Ivf hoitoja lapsettomille

idealisti: ei oo todellista, ihan mahtavaa!! (itse kieriskelen taalla kateudesta vihreana ;). Jee, nyt saat jattaa hormoonit jaakaappikylmiksi ja siirtya jannittamaan ihan muita asioita kuin hoitoja! Onnea plussauksesta!
 
idealisti: Ihan huippua! Mahtavuutta! Onnea plussauksesta:)

*keijukainen* Onpa sullekin osunut ihan pösilö lääkäri. Ikävää, mutta onneksi annoit palautetta.

ON: Ovulaatiotuntemukset alkamassa, hoh hoh hoijaa. Tikuttaisiko vai ei, siinäpä vasta pulma.. :rolleyes: Mikähän siinä on, vaikka tietää, ettei se luomusti onnistu, niin silti heti kun alkaa munasarjoissa ovulaatiotuntemukset, alkaa miettimään päiviä, koska voisi tärpätä. Niin turhauttavaa! Miksi ei vain voisi relata asian suhteen? Hirvee stressi, prkl. Järki sanoo yhtä ja sydän toista... Jospa sittenkin. Hullua vuoristorataa joka hiton kuukausi:headwall:

Uutta ruokavaliota, vhh, olen toteuttanut mukavan ajan, alkaa jo tottua tähän sokerittomuuteen, vaikka pakko myöntää, että sallin sitä jonkin verran, esim. vähän riisiä kanan kanssa ja hedelmistä en luovu. Makeaa tekee kyllä mieli, mutta pala proteiinipatukkaa vie pahimman makean himon pois. Maca-jauhettakin on tullut käytettyä puuron kanssa.

Tsemppiä jokaiselle!:) Idealistin plussa sai kyllä hyvälle mielelle!:)
 
idealisti todella ihanaa ! Onnea Onnea ! Ihania ihmeitä ! Kerrotko vielä mikä teillä oli lapsettomuuden syynä? :)

Kiitos kaikille tsempeistä, ootte ihania kaikki ja niin tärkeitä mun henkiselle hyvinvoinnille :)!

Täällä pp5 menossa. Ainut oire on vatsan turvotus mikä johtuu taas lugeista :D
Oikeestaan tähän asti helpot piinikset..välillä on voinut jopa unohtaa hetkeksi koko asian :)

Jokos tällä viikolla on muita piinailijoita :)?
 
Vaude vau idealisti, hirmuisesti onnea!! :flower:

Haikala jaksamista piinapäiviin ja tietyst tarrasukkia pienelle!

Mulla oli tänään ihka ensimmäinen punktio. Kaikki oli hirveän ystävällisiä, sain kipulääkettä tarpeeksi ja kokonaisuutena kokemus ok. Ei kylläkään luonnollisin tapa tehdä lapsia, mutta taitaa olla meidän tapa ;) Saaliiksi saatiin 5 munasolua eli yksi tuli vielä bonuksena (4 munarakkulaa nähtiin edeltävässä uä:ssä). Nyt hyvillä mielin lepäilen kotona ja toivon että nämä mun kivutkin alkaa hellittää. Enää en ole sen kipeämpi kuin ennen punktiotakaan, se punktion jälkeinen isompi kipu kesti n. 4h. Huomenna iltapäivällä soittelen sitten klinikalle, toivottavasti munasolut lähtee jakautumaan. Pidän sormet ja varpaat ristissä :)
 
aniraz kirjottelin varmaan samaan aikaan =) Kiitos sullekin
Niinkun kirjottelin niin uskon että mun tapauksessa suurin vaikutin oli syksyllä IVF:llä aikaansaatu raskaus; väittävät että kohtu on keskenmenon jälkeen vastaanottavaisempi uudelle raskaudelle. Joten kyllä tääkin raskaus hoitojen piikkiin mun kirjassa menee.

