Ivf hoitoja lapsettomille

valoa, Hailaiva ja Robina pahoittelut negasta ja voimahalaus teille kaikille! :heart:

Mohair kiitos vinkistä, täytyypä käydä hakemassa noita maca-kapseleita. Tsemppiä uudelle hoitokierrokselle! :)

Haikala kurjaa, että sulla todettiin suolistosairaus, mutta hyvä, että sen saa lääkityksellä kuriin/kuntoon. Toivottavasti kortisonin mukaanotto vaikuttaa positiivisesti ja pas toisi sen kauan toivotun plussan. :)

Nannukka et ole millään tavalla loukannut tai pahoittanut minun mieltäni ja tuskin kenenkään muunkaan, päinvastoin! Olet ihana tsemppari vaikka sinulla on takana todella raskas kokemus. Täytyy sanoa, että olet hurjan vahva nainen! :heart: Monenmonta halausta sinulle! :)
Täällä on toivo noussut taas melkoisiin sfääreihin... Jo pp1 ja pp2 oli hentoista menkkamaista tuntemusta alavatsalla, aiemmin ei ole ollut tuossa vaiheessa samankaltaisia tuntemuksia, joten tottakai toivo heräsi. Eilen iltapäivällä pp5 (alkioiden ollessa 9pv ikäisiä) mulle tuli sellainen outo hento, laakea ja tylppä kipu alaselkään ja alavatsaan. Illalla oli hassu olo ja mittasin lämmön, joka oli 37,3 (normisti mulla lähempänä 36 kuin 37). Ja tottakai toiveet nousi entisestään. Kävin tänään ostamassa kaksi herkkää raskaustestiä ja ajattelin tehdä ensimmäisen jo huomenna. Eihän se plussa varmaan vielä muutenkaan näkyisi, mutta negan näkeminen testissä jarruttaa mun toiveiden nousua edes hiukan. Ehkä.

Iloa ja toivoa teille kaikille! Olette ihania! :heart:
 
Hei vaan kaikki taas pitkasta aikaa. Olen tietoisesti pidellyt taukoa taalta ja ottanut etaisyytta koko hoitohommaan. Taustalla on siis ollut ajatus nostattaa mielta positiivisemmaksi ennen kolmatta hoitoa. Ja siksi olen jattanyt vierailematta lapsettomuus-sivuilla ja ollut tapaamatta lapsellisia ystavia tai raskaana olevia naisia.

Se on oikeasti onnistunut mainiosti ja ollaan tehty miehen kanssa mukavia juttuja yhdessa ja otettu molemmat lapsettomuudesta vahan lomaa. Tosin onhan se koko ajan mielessa, mutta taustalle tyonnettyna ollaan saatu viettaa yhdessa mukavat viikot ilman hirvittavaa lapsettomuuden tuskaa.

Nyt meilla on alkanut siis kolmas IVF-kierros, mutta toiveita sen suhteen en uskalla edes ajatella saatikka aaneen sanoa. Rutiinilla mennaan ja kaikki viimeiset keinot otetaan kayttoon; DHEAta syoty nyt pari kuukautta ja kortisonipurkit odottaa korkkaamista. Laakitys on vaihdettu Menopur-painotteiseksi, Gonal-F tosin tukena myos pienella annostuksella. Nyt odotellaan vuotoa alkavaksi, vaikka nailla nakymin myohastyy jonkin verran, mutta ei laakarin mukaan haittaa, tutkimustulosten valossa voi tietaa myos hyvaa, kunkeltarauhashormoni on korkealla pidempaan. Tieda hanta, kunhan nyt sielta tulee. Punktio ja siirto olisi meilla viikolla 17, mutta varaudun kylla siihen toukokuun alkuun, jos vuoto on myohassa about viikon verran.

Ma niin toivon, etta talla valilla olisi joku plussannut taalla, mutta ei :(. Enhan vain ole huomaamattani ohittanut yhtaan plussaajaa? *keijukainen* sulle kaikki peukut pystyyn, kaikki onni teidan puolelle nyt :).

En ole siis kartalla taysin, missa vaiheessa menette ja tama nyt oli tallainen omanapainen tulopostaus ;).

Tsemppia kaikille ja aurinko paiviin!
 
Mohair Saanko udella mikä sairaus sinulla on? Onko minkälaatuinen? Ei ole pakko vastata minun uteluihin tietenkään. Itse olen jotenkin nyt kauhuissani ja en oikein vielä edes ymmärrä sairautta. Miten olet pärjännyt suoliston kanssa? Onko sinulla millainen lääkitys? Kauheesti kysymyksiä :D Minulla lääkityksenä nyt vain Pentasa ja kortisoni on varulta jos oireet pahenee, mutta sitä en ole vielä käyttänyt.
Kerroit myös, että perhepiirissäsi ei kukaan tiedä lapsettomuudestanne. minulle on perhe ollut suuri tuki tässä asiassa ja kukaan ei tietenkään lauo tahdittomia kommentteja lapsen teosta kun tietää tilanteen. Kannustan sinua kyllä jakamaan asian jonkun läheisen kanssa, se helpottaa :heart:

Keijukainen Teitkö testiä??? Mä niin toivon sulle plussaa ! :D

Ameile Toivotan onnea kolmannelle hoito kerralle, jospa tämä tuo teille oman pienen:flower:
 
valoa, Hailaiva ja Robina :hug: Katse kohti tulevaa, kun hyvältä tuntuu. Kyllä harmittaa, kun plussia ei tänne palstalle tunnu tulevan.

Joku kyseli vitamiinikoktailista (Mohair, ehkä?), niin lisäisin vielä sen vehnänalkioöljyn mukaan. Olen tehnyt nyt myös itse.

Keijukainen tsemppiä! Hyviä oireita! Toivotaan, että ennakoivat plussaa! :)

Nannukka
, iso halaus sinulle myös.:hug: Kuulosti todella tutulle nuo tunteet.. Ja voi, kun nuo kanssaihmiset ymmärtäisivät, mitä suustaan päästävät.. :( Toivottavasti sinulle jo helpottaa..

).( Nannukka, täällä ei ole oireen oiretta eikä muutakaan, sillä tapahtui sellainen oikku, että Synarela sumute EI toiminutkaan. Näin käy kuulemma kerran kahdessa vuodessa. Lääkärikin oli yllättynyt. Siellä se oma kierto vaan eteni hienosti, kun käytiin ultrassa... Eli tämä kierros menee harakoille. Näin nämä hoidotkin yllättää. En osaa edes surra, vähän jopa naurattaa, että näin kävi kun kiirehdin 2. hoitoon. Ja niin se menee, että mulla on kaverireissutulossa muutaman viikon päästä, joten en aloita hoitoa ennen sitä. Veskissä piikittely ja pallomahan kanssa lomailu + alkoholin välttely ei tunnu rentouttavalle lomayhdistelmälle. Vai mitä? Seuraava mahku onkin sitten touko-kesäkuussa... Olisin halunnut ennen kesää vielä kaksi yritystä, mutta voi olla, että yhteen jää.. Jos vaan pää kestää, niin olisi hyvä, jos kolmennenkin hoidon (JOS tarvetta on.. huuhhu :() ehtisi aloittaa jo tämän vuoden puolella, noin taloudellisesti. Tällaisia minä täällä mietin.

No pakkotauolla ollaan jokatapauksessa ja jotenkin tuntuu hankalalle olla tekemättä yhtään mitään tälle asialle. Toisaalta helpottavaa, kun ei tarvitse elää niin rajoitetusti.

Nannukka, minulla Pas on tehty luonnolliseen kiertoon, Zumenon -lääkkeiden avulla sekä ovulaatioinduktiolla. Kaikissa hieman erilainen kaava, joka selviää kyllä lääkäriltä. Omassa kierrossa siirto tehdään alkioiden iän mukaan, eli siitä lasketaan se päivä ovulaatiosta. Meillä esim. kahden päivän alkiot siirretään kolmantena päivänä ovulaatiosta. Tämä sulkee pois siis meidän kohdalla mahdollisuudet, jos ovis tulee keskiviikkona tai torstaina, koska klinikka on luonnollisesti viikonlopun kiinni. Näiden missattujen mahdollisuuksien vuoksi mulle tehtiin pari siirtoa noihin lääkkellisiin kiertoihin.

Te, kenellä lapsettomuuden selitys on miehessä: onko miestenne simppanäytteen tulokset vaihdelleet kovasti? Meillä vuosi sitten, kun syy selvisi, miehellä oli sekä vähän, että huonolaatuisia simppoja. Elämäntapamuutosten ja hormoonihoidon (clomit) jälkeen simppojen laatu parani, mutta määrä ei juurikaan. (Näillä tehtiin 1. ICSI). Nyt sitten ilman lääkkeitä, mutta elämäntapamuutoksen kanssa :), simppojen määrä on normaalilla tasolla, mutta laatu on kuraa edelleen.. Lääkärit ei tiedä tähän syytä. Onko muilla tästä kokemuksia?
 
Rachel: siis voiko miestä hoitaa clomeilla??? Meille sanottiin ettei sperman laatua voi parantaa millään!!? Meillä syy siis miehen huonot simpst ja niiden todella vähäinen määrä. Näytteissä aina ollut vain kymmenkunta siittiötä ylipäätään ja nekin heikkolaatuisia :( täytyypä kysyä clomihoitoa ensi kierroksella tähän tulevaan PASiin ei paljon hyödytä ;)
 
Viime vuonna opin, että miehen testosteroini koostuu kolmesta hormoonista (tai mistä lie tekijästä..;)) ja yksi näistä oli hieman miinuksen puolella ukollani. Ilmeisesti siksi hän sai muistaakseni puolen vuoden clomi-kuurin. Silloin siis edelleen odoteltiin, eikä päästy etenemään hoidoissa. Eli kun siittiöiden muodostuminen alusta asti kestää sen kolme kuukautta, niin ainakin se pitää odottaa, jos lääkkeestä on tehoja. Nyt hän on ollut sitten syksystä asti ilman tuota lääkettä, kun ilmeisesti ei ole hyvä popsia niitä koko ajan. Ja silti siis tuo siittiöiden määrä on noussut huimasti. Vielä kun innostuisivat uimaan...

Hassua tosiaan, että pco:ta hoidetaan naisilla samalla hormoonilla. :)
 
Ameile kiva kuulla sinusta! Mahtavaa, että olette miehesi kanssa saaneet otettua vähän lomaa lapsettomuudesta. Aivan valtavasti voimia sulle tähän kolmanteen hoitokierrokseen! Toivotaan, että DHEA:lla on positiivinen vaikutus ja Menopur-Gonal-F -kombo toimisi hyvin. :)

Haikala Tein testin torstaina pp7 ja negahan se oli. Oli kyllä tosi aikainen testaus, että hyvinkin voi plussaksi vielä muuttua, mutta kyllä se negan näkeminen mun toiveiden nousua hillitsi..

