IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Tarkoitatko nyt Clearbluen ovis- vai raskausdigitestejä? mä huvikseni testasin clearbluen ovistestillä ja sain hymynaaman siihen pp8 kun r-testitkin haamuili vähän.

Itse suosittelisin, ehkä digiraskaustestiä säästämään siihen rv4+ aikaan, koska sen 'Raskaana 1-2' tuloksen voi saada aika helpostikin, mutta rv4+ on jo mahdollista saada 2-3 tulokseksi.
 
Pikainen erittäin omanapainen tilannepäivitys täältä.
Eli elämäni ensimmäinen IVF-hoito menossa. Tänään käyty ultrassa, takana 9 päivää Gonal-F -pistoksia, vielä jatkuu 2 päivää. Oikealla vain 3 rakkulaa, vasemmalla ilmeisesti 11. Punktioon ensi tiistaina 26.1... Tuoresiirrosta olivat vielä epävarmoja, kun siellä oli jotain nestekertymää kohdussa tms. Ihan hyvällä ja odottavalla fiiliksellä olen :)
 
Tarkoitatko nyt Clearbluen ovis- vai raskausdigitestejä? mä huvikseni testasin clearbluen ovistestillä ja sain hymynaaman siihen pp8 kun r-testitkin haamuili vähän.

Itse suosittelisin, ehkä digiraskaustestiä säästämään siihen rv4+ aikaan, koska sen 'Raskaana 1-2' tuloksen voi saada aika helpostikin, mutta rv4+ on jo mahdollista saada 2-3 tulokseksi.
juu, ovistestiä tarkoitin. Koskahan sitä uskaltais pissailla, nyt on PP3 ja viispäiväinen siirrettiin? Vaikuttaako alkion ikä testipäivään? Sori tyhmyyteni :p
 
Nennalii mä sanoisin, että pp5 voisi alkaa testailemaan ainakin, näin olen itse tehnyt pari kertaa.
Ja tosiaan joo se alkion ikä vaikuttaa paljonkin siihen milloin kannattaa alkaa testailemaan. Alkio kiinnittyy kohdun seinämään aina noin viikon ikäisenä huolimatta siitä minkä ikäisenä se on siirretty. Joten jos kaksipäiväinen alkio siirretään niin pp5 ei ole mitään järkeä vielä testata koska alkio on ehkä juuri ja juuri kiinnittynyt silloin. Toisaalta taas pp5 blastosiirron jälkeen voisi olla hyvä, koska siinä alkio on mahdollisesti voinut olla kiinnittyneenä jo muutaman päivän ja hCG nousta tarpeeksi, että testit havaitsee.
Mä epäilen vahvasti erinäisistä syistä, että mulla alkiot kiinnittyi pp2, jolloin sain roskishaamun r-testiin pp5 ja ovisliuska silloin näytti hyvin selvää haamua.
 
  • Tykkää
Reactions: Nennalii
Kaunis kiitos perusteellisesta vastauksesta Mandala ☺ eli sunnuntaina vois aamulla jo pissailla digiin, jännää! Tosin sanoin jo siirrosta lähtiessä, ettei mulla oo kyllä mitään odotuksia kun edellinenkin meni pyllylleen :p sanoivat, että hyvä olis edes vähän pitää toivoa yllä. Mutta parempi näin, ei pety sitten niin pahasti. Vaikka kuitenkin pettyy :/
 
Itse useampia epäonnistuneita siirtoja läpikäyneenä voin sanoa, että se on ihan se ja sama millä fiiliksillä itse oot! Mä olen ollut yltiöpositiivinen, todella toiveikas, täysin välinpitämätön, ihan varma ettei tule onnistumaan ja kaikkea noiden tunteiden välillä ja silti se nega sieltä aina vaan lopulta tuli.