Mutta toki vois olettaa että se kaikki hormooneilla stimulointi antais vähän pidempiaikasiakin vaikutuksia.. riippuu varmasti tosi paljon lapsettomuuden syystä.

YRITTÄJÄT

Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta

Manuliina.............1.IVF/1.PAS........................tammikuu 2013
Lutinus................2.ICSI........... ... ................1.PAS tammikuu 2013
Valoa..................2.IVF............ ...................helmi-maaliskuu
Nannukka81…….....1.ICSI…………. .. ...........….....2.ICSI helmi-touko 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS.......................tammikuu 2013
ambrosio.............1.IVF/3.PAS........................tammikuu 2013
grosjean.............1.IVF/3.PAS........................tammikuu 2013
Helge.................1.IVF/3.PAS.........................tammikuu 2013
Vihervaara...........1.IVF(ICSI)........ ................tammikuu 2013
aniraz.................1. IVF/ICSI..........................helmikuu 2013
Snipsu.................ei ole ................................kevät 2013
Toive13................1.IVF............ ...................maaliskuu 2013
Mohair.................2.IVF............ ....................huhtikuu 2013
Ameile..................2.IVF........... .....................tammikuu 2013

PIINAILIJAT

Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot..................Testipäivä

Haikala.................1.ICSI/2.PAS........2........................27 .1.2013

PLUSSANNEET

Nimimerkki............Hoito............. .........................Plussauspäivä

Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri .......................... 14.1.2013
 
idealisti mahtavaa!!! aivan huippu uutinen, tää antaa taas toivoa meille muille :)

Haikala meillä siirto perjantaina jos sulatus onnistuu, pääsen piinailemaan sun kanssa, ja olikos grosjeanin siirto huomenna??

Missä vaiheessa Manuliina menee??

Vihervaara mukava kuulla onnistuneesta punktiosta. koska mahdollinen siirto?
 
  • Tykkää
Reactions: Haikala
Täältä sivusta seuranneena tulin toivottamaan idealistille suuresti onnea! :) Täällä pinossa en ole tainnut (vielä) omasta tilanteesta kirjoitella, mutta kenties liityn mukaan myöhemmin kunhan alkaa omassa tilanteessa tapahtua.

Ihan mielenkiinnosta tulin siis kysymään idealisti; oliko se niin että teillä oli vasta toissapäivänä ultra tuon IVF:n aloittamista varten? No näkyikö siellä ultrassa mitään raskauteen viittaavaa jo silloin...? Ilmeisesti et kerennyt sitä Gonalin piikittämistä aloittaa? Huisi tunne varmasti...!
 
Baulie kiitos kovasti.
Joo toissapäivänä oli ultra ja siellä toki lähinnä tarkasteltiin tilannetta munasarjoissa -siis sitä kuinka paljon pieniä munarakkulan alkuja olisi seuraavaan kiertoon mahdollisesti tyrkyllä. Kohdussa näkyi limakalvo ja ymmärtääkseni kaksi pilkkua joita lääkäri arveli nesteeksi, siis tulevaksi vuodoksi. Mainitsi myös että kohtu jollain lailla liikahteli, mutta niin se kai sitten voi tehdä niin kuukautisten alla kuin raskauden alettuakin. Ja nestekeräymiä voi ilmeisesti kohdussa olla ovulaation jäljiltä hedelmöityksestä riippumatta.

Noin aikasessa vaiheessa ei toki raskautta siis voi ultralla todeta, joten seuraavaa ja sitä seuraavaa odotellessa. Viimeks näky viikolla 8 syke mutta alkion kehitys loppui kaks viikkoa sen jälkeen. Siitä johtuen saatan olla yksityisen vakkariasiakas muutaman viikon kuluttua..

