IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Annimiina, nää hoitojurtskat on niin usein sellasta toivotaan toivotaan ja toivotaan. Kun ei voi tietää miten keho mihinkin reagoi. Niin raastavaa, kun aina on epävarmuus lopputuloksesta ja siitä, että onko nyt sitte kuitenkaan tehty oikeita päätöksiä!? Voimia sulle ja jospa sieltä hyvä tulos kuitenkin tulisi. Jos et tuoresiirtoon pääse, niin onhan sen siirron odottelu taas ihan peestä, mutta minä ainakin uskon enemmän pas siirtoihin. Tsemppiä❤

Mää vähän tilasin testejä:LOL: Ei hyvää päivää:ROFLMAO:!!! Olin sitte kämmänny ja tilannu tuplana, eli 4digiä ja liuskoja läjä!!! Siinä meni hyvä aikomus olla testaamatta liian aikaisin. Pitäähän noi nyt nyt tuhlata!!. Eniten harmittaa ku olin maksanutkin tuplat. Ehkä tää nyt sitte tarkottaa sitä, ettei onnistujaon testit seuraavaa passiakin varten:( Ja kaiken lisäksi noil iuskathan oli one steppejä!!!!! Ja ku senkin oon päättäny, etten enää ikinä tilaa niitä, mutta senkin tajusin vasta liian myöhään, eli siis ihan porsaaseen meni, mutta en kyllä jaksa palauttaakkaan. Miksihän muuten noi liuskat oli puolet ohuempia ku aiemmin ollu, pistetty kahtia!? Ihan naurettavan ohuita!!!!! Huonompi näkö jos ois, niin sitä huomais ku suurennuslasilla:ROFLMAO:
 
Viimeksi muokattu:
Siida ehkä tuohon läjäpäin testejä pätee sama kuin muista kerrankin ottaa sateenvarjo mukaan, niin ei varmasti sada.:LOL:

Peruin 0-ultran. Puhelimessa pääsin kärylle, että klinikan kesätauko on oikeasti niin pitkä ettei ennen syyskuuta ole mahkuja mihinkään. Juhannukselta hommat seis ja 7.8. palaa labra hommiin. Ja mulla ei alkanut eilen vuoto, ehkä teelusikallinen eilen ja tänään alle sen. Eilisestä alkaen on ollut välillä aika kovia alavatsakipuja. Kp on 32. Täytyy testailla, jos ei vuoto ala.
 
En osaa päättää ylä vai alapeukku Zoonalle alapeukku kun jouduit peruu jne. Mutta peukku testaamiselle.. josko se siitä johtuisikin! :)
Testeistä.. mulla ei pahaa sanottavaa niistä one stepeistä. Tai noh.. ei niissä oo ku yks viiva :sneaky: ja kyllä ne on ollut ohuita mulla aina että jos siitä vielä ohentunut! Oli kylläkin sillon kemiallisen aikana niitä puikkoja että ne ainakin käytti sen ja vahvistu vuodosta huolimatta jonkun päivän jne.
 
Zoona, voisko olla ylläri? Testaahan ja kerrohan!

Domi, viimeksi ku tilasin, niin ne oli ihan normaalin levyisiä, siis kuin esim. pc:n liuskat. Nyt oli puolet siitä. Tästä on tosin vuosi aikaa ku oon niitä tilannu. Yleensä ostanu kaupasta tai apteekista. Mulla on ollu pari päivää maha kipiä ja hirvee turvotus. Mitähän toi pregnylkin aiheuttaa. Aika näyttää ku jaksais taas vaan OOTTAAA!!
 
