Sormet ja varpaat ristiin kaikille piinailijoille, myös vielä
Toiveikkaalle!
Ja kiitos
Domi, tässä tiedot lisättäväksi listalle:
Maravilla #2/15 #1. #selittämätön #1.IVF. Sulla on kyllä melkoista säätöä yrittäjän arjen ja välimatkojen kanssa, toisaalta sitten tahtoa ja vahvuutta varmasti löytyy kun ei tuo yrittäjäksi ryhtyminenkään ole mitään heikkohermoisten hommaa
Me ollaan päästy etenemään niinkin paljon että kävin punktiossa eilen. Oli hieman ajateltua aiemmin kun follikkelit kasvoivat vauhdilla ja hyperstimulaatioriski oli suuri, pistin lopussa Gonalin lisäksi Orgalutrania, ja sitten Ovitrelle irroituspiikkinä. Itse punktio meni tosi helposti, koska tehtiin nukutuksessa
Täällä (Espanjassa) paikallispuudutusta ei tarjottu edes vaihtoehdoksi, mikä sopi mulle oikein hyvin. Tunti punktion jälkeen olin jo ihan hereillä, ja kipuja ei ole ollut juuri nimeksikään. Saldona oli 18 munasolua joista 14 kypsiä, ja tänään sain kuulla että 7 on hedelmöittynyt. Pikkasen hirvittää monta selviää blastoiksi saakka mihin ne olisi tarkoitus saada, hedelmöittymisprosentti oli kuitenkin reilusti alle keskiarvon. Olisi loogista että tuo kertoo sitten munasolujen heikosta laadusta… Eihän se auta kuin toivoa parasta kuitenkin niille palleroille!
Sain muuten vielä hyperstimulaatioriskin vuoksi kuurin Dostinexia, juuri lueskelin että päänsäryn, oksentelun ja muun mukavan lisäksi sivuoireena voi olla hallitsematonta pelihimoa ja kontrolloimatonta shoppailua
Nyt meni oikeasti mielenkiintoiseksi!
Ihana muuten että muillakin on yltiöpositiivisia miehiä. Kun aloitettiin keväällä hoidot, mies kertoi innoissaan samantien koko lähipiirilleen pomoa myöten, oli niin varma että ei mene kauan ennen kuin vauva on tulossa. Samoin kuin jokin aika sitten oltiin menossa tapaamaan tuttavapariskuntaa jotka olivat juuri kertoneet kaikille raskausuuutisista, mies oli ihan riemuissaan kertomassa heille että mekin tullaan kohta perästä. Sain torpattua kuitenkin.. Pikkasen realismia toivoisin kyllä, mutta teidän ansiosta koitan nyt oppia arvostamaan tätä piirrettä, onhan se totta että positiivisuutta tässä puuhassa tarvitaan