IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Maljakko: Clearblue näyttää varmasti ihan luotettavaa viivaa, mutta one stepeillä ei kannata kyllä kenenkään testata. Ainakaan kovin aijaisilla päivillä. Mulla on erittäin kehnoja kokemuksia niistä ja myös tosi monella muullakin. Ne näyttää välillä lähes negaa ja seuraavassa testissä taas viiva. Ei mitään luottamista. Eiköhän siellä jotain tapahdu❤ Ihana juttu!!

AJ:n oireet kuulostaa niin plussalta kyllä! Voi että mahtavaa jos nyt tulis kunnon plussa. Olisipa itsellänikin seuraavassa siirrossa onni myötä :) Raskausuutisia on satanut ihan riittävästi lähipiiriin parin kolmen viikon aikana. Sulattelua on vaatinut. Toisaalta taas niin huono omatunto kun tuntee surua ja oman epäonnistumisen, kun onhan meillä kuitenkin ihana lapsi.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!
Mullakin testipäivä 12.5. ja mie en meinaa testata kuin menemällä verikokeeseen pe. En siis testaa kotona,ellei sitten menkat ala etukäteen jo...mä oon tätä palstaa lueskellu,mutta kun mun syy on miehen puuttuminen en oo uskaltanut tänne kirjotella.
Historia semmonen et yks laps jo icsi siirrosta ja toista yritän nyt. 9 munista saatiin ja niist yks siirrettiin ja 3 pakkaseen.
Tsemppiä Maljakolle ja,adeliinajosefiinalle piinailuun.
Mä siis vain taustalta huhuilen...älkää suuttuko.
 
Rohkeesti mukaan vaan Henrietta77 (y) on täällä muitakin yksinyrittäjiä, kuten minä ja ainakin muistaakseni Bridge myös.. korjatkaa jos muistan väärin. Onhan tuolla myös tuo yksinäisten keinohedelmöitys -ketju mutta sitä en koe niin paljoa "omakseni" kun enemmistö on "vain" inseminaatioissa joita mulle ei oo koskaan tehtykään eikä tiettävästi vikaa missään, toisin kun mulla..
 
Kiitos Lullaby tuesta...oon vähän arka tulemaan mukaan,kun joku voi aatella et mitä tuo tekee täällä...lapsettomuuden syytä ei varsinaisesti oo kuin kilpparin vajaatoiminta. Tää koko homma siis pikkukakkosen yritys on ihan crazy tarina...mulla oli neljä alkioo pakkasessa mut kaikki kuukahti...no mahis sisarukseen annettiin vielä yhden icsi hoidon verran...mä päätin yrittää. Ja vain ja ainoastaan yhel icsil ei siis ivf hoidol. Eli jos pakkashuurulaiset ei selviä niin se oli tässä.
Mutta tajusin katuvani lopun elämääni jossen edes yritä....
Sittenpähän voin sanoa että olen ees yrittänyt lapselle joskus.
Tsemppiä meille kaikille! Olemme kaikki sen nyyttimme ansainneet!
 
Uneksija17 teitkö uutta testiä?

Maljakko clearblue:een luottaisin kyllä. Toivottavasti olet saanut vahvistusta?

ON: Edelleen sekaisin siitä kemiallisesta. Elelen nyt kiertoa, jossa ei ilmeisesti tule ovista ollenkaan. Tänään kp16, eikä vielä mitään toista viiva näkyvissä. Testailen sen takia, että pääsisin laskemaan päiviä, jos vielä kesä-heinäkuun vaihteessa ehdittäisiin siirtokierrokselle. Koska se vuoto sitten tulee, jos ei ole ovista? Oikeasti pitäisi heittää aivot mute-moodiin näissä jutuissa, kunnes seuraava kierto alkaa. Osaisikin!
 
Zoona: negaa näyttää Tosin on nuo one step -liuskat käytössä, eli pitäs varmaan hakea apteekista parempi merkki? En ymmärrä miksei Pas:ia voida tehdä heti seuraavaan kiertoon, kun eihän siinä mitään munasarjojen stimulointia ole?
 
Kyllä se näyttää vuoto jopa vähän ennenaikasesti puskevan läpi noista lääkkeistä eli kaipa annan olla ja se siitä epätoivosesta viivytystaistelusta, hirvee menkkaraivokin päällä...Nyt sitten jollen saa sitä puolilääkkeellistä mikä varmistas oikeen ajotuksen, menee todennäkösesti (siis mun tuurilla) haaskuun tääkin kierto :mad::poop: ja sitten vielä helvetin helatorstaikin sotkee hommaa jollonka ei myöskään sitten onnistu.. melkein ainoo ajotus ois että o+ tulis kp13 la että vois siirtää helatorstain jälkeen pe.. kyllä pitää mennä taas vaikeeks! Huomen aamulla lääkärin soittoaika ja selviää lisää.

Miten muilla jos on esim. pregnylillä pelkästään luonnonkierroissa säädetty ovulaatioo niin voiko sitä sekä aikastaa että viivyttää sillä? Kun ainakin viime kierrossa sanottiin et jos o+ tulee ma, niin pitäs mennä äkkiä käymään siellä ja sillon sitä saattaa voida vielä säätää niin et onnistuu, mut jos tulis jo su, niin kierto on menetetty. Eli että hiukan myöhästää voi muttei ainakaan paljoo aikastaa? Ja mulla siis 6pv blasto eli siirto ois sillon 6pv o-plussasta.
 
Uneksija17 kannattaa kokeilla muillakin testeillä. Tuoresiirron jälkeinen kierto voi olla sekaisin, joten se ei ehkä ole paras ajankohta PAS:lle. Luulen, että se on ainakin yksi syy, miksei siirtoa yleensä kannata tehdä heti perään.

Minulla on viivat vahvistuneet :love: Oon testannu apteekin omalla ja clearbluella ja tänään illalla selkeästi vahvemmat viivat molemmissa kuin eilen. Tuntuu epätodelliselta ja uskallan jo vähän iloita, vaikka luonnollisesti pelkään kemiallista/keskenmenoa. Minua ei kannata vielä siirtää plussanneisiin, kun virallinen testipäiväkin on vasta perjantaina.
 
Paljon onnea @maljakko plussasta! Onnea myös muille plussanneille :)

Meillä oli tänään siirto. Munasoluja 7, joista 6 hedelmöittyi. Top- alkioita 2 (toinen siirrettiin, toinen pakkaseen) ja 4 oli lähteny jakautumaan hitaasti, seuraavat niitä vielä. Maha on vielä kipeä ja turvoksissa punktiosta. Viimeksi ei kyllä ottanut näin montaa päivää. Nyt oon vannonut testaavani vasta testipäivänä. Ei kertakaikkiaan jaksa sitä jännitystä, jos testeissä haamu. Toppuutelkaa mua, jos mulla aikeita testata aikasemmin :D
 
Onnea Maljakolle! Ihanaa,että viivat ovat vahvistuneet!
Toivotaan nyt hurjasti tarrasukkia pikkuiselle ja muutenkin toivotaan että kaikki kuten pitääkin.
Mua hermostuttaa kyllä paljon...ed kerralla myös suoraan veritestiin eli otetaan totuus taas samalla tavalla vastaan...pe on jo pian onneksi.
 
Lullaby, en osaa sanoa voiko ovista pregnylillä myöhäistää.....toimisko luget siihen?? tuntuis että ei pregnyl ei kyllä siihen toimi, mutta en oo varma. Aikaistettu on mulla pari kertaa pregnylillä jos on ollu yhdestä päivästä kiinni.

Maljakolle lämpimät onnittelut! Jospa se plussa olisi sitkeää sorttia ha pysyis 9kk❤

Pitkää pinnaa piinailijoille!!
 
Lullaby, en osaa sanoa voiko ovista pregnylillä myöhäistää.....toimisko luget siihen?? tuntuis että ei pregnyl ei kyllä siihen toimi, mutta en oo varma. Aikaistettu on mulla pari kertaa pregnylillä jos on ollu yhdestä päivästä kiinni.
Vai oisko jarrulla ainakin joillain viivytetty ja sit pregnyliä? Muistelisin että oon lukenu jostain tällästä.. Hyvä tietää kuitenkin et päivän aikastaminen vois onnistua...jos tuolla nyt sitten siihenkään suostutaan.

Onnea maljakko, hyvältä vaikuttaa!
Onnea myös siirtoon päässeille ja toivotaan parasta! (y)
 
Täällä viivat haalistuneet viime viikosta. Eilen oli virallinen testipäivä. Vaikuttaa että oli kemiallinen tai sit kohdun ulkopuolinen. Eilen verikoe ja uudestaan parin päivän päästä niin varmistuu mikä hcg tasoja laskeeko.
Tsemppiä ja onnea teille kaikille.
 
Maljakko kuulostaa hyvältä!

Täällä kalenterijumpan tulos on kutakuinkin se, että elo-syyskuussa sitten katsellaan. Pitäisi nyt vaan osata ottaa asenteella, että voi sitten keskittyä kesän ajan muihin asioihin jne. Blaa.
 
Maljakolle varovaiset onnittelut!

Testasin CB:llä. Ei digitaalisella vaan sillä, johon piirtyy plussa. Eilen illalla olin näkevinäni jotain, mutta päättelin vaan toivovani sitä niin kovasti. Tänään aamulla vähän selkeämmin havaittava viiva, mutta edelleen hyvin hyvin hailakka. Piirtyykö näihin aina haamut vai mistäköhän kyse? Huomenna virallinen testipäivä. Eilen tai tänään olisi päättynyt kierto "normaalissa tilanteessa", luget estää tiputtelun.
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Onnea maljakko!! (y)

Täälläkin plussattu tänään (pp11) :love: clearbluen plussatestiin selkeä plussa, ihan tasavahvat viivat. Kyllä siellä siis jotain, kun ny vaan pysyis :unsure: luottoa onnistumiseen ei oo vielä(kään) yhtään, kyllä nää 2 vuoden pettymykset vaan tekee tehtävänsä. Viime plussa oli elokuussa ja se kesti 10 päivää ennenkun alkoi viivat haalistua ja tuli keskenmeno. Joten nyt ne todelliset piinapäivät vasta alko :unsure: aattelin tässä jossain kohtaa viikkoa tehdä digiä ja kattoo mitä tulosta se antaa ja sit jonkin ajan päästä seuraava. Ehkä jos pääsee siihen 3+ niin hetkeksi voisi huokaista. Mutta näin täällä (n)
 
Onnea AJ plussasta, Uneksijalle vahvistumista haamulle! Ja mikä saalis, love! Toivotaan, että mahdollisimman moni hedelmöittyy.

Meilläkin oli tänään punktiopäivä, 11 poimittiin ja 10 solua löytyi. Kaksi piti jättää paikoilleen, kun niitä ei edes eri suunnista painelemalla saatu hollille. Kerääminen olisi vaatinut verisuonen tai kohdun lävistämisen ja lääkäri sanoi, että mieluummin vuotoriskiä ajatellen jättäisi tekemättä, kun soluja oli siinä vaiheessa labrasta varmisteltu olevan ainakin kahdeksan. Tulos silti pari palleroista parempi kuin viimeksi eli tyytyväinen voi tässä vaiheessa olla :)

Mies sen sijaan joutui suorittamaan oman osuutensa kahteen kertaan eli ekassa satsissa oli jotain vikaa. Ihan hermona sitten odotti tuomiota toisesta, joka onneksi oli kelvollinen. Hiukan toki huolestuttaa, että laatu on ennestäänkin huonontunut, eikä hedelmöittyminen onnistukaan tällä kerralla ollenkaan…meillä kun on lähtökohtaisestikin simpoissa vähän kaikki pielessä (eli oligoastenoteratozoospermia). Ihana lääkäri lupasi kuitenkin soittaa huomenna ja kertoa missä mennään. Jos kaikki menee hyvin, niin siirto perjantaina.

Mitä teille muille on muuten sanottu liikunnasta punktion jälkeen? Hiukan yllätyin, kun hoitsu sanoi tänään, että esim. tanssiharrastuksesta olisi hyvä pitää parikin viikkoa taukoa. Luulin, että loppuviikon huili riittäisi...

Tsemppiä kaikille omiin piinaaviin vaiheisiin!
 
Hei naiset, voimanaiset!!
AJ! Ihanat ja lämpöiset onnittelut! Jaan kyllä sun fiilikset, kun mehän koettiin ihan samanmoinen pettymys viime syksynä....reilun viikon kestänyt plussa ja sitte viivat haaleni pois ja kiertokin meni sekaisin. Marraskuussa sain toisen kemiallisen. Voin hyvin kyllä samaistua sun tuntemuksiin. Jos vielä plussa joskus tulee, niin voi järki sitä epävarmuutta!? Muistoissa on paljon surua viime vuodelta :( Mutta, mää kyllä luotan, että tämä tarrannut alkaa teille vauvaksi.

Toivo2016: Eikä, voi itku, olen niin pahoillani ❤ Voimia paljon!

love- Onnea hyvästä saaliista! Jospa sieltä tulis teille useita hyviä ihmisen alkuja!

Uneksija: Minä sain niihin PC:n tikkuihin jotain viivoja tuoresiirron jälkeen. Testasin jo hullun aikaisin ja muka niinku ois vahvistutkin, mieskin näki, mutta kun vuoto alkoi jo pp4, niin en tiiä oliko siinä kiinnittymisyritystä vai tuliko heti vuodon mukana pois, vai jäikö hetkeksi kiinni. Tosin ne viivat häipy pp8 mennessä täysin. En siis tiiä oliko ne mielikuvituksen ja toivon tuotetta vai oikeita. Aiemmin oon kyllä PC:n tikkuja luotettavina pitänyt. Ei oo tukku turhia viivoja. Eli, olisin kyllä toiveikas, jos siellä on jotain tapahtumassa kun vuotokin on pois! Peukut pystyssä!!

Zoona! Toi odottaminen on niin syvältä :( huhhuh, kyllähän se aika kuitenkin menee, kun pääsee vauhtiin, mutta taatusti tuntui iäisyydeltä. Voimia odotteluun ja nyt vaan paljon kesäksi suunnitelmia
 
  • Tykkää
Reactions: Toivo2016
Aj: Onnea!

Hain vielä apteekin herkän ja siinä näkyi pelkkä viivanpaikka. Eli ei juurikaan toiveita huomisen varsinaisen testaamisen suhteen. Kyllä ottaa päähän. Mutta huomenna soitto klinikalle ja toivottavasti tekisivät pas nyt heti. Joudun kuitenkin lääkkeitä käyttämään, kun kierto ilman lääkkeitä olisi 50-70 päivää.
 
Mut voi poistaa piinailijoista. Eilinen hcg 6. Viime viikkojen haamut olleet kai kiinnittymisyritystä kohtuun tai ulkopuolelle. Seuraava hoito olis 5. Ivf, joka olis elokuussa klinikan kesäkuun jälkeen. Täytyy toipua taas henkisesti ja mietityttää jaksaako vielä jatkaa.. Mulla ja miehelläni vaan niin Toive saada yhteinen pienokaisen, kun kummallakaan ei oo yhtään lasta ja ikää on. Eikä haluais vielä tehdä päätöstä ja hyväksyä sitä, että ollaan loppuelämän lspsettomia.
 
Eipä sitte onnistu tietenkään se puolilääkkeellinen...kuulema näin vanhoilla tehdään yleensä pas:it lääkkeellisesti kun selkeetä o-plussaa ei välttämättä enää voi tunnistaa (kiva..) ja sai vakuuteltua että on ihan yhtä hyvä mahdollisuus kun luomukierrossa.. joopa joo. No mulla se limis kasvaa vaan erittäin nihkeesti zumenonilla enkä muutenkaan usko että sillee keinotekosesti kasvatetulle vois läheskää yhtä hyvin kiinnittyä, mulla ainakaan. Enkä täysin käsitä miksei muka voitu tehdä niillä luonnollisemmilla, että kuulema ois sellasta kikkailua, tulis kalliimmaks potilaalle kun joutus tekeen useempia ultria (2 kertaa?) ja että siinä saattas jotenkin oma lh-nousu sotkee homman jos tuliskin aiemmin ja kun sitten tulis se hcg:kin..häh? Luulin siis että juurikin ne lääkkeet ohjaa sitä kiertoo, ovikset ym. saadaan niillä juuri haluttuun aikaan eikä mitään omia lh-nousuja tuliskaan..?? Mutta ilmeisesti sit kohtu voikin olla eri tilassa, sen oman nousun mukaan eikä lääkkeiden. Mitä hyötyä noista lääkkeistä sit on ja miks joillekin muille kuitenkin voidaan tehdä niilläkin? Miten sit aiemmin on puhuttu jopa pelkällä pregnylillä säätämisestä.. en tajua. No, en jaksanu alkaa tenttaan enempää siinä puhelimessa ja tässä taas ollaan syömässä nappeja ja hirveet lugemössöt tiedossa (kysyin teroluteistakin mut "yllätys", ei käy nekään kun ei oo tarpeeks tutkimusta imeytymisestä jne.), ahdistaa jo etukäteen...vaikka jo aiemmin oon vannonu että EI enää lääkkeellisiä! Valmiiks jo täysin lannistunu olo ja kai tässäkin vielä teki sen väärän valinnan ja vei senkin ainoon rupun loputkin vähät mahdollisuudet :( tekis mieli vaan lopettaa lääkkeet ja antaa olla.. ei oikein innosta mennä koko siirtoon, se on niin turhaa kuitenkin... Mutta saapa ainakin varmasti nyt pakasteen tyhjäks ja tuskimpa siitä sen kummemmin mitään tulis parhaassa luomukierrossakaan ja ois vaan aikaa menny haaskuun..että sikäli ihan sama miten surkeelle limikselle laittaa. Pakko se nyt on kuitenkin saada asiat eteenpäin ennen kesätaukoo että sen sais hyödyntää niiden dhean, inositolien yms. syömiseen, muuten ei ois niin väliä vaikka jäis vielä ootteleen sopivaa luomukiertoo. Toisaalta sekin on niin typerää ja turhaa kun sen vois (jossain muualla) hoitaa nopeemminkin niillä lääkkeillä..


Onnea AJ!
Harmillista, Toivo2016 ja Uneksija17 :(

(lisäys) Sori toi hirvee ylipitkä purkautuminen taas...en tiä edes miks tää vääränlainen(?) siirtoyritys nyt vituttaa näin kohtuuttomasti..:oops: monella kuitenkin ollu paljo kurjempiakin pettymyksiä.
Aion kyllä ottaa vielä uudelleen uä:ssä puheeks...
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea plussista, AJ ja Maljakko! :love: Pysyköön pikkuiset kyydissä seuraavat 9 kuukautta!

Voi kurjuus, Toivo2016, ehdin jo iloita puolestasi. :cry: Tsemppiä kovasti, toivottavasti jaksatte vielä jatkaa hoitoja. Ennen seuraavaa kierrosta suosittelisin lämpimästi kokeilemaan niitä lisäravinteita (inositoli, ubikinoni), joista täällä oli jokin aika sitten puhetta. Itse uskon edelleen, että niillä saattoi olla osuutensa siinä, että meillä 6. hoito toi vihdoin onnistumisen.

Lullaby, no onpas ihme meininkiä, en voi muuta sanoa. o_O Mulla ainakin tehtiin kaikki siirrot sillä lääkkeillä tuetulla kaavalla (sama kuin Mandalalla ja Kesäheinällä), ja hyvin toimi joka kerta eikä oviksen ajoituksen kanssa ollut ongelmia kun Ovitrellella säädettiin sopivaksi. Vaatihan se toki kaksi ultrakäyntiä, mutta mun mielestäni se oli pieni hinta siitä ettei tarvinnut ajoitusta stressata. Ja siis mulla ei ollut ikinä edes puhetta lääkkeellisestä PAS:sista vaikka ikää on yli 40! No, en sinällään usko etteikö lääkkeelliselläkin kaavalla voisi olla hyvät mahdollisuudet onnistua, mutta ymmärrän kyllä että tilanne harmittaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Toivo2016

Yhteistyössä