IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mari mulla tuli kans kauheaa väsymystä sumujen ja pistosten yhteisvaikutuksena. Ei jaksanut oikein mitään tehdä kuin loikoilla sohvalla.

Tsemppiä Astrea, Hiippis jaMisericordia hoitoihin, toivotaan että kaikki menee loistavasti :)

Itsellä ei onneksi nämä asiat itsellä pyöri päässä ollenkaan näin välikierrolla. Kyllä tulee teidän juttuja luettua silti ja tsempattua eri vaiheissa olevia.

Nyt kuitenkin toivottelen mahtavaa viikonloppua kaikille :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Misericordia
Hienooo Ricardina,tuu kertomaan lisää :)

Puhelimella pikainen omanapa päivitys:Eilen alko menkat ja tänään progynovat.
Ultra olis ensviikon Perjantaina kp9,pelkästään sen takia että limakalvo oli jo viimeks kp10,13mm.

Tuun myöhemmin päivitteleen listaa.
 
Heipat taas!

Suuret pahoittelut Sarahille ja risukasalle. Teitä on kyllä nyt koeteltu todella paljon. Toivottavasti tulevaisuudesta löytyy niitä valopilkkujakin.
Pahoittelut myös kaikille neganneille, ihme nega-aalto ollut joka ketjussa :(

Onnittelut Stella, nyt toivotaan pitkää matkaa yhdessä alkion kanssa!

Lueskelin varmaan neljännen kerran ketjun läpi. Löysin vain muutaman maininnan Zumenon - lääkkeestä. Mihin teillä on tätä määrätty, eli mikä vaikutus sillä pitäisi olla?

Itselläni alkoi nyt tuo pitkä kaava eilen Synarelalla. Ihmettelen miten sain niin hankalaksi tuonkin aineen laittamisen, piikitkin sujuneet paremmin :O . Eikö kellään mene se suoraan nieluun? Yritän kyllä suihkia vinoon ja aamulla tietenkin unohdin ajallaan, otin tunnin myöhässä enkä mitään taukoa huomannut suihkausten välillä pitää. Meneekö se pää helpostikin tukkoon jos sitä nyt ei joka kerta huomaa pestä ennen ja jälkeen (yleensä muistan pestä jälkeen)?

*muoks, siis sen purkin pää, oma menee varmastikin... ;)

Nolla ultraan toivottavasti pääsisin jo 14.11. Siellä sitten lisää reseptejä ja lääkkeitä (menopur,pregnyl,luget,zumenon, gonapeptyl). Hevoskuurilla olen. Odotuksia ei juuri ole, hyvin skeptinen olen, että sinne mitään taaskaan kasvaa. Mutta pakko on yrittää, koska vielä siihen pystyn (ehkä). Ja tämän vuoden lääkekattoon olis hyvä nuo lääkkeet saada :p
Tässä meneillään olevassa kierrossa on ollut luomuyritystä, mutta jo dpo3 asti olen pikkuisen vuotanut joka päivä, joten ei ole tunnetta onnistumisesta. Pelkäänkin, että menkat alkaa jo viikonloppuna, jolloin kierto kyllä jäis alle 21 päivään :(

Tsemppiä hoitoihin kaikille! Ja hyvää viikonloppua.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on ihan samoja ongelmia tuon synarelan kanssa, välillä joutunu suihkiin vähän lisää kun tuntuu ettei sieltä tule kunnolla :eek: ja nieluun valuu myös..mutta oli se silti tehtävänsä tehnyt kun nolla ultrassa näytti siltä kun pitäö..tosin nyt huolestuttaa vaan toi limakalvon tilanne kun vieläkin tiputtelee vähän välillä..no Ti sekin selviää. 4päivää piikkejä nyt takana ja tuntemuksia on munasarjoissa taas jo että toiv siellä jotain tapahtuu!
 
Hienoa Misericordia! =)

Isot tsempit sinulle ja kaikille muillekin hoitoihin! :heart:

Ja kiitos vielä onnitteluista! :heart: Uskon, että teistä osa (mieluiten kaikki, joilla se tässä kierrossa on mahdollista) tulee nyt perässä, nyt on maaginen marraskuu ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Misericordia



Menossa mukana:

Nimi..yritysaloitettu...monesko lapsi...syy..hoitomuoto... lääkkeet?

