IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Julkisella varmaan ajatellaan osin sen varassa, jos vaikka jotkut alkiot selviäiskin paremmin kohdussa kun maljalla (tähän en kyl omalla kohdalla enää usko), että mieluummin siirretään sit ainakin osa vaikka "turhaan" tän mahdollisuuden takia.. kyllä mulla on loppuja alkioita sielläkin pidemmästi viljelty ja senpä takia ne heikot pakkassaaliit.

Mä en noita äitiyspakkauksia oo halunnu kattella enää moniin vuosiin...edes viime kesänä kun olin raskaana sen muutaman viikon.

Ainiin, ja tervetuloa Zoona ja muut uudet!
 
Viimeksi muokattu:
Laparoskopiassa löytyi pienenä yllätyksenä endoa, saa nähä miten vaikuttaa hoitoihin et saadaanko nyt se koeputkihoito. Kaikki meni oppikirjan mukaan, mutta mulla nousi kotona kova kuume melkeen 39 astetta, illalla mentii tyksin gynenpäivystykseen ottivat kaikenlaisia verikokeita veriviljelyt ym ja pitivät varoiksi aamuun labroihin asti ravinnotta, jos oisin joutunut uuteen operaatioon. Nyt on kuume laskenut kiitos antibiootin huomenna pääseen kotiin jos crp on lähtenyt laskuun oli aamulla vielä noussut vähän eilisestä. Mitään syytä ei mun kuumeeseen löytynyt omalla tavalla aika mielenkiintoinen asia..
 
Neiti, tuosta yksityisen väliultrasta tiedustelisin että voisiko mikään kunnallinen sairaala tehdä noi ultrat, sillä onhan toi jo ihan törkeetä nylkemistä jos yks ultra on toista sataa.. meillä hoitaja sanoi ed. Hoidon päätyttyä että mikäli emme saa neljättä hoitoa kunnallisella ja menemme väestöliittoon niin he Kokkolassa kyllä tekevät kaikki ultrat ettei niistä tulis kalliita kustannuksia ja ainoastaan toimenpide olis sit yksityisellä. Kysäiseppä onko mitää tsäänssiä käydä jollai normi sairaalalla mis on naistentautien poli tms. Ne nuo ultrat käsittääkseni on melkee puolet koko hoidon kustannuksista..

Omassa navassa ei kummoisempia, välilierron ovis olis tuloillaan ihan näillä näppäimillä ja jos nyt senki ottais ja hyödyntäis vaikka tuskimpa se mitää hyövää, eiköhän se 11 vuodessa olis edes kerran luullu tärppäävän jod on tullakseen. Mut kivaahan se peuhuilu on anyway :)

Senverran kiireellä piti kävästä kirjoittaan etten ehi enempää tilanteita kommentoida, käyn sit paremmalla ajalla läpi mikä tilanne on itse kullakin
 
Zoona Tiedot päivitelty. Mulla pp14 eli 4.3 verikoe, eli taidetaa ihan samoissa aikatauluissa mennä? Oip.. no se onkin kenkku vaiva..ootko kokeillu ruokavaliolla? Luumu sose, ruusunmarja sose, puuro, tms. tai apteekin joku tuote, auttaisko juominen?

epplu Tee vaa kuten olosi vaatii, ja neuvottu. Mä itse olen vaa tällänen tarkka tyyppi ja ehkä yli arkakin ja varovainen. Ja meidän kehot kullakin reagoi omalla tavallaan. Ja ollaan eri syistä myös hoidoissa.

Kurjaa kun oli tuskallista, nyt sitten vaan rauhallisesti ja lepoa ja juomista. Sama vika täällä.. vaikka ja korkeen kipukynyksen mielestäni omaan. Kivuliaan kuukautiset ku piinannu nuoresta saakka. No onneksi vain omalla kohdalla tuo kipuilu punktion jälkee kesti sen kolmepäivää ja siitä joka päivä on helpottanut. Toivottavasti sinunkin olotila paranee vauhdilla! Malanda Hyvä tietää, että se naikkarilla mahdollista, se blasto . Mä kun en oo viel päässy PAS hoitoihin (jos se ees liittyy asiaan), mut jotenki oisin voinu kuvitella ettei julkinen tee mitää ekstraa, säästöä säästöä.. ;) Mut oikein kiva kuulla et onnistuu sekin! Kiitos ku kerroit! Vähän luottavaisempi mieli hoitoihin..:)

L@ura Mulla on vähän sellainen kutina, ettei pääse sairaalaa ilman lähetteitä, varsinkin jos maksaa itse hoidot yksityisellä..Voin toki olla väärässäkin! (ja toivottavasti olen).. Aika mahtavaa, jos jossain suostuvat, siis jos te pääsette hoitamaan asiat noin.. JA jos riippuu kaupungistakin.
Täällä tuntui jo tosi vaikealta päästä/saada lähete lapsettomuushoitoihin julkiseen hoitoon. Kysyä tietysti aina kannattaa.
Sitä en tiedä miten terveyskeskus, eikös heilläkin gyne jne.. ?ultraisko se tuollaiset väli käynnit edullisesti?
 
Viimeksi muokattu:
Joo niin se taitaa olla et lähetteen tarvii.Kantsii tiedustella että voisiko yksityinen antaa lähetteen ultriin toisessa paikassa, esim jos tulee vaikka matkoja pitkästi tai juurikin tuo säästökysymys. Luulis ainakin että ovat suostuvaisia :) ei muutakuin kikkakolmoset käyttöön. Harmi kun tällaisellakin asialla rahastetaan :(
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Zoona: Mulla on tullut Pregnylistä tuo vaiva, on kestänyt aina noin viikon Pregnylin piston jälkeen. Oliko sulla Pregnyliä tässä hoidossa? Se on niin ärsyttävää, punktion jälkeen on muutenkin munasarjat kipeät ja kun vettä kittaa kuin kuoleva Saharassa niin koko alavatsa on vain yhtä isoa kipeää ja tukossa olevaa mötikkää.

Kiitos kovasti tsempeistä teille muille :) Mulla on tapana olla ylidraamaattinen ja nyt näen jo positiivisiakin puolia, olihan meillä se yksi hyvännäköinen 3päiväinen. Luovutettujen solujen kanssa on se riski, että "vaikka ne ovat periaatteessa testattuja ja hyviä niin aina tulee epämiellyttäviä yllätyksiä". Lääkäri näin sanoi. Eihän se ole klinikan vika, se ei ole oma vikani eikä luovuttajan vika. Tämä luovuttaja ei nyt vain sopinut solujeni kanssa yhteen ja seuraavaksi kokeillaan jotain toisia soluja.

Kivasti meitä piinailijoita.
 
Jännää kyllä 4.3. = pp14. Iiiks! Toivottavasti päästään vuodoitta sinne saakka
Viiva irroituspiikkinä oli Pregnyl, voihan se olla siitäkin eikä Lugeista. Täytyy muistaa juoda kuin hevonen ja taidan käydä hakemassa luumujakin :x
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
zoona, täällä ummetus alkanu jo kasvattelu vaiheessa ja oon joutunu käyttämään apteekista ostettua valmistetta (en nyt ulkoa nimeä muista) kun ruokavaliolla ei ole saanut riittävää apua. Ja eiköhän tää mukavuus jatku viel jonkin aikaa.
 
Må sain ne laput jo pois niiden haavojen päältä. Mulla itsestään sulaavat tikit haavoissa. pienet jäljet on mahassa ja navan haavaa ei ees huomaa kun on siellä aika sisällä. Täytyy yrittää huome ennen kotitutusta kysellä noiden hoitojen jatkosta, jos vaikka joku fiksu osais vastata asian suhteen. Poistivat samalla sitä endoa myös pois sieltä...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Johan on paljon piinailijoita olemassa ja tulossa! Voi, jospa tästä nyt vyörähtää oikein kunnon plussa-aalto! Tsemppiä kaikille teille :)

Minulle sanottiin julkisella että Panadol ja Burana yhdessä on tehokas lääke ja taisin sellasia settejä ottaa kerran tai kaksi. Mutten enää sitten siirron jälkeen.
Mut se mua jäi nyt vaivaamaan, että otin piikittelyvaiheessa yhden Burana slow 800mg , jota siis käytän säännöllisesti kuukautiskivuissa. Silloin otin sen johonkin päänsärkyyn tai vastaavaan ja vasta otettuani tajusin, ettei olisi pitänyt.

