein tänään testin, vaikka kuukautiset alkoivat jo etuajassa. Pieni toivo oli, että jos on kuitenkin vuotoa. Negahan se oli :(. Etukäteen ei voinut kuvitella, kuinka suuri pettymys se on. Me saatiin vain kaksi alkiota pakkaseen ja seuraavaksi käytetään sitten niitä. Tiedättekö, onko pakastetut alkiot yhtä "hyviä" kuin tuoreet? Tai onko mahdollisuus tulla niillä raskaaksi huonompi?

Piti vielä lisätä, että meillä syy on selittämätön, mutta tottahan oma ikä on varmaan suurin tekijä.

Paljon voimia kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Niian: Miten teidän siirto meni? Meillä oli muut hedelmöittyneet paitsi yksi, joten nyt niillä kolmella alkiolla mennään eteenpäin. Huomenna sitten lupasivat soitella miten on jakaantuminen lähtenyt käyntiin. Tosi jännittävää tämä, kun ollan niin vähillä soluilla liikenteessä. Edelleen olen ihan varma siitä, ettei pakastimeen jää mitään. Mä en ole uskaltanut käydä puntarissa, kun mulla ei hyperistä ollut tietoakaan. En vaan uskalla muutenkaan käydä. :) Mä olin punktiopäivänä kipeä, mutta jo illalla alkoi helpottamaan. Seuraavana päivänä jo työkuntoinen ja kipu oli selvästi vähäisempää. Ylihuomenna siirto mikäli alkiot jakaantuu normaalisti.

Madeleinekin on raskaana ja varmaan ensimmäisestä yrityksestä. :) Kyllä sitä niin ihmettelee, että miten se on mahdollista. Mutta onhan hänkin onnensa ansainnut.
 
Kissatanssi: Tuo on niin jännittävää kun odottaa tuloksia. Tänään kun menimme siirtoon ja kysyin, että riisunko nyt ja hoitaja sanoi, että kuunnelleen ensin mitä laborantti sanoo tuloksista, hetken ehdein pelätä ettei siirrettävää olisikaan. Mutta juu meille siirrettiin yksi alkio joka oli paras meidän "erästämme" se oli kuulemma nopeiten jakautunut neljä jotakin. En ymmärtänyt muuta kuin että saman iltapäivänä kuin punktio oli tehty. Niistä 21 oli ollut 3 raakaa. Eli 18 oli sitten 13 hedelmöittynyt, niistä oli sitten muutama vielä diskattu ilmeiseti monitumaisuuden vuoksi. En tiedä taaskaan mitä tarkoittaa, vakuuttivat kuitenki, että on normaalia. Eli 9 meni pakkaseen ja yksi tuli kotiin mukaan. :)

Miksi teillä muuten on siirto vasta ylihuomenna? Mietein, että miksi meillä siirrettiin heti 2 päivän päästä eikä viljelty pidempään? Hmm. Tämän päivän siirto oli muuten todella simppeli, ei tuntunut juuri miltää ja itse näki monitorista kun katetrista tuli jotain kohtuun. :) Se jotain on toiv. meidän tuleva pikkuinen.

Hirmuisesti tsemppiä siirtoon! Ja pidän peukut pystyssä, että saatte 2 pakkaseen, vaikka eihän niitä toivonmukaan enään tarvita. :heart:

Yritän olla uhraamatta ajatuksiani mokomalle prinsessalle joka näköjään saa kaiken silmiä räpsäyttämällä.

Iiris_lorea: Itsekkin sorrun hieman haaveiluun ja mitetin koska maaginen 12 viikon raja menee rikki ja jouluna saan mahdollisesti kasvatella vatsaani ja toukokuussa mahdollisesti vauva syntyy jne. Sitten saa taas tippua korkealta kun vuoto alkaakin. On tämä kovaa peliä. Toivotaan, että saatte hyvän saaliin pistoksilla ja hoito onnistuu heti ensimmäiselle ja pääsette elämään haaveita todeksi! :heart:

Aifos
: pahoittelut negasta! :hug: Mun mielestä Passeilla o ihan yhtä hyvät prosentit kuin tuoresiirrollakin.

Millloin teillä muilla on alkanut keltarauhashormooni punktion jälkeen, kun mua alkoi ihmetyttää kun luin lutinuksen pakkausselosteen ja siinä puhuttiin, että punktiopäivänä alkaa ja mua ohjeistettiin aloittamaan vasta punktiosta seuraavana päivänä ja näin siis toimein.

Oletteko muut käyttäneet lutinusta, mulla on se nyt ensimmäistä kertaa käytössä, ei ehkä tahmaa ihan niin paljon kuin lugesteron, mutta valuu kyllä välillä pois, tosin on paljon juoksevampaa.
 
Niian: Hienoa, nyt sitten alkaa piinailu! :) Mullekin annettiin samat ohjeet Lutinuksen kanssa aloittaa se vasta punktiota seuraavana päivänä ja vasta illalla. Mä en ymmärrä miksi mulle tehdään kolmen päivän viljely. En ymmärtänyt kysyä sen perusteita. Kai se yleisin on se kahden päivän viljely. Nyt kyllä mietityttää, että oliko siinä joku vahinko ja oliko se huono ratkaisu. Voi kääk tätä ahdistuksen määrää. Olen ymmärtänyt, että aina joukossa saattaa olla mukana myös näitä monitumaisia soluja eikä niistä voi päätellä lapsettomuuden syytä. On kai erittäin tavallista.

Iiris_lorea: Tsemppiä pistoksiin ja toivotaan hyvää onnea!

Aifos: Ymmärtääkseni niillä passeillakin on ihan yhtä hyvät mahdollisuudet. Pahoittelut negasta. :hug:
 
Niian Melkonen saalis teillä :eek: ei muutakun onnea piinailuun! Samoin sulle Kissatanssi!

Meille on nyt käynyt semmonen onni, etten oikeen osaa sitä vielä käsitellä. Negan jälkeen olin ihan maani myynyt ja ajattelin etten enää ikinä tee testiä vaan odotan ihan suosilla ne kuukautiset. No niitä ei sitten kuulunut... :) Rohkaistuin testin tekemiseen ja tuohan näytti kahta viivaa. Vielä en osaa asiasta iloita, kun pelko keskenmenosta tai kohdunulkosesta kummittelee. Ehkä ultran jälkeen sitten.

Hirmusesti tsemppiä matkaan teille kaikille tuleviin koitoksiin! :hug: :heart: Minä siirryn nyt kai taka-alalle täältä. =)
 

Yhteistyössä