IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Tervetuloa Renau!

Siida ..ai siellä tilanne jo ratkeskin..mutta varmaan helpotus kuitenkin ettei sen enempää hämminkiä tullu mahdollisesta kemiallisesta, ja pääset heti eteenpäin!

Joo, kai tässä nyt joku toivo vielä on vaikka tuntuu että yli 90% varmuudella se ei siitä enää muutu. Kai ne aika pitkälti ainakin mun kohdalla toteutuu kun ennuste on kerta todettu heikoks niin se on.. Ne kaks aiempaakin kyllä näky o-liuskoissa jo selkeesti pp5 että voishan tää olla niitä vieläkin hitaampi, mutta ehkä jos vasta pp7 jotain näkys niin ois jo niin epäilyttävän hidas ettei ehkä normaalia raskautta vois tulla kuitenkaan :/

Niin muuten vielä siitä inositolista piti kysyä, ketkä sitä kokeillu, että onko sitä kuuria jatkettu myös hoidon yli, vai lopetetaanko piikkien alkaessa?
 
Hei kaikki!
Jos sopii niin liittyisin uutena/vanhana taustailijaksi tässä vaiheessa. Muuten räjähdän ellen saa tätä mihinkään purettua.

Oon ollut tällä palstalla mukana jossain sivulla 30-50, eli kauan sitten. Meidän tilanne on siis että miehellä edellisestä liitosta 2teiniä ja vasektomia. Mulla ei ollut yhtään omaa kun hynttyyt lyötiin yhteen niin mies kävi purkuleikkaukses mut piuhat oli ollut jo niin kauan poikki että simpat ei juurikaan liiku, vain 4%. Tilanteemme vuoksi emme pääse julkiselle hoitoon joten ollaan yksityisellä missä eka(ja ainut) ICSI- hoito tehtiin 2014 ja tuoresiirrosta syntyi 2015 ihana tyttö. Neljä 3 päiväistä alkiota on vielä pakkases. Mies oli hyvin vahvasti sitä mieltä että lapset oli hänen osaltaan tässä(hänellä paljon ikää). Mä oon taas aina halunnut ison perheen mutta oon silti yrittänyt työstää että mulla on vain yksi biolapsi ja kaks tytärpuolta. Nyt yllättäen mies kuitenkin ilmoitti viikonloppuna että jos mä kerran lapsen vielä haluan niin hoida homma. Yritän nyt sulatella tätä uutta käännettä mutta otin kuitenkin maanantaina yhteyden jo klinikkaan ja eilen lääkärin kanssa sovittiin toimenpiteistä, reseptit yms jutut tulee postissa piakkoin. PAS on nyt suunniteltuna elokuun kiertoon, koska emme millään ehdi enää ennen kesäsulkua. Mun kierrossa ei oo häikkää mut klinikka näköjään tekee PASit lääkkeellisiin kiertoihin, se vähä jänskättää vaikka nyt ei piikkejä tulekaan.

Nyt kun tilanne on lähtenyt etenemään niin on alkanut taas epäilys nostamaan päätään. Onko mulla oikeus haluta vielä lasta? Pakotanko mä miehen jotenkin tähän(mielenmuutos oli niin äkillinen)? Onko tämä reilua jo olemassa oleville lapsille? Mä oon niin onnellinen jo tuosta tytöstä mutta jos ei edes kokeilla niin tuunko katkeroitumaan myöhemmin?

Taustailen nyt tämän kesän, yritän päästä kärryille teidän tilanteista ja tulen listoille sitten lähempänä.

Onnea, voimia ja tsemppiä teidän eri tilanteisiin!
 
Astrea, muistan sut :love: Onpa ihanaa kun miehesi antoi sulle luvan vielä jlatkaa hoitoja ja kun kerran pakkasessakin alkioita odottamassa. Ymmärrän kyllä ton ristiriidan, mitä mielessäsi pyörii, mutta ainoa keino selvittää asia ja miehesi ajatukset olisi avoin ja rehellinen keskustelu. Niin täysin ymmärrän tuon tarpeen ja kivun, saada vielä odottaa, synnyttää ja rakastaa. Meillä on muuten kummallakin 2015 syntyneet tytöt❤
Oon ollut ite hämmästynyt siitä, kuinka vaikeaa ja rankkaa tää yrittäminen, toivominen ja pettynen on ollut, vaikka on lapsen saanut. Mun katkeroituminen lasten saamista kohtaan on nyt lähempänä kuin koskaan aiemmin. Nautin lapsesta ja ihan 100% oon kiitollinen joka ikisestä hetkestä hänen kanssa, mutta silti tuntuu niin älyttömän kipeältä nähdä ja kuulla läheisten raskauksista, seurata läheltä. Nähdä äitejä lapsi kummassakin käsipuolessa, tai vauva rattaissa taaperon kanssa. Nyt saan todella taistella etten anna tuolle pahalle tunteelle valtaa. Onko sitä vaan niin itsekäs paskiainen, että kun jotain on saanut, niin ei tyydy siihen, vaan haluaa aina vaan lisää.(n)
Domi, mää tiiän, että sinä ja moni muu, jotka ei oo saanu sitä yhtäkään tää tuntuu varmasti pahalta tilitykseltä ja minä ihan täysin sen ymmärrän, mutta kun johonkin tää on saatava sanoa. On ihan pakko ettei kovin pissapääksi itte muuttuis:oops:
Astrea isot tsempit mukaan kun homma käy ajankohtaiseksi.

Lullaby Minäkin oon syöny nyt ubikinonia, ajatellen jo syksyn uutta kierrosta. Nyt siirron ajan en ottanut, kun en oikein tiedä, onko silloin hyväksi syödä niitä!? Mies myös vetää luontaistutteena jotain "suorituskykyä" parantavaa:ROFLMAO: sen pitäis kuulemma tutkitusti vilkastuttaa ja parantaa siittiöiden laatua, no jääpä nähtäväksi, mutta onpa kokeiltu.

Tervetuloa uusille palstailijoille❤
 
Kalabaliikki kiva kuulla onnistumisestasi! Tosiaan kirjoitin ehkä vähän sekavasti tuota omaa taustaani. Meillä aktiivista yritystä saada lapsi on ollut aika tarkalleen kaksi vuotta, joista saldona on siis 2 keskenmenoa, 3 kemiallista ja yksi onnistunut lapsi. Lisäksi 1 ylläri raskaus kun ei edes vielä toista yritetty. Eli noin joka kolmas- neljäs kuukausi on tärpännyt, mikä on tässä iässä harvinaisempaa. Eli taitaa minunkin kohtu yrittää napata kaikki mitkä vaan vähääkään näyttää oikealta.

Keskuteltiin lääkärin kanssa tuosta alkiodiagnostiikasta, mutta mies vielä alkuun sille oikein lämmennyt. Tietysti vaikuttaa paljon sekin, saadaanko monta alkiota aikaiseksi. Sehän tulee sitä kannattavammaksi mitä enemmän alkioita tulee.

Ja Siida, aivan samoja ajatuksia minullakin. Tästä olemassa olevasta on niin kovin kiitollinen ihan joka päivä, mutta kummasti se katkeruus taas nostaa päätään, kun ei vaan onnistu. Tässä tilanteessa ehkä haluaa toiselle lapselle sisarusta kun aiemmin halusi lasta itselleen.
 
Heippa, täällä tosi moni puhuu että ootte itte testaillu negoja ja plussia.
Mulle kerrottiin vaan että mille päivälle pitää varata labraan raskauskoe aika... (ihmenimitys toi koe)
Nyt kysynkin teiltä monentena päivänä alkionsiirrosta ootte tehny ite testin, millä ootte tehny, vaikuttaako luget testiin?
Ja tarviiko labraan erikseen lähetteen?
 
Lullaby: Mulla myo-inositoli jatkuu jopa läpi raskauden (jos sinne päästään), mutta siis ainakin koko ajan kunnes plussaa.

Siida Ubikinonia voi syödä raskautumiseen saakka, sitten saisi lopettaa (näin mun klinikalla).

Maljakko: Kovin tutun kuuloinen tilanne sinulla. Minulla oli myös keväällä PGS tutkittu alkio, joka päätti jakautua kolmeen ja tehdä kolme tyhjää sikiöpussia kohtuun. Minulla tutkittiin raskausmateriaali, jossa oli myös normaalit kromosomit. Päättelivät siitä, että minun alkiolla oli vaikeuksia päästä kuorestaan irti ja siitä seurasi tuulimunaraskaus. Jatkossa alkioita avustetaan avauksella.