Kun näissä hoidoissa kaikki ollaan niin tiedetään mikä se kylmä tieteellinen fakta on siitä mitä nämä hommat vaatii onnistuakseen. Itse siis en kyllä ainakaan paljoa omien kokemusten perusteella laita sille tunne puolelle (ellei nyt ole siis aivan järkyttävän tukossa ja stressissä pään sisällä) eli perinteisille kommenteille "hei älä stressaa niin kyllä se siitä sitte!".
Mä ainakin olen tehnyt omia johtopäätöksiä siitä mikä meidän tämän hetken onnistumisen takana lopulta oli, ja se ei ainakaan ollut tunnepuoli!

Hurjasti tarrasukkia ja vauvaliimaa sinne! :)
 
(y) Onnea kyytiläisestä Mar80, toivotaan että tämä olisi se siirto. Mie olen kans haaveillu että olisin saanut jonkun blaston kyytiin kun niillä on hyvät todennäköisyydet!

Ja misericordialla ja mulla näyttää tosiaan olevan sama aikataulu, vaikka luulis sulla olevan virallisen testipäivän olevan aiemmin kun on 5 päiväinen alkio kyseessä. Mie en ole ihan varma lasketaanko mun alkio 2 vai 3 päiväiseksi.. Eli kakspäiväisenä pakastettu ja yhden päivän sulatuksen jälkeen siirretty eli 3 päiväinen tällä logiikalla. Mutta 3 päiväisten kuuluis olla 8 soluisia ja mulla oli vaan 6 soluinen niin kumpi se nyt on(n)
No jokatapauksessa alkaa olla luovuttanut olo. Kohdunnapukka on alhaalla ja lämmötkin madaltuneet. Olen tehnyt kaks ovistestiä, jotka näyttävät siltä miltä aina tässä kierron vaiheessa. Flunssakin on ja kaikki on kurjaa. Tämä oli jo 4 pas ja nyt on pakkanen ja mieli tyhjä. Tai on siellä yks uudelleen pakastettu rupureppana alkio mutta on mennyt jo usko että näillä 3 luokkaisilla onnistuisi. Ja aiemmin jo päätettiin miehen kans että tämä on nyt tässä:cry:
 
Viimeksi muokattu:
Moikka tänne! Toivottavasti joku muistaa minut vielä marras-joulukuulta :) tosiaan silloin meni ensimmäinen icsi pieleen tai pieleen siinä mielessä että ei alkanut raskaus. Ensiviikolla olisi suunnittelukäynti, ajattelin kysyä että olisiko mahdollista tai iha hullua siirtää samantien kaksi :ROFLMAO: Ainoa mikä tässä nyt mättää on se että nyt on jo kp 45... Eilen tuli rusehtava tippa tai kaksi vv seassa ja tänään ihan pelkkää vv eikä mitään menkkaoireita: päänsärkyä,alavatsakipuja tai selkä särkyä. Pieni toive taas jyskyttää jossain aivojen syövereissä että olisiko mieheni siittiötuotanto palautunut entiselleen ja toisaalta ajattelen että kierto vaan ihan sekaisin vielä marraskuisesta hormooni ryöpystä. o_O
 
  • Tykkää
Reactions: JONPA77
Hei, minäkin liityn tänne vihdoin ja viimein, viime syksyn seurailin harvakseltaan palstaa. Meillä on yksi 1v7kk ikäinen lapsonen, sai alkunsa 3. IVF:n tuoresiirrosta 1,5 v hoitojen jälkeen. Nyt ollaan vihdoin henkisesti valmiita yrittämään sisarusta... Nyt kp 8, otin 2.-6. Femaria (joku täällä kyseli, onko kellään sitä nyt käytössä) ja kun ovistesti näyttää plussaa, siirretään pakkasukko, jos sulatuksesta selviävät. Ovis on viime kuukausina tullut 16.-21. kp, joten siirto mennee kuun vaihteeseen. Meillä on 3 kpl alkioita pakkasessa, luokkaa 2-3 eli ei mitään huippuja... Viimeksi raskaus (ja toistaiseksi ainoa sellainen) alkoi TOP-alkion ja ruppusen siirrosta, todennäköisesti se TOP lienee tarrannut... Nyt mulle ei laiteta kahta alkiota, koska edellinen raskaus päättyi hätäsektioon ja arpi möllöttää keskellä kohtua, joten kaksosraskautta yritetään välttää. Ajatukset on hieman ristiriitaiset, toisaalta pelottaa taas aloittaa henkisesti raskaat hoidot, toisaalta ei ole lähellekkään niin paljon paineita kuin viimeksi, kun on jo yksi lapsi. Joka tapauksessa olen valmistautunut 1-2 IVF:n, että onnistuu.. Hyvällä tuurilla toki joki meidän pakkasukoista kiinnittyy, elämme toivossa!(y) Ikää on tosiaan 31 minulla, lapsettomuuden syy selittämätön.
 