Rachel79 Ohhoh! Kävipä sulle kummallisesti. Onneks pystyt suhtautumaan asiaan noin hyvin. Kuulostaa fiksulta, että aloitatte uuden hoidon vasta loman jälkeen. Pystyt ainakin paremmin nauttimaan lomastasi. :) Me ollaan kans lähdössä reissuun kahden viikon päästä, joten jos tästä piinailusta ei plussaa tule niin pidetään yks kierto välissä ennen tän hoidon viimeistä PASsia. Simppanäytteistä sen verran, että miehelläni tulokset ovat vaihdelleet jonkin verran. Ekassa testissä tulos oli ihan ok, mutta sitten inseminaatiota tehdessä huomasivat, että siittiöiden määrä oli huomattavasti laskenut. Tehtiin kivesten UÄ varmuudelta, mutta kaikki oli siinä ok. ICSI:ä varten annetussa simppanäytteessä määrä oli edelleen alhainen. Mikä lie sitten aiheutti tuon määrän alenemisen. Nyt mies on pitkään syönyt monivitamiinia ja sinkkiä ja kiinnittänyt enemmän huomiota siihen, mitä syö, joten saa nähdä onko simppojen määrä noussut ensi syksyyn mennessä, jos toiselle hoitokierrokselle joudutaan.

).( Pp9 meneillään eikä suurempia tuntemuksia. Pp5-7 mulla oli lämpö kohollaan (37,3), mutta ei kuitenkaan kipeä olo, sellainen hassu/outo olo vain. Tiedä sitten, oliko sillä mitään tekemistä kyytiläisten kanssa. Raskaustesti pp7 nega. Toiveet on silti melko korkealla, mutta pelottaa niin hirvittävästi. Huomenna pakko tehdä uusi testi.
 
  • Tykkää
Reactions: Rachel79
Tämä ketju on aikoinaan perustettu nimenomaan niille jotka yrittävät esikoista. Pidän siis melko epäkunnioittavana ja itsekkäänä meitä lapsettomia kohtaan tungeksia tälle palstalle mikäli on jo lapsia. Moni voi pahoittaa mielensä joten pyydän jokaisen kirjoittamaan sellaisella palstalla jonne oikeasti kuuluu. Mikäli haluatte kirjoitella keskenänne niin voitte tehdä sen yksityisviestein. Kiitos.
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
Pp10 nega testattu herkällä testillä. Hirvittävästi toivon, että se vielä siitä plussaksi muuttuisi.... Menin parin tunnin päästä testauksesta vielä kurkkaamaan testiä ja silloin siinä olikin kaksi viivaa... Ja vaikka tiedän, että 5-10min jälkeen testiä ei saisi enää katsoa, koska se voi näyttää mitä sattuu niin silti pienenpieni toivonkipinä syttyi sisälleni.
 
keijukainen hirveästi tsemppiä! Koska uusi testi? En tajua tuota aikarajaa, mulla ei koskaa oo mitää testissä näkyny vaikka oon tiirannu niitä tuntien kuluttuakin. Eli jos oisin samassa tilanteesa, olisin myös toiveikas. :)

Rachel ehdottomasti lomalle ilman lääkehässäkkää! Menee rento lomafiilis sivu suun kun pitää kelloa vahdata ja menemiset katsoa sen mukaan.

).( miehen kaveri sai lapsen...mies oli niin onnellinen kaverinsa puolesta. Miksi en voi itse olla noin jalomielinen? Itketti vain kun mietin et saako mun mies koskaan kertoa vastaavia uutisia?
 
Viimeksi muokattu:
keijukainen Hui, kuinka jännitävän kutkuttava tilanne sinulla !! Jotkuthan kaivaa roskiksestakin noita testejä ja huomaa sit et siinä on kaks viivaa :O
Jos olisin tilassasi en vielä luopuis toivosta ! Milloin teet uuden testin ?? Täältä hirveästi tsemppiä sinulle !!!

aniraz Minulla menee oma aika, että osaan iloita tuttavien raskaus uutisista. Aluksi iskee ahdistus, levottomuus, kateus..kaikki mahdolliset ! Mutta kun aika kuluu, niin siihen sopeutuu..ja kun sille ei mahda mitään että itseltä puuttuu se oma pien :/
 
  • Tykkää
Reactions: *keijukainen*
Keijukainen, minusta tilanteesi vaikuttaa lupaavalle. Rutkasti tsemppiä ja alkiolle tarrapohjia! :D Oliko niin, että viimeksikin halusit tikutella jo varhaisista PP:stä asti? Mietin sekoitanko nyt johonkin toiseen..

Aniraz, kyllä nuo lapselliset ystävät on minullakin alkanut ottaa koville. Ja koko ajan jännää vauva-uttisia.. Ikävä kyllä, töissä niitä on hankala väistellä ja se vasta kuluttaakin pokerinaamoin onnitella muita ja olla mukana tilanteissa, joissa vauva tuodaan näytille töihin. Miksei niitä läheisiä työkavereita voi nähdä jossain muualla?
Vähän hölmöä kysyä, mutta miten toimitte FB:n vauvaviestien / kuvien kanssa? Läheisten kavereiden kohdalla tykkään pitkin hampain, ettei näyttäisi, että kuvat yms. harmittaa.. Vaikka totta vie harmittaa. Tietysti kuitenkin toivon näille läheisille ystävilleni pelkkää hyvää ja "oikeastikin" tykkään noista jutuista aina välillä, kun pystyn siihen, mutta usein sitä like-nappia painaa kaikella muulla fiiliksellä. Oliko vähän outo avautuminen? Ja anteeksi jos kuulostin sekavalle? Mut ihmeoletus sekin on, että "kaikki näistä vauvakuvista ja jutuista tykkää."

).( Tänään vasta tajusin, että lääkeyhdistelmääni voisi lisätä vielä DHEA-hormoonin? Kuinka moni teistä käyttää sitä? Jos siirto on vasta toukokuun lopulla, ehtii se kaksi kuukauttakin mennä.. Oletteko saaneet lääkkeen ihan lääkärin aloitteesta vai omasta ehdotuksesta? Ajattelin huomenna heti rimpauttaa tohtorille siitä.

Huiii, kun tuntuu, että aikaa on tosi paljon, ennen kuin päästään taas eteenpäin... Täytyisi yrittää ottaa lomaa tästä lapsettomuudesta, kuten joku oli tehnytkin :), mutta täällä sitä vaan luetaan viestejä. Toisaalta koen, että teidän tarinoiden luku auttaa itseä tässäkin tilanteessa.
 
Vähän aikaa taas on mennyt, että on saanut koottua itseään.
Täällä pistetty ensimmäisen puregon, Jee!

Voi Keijukainen, kun teille nyt onni potkaisisi! Onhan (mitä nyt oon lukenu) roskishaamu useille merkinnyt hyvää :)
Niin ja mulla näin kolmen vuoden aikana (n.12 testiä vuodessa) ei ole KOSKAAN tullut haamunhaamua edes seuraavana päivänä...

Aniraz: Täälläkin. Parhaimmat ystävistäni ovat saaneet nyt vuoden sisään esikoisensa. (Vaikka mä aloitin ennen niitä yrittämisen prkl!!) Toisen vauvaa en ole vieläkään uskaltanut mennä katsomaan :( Mut kaikista ikävintä on se, että musta tosiaan tuntuu että oon paha ihminen, kun en osaa 100% ilahtua toisten uutisista... Huoh.

Jaksamista teille ja meille!
 
Heippa!

Saisko liittyä uusi esikoisen yrittäjä mukaan? Siirryn tuolta inseminaatio-ketjusta. Itse olen 34-vee, miehellä ikää jonkun verran vähemmän. Meillä lapsettomuuden ainoa syy on mun ovulaatio-häiriöt, joiden syy ei ole tiedossa (ei PCO:ta tms). Muuta vikaa ei ole löytynyt, mutta eiköhän sitä jotain muutakin häikkää ole, kun on yritetty jo ovulaation induktiot ja 3x IUI tuloksettomina.

Mutta nyt alkamassa on eka IVF ja taidetaan Mennä Nepun kanssa ihan samaa tahtia, koska mulla myös takana eilen eka Puregon-pistos. Lyhyellä kaavalla mennään. Välillä sitä alkaa haaveilemaan, että mitäs jos tämä ihan eka IVF jo tuottais tulosta, mutta sitten sitä palauttelee itseään maan pinnalle. Yritän tavallaan jo valmistella itseäni siihen, että eka hoito ei todennäköisesti tulosta tuota. Pelkään jo valmiiksi, ettei päästäisi edes siirtoon tai mun solut on ihan kuraa.. Nyt stressiä aiheuttaa myös se, miten saan työaikataulut järjestymään tämän hoidon kanssa ja mitä selitän pomolle. Mistään lapsettomuusongelmasta en kyllä ala kertomaan ennen kuin on ihan pakko. Oletteko te muut kertoneet pomolle poissaolojen todellisen syyn? Ja tietty työpaikallakin pallomahoja riittää ja siihen on vaan sopeuduttava, huoh.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Tiuku_2013! Mä en ole kertonut pomolle oikeaa syytä punktiosaikkuun tai muihin poissaoloihin..keksin aina joitain muita syitä..

Rachel79 Mä en juuri tykkäile muiden vauva&raskausjutuista F-bookissa..kun en kerta oikeastikaan tykkää, ni miks sit tykkäisin sielläkään. Enkä usko, että ihmiset ennättää tarkkailemaan, että kuka niiden vauvan kuvaa on tykännyt ja kuka ei.

*keijukainen* Jänniä aikoja sulla:)