Voi harmi Domi ja Siida! Kyllä saisi tänne plussia alkaa jo tippumaan. Sä saattaisit hyötyä Domi siitä ERA:sta. Se siirtoaika saattaa siirtyä kumpaan suuntaan vaan, mutta kovin kuulostaa siltä, että ihan ei ole ollut kohdallaan.

Ultra tänään takana ja tiistaina olisi seuraava siirto minulla.
 
Hei kaikille!

Täällä uusi palstailija. En ole kyllä ikinä lukenut edes Kaksplussaa, joten uuden edessä, aivan täysin :)
Olemme suht uusi pari, tavanneet vasta aikuisiällä. Ja nyt tämä vauva-asia tuntuu hyvälle.
Olemme molemmat 41v, lapsettomia omasta tahdosta.
Elämä on vain vienyt sinne sun tänne.
Yllätys oli, että nämä hoidot ovat näinkin suosittuja ja yleisiä.
Minullakin oli ennakkokäsityksiä 'test tube babies' ja koko asiasta.
Pieni harmistus oli, kun julkisella on ikäraja 39v.
Toki ymmärrämme, että johonkin se raja on vedettävä.
Olemme yksityisellä hoidossa ja siellä todettiin ykskantaan että tämä on perusmatematiikkaa; näin parannatte mahdollisuuksianne onnistua.
Minulla leikattu endometrioosi kaksi kertaa, joten se ja ikä ovat 'ristimme'.
Mä aloitan pistokset huomenna ja maanantaina on ultra.
Meille tulee ivf.

Suhtaudumme (tässävaiheessa...) asiaan hyvin rationaalisesti, mahdollisuus on suuri, että emme onnistu.
Lähtökohdat ovat lääkärin mukaan kuitenkin hyvät, iästä ja endosta huolimatta.
Eli miehen testit hyvät ja minulla 'niin hyvät kun ne pystyvät tässä tilanteessa olemaan'.

Olemme olleet tyytyväisiä palvelun laatuun ja joustavuuteen.
Toki nuo keräys/punktiopäivät ovat aika kiveen hakattuja, muuten joustoa on löytynyt aikataulujemme mukaan.

Mitä tarkoittaa keskustelussa pp7?
Sanavarasto täällä laajenee päivä päivältä :)

Täältä toiveikkain terkuin Follikkeli
 
Mä en valitettavasti muista sua Siida mutta oon yrittänyt unohtaa muutenkin tämän palstan kun ei siitä oo tullut kuin paha mieli silloin kun mies oli jyrkästi vastaan.
Kirjoitit ihan oikeita asioita ja eilen ennen kuin kirjauduin tänne taas, mietin että onko mulla edes oikeutta tulla tänne kun monella ei ole sitä ensimmäistäkään.

Mä muuten jotenkin yhdistän tämän miehen mielenmuutoksen siihen kun meidän perhetutut/miehen bändikaveri ilmoitti että heille tulee toinen. Meidän lapsilla on kuukauden ikäero. Kysyin mieheltä että onko tällä ilmoituksella ollut joku vaikutus sen mieleen niin vastaus oli:"en kommentoi" mistä päättelin että taitaa vaan olla.

Tanjuli, muistaakseni meillä oli tuoresiirrossa verikoe pp12 ja kotitesti pp14. Kotitestiä ei suositeltu aikaisemmin tehtäväksi koska tulos saattaa olla virheellinen. Meille annettiin lähete verikokeeseen mutta en siellä käynyt vaan odotin ne pari päivää.

Follikkeli, pp=piinapäivä eli siirron jälkeiset päivät mutta nyt en itekään muista oliko siirtopäivä 0 vai 1. Hah tunnen itseni noviisiksi! :D
 
Voi miten moni on saanut täällä ihan vääränlaisia uutisia! Voimia kaikille negaajille (n)

Tanjuli meillä oli verikoe pp12 ja tein seuraavana aamuna kotona testin, että osaisin varautua puheluun kesken työpäivän. Silloin liuskassa näkyi tosi hento rantu, ei varmaan meikän hitaasti nousevalla hcg:llä olisikaan näkynyt aiemmin. Enkä olisi testiin luottanut, ellei hoitaja olisi sanonut, että nyt on ihan kunnon lukemat.

Siida ihan samat ajatukset täälläkin. Alkuun luulin, että onhan tämä nyt toisella kierroksella helpompaa, mutta ei. Ei ole. Kaikki samat pohjamudat täytyy möyriä, vihat, katkeruudet ja viallisuuden tunteet täytyy taas käydä läpi.

ON: tietääkö joku kuinka monta päivää ennen ovulaatiota LH alkaa nousta ja näkyä testissä? Vai onko tämäkin yksilöllistä?

Mulle tuli eilen limaolo ja sain hennon viivan testiin. Ja kp9 nyt. Tämä herätti taas toiveen siitä, että kierto olisi vähän lyhyempi ja vielä ennen kesätaukoa ehtisi siirtoon. Viimeksi ovis/LH huippu oli kp17-18, mutten tehnyt testejä tässä vaiheessa.
 
Zoona, mulla alkaa ovis ilmoittelemaan itsestään kp 9-10 ja sitte ovis tulee kp13-14 ja ekat ilmoittelut on juurikin alavatsatuntemukset/limat ja joka päivä vahvistuva testi. Voi kumpa pääsisit, kun olet niin kovasti sitä oottanut!

Astrea, kirjoittelin silloin joskus kauan sitten nimellä Kiela. Ja joo, itsekin luulin, että tämä toinen on huolettomalla asenteella, "tulee jos on tullakseen" mutta eipä se todellakaan noin ollut tää juttu:oops:

Pp:t on siirron jälkeisiä päiviä ja ja pp0 on siirtopäivä

Tanjuli, jos vain maltat odottaa viralliseen testipäivään, niin aina varmamman tuloksen saat. Useimmilla mahdollinen plussa tulee näkymään testiin jo viikon päästä siirrosta, mutta tämä on hyvin yksilöllistä, kuinka sitä hcg:tä virtsaan erittyy. Keltarauhashormoni, eli lugesteron, lutinus, eivät näy testissä, eikä gonapeptyl. Pregnyl ja ovitrelle taas näkyy, ja noita on varmasti vielä muitakin, mutta tuossa kai yleisimmät siirron jälkeen käytetyt tukilääkkeet. Mulla on ollu niin monta plussaa, että oon oppinut tuntemaan kehoni, koska se näkyy jos näkyy ja hyvin usein ne plussat on niitä hipaisuja, että jos olisin vasta testipäivänä testannut, niin en ois huomannu koko hipaisua. Monelta turhalta toivolta olisin säästynyt:(
 
Kiitos siida tästä vastauksesta.
Mulla nyt pp6
Aamulla herätessä oli alvatsassa menkkamainen kipu, sen jälkeen koiran kaa kävellessä ihan tossa häpyluun yläpuolella pieniä vihlovia nyppäsyjä vähän aikaa.
Nyt taas menkkamaista kipua. Ja muutamanpäivän ollu kauhee karkkihimo niinku menkkojen alussa aina mulla on.
Olin ajatellu että en näitä tuntemuksia liikaa ajattele. Mutta jotenkin sitä vaan kuulostelee kehoaan hirmupaljon nyt.

Vielä viikko pitäs ootella ennenkun on Testipäivä.
 
Voi Domi ja maljakko.. ei näihin vaan oo sanoja :cry:

Tervetuloa kaikille uusille! :)

Täällä oli siirto aamulla. Kuudesta saadusta solusta neljä oli hedelmöittynyt ja lähtenyt jakautumaan, yhden hyvälaatuisen siirsivät ja kolmea viljelevät huomiseen ennen pakastusta, varmaan kaks pääsee pakkaseen ja yks oli niin ja näin. Teki aika kipeää, kun mun kohdunkaula oli jotenkin mutkainen johtuen sektiosta ja kaikesta. Joutu jollain pihdeillä pitämään ja vaikka mitä instrumentteja käyttämään et pääsi sinne kohtuun ja kun rakko oli oltava täys niin että tuntu et räjähtää kun paino sillä ultralla siitä päältä ja koitapa siinä olla rentona.. Mut siellä se alkio nyt pitäs olla, että kaks viikkoa jalat ristissä ja päällään seisten?! Aika turvoksissa on tuo maha, ja kipuja edelleen, käski levätä nyt kunnolla ja juoda edelleen paljo ja elää kuin olisi raskaana. Tiistaina 13.6 saan testata. Että moro, miten mä kestän 12 päivää eli 280 tuntia eli 16800 minuuttia? Tää on ehkä pahinta kun ei voi tehdä muuta kuin odottaa. Enemmän pelkään et ei onnistu kuin et uskoisin ja luottaisin että onnistuu. Ideoita ajan kuluttamiseksi ja ajatusten muualle suuntaamiseksi otetaan vastaan, myös kaikki kikat jotka vois auttaa raskaaksi tuloa :LOL:
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Annimiina89 # 4/2016 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#5.ICSI
cherrychoko #7/13#2.#matalat horm. tasot+ siittiöt # 1.IVF/ICSI

Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI/4.PAS
Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

Kiuski#-15#1.#laiskat munas. ja siit.#1.IVF
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI
marrasmai # 2015 #1. # siittiöt # 3.ICSI/2.PAS
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV

Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä#3.IVF/1.PAS
Siida #?#2.#siittiöt#2.ICSI/1.PAS
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#4.IVF
Uneksija17#4/15#1#pcos/selit.#1.IVF/1.PAS
Xienna#1/2014# 2.(1.yht)#siittiöt#2.ICSI
Zoona#7/2016# 2. # selittämätön # 2.IVF/2. PAS

Piinailijat: :whistle:
tanjuli-79 8.6 (3pv/26.5)
Uneksija17 12.6 (3pv/29.5)
Annimiina89 13.6 (2pv/1.6)

Plussat 2016: :love:
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (kem)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)




Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Viimeksi muokattu:
Huih! Ultrassa näkyi tänään noin 8 isompaa ja 4 pienempää rakkulaa. Maanantaina sitten eka punktio. Alkoipas jännittämään itse toimenpide ja millainen saalis saadaan ja hedelmöittyykö niistä mikään jne jne... :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Siida
Mut voi poistaa myös listalta tilaa viemästä, tän aamun o-liuska täys blankko ja jäi jälkiviivoineenkin vielä hailummaks kun edellinen.. kai siinä aiemmassa vielä jotain gonapeptylin jämiä oli näkyvissä. Tekis mieli jo keventää lääkityksiä, mutta ehkä käytän sitkeesti vielä sunnuntaille ettei tuu ainakaan valituksia sit klinikalta.. kaikki lugemönjät vaan tuntuu valuvan jo ulos sieltä. En taida viittiä haaskata edes varsinaista r-testiä kun tiedän kuitenkin tuloksen ja ihan tarpeeks näitä yhden viivan ankeuksia taas joutunu tuijottaan :( Maanantaina heti aamusta verikokeeseen, tuloksen pitäs tulla viimestään iltapäivästä ja asia sillä selvä.
 
Viimeksi muokattu:
Lullaby, No voi harmitus ja sulla nyt pakkanen tyhjä. Ollaankohan me kesän jälkeen taas kummatkin uudella kierroksella :unsure:, eipä kyllä löydy itseltäkään luottoa tuohon viimeiseen plastoon. Sun tilanteessa, ehkä vieläkin liian aikaista naulata arkku ihan kiinni, mutta kyllähän noi jutskat tietysti itse parhaiten olossaan tuntee. Ikävää kyllä:(❤

Minä siirryn taustalle nyt siihen saakka kunnes tuun taas piinailemaan. Nyt on hyvä pitää pieni tauko täältä. Onnea vaiheisiinne:love:
 
Terve kaikille! Ajattelin tänne tulla höpöttelemään, vaikka uusia hoitoja ei olla vielä edes aloitettu. Ensimmäiset kuukautisetkin alkoi vasta tänään pojan täyttäessä reilu 1v3kk ja toisesta lapsesta haaveillaan. Taustaa sen verran, että ensimmäistä yritettiin kolme vuotta ja sai alkunsa icsi- hoidoilla miehen huonon siittiötilanteen vuoksi ja syksyllä olisi tarkoitus aloittaa hoidot uudestaan, kunhan saan tämän viimmeisenkin imetyskerran lopetettua ja kuukautiskierto normalisoituu. Kaksplussalla olen joskus aiemmin kirjoitellut nimimerkillä esikoinenhaaveissa, mutta päätin tehdä sitten kokonaan uuden kun ei sovi enää nykyiseen tilanteeseen. Plussatuulia kaikille ja tsemppiä raskaalle taipaleelle! <3
 
Tervetuloa haaveistatotta!

Se tunne, kun tuttava mietti alle kuukausi sitten että jättäisikö ehkäisyn pois kun olisi vähän vauvakuume - ja ilmoitti jo nyt positiivisesta raskaustestistä. Voi helvetin tulenpalava kuustoista että tuntuu niin kurjalta välillä, joskus on vaikea olla iloinen toisten onnesta ja plussista.

Täällä pp2 (eikö se niin mee, siirtopäivä oli pp0?) ja oikealla puolella munasarja tosi kipeä, säteilee saman puolen nivuseen, kylkeen ja selkään niin kuin menkkojen aikaan. Keltarauhanenko siellä kipuilee? Vai mitä hittoa. Pahin punktion jälkeinen turvotus ja kipu alkaa ehkä hellittää kun sain eilen levättyä ja juotua paremmin.
 
No nyt Siida muistan! Pahus, mä luulin että hoivaat nyyttiä kun viimeksi muistaakseni sulla tuli plussa!

Annimiina, tiedän niin tunteen! Tuttu kertoi että mies oli kehottanut tekemään testin kun oli vaimon olot alkaneet muistuttaa liikaa raskautta ja plussahan sieltä oli tullut. Meillä ei ole edes luomun mahdollisuutta ja silti kyttään oireita! :mad:

Tervetuloa uusille, olkoon käyntinne täällä lyhyt!
 
Oireiden kyttääminen on kyllä rasittavaa. Vaikka munkin mahdollisuudet tulla luomuna raskaaksi on todella huonot niin silti sitä vaan on yli vuoden ajan joka kierrossa kuvitellut itselleen raskausoireita ja pettynyt kerta toisensa jälkeen :( Mut nyt kun se alkio on kohdussa, en haluais yhtään miettiä, arvailla enkä spekuloida vaan odottaa testin tulosta. Kun on niin monesti kuvitellut ja luullutkin, aivan turhaan. Ja kumminkin sitä lukee keskustelupalstoja ja blogeja joka vihlaisusta ja tuntemuksesta :unsure: Enemmän pelkään et tämä ei onnistu kuin että uskoisin ja luottaisin et onnistuu, mies taas ajattelee niin että nyt olen raskaana ja sillä tiedolla mennään. Häntä jopa vähän ärsyttää mun pettymyksen petaaminen ja uskon puute. Mut minkäs teet, pettymys on ihan riittävän suuri vaikka siihen varautuu, saatikka sitten jos uskoisi plussaan täysillä.
 
Astrea, mun piti pysyä taustalla hetki:ROFLMAO: mutta en malta olla vastaamatta. Oonhan mää plussannu tytön syntymän jälkeen kolmesti. Viime keväänä km viikolla 10 spontaanisti 4päivää neuvolassa kuultujen sydänäänien jälkeen, sitte viime syksynä km viikolla 6 ja kemiallinen marraskuussa. Tuoresiirto meni mönkään nyt huhtikuussa ku menkat alko heti 4päivää siirron jälkeen, nyt viime kierrossa tehtiin pas ja mielestäni oli taas kemiallinen ku ehti tehdä niin selkeät raskausoireet ja testit oli pregnylistä huolimatta muutaman päivän tosi vahvoja. Olen myös aika herkästi vastaanottavainen alkioille, tai että edes yrittää tarttua, mutta muehen siittiöt kai sitte niiin kehnoja, ettei niistä ole kehottymään. Näin oli lääkäri mieltä ja ne luomumahkut meidänkin tilanteessa nollilla. Erittäin ihmeissäni olen, että on tuo tyttö saatu. On tää niin vaikeaa ollut, kuten monella muullakin täällä. Tyttöä ennen oli myös noita kemiallisia kaksi ja yksi km.
Kumpa hoivailisinkin sitä nyyttiä:(

 

Yhteistyössä