Moikka tänne! Toivottavasti joku muistaa minut vielä marras-joulukuulta :) tosiaan silloin meni ensimmäinen icsi pieleen tai pieleen siinä mielessä että ei alkanut raskaus. Ensiviikolla olisi suunnittelukäynti, ajattelin kysyä että olisiko mahdollista tai iha hullua siirtää samantien kaksi :ROFLMAO: Ainoa mikä tässä nyt mättää on se että nyt on jo kp 45... Eilen tuli rusehtava tippa tai kaksi vv seassa ja tänään ihan pelkkää vv eikä mitään menkkaoireita: päänsärkyä,alavatsakipuja tai selkä särkyä. Pieni toive taas jyskyttää jossain aivojen syövereissä että olisiko mieheni siittiötuotanto palautunut entiselleen ja toisaalta ajattelen että kierto vaan ihan sekaisin vielä marraskuisesta hormooni ryöpystä. o_O
Tuli vaan mieleen, että ootko tehny r-testiä?:p Kannattaa toki siirtää kaksi kerrallaan, jos ei ole terveydellistä estettä.. Esim. paras ja huonoin... Menkathan saattaa ootatuttaa, jos stressaa ja oottaa niiden alkamista..
 
Wohoo me päästiin tänään ihan perille saakka tossa jäätävässä pakkasessa ja tavattiin ihana lääkäri ja kätilö, jotka kättelivät kädestä pitäen ja toivottivat tervetulleiksi pohjoiseen


Saatiin paljon infoa. Saatiin kysellä ihan rauhassa. Meidät tutkittiin molemmat vielä kertaalleen ja kerrottiin vihdoin niistä lääkkeistä ja tulevaisuudesta, pääsen vihdoin teidän kanssa jännäämään!!


Miinuksena on vain se, että toki joudun omalla paikkakunnalla käymään kontrolli ultrassa, ja se ihmishirviö on kaiketi siellä, mutta ei se mahda kai meille enää mitään jos ei huijaa follien koossa tms. Kauhee kauhuskenaario, mutta jäi kyllä aika kammo siitä lääkäristä.

Enihau, aloitan lääkkeet jo 2vkon päästä!! Ja oletettavasti punktio on siis jo 22.2! Päästiin johonkin väliin sähläämään ja pikaisesti, näiden unohteluiden takia, pitkän matkan ja pitkän yrityksen. Eli nyt vihdoin lähti pyörät pyörimään.

Listoille siis ylpeänä vihdoin ja viimein liittyy:
Pirunpelto # Ya. 01/2013 # ensimmäinen # Syy: oma ikä ja miehen simpat # ensimmäinen ICSI tulossa.
 
Voi pirtsi ihanaa. Kieltämättä tuli silmät kosteaksi kun luin sun viestin. Jo on aikakin!! Nyt kaikkea hyvää teille tulevaan :love:

Illalla tein viel one stepin kympin vahvuisen puikkotestin ja puhdas nega. Nyt en enää aamulla testannut kun o-testin ja hädin tuskin viivan paikka näkyy. Mietin et meen kuitenkin maanantaina verikokeeseen vai onkohan ihan tyhmää kun kotitestrihin ei piirry yhtään mitään?

Tsemppiä kaikille ja uusia piinailijoita tulee mukaan, hienoa (y)
 
No voihan harmi Darni :( se varmaan riippuu haluaako tietää onko mahdollista kiinnittymisyritystä ollu, sehän siinä saattais näkyä jos hcg on 10 tai yli...ite en oo verikokeissa käyny jos testit selkeetä negaa, yksityisen kautta jos menee niin jokainen maksaa noin 25e.
 
Hei taas ja uusille tervetuloa!

Darnille pahoittelut :(.

Jasminalle tsemppiä uuteen yritykseen! Mä en tiedä noista kahden alkion siirroista, varmasti voi pyytää, ilmeisesti kahta siirretään.

Mun kohdalla ei kahdesta varmaan tulla puhumaan, kun ei alkioitakaan oikein ainakaan tässä ekalla kierroksella tullut. :) Tai oishan niitä kaks tai kolmipäiväsinä ehkä ollut enemmin, mutta vain yksi blasto meni pakkaseen :unsure:.

Hyvä Mamido että punktio oli mennyt hyvin!

Ja hyvä myös että Pirunpellolla oli hyviä uutisia! Oli tosiaan teidän vuoro päästä eteenpäin hoidoissa! Tsemppiä niihin nyt hurjasti!

Mä katselin noita papereita mitä eilen siirron annettiin mukaan, ja joo tiedän että noita luokituksia nyt ei niin kannata tuijottaa, mutta kun toi blasto oli BD ja nopeasti googlaamalla ei ainakaan selvinnyt oikein mitään mitä tuo luokitus tarkoittaa, kun ne luokathan tuntuu loppuvan C:hen. No ehkä en vaivaa päätäni nyt tuolla asialla sen enempää, pääasia että pääsin siirtoon.

Piinailijoita taisi olla ja kasvattelijoita, tsemppiä niihin kumpaankin vaiheeseen, kuin myös muuhun odotteluun, sitä(kin) tässä tuntuu riittävän!

Ja jos listaa päivitetään, niin mut voi siirtää piinailijoihin, testipäivä 2.2.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Pahoittelut Darni :(

Loistavaa Pirtsi!

Jasmina, moikka :) Oih jospa siellä jotain tapahtuisi... Meille sanottiin, että siirretään kaksi alkiota, jos/kun takana on useampia siirtoja.

Noista luokituksista muistelisin, että meille sanottiin, ettei kolmos tai nelosluokan solua siirretä. Kolmosta saatetaan seurata, mutta nelonen on roskiskamaa. Olenkohan ihan väärässä...?
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Yrittäjä, blastoilla ja nuoremmilla alkioilla on mun mielestä eri luokitukset. Mitä suurempi numero blastoilla niin sitä paremmin se on edennyt kasvussaan. Kun taas esim 2 ja 3 päiväisistä näkee usein sanottavan että on 'top alkioita' mikä viittaisi siihen että mitä pienempi numero niin sitä parempi.

Sitten kuten tuossa lullaby:n linkissä niin blastoissa A on paras ja D huonoin. kyllä esim DD luokan alkioitakin siirretään, pakastamisesta en tiedä. Mutta kuten aiemminkin mainittu, nuo luokitukset ei kerro mitään alkion kromosomeista, eli vähän huonomminkin luokiteltu voi ihan hyvin kiinnittyä ja tuoda terveen vauvan syliin asti siinä missä joku vaikka täydellinen 5AA alkio voi sisältää kromosomivirheitä ja raskaus ei niistä välttämättä edes ala, tai jos alkaa niin menee pian kesken tms.

Mitä tulee kahden alkion siirtoon niin ehkä kannattaa just vaik silloin pyytää kahden alkion siirtoa kun toinen tai molemmat alkiot ovat siinä kunnossa ettei(vät) välttämättä pakastusta kestäisi. Kahden alkion siirtämisen ei ole aukottomasti todistettu parantavan kiinnittymistä ja kaksosraskaus on aina riskiraskaus, mutta ilmeisesti enemmän mahdollista voi olla se että jos toinen alkio hiipuu niin toinenkin voi mennä mukana. Toisaalta mikäli itsellä ja klinikalla ei ole mitään väliä tuleeko mahdolliset kaksoset niin mikäs siinä; mutta voihan se yksikin alkio jakaantua kahdeksi alkioksi eli identtisiksi kaksosiksi niinku mulle kävi.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä