IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Voi hyvänen aika mitä nälkää tuo menopur mulle aiheuttaa!!! Jo useamman päivän on saattanut aivan yht´äkkiä iske jäätävä nälkä, siis sekunnissa tuntuu että vatsalaukku syö itseään ja etten olisi ainakaan vuorokauteen syönyt mitään!!! Vaikka on ihan normisti syönyt.. :unsure: Tänään ei tunnu loppuvan edes syömällä!!! :LOL: Pitää muistaa jos piinailemaan pääsee eteti turhaan kuvittele ties mitä kun on jo alkanut ajat sitten!!!! :D
Niin hyvin tuntuu olevan eriäviä mielipiteitä tuosta maljalla/kohdussa kasvusta.. varmaan johtunee siitä ettei sitä varmaan pystytä täysin tieteellä mitenkään tutkimaan/todistamaan.. Vähän sama kun välillä tuntuu että toiset lääkärit hehkuttaa tuoresiirron nimeen ja toiset taas ei tee niitä ollenkaan.. on tää.. mutta toivottavasti jokaiselle meille löytysi se juuri meille oikea hoitotapa, olisi se sit mikä kelläkin :love:
 
Moikka pitkästä aikaa! Ajattelin kysäistä, että onko kellään tietoa, miten menetellään, jos muuttaa toiselle paikkakunnalle kesken hoitojen? Siis julkisella puolella. Meillä on vielä yksi alkio pakkasessa ja sen siirto on nyt pian ajankohtainen vaikkakin epäilen, että ovulaatio osuu huonoon saumaan eikä päästä vielä tässä kierrossa edes siirtoon asti. Ollaan kuitenkin päätetty, että mikäli tästä ainoasta jäljellä olevasta ei tule tulosta, niin toteutetaan minun haave päästä asumaan lähelle perhettäni. Jää yksi julkisen hoito sitten vielä jäljelle. Päästäänköhän uudella paikkakunnalla vielä kolmanteen hoitoon suoriltaan vai joudutaanko aloittamaan koko rumba ns. alusta? Tosin paremman palkan toivossa ei yksityinen puolikaan olisi ihan pois suljettu vaihtoehto.
 
lullaby Juuri nämä ovatkin niin yksilöllisiä juttuja, aivan varmasti endon tilanteessa onkin parempi maljalla :) Mulla taas PCO:n hauraiden solujen takia parempi kohdun ympäristö. Munajohtimen ja kohdun mikroravinnetasot, pH:t, happi- ja rautapitoisuudet ovat keskenään sen verran lähellä toisiaan, ettei sillä aivan valtavasti liene väliä onko kohdussa vai munanjohtimessa tuossa vaiheessa.
Kunpa labrassa pystyisikin matkimaan olosuhteita täydellisesti ;) Mutta just hyvä kun ainakin yksityisellä pystytään edes tämän verran yksilöllisesti hoitamaan.

Siida mulla on tullut vaan siirtoon kelpaamattomia blastoja, DD luokkaa :unsure: Viimeksi oli 3 päivänä 8 alkiota, niistä huonoimman näköinen siirrettiin ja 7 parempaa jatkoviljeltiin blastoiksi. Kaikki 7 oli silloin 5. päivänä näitä DD blastoja. EI siirtokelpoisia tai pakastuskelpoista. Eli ihan kakkakamaa.

Domi sepä se onkin kun ei voi tietää olisko se sama alkio sitten pärjännyt siellä toisella (maljalla tai siirrettynä). Oliskin kätsyä jos sellaisia tutkimuksia voisi tehdä :D:D

Aiemmissa hoidoissa mulla on ollut Gonapeptyl irroituspiikkinä PCO:n takia, mutta nyt olikin laitettu Pregnyl. Onkohan joku virhe vai käytetäänkö joillakin PCO-potilailla kuitenkin Pregnyliä? Meillä on lääkäri nyt vaihtunut tässä ja siksi mietityttää.(n)
 
@~SeaWind~ hyvä että oli kivuttomampi toimenpide mitä ajattelit (y) Ja tosiaan niistä koirista vielä, mitäs rotua teiltä löytyy jos saa udella? :)

@Domi Mitä jos on aina nälkä? Musta tuntuu ainakin että oon popsinut kuin pieni porsas, on piikitys menossa tai välikuukausi :ROFLMAO:

Tyhmiä kysymyksiä osa 16378. Mietityttää se että kun pistää pregnylin niin lähteekö todennäköisesti limat myös silloin liikkeelle vai vaikuttaako se niihin ollenkaan? Eilen siis ovistesti nega, samoin tänään(viiva hitusen ehkä vahvistunut) ja vetisiä pöksyjä 0kpl. Tänään illalla pistin pregnylin ja tasan 3tuntia sen jälkeen niin tuntui kuin olisin päästänyt hanan auki. Aina mulle tulee oviksen aikana limoja mutten nyt ole vielä havainnut niitä ennen tätä iltaa. Vaikuttaako se pregnyl nyt noihinkin vai oliko kehon luonollista toimintaa? Olenko hysteerimuija ja kuuntelen taas kroppaa liiankin tarkasti? Pitääkö laittaa google kiinni ja keskittyä johonkin hyödylliseen? :ROFLMAO::LOL:
 
Kuuben ja kiuskin kysymyksiin en kyll osa sanoa juur mitään :D

Hienoa kuulla ettei seawind punktio ollutkaan niin paha! Toivotaan että saisitte mahdollisimman monta alkiota loppusummaksi! (y)

Oireita täällä edelleen nolla, pieniä hetkittäisiä menkkakipuja lukuunottamatta. Tänään oli ihan pirun kuumeinen/kipeä olo ja päänsärky, mutta kuumetta ei kuitenkaan ole. Huomenna meinasin uitella pc:n, mutten kyllä usko viivoja paljoa näkyvän.. :unsure:
 
Mehän perjantaina punktiossa saatiin 23 solua, joista 17 oli kypsiä, ja lauantaina soitettiin että niistä 13 hedelmöittyi. Juuri äsken tuli taas puhelu klinikalta, kaikki 13 ovat nyt 3-päiväisiä ja jatkaneet jakaantumista! Noin puolet on täysin aikataulussaan ja puolet aavistuksen jäljessä mutta kaikki sellaisia että niitä lähdetään jatkoviljelemään 5-päiväisiksi. 3kpl oli 8-soluisia ja loput 6 ja 7 -soluisia.

Toivotaan, että näistä nyt edes joku selviää sinne 5-päiväiseksi!
 
Moi kaikille! Oon koko syksyn odottanut, että saan jatkaa samaa työtä, mitä ennen tytön syntyää tein. Töitä lupailtiin kovasti, että myöhemmin syksyllä olisi tarjolla. No nyt sitte ei niitä olekkaan luvassa enää tämän vuoden puolella. Hajosin kyllä totaalisesti ja itkin kuin lapsi....nyt toivon enemmän kuin mitään, että olisin edes raskaana:oops: Tää toive tuskin toteutuu, kun oireita ei juuri ole ja ne on aiemmin tulleet hyvin voimakkaina heti. Silti joku paskiainen kuiskii, että "kyllä ne voi vielä tulla" voisin listiä tuon huutelijan:mad: pp6 ja totuuskin alkaa pikkuhiljaa häämöttään oven takana. Tänään aattelin testata jo ekan kerran. Tyhmätyhmätyhmä(n)

Seawind, kyllä te tuosta määrästä saatte hyvän saldon, uskon niin❤

Love, joko uitit tikun, niiiiin jännittäääää:love:
 
Kylläpäs täällä palstalla on taas tapahtunut!

gemmy tervetuloa :)

Seawind onneksi punktio meni hyvin kaiken actionin jälkeen! ja hieno saldo teillä! pidetään peukkuja kaikille pikkiriikkisille(y)

Siida harmi kuulla työkuvioista :( kurjaa, että lupaillaan, mutta sitten ei kuitenkaan saa :( toivotaan että on parempi onni tämän "projektin" kanssa (y)(y)(y) Samat piinapäivät meillä. Minä ajattelin testata huomenna ekaa kertaa pp7 kohdalla. Hullu tai ei mutta syteen tai saveen! En jaksa odottaa! (n):eek:

love- älä heitä kirvestä kaivoon. Vielä on viralliseen testipäivään aikaa :D

nennalii toivotaan plussaa (y)(y)(y)

Domi täällä ilmoittautuu 1 nälkäinen lisää :p

En tiedä onko itsellä ollut jotain kiinnittymisoireita tai ei. Varmasti mielen aiheuttamia kun oireiden lueskelemisen jälkeen ilmaantui oireita :LOL: Mutta rinnat ovat olleet todella arat! Ei jestas! Yöllä kylkeä kääntäessä herään aina kun ovat niin kipeät. Ne kyllä kipeentyi heti menopurin alettua. Että lieneekö lääkkeistä johtuvaa vai mistä. Mutta TODELLA arat ovat. Muutenpa ei sitten ole oireita ollutkaan. Jos ei näitä harvoja mahd. haamu oireita (pientä nipistelyä tai viiltelyä) lasketa. ei näitä suotta piinapäiviksi kutsuta!

Onnea kaikille hoitoihin :love:
 
Mishala, mää retkahdin jo tänään ja mahtavaa ovitrelleviivaa sain tuijottaa. Nälkähän on yksi varhain alkana raskausoire ja tissikipu myös;) Menopurista mää en saanu kyllä nälkää, vaan oli tosi oksettava olo ku muniksia kasvattelin.
Mulla ei oo mitään muuta oiretta ku että alamaha on todella outo/jomottava ja vihloo sekä ihan jäätävä turvotus. En oo ennen tukena ovitrellea käyttäny, eikä oo mitään käsitystä kuinka paljon se aiheuttaa oireita. Onko jollain teistä kokemusta? Ja näkyykö se vahvemmin testissä ku pregnyl? Tissit ei oo kipiät, pää ihan vähän. Ei repäisykipuja, jotka nekin on ollu eka merkki jostain. Eli, en tosiaan jaksa uskoa että tästä mitään valmista tulee.

Tsempit meille piinailijoille kaikesta huolimatta❤
 
Siida, voi että noita työkuvioita. Tiedän tunteen. Niin monta kertaa olen pätkätyöläisenä noita "juu, varmaan pian töitä on..." kuvioita tuskaillu.

Tsempit piinailuun silti... jospa kuitenkin...! Mulla ei ole mitään kokemusta noista ovitrellen mahdollisista oireista. Jos ne kuitenkin olis ihan oikeita tärppioireita?!
 
Siida älähän tiiä jos eivät ookaan ovitrelle viivoja ;) ja ikävä kuulla työkuvioista :( ikvää että ensin luvataan ja sitten käännetään selkä :(

Mishalalle tsempit myös piinailuun! Toivotaan että viivoja on testeissä! ;)(y)

Testasin tänään tyylipuhtaan negan :( nyt illalla tiirailtuna ja käännettyn ja väännettynä saattaa silmä haluta nähdä aaaaaaaaivan haalean viivanpaikan. Tänään on kyllä ollut muutamia kunnon mahakramppeja oon ollu varma et vuoto alkaa lugejen läpi, mut ei. Maha on kyllä ollut tän päivää sekaisin :oops:Ja jostain syystä edelleen tuikailee/kramppailee siirtopuolta. Noh, keskiviikkona testipäivä joten testailen vielä silloin.
 
Love, me vielä toivotaan, että se viiva vahvistuu....minkä ikäinen alkio sulle siirrettiin? Ei nämä mun tuntemukset oo oikeesti oireita. Täysin realismia on, että keho reagoi ovitrelleen nyt näin. Oikeastaan oon jo tehny töitä itseni kanssa, että ota rennosti. Pakkanen ei oo tyhjä. Ehit ottsa sen paniikin vasta sitte viimeiseen siirtoon:LOL:
 
Love & Siida tsemppiä! Love onkin jo loppusuoralla. Teitkö tänään testiä?

Mulle voi jossain välissä päivittää 2. IVF 3 PAS. On ilmeisesti kertynyt julkiselle hoidettevia tai sitten vaan kaikki menossa samassa vaiheessa tai lääkäripulaa tai joku muu ruuhkasuma. Oli 1 aika tarjolla ensi viikon ma-ke välillä ultraan. Toki voi johtua myös siitä, että vaikka soitan heti klo 10, niin juutun puhelinjonossa jonon hännille ja muut menee ohi. Onneksi pääsen sinne. Ja omasta puolestani kyllä lopettaisin tämän rumban vaikkapa tästä kierrosta :)
 
Siida nelipäivinen oli mikä siirrettiin. En kyllä jaksa uskoa että huomenna mitään näkyy, joko mielikuvitus on vaan niin kierroksilla että jotain näkee tai sit on kaukaa hipoen mennyt ohi.. Toivotaan ettei seuraavaa siirtoa sulla ole vaan pakkaseen jää vielä odottajia! (y)

Zoona en testaillut tänään, yksi testi kaapissa ja säästän sen huomiselle aamulle. :D tsemppiä tulevaan, olkoon tämä viimeinen kierros tätä rumbaa! ;)(y)
 
Zoona, oletteko päättäneet jättää kokonaan kolmannen hoidon tekemättä?:unsure: Teillä oli muistaakseni useampi vielä pakkasessa? Nyt kyllä kaikki toivonrippeet peliin, ei vielä luovuteta.

Love- pidetään peukkuja vielä huomiseen! Vai testaatko vielä tänään?

Mulla tänään ihan yhtä vahva tikku ku eilen illallakin. Kyllähän tää toivoa antaa ja se vielä enemmän, että heräsin kunnon hedariin, joka jatkuu edelleen.....voisko tuossa tikusssa olla osa omaakin viivaa???? Voi näitä tuskan päiviä(n) pp7
 
Mahtavaa Siida! Tuskin ovitrelle jatkais yhtä vahvaa näkymistä?! Ties vaik ois molemmat tarttunu.. ;)
Toivotaan että love-llakin vielä rupeis vahvistuun...!

Mulla siis uä kp12 ensviikolla (jollei o+ ala tulla etuajassa) ja pas-yritys vk42 lopulla, ehkä to/pe, jos kierto saadaan pysyyn aikataulussa.
Katoin muuten noiden letrojen ohjeesta ettei sais käyttää ennenkun on ohittanu vaihdevuodet? :eek: No ei kai ne voi tätä ennekään sit kovin vaarallisia olla...:confused:
 
Liuskoja oon teihny ma illalla, eilen aamulla ja illalla, tänään aamulla ja nyt äsken vielä digin, joka sanoi raskaana 2-3. Jompikumpi ainakin on tarrannut, se on nyt selvä. Eikai se ovitrelle voi kolmea päivää tasasen vahvasti näkyä!? Sunnuntaina oon sen edellisen kerran 5naksua laittanu ja tänään pistän illalla viimeiset. Huhhuh, kylläpä kuumottaa, ei hertsyykkerit tää voi olla totta, mutta iloitsen nyt, itkeä ehtii myöhemmin.
 
Noniin. Tänään oli meidän ihka ensimmäinen alkion siirto! Yksi 5-päiväinen blastokysti lähti mukaan. Limakalvo 14mm. Nyt sormet ristiin ja toivotaan parasta! Piinailijoihin saa siirtää. Huomenna siis pp1. Virallinen testipäivä 15.10.2017.

7 jätettiin vielä viljelyyn huomiseen asti, ja huomenna vielä soittavat ja ilmoittavat montako niistä selviää pakkaseen.
 
  • Tykkää
Reactions: love- ja kiuski
Seawind onnea matkaan! :)

Love pahoittelut negasta ;(

Siida olisiko se plussa tulossa?!?! :D

Mä testasin eilen ja tänään. Eilen olin näkevinäni pienen haamuviivan. En tiennyt onko se vain minun pään sisällä vai oikea hailea viiva. Tänään tein uuden ja se oli vahvistunut! :O en voi uskoa todeksi! Kuinka kauan ovitrelle näkyy testissä!? Nyt pp 8 menossa. Ja 5 päiväisen sain viime tiistaina. Nyt kun vain vahvistuisi plussa! :D onnea kaikille! <3
 
  • Tykkää
Reactions: kiuski
Mishala, aina on vähän niin ja näin noitten lääkkeiden näkymisen kanssa, mutta siitä voi olla varma, että pitoisuuden pitäis pikkuhiljaa hävitä, ei vahvistua ja jos sun viiva vahvistuu, niin usko pois vaan, että jotain tapahtuu. Mulla ei oo vahvistunut, ihan samanvahvuinen viiva ollu kolme päivää. Ensi viikolla pitäis kyllä jo vahvistua viimeistään.

Seawind, Onnea piinapäiviin❤ ja huikee limis sulla :rolleyes:

Voi Love minkä teki:( Mikä teillä oli pakkastilanne, vieläkö siellä on siirrettävää? Miksei voinu tarrata!?! En usko että kumpikin olis tarttunu, ehkä ovat yrittäneet molemmat ku viivat ollu noin selkeät jo heti alussa, ja se ykskin tuntuu kyllä täysin epätodelliselta. Pitäis nyt vaan olla leijumatta ja muistaa tää meiän historia.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä