IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Tätä mä itsekkin mietin, mutta luulen, että tähän vaikutti se, että torstaina osa munasoluista oli jo 20 mm, niin ehkä oli jo pakko kerätä? Ja kun osuu viikonloppu vielä tähän väliin.
Meilläkin siirretään 2-6-päiväisiä hnekilökohtaisen suunnitelman mukaan. Pyritään mahdollisimman varhain siirtämään, mutta esim. viikonloppu voi vaikuttaa ja just se, että milloin keräys tehdään. Joskus kannattaa kasvattaa useamman päivän. Ja isoimpien ollessa 17-20mm lähdetään irrottamaan ohjeen mukaan. Meillä isoimmat 15-16mm eilen, irrotuspiikki otetaan ma eli 3pv myöhemmin. Tähän vaikutti omat aikataulut sekä se, että pienemmät tahdottiin mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Janne91
Plussanneet ja tulevat plussaajat, olen samoilla linjoilla Lian kanssa. Jos vaan mahdollista niin nauttikaa raskaudestanne. Toki tiedän tunteen ja ymmärrän että pelottaa onko siellä mahassa elämää. Sitten kun kuulee / on lukenut muille tapahtuneista keskenmenoista tai raskauden keskeytyksistä niin pelottaa vielä enemmän. Näin jälkikäteen itseäni on harmittanut tosi paljon etten nauttinut 14 viikkoa kestäneestä raskaudesta kunnolla. Koko ajan oli takaraivossa sellaista varautuneisuutta ja pientä pelkoa. Osa pelosta johtui toki alkuraskauden tuhruvuodosta ja osa siitä että oli niin pitkään yritetty ja ei uskaltanut antaa lupaa itselle iloita asiasta, kun oli sen verran varautunut. Voin kertoa että kaikesta varautumisesta huolimatta pettymys ja suru oli todella suuri vaikka muka siihenkin vaihtoehtoon oli varautunut. Mutta eipä sitä sitten ollutkaan. Nyt jos uudestaan tulen raskaaksi, olen jo päättänyt että alusta asti nautin sisällä kasvavasta elämästä ja valan itseeni positiivista uskoa, että loppuun asti mennään ja kaikki menee hyvin. Tsemppiä kaikille!!
 
Samoilla aatoksilla Lian ja Toiveikkaan kanssa, vaikka helppoa se ei ole.

Meillä on Kyssillä on vitrifikaatio-menetelmä, joka on säästävä ja hellävarainen alkioille. Toivon mukaan meidän vika kaveri selviää sulatuksesta.

Ankkalinna, peukut pystyssä :love: ei se viiva loputtomiin tummu (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Lia_
Ankkalinna mulla oli kemiallisessa yhden päivän yhtä tumma kuin kontrolli ja siitä silmin nähden alkoi haalistumaan. Millä testillä oot testaillu?

Tervetuloa janne91! En oo kuullutkaan tuosta lääkkeestä :eek: Mihin sitä käytetään? :eek:

Oon samoilla linjoilla Lian ja muiden kanssa. Ei tässä voi koskaan olla onnellinen jos varmuuden vuoksi pelkää kaikkea :)

Siida En tiedä tarkoititko mua mutta en ole naikkarilla päinkään :) Muutenkin ajattelen tuosta etteivät pakkaskaverit selvinneet että niin vain joskus käy. Huonoa onnea.
 
  • Tykkää
Reactions: Lia_
Ankkalinna mulla oli kemiallisessa yhden päivän yhtä tumma kuin kontrolli ja siitä silmin nähden alkoi haalistumaan. Millä testillä oot testaillu?

Tervetuloa janne91! En oo kuullutkaan tuosta lääkkeestä :eek: Mihin sitä käytetään? :eek:

Oon samoilla linjoilla Lian ja muiden kanssa. Ei tässä voi koskaan olla onnellinen jos varmuuden vuoksi pelkää kaikkea :)

Siida En tiedä tarkoititko mua mutta en ole naikkarilla päinkään :) Muutenkin ajattelen tuosta etteivät pakkaskaverit selvinneet että niin vain joskus käy. Huonoa onnea.
Bemfola tuli markkinoille, kun jostain vastaavasta meni luvat vanhaksi. Sitä käytetään munasolujen kypsyttämiseen, eli annoskynä.
http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=29851&i=FINOX+BIOTECH_BEMFOLA
(Meillä oli toi 150 iu käytössä)
 
Janne91 aa okei. Oisko vastaava kuin menopur.

Hitto miten voi taas jännittää huominen. Aloin vaihtaa kotona järjestystä jotta sais muuta ajateltavaa :D

Onko kellään muuten ollut tuoresiirrossa käytössä miniaspirinia tai kortisonia? Mulla piti ottaa ne mukaan PAS:n mut lääkärin mukaan tuoresiirrossa ei tarvis :unsure:o_O
 
Bemfola on samaa kun gonal f, eli follitropiini alfaa, hiukan edullisempaa vaan. Mulla oli sitä myös viimesimmässä hoidossa (ja lyhyt kaava) ja josta siis viimein se loppuun saakka onnistunu tulos.
Jossain tuoresiirrossa taisin ottaa omin päin kortisonia kun niitä oli vielä jäljellä, oisko ollu viimesin tai 3. hoito.
 
  • Tykkää
Reactions: Janne91
Tarkoitukseni ei ole spämmätä tätä ketjua täyteen näillä viesteilläni, mutta ai elämä kuinka voi huominen jännittää! :LOL:(Huomenna on siis alkion siirto. Ainakin luulisin, kun ei ole tullut puhelua.) Ärsyttää ihan hemmetisti, että en pääse mukaan, kun mulla alkaa töissä näyttöviikko ja sieltä en voi millään olla poissa.. :(
Joo ei vaimolle määrätty muuta kuin tuota lugesteronia ja sitä korvaavaa ainetta. Toki meillä on tuoresiirto. Tietääkö kukaan koska lugea olisi taas saatavilla? Oon kuullut että noi korvaavat tuotteet on kuulemma ikäviä asettaa.

Emmiina85 paljon onnea huomiselle! Hyvin se menee. (y)
 
Janne
Mulla on lugejen tilalla Lutinus enkä käytä asetinta. Se asetin oli mun mielestä ihan turha kapistus.
Millä annostuksella teillä meni toi bemfola?
Siinä varmaan on paljon pienempi annostus ku muissa vastaavissa jos kerran toi 150 kynä riitti?

Tsempit huomenna siirtoon meneville(y)
 
Siis onko lugeissa TAAS toimtusvaikeuksia? Kun välissähän niitä oli..
Ai että kun on tissit varmaan enemmän ku ikinä turpeessa ja nännit arat, ollut siis jo yli viikon, vois kuvitella olevansa raskaana jo siirto olis tehty :D menopur sai siis aikaseksi ja varmaan pregnyl vielä buustasi.. mitähän ku luget alkaa... no ei tarttee tästä "vaivasta" piinapäivillä kuvitella mitään (aijon sinne piinailemaan päästä!!!)
 
Siis onko lugeissa TAAS toimtusvaikeuksia? Kun välissähän niitä oli..
Ai että kun on tissit varmaan enemmän ku ikinä turpeessa ja nännit arat, ollut siis jo yli viikon, vois kuvitella olevansa raskaana jo siirto olis tehty :D menopur sai siis aikaseksi ja varmaan pregnyl vielä buustasi.. mitähän ku luget alkaa... no ei tarttee tästä "vaivasta" piinapäivillä kuvitella mitään (aijon sinne piinailemaan päästä!!!)
Joo on siinä 200 mg annoskoossa. Kuulemma piti vetää koko erä takaisin ja siksi mistään ei saa enää tuota 100 mg.
 
Janne91 - Ok, hyvä tietää. Voisin vaikka apteekista kysyä niin ei tarvitse arvailla.
Pakko sanoa, että elät ihanasti mukana tuossa teidän hoidossa. Täällä monien miehet vähän jurottaa ja osalla projekti kaatuu naisen niskaan. Yhteinen projekti sen kuitenkin pitäisi olla, kuten teillä selvästi on. (y)
Kiitos kauniista sanoistasi. :LOL: Ehkä se johtuu tai siis tiedän sen johtuvan siitä, että kun meillä on noi donor solut käytössä, niin haluan olla kokoajan mukana. Etten tuntisi oloani ulkopuoliseksi, mitä nyt olen. Tavallaan pitää aktiivisemmin rakentaa suhdetta lapseen, vaikka onhan isät aina sen ensimmäisen vuoden ihan ulkopuolisia, mutta muilla on sitten edes se biologinen side.
 
  • Tykkää
Reactions: Pirunpelto
tervetuloa Janne91 :)

Kiitos selvennyksistä pitkästä ja lyhyestä kaavasta :)

Marrasmai onko sun mahdollista vaihtaa lääkäriä? jos sulla ei luottamusta siihen lääkäriin.. on sulle kyllä sattunut kaikenlaista siellä klinikalla. Mä suosittelen Thomasta. Siis hän on tosi ihana lääkäri! ja Thorbjörn on myös hyvä.

Minut voi siis poistaa tuolta piinailijoista. Koetan ottaa vähän etäisyyttä nyt näihin hoitokuvioihin ja keskittyä johonkin ihan muuhun. Käyn välillä kurkkimassa täällä miten teillä toisilla menee :) Meillä saattaa seuraava yritys mennä elokuulle. Katsotaan nyt mitä lääkäri tuumaa

Kaikille onnea hoitoihinne ja plussa tuulia toivon teille kaikille(y)
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2. # 2.ICSI
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2. IVF 5.PAS
Ankkalinna # 9/12 #2. # vähän pco:ta/ kohtutulehdus/ ikä # 1.IVF/1PAS
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 4.icsi
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 4.PAS
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo #1.IVF
Emmiina85 #2006 #1. #pco+mahd.vikaa johtimessa #2.IVF
Hipsunpöpsy #11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
IirisL.
# 7/13 # 1.# selit.# 1.IVF
ilo2010
#2012 #2. # pco/selittämätön # 2.IVF
Janne91 # 2014 # 1. # siittiöt # 1.IVF
Juru27 #2013 # 1. # siittiöt # 2.ICSI
Kielon-kukka # 2013 #1.yht # endo,pco # 4.IVF/ICSI
Kerttu80 #11/2014# 2. # selit.#1.IVF

Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#2.ICSI/1.PAS
love- #2014 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/4PAS
Mamido # 7/14 # 2. # siittiöt # 2.ivf/icsi
marrasmai # 2015 #1 # simpat + luteaalivaihe 8-11pv # 1. ICSI
Mimmi_83 # 5/13 # 2. siittiöt # 2.ICSI/1.PAS
mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nennalii
#2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/4.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätö/siittiöt# 2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht #azoospermia #2.ICSI
Plussamamma # 2014 #1.#selittämätön #1.IVF
Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 3.IVF/ICSI
Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 1.IVF/1PAS
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco #2.IVF/2.PAS
vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
Yrittäjä J # 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön # 1.IVF/ICSI/2.PAS


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Ankkalinna 16.5 (2x3pv/2.5)
Toivo2016 17.5 (2x5pv/4.5)
Darni73 22.5 (6pv/12.5)
Janne91 30.5. (4pv/16.5.)

Plussat 2016: :love:
Helmi:
JONPA77 1.IVF
Orapihlaja 1.IVF
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5. ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (3pv)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Kiela 1.ICSI/6PAS (4pv)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)
cerezah 1.IVF (3pv)
Bridge 3.IVF/1.PAS (tm)
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)
narana85 1.IVF/ICSI (2x3pv)
Jenifer 1.IVF (3pv)
Sphinx 2.ICSI (5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Onnittelut plussista Jenifer ja Sphinx :love:. Onnea myös Ankkalinna, huomenna sit virallinen plussapäivä :love:. Pahoittelut Mishalalle :cry:.
Täällä myös tää Pas kerta päättyi pettymykseen. Pari kertaa oon testannut ja puhdasta negaa näyttänyt :cry:. Menkkoja edeltävää vatsanjuilintaa ollut muutaman päivän. Pitää vielä kärvistellä ylihuomiseen testipäivään, että saa lopettaa luget. Meillä tässä yrityksessä sulatettiin kaikki kolme 3-päiväistä ja jatkoviljeltiin lisää 2 päivää. Kaks siirrettiin ja yks hyytyi ja meni roskikseen. Nyt ei siis pakkasessa enää mitään :(. En tiedä miten taas jaksaa jatkaa tätä projektia eteenpäin(n). Ahdistusta, masennusta, unettomuutta ja painajaisunia ollut viime päivät :cry:.
Tsemppiä piinailijoille, punktioon meneville, siirtoon meneville sekä kaikille muillekin (y)
 
Plussan jälkeen raskauttaan panikoiville: Moni täällä varmasti muistaa kohtaloni, kun menetin vauvani viikolla 22. Nyt jälkikäteen en suinkaan mieti, että olisi pitänyt nauttia raskaudesta vähemmän ja kulkea vaan selkä seinää vasten peläten tulevaa. Enemmänkin mietin, että olisi pitänyt koittaa ottaa vielä enemmän irti siitä ajasta. Mahdollinen pettymys ei ole yhtään sen helpompi, vaikka sitä olisi pelännyt ja siihen olisi näennäisesti valmistautunut. Toivottavasti muistan tämän seuraavassa raskaudessani. Alkuraskauden ultraan asti varmasti epäilyttää ja mietityttää, onko siellä oikesti ketään, mutta sen jälkeen haluaisin vaan antaa mennä. Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän sen.
.
Lia minä itseasiassa lueskelin tarinaasi sillon kun kurkin tuota plussanneiden puolta ja itkin kertomustasi lukiessa. Tää oli ainakin semmonen asia, että mulla meni pitkään ajatellessa, että "eihän noin vain voi käydä!".

Asiaa sen enempää pyörittämättä, tieto lisää tuskaa ja se on fakta. En voi kun taikanappulasta alkaa nauttimaan tästä yht´äkkiä varsinkin kun takana on vastoinkäymisiä ja pitkään odottamista. Tiedän, että pitäisi nauttia, tottakai! Mutta sitten kun lukee muiden tarinoita tissien kipeydestä, raskauspahoinvoinnista, migreenit jääneet unholaan ja kaikkea mahdollista, ja huomaat, että itselläsi ei ole mitään noistakaan niin tottakai nostaa niskavillat pystyyn ja taas pelottaa.

Käyttäytyisin todennäköisesti samalla tavalla, jos voittaisin lotossa (not gonna happen..) mutta siis jos oisikin rahaa tilillä miljoona, niin odottaisin varmasti, että joku virhe tapahtunut veikkauksessa ja kohta ne lähtee sieltä. Pessimisti ei pety ;)

Lugestroneista jos jollakin on akuutti pula ja niiden saatavuudessa on ongelmia niin mulla on 100mg lugeja 25kpl jäljellä ja lähetän ne ilmaiseksi jollekkin jos tarvitsee.
Löytys muuten gonapeptyliä 6 ruiskua. Ovat ihan pirun kalliita ja jouduin ostamaan koko laakin, kun täällä eivät suostuneet niitä erottelemaan. On säilytetty jääkaapissa koko ajan.
Jos on haluja tai kiinnostusta, yksityisviestillä tarkempia tietoja. Mitenkään muuten mä en kai osaa nyt auttaa vaikka kovasti haluaisinkin :love:
 

Yhteistyössä