IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Pahoittelut Darni :(

Loistavaa Pirtsi!

Jasmina, moikka :) Oih jospa siellä jotain tapahtuisi... Meille sanottiin, että siirretään kaksi alkiota, jos/kun takana on useampia siirtoja.

Noista luokituksista muistelisin, että meille sanottiin, ettei kolmos tai nelosluokan solua siirretä. Kolmosta saatetaan seurata, mutta nelonen on roskiskamaa. Olenkohan ihan väärässä...?
Harmittaa kyllä kuulla että kolmosluokkaiset on roskiskamaa. Mulle on tehty kolmosluokkaisten siirtoja jo kaksi ja isot rahat olen niistä joutunut maksamaan:(
Miksihän näitä eroja on hoitopaikkojen välillä.. Ei haluttais turhaan kokea kaikkea sitä rumbaa jos toivoa ei ole..
 
Miten olette muuten tehneet lugejen kanssa jos vuoto on alkanut ennen testipäivää? Mulla tulee vähän verta lutinuksista huolimatta. Nyt pp9 ja verta tuli eilenkin. Voisikohan nuo jo lopettaa?
Haluaisin jo unohtaa koko homman ja vetäytyä parantelemaan haavoja. Tämä oli siis meidän viimeinen yritys, kun rahaa ja muita resursseja ei enää ole jäljellä. Kiitos kaikille täällä mukana kulkeneille kanssasisarille tuesta ja kaikesta, ilman tätä palstaa olisin varmaan seonnut jo aikapäiviä sitten. Tsemppiä kaikille hoitojen eri vaiheisiin(y) ja pahoittelut Darnille vielä negasta. Ja onnittelut Pirtsille uudesta ja paremmasta hoitopaikasta, ainakin täällä ihan pohjoisen hoitopiireissä palvelu on ollut kaikkiaan hyvää:)
 
Apua että mua on alkanut jännittää punktio. Kai ne nyt pumppaa muhun tarpeeksi rauhoittavia?

Muistan kun mulle tehtiin laparoskopia huhtikuussa ja tihrustin itkua leikkaussalissa. Silloin sain jonkun typerän pillerin, jonka piti rauhoittaa mieltä, mut eipä auttanutkaan. Tiedän että tämä on paljon pienempi juttu, mutta silti pelottaa. Ja lääke tulee ilmeisesti suoraan suoneen?
 
Itsellä ei ole kokemusta lugejen läpi tulleista menkoista mutta varmasti myös viimiseen asti käyttäisin lugeja ja pysyisin toiveikkaana :)
Miten pitkään teillä on mennyt että on alkaneet seuraavat menkat? Nyt kp47... Koskaan en ole näin kauan odottanut menkkoja, kerran oli kp38 ja sen pidemmäksi ei ole ikinä mennyt eikä toiste noin kauan ole odotuttanut. :eek:o_O Minullakin on tässä nyt sit eräänlaiset piinailut :ROFLMAO:
Muoks. Minulla punktio oli vähän kivuliaampi koska folleja oli niin hirvittävä määrä! Ja sainkin aika satsin lääkettä suoneen :) onneksi kesti vain vähän aikaa. Sanoin kyllä punktion jälkeen hoitajalle että voisin tehdä tuon joskus uudestaan, kammoa ei jäänyt. :ROFLMAO: Minusta hammaslääkäri on inhottavampi kokemus :D
 
  • Tykkää
Reactions: mar80
Kyllä mä jotenkin uskon että punktiossa lääkitään riittävästi joka paikassa, mutta onhan se toki yksilöllistä miten paljon sattuu ja ilmeisesti eri kertojenkin välillä on eroja. Kyllä se muakin jännitti ihan hirveesti. Toimenpiteen jälkeen kun sanoin kätilölle ettei ollut niin kamalaa kuin kuvittelin, niin vastasi että suurin osa sanoo niin. Jasminan kanssa oon samaa mieltä että hammaslääkäri on ainakin joskus ollut inhottavampi kokemus :) paitsi että suu auki on kivempi kuitenkin olla kuin haarat levällään :)
 
