Moikka kaikille,
Olen tässä pari viikkoa lukenut jo näitä keskusteluja, ja päätin vihdoinkin liittyä. En tiedä huijaanko itseäni, kun kuvittelen että täältä voisi löytyä mielenrauha, mutta ainakin varmasti vertaistukea
Tässä hieman taustaa. Olemme yrittäneet saada lasta kesästä 2015 (eli ei kovin kauan vielä) ja loppu syksystä, kun taas kerran ne menkat tulivat, alkoi turhauttamaan koko touhu, ja päätimme miehen kanssa, että hänet voitaisiin testata ihan vaan varmuuden vuoksi. Se ei edes maksa niin kovin paljon yksityisellä. Kun miehen testin tulokset tulivat, oli shokki todella kova. Meidänhän piti vaan testata, että kaikki on hyvin ainakin toisella meistä ja jatkaa luomuna yrittämistä. Miehellä siittiöiden määrä on hyvin alhainen ja liikkuvuus myös minimaalista, lääkäri kertoi, että meille ainoa vaihtoehto on IVF ja hyvin todennäköistä on, että tarvitsee tehdä ICSI. Vaikka uutiset olivatkin musertavia, olemme tyytyväisiä, että mies testattiin jo tässä vaiheessa.
Lopulta päädyttiin aloittamaan hoidot yksityisellä. Punktio tehtiin 1,5 viikkoa sitten, ja vaikka saalis olikin hyvä, niin pitkässä viljelyssä vain yksi alkio jaksoi siirtopäivään saakka, joka tehtiin viime viikon loppupuolella. Ja nyt eletään piinaviikkoja. Testipäivä 31.1.
Eilen illalla piinailu alkoi todenteolla, en tiedä miten päin olisi ollut ja ajatus siitä, että vielä viikko pitäisi jatkaa tuntuu ikuisuudelta
Ja itse ajattelin pysyä kovana ja testata vasta virallisena testipäivänä!
Oireista sen verran, että pe ja la oli vihlontaa alavatsassa, ja rinnat kihelmöivät, olivat todella arat ja turposivat ihan järjettömästi. Tänään on vähän (todella vähän) huimannut, mutta alavatsan vihlonnat ja rintojen oireet ovat lähes kadonneet. Mutta mitään muuta ei ole ollut. Minulla on tällä hetkellä käytössä Lutinus, ja vaikka hoitaja ja lääkäri sanoivat että pahemmin ei pitäisi mitään oireita tulla, niin sen mitä olen itse lukenut niin joillekkin on tullut juuri rinnat araksi sekä kohdun supisteliua. Eli itse yritän asennoitua siihen, että nämä omat oireet on lääkkeet sivuoireita.
Kamalaa tämä piinailu joka tapauksessa on
Voimia kaikille huonoja uutisia saaneille ja toivotaan meille kaikille vuodesta 2016 kunnon babyboomia!