IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Haaveilija91, milloin teillä on seuraava siirto? Nyt on hieno määrä terveitä alkioita :) Meillä parin viikon päästä, jos ei päätetä tehdä sitä beready-testiä. Keskustelen lääkärin kanssa sen hyödyistä.YHtään tarpeetonta keskenmenoa en enää jaksaisi :(
Viikon 35 jälkeen alkavasta vuodosta voi ilmoittautua siirtoon, nyt on se kesäsulku. Mutta odotttaminen ei haittaa ollenkaan kun tietää että on iso määrä alkioita odottamassa.
Mulla tutkittiin epäsäännöllisten menkkojen vuoksi kilppari -ja prolaktiiniarvot mutta ne oli onneksi kunnossa. Testailin myös huvikseni ovulaatiota ja se tuli. Eli eiköhän vuosikin taas säännöllisty
Tsempit siirtoon ❤
 
Siirto suoritettu ja nyt siis piinailen huomenna ekaa päivää..:love:
@kirsillevauva mulle tehtiin ns.suolahuuhtelu kohtuun ja sen tarkoitus olisi edesauttaa alkion kiinnittymistä. Tarkemmin en just nyt osaa sanoa, jotenkin ei nyt palaudu mieleen tarkemmat selvitykset. Se on tehty samalla kun ultrattu ennen pas:ia..
Mulla on kiinnittynyt pakastesiirroista kaksi, ja kaksi ei (ja ne kaksi menneet kesken). 2.ivf:n jälkeinen tuoresiirto ei tarttunut (vaikka era oli tehty just ennen, mutta seuraavan kierron pas tarttui, uskon sen eran myötävaikutukseen). Mutta sitten on vaihtunut siittiöiden lahjoittaja ja itselle tullut ikää..joten ei näistä tiedä mikä on se juttu aina. Koska viimeksikin suolahuuhdeltiin ja tarttui, niin siihen päädyttiin nytkin.
@MyMa sori mun tietoja tulee vasta nyt, jos voit lisätä seuraavalla kertaa,

Nipsu_78#41#selitt./ikä#4.ivf ja sinne toukokuun plussanneisiin KM

Kiitos kovasti! Olin jotenkin tippunut sieltä. Tsemppiä myös sun hormonioireisiin ja voimia sos.elämään ja tunteisiin! Toivottavasti on jo helpottanut.
Onks muita piinailijoita?:)
 
Taallakin puhuttiin NIPT:ista. Kuulumisina, etta nainkin voi kayda. Eli se laajempi NIPT-testi (Panorama) tuli nyt sitten jo toisen kerran takaisin tuloksettomana, eli nyt sitten ei enaa tehda, ja firman pitaisi palauttaa minulle ne rahat. Luin netista asiasta ja lyhyesti sanottuna kyseessa on siis sellainen suhteellisen harvinainen juttu, etta testista ei edes uusintakerran myota tule tulosta, ja syyna on tuolloin, etta veresta loytyy naytetta ajatellen liikaa aidin DNA:ta verrattuna lapsen DNA:han (taikka painvastoin ajateltuna). Pelastyin tietysti, etta mita tama nyt sitten tarkoittaa, mutta tarkoittaa yleensa esim. sita, etta aiti on ylipainoinen taikka on rasittunut (urheilusuoritus ennen testia, taikka on tulehdus/sairaana yms). No, tama nyt sitten taitaa menna paa-asiassa ylipainon piikkiin (sinne klinikalle matkustaminen kylla on myos taysissa metroissa jonkinlainen urheilusuoritus!). Tassa kylla saattaa sitten lisaksi olla jotain tekemista myos lahjasoluilla (testistahan ei sitten voinut tehda kaikkia osuuksia joka tapauksessa lahjasolujen vastaanottajille). Ilmeisesti ei kuitenkaan tosiaan ole mitaan suurta huolenaihetta, kun Down, Edwards- ja Patau-riskit olivat niskaturvotustestien mukaan niin pienet.

Eli nyt sitten jaatiin tahan tilanteeseen, eika sita sukupuoltakaan saanut enaa sitten sen kummemmin varmisteltua. :) 13.8. minulla on 20-viikkoisen rakenneultra, ja ehka myohemmin menen viela yksityiselle katsomaan, etta kaikki on kunnossa, jos silta tuntuu.

@Wintersun - eikos Synarelan tehtava nimenomaan olekin laittaa munasarjat lepotilaan ja silloin ovulaatiota ei tule?
 
Kiitos kaikille kun olette ilmoittaneet tietojanne. Olen nyt päivittänyt ne kaikki tuohon tämän sivun alussa olevaan listaan, niin ei tarvi ihan koko aikaa nostella. Mä voin yrittää ottaa kopin tästä päivityksestä, mutta toki muutkin saa päivittää tai nostella tarvittaessa :) Katotaan ettei se painuisi kovin kauas taakse.

@Nipsu_78 jaiks, onnea ja pitkää pinnaa piinailuun! Koska sulla on virallinen testipäivä, onko teillä veritestiä ja meinaatko malttaa mielesi? :D

@Rusakkonen harmi kun tuo testi ei onnistunut tälläkään kertaa. Olisihan se ollut kiva saada vähän lisävarmuutta, mutta onneksi nyt kaikki viittaa siihen että mitään huolenaihetta ei ole:) eikä rakenneultraankaan ole enää pitkä aika!

@kirsillevauva kyllä säkin ihailtavaa tahtia tahkoat siirtoja, ja vielä keskenmenojen jälkeen saat aina itsesi keräiltyä:eek: vaikka pakko kai se on, kun on palkinto mielessä. Katsotaan kuinka itselle käy, jos ei elokuussa nyt siirrosta tärppää. Sanoivat että heti seuraavaan kiertoon voi kyllä yrittää.

@Wintersun synarela-kysymykseen ja noihin testeihin en valitettavasti osaa sanoa yhtään mitään, kun ei mistään näistä ole kokemusta.

@Haaveilija91 hienoa kun prolaktiinit ja kilpparit oli kunnossa! Äkkiä ne viikot sitten kuluu:)

Itsellä alkanut viimein hellittää se Zumenonin aloituksen tuoma alakuloisuus ja mielialojen heittely. Oli kyllä jotenkin niin masis olo kaikesta elämässä pari viikkoa, huoh. Ei ole hormonilöyly helppoa. Torstaina aika klinikalle kun kesäsulku päättyi nyt, toivottavasti kaikki hyvin ja päästään siirtoon ensi viikolla. Limaisuus on ainakin lisääntynyt, mitä lie tarkoittaao_O Nyt ollaan lomareissulla, kun miehellä alkoi loma. Syyskuun alussa pitäisi palata hoitovapaalta töihin, on tässä taas elämäntapahtumia ihan riittävästi samaan syssyyn.. :confused::D
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
@MyMa, korjauksena vielä, että neljättä lasta yritetään. Tai siis miehen eka ja mun neljäs. Ja 2.pas. Anteeksi en itse osaa korjata . Meitä onkin ilmeisesti elokuussa enemmänkin piinailijoita . @Rusakkonen, hienoa, että saatte lapsen hoidon järjestymään. Mietin vain, tulisiko aupair halvemmaksi? Joku kiva suomalaistyttö?
 
@MyMa, korjauksena vielä, että neljättä lasta yritetään. Tai siis miehen eka ja mun neljäs. Ja 2.pas. Anteeksi en itse osaa korjata . Meitä onkin ilmeisesti elokuussa enemmänkin piinailijoita . @Rusakkonen, hienoa, että saatte lapsen hoidon järjestymään. Mietin vain, tulisiko aupair halvemmaksi? Joku kiva suomalaistyttö?
Voisi ehka tulla halvemmaksi, mutta emme kesta ajatusta, etta joku vieras asuisi meilla, eika tanne tavaroiden keskelle edes mahtuisi! :ROFLMAO:
 
Täällä tietysti kärsimätön ja pelkään hutia..vatsa vähän turposi siirron jälkeen ja samana päivänä tuntui jotain. Mutta sitten ei mitään, ei sitä tiettyä painavaa tunnetta ylempänä, mikä ollu aikaisemmissa kiinnittymisissä. Vähän menkkamaista oloa tuolla alempana. Tissit ihan pehmeet, ei yhtään edes arat. En tiiä, jospa kokeilisin ovis-tikulla huomenna tai la..virallista päivää en saanut (unohtivat antaa, ..konkari) eli blastolla muistaakseni virallinen 11 päivän päästä.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@kirsillevauva hienoa, että tukostaipumusta ei ole veressä! Positiivista(y) Ajattelitko kahden alkion siirtoa siinä mielessä, että olisi parempi mahdollisuus saada edes yksi alkio kiinnittymään, vai olisiko teillä toiveissa vielä useampi lapsi?

@Rusakkonen hyvä kun lapsen hoitokuvioihin saa selvyyttä, sekin osaltaan varmasti helpottaa stressiä vaikkei vielä kiire olekaan :) Miltä se uusi auto muuten on käytössä vaikuttanut? :D

@Nipsu_78 voih, jos nyt alkaa jo epäilyttää. Sulla siis... Dpo 8 menossa, laskinko oikein? Mä oon aina kiltisti odottanut viralliseen testipäivään, joten ei hajuakaan koska voisi alkaa haamun metsästykseen.. Jos yhtään lohduttaa niin mulla ei raskauteen johtaneessa kierrossa ollut MITÄÄN oireita. Ei rinnoissa eikä tuntemuksissa eikä mitään. Muutenkin oli todella vähäoireinen raskaus ja täysin terve poika syntyi ja kaikki meni hyvin:) Kun jotkut sanoo että paljon oireita-vauvalla kaikki hyvin, niin ei sekään mikään taivaan totuus ole:) Toivotaan että piinapäivät menisi nopeaa, aargh tuo on niin raastavaa!

ON:kävin tänään klinikalla kesätauon jälkeen, kaikki kunnossa. Limis 10.5mm ja monikrs rakenne. Keskiviikkona sitten siirto :) Vähän lääkäriä jännitti että miltä näyttää, kun tänään jo kp18. Huomenna alkaa luget.

Kertokaapa tuosta Ovitrellesta, kauanko teillä se on näkynyt testeissä? Ohjevihossa luki että 10pvä, mutta onko todellisuudessa niin pitkään? Mulla ei ole aiemmissa siirroissa sitä ollut. Tällainen suuren suuri ongelma, että kemut tulossa siirrosta seuraavalla viikolla, ja mietin uskaltaako ottaa alkoholia vai pitääkö keksiä jotain tekosyitä... Sori tämmönen first world problem tähän väliin.:confused::cool::D
 
Nyt mä sain stressin mun kilppariarvoista. Tutkittu viimeksi vuosi sitten ja oli n. 2,5 eli raskautumista ajatellen yläkanttiin. Jos lääkäri määrääkin lääkityksen, joudutaan odottamaan monta kuukautta. Ja mä syön jo estrogeeniä ja olen henkisesti ja taloudellisesti varautunut siirtoon reilun viikon päästä...
 
Nyt mä sain stressin mun kilppariarvoista. Tutkittu viimeksi vuosi sitten ja oli n. 2,5 eli raskautumista ajatellen yläkanttiin. Jos lääkäri määrääkin lääkityksen, joudutaan odottamaan monta kuukautta. Ja mä syön jo estrogeeniä ja olen henkisesti ja taloudellisesti varautunut siirtoon reilun viikon päästä...
Itse aloitin kilpparit joulukuussa ja arvot olivat upeat alle kuukauden sisaan tammikuussa, kun oli siirto. Eikohan mika tahansa lasku ole kuitenkin kotiinpain, mita sita kannattaa liian suuria arvoja vakisin pitaa. Kannattaa puhua laakarille.
 
Täällä testailtu jo pari päivää..tänään pp6 ja aikainenPC täysin valkoinen. Myös ovisliuskat olleet kaikki valkoisia ja oireita ei ole. Syön silti lääkkeet pp11 saakka vaikka turhalle tuntuu.
Jatko pyörii mielessä. Viimeinen oma pakkasessa, eikä uusia enää kannata tehdä. Kannattaisikohan joku testi vielä tehdä ennen vikaa siirtoa, ajattelin lukea lisää ns.tappajasoluista ja muista. Missähän olisi helpoin testauttaa.. Lähinnä myös siksi, että kokolahjasolut on iso taloudellinen satsaus tähän kaiken päälle, niin ei olisi ainakaan niin iso mahis sille, että "syy tuntematon", jos eivät tarraa tai tulis lisää keskenmenoja..taidan myös olla välillä aikamoinen varmistelija!
 
Täällä testailtu jo pari päivää..tänään pp6 ja aikainenPC täysin valkoinen. Myös ovisliuskat olleet kaikki valkoisia ja oireita ei ole. Syön silti lääkkeet pp11 saakka vaikka turhalle tuntuu.
Jatko pyörii mielessä. Viimeinen oma pakkasessa, eikä uusia enää kannata tehdä. Kannattaisikohan joku testi vielä tehdä ennen vikaa siirtoa, ajattelin lukea lisää ns.tappajasoluista ja muista. Missähän olisi helpoin testauttaa.. Lähinnä myös siksi, että kokolahjasolut on iso taloudellinen satsaus tähän kaiken päälle, niin ei olisi ainakaan niin iso mahis sille, että "syy tuntematon", jos eivät tarraa tai tulis lisää keskenmenoja..taidan myös olla välillä aikamoinen varmistelija!
Pystyt testauttamaan ainakin Virossa ja Lontoossa - @Ramiina teki Viron Elitessa Tartossa ja mina hsfc.co.uk:ssa. Jokainen klinikka testaa hiukan eri soluja, esim Lontoon Lister-klinikalla on myos mielenkiintoinen lahestymistapa siihen, mita soluja kannattaa testata.

Toinen lahestymistapa on, etta koettaa niilla laakkeilla, joita maarattaisiin, jos olisi tappajasolutaipumus, kuten intralipidin kanssa. Amerikassa kaytetaan myos paljon ivig:ia, mutta siihen en olisi itse lahtenyt, koska se on verituote ja olisin pelannyt testeista huolimatta saavani jonkin taudin (on myos kallis hoito). Kortisonitabletti on myos mahdollinen, mutta siitahan kylla sanotaan, ettei kannata ottaa, jos ei ole tiettya syyta.
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Oli kiva kuulla susta @Wintersun, toivottavasti kaikki menee nyt kuin elokuvissa <3

Minulla oli lääkäri, alkukierron ultra. Limis hyvä ja päästään siirtoon 13.8. Beready-testuksella on lääkärin mukaan huomattu hyviä vaikutuksia keskenmenojen ehkäisyssä. Väärä siirtoajankohta kun vaikuttaa istukan toimintaan. testi kuitenkin versin kallis, noin 500 euroa, joten päätettiin tehdä vielä yksi siirto. Jos ei siitä onnistu, pitää testi tehdä.

Kilppariarvot mitataan kans, ja tulokset tulevat parin päivän päästä. Nyt on Terolut 2+2 aiemman 2+1 sijaan ja intralipid siirron jälkeen. Lisäksi seuraavana päivänä gonapeptyl-pistos kiinnittymistä tukemaan, sitä minulla ei ole aiemmin ollutkaan. Hyvä fiilis :) Ja metformiimi käytössä.
 
Lääkäri ilmoitti, että seuraava PAS tehdään luonnolliseen kiertoon! Tikuttelin mielenkiinnon vuoksi viime kierrossa ovista ja se tuli kp 18, jonka jälkeen kp 31 alkoi vuoto. Eli kaiketi vihdoin oma kierto päässyt oikeille urille vuoden säätämisen jälkeen!
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
Voih @Nipsu_78, tuota piinailua!! Toivotaan nyt koko sakki, että viiva alkaisi ilmestyä!(y) Mä oon aina odottanut kiltisti testipäivään, joten en tiedä kuinka ajoissa haamua voisi alkaa odotella.

@Wintersun ymmärrän täysin sun pettymyksen. Tuntuu niin turhalta odottaa ja odottaa ja varsinkin, kun ehtii jo asennoitua että pian homma alkaa. Anteeksi en nyt muista/tunne sun casea niin hyvin, mutta en ihan ymmärtänyt tätä kontrolliaika-pistämisen aloittamisen kuviota? Sulla vielä siis kontrolloidaan joku juttu, ennenkuin pääset varsinaiseen alkuun? Sorry oon pudonnut kärryiltä :(

@kirsillevauva hienoa kun pääset siirtoon ja kaikki näytti hyvältä!:) Mennään melkein samoissa, mulla siirto ylihuomenna. Mulla estrogeenina Zumenon 2+2, karseat luget 2+2 ja siirron jälkeen sekä Gonapeptyl (<tähän saakka kaikki samaa kuin viimeksi) ja uutena Ovitrelle siirron jälkeen myös.

Olisi kiva jos joku ehtisi ja osaisi vielä kommentoida tota mun aiempaa kysymystä, että kauanko teillä on Ovitrelle näkynyt testeissä:) ja oliko Ovitrellen ja plussan välissä tyhjiä testejä, vai alkoiko vaalentua ja sitten vahvistua.

En oo muuten yleensä taikauskoinen, mutta meidän siirtopäivä keskiviikko on Lahjan nimipäivä. Oliskohan se onnistuminen meidän lahja sitten :love:
 
@Haaveilija91, miksi siirto on omaan kiertoon? Eikö siinä tule mitään tukilääkkeitä?

@MyMa, piinaillaan sit yhtä aikaa ja plussataan perälkkäin, eikö niin <3. Mikä tuon ovitrellen tarkoitus on?

Mietin vielä, että mulla on nyt Terolut 2+2 aiemman 2+1 sijaan. Pitäisikö lääkäriltä pyytää vielä jotain geelejä? Onkohan tuo riittävä annas?
 
@Haaveilija91, miksi siirto on omaan kiertoon? Eikö siinä tule mitään tukilääkkeitä?

@MyMa, piinaillaan sit yhtä aikaa ja plussataan perälkkäin, eikö niin <3. Mikä tuon ovitrellen tarkoitus on?

Mietin vielä, että mulla on nyt Terolut 2+2 aiemman 2+1 sijaan. Pitäisikö lääkäriltä pyytää vielä jotain geelejä? Onkohan tuo riittävä annas?
Toki siinä tulee varmaan se keltarauhashormonituki mutta ei muuta
 
Kiitos @Silmu75 kommentista! Juuri tätä hain takaa :) toki jokaisella omat jutut, mutta silti kokemukset kiinnostaa.

@kirsillevauva juuri niin, piinaillaan ja plussaillaan sit yhtä aikaa;) :love: Mitä tarkoitit geelillä? Mullakin oli muuten jossain, olikohan pieleen menneessä siirrossa hoitojen alussa, Zumenon (eli estrogeeni) 2+1. Nyt sitten tuo 2+2. Voiskohan se riippua jotenkin sen hetkisestä tilanteesta? Tyyliin limakalvon paksuudesta? Nyt heitän ihan hatusta, en tiedä.

Se Ovitrelle on ymmärtääkseni hcg:tä eli istukkahormonia (tai "raskaushormonia"). Mulle lääkäri sanoi, että sen tehosta ei ole tieteellistä näyttöä, mutta ei näyttöä että olisi haittaakaan. Mä en oikein tämmöisistä puolivillaisista jutuista perusta, mutta ostin nyt kun käskettiin:confused:
 
  • Tykkää
Reactions: kirsillevauva

Yhteistyössä