Ivf hoitoja lapsettomille

Ameile niin se taitaa tosiaan olla sellainen kirja joka olisi hyvä kaikkien meidän ystävienkin lukea? onko äitisi jo siis lukenut kirjan ja oletteko puhuneet että ymmärtääkö hän nyt tilannettasi paremmin?

Neppu olikos sulla mitään tukilääkitystä nyt siirron jälkeen? Pitäiskö munkin kokeilla sitä lämmintä kauratyynyä, joku puhui joskus aiemmin siitä "kylmästä kohdusta"..hmm. Tsemppiä piinailuun! tiedän, se on yhtä tuskaa, toivottavasti saisit ajatukset johki muuhun niin menis päivät nopeempaa :)

TAYSsilaiset! onko kukaan saanut gonapeptyl piikkiä tukemaan kiinnitystä? entäs jos ei saa, niin voiko sen hakea sitten yksityiseltä?
 
Helge: Kiitos, tunti tunnilta tässä mennään...
Ja ei muuta kun kauratyynyä sunkin mahan päälle =D
Käytössä mulla vain Ällö-luget 200mg x 3. Plus omat coktailini raskausvitamiinia, omega 3:sta ja vehnänalkioöljy. Mun piti kysyä tuosta gonapeptylistä, mutta en muistanut (Enkä muistanut kyllä kysyä yhtään mitään muutakaan) Haluaisin kokeilla. Kerro, jos itse saat tietoa annetaanko sitä Tayssissa.
Ja muutkin, kertokaa jos tiedätte :)
No, toivotaan ettei sitä tarttis kun ehkä pikkukakkosen teossa.

Löytyyköhän noita kirjoja kirjastoista... Täytyis varmaan käydä katsomassa ja tutuilta salaa lainaamassa.
 
ambrosio Täällä kanssa taukoillaan tuonne toukokuulle asti, että menkat alkaa. Ja siitä sitten ensimmäiseen PAS koitokseen (en kyllä usko, että koskaan siirtoon asti siinä päästään, kun on vain kaksi alkiota pakkasessa ja oviksen pongailu itsellä lapsen kengissä). Ja mie peukutan sinun asennetta uudelle hoitojaksolle. =)

Neppu Onnittelut minultakin kyytiläisestä ja huurunenistä. Minulla on ollu punktioiden jälkeen myös aikaisemmin mainittua turvotusta, tärinä herkkyyttä ja vihlomisia (etenkin vasemmalla puolella, kun munasarja on vähän hankalasti), mutta ajan kanssa menny ohi kun on muistanut levätä/ottaa rauhallisesti. Tarrasukkia kyytiläiselle ja sinulle piiiitkiä hermoja piinapäiviin. Yritä keksiä jotain mukavaa tekemistä.

Mohair Miten sinulla menee? Onko päänsärky helpottanut Puregonin myötä? Ja miten uudessa työpaikassa on lähtenyt menemään? Tsemppiä ja voimahalit :hug:

Tiuku ja Ameile Mukava kuulla, että teillä molemmilla meni punktiot kivasti. Niin kuin RBAM sanoi niin ei sen toimenpiteen kuulu ollakaan mitään kidutusta. Onnea molemmille siirtoihin ja paaaljon keväisiä plussatuulia :flower:

RBAM Mie tilasin itselleni tuon Parviaisen kirjan viime viikolla ja vielä en ole saanut sitä käsiini, toivottavasti se ensi viikolla tulisi. Kaitpa alitajuntaisesti sen itselleni ”terapia-kirjaksi” tilasin. Ja ennen kaikkea odotan, että saan paukauttaa sen molempien vanhempien ja sisarusten käteen luettavaksi – jospa sitten alkaisi ymmärrystä tulemaan tämän meidän tien kulkemiseen, kun se tuki on ollut nyt vähän niin ja näin.

Helge Toivotaan hyvää ovista tulevaksi. Tsemppiä piikittelyyn, hyvin sinä pärjäät =)

aniraz Voimia sinulle :hug: Ja täällä me kanssasiskot ollaan olkapäänä kuuntelemassa murheiden keskellä jos kaipaat tukea mihin vain =)

Haikala Ihana kuulla sinusta :heart: Täällä samanlainen ”paniikki” ainkaiden huurunenien puolesta. Toivon kaikkea hyvää sinulle PAS:n ja taistelutahtoa huurunenille =)

( . )
Ovista tällä kierrolla olen yrittänyt pongailla ”treenatakseni tosi toimiin” ja vain haaleaakin haaleamman viivan olen löytänyt (kp 8 ja kp9). :( Ehkä sitten liian aikaisten olen testannu. Normaali kiertoni on lyhyehkö, siksi suht aikaisten yritän löytää tuon oviksen, mutta kun kierto tuntuu olevan vähän sekaisin vieläkin km jälkeen. Pitänee käydä hakemassa apteekista clearbluen testejä sitten ens kierrolle varan vuoksi.