).( Tänään kp11 ja PASsia edeltävä ultra iltapäivällä. Tikuttelut aloitan huomenna. Lääkkeetön PAS siis tulossa ja siirrettävänä on meidän ainokainen pakkasalkio, joka ekasta IVF:stä jäi. Meillehän siis tuoresiirrettiin 2 alkiota ja yks meni pakkaseen. Muoks! Ultrassa kaikki ok PASsia ajatellen, joka siis ensi viikolla, riippuen ovisplussan ajankohdasta.
Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset :popcorn:
Nimimerkki.....................Tuleva hoito..................Ajankohta
Rachel79..*33...................2.ICSI.. .....................huhtikuu
Snipsu..........................1.IVF... ......... ...........kevät 2013
Mohair.........................2.IVF.... ........ ............huhtikuu 2013
Haikala..*25v..................1.ICSI/3.PAS ..............huhti-toukokuu 2013?
grosjean..*31v.............2.IVF........ .... .............syksy 2013?
Ameile..*35v................3.IVF...... .... ...............huhtikuu 2013
ambrosio..*31v...........2.IVF......... .... ............touko-kesäkuu 2013?
Helge..*31v................2.IVF....... .... ......................?
RBAM..........................3.IVF?.... ....... ....................?
ainox..*28v................2.IVF/ICSI?............................?
aniraz..*31v.............2.IVF/ICSI............toukokuu tai elokuu 2013?
piu_pau..*30v............2.ICSI......... ....................elokuu
Toive13..*35v.............1.IVF/1.PAS...................huhtikuu
Nannukka81.. *31v.........2.ICSI/1.PAS...........touko-kesäkuu
Neppu_..*26v...................1.IVF.... ...................huhtikuu
Valoa..*29v......................2.IVF/1.PAS.....................?
Tiuku_2013..*34v..................1.IVF.......................huhtikuu
toivounelma..*35v..................1.IVF.......................toukokuu
PIINAILIJAT :headwall:
Nimimerkki...................Hoito. ................Alkiot......Testipäivä
Minnie82..*31v............1.IVF......... ...........1................?
*keijukainen*..*29v.......1.ICSI/3.PAS.........2................11.4
PLUSSANNEET :heart:
Nimimerkki..................Hoito..... ........ ...............Plussauspäivä
Neela84......................1.ICSI.... ........ ................29.12.12
idealisti.......................välikie rron ylläri.................14.1.13
Vihervaara..*28v...........1.ICSI...... ....... ..............1.2.13
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki ja tervetuloa Tiuku! :)

Rachel, mulla oli viime vuonna hetkittäin tosi vaikeeta käydä facebookissa, kun niin usein etusivulle lävähti yllättäen kuva joko jostakin viimeisillään raskaana olevasta tuttavasta tai jostain söpöstä vauvasta. Face meni aina heti kiinni ja kiukutti ja suretti aivan käsittämättömän paljon. Tän vuoden puolella mulla on ollut jo helpompaa tämän asian kanssa, eikä ne kuvat ei oo enää saanut niin suuria tunnereaktioita aikaan mussa. Toivottavasti sullakin pian helpottaa. :heart: Niin ja testailusta: viime passissa otin sellaisen taktiikan, että testasin jo hyvin aikaisin ja monta kertaa. Silloin se tuntui toimivan, koska en saanut sellaista totaaliromahdusta virallisena testipäivänä, kuin kahtena aikaisempana virallisena testipäivänä sain.

).( Tunteiden vuoristoradan matkustaja täällä kirjoittelee. Eilinen meni itkiessä ilman mitään kummempaa syytä ja tänäänkin on ollut äärimmäisen herkkä olo. Töissä tuli taas hassu olo ja mittasin lämmön, joka oli 37,4. Ihmeellistä sydämentykytystä/epämiellyttävää tuntemusta ollut viime yöstä ja tänään on välillä huimannut. Verenpaineet ja syke kuitenkin ihan normaalit. Tuota lämpöilyähän (37,0-37,4) mulla on ollut jo noin viikon verran. Soitin lapsettomuuspolille ja juttelin aivan ihanan kätilön kanssa. Lämmönnousu ei kuulema voi johtua lääkityksistä, joten tulimme yhteustuumin siihen tulokseen, että joko olen raskaana tai sitten olen kipeä (vaikka ei ole mitään flunssaoireita eikä myöskään vatsa sekaisin). Sanoi, että jos torstain testi näyttää negaa ja lämpöily jatkuu niin sitten lääkäriin. Noh, himotestaaja kun olen, en malta odottaa torstaihin saakka. Tänään töistä tullessa kävin ostamassa lisää raskaustestejä ja tein uuden testin heti kotiin tultuani ja se näytti kuin näyttikin hentoa viivaa! Tuli kyllä varovaisen onnellinen olo, että jotain siellä tapahtuu. :heart: Nyt vaan toivotaan, että viiva siitä torstaihin mennessä vain vahvistuisi. Tuoresiirrossahan meillä syksyllä kävi niin, että hento plussa saatiin, mutta virallisena testipäivänä alkoi hillitön vuoto, kun pikkuinen ei ollut jaksanut kunnolla kiinnittyä. Tuon kokemuksen vuoksi melko rauhallisin ja toisaalta panikoivin (ja hiukan epäilevinkin) mielin mennään torstaihin.
 
keijukainen hienoa! Toivon että viivat vahvistuu. :)

Tiuku tervetuloa! Mä sanoin työpaikalla vain että pidän 3 päivää sairaslomaa enkä mitään muuta. Onhan noita vaikka mitä sairauksia, eikä multa mitään udeltu. Mä jännitin kans tota ihan sairaasti, ja sit olin vähä hölmistynyt kun lisäuteluita ei tullutkaan! Ja sain jopa palkan sairaslomapäiviltä. Syykoodi todistuksessa oli muistaakseni z-alkuinen.
 
  • Tykkää
Reactions: *keijukainen*
Tervehdys kaikille. Ajankohtaiseksi on noussut IVF-hoidot ja sen vuoksi olen lukenut paaaljon keskusteluja ja muuta tietoa. Voisi olla mukava liittyä porukkaan, joka on suht. samassa tilanteessa.

Tästä tulee pitkä stoori,vaikka yrittäisin sanoa vähillä sanoilla meidän historian.

Minä olen 35 ja mies pari vuotta vanhempi. Lasta on yritetty lähes 4 vuotta (kuukautta vajaa). Esikoinen siis haaveissa. Yhteistä polkua meillä on takana lähes 15 vuotta.
Kun ryhdyimme yrittämään 2009 tiesimme että mulla on PCOS ja sen tuomia haasteita raskautumiselle. Reilu vuosi oli yritetty kun ensimmäisen kerran raskaustestiin tuli haalea viiva, mutta se muuttui parissa päivässä negaksi. Sitten mulle tuli kysta joka repesi ja vuoti vatsaonteloon verta. Sen jälkitarkastuksessa oli sitten sain lähetteen lapsettomuuspolille. Ollaan siis julkisella hoidossa.
Käytin 6 kiertoa Clomifenia mutta raskaus ei alkanut. Sitten tuli niitä seuraava "luomu"kierto. Tulin raskaaksi. Varhaisultrassa ei näkynyt sykettä, odotettiin viikko. Sama tilanne. Tehtiin lääkkeelinen tyhjennys rv 8+0.
Sen jälkeen kun toivuin keskenmenosta ja tuli ensimmäinen kokonainen kierto, näytti siltä että raskaus alkoi luonnollisesti, mutta sekin päätyi siihen että viiva heikkeni viikon aikana. Verikoe myös vahvisti, että kyseessä oli kemiallinen.
Tämän jälkeen meillä tehtiin kolme hoitokiertoa joissa lääkistystä lisättiin. Mulla oli Clomifen+Gonal-F ja Pregnyl käytössä sekä Metforem. Kolmannesta kierrosta raskauduin viime toukokuussa. Raskaus eteni, pelot olivat kovat keskenmenon vuoksi. Käytiin niskapoimu-ultrassa, kaikki oli hienosti. Lääkärineuvola rv 15+2 romutti maailman. Ultra vahvisti, että lapsemme oli kuollut. Lääkkeellinen tyhjennys suoritettiin 15+4. Onnekseni tyhjennys oli tällä kertaa helppo,lähes kivuton. Mutta minulle kävi niin että sen jälkeen maito nousi rintoihin ja maitoa tuli paljon. Sain siihen lääkityksen joka vei maidontuotannon lähes nolliin. Tosin vieläkin maitoa tulee vaikka keskenmeno oli elokuussa. Mutta lääkärin mielestä se ei estä raskautumista, hormonit ovat kunnossa. Lievä kohtutulehduskin iski, mutta se hoitui antibiooteilla.
Juuri tuon raskauteen johtaneen kierron alussa, minulla todettiin endometrioosi.
Joulukuussa 2012 meille tehtiin jälleen hoito tuolla vanhalla kaavalla. Siitä ei raskaus alkanut. Näin ollen päädyttiin siihen että minulle tehdään endometrioosileikkaus. Leikkaus tehtiin helmikuussa.
Nyt maaliskuussa meille tehtiin ensimmäinen inseminaatio, nuo edelliset hoidot olivat kotiyhdynnöillä. Tämä hoitokierto tehtiin oikeastaan sen vuoksi että nähdään samalla onko miehen tilanne muuttunut ja nähdään pesun kestävyys. Ajatukset siis olivat jo että tulossa on IVF.

Meillä on siis periaatteessa kolme syytä lapsettomuuteen: PCOS ja sen tuoma ovuloimattomuus, endometrioosi ja miehen heikko sperma (normaalimuotoisia 1% ja A-liikkuvuutta 4%, B-liikkuvuutta 23%) Tosin tiheys on hyvä. Lääkäri on sanonut että määrä korvaa laadun. Se myös selittää meidän "onnistumisia" aiemmin.

Lääketieteellisesti polin kirjoissa olen sekundäärisesti lapseton, koska olen ollut raskaana. Itse koen olevani primäärisesti lapseton, koska yhtään lasta ei ole sylissä, vain pilvenreunalla.

Inssi ei tuottanut plussaa. Joten nyt edessä on IVF. Se on meillä toukokuussa. Lääkitykset alkanee toukokuun aivan alkupuolella, jos kiertoni pysyy kurissa tässä välissä. IVF-neitsyt siis :D
 
Tervetuloa Tiuku! Kiva (Tai siis ei sillai kiva, että kukaan tähän joutuu) että on joku samoilla päivillä menossa. =) Onko sulla muuten minkälainen coktail menossa?
Täälläkin kauheet paineet _kaikesta_ (tehoaako lääkkeet, munasolun laatu ja pelkään jos tuleekin joku kamala infektio, jonka takia vaikka kohtu jouduttais poistaa tai jotain muuta yhtä kamalaa...) Onneks en kokoajan mieti tätä, mutta välillä kyllä nousee kaikenmaailman pelot.
Mäkin sanoin töissä vaan epämääräisesti, että mulle on tulossa sellain gynekäynti, josta tulee ainaki 3 päivää saikkuu.

Keijukaiselle toivon kovasti viivan vahvistumista!!!

Toivounelma: Toivottavasti joudutkin vaan yhteen ivf:ään :)
 
  • Tykkää
Reactions: *keijukainen*
toivounelma Tervetuloa mukaan! Laitoin sut tuolle viimeksi tehdylle listalle. Listaahan saa muuten päivittää kuka vaan. Onpa teilläkin ollut raskas taival:|.. Toivotaan, että saisitte seuraavan syliin asti.

*keijukainen* Toivotaan, että viivat vahvistuu! Mä en ole ikinä kans saanut mitään haamua, en edes tuollaista roskishaamua.
 
  • Tykkää
Reactions: *keijukainen*
Kiitos tervetulotoivotuksista Toive13, Aniraz, Keijukainen ja Neppu!

Neppu kyselit minkälaisella lääkecocktaililla täällä ollaan menossa. No, Puregonin lisäksi arsenaaliin kuuluvat Orgalutran, Pregnyl sekä tietty Lugesteron. Ajattelin kysellä lääkäriltä voisiko mulle kokeilla jo alusta saakka Embryoglueta ja/tai Gonapeptyliä? Tiedän, että noita otetaan käyttöön yleensä myöhempien hoitojen yhteydessä, mutta en ymmärrä miksei voisi kokeilla lisäapuja jo alusta alkaen? Onko sulla Neppu samantyyppinen lääkecocktail käytössä? Mulla eka folliultra perjantaina, entäs sulla?

Toivounelma, tosi rankalta kuulostaa toi teidän tähänastinen taival.. Toivotaan, että IVF toisi nyt tuloksen. Luulisi, että teillä olisi aika hyvätkin mahkut, kun kerran olet kuitenkin jo todistettavasti tullut raskaaksi useampaankin kertaan, vaikka lasta et ole syliin saakka saanutkaan...

Toive ja Aniraz: vähän arvelin, ettei muutkaan pomolle ihan helposti kerro poissaolojen ja saikun todellista syytä. Täytyypä itsekin säveltää jotain:)
 
Tiuku ja toivounelma tervetuloa mahtavaan poppooseen! Ja onnea matkaan molemmille ensimmäiselle IVF:än. Toivotaan paaaaljon laadukkaita follikkeleita, ja rakkautta muniksien ja simppojen välille =)

Keijukainen Ihanaa, hento viiva :heart: Paaaljon jarrusukkia pikkuiselle, että saadaan plussa tänne ja teille. Yritä ottaa rennosti nämä pari päivää =) :hug:

Rachel Vai semmoisia sinne. Mutta ehdottomasti peukutan sellaiselle lomalle jossa saa rauhassa keskittyä itseensä ja matkaseuralaisiin, eikä tartte hermoilla lääkkeiden sun muiden kanssa. Ihanaa lomaa ja ehkä pääsemme uudelleen piinailemaan samaan aikaan akut latautuneina ja uusin mielin ;)

Toive13 Onnea oviksen tikutukseen (saat antaa mulle suosituksia ovis-testeistä =) ) ja ennen kaikkea rautaisia hermoja itse siirtopäivään.

FB on välillä kirottu maailma kaikkine kuvineen sun muineen. =) Kuulun itse siihen poppooseen, jolla menee hetki jos toinenkin, että pystyy iloitsemaan lähimmäisen/kaverin pyöristyvästä mahasta. Mutta kyllä olen vilpittömästi tähän asti jossakin vaiheessa pystynyt onnittelemaan tulevaa äitiä/isää jne. Enkä mie ainakaan usko, että mun FB-kaverit/-tutut ”kyttää”, että tykkäänhän heidän lapsensa kuvista. Olen tykännyt jos olen todella pitänyt kuvasta. Jos joku nyt sattuu siitä loukkaantumaan, että en heidän mussukan kuvasta tykkää – niin ei oo multa poies, mutta ei tän mussukan vanhemmat tuu mun kottiin siitä asiasta kiukuttelemaan. :D

Mulla on sitten ilmeisen ihanat esimiehet ja kiva työpaikka, että mun ei oo koskaan tarttenut miettiä, että mitenköhän saan kaikki järjestettyä hoitojakson aikana. Olen tehnyt niin, että kun olen saanut tietää UÄ-ajat niin olen saman tien kertonut heille, että minulla olisi tehtävä kyseisinä päivinä tehtävä pikainen visiitti labrassa, että olen tunnin pois. Ja punktio-saikut olen tehnyt niin, että olen ennakkoon antanut saikku-varoituksen esimiehill, koska olen menossa pieneen toimenpiteeseen ja tarvin sen jälkeen lepoa todennäköisesti pari päivää. Kaikista tähän liittyvistä saikuista olen saanut myös palkan (en muista mikä koodi on ollut lapussa, se on mielestäni vaihdellut). Mutta kumpikaan esimiehistäni ei tiedä todellista syytä miksi olen poissa. Toki olen miettinyt, että jos lähi-esimies jonain päivänä kysyy poissaoloistani, niin todennäköisesti vastaan suoraan ja kerron tilanteesta yleisesti (uskon, että ymmärrystä tulee, vaikka kyseessä onkin mies).


Joko Helge on palannut lomalta? Loma kuulumisia kärkyn =)

( . )
Kiitos kaikille PAS-vastauksista, nyt paaaljon viisaampi kuin ennen. Jänskättää vain koko ajatuskin, että löydänkö oviksen ja selviääkö kaksi huurunenäämme sulatuksesta jne. Mutta tuskinpa olen ainut joka näitä asioita on jänskättänyt :D Ja joku kyseli, että olenko ovista ennemmin testaillut – noh, parisen vuotta sitten kun ollaan aloitettu ja on testattu, että ovuloinko ollenkaan. Eli siis pari kertaa sattumalta olen ovikseksen pongannut. Eli ei mittään hajua milloin sellaista voisi alkaa pongaileen noin suunnilleen. =)

Tämän taivaan sekaisin olevien tähtien alle ei kuulu juurikaan mittään. Ei sitten mittään. Menkat on myöhässä normikierosta ja se meinaa stressata, vaikka ei tietenkään missään nimessä saisi. Pää alkaa olemaan suht kuosissa ja mieli pirteämpi. Meillä on nyt keskitytty kuluttamaan lenkkaria ulkona auringonpaisteessa ja kattelemaan mitä suuhumme pistämme :wink:


Nauttikaa alkaneesta keväästä, vaikka paljon jännittäviä/pelottavia/epätietoisuutta mahtuu meidän jokaisen kevääseen. Moikka! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Tiuku: Täällä täysin sama koctail ja ultrakin perjantaina. Aika hauskaa. Mäkin olen ajatellut kysyä mielipidettä siitä Embryogluesta. Halauaisin kaikki keinot heti käyttöön.

Mikä tämän gonapeptylin tarkoitus on?!

Toivounelma: Moikka :wave: Lääkäri on sanonut mulle, että niillä jotka ovat joskus ollut edes päivän raskaana, on parempi mahdollisuus raskautua myöhemminkin =) Tsemppiä!

Mukavaa päivänjatkoa!
 
Tiuku ja toivounelma, tervetuloa mukaan! :) Rankkoja tarinoita teilläkin. Kyllä meitä vaan tuntuu riittävän. JOskus mietin voivatko jotkut, jotka eivät käy tätä läpi, ikinä ymmärtää / uskoa näiden vuosien raskautta.. Hirveästi tsemppiä alkaviin hoitoihin ja vauvapölyä tiellenne, niinkuin myös kaikille muille.

Tiuku, meillä on alkamassa 2. ICSI ja siihen otetaankin mukaan Embroy glue. Onkohan jollakin kokemusta? Ilmeisesti ei, koska huutelin tätä myös aiemmin. :) Tämä siis ilmeisesti siksi, että ekassa ISCISSä tehtiin "jo" neljä siirtoa, joista siis yksi tuoresiirto ja kolme passia. Nyt on siis aika ottaa liima mukaan ja lisäksi alkionkuoren avaus. Onko tästä kokemuksia? Nämähän kaikki lisää hintaa ja ilmeisesti ekana haluavat kokeilla ilman. Mekin kyllä kinuttiin kuoren avausta lääkäriltä jo aiemmin, mutta ei saatu. :/

Keijukainen, taio sinä se kaivattu plussa tänne meidänkin palstalle!! Voi miten ihanaa olisi, että plussaisit ihan lopullisesti. Hyvältä näyttää kyllä. :)

Neppu, Gonapeptyl stimuloi kohtua olemaan "vastaanottavaisempi" näin maallikon sanoin, jotta alkio kiinnittyisi paremmin. Minulla se oli käytössä viimeisessä siirrossa. Kyselehän sitä lääkäriltä!

Nannukka, mukava kuulla sinusta ja kiva, että mieli on vähän parempi. :) Ovatko ne kaksi alkiota samassa oljessa? Meillä kaikki kolme Passia tehtiin siten, että joka satsiin sulatettiin kahden alkion oljet ja aina vain yksi selvisi. Tämä oli kai jo jotenkin tiedossa, että toinen menehtyy sulatuksessa, joten en niitä mitenkään surrut. lääkäri sanoi, että tämä oli ikään kuin suunitelmakin varmistaa, että se toinen selviää. Nyt seuraavaan ISCIin haluan pakastuksen, josta saadaan näppärästi kaksi alkiota sulatettua, jos passeihin mennään. Oliko teillä suunnitelmissa yhden vai kahden siirto? Entä onko pakkasessa paljon huurutassuja odottamassa? Älä huoli sulatusta, kyllä se hyvin menee. :)
Meidän klinikka suosittelee muuten ovisbongailuun clear blueta, jonka kanssa ei tarvi arvailla, mitä tikku näyttää. Tämä vinkiksi, jos aiemmista testailuista on aikaa. Olisipas mukava päästä piinailemaan kanssasi yhtäaikaa! :)

Lääkäreistä ja saikuista: itse olen kans sanonut, että täytyy hoitaa yksi henkilökohtainen toimenpide pois alta, eikä esimies ole kummemmin kysellyt. Tosin nyt kun on toinen punktio tulossa mietin mitä tällä kertaa sanon... Sanonko, että no nyt uudestaan pitää tehdä tämä toimenpide....?? Tämä juttu "uusi", joo, ei oo mitään vakavaa jne. Vinkkejä?

).( Kerroin lääkärillemme päätöksestämme siirtää hoitoa ja hän piti sitä hyvänä ideana. Aiemmin muutenkin tuntui ehdottelevan, että hoitaisin hermoni kuntoon ennen muita hoitoja, kun itkeskelin taas klinikalle... Siis sillain kivasti ehdotteli. Nyt sitten aionkin käydä juttelemassa siellä psykologin kanssa, vaikka tuntuisi "ettei asioita olekaan". On ollut aina tähän mennessä ja joka kerta olen ollut silmät kyynelissä. Niitä aina välillä riittää, vaikka nyt tuntuukin ihan energiseltä olo ja hyvältä tuo hoidon siirto.

Täältä palstoilta luin DHEA-hormoonista ja menin ehdottelemaan sitä mukaan myös itselleni, mutta lääkäri sanoi, että sillä saattais mun tapauksessa pilata munasarjojen toimintaa ja on kuulemma tarkoitettu ihan tosissaan niille, joilla munasarjojen toiminnassa on häikkää. Vähän kyllä jopa hävettää välillä nämä ehdotukset, joita heitän. ;) Tuleepahan kuitenkin tsekattua, eikä tarvi miettiä, onko kaikki keinot käytetty.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: *keijukainen*

Yhteistyössä