IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Mannari ei kannata olla huolissaan siitä, ettei voitu viljellä pidempään. Monet klinikant tekevät tuoresiirrot 2- tai 3-päiväisillä! Ja jos ammattilaiset olivat innoissaan, niiin sehän on otettava tosissaan. :)
Onnea kyytiläisestä! Mikä onkaan testipäivä?

Ja @Manteli86 en oo kyllä kuullut oikeastaan mitään hyvää NKL:sta. Kuulemma tosi jäykkää meininkiä ja lääkärit kiireisiä. Onhan siellä tietysti eniten potilaitakin. Ikävää ettei teidän tapauksessa edes esitietoja tutkita, jos näkee ekaa kertaa potilaan, joka kuitenkin on jo käynyt samassa aiheessa paikalla. :eek:
Toivottavasti jatkossa tulis parempia kokemuksia!
Täällä on sama ongelma, että kolme eri lääkäriä ja kaikilla eri puheet ja havainnot. Esimerkiksi yksi sanoi ennen punktiota, että niin paljon nestettä kohdussa ja munasarjat venyneet, että välikierto pakko pitää toipumiseen ja toinen sanoi välikierron aikana, ettei olisi mitään taukoa tarvinnut pitää. Tulee tosi luottavainen olo, kun korjailevat toistensa sanomisiakin! :censored: Ristiin puhuminen on varmaan niin näkemyskohtaista, että siinä unohdetaan sen potilaan olevan tunteva ihminen, eikä mikään tietokoneen teksti. o_O
 
Mariah33, mulla on ollu maksimina 450iu (menopur, lyhyt kaava), ikä tuolloin 39 ja amh 2,11. Suurtakaan eroa määrissä tosin ei ollu vähän pienempiin annoksiin, vaan esim. seuraavassa hoidossa (pitkä kaava) elonva + muutama pv puregon 350 tuli saman verran soluja (6). Joskushan jopa pienemmällä annoksella tuleekin yllättäen enemmän soluja, jotenkin tuntuu että munasarjat väsyy niihin hevoskuureihin jos niitä on useampia tiheesti samana vuonna.. käsittääkseni ainakin joillekin on käyny näinkin päin, että reagoinu paremmin kun annosta pienennetty.

Mulla testaamisen kans on ollu juuri niin, että joskus ekoissa siirroissa sen toivon ja jännityksen halus säilyttää testipäivään, mutta sitten kun ne toiveet ehti jo liiankin korkeelle parissa viikossa ja negojen tiputus oli sitäkin karumpi, niin aloin testaan vaan mahdollisimman aikasin kun halus tietää hyvissä ajoin mihin suuntaan menossa, eikä toivoo, kyttäillä/kuvitella "oireita" ym. ajatuksia enää turhaan. Ja näin se on ollu siitä lähtien.
 
  • Tykkää
Reactions: Mannari ja Mariah33
@atvk87 Teillä tosiaan on mennyt hoito hyvin! Yleensä olen nähnyt pakkaseen menevän tuon kaltaisesta saaliista huomattavasti vähemmän, jopa vain yhden alkion. Yleensä jos follikkeleita on paljon (päälle 20) niin laatu on jo huono ja vaarana on juuri se että vaikka kypsiä munasoluja olisikin reilusti niin hedelmöittymisprosentti jää pieneksi ja kato ennen pakastamiskriteereiden täyttymistä on kovempi kuin hoidossa jossa on saatu vähemmän soluja. Tosiaan yhtä usein olen kuullut tuon kaltaisen keräystuloksen joka sulla oli päätyvän vain parin alkion pakastukseen kuin olen kuullut saatavan pienemmästä vasteesta lähes kaikki kerätyt solut kypsinä ja hedelmöittyvätkin vielä kaikki. Poikkeuksia toki on, sulla saatu tosi hyvä saalis!!
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@CherryPie85
Niin siis ei se lääkäri sanonut että varmasti mentäisiin tällä samalla kaavalla se seuraavakin. Sanoi vain että tulos voi olla ihan eri riippuen eri kierroista vaikka kaava olisi ihan sama. :confused: Aion kyllä pyytää sitä pitkän kaavan kokeilemista jos meinaa että tällä samalla kaavalla kokeiltaisiin seuraavakin.