Lisäksi sitten olen joutunut tässä katkeraa kalkkia nielemään ”ystäväni” (myös kollega) suunnasta, joka puukotti selkään röyhkeästi. Kuulin, että tämä ”ystäväni” mässäilee henkilökohtaisilla asioillani työpaikalla mm. meidän asiakkaiden kuulen. Ja tämän mässäilyn kohteena on kuulemma nimenomaan ollu meidän lapsettomuushoidot ja se, että elämme mieheni kanssa avoliitossa (emme kihloissa emmekä naimissa). Hänen mielestään (kuulemani mukaan) minulla ja miehelläni ei ole oikeutta lapseen/l apsettomuushoitoihin, koska suhteemme ei ole varmalla pohjalla. Ja hän on niin ollut tukena ja ymmärtäväinen koko hoitohistoriamme aikana, nyt sitten päätti kääntää takin. Niiniii-in keittää yli koko asia, että en muista milloin viimeksi olen ollut näin vihoissani kenellekään! Noh, tuskin tarttee kertoa että tänä päivänä hän on ex-ystäväni ja kollega, jolle puhun töissä VAIN työhön liittyvistä asioista.

Näillä mennään kohti Vappua =) Voimahalaukset jokaiselle teistä saman matkan kulkijat – te ootte korvaamaton voimavara ja olkapää. :heart:
 
Nannukka Törkeää toimintaa kollegalta !! Entiedä miten olisin toiminut tilassasi..varmaan raivonnut ja...RAIVONNUT!
Ei ole sinullakaan enää pitkästi passiin..toivotaan isoja masuja !=):heart:

Neppu Milloin sulla testipäivä =)?

Helge Sinullekko ei nyt tehdä mitään hoitoa? Testaillaan vaan lääkkeitä ja ovista? Ymmärsinkö oikein :D Helge, mä oon varma että sä saat vielä oman pienen :heart: Varsinkin kun viimeksi kävi jo niin lähellä. En toki halua muistuttaa ikävästä asiasta :hug:

Mä ootan niin perjantaita ja ultraa ! Tää on ihan hulluu..ihan niinku ekassa hoidossa tää odotus ja jännitys ja kaikki ! Jos nyt ei onnaa niin korkeelta putoon, mut vaikka tekee kipeää niin ei haittaa !! (no okei, HAITTAA)
 
Nannukka: Ärhgh, kun tunsin raivoa lukiessani kollegastasi. Mulla on eräs työkaveri, joka mässäilee _aina_ muiden yksityisasioilla, jos vaan on niitä korviinsa saanut.
Hän onkin yksi syy, miksi en edes pomolle uskalla kertoa hoidoista. Vaikka, jos seuraavalle kierrokselle joudutaan, niin kai se on pakko. Poissaolojen takia.
Täytyisi meidän jättää omaan arvoonsa tollaiset idiootit!!!


Haikala: 3.5 antoi lääkäri testiajaksi. Vähän jännittää sekin, että ollaan 4.5 lähdössä viikonloppu reissuun miehen perheen kanssa... Yritä siinä sitten olla hyvällä tuulella, kun on negan saanut. No, ehkä tämä onkin turha murhe ;)
(Hassua tämä pessimisti-optimisti- ajattelun vaihtelu minuutinkin sisään... huoh)

Tuosta "korkealta tippumisesta"
Musta tuntuu, että joka ainoa kerta me kaikki tiputaan ja korkeelta negan tai tädin kohdanneena :'( Ei auta pessimisti ajatuksetkaan... Aina se on yhtä kova tälli.
Tosin, musta tuntuu että jos nyt tulee nega, niin tää olisi kovin tälli tähän mennessä.

Mutta mä niin toivon, että tämä porukka ei tipahtelisi enää!!! <3
(Tai sitten nostetaan toisiamme mudan syövereistä...)

Hei, lugesteronista: Aiheuttaako teille aknea? Pelkään, että tämä akne on jokakuinen menkkojen edeltävä oire, mutta jospa se olisikin lugejen aiheuttamaa?!?!? Pakkausselosteesta en löytänyt tietoa (tai olen täysin sokea).
 
Nannukka voi ei mikä ääliö sinun työkaveri!! AAARGH! Raivo nousi täälläkin pintaan, voin vaan kuvitella miltä susta on tuntunut!! siis apua miten kukaan voi ajatella ettei jollain olisi oikeutta hoitoihin!!!! me kaikki tällä palstalla ansaitsemme hoidot ja lapsen enemmän kuin kukaan :hug: Koita jaksaa töissä.

