IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Semmonen vinkki tuohon lista asiaan että ensinnäkin kannattas poistaa plussanneet tuolta "muulta listalta".. tai ainakin kun itse listaa päivittelin niin oli tapana tehdä niin että samalla kun siirtyi plussanneisiin otettiin pois.. nyt siellä on ainakin Rusakkonen, Jantzu, Millionnea, Toiveitakovain80, Aislinn83, shelterme, BlackCat, WishingUponAStar, julie_, AutotaK.. en jaksa luetella.. niin molemmissa listoissa..
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun ja MyMa
="kirsillevauva, post: 32273291, member: 144804"]@MyMa , se oli mun täti, joka kommentoi mun painoa, ei hoitaja :) Ja minusta @Nipsu_78 meni kesken, kuten minullakin?

Hei anteeksi @kirsillevauva, mä luin huolimattomasti ja ajattelin että viittasit tädillä niinkun hoitaja-täti-ihmiseen:ROFLMAO: Ja en pystynyt Nipsun profiilista katsomaan hänen kirjoittamiaan viestejä, mutta koitan vielä tsekata tuon km asian!

Hyvä kun ootte lisänneet korjauksia, päivitin kaikki vinkatut jo tuonne ylemmäs:) Kunhan saadaan lista nyt porukalla ajan tasalle, niin sitten on helppo päivitellä taas. Nyt oli edelliskerran jälkeen 6 sivua viestejä, niin oli aika seulominen mitä oli tapahtunut:D
 
  • Tykkää
Reactions: kirsillevauva
Lääkäri soitti :) Alkukierron lääkitys on sama progynova 2+1. Sit ultrassa voidaan katsoa, onko syytä muuttaa esim Terolutin määrää. Eli aloitan kuukautisista lääkkeet ja käyn ensi viikolla tukostaipumus-verikokeessa :) Lääkäri puhui, että voitaisi era-koe tehdä, mutta tuntuu aika turhalta rahanmenolta. Jostain vastaavasta edullisemmasta kokeesta puhui myös, pitää katsoa myöhemmin kannasta muistiinpanot. Mutta jos tuo koe tehdään, ei tule siihen kiertoon siirtoa. Kuinka monelle era-koe on tehty?
 
@kirsillevauva on varmaan puhunut siitä ready-testistä, on uudempi kun tuo era ja muistaakseni havempi.. minulle tehtiin samalla kun se NATA-testi....
onko sulla antaa jotain linkkiä tutkimukseen? en löytänyt mitään. Itse ihmettelen, miksi, kun olen ollut raskaana 7 kertaa, joten ei tuo kiinnittyminen kovin kummoinen ongelma ole? En varmaan ymmärrä. Mikä tuo Nata- testi on?
 
onko sulla antaa jotain linkkiä tutkimukseen? en löytänyt mitään. Itse ihmettelen, miksi, kun olen ollut raskaana 7 kertaa, joten ei tuo kiinnittyminen kovin kummoinen ongelma ole? En varmaan ymmärrä. Mikä tuo Nata- testi on?
Tässä oli sen Nata-testejä tekevän paikan sivu:
https://www.matricelabinnove.com/en/diagnosis/

Mutta siis kiinnittymisongelmiinhan tuo mun käsittääksenk tosiaan liittyy, eikä sulla sitä ongelmaa ole.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Soitin Dextraan, Niklas puhui be ready-testistä, josta kätilö lupasi laittaa tietoa sähköpostitse lisää. Tuossa @Silmu75 antamassa linkissä ainakin viitattiin, että käytettäisi varhaisiin keskenemenoihin?
No niinpä onkin! Mutta tuo siis oli se nata-testi, en tiedä onko tuo toinen testi saman laboratorion.

Mutta mä epäilisin kyllä ennemmin vikaa alkioissa kuin sussa. Tai itse olen ainakin törmännyt väitteeseen, että nuorellakin naisella voi olla jopa puolet kromosomeista poikkeavia.
 
Viimeksi muokattu:
@kirsillevauva Kuten @Rusakkonen kin tuolla toisessa ketjussa neuvoi, kilpirauhasarvo (tsh) ois raskautta yrittäessä ihanteellisimmin noin 1, ja siellä klinikalla missä kävin yläraja oli 2,5. On siis tarkempaa silloin kuin normaalit viitearvot, tähän valitettavasti edes kaikki lapsettomuuslääkärit ei tunnu reagoivan.

