Ivf hoitoja lapsettomille

Mulle sanottiin sillon klinikalta että jos haluaa vertailla viivojen vahvuutta niin pitää käyttää samanmerkkistä testiä, ja silloin viivan pitäisi tummua. Itse tein apteekin omalla joka päivä ja viiva ei koskaan alkanut tummenemaan, kyseessä olikin sitten ku kun arvot nousi hitaasti sitte pysähtyi ja lähti uudelleen nousuun. Tämän tiedät ainoastaan verikokeilla. Koita päästä verikokeisiin jos yhtään mietityttää, pääsisitkö vaikka työterveyden kautta?

Tsemppiä kovasti!!!!!
 
Kiitoksia nega-myötätunnosta Helge R, Neppu, Mohair, Meemir, Tähtitomu, Ambrosio ja Nannukka :)

Tähtitomu ja Nannukka: Ihan niin hienosti en kyllä negaa pystynytkään ottamaan, kuin eilen päivitin. Nimittäin melkeinpä saman tien päivitykseni jälkeen pukkasikin uutinen ystäväni yllätys-raskaudesta, ja senpä jälkeen oma olo ei enää ollutkaan ihan niin ok. No, jotenkin tässä koitetaan nyt pitää mielialaa yllä..

Neppu: veritestiä suosittelen minäkin. Voisitko käydä pyytämässä lähetteen vaikka ihan terveyskeskuksesta tai yksityiseltä lääkäriltä, jos Taysista ei lähetettä anneta? Saisit varmasti mielenrauhaa, jos tietäisit, että Hcg on noussut ihan normaalisti raskauden keston mukaan.

Pommitin jo omaa lääkäriäni sähköpostilla, että voisinkohan kenties käyttää välikierron aikana Terolutia, jotta kierto ei venyisi ja päästäisiin tekemään toinen IVF kesäkuussa. Onko teillä tietoa, pitääkö noiden välikiertojen olla täysin lääkkeettömiä? Kyselin lääkäriltäni myös, voisinko käyttää kuurin DHEA:ta kesän aikana, mikäli toinen IVF kuitenkin siirtyy elokuulle. Olen vakuttunut, että lapsettomuutemme pääsyy on mun heikkolaatuiset munikset.

Mohair: meillä myös oli ongelmana alkioiden hidas jakautuminen. Tosin yksi tällainen hidastelija kyllä kiri ja oli 3. päivänä 8-soluinen kuten kuuluukin. Heikko oli silti laadultaan, en tiedä miksi, eikä siitä sitten raskaus käynnistynytkään. Mulle aiheutti hirveesti huolta tieto siitä, että alkiot on hitaita ja haluaisinkin nyt tietää, minkälaiset mahdollisuudet tällaisilla hitailla alkioilla on raskautua ja onko syynä juurikin munasolujen heikko laatu, mitä nyt itselläni epäilen. Myös näillä kysymyksillä pommitin juuri lääkäriäni. Toivottavasti sulla tärppäis, vaikka alkiot olisikin tavallista hitaampia jakautumaan. Antais meille muillekin hitaanlaisille toivoa :)

Ja lämpimästi tervetuloa palstalle MilliTU!
 
Viimeksi muokattu:
MilliTU Tervetuloa :)

Nannukka Ei mitään... Heinäkuun loppuun mennessä pitäisi olla kuulunut ellei peruutusaikoja heru.|O
Minua myös huolettaa miehen jaksaminen. Hän puhuu minulle kyllä, mutta toisaalta välillä pelkää varmaan ottaa puheeksi asioita mitkä häntä mietityttää, kun pelkää että parahdan vain itkuun taas : / Mies on itse sanonut että haluaisi puhua jollekin, mutta ketään sellaista ei ole. Mitenköhän nuo terapiat..

Neppu Pyydä ihmeessä veritestiä! Kohdunulkoista ei kyllä siitäkään voi tietää, mutta kemiallisen kai voi. Minulla oli oikeen vahva plussa sillon kohdunulkosessa, joka ei jättänyt kyllä jossiteltavaa. Toisilla kait silloin tiputtelee, mutta minulla ei ollut oikeastaan mitään oireita (ei kuukautis, raskaus tms.). Ekassa vasta sitten kuudennella viikolla helvetillinen vatsakipu, mutta toisesta ei mitään (huomattiin aikaisemmin). Ei varmaan paljon auttanut tämä, mutta älä nyt turhaan ainakaan ota stressiä! Ja pyydä ultraa mahd. aikaisin, siellä sen sitten ainakin tietää :)

Tiuku Tollasessa tilanteessa on vaikea pitää itsensä kasassa, mutta yritä kuitenkin :hug: Pitikin sitten tulla tommoseen aikaan.
 