Tee nyt ihmeessä jo testi Jasmina20, tietää sitten mikä on tilanne :) mulla joskus on venähtäny kierto just ivf:n jälkeen, oisko ollu 64pv ja sillon oli joku keltarauhaskysta tms. ja megakierto piti lopulta katkasta primolut kuurilla että päästiin hommissa eteenpäin.. ja sittenkin, jos nyt ois se paras syy, niin tietäs noudattaa ruokaohjeita ym. toimia sen mukaan ;) ei sitä kannata loputtomiin jäädä odotteleen.
YrittäjäJ Mulla kahdesti punktio menny täysin kivuttomasti puudutteiden jälkeen ja lisää lääkettä voi aina pyytää jos jotain tuntuu! Se on niin nopee homma ettei kerkee huomatakaan kun ne on jo kerätty..
virvatulia, jatka vaan lugeja vielä jos on niukkaa vuotoo.. ite oon lopettanu vasta kun tulee ihan selkeesti jo kuukautismaista, ja testannu sillon sen negan. 1. ja 2. tuoresiirroissa molemmissa alkoi lugen läpi, pp13 ja toisessa jo pp10. 3. ei tuoresiirtoo tehtykään ja 4. oli zumenonit lisänä jotka piti ennenaikasen vuodon pois.
 
Jasmina: testiä munkin mielestä kehiin! Ite en pystyisi ikinä olemaan noin tyyni ;)
Voi Darni:( tsemppihali!

Täällä Ketutus! Punktio oli siis pe ja niiden piti eilen soittaa, miten kävi hedelmöityksen kanssa. No, kuljin koko eilisen puhelimen kans..saunaski oli mukana. Ne ei oo soittanu!!! Mitä vitsiä! Mä oon hermorauniona...tarkottaako tää nyt huonoa? Huomenna piti olla siirto..tosi kiva töiden kannalta ku ei tiä yhtää missä mennään. Annan kyllä kärkästä palautetta tästä!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Virvatuulia jatka ihmeessä lugeja minä ainakin jatkaisin.

Mamido eikös hiljaisuus ole hyvän merkki vaikka kylläkin niiden pitäisi soittaa jos niin on sovittu.

Tänäänkin testit täysin negoja. Vuoto ei mulla oo alkanu lugejen läpi, huomenna vikat luget saas nähdä milloin alkaa.
 
Miten olette muuten tehneet lugejen kanssa jos vuoto on alkanut ennen testipäivää? Mulla tulee vähän verta lutinuksista huolimatta. Nyt pp9 ja verta tuli eilenkin. Voisikohan nuo jo lopettaa?
Haluaisin jo unohtaa koko homman ja vetäytyä parantelemaan haavoja. Tämä oli siis meidän viimeinen yritys, kun rahaa ja muita resursseja ei enää ole jäljellä. Kiitos kaikille täällä mukana kulkeneille kanssasisarille tuesta ja kaikesta, ilman tätä palstaa olisin varmaan seonnut jo aikapäiviä sitten. Tsemppiä kaikille hoitojen eri vaiheisiin(y) ja pahoittelut Darnille vielä negasta. Ja onnittelut Pirtsille uudesta ja paremmasta hoitopaikasta, ainakin täällä ihan pohjoisen hoitopiireissä palvelu on ollut kaikkiaan hyvää:)
Minulla vuotaa aina Lugejen läpi. Se miten hyvin limakalvo lääkkeiden avulla pysyy, on yksilöllistä ja varmaan kierrossakin vaihtelevaa. Onnistuneen tuoresiirron pp9 alkoi mulla vuoto ja olin varma ettei tärpännyt. Tein testin ja haamu tuli. Vuoto jatku h 16 asti välillä runsaampana, välillä vähäisempänä. Etinen istukka sen ilmeisesti aiheutti. Lopetin Luget 12-13 raskausviikolla hitaasti. Alussa annos oli jopa 3 kertaa päivässä kaksi kapselia. Raskaus sujui kutakuinkin normaalisti, ja istukkakin nousi pois kohdunsuulta. Että älä missään tapauksessa lopeta Lugeja ennenkuin on varmaa ettet ole raskaana. Itse oon aina varalta käynyt vielä labrassa varmistamassa niin negat kuin sen yhden positiivisen.
 
Mä olen käyttänyt kans lugeja lähemmäs selkeää vuotoa/testiä. Alussa kun vuotoa voi olla raskaudesta huolimatta.
Itse meinaan erota täällä sukkiini..
Pp9 menossa. Eilen illalla käväisi huonon olon aalto ja jonkin verran jotain tuntemuksia alavatsalla. Toki yhtä hyvin vois vielä olla merkkejä menkkojen alusta.
Sit tulin käymään tuttavaperheem luona ja heidän koiran reaktio oli hämmentävä.. välttely kontaktin ottamista vaikka yleensä tervehtii innostuneena. Tästä tietenkin alkoi kuvittelu, että mitä jos... alkaa olemaan todella piinaavan piinailua
 
Misericordia oletko jo testannut? :)
Täällä ei vieläkään mitään vuotoja paitsi vv.. Saas nähdä mitä huomenna tapahtuu vai tapahtuuko mitään. o_O Ja vasta torstaina suunnittelu käynti, olispa siihen mennessä alkanut! Oletteko te joutuneet julkisella odottamaan kuinka monta kiertoa seuraavaan pas:iin? :)
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Bridge # 5/2015 # ensimmäinen # matala AMH+ikä # 3. IVF
Darni73 # 9/12 # eka yhteinen # simpat # 1.icsi
Domi # 4/ 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 1. PAS
epätoivoista yritystä # 10/07 # ensimmäinen # selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä # 3.icsi 5.pas (7.siirto)
Hilippa
# 2.ICSI 1.PAS
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
ilo2010
# 2012 # 2. # pco,ei muuta löytynyttä vikaa kummasakaan # 2.IVF
Jasmina20
# 12/2013 # ensimmäinen # siittiöt # 1.ICSI 1.PAS
JONPA77
# 2004 # ensimmäinen (2 sijaislasta on) # selittämätön #
1.IVF
Juru27 # 2013 # ensimmäinen # siittiöt # 2.ICSI
Kielon-kukka # 2013 # ensimmäinen yhteinen (7-v aijemmasta suhteesta) # endo,pco # 4.IVF/ICSI (tulossa 3/4-16)

kiia-s # 11/2011 # ensimmäinen # pcos # 1.IVF
Mamido # n 1,5v # toinen # siittiöt # 1.ICSI
Mar80 # 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 1.IVF/ICSI

Mari32 # ensimmäinen # siittiöt &endo # 5.ICSI
Nappeus
# 2014# ? # PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nempula
# 11/2015 # ensimmäinen # steri # 1.IVF
Nennalii
# 2012 # ensimmäinen #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 1.ICSI/2.PAS (ei tuore siirtoa)
Nenna81 # 3/2013 # tuhoutuneet johtimet # 3.(1.yhteinen) # 2.IVF 1.PAS
Pirunpelto # 1/2013 # ensimmäinen # oma ikä + simpat # 1.ICSI

Pupuska81 #3/ 2013 # ensimmäinen lapsi # pco+heikot siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
Pussipiru # 2012 # ensimmäinen # azoospermia + endo # 2.ICSI
Päivän paisteessa # 7/2012 # ensimmäinen # huonot siittiöt, alhainen amh, heikkolaatuiset munasolut # 4.ICSI

Reuna # 2013 # ensimmäinen # pco,ovuloimattomuus ja simpat?# 1.IVF
ronja81
# 2007 # toinen # selittämätön # 3.IVF 3 PAS
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Sphinx
# 06/2013 # ensimmäinen yhteinen # selittämätön+endo # 1.IVF 12/2015
Tiituli
# 2014 # ensimmäinen # selittämättömiä/ikä # 2.IVF
Timjami77 # 7/2013 # oma 2. miehen 3. # selittämätön/ikä/simpat # 5.ICSI73.PAS
Tupsuli # 1/2016 # toinen (1.saanut alkunta 3.IVF:n tuoresiirrosta) # selittämätön # 1. PAS (tässä yrityksessä)

virvatulia # ? # toinen # siittiöt + pco # 1.ICSI / 4.PAS
Wawwi # 05/2015 # ensimmäinen # alhainen Amh,korkea Fsh # 1.IVF
Yrittäjä J # 01/2013 # ensimmäinen yhteinen # endo ja selittämätön # 1.IVF/ICSI 01/2016


"eläköityneet"::unsure:
Tammityttö# kolmas # soluissa vikaa #hoitojakso: yht.14v jonka aikana 2 hoidoilla saatua

Piinailijat::whistle:
Darni73
: testipv 25.1 (3pv siirretty 11.1)
virvatulia: testipv. 31.1 (2pv siirretty 15.1)
Nennalii: testipv. 1.2 (5pv siirretty 20.1)
mar80: testipv. 2.2 (5pv siirretty 22.1)


Plussanneet 2015::love:

Maaliskuu 2015
Zoona2.IVF
Viiva842.IVF
Fibbis3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta2.ICSI (km/kkm?)
Havina2.ICSI
Läiti1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga761.IVF 2.PAS (km)
Riimini5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es-1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi123.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti -luomu
Elokuu 2015
Mandala2.IVF (kem)
Viljonkka_1.IVF 2. PAS (km)
Syyskuu 2015
iinukka_2.IVF
kop kop1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78(kem)
Mandala2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis1.IVF
Lokakuu 2015
Henrietta2.ICSI / 2. PAS
nans1.IVF
Lia 2.ICSI
hannuliini keskeytynyt 1.IVF
bridge 2.IVF (tm)
Hipsunpöpsy 1.IVF (kkm)
Marraskuu 2015
flow 2.IVF
kiisuli80 1.IVF
Kettu81 2.IVF ? PAS
grey83 1.ICSI 3 PAS
epplu 1.IVF 2.PAS
Toiveikas81 1.ICSI
Joulukuu 2015
Suvipilvi 1.IVF
Lottainen 2.IVF
Mari32 5.ICSI (km)
Vilijonkka_ 1.IVF 4.PAS(tm)
frankie 1.IVF
Domi 2. IVF/ICSI 1. PAS (kem)
dimou 1.IVF

Plussat 2016: :love:
Tammikuu:
Salama T 2.IVF


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Misericordia oletko jo testannut? :)
Täällä ei vieläkään mitään vuotoja paitsi vv.. Saas nähdä mitä huomenna tapahtuu vai tapahtuuko mitään. o_O Ja vasta torstaina suunnittelu käynti, olispa siihen mennessä alkanut! Oletteko te joutuneet julkisella odottamaan kuinka monta kiertoa seuraavaan pas:iin? :)
me päästiin seuraavaan passiin heti seuraavasta kierrosta ☺ onko julkisilla joku raja noiden kanssa, että montako siirtoa suostuvat tekemään? Virvatulia, olen niin pahoillani :( Tsemppiä kuitenkin jatkoon :) täällä PP5 ja typeränä tein jo cb digi ovistestin, negaahan se näytti. Samoin ku niiden mukana tullut r testi. Tyhmä minä! :p
 
Yritin taas päivitellä.. jos jotain väärin niin korjataan.. Ottaako tosta Tupsulin tekstistä mitään tolkkua? Menikö oikein?
Tervetuloa uusille/palaajille. Misericordia ja muut ketkä puuttuu listalta jos sinne tahdotte laittakaa seuraavat tiedot Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään
Ikävää virvatulia ettei lääkkeet pitänyt vuotoa pois ja eritoten tietysti pahoittelut ettei kyytiläinen pysynyt matkassa, olethan kuitenkin tehnyt testin varuilta?!!

Jasmina20, meillä ainakin julkisella ei PAS:sejen välissä tarvitse olla välikiertoa vain tuoresiirron jälkeen. Täällä ei kyllä muutenkaan ole mitään kummempia jonoja, joten se voi varmaan vaikuttaa että miten ruuhkaista milläkin paikkakunnalla on.. Ja mielestäni eivät julkisella kovin mielellään/helposti kahta siirrä, kun sitä aijemmin mietit.
En nyt muista pitikö jotain muuta eriokseen kommentoida kun oli niin paljon tekstiä ja niin laho pää! :)
 
Nennalii eikai siellä mitään rajaa oleo_O meilläkin on kuitenkin pakkasessa vielä 12 alkiota odottamassa :ROFLMAO: toivottavasti myös testit lähtevät tummumaan! :love:
voi miten kiva kuulla! Jostain olin saanut päähäni, että kolme olis max. Sullakin on sitten kasvattelut onnistunu mahtavasti, jos alkioita on pakkasessa noin paljon, mahtia! Meillä on vielä 10 jäljellä ☺ hedelmöitettiinkö sun munasolut maljalla vai miten?
Jahans, eli sitte mä oonki vasta pp4, paska :p hätäsenä oon aina laskenu sen siirtopäivän ykköseksi 8-D
 
Darni, meillä oli siis viimeinen yritys. Olihan tämä jo 4 siirto, ja tuohon olen laskenut vain ne kierrot johon on pystynyt tekemään siirron. Meillä on resurssit loppu, niin taloudelliset kuin henkisetkin. Miehen kanssa sovittiin että tämä on tämän hoidon jälkeen tässä. Itse tahtoisin adoptiojonoon mutta ne on niin pitkiä ja epävarmoja ettei mies ole lämmennyt.
Siksi nyt toivottelin jo voimia kanssasisarille. Plussaa toivon kaikille!
 
3 ivf/icsi hoitoa tehdään julkisella mutta minä sain ensimmäisestä hoidosta pakkaseen 12 niin sitten kun ne on käytetty siirrymme 2 icsi hoitoon :) eli meillä käytössä mikroinjektio hedelmöitys = icsi :) minä aloin viimeksi testaamaan myös ajoissa, olisko ollut pp 5-6 :rolleyes:
 

Yhteistyössä