Läiti... 09/11...2.....PCO....1.IVF/2.PAS 11/14...Progynova,Luget

Retikka...2012...1...siittiöt....ICSI 1/15.
...estrogeeni. Luget


Nenna81...3/2013......3 (1. yhteinen)...Munajohtimien tuhoutuminen...1.IVF,1.PAS 01/15...Luget

Mandala....esikoinen toiveissa....johtimet poistettu....1.IVF/2PAS 12/14

-jennica-...9/2012...1...endo...1.IVF/ICSI 9-10/2014...Synarela, Puregon, Pregnyl, Lutinus

HilleriHiiru...9/2011...1(yhteinen)...molemmissa...3.ICS/PAS 4.9...Lugesteron, Estradot, Prednisolon ja Pregnyl

Havina...02/2013...Siittiöt... esikoinen toiveissa.... 2.ICSI 2/2015... lääkkeet? (aiemmin primolut+Puregon+Orgalutran+Pregnyl+Lugesteron).

Mari32..esikoinen..siittiöt..3.ICSI 10-11/2014..pitkä kaava..Synarela/ Menopur/luget

Viiva84........03/2013.....1......siittiöt ja PCO....1.IVF....Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl, Lugesteron

Sarah85.....11/2006...2.lapsi (2 km)....selittämätön...ivf lyhyt kaava...Gonal-f, orgalutran, luget

EukkoI....11/2012....esikoinen....siittiöt/tutkimatta.... ICSI....Suprecur/Puregon

Untuvikko80..1/2010...1..Selittämätön,kiinnikkeet..3 .IVF...Synarela,Puregon,Ovitrelle, Lugestron


Henrietta-...08/2012....Esikoinen...siittiöt....1.icsin 2.pas.....Progynova+lugesteron

Astrea... 11/10... 1. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Gonal-f, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Timjami77... 7/13... 2. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Menopur, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Lauriska...10/2012...ensimmäinen..selittämätön..1. IVF 10/14...Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Luget, Gonapeptyl, Minidisperin

Mella83... 2. ICSI/ 2. PAS .....Ovuloimattomuus/simpat

hiippis81 ...3. Selittämätön..pas luonnonkiertoon

Kaisla78...01/2013...1...siittiöt..IVF/ICSI... Decapeptyl, Puregon, Gonadotrophine, Lugesteron.

Tuutunen80...12/2012...1...selittämätön..IVF/ICSI?... Elonva, Cetrotide, Puregon, Pregnyl, Gonapeptyl, Lugesteron

Hilippa... 3/2013... 1. yhteinen... siittiöt... IVF/ ICSI 12/2014 ... Suprecur, Fostimon


Misericordia...n.2vuotta...2yhteinen (3 miehelle)...selittämätön, vähän endoa...1 IVF...synarela, gonal-f, pregnyl, lugesteron

Piinailijat

Tuutunen 17.11

Plussanneet :heart:



Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto(km vk5?)

Elokuu 2014

Läiti 1.IVF tuoresiirto(ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto

Syyskuu 2014
Ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto

Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto(km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS

Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto

PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA:flower:

Jos mahdollista,ilmoittakaan plussauksen jälkeisistä tapahtumista.
mm.keskenmeno,kohdunulkoinen,milloin laskettuaika,syntyikö poika vai tyttö ja milloin.
Näin saadaan seurattua millaisia tuloksia ryhmässä tulee
 
Viimeksi muokattu:
Nimi..yritysaloitettu...monesko lapsi...syy..hoitomuoto... lääkkeet
Voisin kavuta listoille asti täältä..
Misericordia...n.2vuotta...2yhteinen (3 miehelle)...selittämätön, vähän endoa...1 IVF...synarela, gonal-f, pregnyl, lugesteron
 
Astrea tuliko mitään tuntemuksia pregnylistä tähän asti?
Itsekin sen juuri laitoin menemään ja jostain muistelin lukeneeni, että turvotus on tullut pregnylin jälkeen? Mulla on selkä kipeä, mutta masun puolelle ei on tähän mennessä tullut mitään turvotuksesta tai kipuja. Ainoa oli se kipukohtaus, mutta se oli vissiin kysta tms. Jännittääkö sua kovasti punktio?
Mulla alkaa vähän nyt asteittain jännittämään, toiv ei pienellä stressillä/jännityksellä kovaa roolia ole onnistumisessa, koska se ei käskemällä sammu :D
 
Misericordia. Mulla on piikistä nyt reilu vuorokausi, pistoskohtaa ei oo vaivannut mikään, ristiselkä oli aamulla vähä kipeä mutta epäilen sen johtuvan perjantaisesta puun kannosta. Tänä iltana ajelin autolla ja siinä vähän tuntui täysinäiseltä tuolla masussa mutta mitään kipuja ei oo ollut. Hiukan jännittää mutta uskon sen isoimman paniikin iskevän aamulla. Eipä kai se stressi vielä vaikuta asioihin mutta siirron jälkeen silläkin vissiin alkaa olla merkitystä. Tuun huomenna kertomaan miten meni jahka selviän! ;-)
 
Punktio takana ja pää selvänä. Hyvät mömmöt oli, hiukan oli epämukavaa mutta homma oli nopeasti ohi. 11 solua löytyi ja huomenna tiedetään onnistuiko hedelmöitys. Mut jouduttiin taluttamaan sänkyyn kun meinas vähä huipata, nukuin 1,5h. Hitaasti vaaputtiin asemalle, kipeä en ole mutta tuntuu että alapääs on ronkittu.
Ei kauheesti tarvi ainakaan pelätä Misericordia! :-D
 
  • Tykkää
Reactions: Timjami77
astreaKiva kuulla, että meni hyvin ja itse toimenpide tuntui siedettävältä.
Jännitys kuplii vatsassa kuitenkin järjen ajatuksista huolimatta.
Onko sulle mahdollinen tuoresiirto ajateltu keskiviikolle?
Mun suunnitelma lääkärin mukaan oli, että mahd siirto perjantaina, eikä kuulemma saa mitään väliaikatietoa. Ainoastaan jollei siirrettävää ole, niin sitten soittavat. Tylsä juttu..
 
Hienoa Astrea, toiv moni hedelmöittyy!:) itellä kyllä lisäpiinaa tähän tuo se että ennen siis yksityisellä oltu ja jos tuolta julkiselta ei saa noita väliaikatietoja..itellä melkeen raastavin osuus aina ollu se odottelu et miten alkioiden käy!
Miselle onnea punktioon kovasti :)
Kohta ultraan..
Muoks* mua jotenkin epäilyttää tää pitkä kaava ihan hirveästi kun punktio ja siirto ( jos siihen nyt edes pääsee) menee niin pitkälle normaaliin kirtopäiviin verrattuna..miten tällänen voi oikeesti toimia ja kroppa pitää yllä??
 
Viimeksi muokattu:
Peukut Miselle, toivottavasti saatte monta kerättyä!
Nää on varmaan Mari niitä hetkiä, kun pitää luottaa että lekurit tietää mitä tekevät.
Meille soitettiin äsken tietoja. 11 oli 9 kypsää joista 6 hedelmöittynyt! Oikeestaan paremmin ei olisi voinut mennäkään! Mun eilisestä olotilasta sanoivat, että lääkkeet vaikuttivat liiankin hyvin, että ihan niin takus ei olisi tarvinnut olla. No, kieltämättä mulla ei oo mitään mielikuvaa kun mut on talutettu sänkyyn lepäämään. Toimenpidekin alkaa olla vähä hataralla pohjalla. :)

Edit: Seuraavan kerran soitetaan torstai aamuna ja kerrotaan mitä siellä on tapahtunut. Onko katoa, onko saatu pakkaseen yms.
 
Viimeksi muokattu:
Mari kyllä mökil mietin silloin tuoreessa pitkässä kaavassa. Mullahan lutinuksen ottaminen ja verikoe venyi melkein 10pvä normaalia kiertoa pidemmäksi. Kyllä ne lääkkeet tekee sen kierron eikä siinä luonnolla ole juuri mitään osuutta. Mullakin alkoi tiputtelu lutinuksen läpi päivää ennen r-verikoetta ja menkat seuraavana päivänä.

Mietin kaikkea että entä jos munasolut lähtee kävelemään sieltä ennen punktiota ja vaikka mitä mutta ihan hyvin meni :) tosi harvinaista sekin taitaa olla ett munasolut sieltä irtoais itsekseen jne.

Tsemppiä sullekin :)
 
Mari... vähän luottamusta kehiin :) Täältä huutelen kun perästä tulen :) Oletko jostain lukenut et lääkkeet ei toimiskaan vaan menis keturalleen koko hoito koska kierto pitenee? Mua hirvittää ihan koko tää hässäkkä aika tavalla jo tässä suihkuttelu vaiheessa. Vatsassa on joka päivä perhosia : / (Oikeestaan mun vatsa on vähän outo muutenkin suihkeesta johtuen)

astrea, hieno tulos, toivotaan kovasti jakaantumisia! Ihanaa kuulla, että kaikilla ei tosiaan ole niin kivuliasta kokemusta tuosta punktiosta.
 
Hieno tulos astrea!!!:)
Juu pitäs luottaa kyllä, tiedän :D eniten ehkä siks "pelottaa" enemmän kun noi sumut jotenkin hankalia kun lyhyessä se jarrupiikku tuntu jotenkin ns luotettavammalta! Välillä tuntuu et suihkeesta ei tule kunnolla jne..no mutta ei auta kun porskuttaa menemään vaan! Mulla muuten kans ollut vatsa aika sekasin, tosin mietin et se voi johtua ihan jännityksestäkin vaan, ite kun aina muutenkin reagoin kropalla kaikkeen jännitykseen..
 
Tulinpa höpöttelemään vielä kun sain postissa potilaskertomuksen Naikkarilta. Siinä luki, että PASiin oli siis sulatettu yksi ampulli, jossa kaksi alkiota. Toinen mikä siis siirrettiin oli selvinnyt hyvin, mutta toinen oli monitumainen. Mietinkin, että mitä helvettiä, onko ne alunperin pakastanut monitumaisen alkion, että voiko tosiaan olla niin ettei sitä alkion laatua mitenkään tutkita ennen pakastusta??? Ei kai se nyt monitumaiseksi pamahda sulatuksen jälkeen vasta??
Kyllä vähän ärsyttää nyt. Kun muutenkin miettinyt, että kasvattaispa ne niitä alkioita EDES kolmipäiväisiksi, tippuis niitä ns turhia pois matkasta siinäkin vaiheessa jo.

Kyllä miehelle sanoin, että jotenkin sellainen fiilis tällä hetkellä, JOS edes jaksan uusiin tuoresiirtoihin ryhtyä ylipäätään, että seuraava kokonainen rundi ei tule olemaan julkisella. Vähän ärsytysfiilis nyt kun ei oikein ymmärrä. Pitää yrittää muistaa kysyä sitten kun seuraavista menkoista soittelen sinne.
 
Viimeksi muokattu:
Ihmeen monta negatiivista tuli tuosta viime-piinailija-sakista! Ei ollut todennäköisyydet ja tilastot nyt kohillaan tässä. :hug: kaikille Lämpimät, sydämelliset ja vilpittömät onnittelut Stella, jotenkin luotin sun hoitoon kun sulla se eka inseminaatiokin aikoinaan toimi ja silloinkin olit sata varma, että pieleen meni, kunnes .. :heart: Kyllä se jo nyt menee loppuun asti. Ja Ricardina, vanha muna tehdas (muistan aina sun huikean solumäärän), myös suuret onnentoivotukset! Ihanaa, että se vihdoin onnistui! Jäikö sulla vielä sisar-ainekset pakkaseen? Tulkaa molemmat kertomaan kuulumisia!

Ei niin vilpittömiä onnentoivotuksia sain juuri antaa tässä työkaverilleni joka tuli riemusta hihkuen plussanneensa aamulla. kolmen kuukauden pitkällisen yrittämisen jälkeen. Pah, tämä on jo hänen toinen lapsensa tässä mun yrityksen aikana, että kyllä nyppii. Tämä tarkoittaa onneksi sitä, ettei mun enää tarvitse kuunnella raskaus-spekulaatiojuttuja. Jotenki sellanen olo tulee, että noinko helppoa se tosiaan on? Mutta sitten mietin, että en kyllä enään vaihtaisi tätä lapsettomuuskokemusta pois. Tämä on ehkä kuitenkin hyvä asia, hyvä kokemus ja nyt kun minulla se on voisin kyllä siirtyä eteenpäin ja lapsen saantiin.

Kävin hoidon suunnittelussa ja aloitan elonva-lääkkeellä tammikuussa. Onko kokemuksia siitä? Se kuulemma vähän antaa vauhtia alkumetreillä jolloin voidaan odottaa enemmän munasoluja (mulla viimeks noin 10). Strategiana siis että määrä korvaa (siittiöiden) laadun. Mulle voi päivittää
2. ICSI 1/15, lääkkeet elonva, puregon, pregnyl+luget

Zumenon mulle määrättiin lääkkeelliseen PASiin, sen tarkotuksena/tai seurauksena, en ole varma kummin, on vaivuttaa munasarjat uneen ja tukea limakalvon kasvua ja myös raskautta, sikäli jos sellanen ois alkanut. Mutta eihän se näköjään ajatuksen voimalla ala, ja muuta voimaa tuolla PAS-kierrolla ei sitte ollukkaan ku alkiot suli hengiltä. Katkera ämmä täälä tilittää.:stick:

Omanapaista päivittelyä, kiitos kun jaksatte lukea ja kannustaa ihanaiset! Zemppiä punktioiduille, kiva että tulee taas vähän nimiä piinalistaan, Tuutunenki saa vähän jännitysseuraa. Nää on just mielenkiintoisimpia aikoja kuulla kuinka paljon tulee soluja ja alkioita ja miten ne jakautuu ja ja ja.. pidän peukkuja teille Astrea ja Mise! Ja myös pitkäkaavalaisille malttia, uskoa ja toivoa!
 
:wave:
Täällä taas, näemmä selvisin punktiosta :)
Vatsan saa aina toimimaan, kun käväisee hoidoissa. Joka käynnillä kun jännitän on pako juosta vielä vessaan vastaanotolla. Eipä tule ummetusta ainakaan :D
Mulle osui osastolle uusi hoitaja, joka vielä hivenen harjoitteli kaiken muistamista jne. Muuten tosi jees, mutta ei saanut kanyylia suoneen. Onneksi oli kahden hoitajan tiimi ja hän pyysi sitten tarvittavan avun.
Itse toimenpiteessä tunsin sen verran kipua, että sain lisää lääkettä. Petiin kun pääsin tuli jännityksen purkautuminen pienen itkukohtauksen muodossa. Sain vielä Litalginin siinä ja reilun tunnin päästä olin jo lähdössä kotiin.
Endometriooman taakse jäi muutama folli tyhjentämättä, kun lääkäri ei halunnut riskeerata osumaa siihen. Saldo oli kumminkin 7, eli ehkä hivenen petyin, mutta toivottavasti siitä riittäisi tuoresiirtoon ja pakkaseen yhdet setit. Harmittaisi, jos ei tuoresiirrosta tärppäisi ja joutuisi koko hoidon uusimaan.
Tuoresiirto suunniteltu torstaille, mikäli siirrettävää on. Samana aamuna soittavat jos ei onnistu, mutta muuten ei kuulu mitään.
Toivittavasti saan piinailukavereita, niin voidaan yhdessä halkoa hiuksia täällä ;)
Seurailen täällä tiiviisti kaikkien tarinoita. Jään odottamaan astrean uutisia seuraavaksi. Sen pituinen se tällä kertaa..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Timjami77

Yhteistyössä