Ivf hoitoja lapsettomille

Kissatanssi ; ei kannate etukäteen suotta pelättä sitä punktiota. Mie olin kans ihan hermona mutta hyvin se meni. Jokainen tapaus on tietty yksilöllistä mutta sai ihan hyvät lääkkeet pohjalle että pärjäsi hyvin. Tsemppiä matkaan, hyvin se menee ;)
 
maui84 Eikös noi tukihoitolääkkeet voi aiheuttaa tiputteluvuotoa myös? Onko vuoto lisääntynyt? Mulla menkkakipuja torstaista lähtien ja tänään alkoi myös niin tutut hikiaallot, joten siinäpä meni viimeisetkin toivon rippeet :( On tää kyllä niin p*rseestä!!
 
Haikala, eipä kummempaa tänne suunnalle. Sama meininki kuin aiemmin, pieniä menkkajuilinoita on mutta eipä muuten mitään, jos sitä epätoivoa ja v******sta lasketa. ;) Kuume ja karsea olo on sentään helpottanut.

Kävin tänään muissa asioissa apteekissa niin ostin r-testinkin valmiiksi. Tovin tuijottelin niitä paketteja hyllyssä. Ahisti ja itketti että ees pitää koko testi tehdä. :(
 
valoa Tervetuloa lomalta takaisin lapsen teko hommiin :LOL: !

piu_pau Mä päätin, että en edes testiä osta. Koska ei tarvii kun vuoto alkaa luultavasti ti tai ke..viimeistään to.

Montako siirtoa teille muille on tehty tähän mennessä? Jos nyt laskin oikein, niin tämä oli meidän viides siirto..huh. Mukana passit ja tuoreet kaverit. Monenkohan siirron jälkeen onnistumisprosentti alkaa laskea??
 
Meillä toinen hoito ja toinen siirto... :( Molemmista on päästy vain tuoresiirtoon.

En osaa vastata kuinka paljon onnistumisprosentit laskevat siirtojen myötä. Lekuri tais sanoa että vasta kuudennen hoidon jälkeen alkaa mahdollisuudet laskemaan ja jotenkin sain sen käsityksen että puhui hoitokierroksista ei siirroista... :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Mulla ei oo enää tullut sitä pientä vuotoa ja luulen että keksin syynkin siihen.. oon vissii lykkinyt viimiset pari päivää liian syvälle sen lutinus tikun :D :/ joka olis ehkä ärsyttänyt sitä kohdunnapukan pintaa.. tai sitten nää on vaan näitä koottuja selityksiä .. menkkojen vika alkamispäivä oli tänään ja mitään ei oo kuulunut.. koko ajan vaan mielessä että mitä jos lutinus vaan siirtää niitä menkkoja ja testi tulee vaan näyttämään negaa :/ ahistaa ihan hirveenä tehdä se testi täälläkin päässä.. mitään raskauteen viittavia oireita ei ole ilmaantunut, oikeastaan aika mitään sanomaton olo ??!

Mutta vuoto siis hävisi eilisen jälkeen että en tiiä onko hyvät mahikset vai kuinka ne keltarauhashormoonit leikittelee kropalla.

Meillä vasta 1. Ivf menossa eli eka siirto pitkän kaavan mukaan.
 
Tänään oli IVF suunnittelu käynti :) ei mulle ainakaan negatiivista palautetta tullut vaikkei mies mukana ollutkaan. Sain reseptit mukaan puregon ja orgalutran.. Mulle sanottii et ei yhtä selkeetä syytä lapsettomuuteen mut ovulaatio häiriö on yks epäily.. Noo toivotaan että tällälailla saatas pikkunen alkuun :) oishan se varmasti yllättävää nähdä plussa kaikkien näiden 4 v 9 kk yrityksen jälkeen :)
 
Kissatanssi Tervetuloa! Lisäsin sut listalle.
Muoks! Jonskulle ikää lisätty=)

