Ivf hoitoja lapsettomille

Heippa kaikille ja terveisiä kuuman auringon alta! Nyt on lomat lusittu ja kylläpä teki hyvää! voi pojat, tänään ei harmittanut yhtään nähdä pieniä vauvoja (tällästä tunnetta ei oo ollut yli vuoteen!) loma teki siis tehtävänsä ja taukoilu palstalta ehkä auttanut myös vaikka tuntuukin pahalta olla täältä poissa koska teistä on tullut mulle tosi tärkeitä. Kesti aika kauan että sain kaikki luettua ja täällähän on tapahtunut! Terbetuloa kaikille uusille, Neppu, Tiuku, Hailaiva ja Toivounelma.

ja voi vitsit keijukainen kumpa se viiva nyt vahvistuisi! Ompa jännää!!!!! Ja kiitos aivan mielettömästi kun kysyit niistä hoitojonoista, nyt en suotta mieti että alkaako hoidot jo ens kuussa. Olet kyllä ihana kun jaksoit noin nähdä vaivaa, kiitos :heart:

Suuren suuret pahoittelut kaikille negan saaneille :hug:

Nannukka En voi sanoin kuvailla kuinka pahoillani olen tapahtuneesta, mutta onneksi sinulla jo mieli parempi. Ja auringolla on jännä vaikutus :) Kesää kohti, kyllä se mieli tästä väkisinkin kohenee :)

Ihan hirveesti tsemppiä kaikille, nyt tullut niin paljon tekstiä lomani aikana että pahoittelen etten vastaa kaikille, jokaiselle voimia omiin vaiheisiin :wave:
 
Listan päivitystä vielä:

Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset
Nimimerkki.....................Tuleva hoito..................Ajankohta
Rachel79..*33...................2.ICSI.. .....................huhtikuu
Snipsu..........................1.IVF... ......... ...........kevät 2013
Mohair.........................2.IVF.... ........ ............huhtikuu 2013
Haikala..*25v..................1.ICSI/3.PAS ..............huhti-toukokuu 2013?
grosjean..*31v.............2.IVF........ .... .............syksy 2013?
Ameile..*35v................3.IVF...... .... ...............huhtikuu 2013
ambrosio..*31v...........2.IVF......... .... ............touko-kesäkuu 2013?
Helge..*31v................2.IVF....... .... ................elokuu 2013 ?
RBAM..........................3.IVF?.... ....... ....................?
ainox..*28v................2.IVF/ICSI?............................?
aniraz..*31v.............2.IVF/ICSI............toukokuu tai elokuu 2013?
piu_pau..*30v............2.ICSI......... ....................elokuu
Toive13..*35v.............1.IVF/1.PAS...................huhtikuu
Nannukka81.. *31v.........2.ICSI/1.PAS...........touko-kesäkuu
Neppu_..*26v...................1.IVF.... ...................huhtikuu
Valoa..*29v......................2.IVF/1.PAS.....................?
Tiuku_2013..*34v..................1.IVF. ......................huhtikuu
toivounelma..*35v..................1.IVF .......................toukokuu

PIINAILIJAT :headwall:
Nimimerkki...................Hoito. ................Alkiot......Testipäivä
Minnie82..*31v............1.IVF......... ...........1................?
*keijukainen*..*29v.......1.ICSI/3.PAS.........2................11.4

PLUSSANNEET :flower:
Nimimerkki..................Hoito..... ........ ...............Plussauspäivä
Neela84......................1.ICSI.... ........ ................29.12.12
idealisti.......................välikie rron ylläri.................14.1.13
Vihervaara..*28v...........1.ICSI...... ....... ..............1.2.13
 
Helge: Ihanaa, että lomasi on sujunut hyvin!

Rachel: Kiitos vastauksestasi!! Voisin kysellä lääkäriltä sitä, koska mulla onkin suurin ongelma limakalvo ja sitäkautta kiinnittyminen. Toivottavasti lääkäri ei ota itteensä, kun _taas_ kyselen uusia apua. Viimeksi kyllä otti hyvin, kun pyysin kokeiluun estrogeenilaastarit. Niistä vaan ei apua ollut :( Ja kyllähän se lääkäri sanoo, niinkuin sullekkin, jos ei ole mulle sopiva...
Ainiin, liittyykö lugesteronit (siis alapäähän laitettavat) tähän samaan, että tekevät kohdusta ns. vastaanottavaisemman? Kun joku keltarauhashormonihan se on..
Mullekin ehdoteltu vähän epäsuoraan tuota psykologilla käyntiä, kun aina tulee purskahdettua itkuun, jos oli huonoja uutisia (=limakalvo olematon)

Miten muut, pystyttekö hillitsemään tunteitanne/itkuanne lääkärikäynneillä!? Musta tuntuu, etten koskaan onnistu siinä. Mitenhän se punktiokaan menee, kun sitä niin jännitän. Kuinka teillä lääkärit on suhtautunu tunteikkaisiin hetkiin? Ohjattu psykologille?
 
Helge: kiva kuulla kuulumisiasi!:)

keijukainen: Tsemppiä!:)

Mites Minnie? Mitäs sinne kuuluu?

Uusille tervetuloa!:) Ja jaksamista teille, kovia kohtaloita näyttää riittävän.


ON: Täällä sumuttelut ovat ottaneet vallan.. On kyllä niin väsynyt olo, etten muistanutkaan millaista tämä "sumussa" oleminen on. Tänään kp 27 ja vasta tänään tuhruvuoto alkanut, mistä oon onnellinen. Menkkakivutkin lisääntyneet tasaisesti, ja nyt alkaa olemaan taso infernaalinen. Otatteko yleensä jotain särkylääkettä menkkakipuihin vai sinnittelettekö te pahimpien kipupäivien yli? Oon joskus yrittänyt, mutta taju meinasi lähteä ja oksennuskin on lentänyt kivusta. Tyhjennysvuodon pitäisi alkaa parin päivän sisällä.

Noista (menkka)kivuista sen verran vielä, että mulla on sellaisia voimakkaita pistoskipuja vasemman ja välillä oikeankin munasarjan kohdalla ja suoliston puolella. Pahimmat kivut alkaneet tänään. Jos ei pistoskipua niin sitten vas. munasarjan kohdalla sellainen ihmeellinen kirvely/poltto, joka aaltoilee alavatsaan. En osaa selittää, mutta kipu on ajoittain repivää. Samanlaista kipua oli viimeksi kun vuoto tuli Lugeista huolimatta sen ekan ivf:n tuoresiirron jälkeen. Silloin tosin mulla oli lämmöt 37-37,5.. (Raskaustesti oli nega - silloinkin.)

Suunnittelukäynnillä (maaliskuussa) ultrattiin vasemmasta munasarjasta hemorraginen kysta, jonka pitäisi itsestään kuivaa, mutta mitäs jos se onkin vielä siellä? Samalla on ihan kauhea palelu = makaan kahden täkin alla ja horkkaan. Ei ole kuumetta, lämpö 36,3, mutta olo tosi kuumeinen. On huono olla ja vatsassa velloo, huoh. Raskaustesti niin nega kuin vai voi olla. Missä mun kuumat aallot on?! Ei Synarelasta mitään syväjäätymistä pitänyt tulla.. Olo on niin kipeä, väsynyt ja voimaton että kaikki kotiaskareetkin tuntuvat ylivoimaisilta. Kisaväsymys taisi iskeä jo nyt...

Naamakirjassa en ole. Parin tosi ikävään ajankohtaan osuneen raskausuutisen jälkeen hajosin niin pahasti ja itkin päiviä epäoikeudenmukaisuutta. Mä en vain kestä niitä vauvakuvia, enkä raskausstatuksia. Mulla on parempi olla kun ei joka avauksella naaman eteen lävähdä vauvauutisia. Siellä jos missään ei ajatella muuta kuin itteään. Jos ja toivottavasti kun tässä jossain vaiheessa siunaantuu oma lapsi, en ikinä tule laittamaan mitään statusta aiheesta. Muutenkaan en ymmärrä miksi lapsien kuvia laitetaan tuonne nettiin. On jotenkin vähän turvatonta touhua ja tiedä minne kaikkialle ne kuvat leviävätkään..

