K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tilanteesi kuulostaa aivan samalta kuin omani. Minusta tuntuu kuin oma rakkaussuhteeni tai joku sen tapainen olisi päättynyt. Tuntuu todella oudolta, että suhtaudun näin. On vähän haikea olo. Ehkä joskus vielä ymmärrän miksi mun reaktioni on tällainen. Viisukuplan videoista noista kahdesta tulee vain ikävä fiilis, parempi mulle on olla katsomatta niitä.
Itse oon ottanut siltä kantilta, että seurailen B:n ja K:n ystävyyttä, uskon kyllä että kivoja tapaamisia tullaan vielä heidän välillään näkemään paljon. K vaikuttaa olevan yksityiselämässään jo vakiintunut mutta B:lle toivoisin myös sellaista suhdetta missä hänkin olisi tosi onnellinen. Siksi näitä hänen uusia tuttavuuksiaan on mukava seurata. Ajattelen että tietää kyllä itse kuka on hänelle sopiva, niin en laita asialle liikaa ns. omia odotuksia. Toki omat arvaukset asiasta on ja onhan se kiinnostavaa, kenen kanssa joskus päätyy yhteen. Sekä Joksujen että K:n musiikkia kuuntelen ja seuraan noita urakuvioitakin mielenkiinnolla. Ylipäätään Joksujen kaikenlaista sisältöä on kiva seurata, Lontoon kokkauksia ym. oli kiva katsoa. En tiedä oliko tästä nyt mitään apua teille, mutta musta se, että päästää siitä suhdeajatuksesta irti, avaa tavallaan uusia ovia. Itsestä on ollut ainakin hauskaa seurailla molempia ihan näinkin.
 
vierailija
Voi voi, kyllä on vetskarit, reiät ja nyörit ihan samanlaiset.
Ihan sama, miten sinä ne näet. Minulle riittää, että olen itse nähnyt eroavaisuudet. En uskonut missään vaiheessa, että olisi vain yksi yhteinen huppari. Oli vaan niin kovassa usko asiaan täällä, että piti ryhtyä tarkempiin tutkimuksiin. Aika heppoisella pohjalla oli tuo alkuperäinen väite, mutta shippailumeininki elää näköjään vahvana täälläkin. Ei siinä mitään, shippailu tuo iloa arkeen! ☺
 
vierailija
Mä oon sillä tavalla ”jakomielinen” että minussa asuu tilanteen mukaan niin shippari, realisti kuin ihan vähän shippaukseen pettynytkin ihminen tilanteen ja fiiliksen mukaan.

Vauvalla on kiva shipata ja fiilistellä /kuumistella K&B -juttuja samanmielisten kanssa, itselleni se on sellaista hauskaa ja kevyttä fantasiaa ja jaettua hulluutta, joka tuo iloa elämään. Ja sitä on helppo tehdä edelleen, vaikka K&B yhteiskontsa on olematonta, kun en koskaan ajatellutkaan, että K&B tulisi oikeasti pari, vaikka ihastusta aluksi olikin ilmassa ja nyt jonkinlainen ystävyys. Ei ollut siis mitään liian suuria odotuksia heidän suhteensa, jotka olisivat romuttuneet.

Joten siksi mun on ollut helppo olla myös täällä Kompostissa, vaikka en ole samalla tavoin shippaukseen pettynyt kuin ehkä moni muu. Olen mielestäni sen verran realisti, että tunnistan ja erotan tosiasiat omista fantasioistani. Täällä on mukava keskustella milloin mistäkin ja etenkin tietysti aiheista ja ihmisistä, mitkä on vauvalla kielletty. No rules sopii mulle oikein hyvin! En shippaa B&D tai S, mutta ihan mielelläni heistä keskustelen.

Toki minullakin on ne hetkeni kun shippaus ei maistu tai se tuntuu vähän puulta. Mutta enemmän se ehkä harmittaa oman ajankäytön kannalta, miksi roikun näissä ketjuissa kun oman ajan voisi käyttää järkevämminkin. Tai jos palstoilla on pelkkää jankkausta ja trollausta. Silloin yleensä jätän touhun vähäksi aikaa, mutta eroonkaan en ole vielä päässyt.

