IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

No voi ei Siida, itse en uskaltaisi lopettaa tukea ilman lääkärin lupaa, mutta toisaalta onhan se niinkin että jos luononkiertoon siirretty niin kyllähän se varmaan kestäisi mukana jos kestääkseen ilmankin lääkkeitä.. Jäättekö sit kesätauolle vai mikä suunnitelma? Tai onko viellä mitään suunnitelmaa?
Itse tuskailen sen asian kaa et miks just nyt on testipäivä ke, kun monesti sattunut pe!!! Ja vielä pitkiä työpäiviä.. miten hitossa handlaan ne sen pettymyksen kaa!!!! Luulin tosiaan jo tavallaan niin paljon asiaa käsitelleeni että olisin jo "valmis" mutta mitä lähemmäs se päivä tulee niin paniikki kasvaa.. :cry:
 
Domi, tämä ahdistus on ihan kauheeta:( Ei näihin pettyyksiin koskaan totu. Mulla on niin monta plussaa takana, että tiedän, koska sen pitäisi näkyä ja kuinka vahvana. Viiva pysyi tasavahvana 3päivää (yrittikö, en tiiä?) Eilen se oli illalla enää juuri silmillä havaittava ja jos tuolla mitään oikeaa tapahtuisi, niin kyllä sen pitäis tosiaankin jo näkyä!!! Ja kun ne mun luotto oireet hävis ku seinään perjantaina. Silloin jo itkin ekat itkut ja eilen viimeiset. Töissä sinnittely näitten pettysten jälkeen olis kyllä ihan hirveetä. Domi, toivotaanko vielä ihmettä!? Meillä on se yks 5päiväinen vielä pakkasessa ja siksikin lopetin pregnylin ku se vaan pitkittää vuodon alkua ja kun ei tässä oo enää toivoa todellakaan. Sais sen nyt vielä siirrettyä kesäkuussa ennen kesätaukoa. Käsittääkseni heinäkuun oli poli kiinni viime vuonna.
 
Siida :cry:(n) tsemppiä. Ne seuraavat päivät on...Eikä siihen todellakaan totu. Mulla mielenliikeet noudattaa näiden pettymysten jälkeen kehää maailmanloppu-raivo-katkeruus-maailmanloppu-raivo-katkeruus.

Domi ilmeisesti intuitio tuloksesta on nega, mutta elä vielä heitä kirvestä kaivoon.

Eivät huolineet pas:iin enää ennen kesätaukoa. Lokakuu siis tähtäimessä. Enpä olisi uskonut, kun vuoden vaihteen jälkeen soittelin klinikalle, että siirtoja päästään tekemään tehdä 1/puoli vuotta.:( Mua stressaa jo tämä, ettei päästä edes yrittämään yritystä.
 
Voi ei miten negatiivisia uutisia. Mä niin täysillä toivon plussaa teille jokaiselle! Ihan jokaiselle,täydestä sydämestäni! Jokainen meistä on sen ansainnut.❤
Kävin ultrassa, sieltä löytyi sikiö ja sydän sykki. Koko vastasi viikkoja.❤❤❤ Toivotaan,et kaikki menee jatkossakin hyvin.❤
 
Moi taas! AJ, onnea kovasti ja hui kamala mikä säikäytys! Muillekin plussanneille onnittelut. Siida älä nyt vielä luovuta?!? Ja Domi, peukut pystyssä... se piinailun lppuvaihe on karseeta!!

Täällä taas kroppa sekoilee jotain... Negan jälkeen vuoto ja kivut kesti 9 päivää. Soitin jo klinikallekin ja otettiin hcg kohdun ulkoisen varalta, kun olin niin kipeä. Arvo oli alle 3, huh. Viime viikolla testailin vähän ilmestyisikö ovis, kunnes alkoi pieni vuoto Kp16.. ovisvuotoa? Not, hanat aukesi seuraavana päivämä, eli kierto olikin kokonaiset 16 päivää! Klinikalta olivat sitä mieltä, että voidaan silti koittaa siirtoa, jpten progynova alkoi ja ultraan viikon päästä.

Mulla siis 3.IVF:n 2. PAS tuloillaan, katsotaan mikä tilanne ultrassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Henrietta77
Salama, pääset siis mahdollisesti ihan kohta siirtoon, mahtavaa!!

Henrietta, Onnea, voi miten ihanaa:love: Nauti!!

Uneksija 17, hyviä piinapäiviä!

Zoona, voi iso harmi:( Nauti nyt kesästä ja yritä unohtaa koko juttu hetkeksi.

Kiitos teille tsempeistä❤ Tää nyt ei taaskaan onnistunut, hyvästä alkiosta huolimatta. Väistämättä hiipii ajatus, ettei tää enää toista kertaa onnistukkaan. Moni on mulle sanonut, että onhan teillä kuitenkin yksi lapsi....onkin ja hän on ihmeistä ihmein, mutta siltikään kukaan muu, kuin saman kokenut, ei voi tajuta, kuinka paljon tämä tilanne silti sattuu......paljon:cry:
No uutta päin. Oliko joku teistä myös tayssissa hoidoissa. Muistatteko koska se lesätauko on? Muistaakseni se oli heinäkuu viime kesänä. Tässä vaan mietin, että ehdinkö kuiteskaan sitä viimeistä enää ennen kesää.
 
Onnittelut plussaneille ja tsemppiä piinailijoille. Pahoittelut negoista.

Onko sulle Domi koskaan mietitty ERA:a? Sulla on niin paljon epäonnistuneita siirtoja takana, jos oikein muistan (anteeksi saako näin edes sanoa toisella, pahoittelut, jos loukkaa), että minua ainakin pohdituttaa, onko sinun siirtoaika ollut oikea.

ERA (Endometrial Receptivity Analysis) kertoo, onko siirtoaika oikea (onko kohtu vastaanottavainen). Itselläni se on aikaistunut ja se selvisi ERA:lla. Toki suurin osa saa ilmeisesti tuloksen, että siirtoaika oikea, mutta se voisi mahdollisesti kertoa jotain sinun kohdun vastaanottavaisuudesta, jos olet vielä jatkamassa hoitoja eteenpäin.
 
Onnea Henrietta! :)

Voi Siida kun harmittaa sun puolesta :( Ja Zoona myös, odottavan aika on niin pitkä!

Domille vielä peukut pystyssä.

Mulla aamulla punktio. Jännittää, lähinnä se kipu et miten hitosti se sattuu ja miten kipeä on sen jälkeen :sick: Ja et saadaanko soluja, onko limakalvot millaset ja päästäänkö siirtoon ja jos niin sitpä se piina vasta alkaa.. Aika turpea olo on ollut pari päivää tuolla munasarjojen seudulla, kaikki äkkinäiset liikkeet ja puristus sattuu. Pregnyl pistettiin eilen, en meinannut saada niitä ampulleja poikki :D Päänsäryt ja pahoinvointi onneksi hellitti kun ei ole tarvinnut tänään enää mitään pistellä.

Huh, pitäkää mulle peukkuja et selviän siitä punktiosta! :eek:
 
  • Tykkää
Reactions: Siida
Moikka tänne!

Punktio oli tiistaina ja sattus niin vietävästi, vieläkin vähän kipuilee.
Perjantaina istutettiin alkio ja 8.6 pitää mennä labraan testiin. Joutuu kyl ehkä tikuttaa ite ennen sitä.
Lutinus menee nyt tohon testiin asti.

Tsemppiä kaikille!
 
Helios faktaahan se vain on, nou hätä (y) sepä se, eipä oo oikeen sen kummemmin mitään tutkittu, perusjutut vaan kun kunnallisella ollaan ja kaikki ns. hyvin... kuten lääkäri (hyvin kokenut sellainen) totesi, hän ei voi ymmärtää miksi en raskaudu.. Itse oon kans jotenkin sitä pähkäillyt, vaikka toi tutkimus ei oo tuttu, pitää alkaa tutustuu kohan saa vähän happea tän jälkeen.. siis oon miettinyt lähinnä siksi, kun mullahan oma ovis tulee hitaati ja myöhään ja sit vuoto alkaa jo 10 päästä ovis plussasta.. että onko se sit se limiksen vastaan ottavuus kuitenkin mennyt, vaikka näyttää kuin hyvältä. Toki on välillä ovista avustettu jolloin tullut sit aijemmin, kylläkin vielä pregnylillä varmistettu, että periaatteessa sillonhan sit oltu aikasemmassa ja mitään ei ole auttanut. Siksi myös useasti olin pyytänyt et jos se limis kuitenkin koklattas kasvattaa lääkkeellä ja sen pari eri lääkäriä useasti tyrmäs, kunnes nyt sattu olemaan uus lääkäri jonka vaan pari kertaa nähnyt ja kun hoitaja sanoi vielä ehdottavansa/kysyvänsä niin se olikin sit mulle ton zumenonin kirjoittanut, mutta aika lottovoittohan tuo olisi nyt jos sillä tärppäis ekalla kerralla kun viiminen alkio kyseessä.. että tuskimpa vaan.. Jännä miten nyt ei haluis millään että ke tulee kun viikko sit ei malttanut oottaa että olis jo ja ois tää ohi.. nyt vaan niiin pelottaa..
Tsemppiä punktioon Annimiina hyvin se menee. Ikävään aikaan tuli tuo tanjuskan kokemus, mutta kyllä se aika suuri vähemmistö täällä ainakin. Itsellä tosiaan helppoja ollut, vaikuttaa varmaan oma yleinen kipukynnäskin jotain, mulla se toki muutenkin aika korkea..
 
Kurjalta vähän tuntui kaikista mahdollisista lääkkeistä huolimatta mut selvisin enkä karannut kesken kaiken tutkimuspöydältä (y) Joutuivat pistämään rakon läpi, pissa on punaista. Kaikki mahdolliset kipulääkkeet on nyt alla mut vähän sattuu silti. 6 munasolua saatiin, jospa niistä mahdollisimman moni hedelmöittyy. Ylihuomenna sit siirtoon. Nyt kotiin päikkäreille :sleep:
 
Tää meni ihan samalla tavalla ku marraskuussa se kemiallinen. Edelleen näkyy haalea viiva testissä. Pysyny tollasena jo kolmatta päivää. Silloinkin se viiva jäi kummittelemaan siihen saakka että menkat alko. Pregnyli ei voi enää näkyä ku kohta jo viikko sen rippusen pistämisestä. Olisko kuitenkin taas ollu kemiallinen!? Mulla jostain syystä oma hcg aina hitaasti häviää.
 
Kiitos kyselystä Domi - negahan se tänne tuli, ja pidin piiiitkän viikonlopun taukoa kaikesta laitteiden näpyttelystä. Pari päivää ennen virallista testipäivää oli jo ihan selvä miten kävi, kun kaikki turvotukset katosi rinnoista ja mahasta.

En oo saanut klinikallekaan ilmoitettua, kun taukokierto pitää kuitenkin pitää ja liekö sitten on klinikan kesätauko sopivasti...

Hyvää kesää kaikille, ehkä palailen taas myöhemmin :)
 
Tuon tänne huonoja uutisia lisää, kävin eilen 7+1 ultrassa ja löytyi vain tyhjä sikiöpussi :( Onneksi sentään kohdusta, ettei ollut kohdunulkoinen. Olin jo henkisesti varautunut huonoihin uutisiin vuotojen yms. takia, mutta lopullinen isku oli silti musertava ja pientä toivoa elättelin eiliseen asti. Oli vielä PGS seulottu alkio, ja keskenmenoriski piti olla pienempi. Ihmetyttää, miksi jäi tuulimunaksi, kun alkion kromosomit piti olla terveet. Varmaan alkiossa oli sit jotain muuta vikaa tai pahempi vaihtoehto on, että mun kohtu on viallinen :( Lääkäri ei osannu eritellä mahdollisia syitä ja yritti lohduttaa, ettei yksi keskenmeno vielä tarkoita mitään ja positiivista on, että edes raskauduin. Tuo onkin ainoa asia, mikä lohduttaa ja toivottavasti asia on näin.

Sain Cytotec lääkettä 4 kpl kotityhjennykseen. Laitoin ne tänään puoli kuudelta, eikä vieläkään oo tapahtunu mitään. Ei mitään supisteluja eikä pienintäkään vuotoa. Luin netistä, että yleensä alkaa tapahtua 3-4 tunnissa ja mulla menny jo viis tuntia. Ihan kamalaa, jos joudun vielä kaavintaankin. Mutta onhan täs toki vielä aikaa tapahtua.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Annimiina89 # 4/2016 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#5.ICSI
cherrychoko #7/13#2.#matalat horm. tasot+ siittiöt # 1.IVF/ICSI

Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI/4.PAS
Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

Kiuski#-15#1.#laiskat munas. ja siit.#1.IVF
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI
marrasmai # 2015 #1. # siittiöt # 3.ICSI/2.PAS
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV

Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä#3.IVF/1.PAS
Siida #?#2.#siittiöt#2.ICSI/1.PAS
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#4.IVF
Uneksija17#4/15#1#pcos/selit.#1.IVF/1.PAS
Xienna#1/2014# 2.(1.yht)#siittiöt#2.ICSI
Zoona#7/2016# 2. # selittämätön # 2.IVF/2. PAS

Piinailijat: :whistle:
Siida 7.6 (3pv/19.5)
lullaby 5.6 (6pv/26.5)
tanjuli-79 8.6 (3pv/26.5)
Uneksija17 12.6 (3pv/29.5)

Plussat 2016: :love:
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (kem)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)




Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Voi kurjuus maljakko :cry:
mullakin meni yllättävän kauan ennenkun tyhjennys lähti käyntiin, aamusta kun alotettiin niin pitkälle iltapäivään olin osastolla.. alkuun ekat tunnit tuli niukasti mutta sitten kun pato aukes niin kyllä sitä tulvikin koko illan.

Domi :( sulle jos kelle ois nyt vihdoin saanu tulla se plussa!!
Siida, ootko jatkanu enää testaamista? Vaik niin, kyllähän sen varsinki näin kokeneempana tietää ite suht varhain mikä tilanne on :(
Pahottelut Xiennallekin ja rentouttavaa kesää!

Täälläkään ei tainnu yllätyksiä tulla heikon ennusteen rupulla, ihmettä vaatis että tosta normi negahailusta enää mihkään muuttus. Huomenna pp6 kastan vielä yhden liuskan mutta eiköhän tää ala olla tän osalta selvä.. Jään sitten odotteleen maanantain verikoetta ja että saa luvan lopettaa lääkkeet. Ihan vitun motivoitunu muute tunkeen vielä loppuviikon noita tahmakikkareita ja nieleksiin unihäirikkönapppeja... :mad: no empä aio tän koomin enää tähän lääkkeelliseen kaavaan lähtee..
Voi poistaa jo listalta.
 
Viimeksi muokattu:
Domi, haluaisin nyt rutistaa sua lujaa, maailma on epäreilu. Meistä sen onnistujan ois pitäny olla ehdottoamasti sinä:cry:
Voi kun jaksaisitte vielä kuitenkin jatkaa yksityisellä. Siis kokeilla edes yhden kierroksen, että tuottaisiko perusteelliset tutkimykset jonkin selkeän syyn. Olen todella pahoillani:(

Lullaby, jos mää oon hätäinen, niin sää oot kyllä vielä hätäisempi:ROFLMAO: voi ihana sua, mutta nyt siis pp5 ja kyllähän kaikki on vielä täysin mahdollista. Pp7 jos ei vielä mitään näy, niin plaston kanssa itse alkasin silloin luopumaan toivosta, eli täällä pidetään kovasti peukkuja(y)

Kp1 tänään eilisestä hailuviivasta huolimatta ja erittäin helpottunut siitä. Sain polille soitettua ja ultra on ensi viikolls. Se plasto (4ab....mitä lie tarkoittaakaan) ehitään siirtää vielä ennen politaukoa. Hoitaja puhelimessa oli niin ihana ❤ Hän oli niin pettynyt, kun kerroin ettei onnistunut ja mun fiiliksistä hetki keskusteltiin. Nyt on itsellä taas helpompaa kun menkat alkoi. Se on mulle ollut aina käännekohta lähteä uutta päin. Parasta nyt on se, ettei tarvi kauaa odottaa. Nyt oli suuret odotukset kun kaikki piti olla niin hyvin ha hyvä kyytiläinen, mutta kun tulis oli tämä, niin eipä kyllä kovin helposti enää onnistumiseen jaksa uskoa.

Annimiina: onnea siirtoon ja toivotaan, että moni niistä kuudesta hedelmöittyy❤
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Heippa!

Uutena liityn seuraanne. Täytän tänä vuonna 41 ja ikä onkin ongelmatekijä meidän kohdalla ja todennäköisesti siitä johtuvat keskenmenot.

Noin neljä vuotta sitten kahden keskenmenon jälkeen hakeuduimme yksityiselle tutkittavaksi, eikä mitään syytä löytynyt. Kaikki oli paperilla jopa paremmin kuin hyvin. Ensimmäinen inseminaatio ja hormoonituki toikin meille onnistuneen raskauden ja terveen lapsen. Tämän jälkeen spontaani raskautuminen ja keskenmeno kun vauva oli vajaa puolivuotias. Toista onkin sitten yritetty viime syksystä asti letrojen avulla. Kolme inssiä tehtiin vuoden vaihteen molemmin puolin. Letrojen kanssa 3 kemiallista takana.

Nyt ensimmäinen ivf aloitettu pitkällä kaavalla, koska munasarjoista löytyi 2 kystaa jotka hävisivätkin 3 viikkoa sumuteltuani. Nyt menopuria takana 5 pv ja huomenna eka kontrolli. Jännittää kasvaako siellä mitään ja löytyykö noista munasoluista enää yhtään toimivaa kappaletta.

Onneksi tässä ivf:ssä ei tartte tikutella ovista. Mä kun en saa niihin tikkuihin ikinä mitään positiivista tulosta, en myöskään raskaustesteihin vahvaa viivaa. Tuo onnistunutkin tapaus oli haamuviiva. Lääkärin mukaan hyvin toimivat munuaiset kun suodattavat proteiinit pois virtsasta.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti ja plussatuulia toivotan!
 

Yhteistyössä