Moi kaikille, hieman olen lueskellut tätä ketjua ja nyt ajattelin liittyä mukaan. Upeita olette, tämä on kyllä kaikkea muuta kuin helppoa… Kaipaisin teidän mielipiteitä itselläni mahdollisesti pian edessä olevaan kysymykseen: lähtisittekö etenemään Gonal-pistosten kanssa jos baseline-tarkastuksessa on jo yksi iso follikkeli (esim. 1,6mm, niinkuin minulla viimeksi)? Eikö tuo iso sitten vain imisi kaiken itseensä, ja tuloksena olisi vain yksi munasolu…?
Olemme mieheni kanssa nyt ensimmäistä kertaa ivf-hoidossa, ja se mikä tästä tekee erityisen haastavaa on että asumme Espanjassa, eli kommunikoimme lääkärien kanssa englanniksi (mies myös suomalainen). Tarkoituksena oli aloittaa lyhyellä kaavalla toukokuussa, mutta minulta löydettiin funktionaalinen kysta. Sain sitten e-pillerit joiden ilmeisesti olisi pitänyt auttaa tähän, mutta kesäkuussa oli jälleen sama juttu. Silloin lääkäri totesi että odotellaan taas seuraaviin kuukautisiin, eiköhän se silloin ole hävinnyt.
No, nyt viimeksi menin klinikalle menkkojen toisena päivänä, ja nyt siellä köllötteli yksi 1,6mm follikkeli, ja taas hoito siirtyi. Nyt olen pistänyt Procrinia (ilmeisesti kutakuinkin sama Lupron Suomessa?) kiertopäivästä 17, ja tämän viikon lopulla kun pistopäiviä on tullut 15, on taas aika lääkärille. Viimeksi lääkäri vain sanoi että jos ensi kerralla on vielä sama tilanne, aloitetaan vain Gonal-pistokset kuitenkin, itsestäni vähän siihen tyyliin että tuskinpa siinä tapauksessa tulee onnistumaan, mutta eipä tässä mikään nyt näytä tepsivän. Nyt haluaisin vain olla jollain tapaa valmistautunut kun menen vastaanotolle, siksi kyselen neuvojanne. Lääkäri on aika vähäsanainen, ja itsellä kaikki fiksut kysymykset tulee mieleen vasta myöhemmin, ei siinä kyyneleitä nieleskellessä vastaanotolla…
On vain niin äärimmäisen turhauttavaa kun hoidossa ei oikeasti tunnu pääsevän edes alkuun. Mulla on kuulemma oikein hyvä “ovarian reserve” ja miehelläkin kaikki kunnossa, selittämätön case siis ja sellaisena tuntuu jatkuvankin. Klinikka on oikein hyvämaineinen, mutta jotenkin alkaa pelottaa että saadaankohan ihan parasta hoitoa kuitenkaan.
Toivottavasti tästä selostuksestani saa selvää, termit eivät ole vielä aivan hallussa. Ja olisi ihana jos joku osaisi antaa mielipiteitä seuraavaa lääkärikäyntiä varten! Hurjasti tsemppiä ja voimia kaikille <3