IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

3 ivf/icsi hoitoa tehdään julkisella mutta minä sain ensimmäisestä hoidosta pakkaseen 12 niin sitten kun ne on käytetty siirrymme 2 icsi hoitoon :) eli meillä käytössä mikroinjektio hedelmöitys = icsi :) minä aloin viimeksi testaamaan myös ajoissa, olisko ollut pp 5-6 :rolleyes:
meillä oli sama, eli toi icsi ☺ siks ne varmaan niin hyvin hedelmöittyikin ☺ mitä sun testit näytti aikaisilla testauksilla ja mikä oli lopputulema? Tänään oon huomannut, että rinnat on normaalia aremmat. Tosin voi olla ihan toive ajattelua. Mikä sulla on tän hetkinen tilanne? ☺
 
Muistaakseni pp8 oli tosi selvä toinen viiva jo, ei kuitenkaan samanvahvuinen kuin kontrolliviiva, valitettavasti viiva lähti kuitenkin haalenemaan ja verikoe sitten oli negatiivinen :( ja tämä tehtiin 3pv ikäisellä alkiolla. Käytätkö nennalii lugeja? Niistä tulee hyvät raskausoireet :ROFLMAO: tän hetkinen tilanne on menkkojen odotusta ja torstaina pas suunnittelu käynti tyksissä :) monesko siirto teillä oli? :)
 
Muistaakseni pp8 oli tosi selvä toinen viiva jo, ei kuitenkaan samanvahvuinen kuin kontrolliviiva, valitettavasti viiva lähti kuitenkin haalenemaan ja verikoe sitten oli negatiivinen :( ja tämä tehtiin 3pv ikäisellä alkiolla. Käytätkö nennalii lugeja? Niistä tulee hyvät raskausoireet :ROFLMAO: tän hetkinen tilanne on menkkojen odotusta ja torstaina pas suunnittelu käynti tyksissä :) monesko siirto teillä oli? :)
no hitto :( mulla menee luget joo, aamuin illoin 200mg. Viimeksi en muista että olis tällasta ollut. Viimeks ainoat oireet tais olla ne, että oksensin pari kertaa ja kerran meinasin pyörtyä :p nyt oli toinen pas siirto, 5 päiväinen blasto (joka muistaakseni vitosen luokkaa) kyydissä. Ehkä :D en yhtään usko, että tääkään onnistuu :/ viimeksi siirrettiin 2 päiväinen toppi. Mä muuten kysyin tota kahden alkion siirtoa, eivät sitä suostu ainakaan naikkarilla tekemään. Riskit olis niin suuret.
 
Heippa! Minäkin jo pistän jalkaa oven rakoon tälle puolelle. Meidän tilanne nyt sellainen, että eka icsi menossa ja tuoresiirrosta 2014 kkm rv7 ja viides siirto toi tyttövauvan. Hän on nyt 6,5kk. Menkat alko muutama kk sitten ja imetyksen olen kokonaan tällä viikolla lopettanut. Meillä lapsettomuuden syy miehen siittiöissä.
Seuraavien menkkojen jälkeen tehdään ultra ja jos kaikki on kunnossa, niin siirto ehkä jo heti seuraavaan ovikseen, eli helmikuun loppupuolella. Julkisella ollaan hoidoissa. Meillä on kolme alkiota pakkasessa. Jospa niistä edes yksi saisi syntyä meidän lapseksi.
Jännittää ja pelottaakin. Tieto kaikesta lisää tuskaa ja liian hyvin tietää, mitä kaikkea voi mennä pieleen. Mua varjostanut loppuraskauden, sekä vielä imetyksen ajan jatkunut ihottuma, joka on aaltoillut karseasta lievään. Tälläkin hetkellä jyllää aika rajusti, ja toivon, että tää imetyksen lopettaminen sai sen nyt riehaantumaan minusta pois. Diagnoosi tälle on monimuotoinen raskausihottuma ja erittäin harvinainen. Ei yleensä uusi seuraavissa raskauksissa, sanoi lääkäri, mutta jotenkin tuntuu, että niin tiukasti on minussa tämä kiinni, että tuskin pysyy poissa, jos vielä odotan, mutta silläkin uhalla ollaan uuteen kierrokseen innokkaasti menossa.

