IVF-hoidosta plussanneet

Ihanaa kozmic, 10 jo! Ja huomenna pääset ultraankin :) Tule sitten kertomaan hematooman tilanne!

Kyllä kokeneen ultraajan kuulemma pitäis se syke pystyä näkemään silloin 5-6 viikolla. Mulla on silloin 4.7. jo 7+2 menossa! Kaikki ajat oli ens viikolla varattu, yhtäkään ei kertakaikkiaan vaan löytynyt meille :( Eli sinne ei ole viikkoa aikaa niinku aiemmin sanoin, vaan mieletön, järkyttävä YHDEKSÄN päivää! Miten jaksan, kykenen...?

Tällä hetkellä taas vointi on ihan hyvä, se aaltoilee ärsyttävästi. Aamut ja illat on yleensä olleet pahimpia. Olen kyllä niin onnellinen kun voin olla kotona lepäämässä ihan kirjaimellisesti nyt. (Vaikka stressaankin töistä poissaolosta.) Ja niiiiiin huojentunut ja onnellinen kun juhannus on ohi ja kämppä siivottu (lähes) ja mä voin keskittyä vaan itteeni ja makaamiseen ja parantumiseen ja tähän meidän pieneen juttuun... <3
 
No nyt on itketty silmät päästä :'(
Kuulin juuri että mummollani on selkärängassa kiinni isohko kasvain ja huono ennuste lyhyellä aikavälillä. Aivan karua, en tiedä pääsenkö täältä ulkomailta matkustamaan kun olen tosiaan ollut vuodelevossa jo lähes 2 vkoa ja töistä ei varmaan heru lisää poissaolo päiviä. Sen verran tärkeä ihminen on elämässä että jos tyttö vauva joskus tulee niin olisi mummin mukaan nimetty. Ja niiiiin toivoisin että mummi tämän vauvan näkisi jos syliin asti saadaan....
Että näin nyt mieli pois omista peloistani muttei mitenkään hulppeissa tunnelmissa...
 
Kozmic :hug:. Voi kuinka kurjaa!!!
Tiedän kuinka pahalta susta tuntuu! Mulla edellisen raskauden aikana sairastui isä syöpään ja kuoli aika tasan vuosi sitten.

Toivotaan että pääsisit vielä kotona käymään ja mummoa katsomaan! Luulisi työnantajan ymmärtävän!
 
Moi kaikille! :wave:

Tämä taitaa olla mulle parhaiten sopiva pino..

Plussasin äskettäin, meillä oli viides IVF ja sitä ennen yksi lapsi hoidoilla saatu. Nyt ollaan miehen kanssa ihan äimänä ja onnesta soikeina että nyt tärppäsi, esikoisen jälkeen ei olla saatu yhden yhtä plussaa. Ikääkin on jo sen verran, että jos tämä nyt menee mönkään niin mahkuja ei sen jälkeen välttämättä enää ole. Paljon on siis pelissä.

Mulla oli punktio 6.6. ja siirrettiin kaksi alkiota 8.6. Alkuraskauden ultra on 9.7., sinne on pitkä aika. Alavatsalla on lupaavan tuntuisia kipuja ja rinnat on kipeät. Nälkä ja jano on useammin ja väsyttää. Muuten oireita on vähän, mutta nythän on vasta 4+5…

Kiva löytää samassa tilanteessa olevia, joiden kanssa jännätä!
 
Onnea Samosa ja tervetuloa joukkoon =) Teillä siis hyvät tsäännssit jopa kaksosiin, tuplasti jännempi odotusaika ultraan! :)

Onko muille siirretty yksi vai kaksi alkiota? Meille siirrettiin yks kahdeksansolunen ja yks yhdeksänsolunen meni pakkaseen... Onkohan muuten koskaan käynyt niin että yks siirretty alkio ois jakaantunut kahdeksi? Onko kukaan kuullut sellasesta?
 
Heippa!
Jos minäkin sitten tänne mukaan änkeän.
Eli toisesta ivf.stä plussasin ja nyt ois meneillään viikot 8+5.
Esikoinen ois tulossa.
7+2 ultrassa näkyi syke.
Täysin oireeton olen ollut,ei niinkun yhtään mitään.
Paitsi nyt on muutamana päivänä kipuillut oikeellta puolen niinkun munasarjan kohdalta oikeen tosi kovaa.Onko teillä muilla ollut tällästä?
Varasin yksityiseltä huomiseksi ultraajan kun huolestuttaa niin paljon...

Vanil 8+5
 
  • Tykkää
Reactions: kozmic
Kiitos Mila86!

Meillä tosin vain toinen alkio lähtenyt kehittymään, näin arvelen ja arveltiin myös klinikalla, hcg-arvo oli sen verran matala (159).

Vanil, mullakin on välillä kovia kipuja just oikean munasarjan kohdalla, kävin tästä kysymässä klinikallakin, esikoisen kohdalla ei ollut. Nyt kipu on vähän laantunut. Hyvä että menet ultraan jos asia huolettaa.

Kozmic, raskausaikana ei toivois mitään ylimääräistä mielipahaa. Ikävä juttu, tsemppiä!
 
Voi kozmic, olen tosi pahoillani. :hug: Varmasti todella raskas tilanne. Toivottavasti pääsisitte kuitenkin tapaamaan, vaikka oletkin jo joutunut olemaan poissa töistä. :(

Tervetuloa joukkoon, Samosa ja Vanil! Mulla on myös vihlonut välillä oikeaa munasarjaa, tosin hyvin satunnaisesti. Olen miettinyt pitäisikö asiasta kysyä lääkäriltä - jotenkin pelkään edelleen että punktiosta olisi tullut jotain komplikaatioita...

Täällä juhannus meni rauhallisissa merkeissä. Tuntui kyllä oudolta olla ihan "avoimesti" raskaana ja puhua siitä niin kuin kyseessä olisi maailman normaaleinkin asia. Tavallaan toisaalta onni, ettei kummallakaan näistä ystäväpariskunnista ole omia lapsia - muuten ei varmaan mistään muusta olisi puhuttukaan kuin raskauden vaiheista ja vauvoista, ja siihen en olisi vielä valmis. Jotenkin se loppuraskaus ja vauvan saaminen syliin tuntuvat vielä kovin kaukaisilta asioilta, kun edes ar-ultrassa ei ole vielä käyty.

Toisaalta olen myös päättänyt, että minulla on "lupa" nauttia siitä, että olen vihdoin tullut raskaaksi, ja silitellä masua ja kuvitella että siellä on kaikki hyvin. Toki huoli nostaa päätään aina vähän väliä, mutta olen yrittänyt ajatella, että on turha murehtia etukäteen sellaista mistä ei ole mitään todisteita (esim. tuulimuna tai kohdunulkoinen). Mutta varmasti ultra alkaa jännittää sitä enemmän, mitä lähemmäksi tullaan. Nyt siihen on vielä puolitoista viikkoa aikaa. Omien laskujeni mukaan silloin olisi kasassa 7+2.
 
  • Tykkää
Reactions: kozmic
Voi kozmic, surullisia uutisia!! :( Toivon kovasti että mummisi ehtii nähdä teidän pikkuisen! <3

Sintti, mennääkö me ihan samoissa? Mullakin on puolitoista vkoa ultraan 4.7. ja silloin omien laskujen mukaan 7+2 :)

Tervetuloa Vanil! Ja samoin Samosa! Kiva kun muitakin pitkään tarponeita. Tai eihän se nyt varsinaisesti kiva ole, mutta vertaisjoukko on aina hyvästä <3 Saako kysyä ikää? Itsellä 37v. Meille siirrettiin yksi alkio. Kaksi oli jäljellä pakastimessa ja vain tämä toinen selvisi. Ja Mila, kyllä on mahdollista että alkio jakautuu kahdeksi. Tutulleni siirrettiin kaksi alkiota, molemmat kiinnittyivät ja toinen niistä vielä jakaantui, eli alkuvaiheessa nähtiin 3 sykettä! Tosin sitten myöhemmin kolmas hiipui ja tuli loppujen lopuksi kaksoset :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Samosa ja Vanil ja tervetuloa :)

Minä mietin tässä, että monilla tuntuu täälläkin olevan jo toinen tuloillaan. Meillä odotellaan sitä ensimmäistä, mutta en silti malta olla miettimättä toista.
Haluaisin oikeastaan kolme lasta, mutta tietysti yksikin olisi hirmu kiva juttu...
Mutta onko meillä tie pystyssä julkisella puolella, kun kolme hoitoa on tehty eikä pakkasessa ole yhtään mitään?

Onko kakkosen haave (jos se yksikin saataisiin ensin) pelkästään yksityisen varassa?
Ja missä teillä on hoidot tehty, jos kakkonen on tulossa hoidoilla?

Luomuna meille tuskin vauvoja tulee, sillä niin suuri prosentti minun soluista on pelkkää sutta. Eikä riitä, että minun solut on huonoja, kun miehelläkin on alentunut hedelmöityskyky.

Noh, tällästä pohdintaa tänään. Täytyy nyt taas keskittyä edes tähän yhteen...
 
Joo kyllä se taitaa niin olla valitettavasti että julkisella joko 3 hoitoa tai 2 lasta.. Mäkin olin aina ajatellut ja haaveillut että 3 lasta, mutta kun tää nyt meni niinkuin meni niin meilläkin ois ainut tie siihen yksityinen ja kaiken alusta aloittaminen, ilman minkäännäköisiä takeita onnistumisesta, niin taitaa jäädä tähän. Toki oltaisiin enemmän kuin onnellisia tästä tilanteestakin tietenkin, mikäli tästä totta tulee <3

Eli meillähän on tehty 1. hoito yksityisellä (kun en voinut odottaa julkisen ½v kesätaukoa) ja sitten julkisella 3 hoitoa josta nyt viimeisen hoidon viimeisellä siirrolla siis eka ja ainut plussa koko uralla).
 
Viimeksi muokattu:
Samosa no mutta pääasia että edes toinen on tarrautunut lujaa kiinni =)

Tervetuloa Vanil! Mullakin on ollut välillä nipistelyä just tolla oikeella puolella, tuntuu että repäisykivutkin tuntuu vahvemmin sillä puolen, mikäköhän siinä on? :D

Sintti ja Orvokkitukka mäkin taidan mennä melko samoissa teidän kanssa, koska meidän klinikan laskutavan mukaan mulla ois myös sillon 4.7 viikot 7+2, mut se lasketaan siitä siirtopäivästä ja oon nyt sit vaihtanut sitä laskutapaa kun niin monet täällä laski sen punktiopäivästä :) Eli perjantaina selvii sit kumpi on lähempänä totuutta...

Mun ikä on vissiin aika selvä tosta nimimerkistä jos päättelee, eli 26v ja esikoista odotellaan =) Mulla sit taas on jotenkin vahva usko siihen että toinen vois ehkä jopa tärppää ihan luomustikin? Kun kroppahan on valmis uuteen raskauteen n. puol vuotta keskenmenosta ja synnytyksestä ennenkun palaa "normaaliin", ja kun meillä ei ole muuta vikaa ole kun mun PCO-tyyppiset munasarjat, eli jos jostain syystä kävis niin hyvä tuuri että saisin tän lapsen synnyttää ja munasarjat pelais normaalisti jonkin aikaa synnytyksestä niin jospa sit tärppäis? Me ollaan meinaan puhuttu että heti vaan uutta yritystä koska tää ei mennytkään ihan niinkun oppikirjoissa niin ei ainakaan mitään ehkäisyä aleta käyttää koska haaveissa ois ainakin se 2 lasta, yhdestäkin toki ollaan erittäin onnellisia <3 No mutta toivossa on hyvä elää :D

Me ollaan oltu tähän asti ainoastaan yksityisellä hoidossa, rahaa on palanut enemmän kun uskaltaa edes ajatella mutta on se ollut tän lopputuloksen arvoistakin! Eli kunnan hoitokerrat on sitten vielä käyttämättä ja toivon että ne jääkin käyttämättä, sen verran kalseen tuntunen lääkäri oli kun käytiin viime joulukuussa ensikäynnillä... Hoito on kyllä ollut todella hyvää ja henkilökohtaista. Alkionsiirtopäivänä sattui olemaan toisen lääkärin toimenpideviikko niin mun oma lääkäri vaihtoi jotta pääsee itse siirtämään alkion :)

Mua vähän jännittää se mun hurja hcg-arvo, kun siis pp15 se oli 1180 ja hoitaja luuli ensin että oli siirretty 2 alkiota kun se oli niin huima. Ei sitten oikeen tarkemmin sanonut että mistä voi johtua, jotenkin jäin siihen käsitykseen että todella korkea arvo noin alussa voi tarkoittaa kohdunulkoista tms? Kyseli myös että onko meillä kummallakaan suvuissa kaksosia mutta ei kummallakaan ainakaan missään lähisuvussa ole, joten en usko että se yks alkio olis kahdeksikaan jakautunut, se on kuitenkin niin hurjan pieni mahdollisuus että niin olisi käynyt. Ollaan jo miehen kanssa mietitty että kasvaako siellä joku pieni humanoidi :D

Mila 6+3 (?)
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on kaikki hoidot tehty aina yksityisellä. Vaihdettiin klinikkaakin jossakin vaiheessa kun tuntui että edellisellä klinikalla hoidettiin aina samalla kaavalla. Me ollaan selittämättömiä, miehen siittiön ihan priimaa ja itselläkin hormonitasot kunnossa vaikka olen jo 40 v. Ja kehuvat että teen useita (mut en liikaa) munasoluja hoidoissakin, ovuloin aina normikierrossa ja kierto säännöllinen. Silti ei natsaa.. Ollaan kyllä niin onnellisia tästä plussasta ja yhdestä lapsesta ettei sitä pysty sanoin kuvailemaan. Ja tosi nöyriä samalla.
 
Juu, erittäin nöyrin mielin.. Mullakin kroppa ja kierto ja ovikset toimii kuin kello ja hyvälaatuisia munasoluja tulee mutta kaikki tuo menee ihan hukkaan kun ei ole munatorvia :( Ihan sama vaikkei ois mitään omaa toimintaa. Joten minkäännäköisiä luomumahiksia ei meillä ole eikä tule.
 
tervetuloa uusille!

Ikä mä olen 34 ja mies täyttää kesän lopulla 39. Esikoinen on 2v2kk vanha poika.

Mä sorruin tänään varaamaan torstaille ylimääräisen ar-ultran. En vaan jaksa kärsiä sinne 5.7 olevaan naikkarin ultraan saakka ennenkun tiedän onko masussa oikeasti asukas vai tyhjä pussukka. Se matala hcg-arvo sai ton järjettömän tuulimunanpelon aikaseks =(. Noh, torstaille enää 3 yötä, ehkä mä selviän.

Oireina on edelleen vain tisukipu, yöllinen pisureissu ja aivan tosi satunnaisesti etova olo, mutta vain hirmu pienesti.

Napsuneiti ja pikkutyyppi 5+6
 
Vastailen ihan pikaisesti, kun ehdin kerrankin.

Pahoittelut Kozmic mummusi tilanteesta. Mä asuin ulkomailla, kun minun rakas pappani kuoli yllättäen(onneksi oltiin viikkoa aiemmin käyty suomessa ja häntä katsomassa), harmitti kovasti kuitenkin, etten ollut lähellä. Toivotaan, että pääset mummuasi tapaamaan vielä.

Orvokkitukka, jännä ja jotenkin mukava, että teillä lähes sama tilanne(yksi lapsi ja vielä saman ikäinen) kuin meillä. Minulla myös kilpirauhasen vajaatoiminta ja thyroxin sen vuoksi lääkityksenä. Se todettiin heti esikon syntymän jälkeen ja on siitä asti ollut hoidossa.

Mulla oli myös Metforem käytössä siitä asti, kun julkisella hoidot aloitimme ja paino putosi 10kg sen aikana, eli ehkä osaksi saa sitä kiittää nyt tästä raskaudesta.

Dopplerilla olen saanut äänet jo kuuluviin, joten voin niitä kuunnella, kun rupeaa pelottamaan. Torstaina on ensimmäinen neuvola ja toivon siellä pääseväni ultrattavaksi :)

Ikää minulla 27(täytän loppuvuodesta 28) ja mies täyttää viikon päästä 27v.