Ja se on jännä juttu, kun tietää joidenkin ihmisten "oikeasta" elämästä, että ei se nyt ihan oo niin luxusta kuin naamakirjassa kirjoitetaan, miten sitä omaa elämää yritetään pönkittää naamakirjassa. Vähän sama juttu joulukorttien kanssa. Että kyllä niitä sitten lähetetään kun saadaan se oma tenava tonttuasuun pulkkaan istumaan.. Mutta aiemmin ei irtoa joulukorttia... Huh huh, on niin sitten tekopyhää! :mad:


Tsemppiä kaikille ja jaksamista!:)
 
Neppu, mulla Lugesteron on ollut käytössä hoitokierroissa tukemassa lutelaalivaihetta. Ekan keskenmenon jälkeen lääkäri sanoi että otetaan käyttöön. Tokassa raskaudessa käytin sitä viikolle 10 asti. Lugesteron tuolla tavalla käytettynä tukee omaa keltarauhasen toimintaa. rv 10 jälkeen istukka muodostaa varmasti riittävästi keltarauhashormonia, eikä keskenmenoa pitäsi sen vuoksi tulla että ko. hormonia olisi liian vähän.

Lääkärissä itkeminen. Mä enimmäkseen olen purrut hampaitani siellä - itkenyt vasta autossa. Mutta keskenmenojen kohdalla toki on itku tullut ja niistä jälkeenpäin puhuttaessa. Ja yllätin itseni viimeksi inssissä, kun olin jo lähdössä ja lääkäri toivotti plussaonnea...pato aukesi. Ehkä jotain jännitystä? En oikein edes tiedä miksi itkin.
 
Minä päätin pitää nyt todellisen tauon myös tältä palstalta lapsettomuudesta aina siihen asti, että toukokuussa alkaa taas tapahtumaan. Tämä tuli ihan psykologin suusta suosituksena, ja vaikka tavallaan olen malttamaton kuulemaan teistä kaikista, tuntuu tämän aiheen jättäminen hetkeksi hyvältä ajatukselta

Kaikille huimasti tsemppiä! Mietin teitä varmasti usein ja pitelen peukkuja taustalla. :) N:wave:
 
Neppu oon saanut jotenkuten itseni pidettyä kasassa lääkärikäynneillä, mutta psykologi käynnit ovatkin sitten asia erikseen, siellä oon porannut (2 kertaa nyt käynyt) aina tunnin putkeen. ja kyllä on aina helpottanut joten suosittelen. :)

Mohair oot kyllä niin oikeessa tuosta tekopyhyydestä, *ituttaa kans suunnattomasti saada joulukortteja joissa muitten lapset on tonttulakit päässä, viime vuonna heitin sellaset joulukortit suoraan roskiin :stick: ja heitän jatkossakin ellei mieli kohennu tarpeeksi ensi jouluun mennessä.
minä napsin kyllä buranaa menkkakipuihin (pahimpiin sellaisiin) mulla välillä niin järkyttävät kivut ettei pysty oleen mitenkään päin ja joutuu välillä ihan itkua vääntään :(

Rachel uskon että sullakin taukoilu palstalta voi auttaa. Mukavaa kevättä sinulle :)

keijukainen mietin sua koko ajan! mikä tilanne? voi kumpa tulisit kertomaan hyviä uutisia :heart:
 
Rachel: Ihanaa kevättä sinulle! Toivottavasti saat ajatukset kaikkiin ihaniin asioihin ja voimia jatkaa toukokuussa! :hug:

Mohair: Mä oon aika helposti ottanut buranan menkkakipuihin jo hyvissä ajoin. Jos en ota niin ne yltyy ja sitten en saa oltua missään asennossa...
Joo, tonttupukuiset pikkulapset. Jipii. Roskiin lentää.
Toivottavasti me kaikki saadaan pian lähettää satoja tonttuhattu-joulukortteja <3
Voisiko tuo väsymys, kylmyys yms. johtua että olisit saanut flunssan? No, ehkä se onkin ikävät sivuvaikutukset ):

Toivounelma: Kiitos vastauksesta =)

Hui. Perjantaina ultra. Toivottavasti siellä kaikki olisi niinkuin pitää. (Ei mitään hajua, mitä siellä edes pitäisi näkyä. Kai monenmonta follia kasvamassa ja hyvä limis <3 ?)
Mä en niin kestä, jos lääkäri taas "haukkuu" mun limakalvon.
Sen näkee _aina_ lääkärin naamasta, kun se on kertomassa mulle "valitettavasti tämä limakalvo ei ole taaskaan kasvanut" ja sitten taas niellään (tai yritän) kyyneleitä... Mutta jospa tällä kertaa lääkäri ei katsoisi mua sillä säälivällä katseella ja alottaisi tuota lausetta. Huoh.
Tulipa keskiyön avautuminen.
 
Neppu ollaan kyllä niin samiksia hoitojen suhteen, samat lääkkeet ja kaikki=) Mäkin alan jo pikkuhiljaa jännäilemään huomista ultraa. Ymmärrän, että sua pelottaa huonot uutiset limakalvon suhteen. Mulla ei ongelmia limiksen kanssa, mutta muuten vaan pelkään jotain huonoja uutisia, kuten follit ei kasvaneet odotetusti jne.. Pessimistinen luonne, u know=)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos teille kaikille tsemppauksesta! :heart:

Helge ihana kuulla, että loma teki sulle hyvää! Nyt on sit hyvä odottaa ensikäynnille pääsyä, kun on akut latautuneena. Tottakai kysyin jonoasiasta, kun kerran sopivasti silloin lapsettomuuspolilla asioin. :) Kiitos itsellesi, kun niin myötäelät mun kanssani tätä tilannetta! :heart: Ja hyviä uutisia nyt onkin. :)

Rachel taukoilu voi tehdä todella hyvää. Aurinkoista kevättä ja paljon paljon voimia! :heart:

Nepulle ja Tiukulle tsemppiä follien kasvatteluun! :)

).( Todella vahva plussa testattu tänään! Mieletön tunne! :heart: :heart: :heart: Soitin jo heti aamusta lapsettomuuspolille ja varattiin aika ensimmäiseen ultraan 7.5. Pyysin myös lähetettä hcg-veritestiin, mutta en saanut. Kuulema siihen ei kirjoiteta lähetettä muulloin kuin silloin, kun epäillään jonkin olevan pielessä. Noh, pitää yrittää työterveyden kautta päästä, koska kyllä se mun mieltäni rauhoittaisi, kun saisin tietää hcg-pitoisuuden verestä. Oon kyllä onnesta ihan sekaisin!! Nyt vaan toivotaan, että kyytiläinen/set pysyy kyydissä! :heart:

Hirmuisesti jaksamista ja voimia teille kaikille!
 
Ja sitten optimistisesti listan päivitystä. :)

Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset
Nimimerkki.....................Tuleva hoito..................Ajankohta
Rachel79..*33...................2.ICSI.. .....................huhtikuu
Snipsu..........................1.IVF... ......... ...........kevät 2013
Mohair.........................2.IVF.... ........ ............huhtikuu 2013
Haikala..*25v..................1.ICSI/3.PAS ..............huhti-toukokuu 2013?
grosjean..*31v.............2.IVF........ .... .............syksy 2013?
Ameile..*35v................3.IVF...... .... ...............huhtikuu 2013
ambrosio..*31v...........2.IVF......... .... ............touko-kesäkuu 2013?
Helge..*31v................2.IVF....... .... ................elokuu 2013 ?
RBAM..........................3.IVF?.... ....... ....................?
ainox..*28v................2.IVF/ICSI?............................?
aniraz..*31v.............2.IVF/ICSI............toukokuu tai elokuu 2013?
piu_pau..*30v............2.ICSI......... ....................elokuu
Toive13..*35v.............1.IVF/1.PAS...................huhtikuu
Nannukka81.. *31v.........2.ICSI/1.PAS...........touko-kesäkuu
Neppu_..*26v...................1.IVF.... ...................huhtikuu
Valoa..*29v......................2.IVF/1.PAS.....................?
Tiuku_2013..*34v..................1.IVF. ......................huhtikuu
toivounelma..*35v..................1.IVF .......................toukokuu

PIINAILIJAT
Nimimerkki...................Hoito. ................Alkiot......Testipäivä
Minnie82..*31v............1.IVF......... ...........1................?

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito.........................Plussauspäivä
Neela84......................1.ICSI.... ........ ................29.12.12
idealisti.......................välikie rron ylläri.................14.1.13
Vihervaara..*28v...........1.ICSI...... ....... ..............1.2.13
*keijukainen*..*29v.......1.ICSI/3.PAS...........................11.4
 
Mites se wiskarin biisi meni.. Jotenkin "tällä tutulla käytävällä". Täällä taas, liian monta kertaa takana. Kyllä jännittää. Kohta saan kuulla tuomion.

Toivottavastu tiuku siellä on kaik hyvin!
 
Rachel Ihanaa taukoa sinulle ja riemukkaita hetkiä lomalla. Uskon, että tauko tekee sinulle hyvää ja tulet takaisin uusin kujein toukokuussa.

Helge Ihana kuulla sinusta ja kiva kuulla, että lomasi meni mukavasti.

Tiuku ja Neppu Tulkaa molemmat kertomaan UÄ-terveiset, toivottavasti siellä näkkyy hyvät saaliit.

Neppu Mie pystyin hillitsemään tunteeni aina keskenmenoon asti lääkärikäynneillä (itkeskelin sitten kotona ja lenkillä). Sen jälkeen olikin pari seuraavat lekuri kerrat aika itkuisia molemmin puolin. Ja luulen, että jos/kun seuraava hoitokerta tulee ja näen läheiseksi tulleen kätilön, niin itku silmässä olemme molemmat.

Mohair Mie olen pahimpiin menkkakipuihin ottanut Panadolia ilman mittään ”syyllisyydentuntoja”. Tuskin meistä kukkaan syö särkylääkkeitä kuitenkaan paketti tolkulla haitaksi asti, joten en ole katsonut että parista tabusta muutamana päivänä olisi mittään haittaa (tämä on mun näkemys). Minulla oli/on kanssa nyt tässä viimeisemmällä jaksolla ollu juurikin tuolla vasemman puolella alavatsan/munasarjan kohdalla repiviä kipuja/polttelua (niitä on todellakin vaikea kuvata millaisia). Tuo vasen puoli on nyt ultrattu punkiton jälkeen kolme kertaa, eikä siellä näy mittään. Joten mistä lie mun kohdalla siten johtuukaan. Ikäviä ne vain on. Ja eräs toinenkin asia täsmää siun kanssa – se Synarella ja kylmän horkka =) Mie kuljin monta viikkoa sumujen alettua kotona sisällä kerrospukeutuneena.

Keijukainen Miten menee? Montako uusinta testiä olet tehnyt? Ja pääsetkö sie veritestiin?

Uuuh, joku kyseli niistä meidän alkioista. Niitähän ne huimat kaksi kappaletta pakasteessa - ja ei mitään tietoa ovatko samassa oljessa vai erissä. Ja myönnän, että emme ole vielä lääkärin kanssa keskustelleet ollenkaan siitä, että siirretäänkö molemmat jos selviävät ihmeen kaupalla sulatuksesta. Meidän toive olisi, että molemmat siirrettäisiin, koska kahden alkion siirrolla saatiin meille se eka plussa. Tällä hetkellä mie en vaan usko, että me koskaan päästään tuonne PASiin asti. Ovis menee joko ohi tai molemmat alkiot kuolee sulatuksessa. Noh, kunhan ne menkat nyt joskus edes alkaisi…
 
Viimeksi muokattu:
No niin, nyt on eka ultra takana. Folleja kasvoi vain surkeat viisi kappaletta. Lääkärin mukaan mulla on niin pienet munasarjat, ettei suuria määriä pystyisi tulemaankaan. Hänen mielestään munasarjojeni vaste lääkkeisiin oli ihan ok ja hoitoa kannattaa jatkaa. Limis oli kohtuu hyvä, jotain 7 mm. Puregonin annosta nostetaan ja alkuviikosta taas ultrataan. Kävinkin shoppailemassa kunnon satsin hormoneja niin on taas mitä pistellä.. Follikkelimäärä tuntuu vain kovin pieneltä, ei varmaan jää mitään pakkaseen jos nyt edes siiirtoon saakka päästään. Mites Neppu sulla lääkärireissu meni?
 
Tiuku: Onneksi toisaalta ei tarvita kuin se yksi kunnollinen! Mutta harmittaa kyllä puolestasi :( Joko aloitit jarruhoidon? Mä aloitan tänään orgalutran pistelyn. Sanoiko lääkäri sulle mahdollista punktioaikaa? Meillä näillä näkymin ensi keskiviikkona, mutta maanantaina uusiks ultraan ja sit tietää tarkemmin. (Oletko huomannut, että olen laittanut yv:tä)

Mulla meni hämmästykseksi ihan ohi montako follia siellä oli kasvamassa. Mutta sanoi, että munasarjat hieman turvoksissa. Ihan kuin lääkäri olisi puhunut kymmenestä ja sitten toisesta kymmenestä. Mutta aloin epäillä, että ehkä ne olikin 10mm kokoisia, eikä määriä... Kuitenkin niitä taisi olla riittävästi. Sanoi myös, että tällä hetkellä ei hyperstimulaatiovaaraa, mutta mahdollinen (kiitos pco:n).
Mutta mikä parasta limis vähän yli 5mm. Siis ohut, mutta paras tähän mennessä!! Ja onhan sillä vielä aikaa pistää.

Nannukka: Toivottavasti sitten kun sen aika on, alkiot selviäisivät sulatuksesta ja saisitte kummatkin kyytiin!

En löytänyt puregon lääkeohjeesta tietoa, mutta olisiko teillä:
Mulle puregon on aiheuttanut _kamalat_ päänsäryt. Voinko ottaa särkylääkettä puregonin ja orgalutran kanssa? Kumpi olisi parempi paracetamol vai ibuprofeiini? Kun muistelisin, että buranaa ei kannata syödä jos haluaa raskautua.
 
Neppu Hienoa, että limis on ennätyslukemissaan ja eiköhän niitä follikkeleitakin ole tarpeeksi ollut. Minä olen kärsinyt jokaisessa hoitojaksossa järkyttävästä päänsärystä, joka on osittain helpottanut kun Puregonin pistäminen on aloitettu. Minua ei ole kyllä missään vaiheessa kielletty ottamasta Panadolia, kun on siitä avoimesti lääkärille/kätilöille puhunut.

Tiuku 5 follikkelia on hieno saalis. Toivotaan, että ovat laadukkaita ja saatte hyviä yksilöitä. Ja niin kuin NEppu jo totesikin niin unelman täyttymiseen tarvitaan vain yksi alkio :) Tsemppiä ja hyvillä mielien pistosten aloittamiseen ja punktioon.

Ameile Sinun kuulumisia olisi kiva kuulla? Olet ilmeisesti ollut tauolla? Onko akut ladattu ja sotasuunnitelma valmiina uuteen taistoon?

Ihanaa viikonloppua teille Mahti mimmit! :popcorn:
 
Nannukka: Kiitti. Taidanpa siis uskaltaa napata särkylääkkeen, jos siltä tuntuu.

Iskipä elämää suurempi ahdistus, kun tajusin että olen muistanut kp:t väärin... Vi***. Sanoin lääkärille, että on kp6 vaikka onkin jo kp7. Toivottavasti mitään merkittävän kamalaa ei tapahdu!!! huoh. Tyhmätyhmätyhmä Neppu. :headwall:


Niin ja ihanaa ja rentouttavaa viikonloppua! <3
 

Yhteistyössä