Meemir, Tiuku ja Helge: Kiitos vastauksistanne. <3

Tiuku: Kovasti jaksamista!

MilliTU
:Tervetuloa!


Mulla on jo (tai oikeastaan vasta) 14 päivän päästä ultra eli se on jo rv7 alkua. Toisaalta voisin yrittää odotella vielä sinne asti... Katsotaan nyt, jos ensi viikolla en malta, niin pyytäisin terveyskeskuksesta tai työterveydestä. Tosin työterveydestä menee kuulema verikokeet (siis ne tiedot mitkä mitataan (ei vastaukset) kun firma maksaa) tietoon töihin. Näin sanoi eräs hoitaja siellä. Eli en tiedä uskallanko sitä kautta vai oliko pötypuhetta.
Ainakin mulla on tuntemuksia vatsassa ja rinnat kokonaisuudessaan arat. Ja tietty tää flunssa, mutta sitä ei taida voida laittaa raskauden piikkiin. Jos nämä aiemmat olisi hyvä merkki...

Ähh. En mä tiedä mitä teen. Toisaalta tekisi mieli nauttia tästä toivon tunteesta, että kaikki voisi olla hyvin.

Sori tää "ääneen" pohdiskelu ja omanapaisuus.
 
Ameile Tuhannesti onnea !!! Varmasti mahtava fiilis plussata !!:heart:

MilliTU Tervetuloa !

Tiuku Pahoittelut negasta :hug: Kylläpä tuli huonoon hetkeen tuo ystävän ilmoittama raskaus :O Voimia sinulle :heart:

Minulla meni lääkkeet vaihtoon. Viimeksi oli käytössä menopur ja cetrotide ( tai jotain sinne päin :D ) ja nyt sain gonal-f + cetrotide.

Onko kokemuksia gonal-f -lääkkeestä kellään?

Piikittelyt alkaa ensiviikolla..hui ! Miten tämä aika näin juoksee.
 
Neppu: Eikö toi ole jo salassapitovelvollisuuden rikkomista, jos tietoa - oli sit vaikka pelkkiä labrakokeita - annetaan työnantajalle. Ihan sama maksakoon työnantaja vaikka mitä, mutta niiden ei kuulu saada mitään tietoa sun tutkimuksista. Eihän noin voi tehdä! Työnantajalla ei ole mitään oikeutta saada tietoonsa työntekijöistä otettuja tutkimuksia, lääkärinkäyntejä sun muita terveydellisiä asioita. Työntajalle ei myöskään kuulu mahdollisten sairaslomien syy. Yritä ottaa relax:)

milliTU: Tervetuloa. Joo, pp4 on mulla. En osaa sanoa onko oireita vai ei, vai voiko tässä vaiheessa ollakaan muuta kuin lääkkeiden aiheuttamia tuntemuksia. Eilen oli tosi pahoja alavatsakipuja, ajattelin että kohta hanat aukeaa, mutta sitten ne kivut loppuivat vähän niinku seinään, kunnes hetken kuluttua alkoivat uudestaan. Tänäänkin ollut ajoittain alavatsassa kipuja ja polttavaa tunnetta munasarjojen kohtaa. Rinnat vähän kipeät, ei ehkä niin kipeät kuin eilen, mutta sitten taas hetken kuluttua ovat. :confused: Palelua ja huonoa oloakin on, mutta laitan tukilääkityksen piikkiin. Lämpöjä en oo mittaillut. Koska raskautta en ole kokenut niin en tiedä niitä oikeita raskausoireita, ja jokaisellahan ne on yksilölliset.

Haikala: Mulla oli lyhyessä kaavassa Gonal -F ja oli tosi huono vaste. Folleja siis tuli, mutta soluja tosi vähän, eikä ne vähäisetkeään sitten icsaamalla lähteneet jakautumaan.

