IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

grey83, jotenkin lohdullista kuulla etten oo ainoa uusiossa kamppaileva, vaikkei tätä kenellekään toivoiskaan.

wawwi voi ei! keskeytettiinkö hoito siis? Iso hali!

Sain soittoajan Fertinovalle torstaiksi, hoitaja oli ihanan myötätuntoinen puhelimessa ja ymmärsi yskän.

• Tykkää
Reactions: Lottainen
Onnea Kiisuli ja toivottavasti kaikki menee kerrasta hyvin :)!!

Lottainen, jes! Nyt peukut pystyyn :)!

Wawwi. .halaus :(!! Uskon että on sulateltavaa. Mutta ei tämä lahjasoluilla yrittäminen ole missään suhteessa huono asia..korkeintaan hinnan takia. Paljon tsemppiä jatkoon!!

Epplu! Hei mahtavaa! Mullaki on sama lääkitys ja huomenna siirto mikäli alkio selviää. Pieni paniikki iskee että entä jos se kuolee tms mutta toisaalta pieni toivo yrittää kurkkia olkapäältä. Peukkuja sinne! Toivottavasti päästään piinaamaan yhdessä :)

SalamaT ja Grey *hali *!

Wawwi: Niin epäreilua, niin epäreilua! Eikö tuohon munisten kasvatteluun tepsi nyt sitten lääkityksen vaihto? Olihan teilläkin nyt 1. stimulaatio vai muistanko väärin?

Kiisulille valtaisat onnittelut !

Täällä jännätään epplun ja Tammiksen kanssa, päästäänkö huomenna siirtoon, vaikkakin tuore sellaiseen. Viikonlopun aikana kaksi oli kuukahtanut ja nyt siis kahden varassa mennään huomiseen. Testipäivä olisi 22.11.

Onnea kiisuli :)

Ja vilijonkalle viivan vahvistumista!! Ja muille pian viivoja kun testaamaan pääsette :)

Monet onkin siirtoa odottelemassa, peukut matkaan!!

Lottainen, me mennään aika samoissa, mulla alkaa samalla annostuksella Ke!

Täällä myös uusperheellinen lapseton, mikä ei tosiaan tee asiaa yhtään helpommaksi ja onhan tämä eri tilanne itsellä kun toisella puoliskolla..

Pahoittelut wawwille vielä :(

• Tykkää
Reactions: Lottainen
Ei menny taaskaan yhtään suunnitelmien mukaan. Ei ovulaatiota, isoin folli 7 mm. Suututtaa, itkettää ja vituttaa. Nyt kp 12 joten joku älyttömän pitkä kierto luvassa, ei kannata varmaan seuraankaan kiertoon kun siinä on joulutauko. Mie jo luulin että nyt pääsis edes yrittään mutta ei. Anteeksi nyt tämä valitus. Eniten vituttaa kaikki.

Ei nyt mee ihan niinku strömsöössä :mad:

Tänään lääkäri soitteli verikokeiden tuloksista ja melkein aiheutti mulle sydärin... selitti että mun kokeessa on näkynyt positiivisena B-hepatiitti :eek: No mähän olin jo sit ihan varma että nyt mää kuolen tähän paikkaan jne. ja pähkin, että miten se voi edes olla mahdollista, kun käyn vertakin säännöllisesti luovuttamassa eikä koskaan ole mitään vikaa veressä ollut!!!

Hädissäni sitten otin veripalveluun yhteyttä ja sieltä totesivat rauhoitellen, että näiden hoitojen yhteydessä otetaan joku semmonen verikoe, missä näkyy jos on JOSKUS sairastanut sen, eli siitä on jäänyt "arpi" joka näkyy testeissä. Eli nyt mennään sitten tarkempaan verikokeeseen ja johonkin helevetin kalliiseen verikokeeseen vielä, ennenkun suostuvat jatkamaan hoitoa. Että veetuttaa ja suunnattomasti... tässä kuussa ei sit siis päästäkkään vielä yrittämään, koska tuloksissa kestää liian kauan :cry:

Mari..halaus <3

Virvatulia. .hmm. mulla oli keväällä kp19 folli nippanappa 14mm ja lääkäri sanoi etten oviloi siitä kierrosta . Kp 21 ovisplus ja siitä raskaus. Eli folli voi kasvaa myöhään tai todella nopeasti! Lääkäri sanoi että meillä myöhäisillä ovuloijolla moni hoito lopetetaan kesken koska "klassisesri" ennen kp14 ei näy johtofollia. Koetahan vielä tikuttaa loppukierto :)!!

Nempula oho! Hui. Toivottavasti homma on tosiaan joku virhe ja kaikki on ok!

Kiisuli. .jaaa että haalea viiva :D Musta toi on selkeä!! Onnea!

Tammis: blasto olisi toiveissa saada huomenna kyytiin eli viiden päivän viljely, jos menee suunnitelmien mukaan. Vielähän tässä on tosin monta tuntia sinne klo 14:ään ja ihan "pikkusen" kieltämättä jännittää.

Nempula ja Virvatulia: Kovasti jaksuja teille ja kaikesta huolimatta uskoa siihen tulevaan. Yhtä taisteluahan tää on, mutta kukaan meistähän ei luovuta, eihän?

Nempula, jos sulle on koskaan pistetty ennen matkoja Havrix (a+b hepatiittirokote) tai engerix (pelkkä b-hepatiittirokote ) niin noi pinta eli surface (s) vasta-aineet on plussalla. Vasta ydin- eli core (c) vasta-aineet saattavat viitata sairastettuun tulehdukseen. Aika monelle noi on pistetty, myös mulle, ja täten vasta-aineet HBVsAb positiiviset. Ei hättää ;) kuhan HCVcAb/-Ag sekä HIV on negat niin kaikki ok.

Omituista kyllä, et eivät tätä tiedä, mut ei varmasti gynekologinkaan voi olettaa kaikkea tietävän. Mut mihinkään kalliisiin testeihin ei kande lähtee ennenkin hoitava gynekologi on konsultoinu immunologiasta tietävää lääkäriä.

Havrix on otettu vuonna 2007 ja kysäisin, että voisko siitä johtua, mutta ei valitettavasti johdu siitä. Tulee kuulemma erilainen merkintä? Sen sijaan olen saattanut sen sairastaa tietämättäni joskus nuorempana ja parantunut siitä, eli ei vaikuta elämään enää mitenkään... huoh... ota näistä ny selvää sit...

Kiisuli kyllä tuo on ihan selkeä plussa! Ihanaa :love:

virvatulia ymmärrän hyvin ärsytyksen, tosi harmi juttu. Mulla vähän huono muisti, mutta oliko sulla joku syy miksi ei kokeilla lääkkeellistä kiertoa?

nempula Voi ei, olisin kyllä itsekin pelästynyt. Toivottavasti asia selviää parhain päin, mutta ymmärrän kyllä että odottelu on turhauttavaa.

ON: no nyt loppui viivanpaikat eli ihan selkeä nega (apteekin oma) testattu :(. Parempi kuitenkin, että nyt ei enää tarvi elätellä edes niitä olemattomia toiveita. Siirryn tästä vähän taka-alalle, kun yritän saada nyt elämään muita sisältöjä kuin tämän paskan lapsettomuuden. Käyn vielä ke/to infoamassa verikokeen tuloksen ja sen onko meillä vielä yksi pakkasessa vai ei (tätä en ole siis selvittänyt, kun aatelin, että sillä ei merkitystä tämän hoidon kannalta).

Kaikille paljon jaksamisia tämän pitkän polun kanssa :love::love::love::love:. En varmaan kuitenkaan kokanaan malta olla pois eli älkää ihmetelkö jos taustalta aina silloin tällöin huutelen.

Lottaiselle onnea uuteen yritykseen! Kamala pettymys tuollainen kemiallinen. :(

flowlle ja Kiisulille paljon onnea plussasta!

Oma napa: Olo on mitä kummallisin, mutta eiköhän se noista lugeista johdu. Päivällä ihmettelin pientä huimausta, mutta pakkausselosteesta selvisikin, että ihan tavanomainen sivuvaikutus se on. Välillä närästää ja väsyttää. Tissit on aivan jäätävän kokoiset kosketusarat ilmapallot. Voiko vielä johtua Ovitrellestä, jonka pistämisestä on 8 päivää? Nyt on siis pp4. Tuskin mitään oikeita oireita vielä kuitenkaan. :unsure:

Nempula, toivon silti, et kysymyksessä on tulkintavirhe, mikä voi hyvinkin olla mahdollista. Tuntuisi hassulta, että olisit sairastanut b-hepatiitin ennen vuotta 2007, kun rokotuksen jälkeen et ainakaan ole. Mut vaikka oisit, niin ainakaan Väestöliiton nettisivujen mukaan sillä on merkitystä ainoastaan labrassa näytteiden käsittelyssä, ja esim. imettämiselle ei estettä. Mut kamala stressi joka tapauksessa, I todella feel you.

Pussipiru, peräperää mennään, mulla pp 5 ja tänään valitettavasti on ollut menkkatyyppisiä tuntemuksia kuten edellisessä negatiiviseen päätyneessä PAS:ssa:oops:

Vilijonkka olen pahoillani negasta:cry: Jospa siellä pakkasessa ois vielä juuri se oikea. Mutta omaa elämää täytyy varjella näiden hoitojen ohella: itselle helpoin tie, niin kauan kun lasta edelleen toivotaan ja tehdään on vetää putkeen, ja yrittää vain hoitojen aikana elää mahd normaalisti. Syön sushia, juon pitsan kanssa punkkua ( tosin kokonaismäärät n. 1:3 entisestä :rolleyes: ) ja yritän rauhoittaa pahimpia työstressejä, vaihtelevalla menestyksellä. Lapsi tulee hoidoilla kun tarpeeksi kauan tahkotaan, eikä se ole kiinni siitä syönkö pitsassa pastöroitua juustoa vai vedänkö napa soikeana foolihappoa...:rolleyes:

• Tykkää
Reactions: Nempula
Todellakin kannattaa elää ihan normaalia elämää hoitojen aikana. Koskaan kun ei tiedä kauan kestää. Mä elin ruoan ja juoman puolesta ihan huoletonta elämää koko ajan. Paitsi stimulaatioiden aikaan ja siirron jälkeen. Nyt tässä viimeisimmässäkin siirrossa lääkäri sanoi pois lähtiessä että "nyt sitten tänään se punaviini lasillinen illalla". Noh minä joinkin kolme :oops:

Mulla olisi pää hajonnut jos olisin rajoittanut elämää hoitojen aikana. Yritin aina ennen siirtoja muutenkin elää ilman lapsettomuusjuttuja ja menkkojen aikaan välillä tuli juhlittua reippaasti.

Tsemppiä kauheasti kaikille omiin tilanteisiin!

Viljonkka, iso hali <3

• Tykkää
Reactions: Lottainen ja grey83
Kiisuli: hirmusti onnea! Anteeksi muistamattomuuteni mutta minkä ikäinen alkio sinulla siirrettiin? :)

Itsellä tänään oli kolmas pisto gonalia, aiemmin ei mitään ongelmaa ja ei ole sattunut mutta tänään pistos tuntui ikävälle ja kirveli. Onko normaalia? Heti tulee mieleen olenko yliherkkä lääkkeelle :D
Sitten mietin tämmöistä, lääkäri sanoi minulle, että jos tämä ei onnistu niin voidaan heti seuraavaan kiertoon koittaa lääkkettömästi. Miksei ensin kokeilla lääkkeettömästi ja sitten lääkkeillä?o_O:D Meilläkin kun ei ole mitään muuta vikaa kuin se että miehellä ei ole enää siittiöitä kuin pakkasessa ja minulla oli n. 30 munista näkyvissä ensikäynnilläkin ja johtofollikkeli oli 18mm vai 17mm. Mietinpä vaan tai sitten siinä on joku juju mitä en tiedä :D

Olen jännityksellä lukenut muiden tuloksia, mutta oma testi vielä odottaa keskiviikkoa. Toivoisin niin, että liittyisin plussa-aaltoon, mutta pahaa pelkään, että tulee nega vanhasta tottumuksesta :(

En oikein tiedä oireista, vatsan seutu on lähinnä vain turvonnut.

Pahoittelut negoista vilijonkkalle ja lottaiselle, jos yhtään lohduttaa, niin kaiketi nuo kiinnittymisyritykset kertovat kuitenkin siitä, että raskautuminen on mahdollista, mutta syvältähän tämä on kaiken kaikkiaan:cry:

Onnittelut plussista ja tsemppiä piinapäiviin/ siirtoihin, mitä kaikkea täällä nyt onkaan taas meneillään:)

Voi kun voisi jättää testaamatta:notworthy:

Ihan pikaisesti. Mäkin olen ottanut joku vuosi sitte havrixin mut ei noissa kokeissa ole koskaan mitään positiivisena näkyny... Pakko olla joku muu virhe?

Kettu tsemppiä. Testin teko on sellanen kaksiteräinen miekka :oops:..

Voi Viljonkka :( tsemppiä uuteen yritykseen. Veikkaan kovasti että perästä tullaan..

Pussipiru.. Luget tosiaan huimaa ja tekee jos sun kaikkea. Mulla on ny viides lugepäivä ja tissit kipeyty pitkästä aikaa. Tsemppiä piinaan! !

Jasmina20 mulle siirrettiin kolme päiväinen alkio tuoresiirtona.

Täytyy omaa napaa tuijottaen sanoa, että olen hieman yllättynyt tuosta plussasta, mulla ei oo meinaan ollu oikein mitään oireita pariin päivään...o_O Pregnylistähän mulla alko ihan pirullinen tissikipu ja jonkun verran oli turvotusta ja kipuilua vatsassa punktion ja siirron jälkeen, mutta viime viikon lopulla oikeestaan kaikki oireet loppu. Eikä testeissä ollu haamun haamua. Päivittäin tuntuu vaan semmosta pientä nipistelyä alavatsassa, ja niinkun aikasemminkin oon sanonu niin en hirveesti kärsi pahoinvoinnista, kun syön refluksilääkkeitä... Mietinpähän vaan, että pitäiskö ne lopettaa...:unsure:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nempula
Grey. Kyllä. Mutta tämähän tarkoittaisi että lähes jokainen lapsettomuushoidoissa oleva saisi positiivisen tuloksen kokeista. Kuitenkin varmasti suurin osa on elämänsä aikana ottanut rokotteita. Käsittääkseni näissä labroissa mitataan nimenomaan se ydinaine (joka kertoo onko sairastanu/sairastaako) eli se HBcAG (tai sinnepäin) ja toi rokotevaste näkyy pelkästään pinta-aineina eli ei näy tossa normaalilabrassa. Nämä immuunisuojat tutkitaan erikseen. Kuten muutkin virukset, esim vesirokko.

Siis ok..voin olla tottakai hyvin väärässä mutta näin olen ymmärtänyt...enkä tokikaan ala väittää vastaan asiantuntijoille :)!! Joten uskon sua, sulla on varmaan parempaa tietoa :)!

muok tämä Fimlabin sivuilta:
"Anti-HBc vasta-aineet eivät ole infektiolta suojaavia vasta-aineita, eikä rokotus nosta HBcAb-tasoa"

Mutta siis alkuperäiseen asiaan, toivottavasti oli tosiaan joku muu väärä häly!! En tarkoita tässä todistella sua sairaaksi millää tavalla :love:

Viimeksi muokattu:
Tammis, me ollaan varmaan samaa mieltä. Meiltä mitattiin hedelmöityshoitoja varten sekä s-aineet ja c-aineet niin B- kuin C - hepatiitin osalta ja kuten tuossa oon laittanutkin, niin vasta ne c-aineet viittaa infektioon. S-aineet kertovat viruksen käymisestä elimistössä, joko sairastettuna tai sitten inaktivoituna rokotteen myötä. Jos s-aineita ei ole, ei ole myöskään immuniteettia. Esim. Havrixissahan ei riitä yksi rokote pysyvään immuniteettiin, vaan muistaakseni vielä 1-2 tehostetta (mutu). Nempulahan ei alkuun sanonut et mitkä testit oli positiiviset, ja mukavin vaihtoehtohan olisi ne rokote-vasta-aineet.

Yhteistyössä