IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Caro:tosta en kyllä tiedä..mutta tää on just tätä että pitäs vaan niinhin lääköreihin luottaa-mikä on näissä aika vaikeeta! Ite mietin nyt kummissani että onko tää joku julkisen tai pitkän kaavan juttu että pregnyl annos on 10 000iu kun ennen mulla ollut vaan 5000 :confused:

Äiti seiskanelonen, mä en oo kyl koskaan käyttäny mitään ehkäsyjä hoitojen aikana.. eihän se ilmeisesti mitään haittais kun kierron lopulta alkaa käyttää synarelaa, vaikka siinä kierrossa sattuis just ihme tapahtuun. Sit ne sumut vaan lopetettas heti plussaan.

Caro87, tervetuloa, myös muillekin uusille!
Eiks sen orgalutranin ym. jarrujen oo tarkotuskin hidastaa isoimpien follien kasvua, jotta kaikista tulis mahdollisimman tasakokosia?

Mari32 Mulla on kaikissa kolmessa (jotka siis julkisella puolen) ollu pregnyliä se 10 tuhatta.. riippusiko se follien määrästä paljonko määrätään?

Onnea siirtoon päässeille!
Hienoa Ricardina, eka etappi onnellisesti saavutettu :heart:

Tällä puhelimella on hankala tarkistella nimiä tekstiä kirjoittaessa joten pyydän anteeksi etten nimiä muista.
Mise kyseli missä ollaan hoidoissa, joo yksityisellä ollaan kun ei päästä edes julkiselle kun ukolle tehty omasta halusta vasektomia ja pari muksuakin jo ennen mua.
Joku mietti punktion jälkeisiä ohjelma jaksamisia, mä en ollu punktion jälkeen kipeä mutta raskaiden esineiden nostamisen välttämis kehotus oli ihan varteenotettava. Kuten myös että rasittamista vois hillitä.
Tervetuloa uusille, toivottavasti olette vain vähän aikaa näillä listoilla!!
OmaNapa: Laskelmien mukaan huomenna pitäis kiinnittymisen tapahtua mutta kylläpä ottaa alavatsasta nyt illalla jo. Olenko rehkinyt vai voiko nyt jo tapahtua?

Mari32, Niinpä! Eihän mullakaan mitään lääkärin tutkintoa ole, mutta väistämättä sitä välillä miettii lääkärin päätöksiä. Ite oon huomannu polilla ja varmaankin pätee muuallekkin, että varsinkin jos lääkäri vaihtuu tiheään heillä on monesti eri mielipiteitä. Jossain vaiheessa oli joka käynnillä melkeinpä eri lääkäri, nyt on onneksi sama ollut tämän kierron hoidon aikana. Oisko toi pregnylin annostus tosiaan riippuvainen follien määrästä tai sitten lääkäri haluaa ottaa varman päälle, että varmasti irtoaa :) Oon kyllä lukenu, että monelle on määrätty tupla annos.

risukasa.
, mulle lääkäri sano, että jarru sen takia, että eivät poksahda ennen aikojaan joten hyvinkin voi tuolla periaatteella toimia. Ei pitäs lukea googlesta yhtään mitään niin ei tule vainoharhaiseksi :D

astrea, oi jospa olis sitä itteään! Käsittääkseni kiinnittyminen voi olla myös hiukka aikaisemminkin :)

Onko teillä ollut punktion jälkeen sairaslomaa minkä verran? Ja miten olette ennen punktioo pärjänneet töissä? Tänään aamusta lähtien ollut jonkun verran epämukava olo ja eilenkin kipuja oli vaihtelevasti (kaippa siellä siis jotain kasvaa edelleen). Mietin vaan, kun itse olen hoitoalaa opiskelemassa ja on työssäoppimista ensi viikolla. Varmaankin olen punktion jälkeen kipeä, mullahan aukkarikin oli ihan helvetillinen ja jännittää valmiiksi jo katetrinkin laittaminen kohdunkaulasta... Mulla on yleensä iso kipukynnys, mutta nämä gynekologiset toimenpiteet on olleet aikas vaikeita.

Ainiin Ricardinalle suuret onnittelut :heart: Ihanaa, että teillä vihdoin onnistui ja taitaa pakkasessakin vielä olla sisaruksia jos en väärin muista :)

Viimeksi muokattu:
Tietääkö kukaan kertoa? Mulle kirjoitettiin Gonapeptyl tukemaan kiinnittymistä ja se tuli pistää eilen illalla mutta kun luin niitä tuoteselosteita niin siellä luki ettei saa käyttää jos on mahdollista että on raskaana. Siis teinkö tyhmästi kun pistin jos se kiinnittyminen tapahtui jo lauantaina? Riskeinä kun oli mm keskenmeno ja kohdun ulkoinen! Siis miten se voi tukea kiinnittymistä jos se voi myös estää raskauden? Insinöörin logiikkaan ei sovi..

Caro87 tervetuloa!

Läitille onnenpotkuja keskiviikon siirtoon :flower: Ja Mari32 sekä Kaisla78, kovasti onnea punktioon!

Pregnylistä sen verran, että minulle ohjeistettiin se 10000, ilmeisesti siitä syystä, että tulisi vielä kunnon spurtti niille pienimmille rakkuloille.

Sairaslomaa oli punktiopäivän lisäksi siirtopäivä, tosin näiden kahden välissä oli viikonloppu.

astrea, mietin itse ihan samaa silloin. Voithan soittaa polille/klinikalle ja kysyä niiden mielipidettä asiaan. Sehän kun ei kuitenkaan hoidoissa välttämätön piikki ole. Edit. Pistitkin siis jo eilen. En usko, että tyhmästi teit kuitenkaan, varmaksihan sitä kiinnittymistä ei kuitenkaan voi sanoa. Toivotaan, että kaikki menee hyvin!

ON: Virallinen testipäivä ja negatiivinen testi. Pieni vuotokin alkoi jo lauantaina, usko onnistumiseen katosi tosiaan jo alkuviikosta, jolloin kaikki oireilukin katosi ihan yhtäkkiä. Nyt mietintätauko ja jouluun keskittyminen edessä. Ensi vuoden puolella sitten uusi yritys. Minut voi siis poistaa piinailijoista ja päivittää listaan 2. IVF/ICSI.

Viimeksi muokattu:
Tuutunen :hug: Hyvä uutinen on, että minä saan piinaseuraa tammikuulle sinusta.

Zemppiä Mise ja Astrea, hyvää ounastelee, että molemmilla kyydissä top-alkiot! Oon ihan varma, että ainakin toinen teistä tässä plussaa! Tulee jännittävä loppukuu! :popcorn:

Onko kellään kokemuksia elonvasta?

Retikka, uskoisin omien piinailujeni osuvan jonnekin helmikuulle vasta kiertolaskujen perusteella, mutta eiköhän täällä seuraa löydy =) Elonvasta kyselit myös, minulla oli se käytössä. Ihan hyvä lääke se kaiketi oli, mukava ainakin siksi, ettei tarvinnut kuin yhden pistoksen. Oliko sinulla jotain tiettyä mielessä lääkkeestä?

Edit, vähän haeskelin kun muistelin sinun aiemminkin siitä kysyneen ja unohdin silloin vastata. Minulla se ei tosiaan kasvattanut kuin kahdeksan follikkelia, joista osa oli vieläpä aika pieniä. Yksilöllisiähän nämä vasteet aina tietysti on. Toivottavasti sinulla olisi parempi tuuri sen kanssa.

Viimeksi muokattu:
Tuutunen :hug: kuulostaa tutulta omasta tuoresiirrosta. Harmi ettei tullut lisää plussia vielä. Mutta onneksi on piinailijoita kohta taas ja toivoa uusiin plussiin tähän ketjuun :heart:

Täällä alkaa omat aivot aktivoitumaan taas kun noin viikon päästä pitäisi menkat alkaa ja siitä sitten soittoa klinikalle uutta PASia varten. Onneks saa sitten ennen joulua varmasti tietää menikö persiilleen. Toiveita on tasan nolla kasattu toista PASia varten, mutta sepä ei haittaa taaskaan kun ei tule tippumaan korkealta :D

Pikainen omanapa punktion jälkeen:
Siel olikin pieni ylläri: folleja olikin 23kpl joissa soluja 20 kpl( viimeks siis punktioitiin 18 ja soluja oli vaan 7) , tosin kypsien määrä kysymysmerkki vielä mutta huomenna sitten selviää kuinka moni oli kypsiä ja hedelmöittyi. Ilmeisesti siksi pe ultrassa oli vaikea nähä mittoja ja näytti olevan vähenmän jne kun olivat niin kasassa kaikki jotenkin..Eli siis hyvältä siinä mielessä so far mutta ei tiedä siis miten niiden käy,ja varmasti raakoja joukossa..os jotain opittu niin ei voi ikinö tietää mistään ( kuten kaikki meistä tietää jo) ja nyt on huonopuoli se et viel isompi riski siihen hyperiin kun viimeks, sain jo antibiootteja varmuudeks heti suoneen urakalla. Nyt ei voi muuta tehdö ku juoda urakalla ja toivoa ettei tuu..itse punktio meni luojan kiitos paljon paremmin kun viimeksi..nyt sitten vaa sormet ristiin..

Hyvä Mari, olipas niitä! Mulla oli kans 10000 pregnyl tällä kertaa IUIssa ollut 5000.
Tervetuloa Caro!
Tsemppiä Tuutuselle :hug:
Astrea, mä en saanut tuota piikkiä kiinnittymisen tukemiseen. Missä tapauksissa sitä suositellaan, onko tietoa? Onko mitään uusia/ muuttuneita tuntemuksia?
Sovitaanko retikka, että molemmat plussataan :)

Mulla oli ristiselkä aikalailla kipeä viime vkon ja jo ennen punktioo. Samoin masu oli melko kipuinen viime viikon. Viikonloppuna molemmat helpottaneet onneksi.
Erilaisia pieniä tuntemuksia alamasulla kuitenkin ollut. Kipristelyä, vihlaisuja ja sellaista mietoa menkkakivun tyyppistä. En uskalla olla hirveän toiveikas, kun on niin pitkä aika jo kumminkin yritetty kaikenkaikkiaan. Nännien superarkuuden laittaisin vielä pregnylin piikkiin ja miksei noi muutkin... :headwall:
Kun vois viikon saada pikakelattua, niin ei tuntuis niin PIIIIINAVALTA.

Viimeksi muokattu:
Mise: meidän lääkäri sanoi että se piikki kasvattaa kiinnittymisen todennäköisyyttä/mahdollisuutta 8% Jotenkin nyt kun luki ne paperit jäi kuitenkin vähä epäilyttävä olotila, siinä oli sellaisia sivuvaikutuksia mitkä jäi mietityttämään piikin mielekkyyttä. Epäilin myös että onko mulle annettu väärä resepti kun ei käyttökohteis puhuttu mitään kiinnitymisestä.
Olotiloista: viime viikolla oikea munasarja kipuili koko ajan mutta sanoivat että se oli saanut punktios enemmän iskujakin. Nyt on antanut periksi. Alavatsas on vkonlopusta lähtien ollu sellaisia menkkamaisia olotiloja, välillä ei mitään, rinnat on ollu arat. Pistän silti kaikki lääkkeiden piikkiin, etten jatkuvasti kuuntelisi olotiloja. Silti huomaan olevani tyytyväinen että jotain edes tuntuu. Oon järjestänyt kaikkea touhua etten ehtisi asioita miettimään. mies on tyytyväinen kun tytöt tulee vkonloppuna, koska en voi jahkua tätä tilannetta heidän kuullen. :)

Meillä olisi tässä kierrossa tarkoitus päästä vielä viimeiseen Pas:iin. Kävin viime ke ultrassa kp 10 ja folliikkeli oli 16 mm. Lääkäri ennusteli että ovulaatio voisi tulla jo perjantaina, mutta eipä tullut vielä tänäkään aamuna kp 16. Kuinka iso folliikkeli on yleensä ovulaation kohdalla ja paljonko se kasvaa per pvä?

Onko mahdollista, että ovulaatio ei ole nyt vain tapahtunut tai että se tulee vaan myöhemmin ja on odotettavissa nyt vain pitempi kierto? Kierto yleensä 28-31 pvää, mutta viime kierto oli vain 25 päivää. Auttakaa!

Untuvikko eikös se nyrkkisääntö ole jotakin 20mm paikkeilla mitä follikkeli pitäisi suurin piirtein olla? muistelisin näin. En kyllä muista kuollaksenikaan paljon se kasvaa päivässä. Kyllähän se kai voi vielä tulla uskoisin :) Toivotan onnea oviksen metsästykseen!

astrea, kyllä olet ihan oikean piikin saanut, siis sen Gonapeptylin :) mulla oli sama, ja pistetään siis kiinnittymisen aikaan. Kysyin sen toimintaperiaatettakin, ja vastaus oli että saa kropan hormonit mahdollisimman sopiviksi edesauttamaan alkion kiinnittymistä. On ilmeisesti aika uusi käyttötapa k.o. lääkkeelle, eikä sitä siksi ole käyttöindikaatioihin merkitty, ainakaan vielä. Saa kuitenkin käyttää vaikka lukee ettei raskauden aikana ja tosiaan nostaa alkionsiirron onnistumisprosenttia jonkun verran.

Mulla jätetään gonapeptyl nyt väliin ja kortisonia kokeillaan tällä kertaa tueksi ( ilmeisesti endon takia). Mutta hyvät uutiset jäi sitten eiliseen..soluista 15 oli kypsää mutta suurinosa oli hajonnut icsaukseen eli solut ei ollu jostain syystä kestäneet sitä toimenpidettä. En oo kuullukkaan et niin voi käydä edes mutta niin vaan kävi. 6 hedelmöityi, saas nähdä onko huomenna enää mitää jäljellä jos noin "viallisia" olivat jo suurinosa..alkaa oleen vähä loppu tähän touhuun..

Eiiiii Mari, niin hyvä saalis, mutta tulipa masentava uutinen :'( Hemmetti sentään se on kumma miten tässä ketjussa joka kuukausi oppii uusia tapoja miten hoito voi mennä perseelleen :stick: En mäkään ole ikinä koskaan kuullut vielä tuollaisesta. Kuusi on kuitenkin siinä mielessä hyvä määrä, tai sillain aika normaali määrä hedelmöittyneitä näissä hoidoissa. Mulla hedelmöittyi kanssa kuusi, joista lopulta yksi siirrettiin ja kolme pakkaseen ja silloin lääkäri vaan totesi, että hyvinkin tavallisista alkiomääristä puhutaan. Joten häntä pystyyn Mari ja toivotaan että nuo kuusi on sikteitä sissejä.

Tuutunen kiitos, sitä juurikin mietin, että kuinka paljon enemmän munasoluja sitten voi elonvan avulla saada, kun puregonilla tuli 10 (7 kypsää).

Untuvikko, muistaakseni se rakkula on noin 22-24mm puhjetessa. En tiedä kasvunopeudesta sen tarkemmin, muutako, että ilmeisesti se kasvu kiihtyy viimeisinä päivinä. Kyllä se ovulaatio siltä tulee. Uskoisin.. Pidetään peukkuja että hymy tulis ensin ovulaatiotikkuun ja sitten raskaustestiin.

Tsemppiä siirtoon, Mari32! Kyllä niistä kuudesta varmasti vielä plussa syntyy, uskotaan siihen!

Omaa napaa: Täällä oli eilen punktiopäivä. Punktio itsessään meni tosi hyvin, oli vissiin sen verran tujut lääkkeet, ettei piikit ja munasolujen tyhjennys tuntunut paljon mitään, mutta saaliiksi saatiin vain kuusi follikkelia. Oikealta puolelta oli jostain syystä hävinnyt kaksi, jotka vielä perjantaina olivat olleet näkyvissä... : / Näistä kuudesta vain kolme oli käyttökelpoisia eli kaksi kypsää ja yksi epäkypsä icsattiin.

Voin kertoa, ettei ollut toiveet kauhean korkealla illalla. Sain kuitenkin juuri tiedon biologilta, että kaikki kolme olivat hedelmöittyneet, joten varattiin siirtoaika huomisaamulle. Jännittää, montako noista huomenna on vielä jäljellä - ei olisi oikein varaa menettää yhtäkään!! :O

Piinailijoita tulossa lisää taas :)

Täällä kans siirrettiin tänään 2 blastoa,olivat biologin mukaan selvinneet sulatuksesta täydellisinä.Lääkäri totesikin että jo nyt ihme on jos ei tällä satsilla raskauduta :)
Katsotaan...

Menossa mukana:

Nimi..yritysaloitettu...monesko lapsi...syy..hoitomuoto... lääkkeet?

Läiti... 09/11...2.....PCO....1.IVF/2.PAS 11/14...Progynova,Luget

Retikka...2012...1...siittiöt....2.ICSI 1/15.
...elonva, puregon, pregnyl+luget

Nenna81...3/2013......3 (1. yhteinen)...Munajohtimien tuhoutuminen...1.IVF,1.PAS 01/15...Luget

Mandala....esikoinen toiveissa....johtimet poistettu....1.IVF/2PAS 12/14

-jennica-...9/2012...1...endo...1.IVF/ICSI 9-10/2014...Synarela, Puregon, Pregnyl, Lutinus

HilleriHiiru...9/2011...1(yhteinen)...molemmissa...3.ICS/PAS 4.9...Lugesteron, Estradot, Prednisolon ja Pregnyl

Havina...02/2013...Siittiöt... esikoinen toiveissa.... 2.ICSI 2/2015... lääkkeet? (aiemmin primolut+Puregon+Orgalutran+Pregnyl+Lugesteron).

Mari32..esikoinen..siittiöt..3.ICSI 10-11/2014..pitkä kaava..Synarela/ Menopur/luget

Viiva84........03/2013.....1......siittiöt ja PCO....1.IVF....Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl, Lugesteron

Sarah85.....11/2006...2.lapsi (2 km)....selittämätön...ivf lyhyt kaava...Gonal-f, orgalutran, luget

EukkoI....11/2012....esikoinen....siittiöt/tutkimatta.... ICSI....Suprecur/Puregon

Untuvikko80..1/2010...1..Selittämätön,kiinnikkeet..3 .IVF...Synarela,Puregon,Ovitrelle, Lugestron

Henrietta-...08/2012....Esikoinen...siittiöt....1.icsin 2.pas.....Progynova+lugesteron

Astrea... 11/10... 1. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Gonal-f, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Timjami77... 7/13... 2. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Menopur, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Lauriska...10/2012...ensimmäinen..selittämätön..1. IVF 10/14...Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Luget, Gonapeptyl, Minidisperin

Mella83... 2. ICSI/ 2. PAS .....Ovuloimattomuus/simpat

hiippis81 ...3. Selittämätön..pas luonnonkiertoon

Kaisla78...01/2013...1...siittiöt..IVF/ICSI... Decapeptyl, Puregon, Gonadotrophine, Lugesteron.

Tuutunen80...12/2012...1...selittämätön..2.IVF/ICSI?... Elonva, Cetrotide, Puregon, Pregnyl, Gonapeptyl, Lugesteron

Hilippa... 3/2013... 1. yhteinen... siittiöt... IVF/ ICSI 12/2014 ... Suprecur, Fostimon

Misericordia...n.2vuotta...2yhteinen (3 miehelle)...selittämätön, vähän endoa...1 IVF...synarela, gonal-f, pregnyl, lugesteron

Piinailijat

Astrea 24.11
Misericordia 27.11
Läiti 3.12

Plussanneet :heart:

Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto(km vk5?)

Elokuu 2014

Läiti 1.IVF tuoresiirto(ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto

Syyskuu 2014
Ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto

Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto(km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS

Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto

PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA:flower:

Jos mahdollista,ilmoittakaan plussauksen jälkeisistä tapahtumista.
mm.keskenmeno,kohdunulkoinen,milloin laskettuaika,syntyikö poika vai tyttö ja milloin.
Näin saadaan seurattua millaisia tuloksia ryhmässä tulee

Mari voi eii, eikö jäänyt mitään pakkaseen? iso voimahali :hug: mutta ei se ole mitenkään mahdotonta plussata heikompilaatuisilla, siitä voi useasti lukea keskustelupalstoilta, että onnistumisia on niilläkin tullut! :)

Kaisla tsemppiä ihan hirmusti siirtoon!

Mites Astrealla menee siellä piinailut? :)

Vauvaliimaa hirveesti niille jotka ovat saaneet kyytiläisen/kyytiläiset matkaan! :)

Pikainen ON päivitys punktion jälkeen. Itse toimenpide oli hyvin kivuton ja helppo, olin ihan turhaan sitä pelännyt. Tarkkaa määrää en tiedä mitä punktoitiin, mutta loppuun follit oli sen verran epätasaisesti kasvaneet, että isoimpia ei ollut paljoa. Kolme munasolua saatiin (sinänsä helpotus, että mulla niitä edes on :D), pienimmissä niitä ei kuulemma ollut eli turhan pieniksi vissiin jäivät. Punktion pistokohdista tosin mulla tuli normaalia enemmän verta joten jouduin toimenpide huoneeseen jäädä makoilemaan ja seurattavaksi. Lääkäri laittoi "tamppoonin" sinne tyrehdyttämään vuotoa ja onneksi ei tikkejä kuitenkaan tarvittu. Mies oli kyllä ihana tuki tänään :heart: Meillä on siirto sitten huomenna jos ei mitään tapahdu ettei päästäs. Poli on pe kiinni eikä siellä ole lääkärin lääkäriä niin siksi näin.

Yhteistyössä