Tiuku: Mähän pyysin DHEA-kuurin tammikuussa, kun kävin tiputteluvuodon (jota siis kestänyt koko tämän yrittämisen ajan) polilla, mutta lääkäri, joka siis oli nyt punktiossa ja siirrossa, sanoi silloin, etten siitä hyötyisi koska kuitenkin mulla hyvä reservi munasoluja. Mutta jos se taso on ihan kuraa ni miksei sitä voisi kokeilla, minen ymmärrä. Nythän tässä stimulaatiossa tuli parempia, ainakin kypsempiä soluja, vaikkakin menevät/menivät hitaalla. En vielä tiedä jatkoviljeltyjen alkioiden kohtaloa, se selvinnee kun saan epikriisin. Mäkin uskon, että mun soluissa vikaa. Oon lueskellut netistä (joo, tosi fiksua), että onni on potkaissut hitaasti jakautuvilla alkioilla eli raskautumisia tullut tosi huonoiksi luokitelluilla alkioilla. Luo toivoa, ja kyllähän sitä jo niin odottaa, että mekin onnistuttaisiin. Mutta mennään päivä kerrallaan, ja otetaan vastaan se mitä annetaan.
 
Kiitos tervetulotoivotuksista. Toivottavasti Tähtitomun viiva vielä vahvistuu... olitko nyt siis testailemassa kovinkin etuajassa? Tsemiä ylihuomiseen :) !!
Haikala: Mulla oli Gonal-F käytössä, nyt siis eka ivf ja pitkällä kaavalla, joten muista ei kokemusta enkä voi vertailla. Pistäminen ihan "leppoisaa". Jostain syystä jotkut pistokset poltti tosi paljon, toiset ei tuntunut missään. Liekö sitten nämä kivuliaat osuneet liiaksi samoihin kohtiin, en tiedä. Onneksi polttava tunne ei kestänyt kuin hetken. Ekat kolme päivää olin kuin jäätävässä krapulassa tai vastaavassa epämiellyttävässä pahoinvointi-päänsärky-horkassa, mikä kyllä helpotti lopulta. Mulla kypsy 24 rakkulaa, joissa oli 20 munasolua ja näistä 16 kypsiä. IVF:llä ei yhtään kunnon alkiota, ISCI:llä 4 alkiota, joista yksi loistokas siirtoon ja kolme sekalaisen tasoista pakkaseen. Enkä siis voi verrata muihin lääkityksiin, että onko tämä meikäläisellä loistosato vai mikä.

Mohair: mikä sulle oli laitettu testipäiväksi?

ON: nyt ekaa kertaa hoidon aikana mieliala kevyessä raivari/ärräpää/ketutus-moodissa. Ja usko projektiin aika pohjissa... No alavatsan kipuilua tulee ja menee, rintojen aristuksen lisäksi ei liiemmin muita oireita. Parin, aikaisessa vaiheessa kesken menneen plussan aikana vilutti ja palelin, en kyllä muista että kuinka varhaisessa vaiheessa, nyt ei mitään sen suuntaistakaan. liekö mitään merkitsee. aikaista vielä, ehkä keskityn spekuloinnin sijasta johonkin muuhun välillä.

Voimia kaikille!!
 
Neppu Ehkä parasta ottaa vaan aikalisä ja rauhottua. Helpommin sanottu kun tehty... Mutta oikeestihan ei sitä muuton tiä kun vasta ultrasta, nii eikös sillon kannata elää sillä ajatuksella että kyllä se siellä on ja pysyy :)

Haikala Minä pistelin gonalia :wave: tai siis ukko pisteli... Mutta se ainakin ottavan osapuolen kannalta oli kaikkein helpoin käyttää, piikki oli niin pieni ettei tuntunut (rusensin tosin ite sitä vattanahkaa niin lujaa, ettei siinä ollu tuntoo) ja mulle ei lääkeaineestakaan tullut mitään tuntemuksia. Sivuvaikutuksina oli itku hiukan herkällä ja saatoin tulistua (vähän turhaankin mukamas) aika helposti.
 
Viimeksi muokattu:
Meemir: Kiitos rauhoittelusta. Näin aionkin tehdä. :)

Mohair: Täytyy varmaan selvittää. Meidän jossain työkansion papereissa lukee, että johtajan on saatava tietää sairasloman syy, jotta voi arvioida onko sairasloman syy aiheellinen. :LOL:

Kohta Helge ja Mohair tulee plussaajiksi perässä! <3
 
Mun edellinen kirjoitukseni olekaan tallentunut tänne. Pöh!