Hieman hymyilyttää tuo asioiden minkä pitäisi tapahtua luonnostaa.. hmm.. meille neulojen pistely mahaan ja sillä munosolujen kasvatus on sitä "luonnollista"! :ROFLMAO: Oon kuullut huhuja että joillakin on viellä luonnollisempia keinoja "hankkia" lapsia!!! :D:X3::cautious:
Toivottavasti kukaan ei ymmärtänyt mua väärin, että toi mun kommentti ois kohdistettu ketään vastaan tai että hoidot ois luonnottomia tai väärin tai mitään.. tarkoitan vaan että KENENKÄÄN ei pitäis joutua tällaiseen mankeliin, ois ihanaa kun mä ja te ja kaikki voitaisiin saada se hartaasti toivottu lapsi korkeintaan muutaman kuukauden peiton heiluttelulla ja kevyellä jännäämisellä tai jos yksin niin ehkä yhdellä inseminaatiolla tms. Että sen ei pitäs olla niin älyttömän vaikeaa, kallista ja kurjaa. Ja se et meillä ei toivottavasti tähän rumbaan mene kuin ehkä tonni lääkkeineen ja polikäynteineen jos kaikki menee ok ja saataisiin tästä yhdestä ivf-hoidosta se onnistunut raskaus, mut että kun toiset joutuu käyttämään kymmeniä tuhansia ja lukuisia hoitoja, se tuntuu vaan niin kurjalta et en todella tiedä miten mä kestäisin moista, täytyy vaan nostaa hattua! Mut jospa se limakalvo ehtis kumminkin kasvaa vielä kunnolla :\

Ja kiitos Siida, jospa kaikki menis nyt hyvin. Parempi sekin pas paremmalle limakalvolle kuin kiireellä tehty tuoresiirto huonolle. Munkin pitäs varmaan tilata testejä kun niitä tuntuu kuluvan, ei tarttis niin kalliita apteekista ostaa.

Ja Zoona ehkä sille vuodottomuudelle onkin syy, testiä testiä! :)
 
Täällä ainakin Domilla ja Siidalla jännät piinapäivät menossa! Tsempit niihin (y)

Tulin vielä nopeasti ja lyhyesti kertomaan omia kuulumisia, kun varmaankin jätän mun "kaksplus-uran" hetkeksi ainakin, toivottavasti. Viime viikko pelästytti kunnolla, kun jouduin kovien kipujen takia sairaalaan ja sain diagnoosin kohdunulkoinen raskaus eikä toivoa normaaliin raskauteen annettu ollenkaan. Koska oli yöaika, mut laitettiin osastolle seurantaan loppuyöksi ja sanottiin että aamulla kun päivävuoron lääkäri tulee niin sitten katsotaan tarviiko leikata vai saanko vaan metotreksaatit. Itkin koko loppuyön. Päivävuoroon tullut lääkäri kuitenkin halusi ultrata vielä ennen päätöstä, ja löysikin munasarjan mötikän lisäksi ja vatsaontelon veren lisäksi kohdustakin pienen mötikän, jossa sanoi näkevänsä paikan joka ikäänkuin voisi olla ruskuaisrengas josta voisi muodostua ruskuaispussi. Viikkoja tuolloin oli vaan 5+1 joten vaikeeaa nähdä mitään. Lääkäri halusi jäädä seuraamaan tilannetta. Parin päivän päästä tehtiin uusi ultra, jossa ruskuaispussi näkyi. Hcg:takin mitattiin tietty joka toinen päivä ja se tuplaantui koko ajan normaalisti. Viime viikonlopunkin olin vielä osastolla, ja lauantainen lääkäri tekikin täyden suuntamuutoksen löydöksissään; kohdussa viikkoja vastaava ruskuaispussi, munasarjassa normaali keltarauhanen (ei siis toinen alkio tai hematooma tai muuta vastaava mitä edelliset läkärit epäilleet) eikä hän nähnyt vatsaontelossakaan verta. Sunnuntaina pääsin kotiin, ja tänään kävin kontrolli ultrassa polin puolella. Tänään löytyi pikkuhippusen syke ja kaikki oli miten pitääkin :love::love::love: viikon päästä vielä yksi varmistusultra. En voi uskoa että viikko sitten keskiviikkona ei annettu mitään toivoa normaalista raskaudesta, ja viikko myöhemmin siellä sykkiikin sydän :unsure: Melkoista on siis ollut mutta ehkä nyt tästä eteenpäin paremmin?