Yritän olla syömättä ibuprofeiinia oviksen aikaan ja loppukierrosta juuri siksi, että olen käsittänyt sen hankaloittavan ovisjuttuja ja kiinnittymistä, mutta kierron alkuun kyllä syön menkkakipuihin sen mitä tarvitsee.

Tänään soitin kontrollin tuloksen ja vastaus oli alle 1. Eli hienosti oli tippunut ja kyllähän minä sen huomasin kun viivat hävisi testistä.
Tämä kierto on välikierto jonka saan päättää progesteronilla jos se meinas venyä ja itseasiassa päätin, että aloitan primot 13.3. Perjantaina ellen ole ihan satavarmasti ovuloinut siihen mennessä, jolloin vuotokin kyllä tulee itsestään. Ovulaatio-ongelmien vuoksi luultavasti siirto tehdään lääkkeelliseen kiertoon, joka helpottaa sitten ajoitusta.
Lisäksi kuulin, että ainakin yhdelle potilaalle oltiin valmiita tekeen toinenkin lääkkeellinen siirto heti perään, joten tässä nyt elättelen toivetta siitä, että jos jotain siirrettävää on niin ehdittöisiin kaksi siirtoa ennen muutto/kesätaukoa joka alkaa 20.5.

Saa nähdä miten käy, mut toivottavasti nyt onnistuisi siirto/siirrot tässä vielä kevään aikana. Jos pakkanen sattuisi tyhjentymään, niin pääsisi sitten suoraan jonottamaan uutta hoitoa eikä vasta todeta syksyllä, että ei onnistu ja jonon hännille vaan

Tämä meni nyt omanapailuksi, kun puhelimella on vaivalloista jotenkin kommentoida kun muutenkin tämä on tällästä näpräystä.

Minä päivittäisin muuten itse, mutten tällä puhelimella siinä kuitenkaan onnistu ennen kuin hermot menee...
Mut jos joku päivittäisi minulle
Huhtikuulle lääkkeellisen passin sinne luomun tilalle :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy # hoidot:

ananias # 2011 # ensimmäinen
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
epplu # 8/2011 #toista yritetään (eka luomu) # selittämätön#
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Jännää#1/2015#ensimmäinen#selittämätön
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
patsuli # 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Saaga76 # 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Tintti_76 # 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Tuutunen80 # 12/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Viiva84 # 03/2013 # ensimmäinen # siittiöt ja PCO
Vilijonkka_ # 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt
Zoona # 2011 # ensimmäinen # selittämätön

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:
Helmikuu
Piikit ja punktiot:
patsuli 5.ICSI, Procren, Synarela?, Puregon, Pregn., punktio vk9
Untuvikko80 Progynova, Menopur, Orgalutran, Dexametson, Lutinus. Punktio vko9.
epplu 1.IVF, Gonal-F + Orgalutran + Pregnyl, punktio 24.2.
PAS:
Ellae 1.ICSIN 1.PAS (= toisen lapsen yrityksen 1.PAS)
Maaliskuu
Piikit ja punktiot:
Havina 2.ICSI, Primolut+Pureg.+Orgal.+Pregnyl+Luge., punktio vk11
Henrietta, 2.ICSI, Gonalf, Orgalutran, Ovitrelle+Luget, punktio vk10-11
PAS:
L@ura82 4. ICSI 1.PAS (Huonot siittiöt)
Mandala 1.IVF 3.PAS
Nenna81 1.IVF 2.PAS (Luonnolliseen kiertoon, Lutinus käytössä)
Saga76 1.IVF 2.PAS, Progynova, Lugesteron
Sofi12 2.ivf 2.PAS
Vilijonkka 1.IVF/ICSI 1.PAS? (Tuoresiirtoon ei päästy hypeririskin vuoksi)
Huhtikuu
PAS:
RiiMini (lääkkeellinen kierto)