Onnea plussista ja pahoittelut negoista!

Haikala kyseli Gonalista. Mä olen pistänyt Gonal-F:ää ovulaation iduktiossa. Itse pistän kaikki lääkkeet, koska miehelle tuli liikaa paineita tiedosta että nyt taas valmistaudutaan lisääntymään. Gonalin pisto on helppoa. Ensimmäisellä kerralla jännitti tottakai. Ajatus piikistä on pahempi kuin pistos on. Piikki on ohut ja melko lyhyt. Jos olet herkkä niin suosittelen että pidät vaikka kylmäpakkausta hetken pistoskohdassa tai läpsäset itseäsi siihen kohtaan ennen pistämistä - silloin ei ihon tuntoaisti ole niin herkillä enää ja pistäminen ei tunnu. Joissain lääkkeissä on isompia neuloja, mutta kyllä mä ainakin Pregnylin piikkiinkin totuin. Ajatus on pahempi.

Neppu, hcg:n määritys verestä ei mielestäni ihan hirveesti maksa vaikka itse maksaisi. Toki riippuu labrasta, mutta Koskiklinikka otti muutama vuosi about 40 euroa. Joo, ei ole ilmaista, mutta ei mielestäni hirvittävän suurikaan. Mutta kysy nyt ensin lähetettä vaikka työterveydestä tai neuvolasta.
Pissasta tehtävät testit vain kertovat sen että hcg:tä erittyy sun elimistössä. Ei sitä voi tietää onko alkio oikeassa vai väärässä paikassa. Mutta sanoisin myös että viivan vahvuuksilla ei ole mitään merkitystä kuin hyvin alkio on kiinni - meneekö kesken vai ei. Ekassa raskaudessa mulle tuli tosi vahva viiva mutta alkio kuoli rv 6+3 (tod.näk) ja toisessa raskaudessa viiva vahvistui hitaasti eikä tainnut tulla koskaan yhtä vahvaksi kuin kontrolli. Silti raskaus kesti rv 15+2 asti. Enkä usko että viivat "ennustivat" yhtään mitään. Tuo on piinaavaa aikaa, kun pitää vain luottaa olevansa raskaana ja että hän on oikeassa paikassa. Kyllä sä selviät tuosta!


Odottelen menkkoja huomiselle tai perjantaille. Sitten alkaa pistot. Gonal-F kasvattamassa ja Cetrotide jarruna.
Kaavana lyhyt versio. Kohta se siis alkaa.

Millaisilla kiertopäivillä teillä on ollut punktiot? Onko vaihdelleet jos IVF:ä on tehty useampi?
 
milliTU: 17.5 on testipäivä.

Neppu: Okei:)

Joopa joo. Tänään sain sit tietää, että ei ne neljä alkiota selvinnyt pakastattavaksi:'(. Tähän asti oon jaksanut uskoa, että tästä vois jotain tullakin, mutta nyt on kyllä niin luovuttaja olo. Tää on niin p****a kuin vain voi olla. Eihän noilla siirretyillä alkioillakaan mitään mahkuja oo, kun ei samasta satsista mitään saatu ees pakkaseen.

:'(

Osaako joku kertoa mistä sitä DHEA:ta voi tilata? Voi laittaa vaikka yksäriä.
 
Täällä taas =)
Ajan kanssa täytyy lueskella itsensä ajantasalle.. ajatukset oli niin sekaisin, että päätin epäonnistuneen ekan hoidon jälkeen nollata kaikki ajatukset tämän asian tiimoilta ja keskittyä muihin juttuihin.. oma punktioni oli siis tammikuulla, josta saaliiksi 16 munasolua, 9 hedelmöittynyttä, 1 siirrettiin ja loppujen lopuksi pakkaseen ei jäänyt mitään. Uuteen nousuun... nyt aloitetaan pitkällä kaavalla, juhannusviikolle suunniteltu punktio.

Paljon onnea kaikille plussanneille, eikä me muutkaan vielä luovuteta!
 
Mohair: samastun niin sun tilanteeseen, voimia! Mekään ei siis saatu mitään pakkaseen ja nyt pitäisi taas jaksaa aloittaa alusta.. Kuultuani biologin tuomion meidän hitaista alkioista luin mäkin netin läpi ja löysin niitä kannustaviakin tarinoita siitä, kuinka hitailla ja huonoillakin alkioilla on raskauduttu. Tällä hetkellä mullakin on vaan aika huono fiilis, että omalle kohdalle sellainen sattuisi. Mun lääkäri ei ole vastannut mun sähköpostiin koskien kysymystäni DHEA:sta. Epäilen, että mullekaan sitä ei määrätä, kun munasarjareservien pitäisi kait olla ok. Tosin AMH:ta ja FSH:ta ei ole edes testattu.

Ainox: tervetuloa uudelleen palstalle voimien keräys tauon jälkeen! Täällä meitä kohtalotovereita heikkojen alkioiden kanssa riittää.. Mutta koitetaan tosiaan tsempata toisiamme uuteen nousuun :)
 
Tervetuloa pallanneilla ja oliko joku uusikin.

Tuli sit polilta postia, pakkasessa on ne kolme alkiota jotka oli ennen siirtoa sinne laitettu ja ennakoivasti jo PAS:toa varten zumenon resepti. Ne niinku ennakoi jo että mönkäänhän tämä tuoresiirto kuitenkin menee. No eipä sen puoleen niin tämä taitaa mennä. Tänään on vihlonu niin pirukseen ja on juoksuttanu koko päivän veskissä kun tuntuu, että nyt se vuoto alko hulaus lorahti mutta ei. viivat ei oo vahvistunu j tämän illan testiä ei oikein aamuseen voi verrata kun on eri merkkinen. No huomenna testaan taas päivällä/illalla kun tuntuu että mulla on tujummat aineet sillon ku aamulla.
Kyllä tämä on taas yhtä piinaa sanan varsinaisessa merkityksessä, yö unetkin kohta menee.
Huh, sorry mutta kylläpä taas helpotti :popcorn:
 
toivounelma mulla oli punktio kp 14 ja sillon oli suurin osa folleista jo johonkin mystisesti hävinnyt (3 follia, yks munasolu).

Mohair Siirtoon sentään pääsit. Ja jos se ei tuota tulosta niin ens kiekalla on lääkäritkin viisaampia :)
 
Ai niin täälläkös Neppu_ kyselit sitä omaa ketjua plussanneille? Se ois varmasti kiva juttu kaikille jotka siine asti pääsee... Minun tilanne ratkee maanantaina, toivottavasti ne digitestit sit tulee ja pääsee tästä piinasta :D
 
Ameile, tuhannesti onnea plussasta! :heart: Oli sitten piiiiiiitkä kaava... ;)
Ihanaa saada plussia enemmänkin tähänkin pinoon. :heart:

Tiuku,
pahoittelut negasta ja stempit. Meille kävi samalla tavalla. Siirtoon päästiin mutta ei saatu mitään pakkaseen.

Mohair, mukava kuulla että saalis oli hyvä ja toivottavasti pakkaseen saakka. :)

Hermoja ja peukkuja piinailijoille! :D

Haikala, voimia. Todella harmi ettei teidän huurunenät selvinneet. Harkitsit myös tuota terapiaa/jutteluapua, kuten Nannukkakin. Hulluksi leimaamisen voit unohtaa heti! :) Kannattaa ottaa hoitopaikkaan yhteyttä heti, jos yhtään tuntuu että siitä olisi apua. On eri asia jutella näistä asioista ulkopuolisen/ammattilaisen kanssa.

Tällä hetkellä oma olo todella hyvä. Tuntuu että tuleva maanantain käynti on tällä hetkellä turha, mutta tiedän siitä olevan jatkoa ajatellen apua. Nannukka, sain ajan psykoterap.sh:lle kun soitin OYS:in IVF-hoitajille ja pyysin saada ajan. Sinne voi mennä yksin tai yhdessä. Lääkäri minulle tuosta vinkkasi kun soittelin toisen hoitokierroksen suunnitelmia. Kysyi miten jaksan ja muistutti sitten vielä että juttelemaan pääsee. :heart:

Itse toivon että saan tuosta keskustelusta apuja katkeruuden ym. negatiivisten tunteiden käsittelyyn. Olen teininä käynyt perheneuvolassa juttelemassa ja työpaikalla olleen myllerryksen aikana työpsykologilla niin yksin kuin kera koko tiimin. Olen kokokenut että olen saanut hieman etäisyyttä asioihin, uutta näkökulmaa ja työkaluja tunteiden käsittelemiseen.
 
Toivounelma Minulla samat lääkkeet kuin sinulla ja myös lyhyt kaava :D Ens viikon alussa alkaa menkat ja piikittely..huijui! Mä oon piikki kammoinen, joten mies pistää. Ajattelin kyllä tällä kertaa kokeilla pistää itseäni jos rohkenen :D
Minulle tehtiin ekassa ICSI:ssä siirto kp 17 eli punktio on ollut silloin kp 15.

Kiitos kaikille Gonal-f vastanneille ! Toivotaan, että lääke toimii ja saadaan monta hyvää vauvan alkua :heart:

Oliko täällä ketään endolaisia? Mulla siis endo ja tähän seuraavaan hoitoon saan antibiootit mukaan :O
 
Kiitos jo annetuista kommenteista tuosta punktiopäivästä. Tokihan sitä ei voi tietää etukäteen. Pohdiskelen sitä vain että miten miehen vuorot sattuu menemään. Saa nähdä paljonko tulee säätöä niiden suhteen.

Tänään pistetty eka Gonal. Multa se meni jo kuin vanhalta konkarilta, kun olen sitä OI:ssa pistellyt. Mutta nyt annos vaan on isompi.
Haikala, mä taas pistän itseäni mielummin kuin antaisin mieheni "teurastaa" mua neulalla. Mua siis jännittäisi paljon enemmän kun toinen olisi tökkäämässä sitä neulaa lihaani (läskiini). Mulla on myös endo, se leikattiin helmikuussa. Mulla on siis PCOS ja endo. Mitä noi antibiootit hoidossa vaikuttaa? Millä perusteella ne sulle määrätään. Onko sun endo kuinka pahana? Mun endo oli lapraskopian mukaan luokkaa 1 mutta kaikkea ei poistettu, rektovaginaalinen syvä jätettiin ja suolistoon ei koskettu. Muuten putsailtiin. Nyt olen ollut aika kivassa kunnossa.

Onko teistä kukaan saanut miniaspiriinia?
 
Toivounelma Minulla on lievä endo. Minulta leikattiin viime marraskuussa sitä pois..on sitä taas uä:ssä näkynyt vähän. Nuo antibiootit kuulemma sitä varten, että jos punktiossa täytyy mennä endopesäkkeen läpi, niin ei tule mitään infektiota :O ja taisi niillä olla jokin muukin tarkoitus, mutta ei nyt tuu mieleen et mikä se oli :D

Hei, saataisko me tohon listaan lisättyä myös lapsettomuuden syy..kun ei meinaa millään kaikkien "vikoja" muistaa :D ?
 
"vikalistaus" olisi hyvä ajatus. Miten tässä ketjussa on tuo listan päivitys? Onko se jonkun vastuulla vai kuka vaan voi päivitää?

Fiilikset on vaihdelleet tänään aika paljon. Äitienpäivä herättää monia tunteita.
 
Tervetuloa uusille ja suuret suuret pahoittelut neganneille :hug: ja kovasti voimia jatkamiseen.

Tähtitomu, jannaa, mika tilanne? Joko olet testaillut? Taalla on sormet ja varpaat pystyssa sulle!

Kiitos ihanaiset kaikille onnitteluista, tuntuu todella hyvalta :hug:. Vaikkakin koko viikko on mennyt kovasti jannaillessa alkaako ne menkat silti. Olen juossut vessassa tiheaan tahtiin tarkastamassa tilannetta, aika epauskoista siis. Kovasti on epatodellinen mieli, etta minako olen plussannut, eihan sita vielakaan oikein usko. Plussauspaivana Hcg oli 104, eli hyva, mutta sopii toivoa, etta on paaaaaljon enemman nyt. Mutta tama plussa on siis todellinen tyovoitto sitkeasta taistelusta lapsettomuutta vastaan. Tassa kay niin kun kay, mutta tanne asti kun olemme paasseet, niin tulokset ovat oikeasti hyvat ja nayttavat, etta eteepain tassa suossa ollaan menty. Ja toivottavasti antaa toivoa muille, joilla on rupuiset munasolut, eika siirtokelpoisia tule yhta enempaa, pakkaseen saannista puhumattakaan. Nailla rupuilla voi kuitenkin onnistaa!