Ymmärrän kyllä teitäkin, joista tuntuu kurjalta ja siltä kuin rakkaussuhde olisi päättynyt. En tiedä mikä siihen auttaa, toivottavasti samoin kokevien vertaistuki nyt ainakin. Ja ainahan tosiaan voi fiilistellä Kn ja Bn musiikkia, touhuja ja ihanuutta erikseen, jos tykkää molemmista, tai vain sitä kummasta nyt sitten tykkääkin. Tsemppiä, rauhaa ja rakkautta kaikille!
 
vierailija
Enemmän B tietysti on kotonaan noissa Sadien, Rosen, Damonin & kumppaneiden tiedostavissa indie-taidepiireissä kun vantaalaisen alt-räppärin kanssa jonkun Portion Boysin keikalla, näin se vaan on. Ja muut Joksut samoin. Tykkäävät liikkua vähän erilaisissa porukoissa ja meiningissä, ei sille vaan voi mitään.

Tämä ei tietenkään silti tarkoita sitä, etteikö K voisi olla tärkeä Blle ja koko bändille, varmasti onkin. Mutta harmillisesti ne ei Kn kautta ole oikein päässeet täällä Suomessa sellaisiin piireihin mistä itse eniten ehkä tykkäisivät. Toivottavasti Ruissi toisi poikkeuksen tähän, siellä ei taida olla Porttareita!
Tekniset ongelmat esti nyt porttarit, mutta onhan B ja joksut ne jo aiemmin nähneet, ei taida ihan mennä näin
 
vierailija
Eniten toivon että joksut ja K ehtisivät hengailla ruissin aikaan yhdessä ilman liian tiukkoja aikatauluja. Harmi kuitenkin että Kuumaa esiintyy eri päivänä. Musta heillä on bändissä vähän samantyyppinen lämmin henki kuin joksuilla, tulisivat varmaan hyvin juttuun ja voisin helposti nähdä jonkun yhteistyökuvionkin. Ja kuumaan pojat on myös K:n kavereita niin heillä olisi varmasti hauskaa koko porukalla.
 
vierailija
Eniten toivon että joksut ja K ehtisivät hengailla ruissin aikaan yhdessä ilman liian tiukkoja aikatauluja. Harmi kuitenkin että Kuumaa esiintyy eri päivänä. Musta heillä on bändissä vähän samantyyppinen lämmin henki kuin joksuilla, tulisivat varmaan hyvin juttuun ja voisin helposti nähdä jonkun yhteistyökuvionkin. Ja kuumaan pojat on myös K:n kavereita niin heillä olisi varmasti hauskaa koko porukalla.
Ainakin ruissin jälkeen olisi molemmilla joksuilla ja K:lla vapaata
 
vierailija
Jospa se onkin Rose se Boitsun gf... Bändihommat ainakin yhdistäis. Vois se B nyt ees jotakin pientä vihjettä antaa missä päin mahtaa ollakkaan nyt tämän (lähes) kolmen viikon aikana
Toivon myös näkeväni B:stä vilauksen tai mielellään enemmänkin kuin vilauksen. Ihan sama missä ja kenen seurassa. Mutta noin pitkään lomaan en usko. Muutama päivä voi olla lomaa, mutta eiköhän heidän pidä myös treenata biisejä ja uskoisin, että nyt haluavat nähdä myös kotiväkeä ja Slovenian ystäviä. B ei edellisten lomapäivienkään aikana ollut kotona. Tosin taitaa tykkää matkustella niin paljon, että voihan hän haluta viettää kaikki lomapäivänsä vaikka siellä Nykissä tai miksei vaikka Lontoossa.
 
vierailija
Eniten toivon että joksut ja K ehtisivät hengailla ruissin aikaan yhdessä ilman liian tiukkoja aikatauluja. Harmi kuitenkin että Kuumaa esiintyy eri päivänä. Musta heillä on bändissä vähän samantyyppinen lämmin henki kuin joksuilla, tulisivat varmaan hyvin juttuun ja voisin helposti nähdä jonkun yhteistyökuvionkin. Ja kuumaan pojat on myös K:n kavereita niin heillä olisi varmasti hauskaa koko porukalla.
Joo ei ei ei, ja vielä kerran ei. Onneksi ei tule tapahtumaan. Ei yhteistyöt eikä mikään tuttavuuskaan. Bojan is ALL mine (Suomessa).
 
