IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

KuuBe, Miksi tukilääkkeet piti lopettaa? Miksei limistä ylläpitävää lääkitystä voi jatkaa kun siitä ei haittaa alkiolle /sikiölle ole? Vuodot on varsin tavallisia ja nämä tukilääkkeet voi niitä ehkäistä. Pahoittelut kuitenkin:cry:, minäkin tarkkailisin vielä testejä, rajutkaan vuodot ei vielä tarkoita että peli täysin menetetty. Mä en ymmärrä miksi kaikille ei määrätä tuoresiirroissa pitempää tukilääkitystä, mä käytin lugeja alenevin annoksin rv 11 asti. Toki mulla oli pitkät kaavat näissä onnistuneissa IVF:ssa, en tiedä vaikuttaako se.
 
Kuube paljon voimia!

Kiuski tiedän niin sen tunteen kun joutuu vaan odottamaan. Mä oon ootellut viime lokakuusta asti ja nyt sit alkoi vihdoin hoidot. Pitää vaan uskoa ja toivoa että kyllä se hoito vielä alkaa. Mut onhan tää yhtä odottamista koko ajan...

Eilisistä alavatsakivuista selvitty ja nyt tuntuu taas et kyllä tämä tästä. Mieliala menee välillä vuoristorataa. Kunhan vaan selviäis punktiosta ilman mitään komplikaatioita ja pääsis siirtoon...
 
KuuBe niin toivoin pysyvää plussaa sinne. Halaus ja voimia.
Viivojen vahvistumista SalamaT, toivon että siellä tyyppi olis tiukasti kiinni.
Siida ja Toiveikas tsemppiä ja kärsivällisyyttä munien kasvattelun loppumetreille.
Toivottavasti Lyllabyn alkiot jatkaa kehitystä ja kaikki pääsee pakkaseen asti.
Annimiina tsemppiä piinapäiviin.
Minulle siirrettiin perjantaina nelipäiväinen kakkosluokan alkio. Limis oli vain viisi milliä, joten mietityttää oliko mitään järkeä siirtää. No niin päättivät. Omaa uskoa onnistumiseen ei ole kyllä yhtään tällä hetkellä. Taas alkioita hyytyi ja kehitys lakkasi/hidastui reilusti 3-4 päivän kohdalla. Kolmepäiväisiä kun oli vielä kolmetoista jäljellä, niin nelipäiväinen oli viis jäljellä. Pakkaseen päätyi neljä. Tosin viime kierroksella viimeiset alkiot hyytyi päivien 4-5 välillä. Joten saa nähdä miten käy kun/jos nelipäiväiset myöhemmin sulatetaan. Mieli on ollut viime päivien ajan masentunut, alakuloinen ja ahdistunut. Uskon että mulla Lugesteronit vaan pahentaa mielialaa entisestään.
Jaksamista kaikille hoitoihin ja odotteluun!
 
Toivo2016, Ole toiveikas(y) Eikai ne lähde "tuhlaamaan" alkiota, ilman mitään toivoa onnistumisesta, näin ajattelisin:love: Onnea piinapäiviin hurjasti❤ Ja lugesteronit tekee mulle niin ranteet auki fiilikset, että niitä.e suostu edes käyttämään ja en ole ainoa, eli hyvin todennäköisesti ne ei mielialaa ainakaan kohenna. Tsemppiä!!

Toiveikas, Mulla oli eilen enemmän kipuja. Tänään aamulla vähän mutta sen jälkeen ei oikeastaan mitään....sitte taas pää vatvoo, että onko ne lakanneet yhtäkkiä kasvamasta ja hiipuneet pois, vai karanneet...
Mullakin punktio pelottaa, vaikka aina on onneksi hyvin mennyt.
Viimeksi otin keväällä lääkkeeksi vain litalginin ennen punktiota, mutta en kanyylin kautta punktion aikana mitään. Nyt ajattelin kokeilla pelkällä puudutteellao_O....oonkohan ihan terve:LOL: Mutta onhan mulla kanyyli kädessä ja siihen saa heti lääkettä lisää jos tarvii. Mää en tykkää yhtään vahvoista pään sekaisin vievistä kipulääkkeistä. Aina tulee vaan huono olo. Sen litalginin ei pitänyt vaikuttaa keskushermostoon lainkaan, mutta silti siitä tuli voimaton huono olo...tai sitten se olo johtui jännityksestä:D

Huomenna irroitus ja sitte tää ois piikitysten osalta taas bueno. Laskin että eka piikistä punktio päivään matka kestänyt 13 päivää, miten teillä muilla? Minkä mittaisia ollu teiän stimulaatiot. Munisten kasvatuspäiviä tuli 11
 
Viimeksi muokattu:
Mehän mennään sit Toivo2016 samoissa päivissä :) Mä tosin tajusin, et se mun alkio tais olla vasta 3 päiväinen eikä 4 päiväinen? Kun se oli pakastettu 2 päiväisenä, otettu sulamaan to ja siirrettiin pe niin siitähän tulee vasta kolme päivää :D Mut kovasti tsemppiä, ei kai ne ois siirtänyt jos se limakalvo ois ihan toivoton. Mulla ollut kyllä pinna kireellä ja tuntuu et jäkätän vaan koko ajan miehelle ja auon päätä tahtomattani.. täytyy nyt päättää pitää suu vaan kiinni :censored: Oon koittanut kuulostella kiinnittymistä, mut ei mitään oireita ole ollut. Silloin siirtoiltana kohdussa tuntui kuumotusta, mut oisko lutinukset tehny. Tai sit kroppa päätti et tätä ei tänne oteta :unsure: Äh, yritän ajatella positiivisesti et kohtu oli vastaanottavainen ja toivotti lämpöaallolla pienokaisen tervetulleeksi.. ;) Oon kovasti yrittänyt ajatella positiivisesti ja lähettää sellaisia ajatuksia johonkin universumin voimalle et olen raskaana, me saadaan vauva, kaikki on hyvin.. et jos se sillä toteutuisi. Kun ei se masentelu ainakaan asiaa auta, toki valmistaisi paremmin pettymykseen mut toisaalta turha käyttää näitä päiviä pelkäämiseen kun voi yrittää olla toiveikas. Testipäivä olisi vasta viikon päästä maanantaina, se ois niinkö dpo12. Mietin et jos se näkyis ja testais jo sunnuntaina, negaa vois sit rauhassa surra sen sunnuntain kun mieskin ois kotona eikä niin et maanantaina aamulla jos testaa negan ja täytyy sit lähteä muskariin ja kerhoon ja koittaa jaksaa se päivä. Ja toisaalta, jos ois plussa niin sais sunnuntaina juhlia enimmät innot et ois suht normaali maanantaina :LOL:
 
Siida mulla 11 piikityspäivää tällä pitkällä kaavalla. Sumuttelua tulee 18 päivää. Irrotuspiikki on huomenna ja torstaina punktio. Mennään vissiin aika samassa aikataulujen suhteen. Mä otan kipulääkkeen suonensisäisesti mut rauhoittavasta lääkkeestä ajattelin kieltäytyä. En jännitä enkä pelkää niin en tarvi rauhoittavaa lääkettä.
 
Toiveikas, samoissa mennään, tai päivän erolla. Se 11kasvattelupäivää tuli minullakin. Kai se on aika normaali!? Tuntuu että oon jo iäisyyden piikitelly itteeni. Tänään on ovitrellepäivä. Hui.että jännittää lopputulos:confused: En minäkään ota rauhoittavaa. Jännitän kyllä toimenpidettä, mutta sitte jännitetään:ROFLMAO:

Lullaby, joko tiedät alkioiden laadusta?
 
Lullabyn alkioiden tilannetta minäkin kyselen? Ja miten kävi mirumarumorun siirron, tervetuloa vaan (valitettavasti) mukaan...

Siida, kohta punktioon, tsemppiä! Samoin Toiveikas!

Ei ollut tämäkään meidän alkio. Aamulla tuhruvuotoa, päivällä kovenevia menkkakipuja. Iltapäivällä pcssä samanlainen hailu viiva kuin lauantaina. .. joten ei tästä mitään tule. Itkettänyt koko päivän. Huomenna virallinen testipäivä, ajattelin varmistukseksi pyytää lähetteen verikokeeseen jos nyt ei vuoto kunnolla ala yöllä ja vielä aamulla näyttää hailuraa. Siida, en mä osaa kuvaa laittaa eikä ne kyllä edes näkyneet kunnolla kuvassa, niin haaleita. Jotainnmuuta kuin ovitrelle kuitenkin, koska ihan ekassa testissä pp5 näkyi hädin tuskin yhtään mitään.
 
Moi kaikille, hieman olen lueskellut tätä ketjua ja nyt ajattelin liittyä mukaan. Upeita olette, tämä on kyllä kaikkea muuta kuin helppoa… Kaipaisin teidän mielipiteitä itselläni mahdollisesti pian edessä olevaan kysymykseen: lähtisittekö etenemään Gonal-pistosten kanssa jos baseline-tarkastuksessa on jo yksi iso follikkeli (esim. 1,6mm, niinkuin minulla viimeksi)? Eikö tuo iso sitten vain imisi kaiken itseensä, ja tuloksena olisi vain yksi munasolu…?

Olemme mieheni kanssa nyt ensimmäistä kertaa ivf-hoidossa, ja se mikä tästä tekee erityisen haastavaa on että asumme Espanjassa, eli kommunikoimme lääkärien kanssa englanniksi (mies myös suomalainen). Tarkoituksena oli aloittaa lyhyellä kaavalla toukokuussa, mutta minulta löydettiin funktionaalinen kysta. Sain sitten e-pillerit joiden ilmeisesti olisi pitänyt auttaa tähän, mutta kesäkuussa oli jälleen sama juttu. Silloin lääkäri totesi että odotellaan taas seuraaviin kuukautisiin, eiköhän se silloin ole hävinnyt.

No, nyt viimeksi menin klinikalle menkkojen toisena päivänä, ja nyt siellä köllötteli yksi 1,6mm follikkeli, ja taas hoito siirtyi. Nyt olen pistänyt Procrinia (ilmeisesti kutakuinkin sama Lupron Suomessa?) kiertopäivästä 17, ja tämän viikon lopulla kun pistopäiviä on tullut 15, on taas aika lääkärille. Viimeksi lääkäri vain sanoi että jos ensi kerralla on vielä sama tilanne, aloitetaan vain Gonal-pistokset kuitenkin, itsestäni vähän siihen tyyliin että tuskinpa siinä tapauksessa tulee onnistumaan, mutta eipä tässä mikään nyt näytä tepsivän. Nyt haluaisin vain olla jollain tapaa valmistautunut kun menen vastaanotolle, siksi kyselen neuvojanne. Lääkäri on aika vähäsanainen, ja itsellä kaikki fiksut kysymykset tulee mieleen vasta myöhemmin, ei siinä kyyneleitä nieleskellessä vastaanotolla…

On vain niin äärimmäisen turhauttavaa kun hoidossa ei oikeasti tunnu pääsevän edes alkuun. Mulla on kuulemma oikein hyvä “ovarian reserve” ja miehelläkin kaikki kunnossa, selittämätön case siis ja sellaisena tuntuu jatkuvankin. Klinikka on oikein hyvämaineinen, mutta jotenkin alkaa pelottaa että saadaankohan ihan parasta hoitoa kuitenkaan.

Toivottavasti tästä selostuksestani saa selvää, termit eivät ole vielä aivan hallussa. Ja olisi ihana jos joku osaisi antaa mielipiteitä seuraavaa lääkärikäyntiä varten! Hurjasti tsemppiä ja voimia kaikille <3
 
Voi kurjuus, pahottelut KuuBe ja SalamaT! :cry:

Siida, mulla fsh-piikit kesti nyt 10pv, keväällä 12pv ja sitä aiemmissa 10-11pv.7

Heikolta näyttää täälläkin, se yks parempi pakastettu jo morulana (ei siis tiedä tuleeko edes blastoo) ja muut hyyty ennen blastovaihetta :( ehdin jo vähän toivoo että ois edes toinen niistä keskinkertasistakin tullu vaikka heikommaks blastoks ja sit ois ollu se yks hyvä.. liikaa toivottu näköjään. Jos sen yhden ressukan nyt sais pois kuleksimasta mahd. pian ja sitten ennen vuodenvaihdetta kerkeis vielä yhen kierroksen.
Ois ehkä sittenkin pitäny ottaa ne bemfola+ pergoveris mitä olin aatellu mut piti päättää nopeesti sillon suunnittelussa. Eipä näytä muhun pätevän mitkään "yleiset säännöt" laadun parannuksesta, vaikka ilmeisesti monilla muilla auttaa menopur tai dhea, inositoli, ubikinonit jne. Tai se että folleja/soluja on vähän. Mistä tietää vaikka ois jonkun noiden takia ollu kasvu niin epätasasta..vaikka ei kai niiden nyt sentään mitään huonontaa pitäs. Siks entistä epäilevämpi sen pitkänkin kaavan suhteen, jotenkin tuntuu että mulla se saattas nukuttaa m-sarjat vieläkin laiskemmiks, eikä enää tulis tätäkään vähää! Eikä oo sitäpaitsi aiemminkaan tuonu tavallista enempää alkioita eikä varsinkaan laatua oo parantanu. Miks nytkään.. aiemminkin jo 1. hoidossa menopurilla vain tuoresiirto keskinkertasilla(?) 2-pisteisillä, eikä mitään pakkaseen. Pitäs tarkistaa jostain papereista vuodelta miekka ja kivi, jäikö sillon paljonkin folleja kitukasvusiks...
Vaikka empä tiä auttaako tässä enää vaikka mikä lääke ois.

Viikonloppuna tuli vielä "riemu"-uutisia lähipiiristä, niille tulossa jo seuraava tyylillä "imetyksen jälkeen vaan ihmeteltiin mihin ne menkat jäi ja hups!" ..no v*ttu!! Joo, olihan toi arvattavissa, ja tavallaan olin varautunu kun nää viime hoidotkin on menny näin vituilleen, mut en uskonu et näin pian ois ollu jo seuraavaa tekemässä kun myyny kiireellä pois kaikkia vauvan tavaroitakin...hieman ahistaa. Ehtihän sitä tyhmänä jo toivoo et ois ollu välillä mun vuoro ilmottaa uutisia,..:oops: mutta eipä oo ennenkään vuoronumeroita jaeltu tässä hommassa. Hermo ollu kireellä koko päivän sen masentavan alkiotiedon jälkeen :poop:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kirjoittelemaan Maravilla! Jospa pian pääsisitte hoidoissa eteenpäin(y)

Lullaby, siis yhden vain sait pakkaseen(n) No olipa kyllä harmittava juttu, että muut ei sitte jaksaneetkaan pidemmälle, voi harmin paikka:( Onhan tää vähän turhan kovaa hommaa, että yhden alkion saa palkaksi, paitsi tietenkin jos se yksi riittäis, mutta ikävä kyllä, kun se useinkaan ei riitä. On siinä toivo kuitenkin, siinä yhdessäkin❤
 
No joo, hiukan rupee kalliiks meneen, että yks ainoo mahdollisuus, sekin keskinkertanen (mun mittapuulla 2,5 pisteinen ei oo vielä mikään huippu) ja monta tonnia...vaikka oishan tässä vieläkin huonommin voinu käydä, ja voi edelleen, eli ei ainuttakaan siirtoo. Harmittaa kyllä että päivän myöhästymisen takia ei tuoresiirto onnistunu ja yli 1000e senkin takia lisää koko pottiin. Tollasen keskinkertasuuden ois voinu siirtää punktiokiertoonkin, ehkä jos oikeesti todella hyvä 3-pisteinen ois ollu niin ottas "varmemman päälle" ja pas luomukiertoon.

Kattelin tossa vanhojen hoitojen kaavoja, ja en oo aiemmin tajunnukaan että jo 2. hoidosa olikin yht. 225iu (pergoveris 150 + gonal f 75iu) mutta silläkään ei tullu kun tavallinen 12 solua ja hedelmöitys % oli tavallista heikompi 7/11 kypsää solua.. no laatu oli kyllä vähässä määrässä keskimäärästä parempaa. Mutta huikee ero oli kuitenkin seuraavaan hoitoon jossa ensin 5pv puregonia 225, sit 2 päivää puregon 75 + pergoveris 150, ja loput 3pv pergoveriksen ohessa puregon vain 25iu...silti tulos 31 solua!? :eek: Näistäkin tosin 5 raakoja, mut kuitenkin. Tota tarvii ehdottomasti kokeilla vielä, jos sillä sais rajäytettyä soluja esille.. tai edes tussautettua :D
 
Lullaby, minusta on vaan hyvä, että sulle ei.tullu nyt tuoresiirtoa. Se heikompikin voi olla hyvä, ikinä.ei.tiedä ja varman päälle on hyvä pelata (y)
Onko sulla ollu puregon-menopur yhdistelmää? Mua niin jännittää huomisen lopputulos, jotenkin on niin sellanen olo, että voipi mennä niin porsaaseen vielä koko juttu, vaikka hyvältä viime ultrassa näuyttikin, mutta just se laatu!?!? Mitä hyötyä määrästä, jos ovat puolet huonoja:oops:
Mun mies aina nauraa näille lääkekoktaileille, että ei noissa oo mitään logiikkaa miten niitä määrätään, hänen mielestä noita vedetään hatusta....riippuen kuka määrää ja oon kyllä hiukan samaa mieltä. Ainakin julkisella kun lääkärit vaihtuu usein, on jokaisella vähän eri näkemys mikä toimii ja mikä ei. Osa sanoo yhtä ja toinen toista.
 
Onkos Siidalla huomenna se punktio? Huomaa kuka täällä on täpinöissää kun kirjottelee niin aktiivisesti :whistle: Hehe.

Onpas kyllä muutoin aika paskaa nyt taas kaikilla. Miks ensin pitää tulla edes se plussa jos se kuiteskin riipastaan pois (n) Mäki laskeskelin tota seuraavaa kiertoa niin eikö jumankekka se ovis ole oletetusti just tiistaina ja meillä on 5päivänen siellä pakkasessa niin ei siitäkää tule mitään :poop:
 
Lueskelin muiden viestit mutta ei ole voimia kommentoida vaan siirryn suoraan omaan napaan. Oon yrittänyt pitää nämä piinapäivät pääni kasassa tekemällä käsitöitä ja keskittymällä jouluasioihin (haha jep!) Mut nyt tänään tuli vähän vaaleanpunaista lutinusvuotoa ja nyt on ollu menkkakipuja. Että joko ne menkat sieltä puskee lutinusten läpi, vai voisko olla kiinnittymisestä/raskaudesta johtuvaa, vai tekeekö vaan noi lutinukset.. Tänään ollut myös vähän kuvottava olo ja ruokahalu tiessään, mut se nyt voi johtua ihan vaan lutinuksesta. Oon myös palellut monta päivää, ihan sama miten paksu villaviltti (tai kaksi) ja villasukat ja neuletakki on päällä. Yritän tosissani suhtautua positiivisesti ja ajatella että olen raskaana, mut kylläpä sitä vaan kumminkin miettii että no entäpä jos en ole ja turhaa oli tämäkin. Vielä pitäis viitisen päivää pysyä järjissään testiä odotellessa. Voi plussa, ole plussa!
 
Joo, ehkä ainakin siltä kannalta hyvä ettei tuu sitä jälkivatvomista oisko kiinnittyny tavallisessa kierrossa... heikoimmalla tuurilla se ei sit selviä sulatuksesta ja taas yks ikuinen arvotus, mitä ois tapahtunu jos ei ois tarvinnu pakastaa..
Mulla on ollu vaan se yks puregon-hoito ja se tosiaan pergoveriksen kans. Onhan siinäkin lh:ta, tosin sehän on kokonaan synteettistä verrattuna menopuriin. No jostain syystä mulla se tuntus toimivan paremmin. Mut toivotaan Siida että sä kuulut siihen yleisempään ryhmään jolla toimii just menopur laadun parantajana (y) ja jos puolet on huonoja niin puolet on hyviä, ja se ois mulle ihan huikee tulos! :D Yleensä kun keskimäärin 2/10 kehittyy blastoks ja niistäkin toinen roskiskamaa :unsure:
Ai juu, taisin kirjottaa hiukan epäselvästi,.. eli en joudu tietenkään maksaan nyt tuoresiirrosta, mut se ois maksanu vaan hiukan yli 300, kun nyt jo pelkästään pakastus- ja säilytysmaksu yhden alkion takia on yli 400. Ja lisäks varsinainen pas ultrineen ym. sen yli 1000e eli tän pakastuksen takia tuli laskua noin 1500 lisää, mitkä ois tietty jääny pois jos ois tullu vaan se reilun 300:n tuoresiirto.. Mutta jos tästä tulis jotain (niin varmaan..) niin eihän noilla sit toki mitään väliä enää ois! Niin,..ainahan se mahdollisuus on että just tää voi olla SE alkio...ei tiä ikinä josko seuraava arpa tois sen lopullisen voiton koko lapsettomuuspaskasta, pakko siihen on vielä yrittää uskoo. Eipä tätä muuten enää jaksaiskaan.
 
Viimeksi muokattu:
Annimiina, mää oon palellut ihan hulluna aina kun vähänkin yrittänyt jotain tarttua. Se on kyllä hyvä merkki ollut ainakin mulle. Jospa siellä on kiinnittymisvuotoa❤ Sulla on pp6 tänään, eli hyvinkin voi viikonloppuna jo näkyäkin jotain. Kello siis jo yli puolenyön näköjään. Jotenkin ei nyt uni maistu...yllätys:confused::geek:

Lulllaby, on se vaan arvokasta lystiä yksityisellä, mutta onnistuessaan rahalla ei tosiaan oo mitään väliä. Ja kun ikinä ei voi tietää, mikä niistä alkioista kuitenkin on elinvoimainen.
Mun on kyllä nyt vaikea uskoa, että tuolla voi olla yli kymmenen follia yhteensä kun eipä noi edelleenkään oo tuntuneet. Nyt sentään huomasin illalla, että nopea kävely tuntui alamahassa lievänä kipuna/vihlaisuna sekä kumartelu sekä mahaa enemmän turvottanut mitä aiempina päivinä. Tuosta sivuilta nivusten yläpuolelta noi jänteet jotenkin kiristää. Voihan se olla, että raskaus on niin löysentänyt paikkoja, ettei sen vuoksi oo niin tuntunut, mitä siihen ekaan stimulaatioon vertaa....follien määrä pitäis olla ultran perusteella kutakuinkin sama. Silloin olin muistaakseni kyllä aika turvonnut ja kipeä ennen punktiota. Pahin pelko tietysti, mikä nytkin pitää unen loitolla on se, että osa oiski karannut, tai ollutkin alusta asti tyhjiä....tyhmäpienipäänuku :sleep::cautious:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Kärsimys ohi. Punktio oli näistä kolmesta koetusta ehdottomasti kivuliain. Otin litalginin suoneen ennen toimenpidettä ja sitte sillä mentiin. Itse punktiossa en halunnut mitään suoneen. Nyt täällä.makoilen ja myhäilen, koska saldo oli 14 munasolua!!!!!!!!!!!!!! Ihan sama kuin eka kierroksella. Nyt vaan toivotaan paljon alkioita. Tuoresiirtoa ei nyt tehdä. Siihen tulokseen lääkärin kanssa tultiiin. Nyt vaan pitää odottaa kahdet menkat, ennenkuin mahdolliseen siirtoon taas pääsee. No, tässä on hyvää aikaa nyt panostaa omaan hyvinvointiin ja alkaa aktiivisemmin käymään juoksemassa.
 
SalamaT pahoittelut sinne myös :(
Siidalla hieno punktiosaalis ja toivotaan, että hedelmöittymisprosentti on myös hyvä! Harmi, että Lullaby sai vain yhden pakkaseen, mutta toivotaan sille parasta.
Annimiina, onnea piinailuun, ihan hyvin voi olla kiinnittymistä nuo tuntemukset :)

Täällä aletaan vähitellen toipua menetyksestä ja plussasta on enää hailea viiva jäljellä. Olen aika varma, että mulla puskee tuo oma hormonitoiminta liian vahvasti päälle tuoresiirroissa (mulla siis pitkä kaava). Tuo lutinuskin vaan pitkitti sitä prosessia ja ilman sitä olisi kunnon vuoto alkanut jo pari päivää aiemmin. Täällä käytetään tukilääkitystä 2 viikkoa siirron jälkeen tuoresiirroissa ja luonnollisen kierron passeissa.
Onneksi on se yksi pakkaskaveri vielä odottamassa vuoroaan. Jospa lokakuussa päästäis taas tositoimiin.
 

Yhteistyössä