Mitaan oireita ei juurikaan ole ollut, ennen plussaa ainoastaan ne perinteiset menkkaoireet, pienta pistelua mahassa viime viikolla ja nyt turvotusta mahassa ja rinnoissa, siina se. Siksi varmaan onkin epaileva olo siita, mahtaako siella mitaan ollakkaan... huoh. Mutta selvinnee sitten kuun lopussa, kun menen ensimmaiseen ultraan. Mutta muuten taytyy vain uskoa, etta kaikki on hyvin, kun mitaan ei voi enaa tehda.

Mutta sitkeassahan tama lapsettomuus on sielussa. Aitienpaiva saa varmasti meilla kaikilla tunteet pintaan, toivottavasti selvisitte kaikki siita ehjin nahoin. Edelleen minulla tulee valtava kiukku ihmisille, jotka paivittelevat lapsen vaaraa sukupuolta, lapsen saamisen helppoutta, vaaraa ajankohtaa tai kun ollaan ihan rikki, kun lasta on yritetty 5 kuukautta. Jep, nama tapahtuivat taas tassa muutaman viikon sisaan. Olen niin kiukkuinen, etta naita ihmisia voisin lyoda! (ei nyt oikeasti, mutta se kaamea viha ihmisten tietamattomyydesta ja tyhmyydesta on aika syvalla). No oikeasti heidan hapeansahan se on, joten eipa sita voi kuin ohittaa moiset typeryydet.

Neppu Tulen mielellani uuteen kejuun mukaan, mutta ihan viela en uskalla...
 
toivounelma Kaikki saa päivittää listaa ja tuo syy-asia voidaan laittaa mun puolesta ainakin listalle. Tein ehdotelman uudesta listasta.

Ameile Ei mahdu tuo iso fontti. Muuta pienemmäksi=).

).( Viime viikolla ultrassa limis ei ollu vielä tarpeeks paksu, joten Zumeja lisättiin ja huomenna uus ultra eli edelleen on PAS tekemättä.

Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset
Nimimerkki.....................Tuleva hoito..................Ajankohta..........Syy
Rachel79..*33...................2.ICSI.. .....................toukokuu?............
Haikala..*25v..................2.ICSI... .......................kesäkuu?............
grosjean..*31v.............2.IVF........ .... .............syksy 2013?...............
ambrosio..*31v...........2.IVF......... .... ............touko-kesäkuu?............
RBAM..*31v.................2.IVF/1.PAS.... ....... .....toukokuu...................
ainox..*28v................2.IVF/ICSI?............................?.....................
aniraz..*31v.............2.IVF/ICSI.........................elokuu..................
piu_pau..*30v............2.ICSI......... ....................elokuu..................
Toive13..*35v.............1.IVF/1.PAS...................toukokuu..............Selitt.
Nannukka81.. *31v.........2.ICSI/1.PAS...........touko-kesäkuu.............
Valoa..*29v......................2.IVF/1.PAS.....................?.....................
toivounelma..*35v..................1.IVF .......................toukokuu..........
meemir..*?............................1. IVF/1.PAS...............toukokuu?..........
-strawberry-..*?........................1.IVF....... ............?.........................

PIINAILIJAT
Nimimerkki...................Hoito. ................Alkiot......Testipäivä
Untuvikko80..*32v.........1.IVF/2.PAS...........1...............7.5
Tiuku_2013..*34v..................1.IVF. ...........2...............6.5
Tähtitomu..*38v............1.ICSI...... ..............1.............13.5
Helge..*31v................2.IVF........ ..............................14.5
Mohair..*.......................2.IVF... . .... .............2.............17.5
milliTU..*......................1.IVF... ...................1................?

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... ..................Plussauspäivä
Neela84......................1.ICSI.... ........ ................29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.................14.1
Vihervaara..*28v...........1.ICSI...... ....... ..............1.2
Minnie82..*31v............1.IVF......... .....................29.3
*keijukainen*..*29v.......1.ICSI/3.PAS..................11.4
Neppu_..*27v.............1.IVF....... ........................3.5
Ameile..*36v................3.IVF...... .... ....................6.5
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä