Helge ja Nannukka: Kiitos kysymästä, piinailua kuuluu. Anteeksi vastaamattomuus, otin vähän etäisyyttä tähän kaikkeen vaikka täysi tohina ollut, mutta olin vain jotenkin niin maassa ettei oikein jaksanut kuin vain olla. Sen 0-ultran jälkeen olin tosi rikki, itkuhan pääsi siellä hoitajan tykönä. Pistoshoitojen alettua olin paljon paremmalla tuulella kunnes oli tarkistusultra että miten on folleja tullut. Noh, olihan niitä ja tosi paljon hyvän kokoisia, mikä tarkoitti puolestaan että punktio aikaistui.
Punktioon jouduin/pääsin suunniteltua aiemmin, vappuna puhkottiin sitten palloja urakalla. Teki tosi kipeää kaikista puudutuksista, rauhoittavista ja kipulääkkeistä huolimatta, mutta lääkäri ja hoitajat olivat tosi mukavia, varsinkin lääkäri sanoi että nyt pidetään taukoa niin jaksat, ihan mielettömästi tsemppasi!
Punktioon joutuminen jännitti tosi paljon, koska pistopäiviä ei tullut niin paljoa kuin silloin marraskuun hoidon jälkeen suunniteltiin. Olin ihan rikki, että tässä tää nyt sitten on, että ei päästä ees siirtoon. Mutta mutta... soluja saatiin 11, joista 10 kypsää!!!! 7 hedelmöittyi ja 6 päätyi alkioksi eli aivan mahtavasti.
Mutta jos jotain hyvää niin vähän huonoakin. Jakautuminen on vähän hitaanlaista eli ei aivan aikataulussa mennä. Pe oli siirto, 3:n päivän viljelyn jälkeen sain 2 hyvää (hitaasti jakautuvaa) alkiota kyytiin, 4 alkiota jäivät jatkoviljelyyn vkl:n ylitse. Nää kaksi siirrettyä olivat vasta 4- ja 5-soluiset.. Vaikka ilmeisesti olisi pitänyt olla jo 8-soluisia. En ees tiedä koska mahdollinen kiinnittyminen voisi tapahtua, jos hitaasti jakaudutaan. Lääkärille heitin, kun kuultiin hitaasta jakautumisesta, että oonhan mäkin vähän hitaalla joskus, mutta ehkä se ei tajunnut mun läppää
Toivon niin että jaksavat niin että saataisiin jotain pakkaseenkin. Ei tätä helvettiä jaksa kyllä käydä läpi montaa kertaa. Koko ajan vapusta alkaen olin tosi epävarma, ettei siirtoon päästä, varsinkin kun näin painajaisen, ettei ne solut selvinneet. Oon muutenkin siirrosta lähtien nähnyt levottomia unia, painajaisia melkein kaikki. Mies puolestaan oli aivan varma, että siirtoon päästään
Oon tosi yllättynyt, että noin moni munasolu oli kypsä, koska viimeksi siirron tehnyt lääkäri sanoi, että vika näyttäisi olevan munasoluissa, kun tuli epäkypsää ja fragmentoinutta. Mistä se hidas jakautuminen johtuu, ei lääkäri nyt osannut sanoa. Vapusta lähtien oon pakottanut itseni ajattelemaan, että tää kaikki menee niin kuin menee, ei voi mitään. Otetaan vastaan se mitä annetaan, ei voi tehdä muutakaan (kuin rukoilla että kaikki taivaan tähdet ja kuu ovat oikeassa asennossa, jotta me onnistuttaisiin). En tosiaan tiedä onko tuolla kaikella luontaistuotecombolla jotain tekemistä solujen kypsyyteen.. Stimulaatiolääkityksenä oli ensin Puregon ja sitten rinnalle Menopur ja lopuksi vain Menopur.
Nyt menossa pp3, jos siirtopäivä pe lasketaan pp0. Punktion jälkeiset päivät olin tosi kipeä, join vettä ja lepäsin. Menkkakipuja ollut koko ajan, munasarjoissa vihlontaa ajoittain parin päivän ajan, tissit kipeät, mutta noi tuntemukset menevät Pregnylin piikkiin. Eikös se aika kauan viipyile kehossa? Tukilääkityksenä Luget ja Zumenon. Pregnyliä en saanut, koska hyperin vaara liian suuri. Perjantaina munasarjat oli samankokoiset kuin vielä punktiopäivänä eli isot. Ei ihme, jos oon vieläkin kipuillut. Mutta toi menkkakipu kyllä vähän pelottaa liiaksi, koska mä niin tiedän mitä se ennustaa... Täytyy tämäkin piina katsoa nyt loppuun asti ennen kuin taas pudotaan korkealta, mutta nyt ainakin oon niin teknisesti raskaana kuin vain voi olla.
Nyt oon ottanut vain Multitabs raskaus ja imetys-tabletin ja Raskaus-omega-3-kapselit. Oon jättänyt helokkiöljyt sun muut väliin. Lääkärit eivät ottaneet kantaa onko niitä turvallista käyttää, joten vähemmällä pääsen stressin kanssa, kun otan vain ne mitkä ovat ns. sallittuja. Vai miten muut piinailijat? Otatteko esim. ubikinonia sun muita luontaistuotteita tässä vaiheessa? En tiedä aionko testata. Luget ovat vain niin pirulliset että aiheuttavat kaikki mahdolliset oireet. Zumenon on uusi tuttavuus, sen tuomista "oireista" en tiedä mitään.
Plussanneille onnittelut!
Aivan mahtavuutta!
Keijukainen: Onnellista odotusta!
Piinailijoilla ja tietenkin kaikille muillekin jaksamista!
Ja päivitystä...
Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset
Nimimerkki.....................Tuleva hoito..................Ajankohta
Rachel79..*33...................2.ICSI.. .....................huhtikuu
Snipsu..........................1.IVF... ......... ...........kevät 2013
Mohair.........................2.IVF.... ........ ............huhtikuu 2013
Haikala..*25v..................1.ICSI/3.PAS ..............huhti-toukokuu 2013?
grosjean..*31v.............2.IVF........ .... .............syksy 2013?
ambrosio..*31v...........2.IVF......... .... ............touko-kesäkuu 2013?
RBAM..*31v.................2.IVF/1.PAS.... ....... .....toukokuu
ainox..*28v................2.IVF/ICSI?............................?
aniraz..*31v.............2.IVF/ICSI.................elokuu 2013
piu_pau..*30v............2.ICSI......... ....................elokuu
Toive13..*35v.............1.IVF/1.PAS...................toukokuu
Nannukka81.. *31v.........2.ICSI/1.PAS...........touko-kesäkuu
Valoa..*29v......................2.IVF/1.PAS.....................?
toivounelma..*35v..................1.IVF .......................toukokuu
meemir..*?............................1. IVF.....................huhti-toukokuu
-strawberry-..*?........................1.IVF....... ............huhti-toukokuu
PIINAILIJAT
Nimimerkki...................Hoito. ................Alkiot......Testipäivä
Ameile..*35v................3.IVF...... .... .........1.............6.5.
Untuvikko80..*32v.........1.IVF/2.PAS...........1...............7.5
Tiuku_2013..*34v..................1.IVF. ...........2...............6.5
Tähtitomu..*38v............1.ICSI...... ..............1.............13.5.
Helge..*31v................2.IVF........ ..............................14.5.
Mohair.........................2.IVF........ .............2...............17.5
PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... ..................Plussauspäivä
Neela84......................1.ICSI.... ........ ................29.12.12
idealisti.......................välikie rron ylläri.................14.1.13
Vihervaara..*28v...........1.ICSI...... ....... ..............1.2.13
Minnie82..*31v............1.IVF......... ...........1.........pääsiäinen?
*keijukainen*..*29v.......1.ICSI/3.PAS..................11.4
Neppu_......27v.............1.IVF....... ........................3.5