@Silmu75 Toisessa ketjussa kysyit hyviä ja halpoja testejä.. suosittasin Pregcheckin liuskoja, ne on olleet itsellä luottotestejä ja näyttäneet mitä pitääkin, ja ovisliuskat toimineet varhaisina raskaustesteinä. Viimeisessä siirrossa jäi ovulaatio jostain syystä näkymättömiin noissa liuskoissa, mutta uskoisin että siinä oli joku ongelma omassa (vanhentuneen kehon) toiminnassa, eikä ois näkyny millään muillakaan testeillä.
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
@kirsillevauva eri juttu tosiaan tuo nata ja ready, ne vaan otettiin mulla samalla kertaa. Eri paikkaan lähtee näytteet nata ranskaan.. ja be ready viroon. Be ready tosiaan vastaa kai aikalailla eraa.. eli lähinnä tutkitaan sitä "kohdun aikaikkunaa" että onko siirtoaika oikea. Tosiaan jos sulla ei kiinnittymisessä ole ongelmaa niin voi tosiaan olla vähän turja. Tuo nata-testi taas kaiken maailman hylkimisiä ym. joten vois olla parempikin.. jossain vaiheessa tässä ketjussa siitä oli enemmänkin juttua.. mutta ne kai tosiaan löytyy labran sivuilta jos kielipää riittää :)
 
https://www.sciencedaily.com/releases/2018/12/181218074705.htm

Tässä on siitä beready-testistä. En ole vielä ehtinyt paneutua. Jos jollakin on sujuva englanti, jaksaako katsoa läpi ja selvittää, käytetäänkö keskenmenojen yhteydessä? @Rusakkonen ?

Oli verikoe tukostaipumuksesta. Tulos tulee 10 päivässä+postitus. Tietty en toivo tukostaipumusta, mutta toisaalta olisi helpottavaa saada joku "syys" keskenmenoihin. Lääkäri ei uskonut mun ylipainon aiheuttaneen keskenmenoja. Niklas puhui huonoista alkioista, mutta miten voi olla kaksi huonoa putkeen? Kun toistuvat keskenmenot eivät kuotenkaan niin yleisiä ole?
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
https://www.sciencedaily.com/releases/2018/12/181218074705.htm

Tässä on siitä beready-testistä. En ole vielä ehtinyt paneutua. Jos jollakin on sujuva englanti, jaksaako katsoa läpi ja selvittää, käytetäänkö keskenmenojen yhteydessä? @Rusakkonen ?

Oli verikoe tukostaipumuksesta. Tulos tulee 10 päivässä+postitus. Tietty en toivo tukostaipumusta, mutta toisaalta olisi helpottavaa saada joku "syys" keskenmenoihin. Lääkäri ei uskonut mun ylipainon aiheuttaneen keskenmenoja. Niklas puhui huonoista alkioista, mutta miten voi olla kaksi huonoa putkeen? Kun toistuvat keskenmenot eivät kuotenkaan niin yleisiä ole?
Kyllä mun mielestä tuolla testillä etsitään vain sitä sopivaa ajankohtaa siirrolle, eli kuvittelisin siitä olevan hyötyä lähinnä kiinnittymisongelmissa. Voisithan kysyä lääkäriltä miksi se pitää testiä hyödyllisenä?

Oletko Facebookissa? Siellähän on Helminauha-ryhmä luovutettujen solujen käyttäjille, siis Simpukan vertaistukiryhmä. Siellä kun jotkut on kromosomitestauttaneet alkioita, niin tyyliin kymmenestä on saattanut olla vain yksi hyvä, vaikka siis päälle päin ei mitään vikaa näy. Tuolla ryhmässä on muutenkin hyvä kysellä kokemuksia kaikesta mahdollisesta ja siellä on mielestäni hyvä henki.
 
Mut voisi lisätä listalle,
Ja tietoja, ikä 26, yritys aloitettu hmm mitähän siihen laittais kun ollaan kokoajan oltu ilma ehkäisyä mutta tiedän 95% varmuudella että niin en raskaudu.. yritys alkaa elokuussa icsi hoidolla kyllä:D toinen lapsi ja ensimmäinen hoito/siirto siihen alkaa elokuussa.

Ja joku kysyin pitääkö jonottaa uudestaan kun kerran jo hoito tehty, niin ei tarvitse. Ymmärsin että soitan kun menkat alkaa ja siittä kierrosta suoraan siirtoon. :) JÄNNITTÄÄ! En kyllä tiedä mikä jännittää eniten, soitto tyksiin,siirto,odottaminen vai se että kaikki alkaa alusta:rolleyes:
Täällä on kolmessa vuodessa tullut ihan uutta sanastoa mihin täytyy perehtyä, ready testio_Ohatchingo_O?:D
 
Nimi #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa #1.IVF
Carinem #10/16 #1. #endo #2.IVF
daim1 #7/16 #1. #selittämätön/matala AMH #4.ICSI
Elisa_maria #-15 #1 #selittämätön #2.IVF
Haaveilija91 #5/2018 #1. #FAP geenimutaatio #2. IVF+PGD
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF
Jasmina20 #26 #toinen #miehellä syöpä #1. IVF? PAS tulossa 8/19
kirsillevauva#46 #12/2013#neljäs (miehen 1.)#munasolujen laatu+ikä # lahjamunasolut / 2.Pas
Lallastiina #10/2015 #1. #munasarjavasta-aineet? #2.IVF
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 #5/13 #1. # selittämätön/ikä #3.ICSI
Missukkaliini #4/2016 #0 #tuntematon syy #1.IVF
MyMa #31 #2016 #2. #PCO/anovulaatio #2.IVF 2.pas tulossa 8/19
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu #2.ICSI
Neppari123 #2015 #2 #selittämätön #2.IVF/1.PAS
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön #5.IVF
Nipsu_78#41#selitt./ikä#4.ivf
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt #1.IVF/1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus #4.IVF
Silmu75 #43 #2013 #1. #ainakin endometrioosi ja ikä #1.IVF/ICSI lahjasoluilla tulossa 9/19
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön #1.IVF/ICSI
Taigariina # 1/16 #1. # endometrioosi #2.IVF
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym #6.IVf
Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. #1.IVF/2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa


Piinailijat

Nipsu_78, siirto 29.7.

