IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Anemonee meillä ei oo ollu mitään välikiertoja, tosin ei meillä oo dextrassa tehty ku yks pas, jossa siirrettiin naikkarilta haettu alkio, ja siitä suoraan aloitettiin uusi ivf. Onks teillä siellä nyt yks alkio pakkasessa?

Voi @vipe1986 :unsure: oliks teillä pakkasessa alkioita?

@Tuimatar mä oon aina yrittäny keksiä paljon kaiklea muuta ohjelmaa, samoin aina piinapäiville että sais vähä muuta ajateltavaa :) ja se punktio menee varmasti hyvin (y)

@Rusakkonen täällä odotellaan sun uutisia :)
 
@Tuimatar mulle pistelyvaihe oli helppoa kun sai tehdä itse jotain konkreettista joka päivä asian eteen, punktion odottelupäiviksi ja piinapäiviksi yritin keksiä joka päivälle jotain ohjelmaa, kävin mm. Kasvohoidossa :whistle: ja onneksi töissä on kiirettä niin ei ole koko päivää aikaa murehtia omia asioitaan.

@hillan_kukka tervetuloa! Itsekin täällä uutena kirjoittelijana olen. Saako udella millaista vikaa teillä siittiöissä on..? Onko teillä milloin tulossa PAS?

@adelmiina_ Joo meillä yksi 5pv alkion ressukka siellä odottelee. Saatiin siis alkuun kuusi alkiota, mutta kaksi niistä vain jaksoi viidenteen päivään asti.
 
Täällkin veritesti oli eilen aivan nega. Tuloksen perusteella ei taaskaan ees kiinnittymisyritystä, se mua eehkä eniten harmittaa. Huolettaa eikö ne alkiot nyt ollenkaan saa jatkettua elämäänsä, eikö ees yritetystä.
Noh mutta nyt lääkkeet paussille ja kuhan uusi kierto alkaa niin tas popsimaan zumenonia ja uusi PAS eessä jo tässä kuussa, jos sulatuksesta selviää.
 
@Rusakkonen voi ei :cry: Tosi t

Maanantaina kävin ultrassa. Se oli piikityspäivä 14. Ei vieläkään ollut rakkuloissa kasvua/vastetta. Nyt vielä huomiseen isketään Menopuria, mutta jos 18 päivää ja 5 pakettia 1200 IU Menopuria ei saa mitään aikaan niin täytyy sitten vaan keskeyttää koko hoito. Tosi tympeää. :poop:
 
Nimi# yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

adelmiina_ #2012 #2 #tuhoutuneet johtimet #3. IVF/1. PAS
Anemonee #9/16# 1.# siittiöt nyt ainakin #1.ICSI/tulossa 1.PAS
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa # 1.IVF
Carinem #10/16 #1. #endo # 2.IVF
CherryPie85 # 8/2018 # 2. #selittämätön/matala AMH # 3.ICSI / 1.PAS
daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 3. ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön # 5.IVF/1.PAS
gemmy #08/2017 #2. #PCOS/korkea AMH #4.IVF
hillan-kukka #2013 #2 # siittiöiden laatu ja määrä #4. IVF/1.PAS
Ihanapa #3/15, #1. #siittiöt #2.ICS/2.PAS
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1. # siittiöt # 3.ICSI/4.PAS
julie_ #1/11 #1 #pco, siittiön laatu #1. IVF/ICSI
Katti75 #4/2018 #2. #ikä #3. IVF (ekasta tyttö)
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 # 05/13 #1. # selittämätön/ikä # 2.ICSI
Millionnea # 2012 # 2 # siittiöt? munasolut? # 2. ICSI
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön # 4.IVF/1.PAS
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy
#3. IVF
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt # 1.IVF 1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus # 4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä # 5.IVF/ICSI 1.PAS
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön # 1.IVF/ICSI
Taival #8/15 #1. #siittiöt # 2.IVF/ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym # 6.IVF
Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1. IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. # 1.IVF/2.PAS
vipe1986 #9/18 #3. #endo ja siittiöt # 2.ICSI 2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt # 1.IVF/ICSI tulossa

Piinailijat:
lapsettomuutta10v
5.10. (3pvä)
adelmiina_ 5.10. (5pvä)
Jantzu
9.10. (4pvä)
daim1
12.10. (2pvä)


:love: Plussat 2017 :love:
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv) (km)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
Lokakuu:
love- 3.IVF/ICSI/1.PAS (5pv)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos❤ Nyt tuntui, että aika on kypsä vertaistuelle, kun alkaa kaikki samassa jamassa olleet jo päässeen eteenpäin.
Meillä siittiöitä on vähän tai oikeastaan vaihtelevasti. Liikkuvia on erittäin vähän ja niitä estää vielä vasta-aineet, eli eivät liiku käytännössä mihinkään. Meillä on yksi helposti tullut luomulapsi ja yksi luomu km 2013. Sen jälkeen ei ole plussia näkynyt. Tänään alkoi menkat kp45 (!?), joten pas tulossa 2-3 viikon kuluttua. Eka kertaa lääkkeellinen pas, kun ovulaatio alkoi reistailla kaiken tämän päälle. Siirtoon menossa siis 6 päivän ikäinen blastokysti.
 
  • Tykkää
Reactions: daim1 ja Anemonee
Heipä hei kaikille, pitkästä aikaa! Ihan hävettää että näinkin kauan mennyt edellisestä viestistä (tais olla joskus kesäkuussa joku kunnon purppaus-viesti se:oops:)..

Suuret onnittelut kaikille joille onni on ollut myötä ja todella isot pahoittelut ja osanotot teille jotka ovat kokeneet vastoinkäymisiä!

(Iso omanapa: )
Olen kyllä kesän aikaan taukoilessa käynyt aina lueskelemassa juttujanne, mutten muista varmaan mitään mitä on tapahtunu.. :barefoot:
Jotenkin jollain tapaa "erkaannuin" tämän kesätauon aikana tästä ryhmästä kokonaan ja nyt vähän häntä koipien välissä palailen taustalta takaisin.. :whistle: en oo osannut tänne kirjoitella, vaikka oonkin lueskelemassa käynyt. Mikä lie tullut, ollut vaan vaikea huudella taustalta.

Hoitoihin palailtiin syyskuun alussa ja sais siis päivittää mulle 3 icsi/ivf 1.PAS
Ja tosiaan siirtoon päästiin 21.9 ja nyt menossa pp12. Saa laittaa piinailijoihinkin, mut ei pakko :D
Tosi oireetonta ollut muuten, paitsi ajoittaista menkkajomoa pp6 eteenpäin ja pp8 eteenpäin tissit/nännit olleet tosi arat.

Pp8 oltiin lähdössä saunailtaa viettämään jolloi varuilta uitin testin että voin sit hyvällä mielellä ottaa pari saunajuomaa, jäi ottamatta kun rfsu:n testi antoi juuri ja juuri nähtävän haamun, luulin että kuvittelen mut mies näki sen myös.
Pp10 tein PC:n varmana siitä että nettikeskustelujen "rfsu:n testit antaa vääriä haamuja ja viivanpaikkoja" - jutut pitivät paikkansa, mutta pc antoi myös kaksi viivaa. Nyt eilen ja tänäänkin tehty testit, ehkä hieman on tummentunut/vahvistunut viivat, muttei paljoa. Edelleen epätodellinen olo, voiko tää olla edes mahdollista?? Ja edellinen kemiallinen pelottelee mielen perukoilla. Mut nyt mennään päivä kerrallaan ja vähän kai voi silti innostua!? ❤:love:

Alla kuva tän illan testistä, 6h pidätyksellä

https://aijaa.com/ExYUHW

(Muoks., ja siis 4päivänen morula siirrettiin, kaksi sulatettiin mutta toinen ei jaksanut kehittyä)
 
Viimeksi muokattu:
Sovittiin laakarin kanssa, etta jatkan viela laakitysta joitakin paivia, etta tulee todella varmuus suuntaan tai toiseen. Kun minusta vain niin tuntuu, etta tulos taytyy olla vaarin. Vielakaan ei vuotoa ja ‘paikat’ samoin ‘kovat’ kuin raskaana ikaan. Eli joitakin paivia viela jatkan kuitenkin ja sitten pitaa paattaa, mita seuraavaksi. Alkioita meilla kylla on, ja ideoitakin, mutta on niin monta asiaa, joista voitaisiin valita seuraavaksi, etta mita tehdaan. Joku tassa kyseli, etta tiedetaanko me sen syy, ettei ole onnistunut - no ei tietenkaan tiedeta, muuten me se korjattaisiin. Mutta joko pidan tauon ja pudotan painoa, otan ERA-testin uudestaan, taikka sitten laitan sisaan talla eraa viela yhden alkion ennen uusia askeleita.
 
Rusakkonen teitkö testin tai oliko verikokeet vai msitä tiedät ettei tainnut onnistua?:(
(sori kysely, yritin taaksepäin selailla muttei silmään osunut et ootko jo aiemmin maininnu) Mutta eikös se kuitenkin ole vielä hyvä merkki ja mahdollisuus jos lääkitys jatkuu. Toivotaan parasta! (y)(y)

-dino- kiitos! :love: en voinut kyllä uskoa silmiäni kun näin viivat :love: jospa tämä nyt olisi tarrannut tiukasti!

hillan_kukka tervetuloa mukaan! :) meillä myös miehen siittiöissä häikkää, epämuodostuneita ja hitaita ovat. Toivotaan että pääsette siirtoon mutkitta ja lääkkeet tuovat toivotun vasteen ja siirto toivotun tuloksen. Tsemppiä! (y)

justhope pahoittelut negasta, tuo on aina yhtä :poop::poop: oon kanssa monesti miettinyt et mikä siinä on jos on siirretty yli 10 alkiota, niistä nyt kaksi on antanut jotain testeihin, niin mites ne muut? Olevinaan ovat täydellisesti kehittyneet yms mut miks ne ei sit tarraa..? Voimia jatkoon!

gemmy on kyl tosi tympeää :( pahoittelut. Meinasitteko heti uutta hoitoa perään?
 
  • Tykkää
Reactions: hillan_kukka
@love- Ihanaa, onnea plussasta. Ja kyllä me sitten vedetään keltarauhashormonilla kuukautiset ja aloitetaan heti perään. Lääkekatto on täynnä niin uutta putkeen vaan. Ja sitten nämä monen päivän piikettelyt toimii ehkä esilääkkeenä seuraavaan kiertoo. Pakko siinä sitten on ottaa se riski, että kaikki lähtee kasvamaan. NIin ne lähti 3. hoidossakin.
 
  • Tykkää
Reactions: love- ja Nipsu_78
@millionnea Pikaisesti huikin täältä taustalta sulle tsempit alkavaan hoitojaksoon! (y):love: Mä tuun sitten samalla kaavalla perästä! :D Mulla on tänään kp 8 ja alustavasti suunniteltiin että seuraavassa kierrossa aloitetaan sitten ne sumuttelut. :) Toivottavasti mulla on kuitenkin normaalikierto nyt eikä tuo viime kierron lyhyt kaava sekoittanut sitä... (n) (En tiedä voiko se sekoittaa..?) Mulla on normaalisti semmonen 28 +-1 pvää kierto, joskus harvoin on heittäny peräti 2 pvää, mutta pääsääntöisesti se on just tuo 28. Eli mun seuraava kierto alkaa näillä näkymin siinä 24.10. tienoilla jos ei oo mitään sekoilua siinä. (y):) Mulle kirjotettiin jo niitä alustavia päiviäkin suunnitelmaan ylös, mutta en jaksa enää täältä sängyn pohjalta nousta kollaamaan sitä paperia tuolta... :ROFLMAO:
 
Pahoittelut negoista :cry: ja muista ikävistä vaiheista! Sitten onnitteluita myös:love: ihanaa että tulee uusia selviytymistarinoita!!
@rouvaNiisku toivon että sinun tilanne selkenee ja järjestyisi parhaalla tavalla! @lapsettomuuta10v mulla on tullut tuhrua/pientä vuotoa/lisääntyvää vuotoa kaikkina kolmena kertana, kun olen Terolutia ja Progynovaa käyttänyt. Eli aina ennen testipäivää tai oletettua menkkojen alkamispäivää. Mutta olen lueskellut paljon ja joillakin vuotoa tosiaan on, vaikka raskaus onnistuisikin lopulta synnytykseen asti. Toivon että sun vuoto ei olisi vaarallista.

Kiitos @atvk87 listan ylläpidosta. Mulle saa seuraavalla kertaa laittaa siihen syyskuun plussanneisiin:
Nipsu_78 2.ivf, 1.PAS (5pv) km

Vuoto tosiaan oli erittäin runsasta ekan illan ja yön ja tiesin varmaksi että se oli keskenmeno. Mulla tämä tapahtui pp15 eli rv 4+6. Vuoto kesti eiliseen saakka, ihan kunnon menkat siis 11 päivän ajan. Nyt tulee niukasti kirkasta limaa, vähän kellertävää..ihan yllätyksenä tuo kaikki ei tapahtunut, koska hyvistä hCG-arvoista huolimatta mullahan oli tiputellut jo pp7 lähtien, ja se voimistui muutamia päiviä ennen tulvaa. Toinen huomioni oli se, että samana päivänä (km alkoi ennen iltaa) olin tosi äreä ja lyhytpinnainen. Joku hormonipiikki selvästi. Sain lääkärin vasta kuuden päivän päähän siitä. Sekä lääkäri että hoitaja sanoivat että kaikki voi silti olla hyvin, koska se hyvä hCG jne. Mutta ultrassa oli tyhjää. Mun onni onkin, että näyttää siltä, ettei lääkettä tai kaavintaa tarvita. Kontrolli 3vkon kuluttua.

Era ja blastot Toivat edistystä mulle, koska niiden ansiosta yksi kemiallinen ja yksi kiinnittyminen. Seuraava pulma onkin laatu. Mun ikä tekee sen, että on 50% km-riski. Itse ajattelen sen että sama kuin kolikkoa heittäisi..Nyt siis harkinnassa menenkö uuteen hoitokertaan ja lahjasolut sitten seuraava vai suoraan lahja...Jos olisi rahaa, tietäisin kyllä kuinka toimia. Ja jos saisi useita blastoja, PGS sitten varmaankin. Sillä säästyisi näiltä pettymyksiltä ja tuo km riskeineen ei tunnu järkevältä ottaa uudelleen. Mullahan tuli kaksi blastoa ja se oli "hyvä tulos", eli rahallisesti PGS ei kannata kahdella.
Aloitin kuitenkin jo dhea:n ja ravintolisät..:) Miten olette uskaltaneet syödä ubikinonia sen 600mg, kun pakkauksessa lukee 1kpl (150g) ei saa ylittää:rolleyes: Onko noiden ja Donafertyn lisäksi muita vinkkejä? Tietty kaikki mitä syö, terveellisyys ja ehkä akupunktio? Katse on jo eteenpäin. Kello tikittää, yrittää nyt sitten olla stressailematta tätä kaikkea(n)
 
Yritin lukea nuita keskusteluita taaksepäin, vaan on niin paljon, ettei pysy perässä. nyt oli muutamalla ollut pas, joissa tukena kortisoni? Oletteko hoidossa julkisella vai yksityisellä?me ollaan vimppaa hoitoa julkisella ja nyt yritin saada jotain muutosta aikaan hoidon suhteen, kun melko samalla tavalla menty koko ajan. Muutoksena tullut alkion pitkä viljely ja lutinuksen sijaan Terolut. Mietin, että mitä tässä vielä osaisi vaatia☺
Kyllä nostattaa mieltä myös nämä plussauutiset teillä onnekkailla!Voisiko itelläkin onni vihdoin kääntyä.
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
@hillan_kukka me ollaan yksityisellä hoidossa ja kerettiin tehdä 4 siirtoa ja sit seuraavaan siirtoon sain kortisonin ja muutenkin zumenon+terolut ja disperin 100mg coctailin ja tämä toi plussan ja vauvan syliin asti.
Nyt meillä menossa eka pas tytön jälkeen pp12 menossa ja samalla kaavalla ei nyt näyttäs onnistuvan ku haamu hiipui testistä.
 
  • Tykkää
Reactions: hillan_kukka
Kiva kuulla susta @Nipsu_78 vaikkei uutiset niin kivoja olekaan. Päivitin sulle nyt 3.ivf listaan, toivottavasti en oo ihan hakoteillä. :) Koska oli sit hoitomuoto mikä vain, niin ivf se kuitenkin.
Miten toi ikäriskiprosentti, liittyykö se ylipäätään raskauksiin vai hoitoalkuisiin? Koska ylipäänsähän kaikista alkuraskauksista menis noin 50% kesken.
Hyvät cocktailit siellä! Ootko kokeillu "baby aspirinia"? Apteekista saa esim Primaspan, sitä kai sit siirrosta vasta alkais käyttämään. Sitä donafertyn vaikuttavaa inositolia saa ihan sellaisenaankin kapseleina/tablettina.
Onnea matkaan, toivottavasti saisitte niin monta alkiota, että pgs ois järkevää. :)

Hienoa @Mariah33 että olet mukana menossa uudella innolla! (y) Toivottavasti tää odottelu menee pikaisesti, eikä kierto veny. Mulla stimulaation jälkeinen kierto venyi kaks päivää, joten pieni vaihtelu lienee normaalia. Oot kyllä pitäny hermot hyvin kurissa tähänkin saakka ja toivotaan, että seesteisyys jatkuu. :barefoot:
 

Yhteistyössä