Terkuin AJ 6+1 :love:
 
Aj ihana uutinen! Onneksi osui lääkäri joku tutki huolella.


ON: vuoto alkoi oikeastaan heti, kun olin saanut 0 ultran peruttua. Keho on niin selvästi vastustaa mun suunnitelmia sen varalle. Ihan kuin kiusallaan. Soitan tänään klinikalle ja kysyn jos kuitenkin vielä löytyis ensi viikolla joku aika ultraan ja päästäisiin siirtoon kesäkuussa. Koska siirtopäivien puolestahan se on nyt parempi, että vähän siirtyi eteenpäin. Ja tajusin nyt senkin, että työreissu elokuun lopussa osuus kuun vaihteeseen ja alkupäiville eli mun tuurilla siinäkin käy niin, että lokakuussa vasta päästään siirtoon. Alkaa tuntua kohtuuttomalta venytykseltä, kun viime vuoden marraskuun lopussa soittelin ekan kerran klinikalle ja yksi siirto on päästy kokeilemaan tässä puolen vuoden aikana.
 
Täällä oli toinen ultra, kp 9. Limakalvo oli millin paksumpi, nyt 6 milliä. Lääkäri oli iloisesti yllättynyt munarakkuloista ja et tällä lääkemäärällä oli lähtenyt näin hyvin kasvuun, oikealla oli 11-12 millisiä kolme ja 13 millisiä yksi. 7-8 millisiä oli kolme mut nepä ei varmaan ehdi kasvaa. Vasemmalla oli 13 millisiä yksi ja 11-12 millisiä kaksi, alle 6 millisiä kaksi. Lisäksi oikealla on kysta mut se ei ole muuttunut edellisestä kerrasta. Eli kypsiä ehtis tulla ehkä se 7 ja jos niistä hedelmöittyis vaikka ees neljä ja.. no, turha spekuloida. Katsotaan mitä käy.

Cetrotiden pisto alkoi sit tänään, voi hyvää päivää miten kutitti ja kirveli! Itse pistäminen ei ollut kovin paha mut sen jälkeen se kutina melkein tunnin, argh. Menopuria pistän tänään ja huomenna 150 iu, cetrotidea jarruksi vielä huomenna ja sunnuntaina, pregnyl sunnuntaina ja tiistaina aamupäivällä punktio, oletettavasti torstaina siirto. Että jännittää!

Mulla on ollu järkkyjä päänsärkyjä nyt joka päivä, rinnat ja iho muutenkin kutiaa, naama puskee näppyä ja pää käy vielä normaaliakin hitaammalla. Vielä kun muutaman päivän jaksais näitä.
 
Onko kellään tullut cetrotidesta tosi huono olo? Mulla menopur jo teki sellasen vähän huonovointisen olon ja päänsäryt mut nyt toi cetrotide lisänä saa aikaan sellaisen olon kuin ois vähän kännissä. Ja lisäksi krapulassa. Sentään päänsäryn pahin terä taittuu särkylääkkeellä, mut osaapa olla tympeä olo. Onko nää lääkitykset vaikuttanu kellään niin että ei esimerkiksi uskaltaisi ajaa autoa tms?
 
Onnea AJ! Mahtavaa että kaikki kääntykin parhain päin! <3

Mulla myös Cetrotide aiheutti ekoilla pistoilla kutiavia/punottavia kuin hyttysen pistopaukamia, mutta myöhemmin ei enää niin pahoja. Muuta en kyl muista huomanneeni..

Tänään kävin iltapäivällä hakemassa rupukan mukaan, oli selvinny miinusasteista kaikkine soluineen. Gonapeptyl (jota ei ihan mistä vaan maalaiskylän apteekeista saanukaan..) poikkeuksellisesti vasta huomenna aamulla, kai sit vastaa enempi 5.pv alkioo...onhan tässä taas pari päivää ainakin toiveet ihan liian korkeella (kuten Siidallakin, vai kuka sano samaa) vaikka tietää kuinka heikko ennuste tällä on. Silti uskon enempi heikkoihinkin blastoihin kuin parempi laatusiin mutta ennen blastoikää siirrettäviin.. niihin oikeestaan usko aika nollissa enkä enää aio suostua varhasempien siirtoihin. Pp3 tulee varmaankin taas se tyhjä olo, että "ei siellä enää mitää elävää oo", niinkun ehkä jokkut tietää kelle tehty tää jo monta kertaa negatuloksin.. mutta leijutaan nyt taas pari päivää siinä luulossa että joskus helmikuussa ollaan synnytyssalissa :p
Virallinen testi on 5.6. ja suositti käymään verikokeessakin kotitesteistä riippumatta. Ilman lupaa ei saa lopettaa lääkkeitä. Suuntahan alkaa olla selvillä jo pp5 eli keskiviikkona.

pp0
 
Lullaby, ei oo kyllä huono kyytiläinen, jos on kerran noin hyvin selvinnyt sulatuksesta Mahtavaa ja hyviä piinailuja.

Täällä on jo pp7 ja ärsyttävästi on ollu kaikenmoisia tuntemuksia. Ei mahassa niinkään nyt enää, mutta päässä tuntuu ja ihme nälkä tosi usein. Maha kyllä turvoksissa. Oongan mää testannutkin, mutta kun joka 3pvä laittanu piikkiä, niin ei oikein vielä tiedä sanoa mikä on mitäkin. Ne on ollu oikeestaan koko ajan samanlaisia ne viivat. Siksi vähän epäilen, että sinne tulis jotain lisää kun pregnyl poistuu, mutta sunnuntaina tiedän varmaksi, kun testaan ennen ku laitan taas lisää. Se onkin viimeinen piikki.

Tsemppiä kaikille❤
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Onpa meillä täällä hiljaista. Mitä Domille kuuluu? Voisitko testata :geek: ku niin jännittää sun tilanne, että joko vois olla teiän vuoro ja tämä viimeinen mahdollisuus yllätäis❤

No, minä oon testannu varmasti sinunkin puolesta. Eilen apteekin ja tänään pc:n puikkotestit ja edelleen samanvahvuista viivaa.....huomenna kyllä pitäis jo vahvistua tai jos edeleen tulee samanlaista, niin pakko se on uskoa, että jotain yrittää tapahtua. Mulla muita oireita oikeastaan on, mitä nyt aiemmissa plussakierroissa on ollutkin,utta repäisykipuja ei oo ja se vähän laittaa epäilemään kun ne on yleensä alkanu satunnaisina heti kiinnittymisen jälkeen ja nyt ei oo selkeitä sellasia ollu:notworthy:

Pp8
 
Oon ollut tässä reissun päällä.. huomenna kotiin.. vaan ei tässä testejä tarvii.. aikansa sitä ajattelee että oireettomuus hyvä.. vaan sit se kääntyy siihen jotta pitäshän nyt jo kyllä jotain.. :unsure: se "tyhjäolo" mistä lullaby puhuu, eli sellanen epätoivon aalto pyyhkäs eilen vai olikohan toissapäivänä tänne.. :(
 
Domi, se "tyhjä" olo on myös täällä, ettei tästä mitään tuu, se hirvittävän ahdistava kuristava tunne hiipii vääjäämättä. :notworthy: Mulla on ollu kyllä oireita ja tissitkin kipeytyi, mutta ne oireet on kyllä häviämään päin ja iltatesti oli puolet haaleempi aamuisesta. Tämä vaan ei näytä onnistuvan enää.
 
Tsemppiä Domi ja Siida! ❤ Kädet kyynärpäitä myöten ristissä josko kumminkin ois tärpännyt molemmilla.

Mulla kp 11 ja punktio ylihuomenna, alamaha on kipeä eikä vatsallaan oikein voi nukkua kun pistää munasarjoihin. Kuuluu vissiin asiaan tää kipuilu?
 
Hienot on Siidan viivat, paha on noista mennä sanomaan onko jompikumpi tummempi.. enkä oikein osaa ottaa kantaa kun on sulla ne pistokset mitkä näkyy ja ei oo mitään kokemusta itsellä et miten ne viivat käyttäytyy. Mutta toivotaan että on oikeat viivat ja lähtee vahvistumaan!!!
Jos hermon kireydestä voi jotain päätellä niin täällä vuoto lähestyy!!! :mad::cry: ja kaiken tämän "valmistautumisen" jälkeen en oo kyllä siihen yhtään valmis!!!! :(
 
Domi, mulla on ollu ihan tosi kireellä hermot :mad: Lugethan mulle aiheutti ihan hirveää ahdistusta ja raivokohtauksia. Just kaverilla oli luget piinailuvaiheessa ja kertoi, että oli luullut sekoavansa kun oli niin vaikuttanut mieleen se keltarauhashormoni. Oon huomannu että aiheuttaa tuo pregnylikin mulle hermojen kireyttä, mutta ei samalla tavalla läheskään. Mulla siis eilen himmeni testi puolella, ja tänään taas pysynyt samassa ku eilen.....tai itseasiassa oli hiukan vahvempi nyt iltapäivällä ku aamulla. Oireita ei juuri oo, mikä ei kyllä anna itelle uskoa. Tänään laitan viimeisen piikin. Mutta kyllä se vahvistuminen nyt jo näkyy ku päiviä näin paljon, jos on näkyäkseen. Domi, voi kun sun tuntemukset olisi vääriä. Niin toivon, toivon toivon.....jopa enemmän kuin itselleni.
 
Olen pysytellyt alkukierron taka-alalla, kun on ottanut taas tavallista raskaammin tämä odotus. Huomenna ensimmäinen PAS. 3-päiväinen alkio siirretään. Edelleen siirretään vain yksi, koska on 1-luokkaisia kaikki. Sit taas alkaisi se piinaava odotus.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Annimiina89 # 4/2016 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#5.ICSI
cherrychoko #7/13#2.#matalat horm. tasot+ siittiöt # 1.IVF/ICSI

Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI/4.PAS
Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

Kiuski#-15#1.#laiskat munas. ja siit.#1.IVF
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI
marrasmai # 2015 #1. # siittiöt # 3.ICSI/2.PAS
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV

Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä#3.IVF/1.PAS
Siida #?#2.#siittiöt#2.ICSI/1.PAS
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#4.IVF
Uneksija17#4/15#1#pcos/selit.#1.IVF/1.PAS
Xienna#1/2014# 2.(1.yht)#siittiöt#2.ICSI
Zoona#7/2016# 2. # selittämätön # 2.IVF/2. PAS

Piinailijat: :whistle:
Kesänlapsi123
31.5 (6pv/17.5)
Domi 31.5 (3pv/17.5)
Siida 7.6 (3pv/19.5)
lullaby 5.6 (6pv.26.5)

Plussat 2016: :love:
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (kem)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (5pv)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)




Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Miten Xiennan piinailut päättyi? Testipäivä on mennyt jo 4 päivää sitten mutta en löydä mitään infoa.. mielelläni plussiin laittasin ;) Tokihan se ikävä kyllä viittaa vähän siihen huonompaan lopputulemaan jos ei käydä kertomassa :unsure:
 
Ei tuu lasta ei. Teinpä vielä illallla pc liuskan ku aattelin pistää pregnylin. Viiva olikin lähes kadonnut testistä. Miehen kanssa juteltua, tultiin siihen lopputulemaan, että en pistä sitä enää, koska selvästikkään mitään ei oo tapahtunut, tai jos olikin, ei tapahtunut enää. Tänä aamuna testi ihan planko. Oikeastaan aavistelin tätä jo siittäkin, kun palelu loppui jo perjantaina ja olo muutui muutenkin liian normaaliksi. Sen vaan tietää. Ihan turhaan pitkittää vuodon alkua. Nyt kuitenkin siirrosta jo 10 pvä.
 

Yhteistyössä