Ootte te kyllä ihania! :love: Olin aivan maassa tuon eilisen käynnin jälkeen, mutta taas te saitte mun mielen paremmaksi (ja sen pikkiriikkisen toivon kipinän heräämään)... :love:
Ja hei, CherryPie85, tuo sun ammattitausta on ihan älyttömän iso bonus vielä tähän kaikkeen! :D Kiitos kun jaat tietojasi/osaamistasi. :love:
 
@lapsettomuuta10v Kyllä voi hyvinkin jo olla vatsatuntemuksia vaikka pistokset vasta alkaneet. Tässä kohtaa ovat kuitenkin todennäköisimmin lääkkeiden aiheuttamia sivuvaikutuksia (onhan se iso juttu elimistölle kun suuri FSH-annos alkaa yhtäkkiä kun munasarjat ovat ns. vaihdevuositilassa) kuin viestiä siitä että follikkeleita olisi kovin suuri määrä.

Tosi mielelläni jaan tietoani ja on erittäin mielenkiintoista kuulla jos kellään on toisenlaista näkemystä ja tietoa. Olen kuitenkin ollut poissa aktiivisesta työelämästä kohta kaksi vuotta ja tämä erikoisala harppoo siinä ajassa hurjasti eteenpäin kun koko ajan tulee uutta tutkimustietoa. Omilla klinikoillakin on tullut tässä ajassa joitakin muutoksia toiminnassa joita huuli pyöreänä päivittelen työkavereita nähdessä. :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Heippa! No, nyt lopulta pääsen tänne taas kirjoittamaan. Paljon on tapahtunut palstoilla, ja niin täälläkin päin.

Juu, ei sitten onnistunut viime kierrossa. Päätin yrittää heti uudestaan, koska heinäkuussahan oli minulla se ERA-testi, joka vastaa myös kohdun rapsutusta, ja jostakin luin, että sen vaikutus voi kestää jopa kolme kiertoa. Niin ajattelin, että laitetaan heti perään.

Eli ti 28.8. oli testeissä, ke 29.8. tuli negatulos tietooni ja lopetin heti lääkkeet. Olin heti lääkäriin yhteydessä ja päätettiin yrittää uudestaan siis heti. Lääkäri on itse asiassa hyvin toiveikas pakastettujen alkioidemme suhteen, kun sellaiset sitten kuulemma toimivat parhaiten ERA:n ohjeajoitusten kanssa. Tämä viimekertainen yritys oli kuulemma vain "puolipakastettu", koska mieheni näyte oli tuore ja munasolut pakastettuja. Eli ihan kivaa tietää tuo. Aloitin sitten uudestaan estrogeenit perjantaina 31.8. ja kuukautisten loputtua (olikin tosi kivuliaat, yleensä ei tarvitse mitään Panadolia, mutta nyt otin useasti) myös Klexanen.

Aloitin uudestaan myös ne lisäravinteet ja DHEA:n, ja Metformiini plus melatoniini jatkuvat; ubikinolia menee taas 600mg päivässä (kun alkio on sisällä, en ota yhtään ubikinolia/ubikinonia raskaustestiin asti, mutta jos plussaan, saatan alkaa ottaa taas 100mg päivässä, koska Metformiini "syö" elimistön ubikinonia). Uutena lisäravinteena minulla on nyt myös kurkuma (turmeric), koska se voi vähentää tulehdusta. Epäilen nimittäin, että minulla voi mahdollisesti olla koko ajan jatkuva matalatasoinen omenalihavuuteen liittyvä tulehdus, joka siis voisi ehkä estää kiinnittymistä. Eli yritän yhä syödä terveellisesti, lisätä liikuntaa (liikunta voi vähentää tulehdusta) ja ottaa Omega 3:sta ja kurkumaa. CLA voisi myös olla hyvä lisä jossain vaiheessa.

Tässä kierrossa taidetaan muuten koettaa taas jotain uutta. Ainakin Prednisolone otetaan käyttöön, ja sitten taidetaan kokeilla myös antibioottia tuon kortisonin rinnalla. Ajatuksena on, että kortisonilla alennetaan elimistön puolustusmekanismia ja antibiootilla vähennetään vaginan/kohdunalueen bakteerikantaa, jottei esimerkiksi katetrin mukana kulkeudu mitään. Prednisolone tutkimusten mukaan saattaa auttaa jonkin verran, eikä lyhytaikaisesta käytöstä pitäisi olla haittaa. Antibiootti voi aiheuttaa hiivaa, eli aion kysellä, josko esimerkiksi probioottitabletteja voisi ottaa jne. Mitään Diflucania kun ei raskaana voi ottaa.

Olen myös aloittanut uuden harrastuksen tällä viikolla, eli liikunnan! Siis sen jo suorittamani kävelyn lisäksi. Olen jo käynyt kerran pilatesissä ja joogassa. Kuntosalilla minulle suunniteltiin henkilökohtainen ohjelma torstaina, ja nyt perjantaina kävin salilla sen suorittamassa. Tuntui rankalta, mutta myös hyvältä. :) Aion harrastaa näitä aina, kun alkio ei ole sisällä. Koska en ole näin suureen liikuntaan tottunut (taukoa on liikunnassa ollut sellaiset 27 vuotta :) ), en uskalla kyllä tehdä näitä juttuja, kun alkio on sisällä; sen verran ne kaikki käyvät vatsan yms. päälle. Mutta jos saan painon lopulta näillä putoamaan vähän nopeammin! Ja jos/kun raskaus sitten alkaa, niin ainakin tiedän nyt, mitä tehdä, kun vauva on syntynyt. En enää aio jättää liikuntaa vallan, kun sain näin mukavasti alkamaan, ja kun kerran olen vielä ihan terve. Että jos saan autettua tätä prosessia, ja sairaudet pysymään loitolla! :)

Miehen suhteen sellaisia uutisia, että hapettumistesti siis tuli takaisin tuloksella, että pientä hapettumista on. Sitten sperman defragmentaatiotesti osoitti suhteellisen suurta defragmentaatiota. Tehtiin miehelle lisää testejä - hormonit kuten prolaktiini ja testosteroni hyvät, ja kilpirauhanen kunnossa, mutta löytyi lievä anemia ja suurentuneet punasolut. Lisätestit osoittivat, että syynä ei ollut B-vitamiinin puute (mikä olisi ollut mahdollinen syy), vaan mitä todennäköisimmin keliakia, josta emme olleet tietoisia. Mies on nyt sitten mennyt lisätesteihin koskien keliakiaa. Kun se todetaan (mikä on todennäköistä verikokeiden perusteella), hän voi aloittaa gluteenittoman ruokavalion, mikä voi osaltaan auttaa huomattavasti ravintoaineiden imeytymistä. Hän on nyt joka tapauksessa jo aloittanut lisäravinteiden oton, eli ottaa monivitamiinia, B- ja D-vitamiinia, rautaa, Omega 3:sta, lykopeenia ja - mikä lapsensaannin kannalta ehkä tärkeintä - Sermatropia; ostin hänelle kuuden kuukauden annoksen. Sermatrop voi auttaa hapettumis- ja luulisin, että myös defragmentaatioasioihin. Muut defragmentaatioon liittyvät asiat kun ovat jo hanskassa: mies jo käyttääkin boksereita, ei pidä puhelinta taskussa, ei pidä läppäriä suoraan sylissä, ei juo alkoholia juuri lainkaan eikä ole koskaan tupakoinut. Vielä kun saisin hänet aina pesemään hedelmät ennen syöntiä. :) Mainitsen nämä kaikki, jos tämä vaikka auttaa jotakuta - eli tutkituttakaa myös miehenne! :) HUOM: Mieheltähän oli alun perin otettu sperman motiliteetti- ja määrätesti, eli ne perusjutut, ja ne olivat kaikki kunnossa, ja sanottiin, että täysin kunnossa on mies. Eli perusspermatestit eivät siis tosiaan kerro kaikkea!

Koska miehen kannattaa nyt hoidatuttaa itsensä ensin kuntoon, ennen kuin teemme mitään uutta ICSI:ä, niin nyt sitten tässä vaiheessa aion yrittää tosiaan laittaa sisään pakastettuja alkioita. Jos tärppää heti sen toisen lahjasolualkion kanssa, hienoa; jos ei, niin sitten on vielä yksi lahjasoluun perustuva alkio jäljellä - ja sitten on vielä myös 8 tai 9 'bonusalkiota' eli omiin munasoluihini perustuvaa alkiota pakkasessa, niin niitä voi sitten vähitellen koetella eri tekniikoilla samalla kun itse yritän pudottaa painoa ja mies parantelee ravintoaine- ja spermatasoaan. Sitten tehdään toinen ICSI, jos tarvitaan (toivottavasti saadaan rahat kasaan, jos niin käy! :). Tässähän on aikaa 54-vuotiaaksi (!), eli vielä kahdeksan vuotta … eli pakko alkaa yrittää ottaa prosessi tietyllä tavalla rennommin, että jaksaa juosta tuon maratoonin, jos todella maratooni lapsen saantiin tarvitaan! :)

Olen nyt siis tullut siihen tulokseen, että tämä vauvan hankinta ei nyt sitten ehkä ollutkaan sadan metrin sprinttijuoksu (mikä oli alun perin pakko juosta ikäni vuoksi, kun haluttiin kokeilla omilla soluilla) ... mutta onhan niitä siis menestyksekkäitä maratoonareitakin. :) :) Jos tämä projekti on pidemmän ajan juttu, niin sitten on vaan. Voihan tämä sitten ihan hyvin sillä pidemmälläkin aikataululla onnistua; ei ainakaan ole mitään erityistä syytä, miksei onnistuisi, kun käyttää luovutettuja soluja. Ja jos tämän prosessin aikana saan painoa putoamaan, niin aina parempi terveydelle - ja aina vaan sitten onnistuminen voi olla raskaudenkin suhteen lähempänä.

Eli periksi ei anneta. :) :) :) Rusakkonen + aviomies jatkavat!
 
Testaamisajankohdasta: tähän mennessä tehdyissä kolmessa siirrossa olen jättänyt testaamisen varsinaiseen testipäivään (tai no, vikassa testasin päivää ennen koska vuoto alkoi Terolutien läpi), mutta voisi ehkä olla viisasta aloittaa testaaminen jo aiemmin ettei ehdi asettua taloksi pilvilinnoihin turhan pitkäksi aikaa, jos sieltä on pakko tulla alas. Katsotaan nyt mitä ensi kerralla teen, jos siirtoon pääsen.

@CherryPie85 , onneksi olkoon kyytiläisestä, pidän peukkuja puolestasi! (y) Kivaa kun mukana on IVF-ammattilainenkin, on mielenkiintoista lukea sun kirjoituksiasi näistä aiheista.

@Mandala lle hurjasti onnea ja tarrasukkia! Minunkin pitää varmaan ensi kerralla kokeilla sitä kiinnittymisviiniä. :ROFLMAO: Piinailun alkupäivinä musta on ihanaa just toi fiilis siitä minkälainen positiivinen mullistus ehkä nyt on luvassa (loppua kohti sitten ainakin meikäläisellä hermoilu lisääntyy turhankin paljon).

@Jantzu , minäkin odotan kuulumisia!:)

@atvk87 , mikä siellä on tilanne? Onko vuodot pysyneet poissa? Tosiaan on voinut olla kiinnittymisestä se kellertävä.

@Manteli86 , voi miten kurjia kokemuksia NKL:lta! Ei varmaan herätä luottamusta kun ei ole perehdytty taustoihin, tai jos jutut vaihtelevat lääkärin mukaan. Toivottavasti jatkossa ois vähän selkeämpää. :rolleyes:

@haaveissavauva-81 pahoittelut. :cry: Kurjaa lisäksi jos pitää kaksi kiertoa odottaa ennen seuraavaa yritystä.

@Mariah33 , hyvinkin voi olla paremmat näkymät maanantaina! Mulla ainakin oli viime stimulaatiossa ekassa ultrassa nähtävissä paljon vähemmän folleja kuin mitä loppujen lopuksi keräyspäivänä oli. Pidetään peukkuja!

@Mannari , onnea kyytiläisestä! Harmi että blastoksi asti viljely jäi viikonpäivistä kiinni. Toivotaan että tämä yksilö nyt porskuttaa siellä kohdussa eteenpäin ja tarraa kunnolla kiinni. :) Luokituksiin liittyen, mun klinikalla ei koskaan ole sen tarkemmin kerrottu alkioiden luokituksista, ainoastaan sen onko kehittynyt kypsäksi blastoksi asti. Varmaan saisi tietää jos tarkemmin kyselisi, mutta olen nyt ajatellut että mulle riittää tieto, että biologi on sen arvioinut että kannattaa siirtää/pakastaa.

@Rusakkonen , olenkin jo kovasti odotellut kuulumisiasi! Oli kiva lukea pitkä viestisi. Minusta sinulla on juuri oikeanlainen, pitkäjänteinen asennoituminen tähän hommaan. Minunkin pitäisi muuten aloittaa liikunta, se tekisi hyvää niin monella tapaa. Täytyy myös miettiä nyt lisää tuota siittiöasiaa, olin ajatellut että koska siittiöt on tsekattu, siinä kohtaa ei olisi parannettavaa.

Minulla tämän projektin suhteen rauhaisaa hiljaiseloa: tiistaina ERA ja seuraavan stimulaation suunnittelu, sitten vuodon alkamisen odottelu.
 
@Domi - se piti sanomani koskien ERA-testiä, että lääkitys ERA-kierrossa on siis ihan se sama kuin mitä tulee olemaan siinä siirtokierrossakin. Eli jos Sinulla on ne sumutteet yms., ne tulevat olemaan siinä. Itselläni oli Progynova ja lopulta Terolut muutaman päivän käytössä ERA-testiä otettaessa, ai niin juu, ja myös Klexane oli, jotta olisi täysin samanlainen tilanne kuin "oikeasti" olisi.
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
Nimi# yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa # 1.IVF
atvk87 #7/17 #1. #siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
Carinem #10/16 #1. #endo # 1.IVF/2.PAS
CherryPie85 # 8/2018 # 2. #selittämätön/matala AMH # 3.ICSI / 1.PAS
daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 3. ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön # 5.IVF/1.PAS
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1. # siittiöt # 3.ICSI/2.PAS
Katti75 #4/2018 #2. #ikä # 2. IVF (ekasta tyttö)
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
love- # 2014 #1. #siittiöt # 3.IVF/ICSI
Manteli86 #8/18 #1. #endometrioosi # 1.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 # 05/13 #1. # selittämätön/ikä # 1.IVF
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön # 4.IVF/1.PAS
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy
# 2.IVF
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt # 1.IVF 1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus # 4.IVF
rouvaNiisku #-14 # 1. #selittämätön # 1.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä # 5.IVF/ICSI 1.PAS
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön # 1.IVF/ICSI
Sunflower33 #2011 #1.yht. #selit. # 1.IVF

Taival #8/15 #1. #siittiöt # 2.IVF/ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym # 6.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. # 1.IVF/2.PAS
vipe1986 #9/18 #3. #endo ja siittiöt # 2.ICSI 2.PAS tulossa

Piinailijat:
Jantzu
7.9. (3pvä/24.8.)
rouvaNiisku
11.9. (4pvä 28.8.)
Sunflower33
13.9. (3pvä/31.8.)
atvk87 18.9. (5pvä/4.9.)
Mandala 18.9. (5pvä/7.9.)
CherryPie85 19.9. (5.pvä/5.9.)

:love: Plussat 2017 :love:
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv)



Mun mielestä tää lista saa kyllä ollakin vaikka joka sivulla, pari päivää sitten etsin sitä kolme sivua taaksepäin.
@CherryPie85 asiantuntijuus on kyllä tosi hieno juttu ja kivaa kun ollaan saatu sut mukaan!
@Rusakkonen ihanaa kuulla susta! Ja hieno draivi päällä. :) Suunnitteletteko yhdessä lisäravinteet ja käsikauppatavarat lääkärin kanssa?
@Katti75 hyvin menee siellä valmistelut siis. Kuinka kauan vastauksen saamiseen menee? Toivotaan että sieltä löytyisi lisätietoa.
Joo, ei täällä mitään vuotoja, eikä kyllä mitään oireitakaan. Meillä töissä muutama flunssassa ja pe-aamuna heräsin kurkkukivussa, mutta se meni onneksi ohi. Nyt on vähän nenä tukossa, toivotaan että nuhakuume ei iske.
Koko ajan kyttään oireita ja yritän kokeilla, josko tissit vaikka olis kipeät. Mutta vielä viikko testiin.
 
Viimeksi muokattu:
@Jantzu odotan jo kovasti kuulumisia? Toivottavasti tulet kertomaan hyviä uutisia:love:

@Rusakkonen ihana kuulla taas tapahtumistasi, kun saisi edes puolet sinun pitkäjänteisyydestäsi ja vankkumattomasta asenteestasi, olet kyllä loisto tyyppi!(y) Tsemppiä tämän kierron hoitoon ja plussatuulia:love:

@CherryPie85 sinulla on kyllä loistava tietotaito asioista - kiitos myös omasta puolesta, että jaat sitä täällä meille:)

@atvk87 Täällä myös yksi oireeton.. tai no ajoittain iskee totaalinen väsymyskohtaus, mutta mua kyllä väsytti jo ennen alkionsiirtoakin zumenonin vuoksi.. vielä neljä päivää veritestiin, taidan kyllä testata jo päivää tai kahta ennen.. kyllä jännittääo_O:)
 
Moi! Täällähän on paljon tapahtunut. Pitäisi kyllä palstailla tiheämmin, niin pysyisi paremmin perässä kaikkien tapahtumista. ;)

Suuresti onnea @-dino- @Ihanapa.
@Domi , @Rusakkonen ja @haaveissavauva-81, pahoittelut negasta.

@millionnea oi miten vaikeita uutisia olette saaneet. Toivottavasti pääsette uuteen yritykseen ja siittiöiden sekä munasolujen kanssa olisi parempi tuuri. Voimia tilanteeseenne.

@Mariah33, onnea hoitoihin! Itsekin jännitin punktiota kovasti, mutta ihan hyvin se meni. Kipulääkettä tosiaan sai lisää pyytämällä, ja punktio oli todella nopea toimenpide, vaikka vähän jouduttiinkin kaivelemaan toista munasarjaa esiin. Jälkeenpäin kipu loppui nopeasti, mutta lääkkeistä jäi tokkurainen olo loppupäiväksi. Meillä mies on sen verran neulakammoinen, että on ollut pakko pistää itse. Alkuun se oli hankalaa, mutta kuten sanottu, pakon edessä tottuu vaikka mihin. Ainoa mitä kammoan on pregnyl-ampullit. Onnistuin kerran rikkomaan sellaista avatessa sormeni ja sittemmin mies on saanut hoitaa niiden avaamisen, kun itse en uskalla. Joskin nyt lääkkeellisissä PASeissa ei ole tarvinnut pistää kuin yksi gonapeptyl kiinnittymisen tueksi.

@Mannari, onnea kyytiläisestä ja hyvä että saitte alkioita pakkaseenkin.

@CherryPie85, tervetuloa takaisin palstailemaan. Kiinnostavaa lukea kirjoituksiasi, kun tiedät asioista niin paljon. Toivottavasti saatte nopeasti pikkusisaruksen alulle!

@Manteli86, toivottavasti ensi viikon labratulokset ja ultraääni toivat parempia uutisia. Kuulostaa todella tympeältä tuo naistenklinikan toiminta. Muutenkin hankala tilanne, kun joutunut lapsettomuushoitoihin, niin kaipaisi ja ansaitsisi kyllä empaattista hoitohenkilökuntaa. Kilpirauhasarvoista, että mulla oli niissä häikkää ja nyt oon useamman vuoden jo popsinut tyroksiinia. Ollaan myös julkisella hoidoissa ja lääkäri vaihtuu joka kerta. Yksi oli sitä mieltä, että ei tarvitse tehdä mitään kun arvot ovat lähes viiterajoissa. Koin kyllä itseni väsyneeksi ja muitakin tyypillisiä vajaatoiminnan oireita oli. Toinen sitten sanoi kontrollituloksista (jotka olivat paremmat kuin aiemmat ja viiterajoissa), että lapsettomuushoidoissa arvojen tulee olla ehdottomasti viitearvojen alarajoilla ja aloitti lääkityksen. Oloni parani tästä merkittävästi, joskaan plussaa ei silti ole saatu.

Pistämisessä itsellänikin on tuota kirvelyä ollut joinain päivinä enemmän ja joinain vähemmän. Onneksi se menee yleensä melko nopeasti ohi. Joskus kyllä pistoskohtaan on jäänyt punoittava alue tunneiksikin. Erityisesti orgalutran tuntuu kirvelevän, eikä ihme kun yhtenä ainesosana oli muistaakseni etikkahappo, kun tarkemmin luin pakkausselostetta.

@Rusakkonen, ihan huimaa kun lukee mitä kaikkea mahdollisuuksien parantamiseksi teette. (y) Itse olen ottanut vain raskausvitamiinivalmistetta. :whistle: Toivottavasti seuraavasta sitten teillä jo tärppäisi. Olen kateellinen asenteestasi.

Piinailijoita riittää. Joko @Jantzu testasit? Muille piinailijoille kärsivällisyyttä piinapäiviin. Ne kuluvat niin kovin hitaasti.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Omaa napaa. Täällä siis tehtiin PAS lääkkeelliseen kiertoon. Estradot-laastarit ja luget tällä hetkellä käytössä. Nelipäiväinen alkio siirrettiin viime viikon tiistaina, eli jo tulevana tiistaina virallinen testipäivä. Olen kokenut jotenkin tämän piinailun yllättävän rankkana. Liekö johtuu hormoneista vai mistä. Puhuttiin jo miehen kanssa siitäkin, kauanko lasta jaksaa enää yrittää. Tuntuu että elämä on ollut pausella vuosikausia, kun on miettinyt menonsa sen kautta, että jos onkin raskaana. Haaveillut kuukaudesta toiseen ja rakennellut pilvilinnoja. Iloinnut toisten vauvauutisista ja vauva-arjesta ja miettinyt, että ehkä vuoden päästä meidänkin taloudessa... vaan eipä. Kyllä tämä vaan on melkoinen suo tarvottavaksi.:unsure:

Testaamisesta, tällä kierroksella en kyllä harkinnutkaan testaavani vain yhtä kertaa. Haluan nähdä plussan vahvistuvan "normaalissa" tahdissa. Olen löytänyt itsestäni melkoisen kohdunulkoisesta ahdistuvan piinailijan, siinä siirrossa siis sain haalean plussan vasta virallisena testipäivänä, joka vahvistui, mutta hitaasti... Olen siis testaillut jo useasti ja kaksi viivaahan siellä testissä on ollut, joskin tihrustaa on saanut eikä viiva ole mainittavasti vahvistunut. :poop: Toivottavasti kyseessä on vaan hipaisu. Kamala toivoa näin, mutta sitten edes päästäisiin jo ensi kierrosta viimeiseen PASiin.
 
Sivuoireita oli eilinen jomotus munasarjoissa, helpotti illalla sitten... en tiedä miten fyysisesti on niin rakempi hoito kun vuosi sitten.. ollut tosi väsy sumuista, pääkipua usein ja huonoaoloa :unsure: nyt tosiaan tänään 4päivä Gonal-F pistoksia... ensi pe sitten ultra ja punktio määritys...

Täällä on samoihin aikoihin aika monta piinailijaa.. nyt peukut pystyyn, että plussiakin tulisi (y)
 
Heippa! Uskaltaudun tänne nyt kirjoittamaan kun täällä vaikuttaa olevan tosi mukavaa porukkaa . Olen tätä jo hetken aikaa lukenu kun kaikki asiat niin kauheesti mietityttää ja pyörii päässä. Mulla siis vasta reilun viikon päästä tulossa ensikäynti ivf:n suhteen, joten ihan alussa tässä asiassa vielä ollaan.
 
Moni oli kysellyt perääni. Anteeksi, että olen pitänyt hiljaiseloa. En ole jaksanut kirjoittaa. Olen pureksinut pettymystä. Virallinen testipäivä oli perjantaina, mutta jo viime viikonloppuna tiesin menkkojen olevan tulossa. Maanantaina laskin kortisonia pienemmäksi, koska en sitä halua turhaan syödä. Terolutit tiputtelin pois vasta työreissun jälkeen, muuten olisin varmaan heittänyt nekin pois jo alkuviikosta ja antanut kehon oman hormonitoiminnan hoitaa tehtävänsä. Luomukiertoon kuitenkin tehtiin ja oman kierron mukaan menkat olisi alkanut keskiviikkona. Huomenna olen klinikalle yhteydessä ja tähän kiertoon siis tarkoitus yrittää sitä ainokaista refrozen alkiota. Vaikea uskoa, että siitä mitään alkaisi, koska tämä epäonnistunut PAS oli noista kahdesta se parempi alkio...
 
@Jantzu Olen tosi pahoillani. :cry: Ymmärrän että etenkin tuoreen pettymyksen jälkeen on vaikea luoda suurta toivoa viimeiseen alkioon mutta refrozeneista alkaa kuitenkin raskaus yhtä todennäköisesti kuin kertaalleen pakkasessa käynneistä, ainakin mun työpaikkaklinikoilla. (y) Ja kuten varmasti ovat klinikalla sanoneetkin, niin se että parhaasta mahdollisesta alkiosta ei ala raskaus ei todellakaan tarkoita sitä ettei huonommasta alkaisi. Meidän biologit ainakin sanovat että jos raskaus ei siirtokelpoisesta alkiosta ala niin todennäköisimmin kyseessä on alkioon liittyvät syyt eli ehkäpä tässä alkiossa oli kuitenkin jotain "häikkää" vaikka olikin ihmissilmällä tehdyin kriteerein loistava. Silti se refrozen voi olla oikeasti parempi ja onhan se kestänyt sitten jo kaksi pakastusta ja sulatusta, että eipä tuo ihan turhake ole. ;) Tsemppiä tähän kiertoon! :love:
 
@CherryPie85 Kiitos sanoistasi ja tsemppauksesta! Seuraava siirto on jo kymmenes, joten siksikin alkaa usko loppua! Meidän tie on ollut varsin kivinen ja raastava: 3 tuoresiirtoa, joista tuloksena yksi ihan alkuraskauden keskenmeno, sekä 6 luomukiertoon tehtyä pakastealkion siirtoa, joista tuloksena yksi lääkkeellisesti hoidettu keskenmeno (rv9) ja yksi kohdunulkoinen (rv7). Kerran aikaisemminkin on yksi refrozen siirretty tuloksettomasti, joten sekin vaikuttaa omaan asenteeseen. En tiedä, miten jaksan uskoa onnistumiseen? Ja onnistuminen ei ole enää se, että saa plussan testiin, eikä myöskään se, että näkee sykkeen alkuraskauden ultrassa. Sen on ainakin nämä kuluneet vuodet opettaneet, että matto voi lähteä jalkojen alta niin arvaamattomasti milloin vain. :unsure::(
 
Voi että onkin ollut kivikkoinen tie teillä @Jantzu . Muista ettei sun tarviikaan jaksaa koko ajan uskoa onnistumiseen. Riittää ettei luovuta. Onnellinen lopputulos ei ole kiinni sun asenteesta, saa olla epäuskoinen, epätoivoinen ja tuhannen skeptinen koko hoitoon välillä. Etenkin kun takana noin monta siirtoa. Turhaan mä sanon että alkaneet raskaudet on kuitenkin hyvä juttu (eli raskaaksi olet tullut kuitenkin 3/10 siirrosta) ja todiste siitä että voit raskautua, oot kuullu me sanat varmasti jo sata kertaa. Sanon silti, koska uskon siihen. Tilastollisesti raskauksia on alkanut hyvin siirtojen määriin katsottuna eli on todennäköistä että raskaus alkaa uudelleenkin vielä ja nyt on jo todennäköistä että seuraava raskaus olisi normaali koska nuo tyypillisimmät epäonnistumiset on jo kohdanneet teidät.
 
  • Tykkää
Reactions: Jantzu ja atvk87
@CherryPie85 Alkaneita raskauksia on siis 3/9, mikä nyt sinänsä joskus jaksaa lohduttaa, mutta hyvin harvoin. Pessimistisyys on vallannut tosi pahasti mielen ja ajattelen, että onhan noita kaikenlaisia epätavallisia raskauksia vielä kokematta. Vielä en ole valmis luovuttamaan, mutta hetkittäin epäilen todella oman mielenterveyden sietokykyä. Apua olen kyllä hakenut, mutta käytännössä en ole sitä saanut. Aika monen mutkan kautta pääsin viimein mielenterveystoimistoon viime keväänä asiakkaaksi, mutta tällä hetkellä sairaanhoitaja on vain onnistunut pahentamaan oloani! Hän on nyt kolme kertaa kysynyt minulta neljän kuukauden yhteistyömme aikana, että "kauanko tätä kestää" eli milloin hoidot loppuvat?? Nyt pp4 hän otti hoitojen loppumisen puheeksi kolmannen kerran, kun kerroin, että ahdistaa ja on paniikkioloja, kun hoidot ovat taas päällä. Raivostuin ihan hirmuisella voimalla hänen kysymyksestään ja hän hoiti mielestäni tilanteen todella ammattitaidottomasti. En todellakaan ymmärrä tämän sairaanhoitajan tarkoitusperiä ja miksi ihmeessä hän haluaa tietää, milloin hoidot loppuvat. Eihän sitä voi kukaan tietää!! Ja minun mielestä on varsin normaalia, että alkion siirron jälkeen on paniikkioloja, jos edellinen siirto on johtanut useamman viikon epätietoisuuteen, missä raskaus on ja tilanteeseen, että on täysin kävelevä aikapommi!! Millään en jaksaisi, mutta mun on pakko tehdä asiasta muistutus, sillä juuri nyt en voi kuvitellakaan puhuvani koko ihmiselle enää yhtään mitään. Tämä episodi on yksi suurin syy, miksi en ole jaksanut tänne kirjoittaa ja elää teidän muiden hoitovaiheiden mukana. Sietokykyäni vedetään taas monessa suhteessa äärimmilleen :(
 

Yhteistyössä