Haikala ymmärsit ihan oikein, ei mitään sen rankempia hoitoja tosiaan nyt, mä täällä piikittelen menopuria ja sitten toivotaan ovista ja toivotaan et munasolu irtoaa ja sitten kotona puuhastellaan ja taas vähän toivotaan että luonto hoitaa loput. Halusin tälläisen pienen välimuodon tähän tauon ajaksi, on edes pienen pieni mahku, kun luomustihan en ovuloi ollenkaan.Tuntuu aika kaukaiselta että tapahtuis mitään nyt, varsinki ku 4 kertaa alkio siirretty eikä niistäkään oo kuin se yksi kohdunulkoinen saldona. Mutta katsotaan, eihän sitä koskaan tiedä :whistle: Tsemppiä huomiseen ultraan! :heart:

Neppu siitä aknesta. Mulla on ihan hyvä iho luonnostaan, MUTTA ekan punktion ja tuoresiirron jälkeen sain aivan jäätävät finnit naamaan, niitä oli muistaakseni 30-40, naama täynnä :LOL: mutta sitten kun tehtiin PASsit, niin niistä ei tullut aknea vaikka lugeja kaikissa siirroissa käytinkin. joten luulen ettei oo yhteyttä välttämättä lugeihin..
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos, tuli hyvä mieli teidän lohduttavista sanoista. :)

Täällä palstalla on nyt hyvä tekemisen meininki! Onnea ja tsemppiä hoitojen eri vaiheisiin, se piinistelyaika on kyllä ikävin osuus, kun kaikki tehtävä on jo tehty. 2 viikkoa tuntuu ikuisuudelta, kunpa se päättyisi riemunkiljahduksiin mahdollisimman monella.

Mun uusi ajatusmalli on se että lähdetään hakemaan vaikka vain yhtä, mieluiten muutamaa, huippualkiota. Kun en kuitenkaan lapsia haluaisi kuin 2 korkeintaan, niin vähempi alkiomäärä on ihan ok. :D mutta tällä ajatuksella mennään, ja aion vaatia seuraavalla käynnillä selvityksen ennen hoitoa että mikä lääke ja kaava olisi paras tällaiselle supermunijalle.

Nannukka ja helge, uskomatonta mitä tyyppejä. Ei pahemmin järki päätä pakota... Nannukka tosi p******stä miten sun lapsettomuutta on pidetty vaa mehevänä juoruna. No se ihminen ei varmasti ole ihan normaali päästään käytöksen perusteella.b
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
Mäkin olen muuten Taysin asiakas. :) Mä oon kokenut kyllä että ottavat hyvin siellä vastaan potilaan näkemyksiä hoidosta. Tai ainakin perustelevat huolellisesti jos eivät näe jotain lääkettä tarpeelliseksi. Joten kysykää ihmeessä!

Lugesteronista kysytiin. Mä oon käyttänyt sitä. Vuosi sitten alkaneessa raskaudessa aina rv 10 asti. Mulle ei ole tullut aknea, mutta tosin mulla on sitä PCOS:n vuoksi jo muutenkin. Mutta en usko että se on pahentunut tuon Lugen vuoksi.

Mutta kyllähän noista hormoneista joita joutuu käyttään voi monikin aiheuttaa aknea. Jokainen reagoi yksilöllisesti.
 
Nannukka Voi helkutti, mika tyyppi! Mulla nousi suorastaan raivo sun puolesta, grrr. Etta voikin olla typeraa kaytosta, mutta ei kai siita voi muuta ajatella, kun etta hanella ei ole ihan kaikki asiat kohdallaan ja purkaa sita ilkeilylla. Nouse asian ylapuolelle ja keskity muihin asioihin. Kovasti tsemppia tyopaiviin.

aniraz Mahtava asenne! Tsemppia tulevaan.

Helge Aitini ei ole viela kommentoinut kirjaa, joten en tieda onko sita viela lukenut. Se kun oli kirjastossa lainassa ja joutui laittamaan itsensa varausjonoon. Taytyypa kysella kommentit, jos on jo saanut kirjan kateensa. Suosittelin muuten sita yhdelle ystavalleni myos, joka pulliseli minulle, kun lapsi oli saanut alkunsa ensimmaisesta kierrosta ja helposti. Semisti loukkaannuin hanen kommentistaan ja pyysin, jos hanta kiinnostaa ymmartaa meidan elamaa ja tietaa muitakin kokemuksia lapsenteosta, niin tama kirja on se. En tieda onko lukenut, tuskin.

Neppu Kyselit lugeista, itsellani se on vahan vaihtelevasti tuonut tullessaan sivuoireita. Toisella kerralla tuli kaamea turvotus ja vasymys oli valtava, ensimmaista kertaa en enaa muista, kaikki tuntui silloin niin helpolta ja aika kuultaa muistot. Mutta nyt on myos pienta turvotusta, mutta ei juuri muuta. Nappyloita ei ole sen enempaa kuin ennenkaan ja nekin tulevat varmasti suklaan syonnista :LOL:. Hirmuisen pitkia hermoja ja kevytta mielta jannailyyn!

:flower: Voi kuulkaa, taalla siis niiiin hyvia uutisia, kerrankin minulle! Minun rupuisesta munasoluarmeijasta tuli kuin tulikin 4 huippuyksiloa, voittelko kuvitella. Eilen siirron jalkeen suorastaan leijuin. Keskiviikkona jo pelkasin pahinta, kun laakari soitti ja ilmoitti etta kolme nayttaa selvinneen ja yksi ehka nayttaisi sila, etta voitaisiin ehka saada siirtoon asti. Kylla siina jo pieni tuskanhiki tuli, etta taasko nain, etta rupuiset munastoluni kuukahtavat ja hadin tuskin yksi jaa taaskin vain henkiin. Mutta eilen, osa ottikin spurttia ja saatiin kolme, siis kolme!!! pakkaseen ja kaikki omiin olkiinsa. Mitaan ei tarvinnut pakastaa kaksin kappalein, voi elaman kevat, etta vielakin hyppelen kattoon. Mina kun luulin, etta olen tuomittu rupuisiin munasoluihin loppuiaksi.

Ja nyt on kaikki voitava tehty, talle siirretylle alkiolle tehtiin myos alkionkuorenavaus, kaytettiin alkioliimaa ja viela huomenna isken kiinnityspiikin mahaan. Nyt meilla on siis oikeasti lupa toivoa ja elaa edes hetki siina tunteessa, etta ehka meidan syli ei olekkaan tyhja loppuikaamme. Haluan tosissani nauttia tasta tunteesta, hetkesta, edes taman pienen hetken elamastamme. Tassa kay niin kuin kay, sita mietitaan sitten kun sen aika on. En suostu piinailemaan, koska ennemmin koen, etta tulevat viikot ovat taynna toivoa eivatka piinaa. Nyt katse aurinkoa kohti ja sydan tayteen toivetta!
 
Voi Ameile tulee ihan onnenkyynel silmään hyvistä uutisistasi :heart: ja aivan mahtava asenne sinulla. Aniraz jo tuossa sanoikin että tällä palstalla on nyt hyvä tekemisen meininki, ja se on täysin totta! Nyt tuntuu että me kaikki voidaan onnistua!! =)
 
Minulle tehtiin eilen myös siirto- Toinen pas oli. 2 alkiota sulatettiin, joista toinen selvisi. Samalla tavalla kävi viime kierrosta, josta raskaus ei siis alkanut eikä olllut edes yrittänyt kiinnittyä. Pakkasesssa 3 alkiota vielä tallella (2 yhdessä oljessa ja yksi yksinäinen)

Lutinus tukilääkityksenä 2 krt pvässä ja 7.5 sitten verikokeeseen. Ei hirveän kovat uskot, koska ensimmäinenkään ei onnistunut. Tuoresiirtoon meillä ei päästy suurien kipujen ja turvotuksen vuoksi.
 
Ameile Mukavia uutisia! Tsemppiä ja onnea matkaan:)! Vaihdettiinko sulle eri lääkkeet tähän 3. IVF:ään?
Untuvikko80 Haluatko listalle? Onnea kyytiläisestä:heart:!
Nepulle hermoja loppupiinailuun=)!

).( Täällä ei tapahdu mitään. Menkkoja odottelen, että jos siihen passiin ens kierrossa vihdoin päästäis. En tiedä, miten kierto nyt venyy kun ovis jäi tulematta. Viime kierto oli sen takia 30 päivää ja nyt menossa kp29 eikä vielä juurikaan merkkejä menkoista. Normikierto mulla on 28pv eli siis sellainen oviskierto.

KYSELY: Onko kenellekään tehty clomi-passia? Haluaisin sellaisen enkä sitä ns. lääkkeellistä passia, koska jos pas ei onnistu, olis edes se ovis hyödynnettävänä. Täällä ei julkinen sellaisia clomi-passeja kuulemma tee. En tiedä, miksi.
 
Viimeksi muokattu:
Helge: Kiitos näppy-vastauksesta.=) Toisaalta sama se kuinka paljon näppyjä on, kunhan ei olis merkki tädin tulosta prkl!

Anirazille tsemppiä, jotta top-alkion/alkiot saisitte! Ainakaan asenteesta ei ole pulaa ;)

Ihanaa Ameile! Nauti, nauti!!! <3 Luulisi, että "tehohoidot" parantaisivat mahdollisuutta paljonkin! Puhuitko itse, että haluat vai ehdottiko lääkäri? Mä puhuin mun lääkärille alkioliimasta, mutta se vaan naurahti ettei sitä käytetä. :(
(Missä teki olittekaan hoidoissa?)

Toive: Kiitos! Toivotaan tädin kurvaavan pian paikalle (Sulle, ei mulle :LOL:)
En ole kuullutkaan clomi-passista.
Voisikohan passin tehdä pistoslääkkeillä, jotka samalla kasvattaisi limakalvon? Mutta sehän olisi mahtavaa, että jos pas menisi pieleen, niin voisi vielä yrittää kotitoimilla, jos ovis saataisiin... Kätevää.
Onkohan mahdollista siirtyä yhdeksi hoidoksi (siis teidän kohdalla passin kohdalla) yksityiselle, ja taas palata julkiselle?

Untuvikolle onnea kyytiläisestä!

Onko tietoa?
Kun julkiset menee kesätauolle, niin voisinkohan sen/niiden kuukausien ajan mennä hoitoon jonnekin yksityiselle? Esim. jos passi olisi tiedossa. Kun en millään haluaisi heittää kuukausia hukkaan :(

Että, mä tykkään tästä palstasta <3<3<3 Tuun ain niin hyvälle tuulelle, kun käyn tääl lueskelemassa, AHH. :popcorn:
 
Neppu Netistä kun googletin, jossain päin tehdään myös clomi-passeja. Ihmeellistä, kuinka hoidot vaihtelee ympäri Suomea. Mun mielestä julkiselta voi aina mennä yksityiselle, mutta yksityiseltä ei pääse julkiselle, jos yksityisessä pakkasessa on alkioita. Eli jos teillä on alkiot jemmassa yksityisellä (vaikka julkinen on IVF-hoidon maksanutkin), kysy julkiselta, voitteko omalla rahalla hakea niitä kyytiin. Jos pakkanen on julkisella, sit ei varmaan onnistu, jos julkinen on kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
Kiito kovasti Toive!!!
Tietääkö muut TAYSilaiset;
Eikös Tays käytä pakastukseen jotain muuta firmaa? Ovumiahan on ainakin samassa rakennuksessa? Mietin just, että Ovumian tiloissa mulle tehtiin alkion siirto ja punktion tekevä lääkäri taisi olla Ovumiasta.
Täytyy varmaan itse kysellä, jos sen aika tulee.
 
Viimeksi muokattu:
me käytiin tänään taas ultrassa ja 12 follia saatiin näkyviin, follit ja kohtu näytti kuulemma tosi hyvältä ja maanantaina mennäänkin sitten punktioon. lääkäri oli todella toiveikas hoidon suhteen ja sanoikin että meidän kohdalla ei varmaan tarvita kuin yksi siirto ja sanoi että seuraavaksi tuut sitten alkuraskausultraan :D. itse en ihan noin toiveikas vielä ole mutta sai tuo lääkärin asenne kyllä meidätkin vähän positiivisemmalle mielelle :)
 
Toive13 no hö, missä ne menkat nyt luuraa silloin kun niitä oottaa :whistle: toivottavasti alkavat pian niin pääsette taas tositoimiin :)

Ameile Voi kuinka hyviä uutisia! Onnea ja tsemppiä kyytiläisen kanssa :heart:

Neppu ihanaa kun olet niin tehokas ja virtaa piisaa :) mahtavaa!

strawberry hyvältä kuulostaa! tsemppiä maanantain punktioon!

Helge miten ultra meni?

Untuvikko80 lisätty listaan :) tervetuloa! ja toivotaan että piinailu päättyy parhaimmalla mahdollisella tavalla.

Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset :kiss:
Nimimerkki.....................Tuleva hoito..................Ajankohta
Rachel79..*33...................2.ICSI.. .....................huhtikuu
Snipsu..........................1.IVF... ......... ...........kevät 2013
Mohair.........................2.IVF.... ........ ............huhtikuu 2013
Haikala..*25v..................1.ICSI/3.PAS ..............huhti-toukokuu 2013?
grosjean..*31v.............2.IVF........ .... .............syksy 2013?
ambrosio..*31v...........2.IVF......... .... ............touko-kesäkuu 2013?
Helge..*31v................2.IVF....... .... ................elokuu 2013?
RBAM..*31v.................2.IVF/1.PAS.... ....... .....toukokuu
ainox..*28v................2.IVF/ICSI?............................?
aniraz..*31v.............2.IVF/ICSI............toukokuu tai elokuu 2013?
piu_pau..*30v............2.ICSI......... ....................elokuu
Toive13..*35v.............1.IVF/1.PAS...................toukokuu
Nannukka81.. *31v.........2.ICSI/1.PAS...........touko-kesäkuu
Valoa..*29v......................2.IVF/1.PAS.....................?
Tiuku_2013..*34v..................1.IVF. ......................huhtikuu
toivounelma..*35v..................1.IVF .......................toukokuu
meemir..*?............................1. IVF........................huhti-toukokuu
-strawberry-..*?........................1.IVF....... ................huhti-toukokuu