Äitivm84 rv 8+5
 
Viimeksi muokattu:
Vastailen vielä, että meillä siis esikoinen tullut luomusti ja kakkosesta aloitettiin hoidot yksityisellä. Siellä tehtiin kaksi hoitoa ja siirryttiin julkiselle. Julkisella nyt kaksi hoitoa takana ja jos tästä lapsi syntyy, niin pakkasesta saamme käyttää 5 alkiotamme, mutta hoitoa ei kai enää tehtäisi.

Äitivm84 rv 8+6
 
Joo, pakastealkiot saa käyttää mun mielestä loppuun vaikka olis yhdeksän lasta. Mutta uutta hoitoa ei aloiteta mikäli 2 lasta. Tosin kuulin että olisi tulossa uusi linjaus, vai oliko se jo (HKI?) voimassa että jos 2 lasta niin pakastealkiotkin heitetään pois! :O Säästöjä säästöjä.. Kuulostaa kyllä melko väärältä ja epäeettiseltä.

Tänään tuli melko heikko ja oksettava olo kun en päässyt säädyllisessä ajassa syömään aamupalaa.. :) 7 päivää ultraan. Ja rv 6+1.
 
Oho, aikamoinen juttu tuo pakastealkioiden poisviskaus. Toivottavasti sellaista ei ole tulossa. Kuulostaa aika surkealta, etenkin jos olisi sitten haluja niitä lapsia saada enemmän.

Ja kiitos vastauksista. Minä olen myös ymmärtänyt niin, että julkisella 3hoitoa/2lasta, mutta piti se sitten kuitenkin vielä varmistaa.
Jos hoidoilla vielä haluaa lapsia, niin suunta on seuraavaksi yksityiselle.
Noh, mutta.. toivottavasti sitä ei nyt tarvitse kuukausiin miettiä..

Kozmic
miltä näytti ultrassa?

Mukavaa päivänjatkoa kaikille :)
 
Moi, onko teillä muilla henkisiä raskausoireita? Mä olen tosi pahantuulinen koko ajan, enkä ole sitä normaalisti. Kaikki ärsyttää ja kiukuttaa ja sapettaa. Olo on ärhäkkä, sellainen vähän riitaa haastava. Toisaalta myös epäsosiaalinen olo, yhtään en jaksais jutustella ihmisten kanssa.

Esikoisesta ei ollut tällaista oloa. Silloin itkeä pillitin koko ajan ja olin todella herkillä. Nyt itku ei tule vaikka yrittäisin. Voisiko tämä olo merkitä poikaraskautta...? :)

Toivottavasti kuitenkaan ei enteile mitään ikävää.

Samosa + Tiuhti rv 4+6
 
Mä en ole ennen tiennytkään että on tollasia rajoja että kuinka monta lasta saa hoidoilla "tehdä", kunnalla siis. Mut onhan se ihan järkeenkäypää kun niillä tietty resurssit tulee vastaan ja tietysti aina säästetään ja säästetään ja säästetään :p Ja oishan se hassua että joku olis saanut jo 6 lasta hoidoilla ja olis tekemässä 7:ttä kun joku toinen jonottelee pitkiä aikoja jotta mahdollisesti sais sen ensimmäisen... Pitää se raja johonkin tietenkin vetää.

Kozmic iloisia ultrauutisia myös täällä odotellaan! :) Tänään nimittäin iski taas epäusko, tule valamaan uskoa meihin!
 
Täällä yksi epäuskoinen myös. Olo on niin oireeton, ettei tässä edes muista olevansa raskaana. Ei pahoinvointia, ei väsymystä, rintojen arkuuskin helpottaa eikä ne taida olla enää niin turvoksissa. Ei juurikaan mitään tuntemuksia alavatsalla, paitsi ihan jotain yksittäisiä vihlaisuja joskus.
Minulla ei ole tippaakaan raskaanaoleva olo ja pelottaa, että kyydissä on tuulimuna.

Tässä ehtii pahan harmin ja ahdistuksen kehittämään oireettomuuden kanssa ensiviikon perjantaihin mennessä, kun se ultra on.
Tuntuu, että tämä 10 päivää on ihan ikuisuus :(

Onko muilla oireita tai oloja?


hermostunut iloksi ja lahja rv 5+6
 

Yhteistyössä