vierailija
Joo ei ei ei, ja vielä kerran ei. Onneksi ei tule tapahtumaan. Ei yhteistyöt eikä mikään tuttavuuskaan. Bojan is ALL mine (Suomessa).
Miksi ei? Onhan siellä kuitenkin muuta porukkaa niiden kanssa, K:n crew ja ystäviä on varmasti ja onhan K vienyt ne porttareiden bileisiinkin aiemmin. Miksei sitten Kuumaakin vois olla mukana? Mutta totta kyllä, että ei ne nyt varmastikaan ole, kun keikka on eri päivänä.
 
vierailija
Miksi ei? Onhan siellä kuitenkin muuta porukkaa niiden kanssa, K:n crew ja ystäviä on varmasti ja onhan K vienyt ne porttareiden bileisiinkin aiemmin. Miksei sitten Kuumaakin vois olla mukana? Mutta totta kyllä, että ei ne nyt varmastikaan ole, kun keikka on eri päivänä.
Ja Kuumaa on sunnuntaina Aitoossa muistaakseni, että he ei varmaankaan
 
vierailija
Toivon myös näkeväni B:stä vilauksen tai mielellään enemmänkin kuin vilauksen. Ihan sama missä ja kenen seurassa. Mutta noin pitkään lomaan en usko. Muutama päivä voi olla lomaa, mutta eiköhän heidän pidä myös treenata biisejä ja uskoisin, että nyt haluavat nähdä myös kotiväkeä ja Slovenian ystäviä. B ei edellisten lomapäivienkään aikana ollut kotona. Tosin taitaa tykkää matkustella niin paljon, että voihan hän haluta viettää kaikki lomapäivänsä vaikka siellä Nykissä tai miksei vaikka Lontoossa.
Toivotaan että edes vähän antais meille uteliaille vinkkiä missä on 😅
 
vierailija
Bojan välittömästi taas tykännyt Rosen postauksesta. Ei se nykyään paljon muiden posteista tykkääkään.
Bojan seuraa instassa yli 2000 tiliä. Niistä sillekin työntyy esiin todennäköisesti just uusimmat seuratut, edelliset tykätyt, yhteisten tuttujen tykkäämättä jne miten algoritmit nyt toimivatkaan. Joka tapauksessa täältä käsin on aika mahdotonta sanoa kenen kaikkien postauksista se tykkäilee, koska ei muut tietenkään saa samaa syötettä kuin se.

Siitä kuvasarjasta, jossa sadie oli, bojan ei vissiin kuitenkaan ole tykännyt. Eli kertooko tämä nyt raastavasta erosta vai valtavan suuresta peittelyn tarpeesta 😜
 
vierailija
Tekniset ongelmat esti nyt porttarit, mutta onhan B ja joksut ne jo aiemmin nähneet, ei taida ihan mennä näin
Musta toi voi hyvinkin olla juuri noin. Porttarit ei varmaan ole boitsun lempimusaa eivätkä varsinaisesti hänen kavereitaan. On ihan selvää että b:n Suomen kontaktit on syntyneet pääasiassa k:n kautta, mutta sehän ei tarkoita että ne olisivat juuri sellaisia joita B itse etsisi. Tässä vaiheessa K on aika hallitsevassa asemassa joksujen suomen keikkailussa. Se on tietenkin ollut heille eduksi, mutta pidemmän päälle se rajaa sekä heidän fanikuntaa että yhteistyömahdollisuuksia, vaikka heidät opittaisiin tuntemaan laajemminkin. Jos he siis saisivat vähänkin nimeä ja radiosoittoa, mutta heidät tunnettaisiin aina vain jonakin käärijän jatkeena. Olisikin ihan kiinnostavaa nähdä millaisten bändien kanssa (tai keikoilla) he hengaisivat sellaisilla suomifestareilla joilla K ei ole mukana.
 
