IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

No nyt on viimiset plussailija oikeassa kuussakin!!! :ROFLMAO: Tää aika rientää niin et olin vielä huhtikuussa!!! Henriettaa en nyt enää laittanut piinailemaan jos testipäivä jo huomenna? Pääset sit suoraan plussiin ;)
 
Noniin, täällä alkoi yöllä ruskea tuhru (voimistumaan päin) ja menkkamainen paineen tunne. Testi edelleen vähän vahvistunu, mutta eihän tää ny hyvältä näytä :cry: Veritestiä ei enää tehdä mun hoitoklinikalla, pitäisköhän käydä yksityisellä.
 
Voi ei maljakko eihän näihin tiiä mitä sanoa.. Ei kai siinä kauheasti muu auto kun odotella, katsoa ja toivoa parasta.. tsemppiä. Kyllähän rahalla varmasti saa veritestin.. mutta eikös se niin ole että siitä yhdestä arvosta ei oikeen vielä mitään voi sanoa, että parin päivän piina nyt ainakin edessä silti.. ne laimeat sanat mitkä ei mitään varmasti auta, että monella on tuhrunnut ja vuotanut ja silti kaikki mennyt hyvin..
 
Joo, ei siirretä kahta blastoa vaan yhdellä mennään ja ensi viikolla siirto. Sanoi lääkäri että jos nyt ei tärppää niin sit seuraavaan voidaan kokeilla kahdella blastolla, mutta totta onhan sen aina riski.. No mutta näillä mennään ja limis oli todella hyvä (y)
 
Voi ei Maljakko...
Voimia...koita jaksaa töissä. Näihin tilanteisiin ei todellakaan ole oikein sanoja... Peukut silti pystyssä,josko....

Suoraan plussanneisiin...hui.
Jotenkin tuntuu niin uskomattomalta...no rukoillaan...

Hurjasti tsemppiä meille kaikille!
Lapseni osoitti eilen mahaani ja sanoi vauva...kumpa olisikin.
Olin vain hiljaa...niinpä...
 
Onnea kaikki plussanneet ja punktiossa saalista saaneet :love:. Voimia kaikille negan saaneille ja muille pettymyksiä kokeneille.
Maljakolle voimia epätietoisuuteen. Kumpa vuodosta huolimatta pieni pysyisi kyydissä (y)
Xienna: ollaan samanikäisiä. Mun mies mua seitsemän vuotta vanhempi. Ikä kyllä asettaa paineita ja toivottomuutta, nyt tai ei koskaan.
 
Voi maljakko :( jospa se ei kuitenkaan tarkottas sitä pahinta...monella se on kuitenkin ollu vaaratonta!
Xienna, täällä tulee 40 mittariin syksyllä...:/

Onko muilla tullu unettomuutta zumenonista tms. estrogeenista? Tullu vaan pyöriskeltyä tuntitolkulla öisin kun ei saa nukuttua sen jälkeen varsinkin kun aloin ottaa tota isoo (4 tabl.) annosta :( Lisäks hermot on välillä kireellä (varmaan osin siitä väsymyksestä), vähän väliä hikoiluttaa ja hetkittäin etoo.. nää nyt jotenkin sietäis vielä jos pystyis nukkuun normaalisti. Eli ei näytä sopivan tääkään, ainakaan tällä annoksella... klinikka oli juuri menny tietenkin kii kun tuli mieleen että soitan sinne taas. Nyt aattelin kokeilla ja ottaa vaan 1 tabletin illalla ja hyvissä ajoin ennen nukkumaanmenoo, että auttasko mitään.. en todellakaan jaksa tätä kokonaista kuukautta, saati jos ihme tapahtus niin useita viikkoja sen jälkeenkin! :sleep:
Laastarista alko epäilyttää miten mun atooppinen iho reagois siihen? Ja tulisko siitä ihan samaa unettomuutta... Huoh.. kyllä menee vaikeeks!
 
No huhhuh Lullaby mitä oireita sulla :eek: Pakkohan sun on saada nukuttua!! Et kohta jaksa sen taaperon kanssa, etkä mitään muutakaan jos et saa nukuttua. En saata edes kuvitella mitä mun ihottuma sanois jos itse noita käyttäisin :( Nytkin vielä kädet kutisevat ja haavoilla sekä kaulassa sitkeästi ihottumaa punktion ja siirron jäljiltä. Tosin taas parempaan päin. Saa nähdä jos siirtoon pääsen, kuinka taas ärhäköityy :( Mies sanoi tänään, että ei tuo varmaan enää koskaan lopu.....lohduttavaa tosissaan :D!! Kyllä tämä joskus loppuu ja olihan jo hetken poissakin kun oli pidempi tauko marraskuusta helmikuuhun, ilman mitään hormoneja. Sitä, mitä tää tulee olemaan JOS raskaudun, en jaksa edes miettiä. Päivä kerrallaan ja kyllä sitä sen nyytin vuoksi on valmis kärsimään ihan mitä vain......vaikkakin, se oli pahimmillaan jotain aivan karmaisevaa :( Mutta joku osa minussa uskoo siihen, ettei se niin pahaksi enää menis.

Iästä...minä täytin 38 ja mies täyttää 44 Parhaat päivät on nähty:D

Maljakko, kuinka jakselet?
 
Voi ei maljakko :cry: ei taas riitä sanat! Olisko ollu sit kemiallinen kun noin "normiaikaan" alkoi vuoto.. toisaalta haluaisin pitää toivonkipinää yllä että jos olis vaaratonta kun täällä niin monella vuodellu ja kaikki ollu ok silti :love:

Omaa napaa: ns.virallinen testipäivä (pp14) tänään ja digi antoi edelleen 2-3. Niinku pitäiskin. Muuta testiä en tehny. Nyt ehkä pari päivää ilman testejä ja jos sit kattoos saako sen 3+. Pelko on ihan järkyttävää koko ajan. Katotaan nyt miten tässä käy

Terkuin AJ rv4+3
 
Joo, että jatkaa vaan pitäs koska "ei ole lääketieteellistä näyttöä tälläsestä oireesta"..?? no luin kyllä netistä että niin on monella muullakin tullu samaa! Ja "jos sä vaan jännität muuten tätä hoitoo"! Joo niin varmaan, niinkun aina ennenkin jännittäny niin paljo et ois aiheuttanu tällästä...(ei koskaan oo vaikuttanu eikä todellakaan jännitä, hehheh). Hohhoijaa. Voin siis lopettaa lääkkeet joko nyt ja TAAS menee koko kuukausi haaskuun tän muutaman päivän lääkepelleilyn takia, en tiedä edes millon se seuraava kierto alkais kun kaikki on varmaan sekasin taas, tai sitten jatkan ja yritän kärvistellä jotenkin ja toivoo että elimistö tottuis tms. :( mitään unilääkettäkään ei voi määrätä ja mitä järkee siinäkään ois kun kaiken vois tehdä ihan eri tavallakin. Viime yö meni jo vähän paremmin, sain nukuttua jopa 4 tuntia, mutta aamusta en enää puol 6 jälkeen. Ei tätäkään jaksa jos vaan jatkuu...VITTU että pitää mennä vaikeeks :devil: alan jo luopua toivosta että mitään tapahtuu ennen syksyä...:( :mad::mad::mad: helvetti...eikä mitään apulääkkeitä oviksen ajotukseen lupailtu enskiertoonkaan...aivan uskomatonta toimintaa. :poop:
Aattelin että otan tänään vaan 2 tablettia ja katon paraneeko tilanne entisestään.. jos näin käy, niin mun mielestä selkeesti näyttäs olevan ton lääkkeen syy. Maanantaina pitää ilmottaa mitä tein.
 
Lullaby, voimia kovasti kestää noi oireet....ei varmasti oo kivaa :( Mutta, koska sulla sitten olisi se seuraava siirto, mikäli nyt sinnikkäästi lääkitystä jatkat? Lääkärit on tosi nihkeitä myöntämään noita sivuvaikutuksia. Mulle sanoi lugeista selvällä suomenkielellä kaksi lääkäriä, että ne aiheuttaa helposti voimakkaat pms oireet, ja jos niitä on normikierrossakin, niin saattaa voimistaa niitä entisestään. Sitte punktion jälkeen oli taas eri lekuri sanonu hoitajalle, joka sanoi minulle, että ei luget pitäis mielialaan vaikuttaa!?!?! Täysin eriäviä mielipiteitä, riippuen keneltä kysyy ja niin se on kyllä lähes kaikkien tukilääkitysten kohdalla. Eikä tayssissa ainakaan oo mitään selkeää yhtenäistä linjaa, mitä lääkitystä milloinkin suositellaan, täysin on lääkäristä kiinni, mitä määrätään ja milloin. No, en valita, homma on toiminut, mutta välillä huvittaa, miksei voida rehellisesti puhua myös siitä, mitä lääkkeet voi aiheuttaa?

Henrietta77....joko teit testin?

Minä tänään soitin polille ja sain luvan pregnyliin sunnuntaina, mikäli ei ovis aiemmin tuu. Lääkäri kyllä oli hoitajalle vakuutellu, että kyllä se ehtii tulla ja oikeassa taisi olla, koska äsken sain jo vilkkuvaa hymynaamaa, eli viimeistään sunnuntaina kyllä tulee, jos ei sitten jo huomenna. Ihanaa ja helpottavaa kun tietää, että homma varmuudella etenee. Vieläkö se tyyppi selviäis sulatuksesta. Yhtään ei oo ihme kyllä vielä siinä vaiheessa kuollut.

AJ:lle vielä hurjasti onnea❤
 
Viimeksi muokattu:
Ultra ois viikon päästä ja tuskimpa se vielä likikään niin ois kasvanu että vois siirtoo ajatellakaan.. ainakaan jos vanhat merkit paikkaansa pitää ja joudun vielä välillä ottaan pienemmän annoksen. Viimeks meni 26 päivää ennen kun voitiin siirtää. Siitä sit vielä se 2 viikkoo testiin, tai blaston kans ehkä 10 päivää.
Lähinnä mietin kauanko jaksasin kattoo voisko tää johtua jostain muusta (niin varmaan) ja haaskata aikaa jos sit kuitenkin jätän koko homman tällä. En tiä viittiskö ottaa edes vähääkään riskiä että sit näitä joutus vielä jatkaan jonku kammottavan 2kk ja siinä vaiheessa ois myöhästä perääntyäkään! Että melkein ois tän takia vaan helpottunu negasta..! (n)
Ja sit ihmettelen vielä miten se viileen ja tympeen olonen hoitaja ehdotti että haen apteekista vaikka mäkikuismaa...ensinnä, sehän on enempi masennusoireisiin kun unettomuuteen ja toisekseen, sitähän ei saa käyttää e-pillereiden kans kun heikentää estrogeenin vaikutusta, eli mites se nyt tänkään kans yhteen sopis?! Ja tietenkin se on kielletty raskauden aikana.. että miten voi tollasta edes näillä tiedoin suositella. (lisäys) Vai puhukohan sittenkin melatoniinista.. siinä ois ehkä enempi järkee..en muista!
Sitäpaitsi kyllä ainakin estradotin yleisenä oireena mainitaan unettomuus..että jos ne nyt melko samaa ainetta kuitenkin on.
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei @maljakko, voimia paljon!

Täällä @lullaby ! Mulla tulee unettomuutta näistä hormonilääkityksistä, toki varmaan stressikin osasyyllinen. Sitten kun ei saa nukuttua, niin mulla iskee vielä jännitysniskaoireet päälle.

Mulla on nyt sellanen oire, ilmeisesti lugesteroneista. Siis ruonasulatus on ihan jämähtäny paikoilleen. Maha on kun potkupallo ja kivistää. Huono olo, pahoinvointia ja röyhkyyttää eikä kulje. Hieman tuntuu kohtu ja munasarjatkin olevan arat. Punktio oli viikko sitten ja alkio siirrettiin viime maanantaina. Eikö nää kuulosta ihan ruoansulatusongelmilta? Vai jotain komplikaatiota punktiosta?hyperi?
 
reason mulla oli lugejen käytöstä samoja oireita ja jostain sittemmin luinkin, että yleisesti voi aiheuttaa um-me-tus-ta. Yöh. Ja monillahan se on alkuraskauden oire, kun keltarauhanen vielä on toiminnassa eikä istukka.

maljakko voimia!

Tota ikäasiaa ajattelee joka kuukausi ja minä ajattelen ikäeroakin. Lasten siis. Mies on 42 ja minä 34. Ja edelleen turhauttaa, ettei mitään tapahdu...Vaikka eihän elokuuhun enää pitkästi ole...
 
AdeliinaJosefiina todella hyvältä näyttää :) Toivotaan, että kaikki menee tällä kertaa hyvin loppuun asti.

Minulla vuoto yltyi torstaina menkkamaisen runsaaksi ja on jatkunu tänäänkin :( Tänä aamuna virallisena testipäivänä apteekin erityisen herkässä paljon vahvempi viiva kuin maanantaina, nyt oli kontrolliviivan veroinen. Tässä välissä en oo testannu samalla merkillä. Hoitaja soitti kysyäkseen tuloksesta ja selitin vuodon ja sen runsauden, niin pyysi tehdä su/ma uusintatestin ja jos ei oo lähteny viiva haalistumaan niin ensi viikolla verikoe. Hoitaja vaan sanoi, että voi olla kumpi tilanne vaan: kemiallinen tai ihan raskaus. Oon lähes varma kemiallisesta/epänormaalista raskaudesta, koska nuo runsaat vuodot on kuitenkin harvinaisia normaalissa raskaudessa. Vaikka onhan niitä tapauksia, että tulee normaalit kuukautiset ja raskaus menee silti hyvin loppuun asti, mutta tuskin kuulun siihen todella pieneen joukkoon. En elättele toiveita, oon jo käsitelly tän pettymyksen enkä halua pettyä enää toista kertaa. Sit se on vaan iloinen yllätys, jos kävisikin toisin.
 
Tervehdys. Täällähän on iloisia tapahtumia ollut useampi. Paljon onnea @Kesäheinä-78, @Toivo2016 ja @AdeliinaJosefiina plussista. Ja @maljakko, toivottavasti vuoto ei enteile pahinta, vaikka parempihan se olisi, jos ei vuotaisi.

Sitten pitkää omanapailua, lukee ken jaksaa.

Mulla tosiaan ensimmäisestä tuoresiirrosta tuli plussa maaliskuussa, joka vahvistui hieman hitaasti, mutta vahvistui kuitenkin ihan selväksi plussaksi. Vuotoa tuli paljon, ja niitä ällöjä palasiakin. Kipujakin oli. Hcg:tä mittailtiin ja se nousi liian hitaasti. Ultrattiin ja mitään ei näkynyt ja diagnosoitiin kemialliseksi/varhaiseksi keskenmenoksi. Varmuudeksi hcg kontrolloitiin vielä viikon päästä, ja sehän pirulainen jatkoi nousuaan. Ultrattiin uudelleen, ei näkynyt mitään. Sama diagnoosi kuin aiemmin. Jälleen viikon päästä kontrolli, ja hcg tällä kertaa laskenut. Varmuuden vuoksi vielä uusi kontrolli viikon päästä ja hcg jälleen noussut. Uusi ultra, ei näkynyt mitään. Pohtivat polilla uuden raskauden mahdollisuutta (as if ilman makuuhuone säpinöitä, kun jatkuvasti vuotoa tai epämääräisiä vatsakipuja, jotka eivät kuitenkaan paikantuneet niin selvästi, että olisi sen perusteella epäilty kohdun ulkoista). Päätettiin seurata. Seuraavalla viikolla tästä hcg jälleen noussut ja vatsakivut edelleen haittasivat arkea. Siinä kohtaa sitten itse jo vaadin metotreksaattia, jotta tilanne päättyy jossain vaiheessa. Diagnoosina kohdunulkoinen, kun jossain joku kuitenkin kasvoi ja eritti hcg:tä, vaikkei kohdussa ollut mitään.

Nyt pari viikkoa piikistä ja hcg laskenut ihan mukavasti, mutta edelleen oli 200, ja tiedä sitten milloin laskee nollaan. Siihen asti viikottainen seuranta verikokein, joissa olen tosiaan päässyt jo käymään peräti 10 kertaa. Punktion jäljiltä olin melko kipeä pari viikkoa ja sen jälkeen sitten alkoikin jo reilu vuoto ja melko pian sen jälkeen nuo kivut, jotka vasta tällä viikolla ovat hieman hellittäneet, joskin tänään on taas sattunut... Elämäni ensimmäinen plussa. Hirvittää lähteä tähän touhuun uudelleen ja ennen syksyä ei kyllä henkiset voimavarat riittäisikään. Pakkasessa meillä on alkioita, ja lääkkeelliseen PASsiin luultavasti elokuussa. Jospa sitten olisi onni paremmin kohdalla, tai tulisi vaikka suoraan nega, mikä sekin tässä tilanteessa tuntuisi jotenkin voitolta.

Parempaa onnea alkukesän piinailijoille. Jokainen teistä on kyllä plussansa ansainnut! Lueskelen taustalla kuulumisia ja elokuussa voisin sitten vaikka ihan listallekin, mutta siihen asti koetan keskittyä muuhun elämiseen.
 
Moikka saankohan liitty tähän joukkoon....

Ollaan siis jo sellasessa vaiheessa että Gonal-F pistokset alotettu (tänään 3pistos) synarela suihkaukset menny ja menee edelleen. Maanantaina meen verikokeeseen ja perjantaina ultraan. Punktioon ehkä jo sitten manantaina.

Miehellä huonot siittiöt siksi päädytty hoitoihin. Ikää meillä jo 37v molemmilla. Itellä teini-ikäinen lapsi. Nyt olis toiveissa yksi yhteinen pieni ihme.

Hoidot yhteistyössä TYKS ja HYKS
 
Mä kun oon nyt lukenu näitä juttuja niin alkaa pelottaa punktio, se kipu sen aikana ja jälkeen... ja sit jännitys onko kypsiä yms.
Ja siirron jälkeinen piina yms.
En oo liikaa ajatellu asioita tähän mennessä, mutta nyt sitten enemmän kun lähempänä nää asiat.
 
@tanjuli-79 , tietenkin kaikilla erilainen kipukynnys, mutta itselleni punktio ei ollut oikeasti edes paha. Nyt kipulääkitystä oltiin tehostettu reilusti 2 vuoden takaiseen punktioon ja oikeasti en tuntenut juuri mitään. Siinä saa rauhoittavan lääkkeen, jos haluaa ennen punktiota. Suosittelen :)

Kaikki tuo stressailu onkin sitten eri asia. Siihen kun oliskin lääke. Mut itse ajattelen, et nyt asiat menee eteenpäin ja lopulta (toivottavasti) kipu ja stressi on sen arvoista.

Tsemppiä hurjana!
 
Onnea plussasta Henrietta!!

Kp 3 ja aloitin estrogeenin eilen. Järkyttvät menkkakivut. Ei edes yritetä luonnollista ovista, kun se saattaisi kestää jopa sen 70 päivää. Eli estrogeenia nyt, sitten kp12 ultraan ja siirto loppukuusta. Ennen siirtoa aloitan luget ja jatkan niitä sitten loppukierron. Muita lääkkeitä ei tässä kierrossa ole.

Eli voi päivittää listaan: ikä30, 1.IVF. 1.PAS
 
Onnea Henrietta! Ja tervetuloa Tanjuli. Minun punktioni ei ollut lainkaan kivulias, suorastaan miellyttävä J Kipulääkettä voidaan myös lisätä tarpeen mukaan.

Maljakko ja pahoittelut rouvaNiisku ja parempaa onnea seuraavaan yritykseen.

Reason: Sanottiinko sinulle siirron yhteydessä mitään nesteen kertymisestä, voisiko johtua siitä? Toisaalta niin kuin joku muu kirjoitti, myös minulla luget tuntuvat vaikuttavan vatsan toimintaan.

Sitten omat kuulumiset: Täällä menossa pp1, jee! Huippulaatuinen tyyppi siirrettiin kyytiin eilen ja 5 saatiin pakkaseen, kolme yksinään ja kaksi samassa oljessa tuplasiirtoa varten. Määrän lisäksi myös laatu oli tällä kerralla lääkärin mukaan parempi kuin viimeksi, joten mieli on nyt tosi toiveikas.

Munasarjat ovat jatkuvasta juomisesta huolimatta keränneet vähän nestettä, joten lääkäri kehotti välttämään tärinää muutaman päivän. Muuten totesi vain, että omien tuntemusten mukaan voi ensi viikolla liikkua ja tehdä asioita.

Onko teille muille muuten tullut lugeista elohiiriä ja kramppeja. Mulla on jatkuva elohiiri jo toista päivää silmässä ja jalkapohjat kramppailevat. Tai sitten johtuu liiasta veden litkimisestä. Magnesiumia olen nyt muutaman päivän ottanut aamun illoin.

Jos joku päivittää listaa, niin minut saa lisätä piinailijoihin 25.5. (3 pv/12.5.)
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
@Xienna , ei sanottu munasarjoista mitään siirron yhteydessä. Nähdäänkö muniksia vatsan päältä ultratessa? Multa ei edes ultrattu sisäkautta siinä. Sanoin kyllä, että vatsas turvottelee kovin. Nyt oli lähtenyt -2kg, veikkaan että jonkinlaista hyperiä ollut. Nyt tuntuis vähän helpottavan.

Meillä onkin testipäivät lähekkäin :)
 

Yhteistyössä