PIINAILIJAT :confused:
Nimimerkki...................Hoito. ................Alkiot......Testipäivä
Minnie82..*31v............1.IVF......... ...........1................?
Neppu_ ..*27v.................1.IVF..................1...........3.5
Ameile..*35v................3.IVF...... .... .........1...............?
Untuvikko80..*32v.........1.IVF/2.PAS...........1...............7.5.

PLUSSANNEET :flower:
Nimimerkki..................Hoito....... ..................Plussauspäivä
Neela84......................1.ICSI.... ........ ................29.12.12
idealisti.......................välikie rron ylläri.................14.1.13
Vihervaara..*28v...........1.ICSI...... ....... ..............1.2.13
*keijukainen*..*29v.......1.ICSI/3.PAS......................11.4
 
Viimeksi muokattu:
Ameile: paljon onnea hienoista uutisista! Voisitko vielä kertoa, millä lääkekombinaatiolla sua hoidettiin? Ymmärsin, että aiemmista hoidoista ei ole tullut yhtä hyvää saldoa..? Kiinnostaa, koska mun munikset ei vaikuta mitään huippulaatua olevan ekan hoitokierroksen perusteella ja mietin, että voiko tulosta jonkun verran parantaa lääkityksellä..

Nannukka: täällä onkin raati ollut yksimielinen tästä sinun työtoveristasi. Ihan törkeää käytöstä. Juuri tällaisten ihmisten vuoksi kannattaa kyllä olla tarkkana kenelle kertoo yksityisiä asioitaan. Toisaalta sitten on taas ikävä ajatella niinkään, ettei kehenkään oikein voi luottaa.

Neppu: mullakin hormonit aiheuttaa finnejä, vaikka niitä ei normaalisti ole. Muistan joskus saaneeni kunnon aknen otsaan Teroluteista. Lugetkin tuntuvat näppyjä ehkä aiheuttavan, tosin pienemmässä mittakaavassa.

Meidän eka IVF ei sitten mennyt ihan putkeen. Munasolujahan saatiin 8, joista vain 4 olivat kypsiä ja ne hedelmöittyivät normaalisti. Sitten alkoikin kato käymään. Sovittuna siirtopäivänä eli 2. päivä punktiosta soitin biologille ja hän sanoi, että yksi oli jo pois pelistä ja nämä kolme jäljelle jäänyttä alkiotakin olivat hitaanlaisia. Hän halusi viljellä niitä vielä yhden päivän. Great, meni taas työjärjestelyt uusiksi, koska olin tietty järkännyt vapaata oletetuksi siirtopäiväksi. Sitten uutena siirtopäivänä taas soitto biologille ja hän sanoi, että näistä kolmesta jäljelle jääneestä yksi oli kirinyt 8-soluiseksi ja se voidaan siirtää, mutta kaksi muuta ovat heikkoja ja fragmentoituneita, eivätkä ne kelpaa pakastukseen. No, sitten kun menin siirtoon niin lääkäri sanoi miettineensä biologin kanssa, että mitä jos toinen näistä heikommistakin siirrettäisiin, menee muuten roskiin. Ja niin sitten jouduin todella nopealla aikataululla päättämään, että tämä toinenkin 5-soluinen siirrettiin. Kyseessä oli siis rupunen alkio, mutta mielestäni oli parempi ratkaisu siirtää se kuin heittää pois.

Kyselin lääkäriltä, voidaanko tästä nyt jo vetää johtopäätökset, että mulla on huonot munasolut, kun luin tietty internetin läpi ja löysin tietoa, että hitaat alkiot viittaisi nimenomaan huonoihin munasoluihin. Lääkärin mukaan mitään päätelmiä ei voi tehdä yhden kierroksen perusteella. No, näillä mennään, päästiin sentään siirtoon. Pakkaseen ei saatu mitään, eli jos nega paukahtaa, niin alusta pitää taas aloittaa..
 
Viimeksi muokattu:
Tiuku_2013 ja muutkin munasolujensa laatua miettivät Mulle iski kamala ahdistus ekan IVF-hoidon jälkeen, kun ajattelin, että munasoluissa on jokin vika kun kaikki alkiot ei selvinny siirtoon/pakkaseen. Mut eihän luomuyrityksessäkään vaikka kaikki olosuhteet olis ihanteelliset, ni anneta kuin se 20% mahdollisuus raskautua, koska kuulemma vain noin joka viides alkio on normistikin elinkelpoinen. Eli jos esim. viidesta alkiosta vaan yks selviää, se on ihan normaalia luonnon valintaa eikä kerro munasolujen laadusta vielä mitään. Sit tietysti jos esim. 15 alkiosta vaan yks selviää, siitä voidaan vetää jotain päätelmiä jos se toistuu myös seuraavassa hoidossa. Ei siis jos se tapahtuu yhdessä hoidossa. Yhden hoidon perusteella ei tosiaan voi vielä vetää mitään johtopäätöksiä munasolujen laadusta. Näin on lääkäri ainakin mulle asiaa selventänyt, kun tuskailin munasolujeni laadun kans.

Tiukulle onnea matkaan ja tsemppiä piinailuun!

Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset:kiss:
Nimimerkki.....................Tuleva hoito..................Ajankohta
Rachel79..*33...................2.ICSI.. .....................huhtikuu
Snipsu..........................1.IVF... ......... ...........kevät 2013
Mohair.........................2.IVF.... ........ ............huhtikuu 2013
Haikala..*25v..................1.ICSI/3.PAS ..............huhti-toukokuu 2013?
grosjean..*31v.............2.IVF........ .... .............syksy 2013?
ambrosio..*31v...........2.IVF......... .... ............touko-kesäkuu 2013?
Helge..*31v................2.IVF....... .... ................elokuu 2013?
RBAM..*31v.................2.IVF/1.PAS.... ....... .....toukokuu
ainox..*28v................2.IVF/ICSI?............................?
aniraz..*31v.............2.IVF/ICSI............toukokuu tai elokuu 2013?
piu_pau..*30v............2.ICSI......... ....................elokuu
Toive13..*35v.............1.IVF/1.PAS...................toukokuu
Nannukka81.. *31v.........2.ICSI/1.PAS...........touko-kesäkuu
Valoa..*29v......................2.IVF/1.PAS.....................?
toivounelma..*35v..................1.IVF .......................toukokuu
meemir..*?............................1. IVF.....................huhti-toukokuu
-strawberry-..*?........................1.IVF....... ............huhti-toukokuu

PIINAILIJAT:confused:
Nimimerkki...................Hoito. ................Alkiot......Testipäivä
Minnie82..*31v............1.IVF......... ...........1................?
Neppu_ ..*27v.................1.IVF..................1...........3.5
Ameile..*35v................3.IVF...... .... .........1...............?
Untuvikko80..*32v.........1.IVF/2.PAS...........1...............7.5
Tiuku_2013..*34v..................1.IVF. ...........2...............6.5

PLUSSANNEET:flower:
Nimimerkki..................Hoito....... ..................Plussauspäivä
Neela84......................1.ICSI.... ........ ................29.12.12
idealisti.......................välikierron ylläri.................14.1.13
Vihervaara..*28v...........1.ICSI...... ....... ..............1.2.13
*keijukainen*..*29v.......1.ICSI/3.PAS..................11.4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: piu_pau ja aniraz
Toive13 kiitos hyvästä infopaketista! Mun lääkäri vakuutteli myös ettei mitään johtopäätöksiä voida 1. hoidon perusteella tehdä, mutta helpottaa kuulla sama muualtakin.

Juttelin alkiolaadusta kaverin kanssa ja hän normiraskautuneena huomautti, että ehkä murehdin liikaa laatu-asiaa, kun eihän hän tai kukaan muukaan tiedä mistä rupu-alkiosta tai huippu-alkiosta tai semihyvästä oma lapsi on saanut alkunsa. Että se on voinut olla mitä tahansa noista, ja mistä tosiaan tietää lapsettomuushoidoissakaan että mikä alkioista tarraa kiinni. :)

Tiuku hienoa, sulla on nyt tuplamahdollisuudet, tsemppiä!

Ameile ihanaa kuulla hyvistä alkioista! Tällaiset uutiset antaa toivoa omaan tulevaan hoitoon ja olisi tosiaan kiva kuulla miten lääkitys/kaava oli erilaisia tällä kertaa?
 