ESIKOISTA YRITTÄVÄT IVF-HOITOLAISET
Nimimerkki...........Tuleva hoito.......Ajankohta..........Syy
ambrosio..31...........2.IVF............ .....?...................PCO
RBAM..31................2.IVF/1.PAS........?
meemir..24..............1.IVF/1.PAS........?..............Munajohdinvaurio
Ainox..28................3.IVF...... ..........?..............Selitt.
Tiuku_2013..34........2.IVF............. ..elokuu?
grosjean..31............2.IVF........... ....syksy 2013?
Valoa..29...................2.IVF/1.PAS.........syyskuu...Endo
Jonsku88..25............1.IVF........... .....syyskuu.......Selitt.
aniraz..32...............2.IVF/ICSI........syyskuu........Selitt.
Toive13..35............2.IVF?........... ...syyskuu........Selitt.
Helge..31...............2.IVF........... .....syyskuu.........PCO?
Neve.....................1.IVF.......... ......syyskuu.........PCO
Fyi........................1.IVF........ ........syyskuu.........Selitt.
Karoliina81..32........1.IVF............ ....syyskuu..........PCO
iiris_lorea..31........…1.IVF.. ..........….syyskuu......…siittiö t,keltahormoni
Kissatanssi..33..........1.IVF................syyskuu
Snipsu...................1.ICSI......... ......lokakuu..........siittiöt
Tähtitomu..............3.ICSI.......... .....loka-/marraskuu
Nocy..30+..............1.IVF............ ...marraskuu........endo,kilppari?
minskuinen..?..........1.IVF. .............marraskuu........?
Helmiina85..27?.......1.IV F..............marraskuu........siittiö t?
PIINAILIJAT
Nimimerkki...................Hoito...... ........Alkiot.....Testipäivä...Syy
piu_pau..30................2.ICSI....... ........... 1.........28.8........Selitt.
Maui84..29.................1.IVF........ ............ 2........29.8?.......Selitt.
Haikala..25.................2.ICSI/I.PAS..........1.........30.8
toivounelma..35...........1.IVF/1.PAS..........1..........4.9..........E ndo/PCO/astenozoosp.
Tarana.........................1.ICSI... ....... ......1..........7.9?.........PCO,siitti öt
PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... .............Plussauspäivä...Syy
Neela84......................1.ICSI..... .............29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.......14.1.
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ............1.2.
Minnie82..31............1.IVF........... .............29.3.
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS.............11.4.
Neppu_..27.............1.IVF............ .............3.5.
Ameile..36................3.IVF......... ...............6.5.
-strawberry-...............1.IVF.................... .13.5.
milliTU........................1.IVF.... .................16.5.
Haperotta..30.............1.IVF......... ..............19.6. ...........Endo
TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair
Nannukka
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Haluaisin kysyä teiltä jos jollain on tietoa/ kokemusta. Eli olen ensimmäistä kertaa ivf-hoidoissa lyhyellä kaavalla. Viime viikonlopulla aloitin pistämisen, puregon 150 yksikköä per päivä. No tänään kp 6 mulla oli ultra ja oikealla puolella oli 4 12-13 mm kokoisia folleja ja monta pienempää, vasemmalla puolella oli monta pientä joista isoin oli 10mm. Minua alkoi huolestuttaa, että eikö määrät kuulosta kovin pieniltä.Lääkäri kyllä sanoi, että varmasti vielä pienistä joku kirii vielä mukaan ja ei kokenut annoksen nostoa tarpeelliseksi ja perjantaina on uusi ultra. Tänään sain lisäksi jarrullääkkeen etteivät ala puhjeta. Mitä mieltä olette onko tämä ihan normaali tulos vielä vai kuulostaako teidä korvii määrät kovin pieniltä myös?

Niin ja olemme selittämättämiä, eli lapsettomuuteen ei vielä ole mitään syytä löytynyt.

Kiitos kovin jos joku vaan viitsii vastailla.
 
Niian: Tulen päivän jäljessä sinua eli minulla on huomenna kp 6 ultra ja olen pistänyt viikonlopusta myös tuota Puregon 150 yksikköä pvässä. Minulla on ensimmäinen kerta menossa lyhyellä kaavalla ja selittämättömiä ollaan myös. Toivottavasti joku kokeneempi osaa vastata kysymykseesi. Jotenkin tuntuis, että jos 6pvässä osa on kooltaan 10mm niin hyvin ehtivät kasvaa yli 18mm kokoisiksi ennen punktiota jos se on noin 12-14 kp. Tosin tämä on vain omaa pohdintaani.
 
Niian, noin kymmenkunta follia on ainakin meidän hoitopaikassa "toiveena". Liikaakaan ei saa/kannata olla ettei iske hyperi. Hyvin ehtii vielä nuo follit kasvamaan perjantaihin mennessä ja kuten lääkärisikin sanoi joku voi ottaa loppukirin.

Mulla oli toisen hoidon ultrassa ennen punktiota vasemmalla 2 follia ja oikealla 5-7. Lopputulos oli kuitenkin 11 munasolua. Ekalla hoitokierroksella saatiin 8 munasolua ja ainoastaan oikea puoli punktoitiin. Ultrassa taisi näkyä 5-7 follia jos oikein muistan.
 
Viimeksi muokattu:
piu_pau: Kiitos vastauksesta, hieman lohdutti. Toivotaan, että hieman enemmän tulisi kuin nuo neljä, vaikka tiedän toki, että ei määrä korvaa laatua. :)

Kissatanssi: Ompa jännää, että ollaan ihan samassa tilanteessa. :) Tsemppiä sinne hoitoihin, aika jänniä aikoja elellään.
 
Haikala, ajattelin vasta huomenna testata. Tänään on vähän kaikenlaista, joten huomenna voi hajota rauhassa. Tosin perjantaista sunnuntaihin tarttis olla terävänä kun on menoja. Paskalle viikolle sattuu kyllä testaus. :(

Täällä sama olotila jatkuu, paitsi että flunssa taitaa tehdä (taas?) tuloaan kurkku kipuilee ja lämmöt on taas koholla. Ärsyttävää.
 