Piinailijat: :snotty:
Bonniemoi 3.3 (1.IVF 2. PAS)
Timjami77 3.3. (4.ICSI)
Jännää 4.3. (1. IVF)
Zoona 5.3 (2.IVF)
viiva84 6.3 (2.IVF)

Plussanneet: :heart:
Heinäkuu 2014

Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen raskaus) hCG 17/PP14
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS

Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Viimeksi muokattu:
Kamala kiusa tuo um- me- tus..Se ei kyllä tunnu kivalle, paha paine.on kyl joskus jokasella varmaa ollu. Mä oon onneks ollu onnekas, vaikka pregnylin ja käytin. Kokeilkapa kaikki kikka kolmoset mites leseet yms? Luumusose on kyl yleens ja aika hyvä, mutta jospa jonkun mahalle sopis? Ja apteekista viimeistää apua..Mulla yleensä maha melkein liian hmm..löysä:ashamed: joten nyt on varmasti ihan ok. Koittakee kestää viiva patsuli ja zoona! Toivottavasti saatte mahat toimimaan.
L@ura Toi oli hyvä idea..Pyytää yksityiseltä lähete..Sen luulisi onistuvan!
Zoona peukut pystyy, että selvitään!!
RiiMini Päivitelty..oliko lääkkeellinen kierto oikein?

Oma napanen: Mä luulen et nyt vissii iskee joku flunssa..IIKS!! Toivottavasti tää ei ny haittaa mitää. Rupes iltapäivällä kutitaa kurkussa ja pikku yskähtelyjä silloin ja tällöin, sit kävin täs asioilla, yskintä paheni ja nyt ku tulin kotii naps meni ääni ja lämpö 37,2( normi 36,6) no eihän oo paljon lämpö koholla, mut hirvittää saada viel flunssa tän kaiken päälle :'( KÖH KÖH

Yritän päivitellä täällä kans, tota listaa, ku muistan, näen ja kerkiän, mut tosiaa saa muutkin hoitaa, RiiMini puhelimella on kyllä haasteellista ;) ..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Taas kysymys:

Te, jotka ette ole käyneet tuoresiirron jälkeen verikokeessa, mikä pp ja kuinka monta päivää punktiosta teille on annettu lupa testata kotitestillä ja lopettaa tukilääkkeet?
Mikä pp teidän kokemuksella uskaltaa lopettaa luget negatestin jälkeen?
 
Ummetus on ahterista :p Minulle iski hyperin kanssa yhtaikaa ummetus ja pukamat otti siitä sitten itseensä. Voi että sitä ihanaa olotilaa...
Minulla on kotona apteekista saatavaa Pegorion-valmistetta jota vetäsin sitten 4 pussia ekana päivänä ja toisena varmaan 3 ja sit lähti vatsa toimiin. Sen jälkeen on tilanne hellittänyt.

Onko täällä Gelee Royalen käyttäjiä tai muiden vastaavien? Minä kävin eilen ostamassa Ubikinonia ja Gelee Royalea purkit ja aloitin samointein sitten syömään :) Täytyy toivoa, että munasolut paranee ja ovis vaikka tulee tässä välikierrossa.
Ja sitten tulisi se luomuplussa :LOL:
Voi tätä optimismin määrää. :D

Tsemppiä edelleen piinailijoille!
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Jännää mulla ruumiinlämpö on ollut viime päivät 37. Lugeista johtuvaa, luulen. Vilunväristyksiä, kuin kipeäksi tulossa. Ei flunssa kuulemma tässä vaiheessa haittaa, alkiosta ja sen olosuhteista asiat kiinni. Kysyin tätä klinikalla, kun töissä on nyt kovasti flunssaa.

RiiMini: kuinka kauan uutta hoitoa voi joutua jonottamaan?
 
neiti ..aah luin sun tekti vähä ohi..joop. unohda
Ei ihme et iskee lukihäiriö mulla 38,2 asteen lämpö. flunssan kourissa. Palelen ja hikoilen.

No se on ehkä paras et pidän suun kii tän päivän ja lepäilen. Sekoilen varmasti muuten lisää.

Kiva kun oot selvitelly asian Zoona, saan rauhassa sairastaa ;)
 
Viimeksi muokattu:
Neiti. nyt ei valitettavasti faktaa tule täältäkään, kun meillä se veritesti tehdään. Mut jos ei tehtäisi niin meidän polin ohje on testata PP14.

Minun plussa näkyi jo PP10 ja olisin luottanut siihen, jos se olisi lähtenyt vahvistumaan, muttei lähtenyt.

Muiden kokemuksia lukeneena olen törmännyt sellaisiin testipäiviin kuin PP12 ja PP14. Riippuu varmaan kyllä esim Pregnylin pistoista, eli jos sitä on pistetty tueksi monta päivää isoa annosta, niin se näkyy pidempään, mut jos vaan se 10 000 silloin kerran, niin tuskin näkyy niin kauan, etteikö huoletta voi jo PP12/PP14 testata.

Toivottavasti tulos on toivottu ja saat oikeita kokemusperäisiä vastauksia kysymykseesi :)
 
Zoona meillä jono on noin 5-6kk, mutta sinne uuteen jonoon pääsee vasta, kun pakastin on tyhjä ja meillä pakastimessa on 3 alkioo.
PASsiin ei ole jonoja vaan sinne mennään sitä mukaa kun kierrot ovat sopivia ja toivon, että seuraavasta vuodosta lähdetään sitten lääkkeellisesti kypsyttelemään limakalvot ja kohtu kuntoon.

Meillä on vaan tulossa pitkä tauko polilla kesän aikana kun muuttavat ja jännittää, että miten käy pakkasukkojen. Olisi niin hirveän turhauttavaa, jos päästäisiin nyt yhteen siirtoon, joka sitten olisi nega ja sen jälkeen jouduttaisiin odottamaan elokuuta. Elokuussa vaikka ei päästäisi siirtoon ollenkan (kun se on varsin tavallista, että ne ei kestä sulatusta ne alkiot) ja sit vasta päästäisiin takaisin jonoon.

Vaikka tässä nyt en enää mitään kummempaa kiirettä ajatellut pitää tämän kakkosen yrityksen kanssa, niin kuitenkaan en toivoisi sitä pitkää odotusta turhaan ja sitten taas pitkää jonotusta seuraavaan hoitoon. Se olisi käytännössä sitten ensivuonna tähän aikaan ja tällä "uudella kärsivällisyydelläni " ( :p ) se kyllä vähän tuntuu liian pitkältä... :D
 
Hei!Taidanpa minäkin tulla tänne...
Luomuraskaus 17v sitten,nyt nykyisen miehen kanssa ei raskautta 10vuoteen.1,5 vuotta ollaan oltu hoidoissa.Viime syksynä inseminaatio-nega ja syykin selvisi laparoskopiassa eli endo,joka myös tuhonnut molemmat munanjohtimet ja ne jouduttiin poistamaan.Nyt 1.ivf/icsi kierros menossa.Lääkkeinä tukemassa Menopur 375,orgalutran ja pregnyl.Toissa päivänä oli keräys,vain yksi solu saatiin ja eilen tuli soitto että hedelmöittyi.Tänään iltapäivällä siirto.Nyt sitten Jännätään,kuinka käy... :confused:

unohtui:Ikää huikeat 42v.
 
Viimeksi muokattu:
Labrasta soitettu ja kaikki 9 hedelmöittynyt olivat lähteneet jakautumaan normaalisti. LA olisi siirto ja soittavat, jos ei ole siirrettävää la aamusta.

Turvotus on vain pahentunut ja kylkiin pistää välillä. Sairaslomaa enää tämä päivä ja mietin, että soitanko klinikalle vai työterveyshuoltoon, sillä en pysty kunnolla istumaan tämän mahan takia jotta saisi loppuviikon sairaslomaa vielä ja levätä kunnolla. Onko muilla pahentunut turvotus punktion jälkeen? Ei huvittaisi 150 e maksaa klinikalle, jos pystyvät työterveydessä ultraamaan mahan päältä ja tarkistamaan tilanteen. Lisäksi työterveys olisi ihan vieressä ja ei tarvitsisi tuntia istua autossa. En tiedä mitä tehdä
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Onkohan mitään kotikeinoja kohdun limakalvon paksuuntumiseen? Kävin äsken ultrassa ja 15mm johtofolli näkyi mutta limis oli vain jotain vajaa 4mm :O Usein tässä kp10 ultrassa on ollut neljän ja viiden millin luokkaa ja silti ehtinyt kasvaa loppumetreillä tarpeeksi, mutta kyllähän tuo silti ohuelta kuulostaa ja jos mitään voisi nyt tehdä kotona niin tekisin tällä kertaa kyllä.
Tuon ohuuden takia lääkäri määräsi myös uuden ajan ensi maanantaille, jotta katsotaan onko johtofolli ja limis paremmin linjassa sitten.
Sanoipa lääkäri vielä, että vaikka ei tämä tosiaan mikää ennätyskilpailu ole, mutta hän tietää 3mm limiksellä raskautuneen tapauksen. Huh
 
Untuvikko: Hienoa, että teillä on jakautuneita noin paljon :) Toivottavasti teillä on lauantaina useita blastoja :)

Mandala: Voi ei :( Toisilla liian paksua limakalvoa ja toisilla liian ohutta. Mulle lääkäri sanoi, että iso määrä foolihappoa (olikohan se 1200 µg per päivä) voi paksuntaa limakalvoa. Toivotaan nyt, että se limakalvo sieltä kasvaisi äkkiä, oliko lääkärillä mitään kikkakolmosia tarjota?

Neiti: Sain valita kahdesta vaihtoehdosta a) verikoe pp11 (16 päivää punktiosta) ja jos se negat luget saa lopettaa heti tai b) kotitesti pp14 ja siihen asti ehdottomasti luget, vasta jos kotitesti nega pp14 niin saa luget lopettaa (tämä oli siis blaston siirrossa näin eli se olisi sitten 19 päivää punktiosta). Eri hoitotahoilla on varmasti eri mielipiteitä.

Mulla on vielä toinen munasarja oikein tosi kipeä :( Ei yhtään kiva, punktiosta on tosin vasta/jo viisi päivää, eli kai se vielä saakin olla arka. Vielä täytyy nousta neljä kertaa yöstä vessaan kun rakko painaa niin oikeaa munasarjaa. Siirrossa maanantaina se oli vielä melkoisen iso....toivottavasti se nyt pian pienenisi ja armahtaisi minut.
 
Neiti. Mulla on aina määrätty virallinen (koti)testi punktioidenkin jälkeen pp14 eli 16 päivää punktiosta, kun 2 päiväsiä on siirretty. Molemmilla kerroilla tosin vuoto tuli lugen läpi jo pp13 ja pp10, testasin negat ja lopetin luget siihen.

Tervetuloa jälleen uusille!
 
RiiMini Mä oon käyttäny Glee Royalea..ku oli inssihoidot. Tykkäsin..Ovis tuli, mut mulla on aina tullut joten jäävi kehuu liikoja. Nyt ku on kaiken maailman lääkeitä täs IVF hoidos en oo käyttäny.

Yleisesti :Näyttää siis olevan aika samaa aikaa, ku tuoresiirto ja verikokeeseen meno.. toi pp14 kieppeillä, suurinpiirtein , kuin jos ei mee verikokeesee, ja tekee testin itse. Jos nyt tääl kuumehöyrys jotai käsitin. Eikös varmimman tiedon saa omalta lääkäriltä, joka tehny hoitosuunnitelman, vaiks tällä tullutkin hyvät vastaukset?

Tuleeks teille muille muuten v**** vaihde noista lugeista, jossain vaiheessa? Must tuntuu et alkaa ilmetä :mad: agressiivista olotilaa..

Tervetuloa mukaan uusille!

Viiva Ei kivaa ku on kipee, olo.. Täälläkin viel vähän särkee semmonen repivä kipu tietyissä asennoissa, vaikka elelen jo viikko siitä punktiosta. Kyljellää tuntui pitkään kipua nukkuessa, nukuin melkein koko viikon selällään, kenkienlaitosta ja istumaan menemisestä puhumattakaan Ne melkein pahimmat. Mut nyt alkaa varmaa pikkuhiljaa helpottaa..täälläpäässä. ehkä menee se koko 2 viikkoa, ku alkaa olla täys normaali olo omassa nahassa.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä