IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Itseasiassa luulen että johtuu siitä että jännitän niin sitä onko ti mitään että jotenkin ei niin se tän päivänen "kiinnostanut"/ollut mielessä, kun aina on tainnut kaikki hedelmöittyä tai sit korkeintaan yksi ei ole. Mutta enpä olis siltikkään uskonut. Kuten mies sanoi, eihän se mitään muute, niinhän se on, vaan huhuhuh.. (ei mulla oo muuta elämää :oops: )
Ei tossa taida siida olla muuta jännitettävää kun että monta?!! :love:
 
Se oli semmonen psykologinen "unohdus" onnellisempi kun ei tiedä. Hyvä hedelmöittymisprosentti teillä kyllä on ollu, jos kutakuinkin kaikki hedelmöittyneet. Meillä ollu kyllä aika sama juttu, mutta näköjään niistä kuitenkin ollut suurin osa viallisia. Jännä juttu, että nää mitä siirrettiin, oli niitä 3päiväisiä ku pitkässä viljelyssä kävi kuitenkin kova kato(n) Olin varma ettei näistä oo mihinkään ja laitoin meiän toivon niihin kahteen plastoon. Mutta, jännän äärellä maanantaita ootellaan Domi!!
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Mua taas hävettää että mitkä psykoosit vedin eilen illalla kun pelkäsin kaikkea :ninja: MUTTA kaikki siis ihan hyvin, siirto meni ok ja nyt on kyytiläinen matkassa :love: Mä en nyt osaa noita laatuluokituksia yhtään, mutta lääkäri sanoi että se meni pakkaseen hieman heikkona mutta paransi laatunsa erinomaiseksi tässä sulatuksessa. Nyt ei auta kuin toivoa että pääsen tohon Siidan plussaimuun mukaan :love:
 
Aika erikoista tuo että teiltä tosi monelta kielletään syöminen ja juominen tiettyä tuntimäärää ennen punktiota. Me ollaan hoidoissa yksityisellä, ja ainut mitä kiellettiin, oli kahvi tuntia ennen toimenpidettä. Ruokaa sai syödä täysin normaalisti, jopa suositeltiin syömään aamupalaa ennen toimenpiteeseen tuloa. Tosiaan siis kahvi oli ainut rajoite, muutoin sai syödä ja juoda niin paljon kuin napa vetää, jos mieli tekee.
 
Monella etenee nyt hommat paremmin kun hyvin...ONNEA!!
Pahottelut pettymyksistä, niitä meinaa tipahdella useemmissakin vaiheissa näissä hoidoissa.. lopullinen tietenkin se nega tikussa. Vielä paskempaa jos oli ainoa mahdollisuus ja muuta ei sitten pakkaseen jäänykään.

Tuntuu ettei oikein jaksa edes kirjottaa tästä hoidosta mitään kun jo yli 90% varmaa että kuukauden päästä viimestään sekin 5000 euron (! .. kyllä, tein laskelmat :oops:) alkio on valunu viemäriin...joko suoraa pakkasesta tai kohdun kautta. Onhan se hiukan nopeempi kehittyyn kun mitä mulla yleensä, mikä ärsyttävästi lisää odotuksia (muuten viemärivarmuus ois yli 95%), mutta koska luokitus ei oo mikään päivä yltäny 3 pisteeseen, niin turha alkaa toivoon liikoja.
No yritän sitten ajoissa ruveta kärttään seuraavaa hoitoo heti ens kiertoon, tuloshan on selvä jo 5-6 päivää siirrosta, en jaksais millään taas jotain välikiertoo kun ei tapahdu yhtään mitään.

Ainiin, ja en muista et mulla ois koskaan ollu mitään syömis- tai juomisrajotuksia punkioihin.. jos ei nyt hirveessä kaatokännissä sentään menis :D
 
Eihän tässä muuta voi kuin heti alkuun sanoa, että voi ihanuus, mitkä viivat Siida :love: Ja pajon tapahtuu palstalla taas eli onnea eri vaiheisiin ja pahoittelut pettyneille. Maasta se pienikin ponnistaa!

Domi kysyi, että oonko saanut vastausta tuohon aiemmin esittämääni kysymykseen hoidoista ja muutosta. No, enpä ole saanut vastausta, kun en saanut aikaiseksi edes kysyä :confused: Kävin tiistaina kp 10 folliultrassa, mutta oli taas aivan uppo-outo lääkäri vastassa sekä pari opiskelijaakin siinä toljottamassa ja kaiken lisäksi meni pasmat niin sekaisin, kun se vaan kyseli vuodon koostumuksesta ja määrästä tuon kemiallisen jälkeen, että en muistanut ollenkaan koko varsinaista asiaani. Muutenkin oli yllättävän vaikeaa puhua koko epäonnistuneesta plussasta ollenkaan eli itku meinasi tulla, kun siitä yritti jotain saada sanotuksi. Monta asiaa jäi siis taas kerran sanomatta.. Mutta jotain toivoa nyt sentään on, että ovulaatio vielä tapahtuisi tämän kierron aikana ja päästäisiin kokeilemaan tuota ainokaista pakkashippua. Mutta jos ei sunnuntaihin mennessä tule ovisplussa, niin tämä kierto on kyllä sitten taputeltu. Ei auta kuin ootella, testata ja toivoa.
 
Kuube toivotaan että saisit pakkashippusen kyytiin :)

Lullaby aina on toivoa :) pidetään peukkuja

Kiuski onnea matkaan kyytiläisen kanssa <3 toivotaan plussaa! :)

Voyage pidetään peukkuja. Ja kyllä "ihana" on päästä punktioon. Kun tietää mikä palkinto voi onnistuessaan odottaa :) <3

Siidalle onnittelut! Mikä viiva! <3<3<3

Seawind kylläpä teillä kävi kato! Mutta saitte kyytiläisen ja pakkasukkeliinin. Onnea matkaan <3

Domi ihana että punktion jälkeen ei paljon oireita! Pidetään peukkuja nyt ja toivotaan että liityt plussa aaltoon :)

Meidän klinikalla punktio aamuna saa syödä nestemäisen aamupalan. Mä olen nyt tiistaista asti testannut joka aamu. Tiistaina oli vain haamuviiva. Keskiviikkona näkyi selkeästi viiva. Torstaina samanlainen kuin keskiviikkona ja tänään perjantaina vahvempi viiva. Maanantaina onkin virallinen testipäivä. Oireena armottoman kipeät rinnat. Ja menkkamaista oiretta. Vähän on ti-to tullut pientä punaista tuhrua pikkareihin. Tänään ei tullut ollenkaan. Kyllä on pelottanut että miten tässä käy. Huomenna viimeinen päivä lutinusten kanssa :)

Onnea kaikille hoitoihin <3
 
Hyviä uutisia monella, tämä on kyllä positiivinen syksy.
Siirryn nyt toisaalle pikaisen päivityksen jälkeen: ruskeaa tuhrua viime su ja uudestaan nyt torstaina, joka yltyi punaiseksi. Olin ihan paniikissa. Tänään ultrassa (6+1) sydän sykki pienellä.
Onnea matkaan kaikille, nähdään toisessa ketjussa!
 
Puhhuh, meillä on ensi viikosta sitten käyntiä klinikalla. Seuraavasta kierrosta alkaa hoito.

Seawind: Korjaa kun petyit saldoon :/ Se on aina niin ikävää. Jaksamisia. Mulla on tosiaan ollut juuri tuo kokemus, mun PCO:n heikentämät munasolut ei kestä sitä blastoviljelylientä.

siida: Onnea <3 Mun solut ei kestä blastoviljelylientä vissiin, joillakin on näin ja kolmepäiväiset jotka ei jaksa blastoiksi selviää kuitenkin kohdussa ihmisiksi. Mutta yksilöllisiä juttuja <3 Meidän surkea kolmepäiväinen on 2v. poika, mutta blastoja ei olla saatu koskaan. 20 kolmepäiväistä on yritetty blastoksi.
 
Gemmy Mullakin on PCO, ja sen myötä todennäköisesti heikommat solut, mutta ainoastaan blastoiksi asti kehittyneitä käytetään, vaikka niitä jatkossakin näin vähän tulisi. Käsittääkseni koko klinikalla ei kenellekkään käytetä muita kuin blastoja. Luotan heidän arviointikykyynsä sillä kyseessä on kuitenkin suomen johtava lapsettomuusklinikka, ja meidän oma lääkäri on Euroopan johtava lapsettomuuslääkäri.

Näytti meille ihan tilastoja joiden mukaan ulkomailla on tarkkaan tutkittu että todennäköisyydet blastoilla on niin paljon paremmat kuin sitä kehittymättömimmiä, että ihan ajan ja rahan vuoksi ei ole kannattavaa siirrellä niitä 3-4 päiväisiä. Minähän olen tästä hyvä esimerkki: 3-päivänä elossa oli 13 kolmepäiväistä. Jos silloin olisi ne kaikki pakastettu, niin ainoastaan kahdella niistä olisi kohdussa ollut mahdollisuus jatkaa jakautumista ja kiinnittyä. Loput 11 olisi olleet suoraa roskiskamaa. Nyt vältyttiin siis jopa 11:sta turhalta PAS:lta.

Ennemmin niin, että se kato käy parissa päivässä siellä labrassa, kuin niin että turhaan siirrettäisiin käyttökelvottomia 3-4 päiväisiä ja pahimmassa tapauksessa tulisi vain lisää pettymyksiä ja lapsettomuus venyisi niiden negatiiviseen testiin päättyvien PAS -kiertojen vuoksi.
 
Gimmy, en oo ennen kuullutkaan, että se viljelyalusta ei välttämättä sovikkaan soluille!! Aina oppii uutta, miksei näin voisi ollakin, me ollaan yksilöitä ja me koostutaan yksilöllisistä soluista, eli järkeenkäypää kyllä!! Meillekin on hoitotaipaleen aikana tehty useita turhia siirtoja, että sitä taustaa vasten se pitkän viljelyn kato kertoo vaan realistista totuutta, että suurin osa alkioista ei vain kykene elämään, mutta ei ne blastoiksikaan selvinneet oo meiän kohdalla lapsiksi syntyneet.

Kiitos onnitteluista kaikille❤ Kiitos vertaistuesta, jota oon teiltä saanut ja jota olen tahtonut myös jakaa takasinkin päin. Aina ei voimat riitä siihen, että jaksaisi toisia tsempata, kun itse tekee henkistä kuolemaa. Kun on totaalisen rikki ja yrittää jotenkin saada korjattua sen, minkä korjata voi, mutta onneksi kukaan noissa tilanteissa ei ole keneltäkään mitään vaatimassakaan. Se tuki, mitä itse olen pohjilla ollessani teiltä saanut, on ollu kyllä korvaamattoman tärkeää❤

Lullabylle lämmin halaus. Kauan on kuljettu yhtä matkaa. Voimia kovasti ja muista, että sua odottaa yksi mahdollisuus, vaikket sä nyt jaksa näin ajatella, etkä siihen uskoa, mutta siinä solunipussa voi olla kaikki, mitä tarvitaan pikku ihmisen rakentamiseen. Älä menetä toivoa❤

Älkää kukaan menettäkö toivoa❤
Käyn kyllä lukemassa teiän kuulumisia, mutta menen nyt päivän kerrallaan ja toivon etten sekoa ja ettei mun enää tarvitsisi liian pian palata. Pakko ottaa etäisyyttä ja yrittää hengittää. Varhaisultraan on valovuosi vielä.
 
Mitenhän noita Pregcheckin ovisliuskoja pitäisi tulkita?? Tänään on kahteen kertaan tullut ihan selvästi tasavahvat viivat, mutta digitesti antaa vain negaa. Alkaa käydä jo työstä tämä oviksen bongaus. Jotenkin ei uskalla luottaa pelkästään noihin liuskoihin, kun en halua möhliä tuon ainoan alkion kanssa. Nyt on kuitenkin jo kp 14 ja yleensä aiemmin on tähän mennessä jo ollut ovulaatio päällä. Toisaalta mulla on kierto vähän pidentynyt viimeisen vuoden aikana, joten ota nyt tästäkin sitten selvää.
 
KuuBe Oon luottanu noihin PC liuskoihin, mulla ei esim. rfsu anna edes täysin selkeetä plussaa, että joutuu arpoon onko se nyt yhtä vahva vai hiukan hailumpi kuitenkin, ja lisäksi se vahvin viiva tuli eri aikaan kun PC:llä! Tulkitsen sen niin että PC on kuitenkin herkempi ja tarkempi kun toi toinen, ja näyttää pidemmän aikaa plussaa. Vahvin plussa on selkee kun se on jopa tummempikin kun c-viiva, ja sen huomaa heti kun kusiaalto etenee liuskan läpi.
Digejä en oo edes kokeillu, jotenkin pelkään et niillä se huippu menis vielä helpommin ohi..
 
Kiitos Lullaby! Ollaan Oysissa hoidoissa nyt vielä toistaiseksi ja siellä ohjeistavat pelkästään tuon digin käyttöön, mutta en ole kyllä tähän mennessä onnistunut kuin kerran saamaan sen hymynaaman siihen. Tuntuu olevan aika vaativa testi. Mulla on aiemmin ollut Sofin ovistestit käytössä, mutta nyt unohdin tilata ja siksi ostin noita PC liuskoja. Täytynee vielä testailla, onko hutikierto vai ei. Koen kyllä nuo PC:t sinänsä luotettaviksi, kun on ne raskaustestit ainakin jo tulleet tutuiksi.
 
Seawind: Tottakai luotat lääkärin arvioon tässä asiassa, halusin vaan tuoda näitä uusia tutkimustuloksia tässä asiassa myös ilmi jos niistä ehkä olisi jollekin apua. (n)(n)
Me olemme olleet Dextrassa hoidossa ja olen siitä kiitollinen, koska he eivät ainoastaan ajattele niin että joku solu joka ei selviä blastoksi ei voisi selvitä kohdussa. Meillä labra tutki myös tätä mahdollisuutta, että ei vain kestä sitä blastoviljelylientä.
Meillä ei siis niitä kaikkia runsasta kymmentä 3-päiväistä toki siirretty kohtuun vaan kokeiltiin yhdellä huonon näköisellä ja parhaimmat edellytykset olevat kokeiltiin edelleen blastoiksi. Meillä se huono kolmepäiväinen on poika. Tämän vuoksi Dextrassa ollaan suositeltu meille ainoastaan 3-päiväisten siirtoja, koska se blastoviljelyliemi on heikoille soluilemme huono. :)
Toivotaan kuitenkin, että teillä tärppää näistä, musta teidän blastosaalis on kuitenkin tosi hyvä (y)(y)(y)
 
@KuuBe ja @lullaby Mä kans kyllä liputan pc:n puolesta. Tämä testi tehty siis joskus tammikuussa, mutta näkyy hyvin miten eri tulokset rfsu ja pc antaa. Vaikka pc nyt ei olekkaan täysin tasavahva mutta selkeästi antaa edes paremmin osviittaa että ovis tulossa. Kaksi päivää tosta pc antoi täysin tasavahvat viivat. Digiä tuossa vaiheessa en testannutkaan kun otin ne käyttöön vasta nyt viimisessä passissa.
IMG_9492.JPG
 
Viimeksi muokattu:
Palailen nyt tänne palstalle, kun vihdoin eka IVF on lähestymässä. Mä oon jo ihan hermona vaikka menkkojen alkuun on vielä mekein viikko. Pinna on ollut kireellä jo viikon ihan kaikesta ja uskon sen johtuvan hermoilusta.

Keskustelua olen seuraillut ja kaikkihan on mulle aika uutta mitä täältä luen, mm. Pco ja huonot munasolut. Oma pco sai miettii mitkä mahdollisuudet meillä on onnistua ja nyt vaan mietin et mitä sitten kun eka siirto ei onnistu, niin millä mielellä oon. Tietty jatketaan siitä mut onkohan ekan siirron epäonnistuminen hirvee takaisku mulle.

Punktiosta tuli jo ohje kotiin, niin syömättä/juomatta sinne. @Voyage taiskin jo kertoo tarkasti miten Naikkarilla toimitaan. Kauhistuttaa mennä sinne syömättä, tuleekohan huono olo? Nukutuksen jälkeen mulla ainakin on ollut, niin onkohan rauhottavalla lääkkeellä sama vaikutus... sekin jännittää. Mua helpottais hirveesti jos saisi ottaa edes jotain kevyttä aamupalaa.

Tulee kyllä hurja lokakuu vaikka yritän ajatella järkevästi. Tätä hoitoa on odotettu ikuisuus ja nyt se on mahdollista, niin positiivisin mielin eteenpäin, vaikka vaikeaa se onkin.
 
Viimeksi muokattu:
Moi, en ole aikoihin kirjoitellut tänne. En tiedä muistaakokaan täällä kukaan mua?! Silloin tällöin olen käynyt lukemassa teidän juttuja, mutta en ole saanut kirjoitettua. Nyt törkeästi omanapailen (pahoittelut), koska toivoisin vertaisilta näkemyksiä tilanteeseeni. Mulla olisi edessä nyt 2.icsin ainoa pas. Sain lh-testiin plussan iltapäivällä, joten siirto olisi ilmeisesti keskiviikkona. Mutta mulla on flunssa! Alkoi jo viikko sitten. Torstaina ultrassa lääkäri sanoi, että jos pahenee, ei kannata siirtää. Muutoin saadaan itse päättää, miten tehdään. Mies on sitä mieltä, että siirretään, koska jos tämä menee puihin, kaikki siirtyy kuukaudella! Eihän sitä tiedä selviääkö se rupunen edes sulatuksesta... Miten te tekisitte? Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta?
 
Minä muistan ainakin Jantzun (kuinka yllättävää, kun olen loninut täällä ikuisuuden). Mulle tehtiin tammikuussa siirto kun oli ollut flunsassa, pahin tauti mitä on ollut varmaan 15 vuoteen, ainakaan kymmeneen. Nosti sillon tosi korkean kuumeen su ja siirto oli sit seuraavana pe.. mutta oli siis to eka päivä kun ei ollut kuumetta, vai olikohan vielä to aamunakin. Vähän se oli meilläkin et oma päätös, jos alkaa olla ohi.. en ihan tarkkaan muista, lähinnä tais olla et ei oo hyvä tulla sinne tartuttaa henkilökuntaa jos on vielä tosi pahana.. Noh, kaikkin tietänee ettei tulosta tullut, niin kun ei muistakaan siirroista. Ehkä sinuna miettisin asiaa niin et miten luulet itse asiaan suhtautuvan jos teette siirron ja ei tärppää, jäätkö jossittelemaan ja murehtimaan sitä että vaikuttiko flunssa. Kyllä näissä hommissa se kk on loppupeleisä lyhyt aika, vaikka ei se siltä tunnu jo joutuu siirtoa siirtämään. Mutta itse tiedät itsesi.. luota omaan vaistoon. Tsemppiä päätöksen tekoon..
Nyt on taas vähän huonoo vitsiä, mutta kun meinasin jo aijemin kirjottaa kun hihittelin itsekseni kun joku kirjotti että saa juoda lasin "kirkasta" ennen punktioo.. :D ja nyt lullaby mainitsi et jos ei kaatokännissä.. mut ehkäpä se lasi vaikka kossua kivasti rentouttas!!!! :LOL: ei tartteis sit muita mömmöjä..
 
Siida olet ollut ihan supertsemppari meille monille muille täällä! Mutta (hassua kirjoittaa näin päin) ihanaa, että joudumme nyt luovuttamaan sinut iloisempiin höpöttelyketjuihin.

Jantzu mäkin muistan sut. Mulla 2. IVF punktio tehtiin ihan pahimpaan flunssan aikaan. Yskin tolkuttomasti ja olin räkää täynnä. En todellakaan tarvinnut punktion jälkeiseen oloon klinikan saikkulappua töihin, kun olin kipeä flunssan takia. Siirto oli 2 päivän kuluttua, enkä ollut juuri terveempi. Ei naikkarilla, kukaan sanonut mitään, ettei kannata lähteä siirtämään. Ja onneksi ei, kun esikoinen siitä syntyi. Nyt kun olen ravannut noissa 0-ultrissa, niin ovat kyllä aina kysyneet sekä fyysisen että henkisen voinnin tolan. Mutta kk on oikeasti aika lyhyt.
 
KuuBe mulla on mennyt peri siirtoa ohi sen takia, kun en ole saanut ovisplussaa. Naikkarilla on digitestisuositus ja olen tuskaillut saman asian kanssa kuin sinä. Viime kierrossa tein testin n 12 h välein. Testi hymyili kp15 illalla klo 20.30 (vaikka 8 jälkeen aamulla nega) ja seuraavana aamuna 6.30 oli hymy hyytynyt. Eli plussa näkyi tosi lyhyen ajan.
 
Onkohan noille digeille "tapahtunut jotain", kun tuntuu että nyt jatkuvasti on jollain ongelmaa saada hymyä.. samoin itellä oli muutoman kierron, vaikka ennen aina tiesin liuskan perusteella millon tulee hymy.. mutta tais ainakin pari kiertoa olla tossa kesäällä kun "huvikseen testailin" että ei vaan tullut.. (n)
 
Eilen se ovisplussa sitten tuli, vaikka olin jo menettänyt toivon lähes kokonaan (y) Testiliuska värjääntyi sen verran epätasaisesti, että en olisi siihen pelkästään uskaltanut luottaa, mutta onneksi se digitesti sitten varmisti asian. Juuri sain keskiviikolle ajan siirtoon ja huomenna lähtee meidän 2 päiväinen sulamaan. Hyvälaatuiseksi sitä silloin elokuussa kehuivat, joten jospa se jaksaisi sinnitellä siirtoon asti ja tietenkin siitä eteenpäinkin.
 
  • Tykkää
Reactions: SalamaT ja Domi
Huh, viimein sain nyt sit tietoja.. yhdeksästä 6 (vaan) oli hedelmöittynyt, meinasin siinä jo ulahtaa, koska muistelisin että meillä ennen ollut parempi prosentti, toki osa on aina icsi:ttu vatuilta. Ja nyt oli vielä 4 jäljellä. Kuulemma oikein hyvältä näyttää, kuin oppikirjasta.. hmm.. ihan kun olisin kuullut tämän ennenkin!!! No hetkellisesti (noin minuutin :D) jo tuo 4 loi toivoa että ehkä sittenkin päästää siihen blasto siirtoin,kunnes ahdistus iski.. paskat se viellä mitään sano. Sillon ne 2 joska kerran jatkoviljeltiin sinnitteli kyllä kans viellä 5. päivänä sillon soittivat että katotaan vielä seuraavaan päivään jollon sit olivatkin jo mennyttä kamaa.. Ai jumatsuikka tulee olemaan pitkät 26h 24min... :eek:
 
Domi Onpa sulla todella jännät hetket! Toivon todella parasta!

Zoona Kiitos, kun jaoit tarinasi. Siitä saa toivoa!

Mukava, että täällä vielä minut muistetaan.:) Vaikka tosiaan sen kääntöpuoli on, että pitkään on tätä tietä tahkottu, puolin ja toisin... Mulla tosiaan jäi sen keväisen keskenmenon jälkeen tänne kirjoittelu, kun mieli oli niin musta... Toukokuussa sit siirrettiin viimeinen pakkasesta tuloksetta ja elokuussa oli uusi stimulaatio. Stimulaatiovaste jäi heikommaksi kuin ekassa ICSIssä ja hedelmöittymisprosentti oli valitettavasti yhtä alhainen kuin ekassa, joten tuloksena oli vain kaksi alkiota. Tuoresiirto oli tulokseton ja nyt yritetään sitä ainokaista PASia. Kuukausi on tosiaan lyhyt aika, mutta silti mieli kallistuu siirron puolelle. Domi esitti ihan hyvän näkökannan, että jos tästä ei ala raskautta, alanko jossittella. Ehkä se ajatus saattaa käydä mielessä, mutta pahempaa mulle taitaa olla se tilanne, jos nyt siirretään kuukaudella ja sit huurunenä ei selviäkään sulatuksesta. Asiaan vaikuttaa myös se, että ensi kuussa olisi ollut la...

Mulla on ollut myös haasteita digiovistestien kanssa. Mulla lh-huippu on toisinaan niin nopea, ettei se jää toisinaan digille lainkaan. Testaan sekä liuskalla että digillä kaksi kertaa päivässä ja nykyään olen tehostanut testaustahtia, kun alkaa testi tummua. Näin vältän kauhean stressin, vaikka onhan tuo tiheä testaaminenkin oma hommansa. Alkuvuodesta olleissa PASeissa mulla oli jäätävä stressi, kun en tajunnut testata melkein joka vessakerralla. Kaksi PASia tehtiinkin, vaikka en hymyä saanut ja klinikka sitä edellyttää. Luotin liuskoihin ja omaan kehoni fiiliksiin. Mulla ei ole koskaan todettu ovulaation osalta häiriöitä, joten siksi uskallan luottaa. Toisessa hymyttömässä PASissa lääkäri tsekkasi tilanteen, totesi kaiken olevan kunnossa ja ovulaation tapahtuneen "sulla nyt taitaa vaan olla hieman erilaiset pitoisuudet". Sen jälkeen en ole stressannut hymyjä :)
 

Yhteistyössä