vierailija
Musta toi voi hyvinkin olla juuri noin. Porttarit ei varmaan ole boitsun lempimusaa eivätkä varsinaisesti hänen kavereitaan. On ihan selvää että b:n Suomen kontaktit on syntyneet pääasiassa k:n kautta, mutta sehän ei tarkoita että ne olisivat juuri sellaisia joita B itse etsisi. Tässä vaiheessa K on aika hallitsevassa asemassa joksujen suomen keikkailussa. Se on tietenkin ollut heille eduksi, mutta pidemmän päälle se rajaa sekä heidän fanikuntaa että yhteistyömahdollisuuksia, vaikka heidät opittaisiin tuntemaan laajemminkin. Jos he siis saisivat vähänkin nimeä ja radiosoittoa, mutta heidät tunnettaisiin aina vain jonakin käärijän jatkeena. Olisikin ihan kiinnostavaa nähdä millaisten bändien kanssa (tai keikoilla) he hengaisivat sellaisilla suomifestareilla joilla K ei ole mukana.
Tää on kyllä totta. Enkä usko että K heitä mitenkään haluaa kahlehtia, vaan ihan hyvänä ystävänä auttaa ja isännöi. Mutta ei joksuille kyllä mikään hyvä meriitti olisi, jos ne uudetkin tuttavuudet olisi kaikki jotain UMK23 artisteja.
 
vierailija
Toi viimeinen nyt ei ole mikään harmi vaan erittäin hyvä asia! Tietenkään eivät liiku ja viihdy Suomessa missään muissa porukoissa kuin missä K on.
Mutta hyvin voisivat liikkua. Jan esimerkiksi on kuunnellut paljon metallia ja sitä saattaisi kiinnostaa aivan toisenlaiset keikat kuin portion boys. Ei kai niiden aina ja ikuisesti pidä liikkua vain k:n tuntemien ihmisten kanssa.
 
vierailija
Musta toi voi hyvinkin olla juuri noin. Porttarit ei varmaan ole boitsun lempimusaa eivätkä varsinaisesti hänen kavereitaan. On ihan selvää että b:n Suomen kontaktit on syntyneet pääasiassa k:n kautta, mutta sehän ei tarkoita että ne olisivat juuri sellaisia joita B itse etsisi. Tässä vaiheessa K on aika hallitsevassa asemassa joksujen suomen keikkailussa. Se on tietenkin ollut heille eduksi, mutta pidemmän päälle se rajaa sekä heidän fanikuntaa että yhteistyömahdollisuuksia, vaikka heidät opittaisiin tuntemaan laajemminkin. Jos he siis saisivat vähänkin nimeä ja radiosoittoa, mutta heidät tunnettaisiin aina vain jonakin käärijän jatkeena. Olisikin ihan kiinnostavaa nähdä millaisten bändien kanssa (tai keikoilla) he hengaisivat sellaisilla suomifestareilla joilla K ei ole mukana.
Mä en valitettavasti usko Joksujen jalansijsn kasvamiseen Suomessa, enkä radiosoiton saamiseen sun muuhun.

Mitä tarkoittaa, että K rajaa heidän fanikuntaansa täällä? Ai etteivät tee yhteistyötä muiden kanssa? Nyt vähän valoja päälle taas. Miksi joku yhtye täällä tekisi yhteistyötä juuri heidän kanssaan? Tuskinpa K siinä esteenä on. Ennemmin ehkä levy-yhtiön puute, musiikin marginaalissa olo ja hitin puute voisivat olla syitä?
 
vierailija
Huomenta vaan! Just avasin ketjun ja kun ajattelin vastata yhteen viestiin, sivu päivittyi ja nyt en löydä sitä enää mistään 🙄 Joku kuitenkin mainitsi joksujen olleen kolme yötä jeren vanhemmilla. Mistä tällainen tieto on vai onko kyse siitä että se on todennäköistä? Mä en ehtinyt siinä helmikuun lopulla seurata mitään ketjua kunnolla enkä oikein tiedä mitä stooreja silloin keltäkin on tullut (toki oon nähnyt myöhemmin keilausta ja kuvan tai videon sieltä ilmeisesti pöyhösten keittiöstä tms). Mutta en siis tiedä onko tyyliin vaikka jure laittanut jonkun stoorin nukkumisistaan (tää nyt onkin tosi toimiva esimerkki kun se ei ikinä laita mitään 😆).

Ois ihanaa vieraanvaraisuutta jos K on oikeasti järjestänyt heille yöpaikan noinkin moneksi yöksi. Uskon että hän saa ihan vastaavaa kohtelua kun menee joskus sinne Sloveniaan. Mutta oon kyllä ihan yhtä taipuvainen uskomaan että jokerit ovat yöpyneet hotellissa, kun se nyt varmaan on lähtökohtaisesti heilläkin se eka ajatus kun viiden hengen porukassa matkustetaan.
 
vierailija
Kuinka te ootte työstäneet shippauksen (tai miksi tätä näiden kahden meiningin vuoden ajan kestänyttä tiivistä seuraamista haluattekaan nimittää) aiheuttamaa pettymystä? Huomaan että saan nykyisin enemmän pahaa kuin hyvää mieltä kaikesta tästä. Suoraan sanottuna mielialani muistuttaa usein sydänsurua. Onko paras ratkaisu vaan lopettaa seuraaminen? Siis ainakin näiden faniyhteisöjen jos nyt ei kohteiden itsensä.
Taitaa olla niin että suurin osa meistä on kompostissa muista syistä kuin siitä että shippaus olisi jotenkin aiheuttunut pettymystä tai negatiivisia tunteita. Itse ainakin olen.

Mulla ykkössijasta kilpaili viime vuonna K ja palstahuumori vaikka toki kirjoittelin shippauskommenttejakin aika lailla. Taisin joskus ajatella että uuh, olispa kuumaa jos näillä olisi ollut/tulisi olemaan jotain. Ilmeisesti en ole ollut yhtä syvällä tässä kuin jotkut kun mitään pettymyksen tapaista ei ole tullut tunnepuolella. Itse shippi on nyt kyllä itselläni väljähtynyt melkolailla.

Vastasin nyt kuitenkin mutta en osaa antaa sen kummempia neuvoja ratkaisuksi kuin että kannattaisko miettiä löytyisikö sitten jokin muukin asia joka tuottaisi mielihyvää.
 
vierailija
Mä en valitettavasti usko Joksujen jalansijsn kasvamiseen Suomessa, enkä radiosoiton saamiseen sun muuhun.

Mitä tarkoittaa, että K rajaa heidän fanikuntaansa täällä? Ai etteivät tee yhteistyötä muiden kanssa? Nyt vähän valoja päälle taas. Miksi joku yhtye täällä tekisi yhteistyötä juuri heidän kanssaan? Tuskinpa K siinä esteenä on. Ennemmin ehkä levy-yhtiön puute, musiikin marginaalissa olo ja hitin puute voisivat olla syitä?
Tarkoitin lähinnä tilannetta, jossa festarit toisivat heille lisää yleisöä entisen fanikunnan lisäksi, siis vaikkapa vasta ensi vuonna tms. Tuo yhteistyö on ehkä vähän huono sana, koska en miettinyt mitään yhteisbiisejä tms vaan ajattelen ennemminkin sitä että kun he suomessa ovat nyt käyneet aika paljon ja varmaan jatkossakin käyvät, heillä voisi olla kiinnostusta hakeutua samantyyppisten bändien pariin joko esiintymään tai katsomaan. En siis ajattele että K olisi aktiivisesti heidän esteenään tai pyrkisi jotenkin rajoittamaan, en missään nimessä! Hänestä on tietenkin ollut heille hyötyä. Mutta jos siis joksut päätyisivätkin ison levy-yhtiön listoille ja kirjoittaisivat kymmenen mieletöntä hittiä, heitä seuraisi Suomessa aina käärijän varjo. Se rajaisi kyllä täällä heidän kuuntelijakuntaansa. Jos heidät taas yhdistettäisiin nimellisesti muihinkin artisteihin, tilanne olisi toinen. Yleensähän tällainen ei ole merkityksellistä, bändit tulevat ja menevät ilman mitään tuttavuuksia kyseisissä maissa, mutta jokerit keikkailevat suomessa poikkeuksellisen paljon. Siksi on luontevaa että jossain vaiheessa heitä yhdistetään tiettyihin keikkapaikkoihin, artisteihin, tilaisuuksiin tms.
 

Yhteistyössä