IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Hiljaista tosiaan on..

Täällä odotellaan maanantain punktiota.. Ei kyllä kauhean positiivisin mielin, 7 isompaa follikkelia näky. Viimeksi oli saman verran ja kato kävi, yksi selvisi siirtoon asti. On semmonen vähän luovuttanut fiilis, että joudutaan kolmannelleki kierrokselle samantien.
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
@Tuutikki84 - paastaan ehka sitten samaan aikaan piinailemaan? :) Minulle pitaisi ensi viikon loppupuolella tulla kuukautiset, ja sitten aloitan Progynovan kp1 tai kp2. Eli siirto voisi olla ihan maaliskuun lopussa taikka huhtikuun alussa, jos kroppa pysyttelee aikataulussa. Jos saataisiin molemmat se pahkinalapsi perheisiimme (tai niin kuin Englannissa sanotaan - rainbow; Suomessa taitaisi se sateenkaari kylla tarkoittaa jotain muuta!). Itse olen pyrkinyt valmistautumaan siirtoon laihduttamalla; kiloja on lahtenyt ja nyt paino noin 91 kotivaa’alla. Viela yrittelen... Tsemppia!
 
Olisiko tämä oikea ketju kysymykselleni...

Olen nyt vasta aloittamassa hoitoja, eka PAS takana, huomenna saa testata.

Ystäväni oli hoidoissa 7 vuotta, ja vihdoin ICSI:n tuloksena sai lapsen. Tästä 3 vuotta. Hän on maininnut, että suree sitä että toista lasta ei saa. En tiedä ovatko yrittäneet, ovatko kenties nyt hoidoissa.

Kun kerroin hänelle että olin menossa hoitoihin (yksin), reaktionsa oli epäluuloinen ja hämmästynyt. Ei sanonut mitään kannustavaa, ei kysynyt, ei edes hymyillyt.

Minulle tämä lapsettomuusasia ei ole kipeä (vielä ainakaan), enkä koe tarvitsevani erityistä tukea, olen lähinnä yllättynyt. Luulin että hän jos kukaan iloitsee mun päätöksestäni ja tsemppaa. Hän tietää että mun hoidot on meneillään mutta kun tapaamme hän ei kysy mitään. Kun itse mainitsin hoidoista, hän ei sanonut mitään.

Hän on minun lähimpiä ystäviä, ja lapsensa on minulle rakas. Tämä hänen outo käytöksensä tuntuu pahalta. Tiedän että moni hoidoissa oleva ei pysty iloitsemaan muiden puolesta, mutta että ei edes hoitoihin pääsystä...

Osaisiko joku hoidoissa pitkään ollut kommentoida?
 
Täytyypä itsekin aktivoitua taas. Meillä oli punktio tämän viikon alussa ja perjantaina tehtiin tuoresiirto. Hieman jännittää miten pieni alkiommme selviää, kun siirrettiin vain 3 päiväinen.
Ja vielä enemmän jännittää, miten jatkoviljelyyn jääneet selviät ja mitä saadaan pakkaseen. Ymmärtääkseni huomenna paskastetaan ne, mitkä ovat selvinneet.

Osaako joku kertoa, että tuleekohan heti tuolloin pakastuspäivänä tieto, selvisikö sinne yhtäkään? Ollaan hoidoissa julkisella.
 
Minä soitin perjantaina piikittämisopetusajan. Ensi kuun menkat alkaa pääsiäisen tienoolla, ja siitä sitten alkaa piikitys. Ei ole ollut oikein mitään sen kummempaa kirjoitettavaa, nyt toki ollaan vielä yritetty myös luomuna, mutta eipä niitä tsäänssejä tärppiin siinä juuri ole.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Toivottavasti tämä ei tunnu liian pröystäilevälta, mutta haluaisin antaa toivoa niille, jotka käyvät tätä hoitoketjua läpi ja voi olla että kypsien munasolujen määrä on heikko. Meillä on nyt riittänyt 3 pakastealkiota 2 raskauteen, toinen antoi meille nyytin syliin ja toinen kypsyy vielä nyt viikolla 16, eli ihan vielä ei tiedetä lopputulosta, mutta aika hyvältä näyttää. Eli ei se määrä vaan laatu, tsemppiä ja peukkuja kaikille
 
@jonxu ihan täältä takavasemmalta (tulee edelleen seurattua ketjua vaikka hoidot ohi) kyseleen että ettekös oysissa ollu hoidoissa? Ihan vaan kiinnostaa tuo gonapeptyl määräys kun omiin siirtoihin en sitä sieltä saanu. Sain sen sitte viimeisimpään muualta ja sattumaako mutta siitä tärppäs. Oli toki myös eka blasto.
 
@jonxu ihan täältä takavasemmalta (tulee edelleen seurattua ketjua vaikka hoidot ohi) kyseleen että ettekös oysissa ollu hoidoissa? Ihan vaan kiinnostaa tuo gonapeptyl määräys kun omiin siirtoihin en sitä sieltä saanu. Sain sen sitte viimeisimpään muualta ja sattumaako mutta siitä tärppäs. Oli toki myös eka blasto.
Joo ollaan oys:ssa. Kuulin, että sitä ei yleensä vissiin määrätä mutta meillä sattu olemaan lääkärinä joku ei vakituinen ja se sano että sen käyttö on yleistymässä esim hus:ssa ja siitä ei kuitenkaan haittaa ole niin hän laittaa reseptin. Minusta se oli tosi kiva, enkä ymmärrä miksei sitä vois aina määrätä, kun ei kerran haittaakaan ole, mutta sano myös ettei välttämättä hyötyäkään.

Koska @vauvameille teillä testipäivä?
 
Joo ollaan oys:ssa. Kuulin, että sitä ei yleensä vissiin määrätä mutta meillä sattu olemaan lääkärinä joku ei vakituinen ja se sano että sen käyttö on yleistymässä esim hus:ssa ja siitä ei kuitenkaan haittaa ole niin hän laittaa reseptin. Minusta se oli tosi kiva, enkä ymmärrä miksei sitä vois aina määrätä, kun ei kerran haittaakaan ole, mutta sano myös ettei välttämättä hyötyäkään.

Koska @vauvameille teillä testipäivä?
Vasta ensi pe 20.3! tuntuu pikkasen pitkältä.
Haluaako joku siirrosta raskautunut jakaa oireita tai oireettomuutta? Olisi kiva lukea. :)
 
@jonxu aattelinki että tuskin on sielä käytänteet noin nopeesti muuttunu. Tsemppiä vaan piinailuun!

@Mohan mikäli hoitajista ja lääkäreistä tulee huutava pula kun vähänkin flunssaiset jäävät kotiin ja potilasmäärä kasvaa niin eiköhän kaikki ei kiireellinen keskeytetä ja siirretään henkilökunta muihin tehtäviin. Toivottavasti näin ei kuitenkaan kävisi.
 
  • Tykkää
Reactions: jonxu
Ei näitä siirron jälkeisiä päiviä turhaan sanota piinapäiviksi.. Tunteet heittää laidasta laitaan monta kertaa päivässä. Milloin uskoa onnistumiseen, milloin toivetta siitä, milloin täyttä epätoivoa, syyn ettimistä, vinkkien ettimistä.. Huhheijjaa! Ja vielä 9 päivää jäljellä :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Seuraan koronatilannetta ja valmiina tulemaan Suomeen tavallista nopeammalla aikataululla tarvittaessa. 11.3. alkoivat kuukautiset ja myos estrogeeni 2+2 paivassa. Tarkoitus siis siirtaa tassa kierrossa. Muistaako kukaan laakkeelliseen kiertoon siirron tehnyt, etta mina ‘kiertopaivana’ siirrettiin? Yritan tassa laskeskella.

Toivottavasti Suomi tai Britannia ei mene ‘kiinni’. Suomalaisena pitaisi minun kylla aina paasta Suomeen, mutta mitenkahan sitten paasisi kiemuratilanteessa englantilainen mieheni, ja toisaalta ei kai nyt sentaan yksityinen klinikka aio sulkea oviaan...?!?!
 
@Rusakkonen Mulla oli siirto kp21, mutta se oli lähinnä oman aikataulun takia. Ovumian sivulla oli koronatiedote, jossa todettiin vain että jos on yhtään sairas olo tai on karanteenissa tai on ollut tekemisissä jonkun sairastuneen kanssa, niin sitten ei ole klinikalle asiaa.
 
@Rusakkonen Mulla oli siirto kp21, mutta se oli lähinnä oman aikataulun takia. Ovumian sivulla oli koronatiedote, jossa todettiin vain että jos on yhtään sairas olo tai on karanteenissa tai on ollut tekemisissä jonkun sairastuneen kanssa, niin sitten ei ole klinikalle asiaa.
Kiitos @Silmu. Onneksi en tunne tai tieda ketaan koronaan sairastunutta. Minahan en ole edes toissa, vaan aitiyslomalla, niin paa-asiassa olen kotona. Lasken paivia tuon 21 paivaa kanssa hiukan...
 
Kiitos @Silmu. Onneksi en tunne tai tieda ketaan koronaan sairastunutta. Minahan en ole edes toissa, vaan aitiyslomalla, niin paa-asiassa olen kotona. Lasken paivia tuon 21 paivaa kanssa hiukan...
Se vielä tuli mieleen, että mullahan oli se limakalvoultra kp11 ja silloin se oli jo 7mm paksu ja rakenteeltaan oikeanlainen, että varmaan olisi voitu siirto tehdä jo paljon ennen tuota ainoaa mulle sopinutta päivää. Varmaan joku normaalikierron puoliväli kp14 on tavallisempi siirtopäivä?
 
vierailija
Sain juuri tiedon Felicitaksen Oulun klinikalta, että kaikki inseminaatiot ja alkion siirrot on peruttu toistaiseksi koronaviruksen takia, koska sen vaikutuksia raskauteen ei vielä kunnolla tiedetä. Punktiot tekevät normaalisti. Näin ainakin kaikilla Felicitaksen klinikoilla, muista klinikoista en tiedä.
 

Yhteistyössä