IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kiisuli voin kyllä ottaa pois plussanneista jos haluut, mä en vaan ikinä oo nähnyt noin aikasin noin vahvaa "haamua", et osaa kuvitella et olis muuta kuin raskautta..:ROFLMAO:

Virvatulia-rakas. Mitähän mä tein tos viikonlopun, suolsin vain omaa tuskastelua ulos välittämättä kenestään muusta. Tää on turvallinen ympäristö, kaikki täällä tietää mitä käydään läpi. Anna palaa vaan kun siltä tuntuu!:)

Mitä ihmettä nempula kuulostaa kyllä ihan ääliömäiseltä klinikalta!:mad:

Jasmina mullakin tuntui just joskus 4-5 pistopäivänä et nyt nippailee, mut olikin ihan ok irrotuspiikkiin asti, kai ne munasarjat vähän kuin tottui ai et täällä onkin nyt tällainen meininki.:LOL:
 
Lottainen anna sen olla vaan :) jos käykin huonosti niin on ainakin tullu harjoteltua miltä tuntuu olla plussanneitten listalla :D niin sinne hinkuu sitten pian takas :p:D

Oon ollu nytvähän taustallakun jännittää ja ihastuttaa samaan aikaa, enkä oikein tiedä mitä täsdä ajattelis :whistle:

Mutta noista pistoista ja turvotuksista, niin mulla ne meni aika helposti. Kun oli siitä ekasta pistämisestä selvinny (mikä muuten karmi ihan tolkuttoman paljon) niin pistot suju helposti. Pari kertaa tais vähän sattua, mut ei mitenkään hirveesti. Ja kammosin sitä irrotuspiikkiä pitkää etukäteen, mut se olikin yllättävän helppo sekottaa ja pistää :) että jos mie onnistuin niin onnistuu muutkin :D
Ja turvotusta ei oo mun mielestä ollu hirveesti missään vaiheessa. En tiiä johtuuko siitä kun oon muutenkin jo pyöreä vatsainen :whistle::unsure::D
Mutta näillä mennään ja ylihuomista odotetaan jännityksellä...:confused:
 
Tein sitten aloittelijan virheen, ja testailin jollain RFSU:n pilipalitestillä iltapissasta, niin arvatkaa vaan näyttikö muuta kuin tyhjää. :whistle: Oli ihan pakko napata mukaan marketin hyllystä, enkä edes aamuun asti jaksanut odottaa. Ehkäpä nyt maltan odottaa perjantaille ja hankkia jostain vähän herkempiä testejä.
 
Jaa-a... ei varmaan pitäis tehdä testejä joka aamu... ainakaan erimerkkisiä :whistle:

http://aijaa.com/HtjhIS

Clearblue on maanantailta kun tuli se selvä plussa, seuraavat kaksi on eiliseltä ja tältä aamulta One stepit... noi on mun mielestä tosi haaleat:unsure:
Huomen aamulle on toinen Clearblue ja verikokeetki on huomenna... mutta kuten joku jossain täällä sanoi, niin raskaana kunnes toisin todistetaan :D:p
 
Nempulalla ja virvatulele tsemppihalit <3

Pussipiru, uutta testiä vaan kehiin huomenna :) ja kuten sanaa totean kiisulille, eri testejä ei kannata vertailla!

Lottainen, perusteliko ne sulle miks "jo" nyt alotan kortisonin? Mä kans tota kyselin ja lääkäri sano että koska muniksia saati kuitenkin ok määrä niin taas alkais vasta punktiosta..mulla siis tuo prednisolon käytössä ja muutamaan päivään ei tunnu mitään mutta sitten alkaa aamuyö-heräily aina, eli 4 maissa kukun ylhäällä jo o_O pientä sydämentykytystä oon muös havainnut..

Joku kyseli piikitysten oireista, mulla alkaa aina tuntumaan jo parin piikin jälkeen vaikkea muniksia siis ikinä mitää suurta määrää ole saatu!

Iiks, tänään alkaa ja eka ultra sitten ens Ti! Oli muuten käyny lääkärille joku kämmi respetin kanssa, mulla on nyt sitten 4 pakettia 1200iu settejä :eek: :D no samapa tuo kun lääkekatto täynnä!
 
Kiitoksest vastauksista kaikille tuohon piikitysoireisiin :D
Äsken laitoin orgalutranin, hyi miten inhottava piikki! Paksu eikä meinannut mennä ihon läpi kunnolla :sick:
Miten muuten noi kortisonit, huolestuttaa vaan kun minullakin kilpirauhasen vajaatoiminta ja ei minulle ole kukaan mitään sanonut että pitäisi sellaisia syödä tässä kohtaa? :eek:
 
Heh Mari mä jouduin ostaa kans 4 pakettia, koska mulla ei riitä määrät muuten piikityksiin. Luojan kiitos on lääkekatto kans täynnä, hieman mielummin maksoin kaikista lääkkeistäni 4,50 kuin 1200e..:D
Ei lääkäri kyllä sanonut miksi aloitin jo nyt kortisonin, mitä netistä löysin, niin ehtii _ehkä_ paremmin tehota mahdollisiin vasta-aineisiin jotka voivat vaikeuttaa alkion kiinnittymistä.. en sit tiiä. Eikun ainiin, pääsyy mulla ton kortisonin käyttöön oli, et vähän kuulemma vois auttaa et en tulis tällä kertaa ihan niin kipeäksi punktiosta.
 
Voi siskot!!! Tein elämäni ensimmäisen plussatestin aamulla (tämä oli mun kahdeksas alkiosiirto ja viimeinen siis pakkasesta). Oon edelleen ihan häkeltynyt, voiko tämä tapahtua ja nyt tietenkin stressaa, onko testissä virhe (oli siis se apteekin sininen). Täytyy hankkia uusi testi.. Voi kunpa tämä olisi totta:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Bridge
Oi kuinka voin samaistua Ketun tilanteeseen. Minä sain kahdeksannesta siirrosta myös elämäni ensimmäisen plussan elokuussa! vaikka se ei mulle se pysyvä plussa ollutkaan silloin vielä, mutta olihan se sellanen aivan järkyttävän upea fiilis kun tuntui, että niin pitkä matka takana siinä mennessä. Onnea plussasta, nauti nauti! :love:
 
Kun pussipiru noin aikasin uskalsit testata nii ajattelin et en mäkään si liian hätäiliä ole jos tänään testaan kun menen edellä sua, mutta plaah ihan valkonenhan se testi oli. No ei se vielä masentanut kun ei ne arvot vielä korkealla tarvi olla vaikka raskaana oliskin :D

Onnea kettu, nuo useamman siirron jälkeiset plussat aina erityisesti ilostuttaa vaikkei ihmistä tuntisikaan :)
 
Soitin äsken juuri mun lääkärille, joka ehdotti lääkkeen vaihtoa clomeista letroihin. Sanoi että toimii joillain paremmin ja ettei mulle kannata clomiannostusta nostaa. Postissa tuler myös terolutteihin resepti että sais ne menkat tulemaan ajoissa, niin ehtii yrittää vielä ennen joulutaukoa.
Perjantaina pitäisi reseptien olla perillä. Nyt mieli jo vähän parempi
 
  • Tykkää
Reactions: RooRoo1
Mulle tuli kortisonista muutamana päivänä aloituksen jälkeen sydämentykytyksiä ja muljahtelua kans, mut jäi pois kuurin kestäessä. Mulla aloitettiin 7 vrk ennen siirtoa, ja annos puolitettiin siirron jälkeen. Mut mun ruokahalu on riistäytynyt käsistä ja tämä hormonien runtelema massu pömpöttää niin kuin siellä olisi jo asukki...

Nyt menossa pp7, aion tehdä ekan testin pp9 niin selviää kerralla mistä on kyse. Alavatsassa tuntuu joka päivä menkkatyyppisiä kipuja, jotka menee ohi kun asetun makuulle lepäämään(n) Muistini mukaan viimeinen, negatiivinen PAS-kierto tuntui aikalailla samalta. Höh.

EDIT: onnea ketulle !!!!
 
Hei! Oon ollut hetken taka-alalla, kun ei ole mitään tapahtunut täällä päässä. Ja ehkä hyväkin välillä irrottauua tästä maailmasta.
Tänään soitin kuitenkin tyksiin ja sovitiin terolut-aloitus lauantaille, toisin sanoen ehdin PASiin vielä ennen joulua :)
Nyt siis, kun aihe on taas ajankohtaisempi palasin palstalle lukemaan juttuja. Tekstiä oli valtavasti, monta sivua. Paljon on ehtinyt tapahtua. Kaikille voimia ja tsemppiä eri vaiheisiin, ja plussanneille hurjasti onnea!
Täällä joku puhui jossain vaiheessa uusperheiden lapsettomuudesta. Mieheni poika viettää meillä suurimman ajan, ja se sujuu ihan hienosti. Enemmän vitutusta aiheuttaa mieheni eksä, jonka vahinko syntyy helmikuun lopulla. No saapahan mieheni poika pikkusisaruksen, vaikka meidän piti olla ne, jotka sen hänelle antaa. Sellaista elämä vaan on, pitää jaksaa uskoa, että omakin vuoro tulee vielä. Ja innostus on taas päällä, kun alkaa pian taas tapahtua :D
 
Ohoh, kaksi päivää pois niin koko ulkoasu muuttunut...

Ihanaa kettu :love::love::love::love:. Luot uskoa että myöhäisemmilläkin siirroilla voi onnistua. Välillä tuntuu, että eka tai toka tärppää.

Lottainen kyllä mä täällä edelleen tulen pyörimään, vaikka 'uhkailenkin' posituvani ;)

ON: verikoe negatiivinen. Lopetin kyllä jo eilen lääkkeet vähän omin luvin, hupsista. Mutta, mutta... meidän ainokainen alkio oli selvinnyt takasin pakkaseen eli uus PAS-kierros lähtee menkoista. Ei tietty mitään varmutta että selviääkö sulatuksesta eli aika heikoilla jäillä ollaan.
Jotenkin ihan jees fiilis, mutta toisaalta ärsyttää kun tiedän taas toiveiden nousevan!! Jotenkin suuntasin ajatukset jo sinne uuteen hoitoon keväälle.


Mites sitten tuollaisen alkion ikä lasketaan, mikä kaksipäiväisenä pakastettu, kerran sulatettu ja 3 päivää viljelty ja uudelleen pakastettu..? blasto? eikös mandalalla ainakin ollut jossain kohdin tällainen siirto? Eikä tällä kyllä mitään väliä ole, kunhan ihmettelen..
 
Vilijonkka joo meillä se yksi alkio oli just jatkoviljelty kaksipäiväisestä blastoksi sulatuksen jälkeen. Se ei selvinnyt siirtoon, mutta sen jatkoviljelyn jälkeenhän se pakastettiin ja sulatettiin seuraavaa siirtoa varten muttei kelvannut siirtoon vaan sitä seurattiin ja päädyttiin uudelleen pakastamaan. Tämän kaiken jälkeen ei sitten enää selvinnyt siihen viimeiseen siirtoon.
Todellakin toivon parempaa onnea sulle!! <3
 

Yhteistyössä