IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Tänään se lääkäri sit soitti itse, ois siis vaan halunnut ultrata mun munasarjat et kattos miltä ne näyttää ja millasella lääkityksellä jatkettais sitten. Mut totesi et ei sitä ultraa varmaan tarvi kun luki mun aiemmat ultraukset ja hoitokaavat jne, mietti ensin pitkää kaavaa mut päätyi kumminkin siihen et lyhyellä kaavalla jatketaan ja et letrozoleja ei oteta ollenkaan vaan aloitetaan suoraan piikeillä, ja menopurit vaihtaa johonkin toiseen mutten muista että mihin (n) Menkatkin alkoi sit tänään, johan nuita ehdin vähän odotellakin.
 
Annimiina, onnea uiteen hoitokierrokseen❤ Nyt vaan urheasti uutta hoitoa ja uutta toivoa päin!!

Voyage, onpa kylläahtava juttu, ettei tullutkaan odottelua, vaan homma lähtee pian pyörimään, onnea kovasti matkaan!
 
Jos joku voisi päivittää mulle 2.icsi 6. päiväinen siirretty ja testipäivä 19.9. Pääsin piinaileen vihdoinkin. Tuntuu niin pitkältä tuo aika kun viime siirto oli viime vuonna lokakuussa. Jotenkin on taas hirmuisesti toivoa täynnä. Voi että miten tän 2 viikkoa kestää...

Siirretty blasto oli kuulemma top ja niin hieno kuin blasto voi olla. Se antoi mukavasti toivoa. Mut sit jäi vielä kysymysmerkkejä lopuille alkioille. Kaikkiaan 6 oli hedelmöittynyt ja nyt siirretty 1. Loppuja 5 vielä viljellään blastoiksi ja olivat kuulemma siinä blaston kynnyksellä. Joten jos hyvin käy niin kaikki menee pakastimeen tai jos pahin mahdollinen tapahtuu niin kaikki menee roskiin...vasta testipäivänä kertovat miten niille kävi.

Ehkä ministi olen sitä mieltä että naistenklinikalla ovat vähän vanhoihin kaavoihin kangistuneita asioiden suhteen. Kun kysyin miksi lugeja ei jatketa jos raskaus alkaa niin vastaus oli et näin meillä on ollut tapana. Ja sit tuokin et 2 viikkoa saadaan odottaa et menikö pakkaseen mitään vai ei. Minusta vähän outoa. No en kuitenkaan halua valittaa koska saamme lapsettomuuteen apua ja muuten asiat sujuneet hyvin.

Eikö kukaan piinaile mun kanssa yhtäaikaa?
 
Toiveikas, onpa teilläkin kyllä huikee lopputulos, jos noi kaikki pääsee pakkaseen❤ Etkö sää nälis omakannasta, miten alkioille käy? Mulle lääkäri sanoi eilen, että jatkoiljelyssä olevat pakastetaan tänään ja omakannasta näät lopputuleman nopeammin, kuin että posti tuo epikriisin.
Onnea matkaan ja nauti piinailusta pitkästä aikaa!! Ei Tayssissakaan lääkitys jatku luonnolliseen kiertoon tehdyissä siirroissa ku testipäivään saakka. Lääkkeelliset on sitte asia erikseen.
 
Tsemppiä toiveikas piinailuun (ihanan selvästi merkattu päivitettävät (y)) Koitan joku (lähi) päivä kaivaa sen listan ja päivittää.. on tässä kaiken laista hässäkkää niin en ole reissun jälkeen jaksanut/kerennyt asiaan paneutua..
 
Mulle sanottiin naikkarilla, että luget voi lopettaa +testiin ja perusteluiksi, että oma keho kyllä hoitaa hommansa siinä kohtaa ja se on parempi niin, eikä lugejen lopetus keskeytä raskautta saati jatka sitä, vaan ne jutut on sitten muusta kiinni, eikä niihin millään keltarauhashormonilla voi vaikuttaa (n) Vaikka henkisesti se tuntui isolta jutulta jättee ne pois.
 
  • Tykkää
Reactions: Siida
Ei tämä taida onnistua :cry: Tein aamulla negatiivisen ovistestin, mutta äskeisellä vessareissulla oli hippasen punertavaa limaista vuotoa. Olen aiemmin yhdistänyt tämän ovulaatiovuodoksi ja sitä on silloin tällöin ollut juuri tässä kierron puolen välin korvilla. Että :poop:
 
Zoona höh! :( josko se sieltä kuitenkin vielä..?
On se varmaan tosi yksilöllistä mikä lääke toimii kelläkin paremmin, vai onko edes mitään eroo..ja valitettavasti se yleensä selviää vaan kokeilemalla :/

Ihmetyttää hiukan kun klinikalta neuvottiin että ovulaatiookin pitäs testata just ekasta aamuvirtsasta, mut sit esim. rfsu:n liuskojen ohjeessa on että mieluummin vasta klo 10-20 välillä, että päiväaikaan sitä lh:ta ois runsaammin siinä.. että mikähän niissäkin ois oikeempi tapa toimia? No PC:llä on näkyny samalla tavoin mihin aikaan vaan, enkä tod. enää muita ostakaan kun näin ristiriitasia on, mut ois vielä muutama liuska niitä toisiakin pois käytettävänä..
 
Toi koska viivan voi nähdä, niin hyvin yksilöllistähän se on, mutta jos kiinnittyminen tapahtuu keskimäärin alkio ollessa 6-7pvän ikäinen, niin pitäishän sen tarrata hyvin pian siirron jälkeen, mutta se, kuinka hcg erittyy virtsaan on taas sitte oma lukunsa jokaisella. Mutta ite heitän kirveen blaston kohdalla kaivoon jo pp8 ja en oo vielä väärässä ollut ei tuohon mennessä oo viivoja näkynyt. Kärsivällisyyttä Toiveikas ja Amagara ja nyt niitä plussia joohan❤

Vieläkään ei omakanta kerro pitkänviljelyn tuloksia, ei jaksa oottaan.

Ovistesteistä mulla on se käsitys, että liuskat ainakin näyttäny päivällä parhaiten ja niissä monesti lukeekin, että ei aamupissasta. Ja digeissä taas lukee että pitkän pidätyksen jälkeen ja että mielellään aamulla, mutta polilla taas annettu ohjeeksi, että aamupäivällä/päivällä. Itse yleensä testaan ovista kahdentoista ja kahden välissä iltapäivällä.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on blastot alkaneet näkyä testeissä pp6 hyyvin haaleana viivana. Siitä sit lähtenyt viiva pikkuhiljaa vahvistumaan. Mutta kuten Siida sanoi, nämä on tosi yksilöllisiä juttuja, niitäkin löytyy joilla viiva alkanut näkyä vasta myöhemmillä päivillä, ja tietty virtsan vahvuus ym. seikatkin voi vaikuttaa. Mutta Siidan tavoin luopuisin _omalla kohdallani_ toivosta pp8-9 viimeistään, jos ei testissä mitään näkyisi.

Ovistesteistä: ekassa aamuvirtsassa kuulemma se ongelma, et jos se on ollut illasta asti rakossa ja lh-pitoisuus alkaa nousta vasta aamuyöstä (kuten usein käy) niin aamulla virtsa voi olla liian laimeaa näyttääkseen lh:n nousun. Siksi mulle suositeltiin ovistestien tekoa vasta myöhemmin aamulla/päivällä.

Kovasti plussaonnea tänne kaikille, olis kyllä jo kunnon plussa-aallon aika! (y):love:
 
Kai sitten testaan molempien ohjeiden mukaan pari kertaa päivässä varmuuden vuoks, vaikka ehkä vähän hölmöltä tuntuukin, kun yhdenkin pitäs kaiketi riittää...ja onko se kuitenkin niin että vaikka o+ tulis illalla niin siirtoaika lasketaan jokatapaukses vasta seuraavasta aamusta..?