GonalF oli tarkotus alottaa kp2, joten en siis sitä ehtiny. Lääkäri ei kyllä raskautta selkeesti osannu epäillä, vasta kun olin jo ovella niin lisäsi että jos ei menkkoja nyt jostain syystä kuulu niin tee sitten vielä testi.
 
idealisti WAU! Mahtaa olla huikee fiilis!!=):heart: Josko se plussa-aalto tästä sitten lähtis käyntiin, toivotaan kunnei muutakaan voida...

Vihervaara Hieno juttu että punktio meni hyvin. Toivotaan että siirto onnistuu myös!:)

HelgeR Täällähän minä, ovulaatiota odottelen. Tänään alko tikuttelu mutta viimeksi tuli plussa vasta kp17 joten en vielä muutamaan päivään sitä oikeastaan edes odottele koska tänään vasta kp 13. Valmiiks jo pelottaa että mitäs jos ne alkiot ei selviäkään sulatuksesta? Siinä kohtaa nousee tie pystyyn, päätettiin sen viimekertaisen kauhupunktion jälkeen ettei ainakaan ihan heti samaan lähdetä jos niillä pakkasessa olevilla ei tärppää. Eli ei auta ku toivoa että niillä onnistuttaisi, alkaa käydä tämä ainainen turhaan toivominen niin pirun raskaaksi aina välillä:|

Onnea kaikille omiin vaiheisiinsa!:wave:
 
Pitipä vielä kysymäni, onko teillä kenelläkään kokemusta Embryoglue:sta (tai jotenkin noin se kai kirjoitetaan)? Ilmeisimminkin sitä ei ole vielä kauaa käytetty, mutta sen pitäs parantaa alkion kiinnittymistä. Alkiota pidetään siinä aineessa ennen siirtoa ja sitten sitä siirrossa tulee vähän mukaan. Ymmärsin että yleensä ei ensimmäisillä hoitokerroilla käytetä, mutta nyt mulle gyne sitä ehdotti (varmaan kun olen ollut niin kipeä ja pyrittäs siihen ettei uudelle kierrokselle tarvis lähteä). Meinattiin ottaa kaikki keinot käyttöön =)
 
  • Tykkää
Reactions: *keijukainen*
Vihervaara olitko siirrossa?? tuosta alkioliimasta kysyin lääkäriltä ja sanoi että mulle (aina?) laitettu mukaan jotain liimaa, ei sen kummemmin nimeä maininnut.

Manuliina mahtavaa! onnea ovisplussasta, nyt toivotaan että kaikki menee hyvin ja että pääset siirtoon tiistaina :heart:
Lutinus siirto sinulla maanantaina, nyt on kyllä paljon piinailijoita aivan samoilla metreillä :) toivotaan että kaikki menee hyvin

ON: molemmat alkiot selvisivät sulatuksesta ja lähtivät jakautumaan joten molemmat siirretty tänään :)
Nyt oli maailman ihanin lääkärikäynti, jäi hyvä maku suuhun nyt kun pakkanen tyhjä ja siirrytään julkiselle. Kyselin hirveesti miksei onnistu, johon lääkäri ei oikein osannut sanoa mitään vielä nyt kun vasta 1 IVF takana. Sanoi että sitten kun takana on 2-3 hoitokierrosta niin pystytään tekemään paremmin päätelmiä. Sanoi että jos olisi tehty enemmän tuoresiirtoja niin tiedettäis enemmän. Nyt ei tiedetä onko vika munasoluissa vai missä. Eli onko ekasta hoitokerrasta kerätyt munasolut kaikki "huonoja", eli koko pakkassatsi ei niin priimaa vaikka jakautuvatkin yms.
Lopuksi meinasin itkun tihrauttaa kun tajusin etten välttämättä näe mun lääkäriä enää kun siirrytään sinne julkiselle ja kerroin huoleni ääneenkin. Tähän lääkäri sanoi ihanasti "kyllä me nähdään, tulet tänne sitten esittelemään isoa mahaasi :)" ja halas mua. Voi että jäi niin hyvä mieli :heart: ja halasi vielä uudelleen ennenkuin lähdin.
 
Viimeksi muokattu:
YRITTÄJÄT :popcorn:

Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta

Manuliina.............1.IVF/1.PAS........................tammikuu 2013
Lutinus................2.ICSI........... ... ................1.PAS tammikuu 2013
Valoa..................2.IVF............ ...................helmi-maaliskuu
Nannukka81…….....1.ICSI…………. .. ...........….....2.ICSI helmi-touko 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS.......................tammikuu 2013
ambrosio.............1.IVF/3.PAS........................tammikuu 2013
grosjean.............1.IVF/3.PAS........................tammikuu 2013
Vihervaara...........1.IVF(ICSI)........ ................tammikuu 2013
aniraz.................1. IVF/ICSI..........................helmikuu 2013
Snipsu.................ei ole ................................kevät 2013
Toive13................1.IVF............ ...................maaliskuu 2013
Mohair.................2.IVF............ ....................huhtikuu 2013
Ameile..................2.IVF........... .....................tammikuu 2013

PIINAILIJAT :headwall:

Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot..................Testipäivä

Haikala.................1.ICSI/2.PAS........2........................27 .1.2013
Helge...................1.IVF/3.PAS.........2........................4.2.2013

PLUSSANNEET :heart:

Nimimerkki............Hoito............. .........................Plussauspäivä

Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri .......................... 14.1.2013
 
HelgeR Mahtavaa! Kaksi kyytiläistä:heart: Ja kiva kuulla että oli noin ihana lääkärikäynti, uskon että jäi hyvät fiilikset=) Perässä tullaan, toivottavasti...

Lutinus meneekin sitte päivän mua edellä jos kaikki menee suunnitelmien mukaan:) Kivaa kyllä kun on sitten niin paljon piinailijoita suht samoihin aikoihin:popcorn:

Mulle siis hoitaja sano että koska ensin sulatetaan se yksin pakkasessa oleva alkio niin jos sen sulatus ei onnistuisikaan niin sitten olis kuitenkin pitänyt siirtää aika tiistaille. Mä itse ehdotin että josko joka tapauksessa sovittaisi aika tiistaille koska töiden puolesta mun on sillon niin paljon helpompi mennä sinne. Ja hän sano että koska nää asiat ei oo niin päivän päälle ni se sopii oikein hyvin. Jos tämä yksinäinen ei siis selviä niin sitten siellä on vielä kaks olkea joissa kummassakin kolme alkiota. Toivottavasti tämä yksinäinen nyt riittäisi näin alkuun että olisi toivoa jatkossakin=) Yllättävän positiivisilla mielin täällä nyt mennään vaikka mikään ei ole vielä yhtään sen varmempaa kuin esim. eilen oli. Ihmeellinen tää ihmismieli, ei voi muuta sanoa!:confused:
 
Viimeksi muokattu:
Helge Onnea ja liimaa pienille kyytiläisille :) :heart: Voi, liikutuin ihan itsekkin tuosta sinun lääkäri kokemuksestasi..ihana lääkäri ! :)

kuinkas vihervaara, miten meni, monta siirrettiin :)?

Manuliina Onnea sulatukseen, toivotaan että se eka alkio selviää :):heart:

Minkä luokan alkioita teille on siirretty? Minulle siirrettiin viimeksi 3 -luokan 3 soluinen ja 4-luokan 4 soluinen :) Lääkäri kyllä sanoi että näillä luokilla ei ole mitään merkitystä, mutta kyllä ne silti kiinnostaa :)

ON: PP 7 menossa...aika matelee. Haluun jo tietää onko siel elämää vai ei ! toisaalta pettymys myös pelottaa.





Lutinus Onnea hymynaamasta :) Kohta pääset sinäkin piinailemaan :)
 
Haikala mulle siirretyt olivat molemmat 3-luokkaa, toinen 9-soluinen, toinen 12-soluinen. Yllätyin että olivat 3-luokkaa koska lääkäri moneen otteeseen kehui niitä.. Onko sinulla ollut mitään oireita? Onko kenelläkään tietoa että onko merkitystä onko alkio siirtohetkellä 4 vai 12 soluinen??
 
Tarrasukkia HelgeR ja Haikala. Onnea Manuliinalle sulatukseen ja sitten siirtoon.

Päästiin tänään siirtoon. Yksi top-alkio siirrettiin. Yksi saatiin pakkaseen, sekin oli top-luokkaa. Muut jäi sitten välille, kahdessa oli ser (en ihan tajunnu, mutta ilmeisesti jotain lääkkeisiin liittyvää vois olla ja jos uudestaan joudutaan aloittaan ruljanssi niin sitten muutellaan lääkityksiä). Me ollaan gynen kanssa sovittu, että mulle siirretään vain yhtä alkoivat kerrallaan, kun nuo kiinnikkeet on tuolla haittoina niin ei riskeerata tuplaraskaudella. Ja onhan tuplaraskaus muutenkin aina riskiraskaus.

Musta tuntu melkein hankalammalta toimenpiteeltä tuo siirto, mitä punktio oli... Ehkä olin vain niin rapifenin pauloissa punktiossa niin mikään ei tuntunu :LOL: Nyt pitäs sitten jaksaa piinailla 3.2. saakka. Toivottavasti nyt tärppäis!!

Miten olette eläneet nämä piinapäivät? Mua haluttais hirveästi liikkua eli käydä lenkillä ja lähteä salille jumppiin ja spinningiin jne. Ainakin nyt viikonloppu pitää gynen ohjeistuksesta ottaa rauhallisesti, mutta ehkä sitten ensi viikolla jos vointi muuten ok...? Olen ollut näiden kipujen vuoksi nyt kotona jo reilun viikon ja tuntuu että pää hajoo. Liikunta on mulle yksi stressin sieto keino ja kaipaan sitä tosi paljon. Nyt en oikein jaksa keskittyä kirjojen lukuun tms. millä vois saada ajatuksia irti tästä projektista. Otan myös vastaan hyviä vinkkejä... Toivottavasti pääsen ma töihin niin ainakin vähän helpottaa.
 
Niin ja tämänkin täyttö...

Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta

Manuliina.............1.IVF/1.PAS........................tammikuu 2013
Lutinus................2.ICSI........... ... ................1.PAS tammikuu 2013
Valoa..................2.IVF............ ...................helmi-maaliskuu
Nannukka81…….....1.ICSI…………. .. ...........….....2.ICSI helmi-touko 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS.......................tammikuu 2013
ambrosio.............1.IVF/3.PAS........................tammikuu 2013
grosjean.............1.IVF/3.PAS........................tammikuu2013
aniraz.................1. IVF/ICSI..........................helmikuu 2013
Snipsu.................ei ole ................................kevät 2013
Toive13................1.IVF............ ...................maaliskuu 2013
Mohair.................2.IVF............ ....................huhtikuu 2013
Ameile..................2.IVF........... .....................tammikuu 2013

PIINAILIJAT :headwall:

Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot..................Testipäivä

Haikala.................1.ICSI/2.PAS........2........................27 .1.2013
Helge...................1.IVF/3.PAS.........2........................4.2.2013
Vihervaara.............1.ICSI......................1..................3.2.2013

PLUSSANNEET :heart:

Nimimerkki............Hoito............. .........................Plussauspäivä

Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri .......................... 14.1.2013
 
Onnea vihervaara !! :) Ihanaa kun piinailijat täällä lisii :)!

Helge Minun alkioita on kaikkia sanottu top-luokan alkioiksi, vaikka luokka on 3 tai 4. Ja sain sellaisen käsityksen, että vain top- alkioita siirretään siellä. Entiedä noista soluista, että onko niillä mitään vaikutusta. :rolleyes:
 

Yhteistyössä