Heipä hei, erityisesti piinailijoille! Itsekin kuuluun siihen porukkaan, mutta jotenkin oon nyt halunnu ottaa tän rauhallisesti ilman ihmeempiä tuntemusten kuuntelua tai analysointia. Oon kyllä silti käyny lukeen täällä päivittäin.

follien määrästä luulisin, että on hirveen yksilöllistä. Eka ivf on "testikierros" ja katotaan miten munasarjat reagoi lääkemäärään nähden. Aika harvoin varmaan ekalla kiekalla noita määriä nostetaan? Mulla esim. näytti kontrollissa ihan mallikkaalta ja kuinkas kävikään...

Onko teillä ollut massussa ajottaista toispuoleista juilintaa? Mulla on, mutta luulenpa että se on munasarjasta. Eikös ne luget tee siellä jotain... Muuten, ei mitään. Ei yhtikäs mitään. Ja pp 8 jo menossa.
 
  • Tykkää
Reactions: piu_pau
Soitin aamuöla klinikalle ja sanoivat ettei yhtään alkiota mennytkään pakkaseen. Siirtopäivänä niitä oli menossa neljä mut eivät olletkaan jakautunu blastokysteiksi. Mikä ihmeen blastokysti?? Tää alkio milä siirrettiin oli 4-soluinen ja 2.lk. Mulla on kyllä mieli nyt ihan maassa :/ että yhtään ei menny pakkaseen eli jos tää ei onnistu niin kaikki alka uudestaan. Mieskin sanoi, että nyt meni usko. Itkettää.
Nyt pp4.
 
Tarana, ei kannata masentua. :hug: Vaikka ymmärrän kyllä hyvin...meillä on tehty kaksi hoitoa ja kummassakaan ei ole saatu mitään pakkaseen. Meitä on monta muutakin samassa tilanteessa.

Ja etenkään ei kannata masentua, jos on eka hoito menossa. Se on aina testailua, miten lääkkeet puree jne. Seuraavassa hoidossa voi olla aivan toisenlainen tilanne. Tämä on luonnosta ja tuuristakin kiinni.

Mun käsittääkseni blastokysti on nelisen päivää viljelty alkio. Korjatkaa kokeneemmat jos tiedätte paremmin.
 
piu_pau kiitos :hug: ärsyttää van jos joutuu aloittaa kaiken ihan alusta :ashamed:

Mulla on munikset vieläki arat vaikka punktiosta on huomenna viikko. Maha turvottaa eikä toimi kunnolla. Kaikin puolin ärsyttävä olo.
 
meemir Minulla on myös tuota juilimista ollut. Yleensä juilii oikealta puolelta..entiedä mistä johtuu..varmaan luget riehuu :D Niin ja onnea piinailuun :heart:

tarana Voi itku, kun ei kaverit selvinneet pakkaseen..se riipaisee :( Blastokysti on pidemmälle viljelty alkio..ja olikohan että se siirrettäessä sitten kiinnittyy aika lailla heti..? Olen ymmärtänyt, että alkioissa käy kato, kun niitä viljellään pidemmälle. Näin nähdään mitkä alkiot lähtee kehittymään ja mitkä nuukahtaa. Mutta näissäkin on se huono puoli, että huono alkio saattaisi selvitä kohdussa, mutta ei välttämättä selviä siinä labran maljalla. Toivotaan sinulle onnea, että tämä hoito toisi jo sen suuuuurennn onnen :heart:

piu_pau Jospa toi flunssa ja lämpöily tietäis hyvää ;) Täälläkin jatkuu sama meininki..vuotoa ei näy mutta kuuluu kyllä :D Normaali kierrossa menkat olis alkanut eilen tai tänään..vaikka sillä ei nyt mitään merkitystä olekkaan.
 
Niian: Täysin saman kokoisia oli follikkelit, kuin sulla. Mulla on tulossa niitä vain 4, loput niin pieniä ettei ne ehdi enää mukaan.

Täytyy toivoa, että jostain vielä ilmestyis muutama yllätys-folli, kuten monelle on käynyt. Täytyy sanoa, että kyllä mua harmitti kun lääkäri sanoi, että määrä jää pieneksi. Itku pääsi! Näin jo mielikuvissa, että niistä osa on varmasti tyhjiäkin. Iloinen olen, jos saadaan edes yksi hyvänlaatuinen alkio siirtoon. Pakkaseen tuskin mitään jää. No täytyy toivoa, että ne vähät olisivat laadultaan edes hyviä. Ensimmäinen kierros on varmasti vähän "testikierros" lääkkeen suhteen. Toivottavasti seuraavilla kerroilla (jos sellaisia tulee) voidaan lääkitystä muuttamalla saada näitä follikkeleita hieman enemmän?? Toki osasin hieman tätä odottaakin labratutkimuksiin viitaten, että mun munasarjat ei kovin hyvin tuota. :(
 
Haikala ja piu_pau voi että kun jännittää, aamulla heti tulin katsomaan onko testailtu. Mun mielstä kaikki oireet kuulostaa lupaavilta! Nuhahan tulee kun alkio kiinnittyy ja elimistön puolustuskyky laskee ja menkkakivut voipi enteillä raskautta. Mites maui84 koska testailet?

Paljon plussaonnea kaikille!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä