IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Hei vaan kaikille.
Täällä 35 v pariskunta, jotka yrittäneet 5 vuotta ilman tulosta, viime syksynä hakeuduttiin tutkimuksiin. Minulta löytyi toimimaton munasarja ja mieheltä heikohkoa spermaa.
Täällä tuskastellaan ensimmäistä lääketieteellistä passia pp5. Hoidot on TAysissa. Tuore siirto oli toukokuussa ja se epäonnistui. Nyt pakkanen tyhjänä. Joten tsemppi olisi kova että ekalla onnistuisi. Lääkkeenä Zumeon 2mgX3 ja ällöt luget 200mgX3.
Lääkehoito on jotenkin ollut nyt paljon rankempi kuin tuoresiirrossa, jotenkin tämä toinen yritys riipasee kovemmin.

T: hormonihullu
 
Tervetuloa kaikille uusille mukaan! Tsemppiä hoitoihin ja pikaisia onnistumisia. :)

Isot pahoittelut negoista :( ja siidalle onnittelut loistosaaliista! Peukyt pystyssä että moni hedelmöittyisi :)

Piinailijolle tarrasukia ja tsemppiä ja pitkiä hermoja!

Huomenna näillä näkymin soitellaan polille. Tuteiden ja mielen vuoristorataa ollut loppukierto, mutta niinhän tuo näyttää ajallaan uusi kierto kuitenkin alkavan. Vähän tuhruttaa jo. päästään siis täälläkin kesätauon jäljiltä tositoimiin! :)
 
Siida ihan huippu hyvä saalis! Olispa itselläkin noin monta mutta en usko. Ehkä hyvällä lykyllä 5-10 tai sit alle 5 kuten viimeksi (hurjat 3 munasolua oli viimeksi vuonna 2015).

Amagara82 tervetuloa joukkoon! On teilläkin pitkä matka takana. Jospa nyt olis plussan vuoro.

ON: mulla on huomenna punktio ja näköjään alitajunnassa sitä jännitän kun viime yön jo nukuin huonosti. Ensi yö menee varmaan valvoessa kun tänään vielä kaiken näitten rankkojen hoitojen lisäksi tapahtui tosi ikävä juttu töissä...ei siitä sen enempää mutta sekin vaivaa mieltä tosi paljon ja saa nähdä miten siitä pääsen yli. Onneksi huominen on töistä vapaa ja samoin perjantai. Jospa huomenna saisi hyviä uutisia punktiosta niin saisi muuta ajateltavaa. Mutta ei hyvät lähtökohdat punktiota ja mahdollista tulevaa tuoresiirtoa varten kun valmiina stressi päällä. Tää on niin mun tuuria! Ensin oottanut tätä pitkän aikaa ja 18 päivää vetänyt lääkkeitä niin sit vielä tää työjuttu...Ei elämä oo helppoa joillakin...no yritän tässä piristyä huomista varten.
 
  • Tykkää
Reactions: Amagara82
Tervetuloa Amagara82 ❤

Toiveikas81,
hyvin sää siitä punktiosta selviät! Onhan se ikävä toimenpide, ei siitä mihinkään pääse, mutta itseäni siinä tsemppasin, että ihan vapaaehtoisesti siinä oon ronkittavana, että turha panikoida:LOL: Olinkin kyllä yllättävän rento minuksi, mieskin ihmetteli, kun yleensä hermoilen ihan riittävästi.
 
Tervetuloa uusille!

Siida ihan mahtava saalis! Huikeeta, jospa nyt tulis paljon huippu hyviä alkioita :)

Tsemppiä Toiveikas81 huomiseen punktioon!

Ne mun vähäiset oireet (menkkakivut, repäisykivut, kuvotus, palelu..) on olleet tänään ihan tipotiessään. Ei niin mitään. Että otapa tästä sitten selvä. Meinaa vähän usko loppua. Yritän kumminkin tsempata ja luottaa loppuun asti. Viime yönä ei tullut paljoa nukuttua, saas nähdä koska tulee seuraava levollinen yö :sleep:
 
Huh punktio ohi! Oli tällä kertaa kivuliaampi mutta sain kyllä hyvin kipulääkettä. Saaliina on 8 munasolua ja lisäksi 6 tyhjää. Olen kyllä tuohon 8 tosi tyytyväinen. Nyt kyllä jännittää kuinka monta hedelmöittyy ja minkälainen kato käy kun viljellään blastoiksi. Tiistaina mulla on alkionsiirto jos siis on siirrettävää. Tämä ja huominen päivä meneekin lepäillessä.

Mitä te ootte työpaikoilla sanoneet kun ootte käyneet alkionsiirrossa? Tästä punktiosta ilmoitin et mulle tehdään toimenpide jonka takia olen 2 päivää saikulla. Nyt en oikein tiedä mitä tuosta tiistaista sanon pomolle. Mä kun tarvin koko päivän vapaaksi kun muualta käydään naistenklinikalla...
 
Annimiina, ei muuta ku testiä kehiin, kyllä siellä voi jotain jo näkyä;) Tsemppiä ihan hulluna piinapäiviin. Ne on raastavia, ihania, kauheita, pitkiä, epätoivoisia ja toivoisia❤

Toiveikas, on kyllä hyvä saalis teillläkin, nyt vaan hedelmöittymään kaikki!!!(y) Haet pari päivää lisää sairaslomaa vaan....oot toipunut hitaammin vaikka;)

Kiitos teille kun kannustitte ja olette eläneet mukana❤ Nyt kyllä tuntuu aivan järkyttävältä, jos sieltä.alkioita tulee, että siirto olisi vasta joskus lokakuun lopussa:oops:...mtien sinne jaksaa odottaa!!!!!!! Yritän vielä maanantaina kysyä lääkäriltä, että onko se ihan tosissaan poissuljettua, että jo seuraavaan kiertoon voitais siirtää.
 
Muheva saalis Siida (y) eiköhän sieltä mee monen monta pakkaseen!
Oliko siis viime hoidossa vähemmän soluja/alkioita, mitkä lääkkeet sillon, ja oliko nyt isompi annos fsh:ta kun viimeks?

Katotaan pääseekö siirtään tähän kiertoon, viime yönä hulahti ja nyt kp1. Tietenkin tyrkytti taas ensin lääkkeellistä (zumenonia), en suostunu.. niin karsee oli se unettomuus viimeks eikä mitkään melatoniinit auta yhtään mitään. O-testejä siis uittaan kp9 lähtien ja digitaalista suositti. No mulla kyllä toiminu ihan selkeesti liuskatkin, mut ehkä sit pakko varmistaa digillä jos jää jotenkin epäselväks. Antaa tän kierron mennä luomusti, kehon vähän huilata ja jos koko homma sit siirtyy systeemien sekasuuden takia niin yritän vielä kärttää seuraavaan sitä puolilääkkeellistä.. tai miten se hoitaja sano, modifioitua kiertoo.
 
Onnea Toiveikas81 toivottavasti onnistuu hedelmöitys! Mä olen ollut tähän saakka jopa ehkä turhan avoin töissä hoitojen suhteen. Ihmisten uteliaisuus alkaa ärsyttää. Sanot vaan että olis toimenpide lääkärillä miksi et pääse töihin.

Mä olen kanssa vetänyt vähän viivoja suoriksi, en mennyt mammografiaan kun olisi pitänyt siirtää kuukaudella tätä, ei vaan jaksa odottaa.

Onko muilla ollut kaamea nälkä, mietin johtuuko se näistä lääkkeistä vai hoidon aiheuttamasta stressistä mutta mä vaan söisin, vaikka suolaa suoraan sirottimesta.
 
Amagara, onkohan sun alkio tarttunut ku nälkää pukkaa ❤

Lullaby, keväällä mulla oli puregon 150iu, ja eka ultran jälkeen näkyi vain 4 follia. Annos nostettiin 175iu ja sitten.olikin seuraavassa ultrassa vähän parempi tilanne. Punktiossa saatiin 8munasolua, mutta vain 4oli hyvää, muut hajosi injektiovaiheessa. 3alkiota tuloksena. Lääköri sanoi, että olisi pitänyt olla heti alkuun isompi annos puregonia.

Nyt oli se 200iu puregonia 3pvää ja sitte menopuria loppu aika 225iu. Saalis oli hyvä, mutta lopputulos voi.olla vielä vaikka mitä. Keskimäärin puolet muniksista on aiemmissa hoidoissa hedelmöittynyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Amagara82
Okei,.. mietin minkälaisia kokemuksia muilla on puregonista, solumäärät, laadut ym. No kai mulla senkin voi laittaa heti suoraa 450, tuskin tässä mitään hyperin vaaroja enää viime follimäärien perusteella tulee :p
Mullakin oli hedelmöityminen heikkoo sillon puregon-hoidossa, 22 yritetystä solusta 13 alkioo, että jo 9 tippu pois ton takia. Tosin epäilen et johtu enempi pergoveriksesta (jos edes mistään lääkkeestä) kun edellisessäkin gonalin kans 11sta kypsästä solusta vaan 7 alkioo. Yleensä kuitenkin se % ollu suht hyvä, ehkä 1-2/10 jääny hedelmöittymättä tai hedelmöittyny väärin.
 
Viimeksi muokattu:
Menkat alkoivat pari päivää sitten eli ei onnistunut taaskaan. Harmi juttu sillä vähän elättelin toiveita ja tunsin jopa jotain jonka ajattelin voivan olla kiinnittymisyritys. Sain myös kyllä aivan karmean ruokamyrkytyksen, että jos jotain olikin ehkä tapahtumassa niin se varmasti viimeistään nitisti koko homman. Haluan myös sanoa kaikille, että omasta mielestäni minun tilanteessani on toistaiseksi helppoa olla ollutkin positiivisella asenteella. :) Siinä vaiheessa jos päätään jo alkionsiirtoon, ovat toiveet ja odotukset niin eri luokassa että varmasti myös pettymykset ovat todella paljon kovempia. Ihan näin tuntemattomanakin tuntuu todella pahalta lukea kun kaikki ei menekään hyvin ja varsinkin jos plussa on jo saatu. Hirmuisesti tsemppiä kaikille ja todella vahvoja naisia olette!! Ei näissä kukaan helpolla pääse henkisesti ja fyysisesti.

Kertauksena omasta tilanteestani niille jotka eivät muista, niin piikittelin itseäni lyhyen kaavan mukaan keräystä varten. Siellä näkyi kuitenkin vain 1 isompi munasolu, joten homma vaihdettiinkin inseminaatioon. Eilen soittelin sitten naistenklinikalle ja sain moneen kertaan vakuutella haluavani jatkaa hoitoja. Se oli jännää kun hoitaja kysyi asiasta ja sanoin, että kyllä, niin sen jälkeen vielä pariin kertaan tiukkasi asiasta ja että olenko varma. Ehkä se heillä vain kuuluu toimintamalliin, että asia pitää varmistaa ja kunnolla. Yllätyin myös, että joudun uudestaan jonoon, mutta tällä kertaa se on 6kk sijaan arviolta n. 3 kk. Vielä en kuitenkaan edes siihen jonoon päässyt, koska papereista puuttuu kuulemma lääkärin lausunto, että hoitojani suostutaan jatkamaan julkisella puolella. (n) Nyt odotan siis sitä lausuntoa ja sitten jonoon.. Kysyin kyllä, että voinko päästä siihen taannehtivasti jo näistä kuukautisista, koska asiasta ei ole ollut ikinä mitään epävarmuutta ja inseminaatiotakin tehdessä lääkäri puhui että jo tämän vuoden puolella päästään tekemään ivf jos inseminaatio ei onnistu. Ymmärrän täysin, että tietyt toimintamallit on oltava, mutta joskus alkaa jo melkein huvittaa tämä byrokraattisuus ja leimojen tärkeys. :ROFLMAO:

Eli vähintään 3 kuukautta nyt taas odotellaan, että päästään yrittämään edes jotain. Ajattelin tämän ajan käyttää mahdollisimman mukavasti ja tehokkaasti. :) Lomia on mukavasti jäljellä, joten voisin jonkin verran matkustella. Ehkä yksi rantaloma ja sitten toinen kaupunkiloma. Lisäksi päätin ottaa kuntokuurin. En viimeisen kuukauden aikana uskaltanut liikkua lainkaan, koska en halunnut minkään häiritsevän mahdollista kiinnittymistä. Nyt voin siis vapaasti juosta, pyöräillä, käydä salilla ja jumpissa. Ylipainoa löytyy, joten tavoitteena on myös pudottaa 3 kiloa eli kilo per odottelukuukausi.

Toivottavasti täältä olisi jo moni siirtynyt siinä vaiheessa seuraavaan ketjuun kun palailen aktiivisemmaksi! :love:
 
Hei!
Lueskelin eilen muutaman tunnin teidän kirjoituksia ja itkeä tirauttelinkin vähän. Tänään ajattelin, että kirjoittelisinkin jotain, jos vielä joukkoon mahtuu yksi piinailija?

Ollaan miehen kanssa vähän reilu kolmekymppisiä ja luomuyritystä takana nyt n. 3,5 vuotta. Mulla on 1 tyypin diabetes ja kilpparin vajaatoiminta, joten en odottanutkaan että heti tärppää, mutta n. 2 vuoden pettymusten jälkeen käytiin testeissä, miehellä lisäksi laiskat tyypit. Deen tasapainoa piti parannella vuosi, ja vihdoin maaliskuussa sain "luvan" hoitoihin. Kaikkien mutkien ja prkeleen kesätauon jälkeen päästiin nyt aloittamaan ekaa hoitoa. Ti oli keräys ja EILEN (miten tää aika matelee, tuntuu että oon jo odottanut ikuisuuden??) laitettiin alkio. Joka vissiin oli ihan hyvälaatuinen, en muista enää mikä se lukema oli.. Vähän jännitti siellä. :LOL: 11 munaa oli, ja pienoinen pettymys oli kun sanoivat että luultavasti 2-3 saadaan pakkaseen. Teidän juttuja luettuani se on ilmeisesti ihan hyvä luku?

Tällähetkellä odottavan positiivinen fiilis, vaikka yrittääkin pitää innostuksen kurissa ja valmistautua pettymykseen. On vaan ihanaa että vihdoin tää asia etenee edes vähän. Osaako joku sanoa, miksi se tuoreistutus ei välttämättä onnistu yhtä hyvin kuin pakastetun alkion siirto? Näin ainakin ymmärsin kun täältä luin teidän juttuja?

Ihanaa (ja samalla sydäntäraastavan kurjaa) että on kohtalotovereita tässä asiassa. Ystävät kannustaa ja on huippuihania, mutta lähes kaikilla se 2-3 luomulasta niin ei ne vaan täysin ymmärrä mitä ajatuksia päässä liikkuu. Ja ne "no oo onnellinen kun voit tehdä mitä haluat", "saatpa nukkua yöt kunnolla", "saat nää mun kauhukakarat", "voittehan te sitten adoptoida jos ei onnistu" -kommentit alkaa olla jo vaikea ottaa huumorilla....

Tsemppiä siis kaikille ❤
 
Pettymys oli just niin paha kuin ajattelinkin, on ollut vähän hiljaiseloa siksi... Kävin vielä testipäivänä tosiaan verikokeessa, mutta alle 3 se jo oli, vaikka aamupissa vielä näytti hailuraa. Ja kivut... Huh. Nyt alkaa onneksi helpottaa. Lääkitys alkoi heti uuteen yritykseen, sinnillä vaan. Estradot limiksen parantamiseksi, letrot alkukiertoon ja vissiin ajatus että ovuloin vaikka estradot... Ja sit irrotuspiikki. Älkää kysykö, ilmeisesti sit ultrassa viikon päästä selviää lopullinen setti. Se on viimeinen alkio pakkasesta ja voin kertoo että epätoivo kolkuttelee ovella.

Skodalla ja Toiveikkaalla oli hienot saaliit! Ja toivotaan Lullaby, että se yksi alkio olis se mikä riittää. Tsemiä piinailijoille, aika ei kulu millään, tekis mieli testata muttei ehkä sittenkään uskalla, oireiden kyttäystä ja sitä rataa...

Sitä mä oon miettinyt, että kauanko tätä jaksaa? Meidän on oikeasti mietittävä jo tosi vakavasti luovutettuja soluja. Meidän alkioissa täytyy olla jotain vikaa, kun ne ei kovin pitkälle ikinä selviä.
 
Voyage, onpa ikävää ettei inseminaatio tuonut tulosta. Nyt vaan voimia odotteluu, etttä pääsette seuraavan hoidon aloittamaan. Tsemppiä kovasti❤

Hope, tervetuloa kirjoittelemaan. Onnenpotku piinapäiviin! Teillä on ihan hyvä saldo, kun pakkasessakin on alkioita(y)

Salama, toi Skoda on ihan ookoo;) mutta todella todella epäreilua, ettei teillä onnistunut, voi harmin paikka!! Iso voimarutistus❤

Mää kuolen tähän epävarmuuteen ku en alkioista tiiä mittään. Ärsyttää kyllä runsaasti:unsure:. Onkohan siellä viikonloppuna edes ketään pakastamassa? Vai viljellääkö niitä maanantaihin saakka...tätä mää oon miettiny pääni puhki. Jos oisin tuoresiirron ottanu, niin oisin saanu valita joko 2päiväisen tänään, tai blaston maanantaina. Voi voi, kumpa nyt olis ylipäätään edes
muutama alkio kehittymyt (n)
 
Viimeksi muokattu:
Nega, ja tuhruttelu alkoi eli menkat alko puskea lutinusten läpi. Eilen vielä olin ihan levollisella ja positiivisella mielellä, ajattelin että kyllä mä olen raskaana, mun on PAKKO olla raskaana, täytyyhän meidän jo saada se puuttuva palanen perheeseen. Kattelin netistä raskausvaatteita, mietin miten juhlittais tänään. Mut aamulla herätessä oli olo että ei tämä nyt onnistunutkaan. En tiedä onko järkeä nuita lutinuksia enää tänään ees käyttää. Testaan vielä varalta huomenna ennen polille soittoa mut en siis oota enää positiivista tulosta.

Olihan tähän tavallaan varautunut, tiesi todennäköisyydet ja onnistumisprosentit, tiesi että omat "oireet" on hyvinkin mahdollisesti vain nuista tukilääkkeistä ja lähestyvistä menkoista johtuvia. Huomenna siis soittoa polille ja odottamaan aikaa seuraavaan ivf-hoitoon, se menee jonnekin vuodenvaihteen tietämille polin ruuhkista riippuen. Eniten nyt rassaa ja väsyttää ajatuskin kaiken tämän uudestaan läpi käymisestä, kaikki helvetin piikittelyt, lääkkeiden sivuvaikutukset, odottaminen, odottaminen ja odottaminen, kivut, piinapäivät, pelko, uudet pettymykset. Eikä toki pienimpänä se rahanmeno, toki pieni raha toiveesta saada vauva, mutta yhden ihmisen palkalla elellessä iso raha ja jostain sekin on revittävä. Onneksi tulee veronpalautuksia.

Mutta, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Elämä jatkuu, täytyy koittaa keskittyä muuhun. Kirjoneulevillasukan kutominen on ollut mulle terapiaa nämä päivät, se varmaan jatkuu ettei ehdi miettiä muuta. Tsemppiä kaikille, toivottavasti täällä alkaisi tulla onnellisia plussauutisia tällä välin kun mä siirryn hetkeksi takavasemmalle kasaamaan itseäni, seurailen mut palaan aktiivisemmin linjoille varmaan sit kun hoidot on taas ajankohtaisia.
 
Onpa nyt huonoja uutisia useammalla. In se niin väärin kun pitkä matka kuljetaan ja sit nega pärähtää. Paljon voimia voyage, salama t ja annimiina89!

Siida mulla samat fiilikset. Ei yhtään tiedä onko munasolut hedelmöittyneet ja miten lähteneet jakautumaan. Meillä niitä viljellään blastoiksi asti. Toisaalta jos mikään ei ois hedelmöittynyt niin olishan ne mulle jo perjantaina soittaneet. Toivottavasti edes puolet jaksaisi blastoiksi asti...
 
Toiveikas, Muakin jännittää just se, että onko niitä viljelty blastoiksi saakka vai 2päiväisinä perjantaina pakastettu. Minä tyhmä en sitä kysynyt....ja kyllähän se blastoviljely määrää karsii. No, yksi yö ja sitten on joulu.....tai sitten ei:oops:

Annimiina, onpa kyllä surullinen juttu, ettei sinullakaan onnistunut. Voimia kovasti❤

Love- Onnea matkaan taas(y) Jospa tämä syksy olisi meille monelle ikimuistoinen!!! Pakkohan jo tilastollisestikkin on tulla kunnon plussa-aalto...
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Nyt ehdin kunnolla lukea läpi teidän kuulumisia. Kääk! Onko tämä jotenkin huono vuodenaika, jonkun ylemmän tahon salaliitto vai mikä oikein on, kun meillä on näin huonoa säkää. Voi Kuube ja Salama :cry:!

Lullaby mulla ei toiminut puregon eli sellaisia kokemuksia. Yksi huonolaatuinen saatiin siirtoon ja 9 kokonaismäärä, joista 2 melkein kypsää, loput raakoja. En muista määrää oli ekassa ivf:ssä. Kai se oli se FSH mikä oli mulla avain kunnon munintaan.

Onnea Siida hyvästä saaliista! Onneksi joitain valon pilkahduksiakin. Joko tiedät lisää alkioista?

ON: pääsin tänään utlraan, koska laskeskelin _ehkä vähän_ ketkuna :sneaky: (hyihyi), että olisi kp 11 (vaikka ehkä onkin 12), mutta olen sitä mieltä, että kun ovis on yleensä kp15-16, niin ei se 5 min polikäynti maailmaa kaada. Ja ihan ok:lta näytti, koska rakkula oli 15 mm ja limakalvo 9 mm. Se on suurin piirtein sama kuin viimeksi 0 ultrassa. En saanut mitään lääkitystä eli nyt on vaan PAKKO saada se plussa. Kuulemma viimeinen kerta näin (kuulosti niin pahalta). Teen varmaan aamuin illoin digin heti, kun alkaa kahta viivaa pukkaamaan selvemmin. Jospa sillä tavalla löytyisi ovis +.
 
Ilmoitin aamulla polille negasta ja oli puhe että laittavat paperit seuraavan hoitokierron aikataulusta, ja äsken hoitaja soitti et lääkäri haluais mut näytille et tutkii ja keskustelee mun kans jatkosta. Mitä kummaa se haluais oikein nyt tutkia kun eikö tässä ole jo tarpeeksi tutkittu :eek: Ja mitä keskusteltavaa siinä jatkossa voi olla, lääkkeet vaan ja uutta ivf:ä tekemään. Mä en pääse sille ajalle mille ne ois kutsuneet tällä viikolla kun lähdetään reissuun, ja lääkäri lähtee sit ens viikolla reissuun. Hoitaja aikoi keskustella lääkärin kans et mitä nyt sit tehdään, mut alko vähän jännittää ja kummeksuttaa et mikä tässä nyt on kun haluaa tutkia ja keskustella :cautious:
 
Salama, Voi että pidän peukkuja kunnon ovisplussan puolesta. Käytä digitestiä!! Eikähän se sieltä tule, kun on jo nyt 15mm folli! Tsemppiä!!

Annimiina, Ootko julkisella hoidoissa (en millään muista) Hyvähän se vaan.on, että.lääkäri haluaa keskustella asioista. Toivottavasti hänellä on jotain sellaista mielessä, josta voisi olla teitä❤

Meiän pikku alkiot, 14 munasolua, yksi ollut raaka, 11 hedelmöittynyt, 4 top alkiota pakastettu perjantaina 2pväisinä, 7hitaampaa huomiseen saakka jatkoviljelyssä, eli muutama blasto vois olla vielä mahdollista saada. Miehen näyte hyvin samantyyppinen kuin aiemmin, eli 0% a liikkuvia 0,2% b liikkuvia, kokonaismäärä surkea, mutta silti saatiin huikea määrä alkioita. Pitää oikein nipistää ittiä:love:
 
Tosi hyvän kuuloinen alkiotulos Siida (y) Annimiina89 todella ikävää ettei vielä onnistunut. :( Minullekin tuli mieleen, että ehkä lääkärillä on vain jotain muuta mielessä millä mahdollisuuksia voisi vielä parantaa.

Minä sain eilen puhelun, että se vähintään 3 kuukauden jonotus, jossa en siis vielä päässyt edes koko jonoon, ..niin ei nyt toteudukaan kohdallani, tai ainakin paremmalta näyttää. :LOL: Lääkäri oli sanonut, että voin yrittää ilmoittautua heti seuraavista kuukautisistani suoraan hoitoihin ja sain sen paremman puh.num. itselleni, että voin siis tosiaan yrittää heti soittaa. Tähän mennessä aina vähän vastaavissa tilanteissa en ole ikinä mahtunut joko jonoon lainkaan tai sitten on juuri alkaneet kesä- ym. lomat, mutta toivoa on siis silti taas. Saatan siis jo seuraavista kuukautisista päästä taas piikittelemään ja yritetään keräystä.

Taas yritetaan lyhyellä kaavalla mihin olen tyytyväinen, koska se pitkä kuulostaa vain niin kertakaikkisen rajulta. En sitä mielelläni kokeilisi jos on kuitenkin mahdollisuuksia myös tällä lyhyellä. Pelkäsivät viimeksi hyperiä kohdallani vaikka tulos oli täysin päinvastainen ja nyt aloitusannosta on korotettu, mutta se on edelleen vain 175 yksikkköä gonalia. Saa nähdä, mutta olen vain niin tyytyväinen että en joutunutkaan taas jonoon. :LOL: Toivottavasti olisi ensikierron aikana tilaa hoidoissa sen verran, että pääsisin minäkin taas yrittämään edes sitä ensimmäsitä ivf:ää.
 

Yhteistyössä