Mulla blastot on alkanu näkyyn pp5 ensin o-testeissä. R-testiin tuli pp5 ja 6 "roskishaamua". Pp7 alkoi näkyä himmeenä testiajan sisällä, pp8 jo selkee kauempaakin näkyvä plussa. Jos pp6 ei näy mitään tummumista o-liskassa, niin kirves on kaivossa enkä jaksa edes testata enää. Lääkkeellisessä toki varmistin verikokeella ennen lääkkeiden lopetusta.
 
Minä muuten pääsen siirtoon jo nyt tästä kierrosta, mikäli o-ultrassa kaikki hyvin ja johtofolli näkyy. Toivuin punktiosta oikeastaan heti. Pieniä tuntemuksia on tosin ollu munasarjoissa ihan eiliseen saakka, mutta tänään ei enää mitään. Nyt menkat ei oo sitte alkanu vaikka sen vuoksi tuoresiirto lykättiin, ku viimeksi alko heti siirron jälkeen. Eikai se ovitrellekään näy ku viikon, eli senkin haihtumisesta jo monta päivää......ainahan nää jutut menee näin, mutta jospa tosiaan pääsis nyt heti tulevasta kierrosta, ois niiiiiiin huippu. Oon mietiny kahden alkion siirtoa....mutta vain siinä tapauksessa jos niitä jatkoviljelyn alkioita on useampi menny pakkaseen. Ja joo, kyllä se homma oikeesti blaston jälkeen on ollu taputeltu jo pp7 jos ei yhtään mitään oo tikussa...se pp8 on semmonen, jos, ehkä, josko kuitenkin, vaikka keho ja järki totuuden tietää.
 
  • Tykkää
Reactions: Zoona
Tein eilen liuskoilla toisen testin, mutta niin hento oli viiva, etten viitsinyt käyttää digiä. Tänä aamuna edelleen nega. Kysyin maanantaina klinikalla, että olisiko parempi tehdä muulloin kuin aamulla, kun olin lukenut niitä "ei aamulla" -keskusteluja. Lääkäri totesi, että eiku aamulla, mutta jotkut tekee 2 päivässä. On näissäkin sitten kaikki mahdolliset ohjeet. Jos sekin on yksilöllistä ja pitäis herätä yöllä tekemään (n) Tossa Roxannen tiedossa ois kyllä perää. Mutta nyt oon töissä, eikä testejä mukana :(
 
Mä oon blastoissakin testannut ekan kerran aikaisintaan pp8-pp9 ja silloin on näkynyt haalea viiva. MUTTA mulla ilmeisesti erittyy hcg virtsaan normaalia heikommin, koska mulla ei ole tullut vahvoja viivoja vaikka hcg olisi ollut korkeakin. Ja jossain vaiheessa totesin, että mun ei kannata testata aamulla ollenkaan, koska silloin testeissä ei näy välttämättä haamua enempää, vaikka iltapäivätestissä näkyisi sitten jo ihan selvä viiva. Eli se on tosiaan yksilöllistä milloin viivat alkavat näkyä ja mihin aikaan vuorokaudesta kannattaa testata.
 
Kovasti onnea piinapäiviin Toiveikas ja Amagara! Ja toivottavasti Siida pääset siirtoon jo tästä kierrosta, mahtava saalis tosiaan! Kaikille huonoja uutisia saaneille paljon, paljon voimia ja roppakaupalla tsemppiä seuraavaan kertaan <3

Mekin päästiin aloittamaan meidän ensimmäinen hoitokierros, olen jo tästä ihan innoissani kun kuukausitolkulla ensin odoteltiin että funktionaaliset kystat katoaisivat. Nyt olen sunnuntaista pistänyt Gonal F:ää 187,5ui, ja myös sitä täällä Espanjassa jarruna käytettävää Procrinia 0,05ml. Huomenna eka tsekki, ihan positiivisesti jännittää mitä siellä näkyy. Olo on aika turpea, mutta “onneksi” mulla on kokemusta ihan kamalista PMS-oireista - niihin verrattuna tämä olotila on erittäin ok :D

Jos ja toivottavasti kun saadaan ainakin kohtalainen saalis, meillä projekti etenee niin että alkiot viljellään blastoiksi saakka, ja kaikki potentiaaliset geenitestataan (otetaan näytteet jotka lähetetään analysoitaviksi, sillä aikaa alkiot pakastetaan, ja mahdollinen istutus sitten testien tulosten perusteella). Klinikalta tuli tosi vahva suositus tälle, erityisesti koska mulla on ikää jo 39v. Ei ole aukoton menetelmä ja ensi kuulemalta tuntui jotenkin väärältä, mutta kun selittivät että onnistumisprosentti kasvaa ja keskenmenon riski pienenee kun geenivirheelliset alkiot tunnistetaan, päädyimme sitten tähän.

Meillä on tosiaan ensimmäinen yhteinen pikkuinen toiveissa, miehellä on aiemmasta liitosta kolme ihanaa teiniä. Muutama vuosi on takana ei niin järjestelmällistä luomuyritystä, ja nyt sitten näin viime hetkillä kokeillaan järeämpiä aseita. Minulla on ollut enemmän vauvakuumetta kuin miehellä, ja vaikka hän on ihan positiivisesti asiaan suhtautunutkin, en ole halunnut painostaa liikaa - siksi ollaan vasta nyt ihan tosissaan yrittämässä, kun ajatus on oikeasti kypsynyt hänelläkin. Hieman kyllä kaduttaa että mun pitää aina yrittää olla niin hienotunteinen, varmasti avoimemmalla keskustelulla oltaisiin päästy etenemään aiemmin… Ei auta kuin katsoa miten nyt käy!

Kaipuu saada oma lapsi on todella suuri, teille ei onneksi tarvitse asiaa selittää. Mullakin on oma lähipiiri täynnä ihmisiä jotka ovat tulleet raskaaksi samantien kun ovat jättäneet ehkäisyn pois, ja hymyilevät vain että olipas se helppoa. Ihan kullanarvoista päästä lukemaan teidän kokemuksista, varsinkin kun omissa tutuissa ei ole ketään samassa tilanteessa olevaa. Nyt vain plussatuulet puhaltamaan kaikille <3
 
Toiveikas, täällä myös piinaillaan. Pp7 ja on kyllä olleet elämäni pisimmät 7 päivää :alien: pp4-pp6 oli hirvee turvotus ja pelkäsin hyperiä, mutta onneksi eilen illalla alkoi helpottaa.

Meinasin että testaisin vasta oikeena päivänä mutta tuntuu että en kestä sinne asti. Mieliala vaihtelee hyvästä ihan pohjamutiin tuntien sisällä. :eek: Millon voisi olla tuoresiirrosta mahdollista näkyä testissä jotain?? Ensimmäinen siirto meillä siis ja oon jotenkin vähän ulapalla edelleen kaikista termeistä. :LOL:
 
Eieieiei! Ei tuu plussaa. Ei päästä _tässäkään_ kierrossa siirtoon. En tajua, miksei voi antaa jotain tukilääkitystä :cry: ja koska yks f*cking työmatka taas ens kuun alussa, seuraava koitos olis marraskuussa. En oli voinut uskoa, että voi käydä näin :poop: sti. 1 siirto vuodessa! Eli mahdollisuudet ihan 0.
 
Kysymys moraalista. Onko erittäin moraalitonta, jonkin verran moraalitonta, ei kovinkaan paljon moraaliton tai ei lainkaan moraalitonta valehdella työnantajalle, ettei pääse 3 päivän työreissuun, jotta pääsisi 0-ultraan ja yrittämään jotain mistä ei kuitenkaan tuu mitään? Reissu alkaa ma 2.10. joka ois normi kierron mukaan kp10 eli kierron pitäisi 3-4 päivää myöhässä, että pääsisin ultraan. Ja ehkä mahd. siirtoon.
 
Zoona, minun mielestä sää teet moraaleista välittämättä täysin ratkaisun sen perusteella, mikä on sun mielestä tärkeintä. Oot kyllä jo pienen ikuisuuden odottanut ja toivonut passiin pääsemistä.
Onko sulle tehty koskaan lääkkeellistä siirtoa? Silloin ainakin todennäköisemmin siirto onnistuu. Koska sun oviksen.nyt pitäis tulla? Vai menikö tää kuukausi jo taas ohi?

Jatkampa vielä ja purnaan ku ei edelleenkään oo omakannassa tietoa lopuista alkioista. Mää en ymmmärrä, ettei niitä tietoja voi sinne laittaa ku luulisi hoitohenkilökunnankin ymmärtävän, että kyse ei oo ohan pikkujutusta potilaan näkökulmasta. Lääkäri vielä sanoi erikseen, että käy omakannasta kattoon, näkyy varmasti aiemmin ku epikriisi ehtii postissa. Paskanmarjat, epikriisi tulee varmaan maanantaina ja silloin ollaan lähetty viikoksi reissuun. No, jospa ne omakantaan tulis ensiviikon aikana:mad:

Ihan hirvee päänaärky. Ei oo vieläkään vuoto alkanu. Päänsäryn perusteella tänään tai huomenna alkaa. No sikäli hyvä ettei reissu sotke o-ultraa..ehitään tulla kotiin, mutta se vähän harmittaa, kun ihan hyvin ois voitukin tehdä tuoresiirto viikko sitten. Hyvin ois ehtiny tässä 7päivän aikana kiinnittymään 2päiväinenkin....olikohan.keväällä vaan.niin, että kun irroituspiikkinä käytettiin kaksi gonapeptyliä, että se olisikin tehnyt limakalvosta huonon ja sen vuoksi menkat alkoikin heti siirron jälkeen. Nyt irroitettiin ovitrellellä. Tosin sekinhän on haihtunut jo maanantaina eikä menkkoja silti vielä näy.
 
Viimeksi muokattu:
#hope täällä kanssa mieliala menee yhtä vuoristorataa...välillä oon intoa täynnä et nyt onnistuu ja kohta taas et ei tästä tuu mitään. Ei oo kyllä mitään oireita mutta eipä tässä olekaan kuin vasta pp4 menossa. Välillä tuntuu et kyllä nää piinapäivät hyvin kestää sit taas ajattelee et milloinhan testailis ekan kerran....tosin yritän sinnitellä testipäivään asti. Jotenkin ei haluaisi yhtään aiemmin negaa testata...toisaalta jos testailis aiemmin niin sitpä tietäis missä mennään...en tiedä. Ei oo tämäkään helppoa!
 
Hei kaikki!

Vieläkö mahtuu palstalle 1 yrittäjä mukaan? Tausta on sellainen että 1 ivf hoito takana n 1.5 v sitten. Väliin mahtuu kilpirauhas sairauden hoito. Sain radiojodia viime vuoden puolella. Ja nyt alkaa pitkän odotuksen jälkee uusi ivf hoitojakso. Lääkärissä kytiin eilen ja uutinen oli hyvä että aloitetaan hoito nyt lyhyellä kaavalla heti menkkojen alkamisen jälkeen. Menkkojen pitäisi alkaa nyt viikonloppuna! :D

Paineita ja ahdistusta aiheuttvat jokapuolelta kuuluvat kavereiden ja läheisten ihmisten raskausuutiset.
 
  • Tykkää
Reactions: Amagara82

Yhteistyössä