Mielenkiintoista tuo pakastusasia! Meillekin yksityisellä sanottiin, että yli 90% selviää, joten oon pohtinut, että miksi niin monilla kuitenkin pakasteukkoja kuukahtelee. Yleisellä siis vanhat systeemit.
Palailen toviksi tänne (ei tarvi laittaa listalle kuitenkaan, tuun ja meen
). Maanantaina on punktio, jonka lopputulos, jos sitä on, pelkästään pakastetaan. Mulla nyt toka IVF menossa, ja uusi hoitomuoto. Olen vetänyt clomeja ja pieniä annoksia Menopuria, estolääkkeenä Orgalutran. Tänään Gonapeptyl ja 600mg Burana, huomenna toinen Burana. Hoitokiertoa edelsi e-pillerikierto. Eikä siis tuoresiirtoa, vain pakastetaan. Vaste on ollut ihan hyvä, 10 munasolua tällä hetkellä. Yleensä tässä hoitomuodossa tulee ihan muutama munasolu, tarkoitus on saada laatua määrän kustannuksella. Hyperin vaara lähes olematon, mutta kyllä nyt on pitänyt parin päivän ajan jo juoda ihan reippaasti, turpoaa munasarjat kuitenkin sen verran.
Punktiota en osaa pelätä, viimeksi se meni niin hyvin, tulos ja jatko enemmänkin jännittävät. Tuloksen mukaan päätetään, tehdäänkö ensi kierrossa tuoresiirto vai aloitetaanko uusi keräyskierros. Se tarkoittaisi, että taas e-pillerit 3 viikkoa ja sitten kasvattelemaan uudestaan. Kesälomistakin paljon riippuu, että mitä tehdään. Olis niin kiva, että oma lääkäri tekisi mahdollisen siirron.
Siirrosta en vielä tiedä, että tehdäänkö se lääkkeelliseen vai lääkkeettömään kiertoon.
MaiMei, noin 2 vuotta yritystä, toka IVF, yksi (luomu)lapsi on, ikää on