IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Narana85: Hyvältä kuulosti sun hoito, onneksi ei tarvinnut kauemmin pistellä. Paljonko saitte soluja?

Täällä 4 pistopäivää takana ja sohvalla makoilen. Tuntuu vähän kuumeiselta. :| Ultran mukaan 11 isompaa kehitteillä ja pieniä lisäksi.
 
Täällä ensi kertalaisena ja onpa ollut kuulkaa mukava lukea teidän tarinoita ja saada vähän vertaistukea :)
Meidän taustasta hieman eli pari 30/35 ja yritystä 07/14 lähtien. Yks kemiallinen mahtui luomuyrityksiin. Aiempaa historiaa yks kohdun ulkoinen (siinä meni toinen munatorvi) ja abortti (arvakkaapa onko harmittanu). Hoitoihin mentiin suoraa yksityiselle kun ei mulla ois pinna riittäny oottaa julkisella :D Letrozoleja söin vuoden vaihteessa pari kiertoa, toinen yritys luomuna ja toinen inssi ja kumpikin nega. Siittiöissä a-liikkuvia sen verran vähän että päätettiin kokeilla heti seuraavaksi ivf/icsi. Puregonia ja orgalutrania pistelin (vain 7 ja 2 päivää) ja kun vaste oli niin hyvä niin tänään tehty keräys (kp10) ja maanantaina sitten siirto jos hyvin käy. Huomenna kuulee moniko on kymmenestä munasolusta ollut kypsä ja moniko hedelmöittynyt :)
Sitten tyhmiä kysymyksiä tähän väliin :) mitä tarkoittaa lyhenne pp? Ja missä vaiheessa alkion siirron jälkeen uskaltaa alkaa testailemaan? Häiritseekö tukihoitona annettava gonapeptyl testiä?

Hirmuna tsemppiä kaikille samassa veneessä olioille! On tää melko raskasta välissä mutta ei se auta ku luottaa et lopulta tuottaa tulosta :)
Meillä sitten samat piinapäivät, jos hyvin käy. Mulla oli myös tänään keräys ja maanantaina siirto jos siirrettävää tulee. Mulla oli 12 muniksesta 6 kypsiä, jotka kelpasivat icsi:iin. Siittiöitä saatiin ainakin 4, jotka kelpasivat hedelmöitykseen.
Mä saan tietää vasta maanantaina onko siirrettävää, siihen asti pallerot saavat tekeytyä omassa rauhassaan.
 
Nempula kiitos selvennyksestä :) harmi että alkaa näyttää tilanne huonolta :( pidetään vähän vielä toivonkipinää yllä <3

jenifer 10 saatiin soluja ja huomenna soittelevat labrasta että onko kypsiä/hedelmöittyneitä. Onko ollu muita oireita sulla pistoksista? Toivottavasti olis kuumeinen olo jotain muuta eikä niistä johtuvaa :/

pipa84 meilläkin päädyttiin sitten icsi:n. Pidän täällä peukkuja, toivottavasti päästään piinailemaan yhdessä! :)
 
Narana: Luulen, että tuo kuumeinen olo johtuu siitä, että flunssa taitaa tehdä tuloaan eli ei nyt liity tähän hoitoon, vaikka eipä sitä tiedä...
Tukalalta hieman jo tuntuu ja turvotusta on välillä. Ehkäpä nyt kun tulee tuota jarruakin niin hieman helpottaa. Onneksi on viikonloppu niin saa levätä. Millaisia oireita sulla pistoksista? Orgalutran kirveli pistämisen jälkeen jonkin aikaa.

Kiitos Mandalalle torstain neuvoista ilmakupliin liittyen.
 
Viimeksi muokattu:
Luin tuolla vähän aiemmin, että 2. ivf hoitoon olisi 6kk jonotusaika.. Onko se todella näin, että joka hoitoon joutuu uudelleen jonottamaan? :eek: Kukaan ei ole tällaisesta tietenkään Naistenklinikalla maininnut :/ Tämähän tarkoittaa sitä, että jos ei ole rahkeita mennä yksityiselle ja 1. tai 2. ivf ei anna haluttua tulosta, niin tässä projektissa voi mennä useita vuosia, kun aina joutuu odottelemaan 6kk uutta hoitokertaa :(( Kylläpä tämä tieto taas riemastutti!
 
Nyu
Nyu # 2012 # 1. lapsi # selittämätön/siittiöt # 2. IVF

Hei vaan kaikille! Uusi ilmoittautuu joukkoon, vaikka aika kauan olen teidän juttuja lukenutkin. Ensimmäisen ivf:n aikana en kuitenkaan halunnut listoille, koska ajattelin, että ensimmäinen hoito tuottaisi tulosta. Näin ei kuitenkaan käynyt, vaan uutta hoitoa kohti mennään. Ensi viikon perjantaina alkaa sumuttelut ja viikolla 21 pitäisi olla punktio jos kaikki menee kuin Strömsössä.

Tausta meillä on sellainen, että olen ollut kerran raskaana muistaakseni neljän kuukauden yrityksen jälkeen. Tuli keskeytynyt keskenmeno, jouduin kaavintaan ja sen jälkeen en paria kemiallista kauempaa olekaan raskaana ollut. Tästä onkin väännetty viimeaikoina hurttia huumoria, että kyseisestä raskaudesta olisi varmaan syntynyt seuraava jeesus jos ei olisi kesken mennyt :D. 2014 hakeuduttiin tutkimuksiin eikä kummastakaan ole selittävää vikaa löytynyt. Miehen siittiöistä on lääkärit olleet erimielisiä, kun niissä on epämuotoisia iso osa, mutta liikkuvat kuitenkin hyvin. 2015 tehtiin alkuvuodesta 3 inssiä ilman yritystäkään raskaudesta ja loppuvuodesta eka ivf. Munasoluja saatiin 8, niistä 5 hedelmöittyi, mutta 2 alkiota nakattiin huonon laadun vuoksi roskiin. Yksi tuoresiirrettiin ja kahdesta pakastetusta toinen kupsahti sulatuksessa.

cerezah: Me olemme julkisella hoidossa, eikä jouduttu jonottamaan toista hoitoa kauhean kauan. Helmikuussa oli edellinen pas ja nyt tosiaan päästään jo uuteen hoitoon. Riippuu siis täysin jonotilanteesta.
 
Nyu # 2012 # 1. lapsi # selittämätön/siittiöt # 2. IVF

Hei vaan kaikille! Uusi ilmoittautuu joukkoon, vaikka aika kauan olen teidän juttuja lukenutkin. Ensimmäisen ivf:n aikana en kuitenkaan halunnut listoille, koska ajattelin, että ensimmäinen hoito tuottaisi tulosta. Näin ei kuitenkaan käynyt, vaan uutta hoitoa kohti mennään. Ensi viikon perjantaina alkaa sumuttelut ja viikolla 21 pitäisi olla punktio jos kaikki menee kuin Strömsössä.

Tausta meillä on sellainen, että olen ollut kerran raskaana muistaakseni neljän kuukauden yrityksen jälkeen. Tuli keskeytynyt keskenmeno, jouduin kaavintaan ja sen jälkeen en paria kemiallista kauempaa olekaan raskaana ollut. Tästä onkin väännetty viimeaikoina hurttia huumoria, että kyseisestä raskaudesta olisi varmaan syntynyt seuraava jeesus jos ei olisi kesken mennyt :D. 2014 hakeuduttiin tutkimuksiin eikä kummastakaan ole selittävää vikaa löytynyt. Miehen siittiöistä on lääkärit olleet erimielisiä, kun niissä on epämuotoisia iso osa, mutta liikkuvat kuitenkin hyvin. 2015 tehtiin alkuvuodesta 3 inssiä ilman yritystäkään raskaudesta ja loppuvuodesta eka ivf. Munasoluja saatiin 8, niistä 5 hedelmöittyi, mutta 2 alkiota nakattiin huonon laadun vuoksi roskiin. Yksi tuoresiirrettiin ja kahdesta pakastetusta toinen kupsahti sulatuksessa.

cerezah: Me olemme julkisella hoidossa, eikä jouduttu jonottamaan toista hoitoa kauhean kauan. Helmikuussa oli edellinen pas ja nyt tosiaan päästään jo uuteen hoitoon. Riippuu siis täysin jonotilanteesta.
Ok, kiitos vastauksesta! :) Oletteko tekin hoidossa Naistenklinikalla? Tsemppiä toiseen yristyskertaan! Meillä melko sama tilanne kuin teillä; selittävää syytä ei ole löytynyt. Kerran olen ollut raskaana 2 vuotta sitten (tkk yrityksen jälkeen), joka olikin tuulimuna, ja kaavittiin pois. Sen jälkeen tehty yksi inssi, joka ei tuottanut tulosta, ja nyt ensimmäisen ivf tuoresiirron piinapäivät menossa pp5.

Kysymys vielä pas liittyen.. kuinka usein se voidaan tehdä? Joka kiertoon, joka toiseen vai miten? Julkisella puolella siis nimenomaan :p
 
Onnea Darni :love: Ihanaa että tämä kaveri oli jatkanut kehitystä! Uskon vahvasti että nyt onnistuu :) Olipa kurjaa ettei pakkaseen saatu yhtään.

Kunnallisella puolelle joutuu tosiaan jonottamaan aina uuteen hoitoon ja se ottaa koville, varsinkin kun ikä alkaa olla lähemmäs 40v!
 
Narana: Luulen, että tuo kuumeinen olo johtuu siitä, että flunssa taitaa tehdä tuloaan eli ei nyt liity tähän hoitoon, vaikka eipä sitä tiedä...
Tukalalta hieman jo tuntuu ja turvotusta on välillä. Ehkäpä nyt kun tulee tuota jarruakin niin hieman helpottaa. Onneksi on viikonloppu niin saa levätä. Millaisia oireita sulla pistoksista? Orgalutran kirveli pistämisen jälkeen jonkin aikaa.

Kiitos Mandalalle torstain neuvoista ilmakupliin liittyen.
Jenifer Pistoksista oireina oli lähinnä päänsärkyä. Orgalutran kirveli kyllä ikävästi hetken aikaa. Viimeset pari päivää ennen keräystä oli ihan ilmapallo olo ja jatkuu näköjään vielä.
Aamulla soittivat klinikalta että neljä on hedelmöittynyt. Jospa ne jaksais jakautuakin kunnolla. Ei malttais oottaa maanantaihin! :)
 
Tervetuloa joukkoon, Nuy ja narana! Pipalle peukut pystyssä, että saisitte maanantaina siirrettävää ja tyyppejä pakkaseenkin. Et todellakaan ole ainoa, jolla osa muniksista on jäänyt raaoiksi. Hienoa että simppoja kuitenkin löytyi!

Darnille hirmuisesti onnea kyytiläisestä! :love: Eikös kiinnittyminen tapahdu yleensä kuudentena päivänä, joten luulisi että voisi näkyä testissä jo piankin? Mikäs on Bridgen tilanne?
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Mishala#2016#1 lapsi # mies steriloitu # ivf 1 kerta

Heipä hei kaikille. Uusi iloittautuu linjoille. Asun Ruotsissa ja yksityisellä klinikalla alkoi nyt hoidot.

1.4 alkoi nenäsuihke ja tällä viikolla torstaina 14 pv alkoivat menopur piikitykset. Ensiviikolla keskiviikkona ultra ja verikoe. Sitten selviää milloin olisi d day! Hitto kun nyt on alkanut jännittämään. Tosi paljon olen lueskellut netistä juttuja. Alussa olin aika rauhallinen ja koetin olla realistinen mutta nyt tuntuu että mietin aivan liikaa ja toiveet ovat kovat saada lapsi. Katsotaan kuinka käy.

Lycka till kaikille teille:):):)
 
  • Tykkää
Reactions: RooRoo1 ja Darni73
Mishala tervetuloa, tsemppiä hoitoon(y)
Pirtsille tulin tsemppiä toivottelee huomiseen, kuulumisia odottelen :)
Ja domi teilläkin siirto huomenna, niin jännitän mukana, tsemppiä teillekkin(y)
Pipa ja narana tekin huomenna hakee kyytiläiset, kylläpä nyt on piinailijoiden lista pitkä ja tietty kaikki siirtyy plussaneisiin (y)

Mä haluun jo alkaa testailun:barefoot: malttamatonko :whistle:
 
Kiitos drani73 :)

Kyllä on piinaavia aikoja nyt monella (n) kuinka pitkiä aikoja te olette joutuneet odottelemaan hoitokertojen välissä julkisella puolella?minä olen tykännyt tämän yksityisen klinikan meiningistä täällä. Mukava henkilökunta ja nopeaa toimintaa. Päästiin tarkastuskäynnin jälkeen heti aloittamaan. No tietysti kuukautiskierron takia joutui odottelemaan vähän. Mitä tämä ivf prosessi maksaa Suomessa yksityisellä? Täällä tulee maksamaan ehkä n. 4500-5000 euroa.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Ankkalinna # 9/12 #2. # vähän pco:ta/ kohtutulehdus/ ikä # 1.IVF/1PAS
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2. IVF 5.PAS

Bridge # 5/15 #1. #matala AMH+ikä # 3. IVF/1PAS
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 3.icsi
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 3.PAS
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo #1.IVF
Emmiina85 #2006 #1. #pco+mahd.vikaa johtimessa #1.IVF
epätoivoista yritystä #10/07 #1. # selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä # 3.icsi 5.pas (7.siirto)
haavetta pienestä
#4/14 #1. # selittämätön (kilpparin vajaatoiminta) # 1.IVF
Hipsunpöpsy
#11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
ilo2010
#2012 #2. # pco/selittämätön # 2.IVF
Jenifer
#1/15 #1. # selittämätön/tuuba # 1.IVF
Juru27 #2013 # 1. # siittiöt # 2.ICSI
Kielon-kukka # 2013 #1.yht # endo,pco # 4.IVF/ICSI
Kerttu80 #11/2014# 2. # selit.#1.IVF

Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#2.ICSI/1.PAS
mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Narana
#7/2014#1.# siittiöt?#1.IVF/ICSI
Nempula
#11/15 #1. # steri # 1.IVF/2.PAS
Nennalii
#2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/4.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nya # 2012#1.#selittämätö/siittiöt# 2.IVF
pipa84 #04/16 #1.yht #azoospermia #1.ICSI
Pirunpelto # 1/13 #1. # ikä + simpat # 1.ICSI
Plussamamma # 2014 #1.#selittämätön #1.IVF

Pupuska81 # 3/13 #1. # pco+heikot siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
Pussipiru # 2012 #1.# azoospermia+endo # 2.ICSI
Päivän paisteessa # 7/12 # 1. # huonot siittiöt, alhainen amh, heikkolaatuiset munasolut # 4.ICSI/1.PAS

Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF
ronja81
# 2007 #2.# selittämätön # 3.IVF/3 PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 2.IVF/ICSI

Saaga76
# 7/12 # 1. # toinen johdin tukossa, selittämätön # 1.IVF/3.PAS
Sphinx
# 06/13 # 1. yht # selittämätön+endo # 2.IVF
Timjami77 # 7/13 # oma 2. miehen 3. # selittämätön/ikä/simpat # 5.ICSI/3.PAS
Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 1.IVF/1PAS
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco #2.IVF/1.PAS
vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
virvatulia # ? # 2. # siittiöt,pco # 1.ICSI/4.PAS
Yrittäjä J
# 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön # 1.IVF/ICSI/1.PAS


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Nempula 19.4. (3pv/5.4.)
Bridge 21.4 (2x3pv/7.4)
Roxanne 22.4.(2pv/8.4.)
Darni73 27.4 (5pv/16.4)

Plussat 2016: :love:
Tammi:
Salama T 2.IVF (kkm)
Misericordia 2.IVF/1.PAS
Helmi:
JONPA77 1.IVF
Orapihlaja 1.IVF
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5. ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (3pv)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (2pv)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Kiela 1.ICSI/6PAS (4pv)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (6pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Hei, paljon uusia, tervetuloa, osan jo lisäsin listoille, mut ainakin cerezah ja tintt@r@ oli sellasia etten löytänyt tietoja, jos tahdotte listoille niin laittakaa Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään ja piinailulistaan millon siirretty, moni päivänen ja millon testipäivä.
Olikos Toive* ilmoittanut tuloksen, onko mulla mennyt ohi, poistin kuitenkin piinailijoista kun testipäivä mennyt.. Ja arvata saattaa kun uusia lisäsin niin merkit loppui taas, joten käytin ihan omankädenoikeutta ja poistin listoilta muutoman keiden en muista pitkään aikaan kirjoitellee, mutta siis jos olen poistanut jonkun joka mukana palstailemassa yhä on, niin ilmotusta, niin palautetaan takas. Ja varmaan kun huomenna tulee monta piinailijaa, niin pitää varmaan karsia taas.. otan vastaan vinkkejä ketkä ei teistä ole aikoihin olleet mukana..
Onko kukaan huomannut et menopur herkistäs hajuaistia?!! :) Vai onko mulla nyt muuten vaan nenä herkillä.. :D kun mieskin jo mainisti eilen et sulla nyt kyllä kaikki olevinaan haisee.. Hah, enkä nyt muutakaan syytä keksinyt kun ne pari menopur pistosta viikolla.. jääkaapissa haisee mätä sitruuna, vaikka ei siellä oo mitään mistä vois tulla, mut pakko siivota se, basilika haisee kissankuselle (se kyllä haisee aina) autossa haisi hiki!!!:LOL: Ihan jännittää et mitähän jos joskus raskaana olisi.. sillon joulukuun kemiallisessakin kerkis sen parin päivän aikana jo kans huomata et herkisty heti hajuaisti!
Täällä tänään siis aloitettu luget, päänsärkyä odotellessa siis ja huomenna siirto.. Nyt on aikas 0 taas usko tähän hommaan, hetkeks se eka kemiallinen nosti taas intoa, vaan joo en usko et tulee koskaan meille vauvaa.. Tsemppiä kaikille aktiivisessa tilanteessa oleville ja piitkää pinnaa niille ketkä joutuu odottelemaan!!!
Millon Darni meinasit testata?? ;)
 
Domi, virallisen tuloksen saan huomenna, mutta torstaina taisin täällä jo todeta, ettei testiä edes tarvita ku vuoto alko.. :(
Huomenna kuulen suunnitelmat meidän jatkolle..

Tervetuloa uudet ja plussatuulia nykyisille ja tuleville piinailijoille (y)
 

Yhteistyössä