Viimeksi muokattu:
Strawberry Meille myös lääkäri antanut paljon toivoa. Ensin oli, että ei pitäis montaa siirtoa meille tehdä, kun ollaan niin nuoria. Sen jälkeen juttu muuttui, kun saatiin 7 alkiota, että kyllä nyt joku näistä onnistuu ! Pakastimessa vielä 2 alkiota ja todella laitan kaiken toivoni niihin. Toivotaan, että teille riittää yksi siirto ja kaikki menisi hyvin :heart:

Niin tosiaan, ultrassa käyty ! Ovulaatio todellakin tulossa, limis ja johtofollikkeli hyvän kokoiset ! Kuulemma huomenna luultavasti ovis testi plussaa ja mikä parasta, niin tiistai on toivoa täynnä koska laskin sen siirtopäiväksi :heart::heart:

Mites muut passilaiset, oletteko käyneet siirrossa ilman miestä?? Minulla ei mies pääse tällä kertaa mukaan ja en hokannut kysyä, että kai sinne yksinkin saa tulla :D

Miten piinailijat jakselee?
 
Kiitos Toive13 ja aniraz tsempityksistä ja infosta! Mulla on tosiaan vähän sellaista taipumusta, että vedän nopeat johtopäätökset, niin kuin nyt näistä munasolujeni laadusta. Ja vaikka tiedän, että huonommillakin alkioilla voi plussata, niin jotenkin omalla kohdalla sitä on epäuskoinen. Mullahan siis parempikin 8-soluinen oli vain luokkaa 3 (koska oli aluksi hidas, näin ymmärsin) ja se toinen rupunen siis 4. luokkaa, eli mitään top-alkioita ei meilläpäin ole nähty. No toivotaan kuitenkin parasta. Mulle muuten voi testipäiväksi merkitä 6.5. Aika aikainen toi testipäivä, silloin tulee vasta 14 päivää punktiosta, mutta näin mulla oli lähetteeseen merkattu.

Strawberry: tsemppiä punktioon! Se voi olla hyvinkin mainettaan parempi kokemus, ainakin mulla oli=)

Ja Haikalalle tsempit passiin! Mulla ei kokemusta passista, mutta tuoresiirrossa ja punktiossa sekä useimmilla lääkärikäynneillä olen ollut ilman miestä, koska olen itsenäinen nainen:D Mihinkäs siellä miestä oikeestaan tarvitaankaan?;)
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
ambrosio kiitos kysymästä ultra meni siten, että ei kai hirveen hyvältä näyttänyt. Lääkkeet ei sit oikein oo tehonnu muhun kuitenkaan halutulla tavalla (mikähän mua vaivaa) eli pari lisäpäivää pistelen vielä menopuria mutta pregnyl piikkiä ei nyt sit käytetäkään, kun lääkäri sanoi ettei ultrata enää (mikseiköhän? en huomannut kysyä) sanoi vaan et ens kerralla aloitetaan isommilla lääkeannoksilla (noh ens kertaa ei yksityisellä tule ihan hetkeen joten alottelee ihan keskenään) Vapuksi siis kuulemma tekemistä kun pitäisi sitten silloin ovulaatio olla.

Tiuku onnea kyytiläisestä! hienoa että pääsit kuitenkin siirtoon, eihän sitä tiedä vaikka et muuta hoitoa enää tarviskaan, onnea matkaan :heart:

Haikala meillä vaikea järjestää samaan aikaan vapaata miehen kanssa joten oon käynyt lähestulkoon kaikki käynnit yksin. hei meillehän tulee melkei sama piinailuaika (sä tosin piinailet OIKEASTI ja mä sillain vähän LEIKISTI) :LOL:

Toive tosiaan kiitokset täältäkin info paketista :) antaa jollain tapaa toivoa noi prosentit.
 
Tiuku Mä oon vähän pihalla tosta mun alkioiden laadusta mun klinikalla. Muistaakseni sanoivat, että eivät enää luokittele top alkioita ja, että kaikki mitä siirtävät ovat "top" alkioita :D. Olen aina yrittänyt udella, että mitä sinne menee, niin yleensä kertovat vain tuon solujen määrän..Toisaalta ihan hyvä vain jos malttaa olla kysymättä mitään, niin säilyy piinaviikoilla edes osa mielenterveyttä :D

Toive13 Kiva kun kerroit tuosta alkioiden elinkelpoisuudesta..se vähän helpotti puristusta rinnasta =)

Tänään pongattu ovis :p Jotenkin tulee hyvämieli, että edes johonkin testiin saa hymynaaman..jokin osa omasta kehosta vielä toimii :whistle:

Siispä Tiistai on mun onnenpäivä, kuhan pakkasukot nyt ei vaan petä mua ! Ja eihän ne petä, ne on ne valitut minulle :heart::heart:

Harrastaako täällä muten kukaan sitä klassista piinapunkun juomista..?
Itse en ole kokeillut, mutta harkinnassa kyllä on..
 

Yhteistyössä