Onnea teille jokaiselle hoitotaipaleella. Voimia teille raskaita pettymyksiä kohdanneille. Tää on niin armoton taival. Porukalla mennään ja osa pääsee aikaisemmin maaliin, osa myöhemmin ja osa joutuu luovuttamaan. Tie on täynnä toivoa, onnistumisia, pettymymyksiä ja myös katkeruutta. Nämä kaikki tunteet on tuttua myös mulle ja puolisolle. Onneksi on tämä väylä jutella asioista ja jakaa kokemuksia!
Kerran lapseton on jollain tasolla aina lapseton. Tai minussa ainakin joku osa edelleen kokee näin. Ehdittiin miehen kans 5vuotta yrittää luomusti, ennen hoitoihin lähtemistä, ehkä se aika on jättänyt tietyn leiman ja tietenkin hoidot toisen leiman, kun lopullinen syy kaikkeen selvisi.
Kaikki täällä kirjoitetut kokemukset kasvattaa meitä ihmisinä ja antaa voimaa. Oon seurannut tällä teidän vaiheita taustalta, sekä myös plussanneiden ketjua.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Timjami77
Tänään siis pp9 ja tein tein 2 tunnin pidätyksellä. Testi on selvästi positiivinen(viiva punertaa), mutta on tosi haalea. Herkkyys 15. Nyt huoli tietenkin, että onko vain kemiallinen... aamuksi ei ole tietenkään yhtään mitään millä jatkaa testailua.
Jäitä hattuun! Tänään testin ostoon ja huomisaamuna aamupissasta testi! Onnea!

Domi: meni kerralla oikein!

Omaa napaa: tein tänään ovistestin ja KAS KUMMAA, kp. 11 pärähti viivat ja hymynaamat. Koska en uskonut tulosta, tein tunnin pidätyksellä toiset testit.. Totta se on, nyt pitäs soittaa klinikalle, että alkaa sulatella alkioita, apua! Yleensä mulla siis tulee ovis kp. 21 jos sillonkaan... Toki nyt lääkityksellä se varmaan on nopeutunut! Nyt peukut pystyyn, että pakkasukkelit selviää sulatuksesta...
 
  • Tykkää
Reactions: Misericordia
Tervetuloa kiela :) toivottavasti pääset maaliskuussa plussanneisiin (y)
Koska nennali alat testailemaan? Pidän peukut pystyssä :)
Hienoa tupsuli! :love:
Täällä ihme huono olo.. Vähän alavatsalla tuntui menkkamaista kipuilua mutta ei vuotoa HUOH! josko alkaisi tänään tai huomenna..
 
Touhukas viikonloppu takana, onneksi on ollut muuta ajateltavaa kuin nämä piinapäivät täällä tänään pp6 ja eilen illalla alkoi piinaava päänsärky joka ei ole panadolilla lähtenyt

Pitäisköhän mun liittyä tuohon listaankin

#Rizu#toinen#1/2016#selittämätön/kilpirauhasen vasta-aineet#1.ivf 2.pas
 
Listalle:
Misericordia #hoidoissa 08/2013 #toinen #selittämätön #2ivf.1pas.
Soitin poliklinikalle ja mulle varattiin uä 25.2. Olisin halunnut verikokeisiin esim loppuviikosta ja sit ens vkolla niin olis voinu nähdä nouseeko hgc norpmaalisti
Viimeksi tosiaan kun oli yritystä ollut sain vaalean viivan ja vuoto sit kumminki alkoi ja jatkui tuhruna n.1kk. Verikokeissa sit hgc52 ja jouduin hysteroscopiaan jossa vähän jotain poistettiin luupilla.
Lähinnä sillä kokeisiin haluaisin, ettei mene taas aikaa hukkaan kuukausia...
No jokatapauksessa ostan testejä ja teen huomenna aamupissasta.
Luulis ettei yks verikoe olis enää tässä kustannuskysymys ollut, kun olis ostanut hivenen mielenrauhaa.
Olen muuten taysissa hoidossa..
Onko teiltä koskaan tässä hoitojen aikana, pettymysten yms tullen kysytty kuinka voitte? Sitä tässä pähkäilin, että minulta ei ole kyllä sen koommin kysytty yhtään mitään.. pidän sitä vähän outona asiana
 
Viimeksi muokattu:
Voisin taas liittyä joukkoonne. Vähän siis historiaa: Lokakuussa ensimmäinen ivf, jossa punktiossa soluja hyvin,mutta yksikään ei hedelmöittynyt. Nyt 27 päivä pitkällä kaavalla uuteen hoitoon. Punktio suunniteltu viikolle 8 ja icsillä mennään. Ihmettelin vaan hoitosuunnitelmassa synarelan aloitus omaan kiertooni nähden 5 päivää myöhemmin kuin viimeeksi. Kysyttyäni hoitajilta asiaa,totesivat että aloitus on kitenkin normaalissa aikataulussa. Miten teillä muilla on aloitettu sumutteet, jos kierto on ollut säännöllinen?

Suosittelen muuten katsomaan Marja Hintikka Liven viime viikkoisen jakson Heidi Suomen haastattelun. Puhui asioita jotka myös meidän kaikkien täällä olevienkin tulisi elämässämme muistaa. Vaikeeta on, mutta elämässä on myös paljon hyvääkin, joka tulisi muistaa!

Listoille voi laittaa: Elika#Hoidoissa 2013#ensimmäinen#selittämätön#2icsi/ivf
 
  • Tykkää
Reactions: mar80
Hurjasti tsemppii kaikille!
Mut voi poistaa piinailijoista. Verikoe vahvisti negan. Nyt luget pois käytöstä ja vuotoa odottelemaan. Jatkoa mietitään ja lääkärin kanssa pohditaan mahdollisuuksista vastaanotolla kolmen viikon päästä. Pakkaseenhan me ei mitään saatu ja nyt niin tyhjä fiilis ettei tiedä mitä tekis, että jaksaiskohan uuden rumban (n)
 
Moikka kaikille,

Olen tässä pari viikkoa lukenut jo näitä keskusteluja, ja päätin vihdoinkin liittyä. En tiedä huijaanko itseäni, kun kuvittelen että täältä voisi löytyä mielenrauha, mutta ainakin varmasti vertaistukea (y)

Tässä hieman taustaa. Olemme yrittäneet saada lasta kesästä 2015 (eli ei kovin kauan vielä) ja loppu syksystä, kun taas kerran ne menkat tulivat, alkoi turhauttamaan koko touhu, ja päätimme miehen kanssa, että hänet voitaisiin testata ihan vaan varmuuden vuoksi. Se ei edes maksa niin kovin paljon yksityisellä. Kun miehen testin tulokset tulivat, oli shokki todella kova. Meidänhän piti vaan testata, että kaikki on hyvin ainakin toisella meistä ja jatkaa luomuna yrittämistä. Miehellä siittiöiden määrä on hyvin alhainen ja liikkuvuus myös minimaalista, lääkäri kertoi, että meille ainoa vaihtoehto on IVF ja hyvin todennäköistä on, että tarvitsee tehdä ICSI. Vaikka uutiset olivatkin musertavia, olemme tyytyväisiä, että mies testattiin jo tässä vaiheessa.

Lopulta päädyttiin aloittamaan hoidot yksityisellä. Punktio tehtiin 1,5 viikkoa sitten, ja vaikka saalis olikin hyvä, niin pitkässä viljelyssä vain yksi alkio jaksoi siirtopäivään saakka, joka tehtiin viime viikon loppupuolella. Ja nyt eletään piinaviikkoja. Testipäivä 31.1.

Eilen illalla piinailu alkoi todenteolla, en tiedä miten päin olisi ollut ja ajatus siitä, että vielä viikko pitäisi jatkaa tuntuu ikuisuudelta :rolleyes: Ja itse ajattelin pysyä kovana ja testata vasta virallisena testipäivänä!

Oireista sen verran, että pe ja la oli vihlontaa alavatsassa, ja rinnat kihelmöivät, olivat todella arat ja turposivat ihan järjettömästi. Tänään on vähän (todella vähän) huimannut, mutta alavatsan vihlonnat ja rintojen oireet ovat lähes kadonneet. Mutta mitään muuta ei ole ollut. Minulla on tällä hetkellä käytössä Lutinus, ja vaikka hoitaja ja lääkäri sanoivat että pahemmin ei pitäisi mitään oireita tulla, niin sen mitä olen itse lukenut niin joillekkin on tullut juuri rinnat araksi sekä kohdun supisteliua. Eli itse yritän asennoitua siihen, että nämä omat oireet on lääkkeet sivuoireita.

Kamalaa tämä piinailu joka tapauksessa on :D

Voimia kaikille huonoja uutisia saaneille ja toivotaan meille kaikille vuodesta 2016 kunnon babyboomia!:love:
 
Oon miettiny tuota 2 alkion siirtoo. Meille kysillä sanottiin että vasta 3.ivf hoidossa siirretään 2 alkiota. Onko muuallakin näin? Vai voiko pyytää siirtämään 2 jo tässä toisessa hoidossa..?
Mulla alkaa huomenna sumuttelut ja reilun 2 vkon päästä eka ultra. :)

Hirveesti tsemppiä ja voimia negan testanneille! :unsure:
 
Oon miettiny tuota 2 alkion siirtoo. Meille kysillä sanottiin että vasta 3.ivf hoidossa siirretään 2 alkiota. Onko muuallakin näin? Vai voiko pyytää siirtämään 2 jo tässä toisessa hoidossa..?
Mulla alkaa huomenna sumuttelut ja reilun 2 vkon päästä eka ultra. :)

Hirveesti tsemppiä ja voimia negan testanneille! :unsure:
Se riippuu tilanteesta ja henkilöstä. Meillä ekassa IVF:ssa siirrettiin kaksi, koska ne oli 4-luokkaisia, hitaita ja fragmentoituneita, vitosluokka on ilmeisesti roskiskamaa. Toisessa IVF:ssa siirrettiin muistaakseni myös kaksi, koska nekin oli huonoja. Kolmannessa siirrettiin TOP ja 4-luokkainen. Kaksi siksi, että ollaan yksityisella hoidossa ja koska olen terve ja nuori (?) eli kykenevä kaksosraskauteen. Nyt kun mulla on pystyviilto tehty kohtuun, enää ei kohdun repeämisen riskin vuoksi siirretä kahta. Olen kuullut, että julkisella suhtaudutaan kahden alkion siirtoon epäilevämmin, privaatissa ehkä ollaan myöntyväisempiä (maksavan) asiakkaan toiveille:)

(.) Me ei ehkä päästäkkään siirtoon tässä kierrossa, ovisplussasta huolimatta mulla oli kaksi samankokoista (liian pientä n. 13 mm) rakkulaa toisessa munasarjassa ja limakalvo oli vasta 6,3mm! Eli LH-piikki ja limiksen ja follikkelien tilanne täysin ristiriidassa, limis oli vielä jotenkin täysin epäkypsä, vasta muuttumassa alkion kiinnittymiselle suotuisaksi. Eli ei päästy vielä alottaan.. Eikä lääkäri osannut sanoa mistä tilanne johtui. Onko kellään muulla ollut vastaavaa??

Rähmä! Oon sellanen halki-poikki-pinoon-ihminen, että nyt kun monen kuukauden venkslauksen jälkeen aloitettiin niin olisin heti halunnut siirron:X3:!
 
Anteeksi omanapailu, tein tylsyyttäni cb digin ja negahan se oletetusti oli. Uteliaana avasin koko testin ja hämmästyin.. Luulin että kaikissa raskaustesteissä on kontrolli viiva? Tuolla oli vaan toisessapäässä minne pissitään joku sininen "räjähdys" käynyt o_O
 
Anteeksi omanapailu, tein tylsyyttäni cb digin ja negahan se oletetusti oli. Uteliaana avasin koko testin ja hämmästyin.. Luulin että kaikissa raskaustesteissä on kontrolli viiva? Tuolla oli vaan toisessapäässä minne pissitään joku sininen "räjähdys" käynyt o_O
Mulla on käynyt joskus CB:n digi-ovistestin kans tollanen "räjähdys", ilmeisesti kastelin sen tikun jotenkin epätasaisesti ja se ei antanut tulosta, näytti virheen kuvaa. Kokeile tikkutestillä uudelleen?
 

Yhteistyössä