IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Misericordia: hienoa että meni hyvin ja toiv moni hedelmöittyy vielä! Lohdutuksena että mulla saatiin viimeks kans "vaan" 6 kypsää solua mutta siirrettäväksi selvisi kaksi blastoa silti! ( 4niistä oli vielä siis päivänä 5 mukana,mutta ne kaks ei sitten ollu pakastuskelpoisia enää päivänä 6)

Aika vähän soluja muös itsellä tulossa eilisen ultran perusteella: 'molemmilla puolilla 3kpl samankokoisia ja muutama hieman pienempi myös molemmin puolin..mutta lääkäri oli sitä mieltä että parempi näin ( ennen niitä ollut enenmmän mutta soluja niistä löytynyt /tai kypsiä sitten vähemmän..) eli samalla annostuksella jatketaan ja Pe taas ultraan.
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä ja hyviä hermoja kaikille piinailijoille (ja pian piinailemaan pääseville)! Ja ehdottomasti tärppionnea!

PAS:sta kyselen Meillä siis eka PAS tulossa (toivottavasti) tammikuussa. Nyt aloin pohtimaan etä miten tuo käytännössä tapahtuu julkisella puolella. Siis tiedän että ko. kuukautisten alettu otetaan polille yhteyttä, varataan ultra-aika ja lääkäri antaa luvan (jos tilanne on hyvä) tikuttaa ovista. Mites sitten sen oviksen ja siirron ajankohta? Jos ovis sattuu ke-to ja siirto ois viikonloppuna? (vai voiko siirto tapahtua muulloin kuin sen 2vrk oviksesta?) Tai jos ovis on viikonloppuna eikä voi soittaa polille? Siirtyykö PAS sitten seuraavaan kiertoon?

Anteeksi tyhmät kysymykset :ashamed: on vaan niin levoton olo. Kokoajan hermoilen jostain.
 
Viimeksi muokattu:
Nenna, luomukiertoon jos tehdään, niin siirto on o-plussasta alkion ikä + 1 päivä, tai näin ainakin tuolla missä mä oon käyny.. lääkkeellisessä taas varsinaista kiertoa ei olekaan ja siirtää voidaan heti kun limakalvo näyttää hyvältä. En tiedä miten julkisella toimitaan, jos siirto uhkaa mennä viikonlopulle, voidaanko alkioita jatkoviljellä sulatuksen jälkeen että saadaan sopivan ikäsiks.. tuolla "mun" paikassa kuulema ovisaikaakin (tai siihen liittyviä hormooneja?) voidaan hieman säätää pregnylillä jos meinaa mennä viikonlopulle. Tämä siks kun 6 päiväsiä alkioita ei voida viljellä enää pidemmälle.
 
Nenna mulle sanottiin naikkarilta, että viikon sisällä oviksesta on siirto. Eli kyllä varmasti pitäisi keretä. Mulla tuli o-plussa kp13(maanantai) ja siirto oli kp16(torstai). Eiköhän se mene ihan hyvin sullakin :)
 
Onko Mise saanut tuloksia?
OmaNapa: 6sta yksi oli keskiviikkona tipahtanut matkasta mutta tänään haettiin yksi Top luokan 8n soluinen kaveri mukaan! Raskaustestin saa tehdä 24.11. verikokeena, tavallisen testin 26.11. Elikäs voisin siirtyä piinailijoihin:
astrea 24.11.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala ja Retikka
Piinailijoihin mars, testipvä27.11 :heart:
Seitsemästä kuusi oli kypsää ja kuusi hedelmöittyi..
Top luokkainen 3,5 4-soluinen saatu nyt kyytiin. Kolme myös top luokkaisia 3,0 pakastettu 4-soluisina ja kahta vielä seurataan.
Pikkuisen mietityttää, että missä vaiheessa meillä sitten vika iskee, kun noin hyvin hedelmöittyi ja pysyivät matkassa..
Ei muuta ku lisää piinailijoita mukaan!
Miten meni astrealla tänään?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Retikka ja Mandala
Hienot tulokset astrea ja Misericordia! Tsemppiä piinailuun ja mukava, kun saitte pakkaseenkin alkioita!

Itsellä alkaa usko onnistumiseen olla aikalailla nollissa. Ehdin jo innostua viikonvaihteessa oireiden voimistumisen ja alavatsan pistelyn perusteella, vaan niin ne kaikki sitten myös hävisivät kuin tuhkana tuuleen. Nyt on alkanut pää kipuilla uutta kiertoa enteillen. Kyllähän tämä maihin veti, etenkin kun pakkaseen ei saatu mitään =(
 
Misericordia ja astrea onnea hienoista tuloksista ja hermoja piinailuun , peukut on pystyssä! Tuutuselle myös tsemppiä, toivotaan että fiilikset ei osu oikeaan :hug:

Retikka kiitos päivän nauruista, vanha munatehdas kuittaa :LOL: folleja oli tosiaan 36 ja soluja muistaakseni 21. Alun perin saatiin 5 blastoa pakkaseen ja yksi tuoresiirtoon. Passien sulatuksessa jostain syystä aina yksi menetettiin, eli plussan jälkeen pakkaseen jäi "sisarusmatskuksi" yksi blasto.

Kuulumisia sen verran, että tänään oli ar-ultra ja siellä näkyi pikku tyyppi tyyppinen sydän kovasti sykkien ja vastaten päivälleen raskausviikkoja :heart: helpotus oli melkoinen, ja vaikka monta viikkoa on vaaran aikoja jäljellä niin nyt yritän edes vähän uskaltaa jo iloitakin.

Tsemppiä ja jaksamista teille kaikille!

Ricardina rv 6+4
 
Huomenia,

Hienoja kuulumisia Ricardina! Tsemppiä uusille piinailijoille, molemmilla tosi hienosti punktiot ja hedelmöittymiset ja viljelyt, wow.

Kokemuksia - Synarela -- montako päivää on siirtänyt menkkoja eteenpäin? Mulla nyt pari päivää myöhässä, joten nollaultraakaan ei tänään sitten ollut. Siirtynee viikolla eteenpäin. Vatsa on ollut jo pari päivää kipee, mutta vuoto ei vaan ala :(
 
Täällähän on oltu aktiivisia! Lukaisin nopeasti pari viimeistä sivua ja harmillisen paljon vastoinkäymisiä monilla on ollut. Onneksi tänne on saatu sentään pari plussaakin - hirmuisesti onnea Ricardinalle ja Stellalle!

Omaa napaa: Täällä on kolme viikkoa piikittelyä hujahtanut ihan hetkessä ohi, ekat kaksi viikkoa pistettiin lamautuspiikkiä ja nyt on viikon verran herätelty muniksia taas henkiin. Täällä on sellainen ihana systeemi, että kotisairaanhoitaja hoitaa piikittelyt, joten mun ei ole tarvinnut niistä stressata ollenkaan, kunhan olen ollut kotona oikeaan aikaan päivästä (miehestä ei tässä tapauksessa olisi ollut mitään apua, se kun pyörtyy pelkän piikin näkemisestä). Oman hormonitoiminnan lamautus sai loppuajasta aikaan monipäiväisen päänsäryn ja hirvittävän väsymyksen, mutta muuten pääsin aika vähällä. Vatsa tietty alkaa olla jo kuin pieni neulatyyny, mutta eipä tässä onneksi mikään bikinikausi muutenkaan ole!

Tänään oli sitten eka kontrolliultra, jossa näkyi valitettavasti vain 8 munasolua ja niistäkin ainoastaan neljä oli oikeankokoisia. Oon kyllä aika pettynyt tulokseen, vaikka se sinänsä olikin odotettavissa, koska hoito aloitettiin minimiannostuksella enkä ole aiemminkaan reagoinut hirveän vahvasti Gonaliin. Nyt sitten odottelen iltapäiväksi klinikalta jatko-ohjeita. Luultavasti annostusta nostetaan parin kolmen päivän ajaksi ja koitetaan saada pienimmät munikset vielä hoitoon mukaan. Hieman alkaa pelottaa, päästäänkö tässä ekassa hoidossa edes punktioon asti... Sormet ja varpaat ristiin!!
 
Tuutunen: toiv olo ei pidä paikkaansa..se on nii kurjaa kun sinne pakkaseen ei saa mitään, tiedän..:(

Astrealle ja Miselle peukut kyytiläisistä ja onnea matkaan!:) ja Ricardinalle kovasti onnea!!:)

Punktio Maanantaina. Ihan ok tilanne oli, ehkä kymmenisenkunta tulossa. En jaksanu niin niistä kooista ja määristä ees kysellä ( ja kokoja oli kuulema vähä vaikea tarkkaan nähdä jostain syystä) kun viimeksikin oli yli puolet tyhjää täynnä niin eipä se paljon kerro mitä näyttä olevan siellä tulossa, sen näkee sitten.. Toiv vähempi folli määrä helpottais punktiota, edellinen kerta kummittelee vielä aika pahasti mielessä. Ilmeisesti pitkää viljelyä ei voi tehdä, eli 2 tai 3 päivän ilmeisesti.
 
Kaisla: sä tuut vähän mua perässä sitten! Mulla oli ekassa ultrassa molemmilla puolin 3 samaa kokoluokkaa ja muutamia pienenpiä mutta nyt tokassa ultrassa oli pienempiäkin vähä päässy mukaan ja arvioivat siis että kymmenisen vois olla ok. Mullahan oli esim viimeks tulossa ja punktioikiin 17 rakkulaa mutta ainoastaan 7ssä oli solu sisällä, että eipä se iso määrä joka näyttäs tulevan siis aina todellakaan paikkaansa pidä. Koitankin nyt elätellä toivoa että nää olisi nyt paremman laatusia edes..

Ai niin: ja mulla ei sumut kyllä pitkittäny menkkojen alkua lainkaan. Mutta ne tosin kesti vähän kauemmin kun normaalisti
 
Viimeksi muokattu:
Hei pääseekö mukaan vielä? Täällä yks pco:n omaava jolla nyt yllärinä viimeinen yritys OI hoidoilla muutetaankin IVF:ksi.

Tässä kierrossa siis, mulla oli aluksi letrozol 7,5mg viikon ajan ja ultra kp 10 jolloin ei mitään johtofollin näköstä. Pistin sitten kp 10 alkaen menopuria ensin 150ky ja sitten 75ky eilen viimeksi. Tänään kävin polilla ja nyt siellä on oikealla ja vasemmalla yhteensä 9 follia kooltaan 10-12mm, kuusi taisi olla noita isompia. Koska on ollut koko ajan se riski, että pistoksilla joudutaan IVF tekemään niin nyt sellaseen päästään/joudutaan vaikka kuulemma ensi viikko on tosi täynnä punktioita. Tänään joudutaan miehen kanssa käymään pikana verikokeissa jossa katotaan infektiotaudit, että kerkeää ennen punktiota. Maanantaina käyn vielä polilla ja samalla saadaan miehen kanssa se info. Keskiviikkona luultavasti punktio. Tänään alotan olgalutranin josta unohdin kysyä, että pistetäänkö samaan aikaan ja minne. Selosteessa luki, että samaanaikaan muiden pistosten kanssa ja, että reiteen pitäs ihon alle pistää. Hui en mä sinne halua tökkiä.. pitää se vielä varmistaa voiko mahaan tuikata. Niin ja menopur jatkuu 75ky maanantaihin asti myös. En tiedä oonko innoissani vai kauhistuttaako enemmän. Moni asia vielä pitää kuitenkin mennä putkeen..

Kierto ennen tätä mulla kokeiltiin OI hoidoissa pelkkää menopuria mutta 14 päivän jälkeen oli vaan tyrkyllä tuhottomasti pieniä eikä yhtään ollut valikoitunut. Mullahan on siis todella paljon rakkuloita vaikka varsinaista syndroomaa mulla ei vissiin ole. Ja pelkona ollut koko ajan hyperi pistoksilla. Rakkuloita vois omaan mieleen olla toki enemmänkin, mutta toivottavasti menee niin, että laatu korvaa määrän. Mullehan on peloteltu monta kertaa, että hyvinkin IVF:ssä voi tulla puolelleen jopa yli 20, että siihen nähden lääkärikin oli erittäin tyytyväinen, että nyt ei hyperistä pitäs olla pelkoa.
 
Tervetuloa mukaan Carol!! Toisaalta voi olla hyväkin että vauhdissa vaihtuu ivf:ään niin ei etukäteen enempää ehtiny jännittelemään! Käsittääkseni jarrupiikki yleensä aina mahaan muös koska reiteen on kuulema kivuliaampaa..( niidsä ohjeissahan muistaakseni molemmissa lukee että reiteen tai mahaan)..toiv meee loppu hyvin! Millä annoksella sulla menopuria IU:hin sillon pisteltiin kun ei toiminut?
 
Ihanaa Ricardina:heart:

Tsemppiä piinailijoille ja punktioon meneville:)

ON:Täällä käyty ultrassa ,nyt siis kp9 ja limakalvo oli jo 10mm.Samantien meni alotukseen Luget ja keskiviikkona 2 alkionsiirto.
Miehen kanssa päätettiin että enään 2 siirtoa tehdään ja jos siihen mennessä ei mitään kuulu, niin meidän hoidot on siinä.
Eli meille siirretään 2 blastoa omasta pyynnöstä ja tämä toistetaan 2krt max.
 



Menossa mukana:

Nimi..yritysaloitettu...monesko lapsi...syy..hoitomuoto... lääkkeet?

Läiti... 09/11...2.....PCO....1.IVF/2.PAS 11/14...Progynova,Luget

Retikka...2012...1...siittiöt....2.ICSI 1/15.
...elonva, puregon, pregnyl+luget


Nenna81...3/2013......3 (1. yhteinen)...Munajohtimien tuhoutuminen...1.IVF,1.PAS 01/15...Luget

Mandala....esikoinen toiveissa....johtimet poistettu....1.IVF/2PAS 12/14

-jennica-...9/2012...1...endo...1.IVF/ICSI 9-10/2014...Synarela, Puregon, Pregnyl, Lutinus

HilleriHiiru...9/2011...1(yhteinen)...molemmissa...3.ICS/PAS 4.9...Lugesteron, Estradot, Prednisolon ja Pregnyl

Havina...02/2013...Siittiöt... esikoinen toiveissa.... 2.ICSI 2/2015... lääkkeet? (aiemmin primolut+Puregon+Orgalutran+Pregnyl+Lugesteron).

Mari32..esikoinen..siittiöt..3.ICSI 10-11/2014..pitkä kaava..Synarela/ Menopur/luget

Viiva84........03/2013.....1......siittiöt ja PCO....1.IVF....Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl, Lugesteron

Sarah85.....11/2006...2.lapsi (2 km)....selittämätön...ivf lyhyt kaava...Gonal-f, orgalutran, luget

EukkoI....11/2012....esikoinen....siittiöt/tutkimatta.... ICSI....Suprecur/Puregon

Untuvikko80..1/2010...1..Selittämätön,kiinnikkeet..3 .IVF...Synarela,Puregon,Ovitrelle, Lugestron


Henrietta-...08/2012....Esikoinen...siittiöt....1.icsin 2.pas.....Progynova+lugesteron

Astrea... 11/10... 1. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Gonal-f, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Timjami77... 7/13... 2. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Menopur, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Lauriska...10/2012...ensimmäinen..selittämätön..1. IVF 10/14...Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Luget, Gonapeptyl, Minidisperin

Mella83... 2. ICSI/ 2. PAS .....Ovuloimattomuus/simpat

hiippis81 ...3. Selittämätön..pas luonnonkiertoon

Kaisla78...01/2013...1...siittiöt..IVF/ICSI... Decapeptyl, Puregon, Gonadotrophine, Lugesteron.

Tuutunen80...12/2012...1...selittämätön..2.IVF/ICSI?... Elonva, Cetrotide, Puregon, Pregnyl, Gonapeptyl, Lugesteron

Hilippa... 3/2013... 1. yhteinen... siittiöt... IVF/ ICSI 12/2014 ... Suprecur, Fostimon


Misericordia...n.2vuotta...2yhteinen (3 miehelle)...selittämätön, vähän endoa...1 IVF...synarela, gonal-f, pregnyl, lugesteron

Piinailijat

Astrea 24.11
Misericordia 27.11
Läiti 3.12

Plussanneet :heart:



Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto(km vk5?)

Elokuu 2014

Läiti 1.IVF tuoresiirto(ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto

Syyskuu 2014
Ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto

Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto(km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS

Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto

PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA:flower:

Jos mahdollista,ilmoittakaan plussauksen jälkeisistä tapahtumista.
mm.keskenmeno,kohdunulkoinen,milloin laskettuaika,syntyikö poika vai tyttö ja milloin.
Näin saadaan seurattua millaisia tuloksia ryhmässä tulee
 
Viimeksi muokattu:
Vielä heitän synarelasta juttua, vaikkei täällä kovin montaa kokemusta omaavaa olekaan. Onko siis Synarelan kanssa käytettävä ehkäisyä?? Näin lukee pakkauksessa :O

muoks. ja kun vähän manaa niin kiertokin heti reagoi (KP1). Meni kyllä harmittavasti tämän päivän 0-ultra -aika ohi, ens perjantaina sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Caro ja hurjasti peukkuja piinailijoille!

Mari32: Joo, mennään ihan peräkanaa: mulla on punktio tiistaina! :) Mun Gonal-annosta nostettiin reippaasti, joten toivottavasti pienimmätkin munikset ottaa vielä kunnon kasvuspurtin. Kyllä minäkin yritän lohduttautua ajatuksella, että vähemmän ja laadukkaampia, mutta aivan varmasti se silti tulee ketuttamaan, jos saalis jääkin niin köyhäksi, ettei edes siirtoon asti päästä, saatikka että saataisiin jotain pakkaseenkin... Mutta eipä maalata vielä piruja seinille - tässähän ehtii tapahtua vielä vaikka mitä ensi viikkoon mennessä! Tsemppiä sullekin punktioon!!!
 
Mari32: Joo, jännä nähdä, miten meidän käy :) Täällä Keski-Euroopassa ei tosiaan sumutteita tunneta, kaikki on alusta saakka tehty piikeillä. Muuten kyllä pitkä kaava on ollut varmaan ihan samanlainen kuin siellä kotimaassa eli pari viikkoa oman hormonitoiminnan alasajoa ja sitten 10 päivää tuplapiikitystä, jarrua ja hormoneja yhtä aikaa.

Mua mietityttää, että kuinkahan kipeänä sitä on sitten sen punktion jälkeen. Olisi meinaan vaikka mitä aktiviteettia tiistai-illaksi varattuna, mutta lienee viisainta perua kaikki...
 
Kiitos lämpimästä vastaanotosta :)

Mari32, joo kyllä se toisaalta oli ihan hyvä näin, ei tarvitse ihan alusta asti jännittää :) Mulla oli viimeksi menopur aluksi 75ky ja muutaman päivän jälkeen kokeiltiin 150ky ja yksi taukopäiväkin muistaakseni oli välissä ja sillon ei tosiaan mitään valikoitumista ja lääkäri keskeytti hoidon. Oisko noi letrot pohjalla kuitenkin auttanu nyt tässä kierrossa. On kyllä tää kropan toiminta välillä ihmeellistä :D

Taitaa muutamalla olla myös punktio ensi viikolla, päästään jännäämään yhdessä :)

Mandala, Kiitos :heart: Itsellä ollu alusta asti sellanen kutina, että tähän joudutaan ettei sinällään ollut järkytys. Toki nyt ressaa, että onkohan mulla ensinnäkään yhtäkään munasolua siellä ja jos on niin onkohan niistä mihinkään :D On tää jännää, kun ei osaa mistään onnistumisesta olla iloinen vaan miettii heti tulevia haasteita.

Eilen jännitin ekan orgalutranin pistämistä, mutta mulla se oli kivuttomampi :p Jälkeenpäin kyllä tuntu enemmän kuin menopur. Vähän aikaa pohdiskelin minne sen tuikkais ettei ihan siihen samaan kohtaan. Eilen sain vielä hoitajan kiinni ja varmistin sen pistokohdan, että tosiaan ihan siihen vatsamakkaraan.
 
Viimeksi muokattu:
Kaisla:aah, sä olet ulkomailla, mulla mennyt se ohi!:)
Orgalutranista vielä että mulla ainakin kun sitä lyhyissä kaavoissa oli sanottiin että pistää sen aina eripuolelle kun toisen piikin sillä kertaa..eli vuorottelee puolta siinäkin.

Tänä iltana sitten pregnyl vielä..ja sitten hermot kuriin ettei alkas panikointi että ne karkaa sieltä ennen punktiota :D
 
Mari32, kiitos vinkistä. Mulle hoitaja sanoi puhelimessa, että pistää vaan vähän eri kohtaan. Mietin tuota vaihtoehtoa eilen mutta päädyin pistämään samalle puolelle, pidin hetken väliä pistoksilla. Tänään taidan kyllä sitten pistää eri puolille.

Luin jostain, että orgalutran vähän heikentäisi muiden pistosten tehoa, onko teille sanottu niin? Mä pistän edelleen sen 75iu ja heti tuli paniikki että jos se ei riitäkkään ja follit lopettaa kasvamisen... :D
 

Yhteistyössä