:love: Plussat 2019 :love:
Tammikuu:
hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
Domi (5 IVF:n, yhteensä 18 siirron jälkeen "luomu", scratsingin jälk.)
Helmikuu:
kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv) (km 8+0)
Taigariina 2.IVF (2pv)
Milli-34 2.ICSI (3pv) (tm)
Maaliskuu:
Anemonee 2.ICSI (6.pv)
Noran 2.IVF/5.PAS (3pv)
AuroraK 1. IVF, 2. PAS
Huhtikuu:
WishingUponAStar 1. IVF 1.PAS (5pv)
BlackCat 1.ICSI 2.PAS (3pv)
julie_ 1.IVF/ICSI/3.PAS (3pv)
Rusakkonen 6.IVF/ICSI (3pv)
rouvaNiisku 1. IVF 3. PAS
Toukokuu:
Millionnea 3.ICSI (3pv)
Nipsu_78 4.ivf, 1.pas, (5pv) km
Kirsillevauva (km)
Kesäkuu:
Shelterme
1.IFV 1.PAS
Toiveitakovain80 1.IVF/1.PAS
Jantzu 5. ICSI 1. PAS
Aislinn83 2. IVF
Nonnakka 1.IVF 1. PAS
Nyuu 3. IVF
 
Viimeksi muokattu:
@Jasmina20 menikö nyt oikein? Oliko siis niin että sulle on tehty 1 IVF/ICSI ja nyt tulossa uusi kierros, vai suoraan siirtoon edellisen hoidon alkioista?

Kertokaas tämän palstan konkarit vielä se, että laitetaanko listalle se järjestysluku IVF:stä ja siirroista joka kaikkiaan on tehty (vaikka välissä olisi saanutkin lapsen) , vai tätä nykyistä yritystä ajatellen tehdyt?
 
Kuukautiset alkoi :) Lääkärin aika aikaistui ja on 5.8. Siirto siis tulossa varsin pian. Tuskin mä sitä beready-testiä teen, jos vain aikaikkunan määrittelyyn? Kysyn vielä oman lääkärin mielipidettä. Pitää vainb yrittää olla positiivinen ja ajatella, että oli vialliset alkiot ja seuraavalla kerralla tärppää <3

Kiitos @MyMa päivittämisestä. Mulla siis syynä munasolujen laatu lapsettomuuteen ja ikä, 46-v. Jos jaksat lisätä.
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
Heippa! Sattumalta tuli mieleeni käydä palstalla pitkästä aikaa ja vielä näyttää tuo minun nimimerkki roikkuvan listalla. KuuBen saa poistaa listalta kokonaan. Tuskin enää lähdetään hoitoihin jatkossa ja adoptiotakin aikamme harkittuamme olemme nyt päättäneet lopettaa haaveilut jälkikasvusta ja keskittyä koiriin ja muuhun elämään. Luomuraskaus tulkoon, jos on vielä tullakseen. Onnea teille kaikille hoitoihin!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78 ja MyMa
Kyllä mun mielestä tuolla testillä etsitään vain sitä sopivaa ajankohtaa siirrolle, eli kuvittelisin siitä olevan hyötyä lähinnä kiinnittymisongelmissa. Voisithan kysyä lääkäriltä miksi se pitää testiä hyödyllisenä?

Oletko Facebookissa? Siellähän on Helminauha-ryhmä luovutettujen solujen käyttäjille, siis Simpukan vertaistukiryhmä. Siellä kun jotkut on kromosomitestauttaneet alkioita, niin tyyliin kymmenestä on saattanut olla vain yksi hyvä, vaikka siis päälle päin ei mitään vikaa näy. Tuolla ryhmässä on muutenkin hyvä kysellä kokemuksia kaikesta mahdollisesta ja siellä on mielestäni hyvä henki.
Mulle tehty kaksi kertaa just tuo kromosomitestaus ja molemmilla kerroilla kävi raju kato alkioissa. Ekalla kerralla 10 hyvin kehittynyttä blastoa> 1 terve. Toisella kerralla 19 hyvää blastoa> 9 tervettä. Eli kyllä päälle päin hyvästä voi löytyä kromosomitestauksen kautta vikaa...

EDIT: äh nyt sekoitin kromosomit ja geenit. Mulle tehty siis geenitestaus mutta samalla meidän blastoista oli löytyny toisaalta myös kromosomipoikkeamia eli kai ne löydetään siinä samalla...en tiedä tarkalleen.
 

Yhteistyössä